• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bataljonens potensiale

Started by skb!, August 10, 2007, 20:42:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Veldig bra trådemne.
Det er jo en tråd om stemning, men ikke så om Bataljonen slik som her, så vidt jeg vet.
Får håpe det ikke kun sklir ut i en stemningstråd. Akkurat som Brann, så har selvfølgelig også Bataljonen mye å gå på på forskjellige områder.

Det første og desidert VIKTIGTE som burde blitt gjort er å gått ordentlig inn for å få i gang denne sagnomsuste sanggruppen, fra neste sesong av. Noen som kunne koordinert stemningen litt mer, slik at vi kunne fått mer trøkk på sangene, at folk kunne lært seg riktig TEMPO osv..

Jeg ser ikke helt hvordan Bataljonen skal klare å få fler til å synge på bortebane, annet enn å kanskje få prøvd å samle de syngende på ett felt..Altså at en eller to fra Bataljonen kunne dratt opp når de første kom, for å "sikre" at de syngende ble stående samlet. Da ville nok den forbedrede stemningen kanskje smittet over.

Reisetilbudet kunne kanskje forbedret seg?At det hadde vært mulig på noen kamper med en ikke så fyllebuss har jeg troen på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skb!

Jeg etterlyser også andre reisealternativer enn den såkalte "fyllebussen". Har selv tatt den to ganger, og den er et greit alternativ for å komme seg på kamp, men den passer ikke for alle.

En mulighet er å sette opp en "familiebuss", med en roligere profil. Til enkelte kamper kunne kanskje denne bussen hatt avreise om morgenen, og ikke om kvelden. De som tar en slik buss ønsker kanskje ikke like mange timer på pub før kampen som enkelte andre, heller.

En annen mulighet er å gjøre avtaler med fly og togselskaper, for å sette sammen en grei pakke der dette er mulig, og kanskje også samarbeide med hoteller?

Stoffi

Man kan spørre seg selv hvorfor Bataljonen har så få medlemmer når man ser på potensialet.

Fra folk jeg har snakket med som ikke er medlem i Bataljonen, er det imaget og "hva er vitsen" som går igjen.
Det er ihvertfall ikke et lederproblem slik jeg ser det. Henk er voksen og myndig, ser ikke ut som en dimling, og opptrer aldri som en idiot på tv.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Rune felt F

Er selv ikke medlem av Bataljonen eller noen andre grupperinger, kun partoutkortinnehaver og registrert bruker på denne nettsiden.

I Vif, Lsk og Lyn miljøene er det forholdsvis mange medlemmer i sine respektive grupperinger. Mens hos oss, i trondheim og Stavanger er det mange tilskuere uten medlemsskap i supporterklubb. Det er vel noe av forskjellen på den vestlige verden og østen. I østen er det der blitt en hype å være organisert. Ta Vif, de er veldig ofte færre tilskuere på stadionet enn det er medlemmer i supportergruppen. Det har nok aldri skjedd på Brann stadion. På stadion er det haugevis med folk som er halvbrisen og synger under kampen som ikke er medlemmer.

Som uorganisert så ønsker jeg å vite hva som er poenget med medlemskap i bataljonen bortsett fra å bli plassert bak målet på hansa og det med borteturene?
Selv har jeg ikke så ofte anledning til borteturer, og de få gangene jeg drar på borteturer så ønsker jeg ikke en 10-timers busstur om natten.

Ricky

Ask not what Bataljonen can do for you, ask what you can do for Bataljonen

Fritt etter 1963-mannen.


Mick

He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

laxn

Litt av grunnen til at Batlajonen ikke har flere medlemmer er hvem de henvender seg til, de taler stort sett bare "gamle" store stÃ¥ sin sak. Dette er en liten gruppe av publikum pÃ¥ stadion  selv om man liker Ã¥ fremstÃ¥ som noe mer. Som eksempel kan nevnes hvor var Bataljonen nÃ¥r umbro publikum ble behandlet som en vits ved flyttingen i fjor. Man var flink med Ã¥ fÃ¥ plassert "store stÃ¥" mens resten ga man blaffen i. Da kan man heller ikke forvente at flere en fjortiss og flatfyll suporterene er medlemer. Folk flest savner en organisasjon som kan tale hele publikum sin sak ovenfor Brann, man savner organiserte borte turer som ikke er ensidig fokusert pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ i seg flest mulig pils.

Romani3

Og et medlemsblad som kommer ut litt oftere.. Og så en bedre nettside da.. Men det burde vært flere fordeler med å melde seg inn. Kanskje noe så enkelt (men kanskje litt dyrt?) som at hvis en melder seg inn så får en en liten ting som f.eks T-skjorte eller noe. Mange forskjellige slags klubber og ting en kan abonnere på har jo det sånn..
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Stoffi

Quote from: "laxn"Litt av grunnen til at Batlajonen ikke har flere medlemmer er hvem de henvender seg til, de taler stort sett bare "gamle" store stÃ¥ sin sak. Dette er en liten gruppe av publikum pÃ¥ stadion  selv om man liker Ã¥ fremstÃ¥ som noe mer. Som eksempel kan nevnes hvor var Bataljonen nÃ¥r umbro publikum ble behandlet som en vits ved flyttingen i fjor. Man var flink med Ã¥ fÃ¥ plassert "store stÃ¥" mens resten ga man blaffen i. Da kan man heller ikke forvente at flere en fjortiss og flatfyll suporterene er medlemer. Folk flest savner en organisasjon som kan tale hele publikum sin sak ovenfor Brann, man savner organiserte borte turer som ikke er ensidig fokusert pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ i seg flest mulig pils.



Sitter du på Hansa selv? Da hadde du sett at veldig få av kidsene på SS står der, ihvertfall som jeg kan se.

Men bataljonen har litt problemer med ryktet sitt, det er garantert.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

laxn

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "laxn"Litt av grunnen til at Batlajonen ikke har flere medlemmer er hvem de henvender seg til, de taler stort sett bare "gamle" store stÃ¥ sin sak. Dette er en liten gruppe av publikum pÃ¥ stadion  selv om man liker Ã¥ fremstÃ¥ som noe mer. Som eksempel kan nevnes hvor var Bataljonen nÃ¥r umbro publikum ble behandlet som en vits ved flyttingen i fjor. Man var flink med Ã¥ fÃ¥ plassert "store stÃ¥" mens resten ga man blaffen i. Da kan man heller ikke forvente at flere en fjortiss og flatfyll suporterene er medlemer. Folk flest savner en organisasjon som kan tale hele publikum sin sak ovenfor Brann, man savner organiserte borte turer som ikke er ensidig fokusert pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ i seg flest mulig pils.



Sitter du på Hansa selv? Da hadde du sett at veldig få av kidsene på SS står der, ihvertfall som jeg kan se.

Men bataljonen har litt problemer med ryktet sitt, det er garantert.


Ja jeg sitter på øvre del av Hansa, innlegget mitt er satt litt på spissen men likevel.

Stoffi

Quote from: "laxn"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "laxn"Litt av grunnen til at Batlajonen ikke har flere medlemmer er hvem de henvender seg til, de taler stort sett bare "gamle" store stÃ¥ sin sak. Dette er en liten gruppe av publikum pÃ¥ stadion  selv om man liker Ã¥ fremstÃ¥ som noe mer. Som eksempel kan nevnes hvor var Bataljonen nÃ¥r umbro publikum ble behandlet som en vits ved flyttingen i fjor. Man var flink med Ã¥ fÃ¥ plassert "store stÃ¥" mens resten ga man blaffen i. Da kan man heller ikke forvente at flere en fjortiss og flatfyll suporterene er medlemer. Folk flest savner en organisasjon som kan tale hele publikum sin sak ovenfor Brann, man savner organiserte borte turer som ikke er ensidig fokusert pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ i seg flest mulig pils.



Sitter du på Hansa selv? Da hadde du sett at veldig få av kidsene på SS står der, ihvertfall som jeg kan se.

Men bataljonen har litt problemer med ryktet sitt, det er garantert.


Ja jeg sitter på øvre del av Hansa, innlegget mitt er satt litt på spissen men likevel.



Jeg ser poenget i innlegget ditt, og mener også at Bataljonen bør henvende seg til en større gruppe.

Idag har vi sett at Bataljonen har holdt "fest" på festplassen, noe som absolutt er positivt.
Så lenge vi ikke får en 18-årig jente som leder i BBB, slik som BST fikk, er det alltid håp. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

skb!

Noe Bataljonen kunne ha forsøkt å gjøre (som jeg også skrev i en annen tråd) er å forsøke å opprette et eget "felt for de medlemmene som ikke nødvendigvis er blant dem som ønsker å synge seg hes hver kamp, til litt reduserte priser for medlemmer.

Tror Bataljonen ville ha blitt tatt mer seriøst på ved opprettelsen av et slik felt, pga signalet man sender ut om at Bataljonen er til for alle supportere.

Samtidig er det viktig at Bataljonen fortsetter å gå ut i media og fordømme bråk med casuals, rasisme på tribunen osv. At Bataljonen får en sterkere profil kan hjelpe mye på imaget og medlemstallet.

Vestkanten

Quote from: "skb!"


Her peker du på noe vesentlig, nemlig konkrete mål. Disse synes jeg er litt vage og utydelige hos Bataljonen:

"Bataljonen vil jobbe aktivt sammen med SK Brann, og gjøre så godt vi kan for at Brann supportere og sportsklubben sammen skal nå de mål vi har. Både sportslig og i andre sammenhenger.

Sportslig er det vel gull?

Andre sammenhenger er vel kanskje dette:

"å støtte sportsklubben Brann i tykt og tynt, og gi medlemmene muligheten til dette organisert."

"å gi medlemmene de fordeler det er mulig å oppnå i forhold til saker som for eksempel forhold på Brann Stadion og på bortebane."

"kunne komme seg til bortekamper på en rimelig og sikker måte,"


Savner litt konkretisering av hva Bataljonen gjør, vet at Bataljonen gjør mye og legger ned en formidabel innsats, men dersom man ønsker nye medlemmer så må man gjerne tydeliggjøre litt. Sett gjerne opp en skryteliste over hva man har oppnådd med å være organisert. Da ser gjerne potensielle medlemmer at det nytter...
Det er kanskje vanskeligere å få bergensere til å organisere seg, trenger liksom ikke stå i organisert flokk for å synge ut om hvor vakker bergen er og hvor gode brann er...
Heia Brann!

bbbmartin

Quote from: "skb!"Noe Bataljonen kunne ha forsøkt å gjøre (som jeg også skrev i en annen tråd) er å forsøke å opprette et eget "felt for de medlemmene som ikke nødvendigvis er blant dem som ønsker å synge seg hes hver kamp, til litt reduserte priser for medlemmer.

Tror Bataljonen ville ha blitt tatt mer seriøst på ved opprettelsen av et slik felt, pga signalet man sender ut om at Bataljonen er til for alle supportere.

Samtidig er det viktig at Bataljonen fortsetter å gå ut i media og fordømme bråk med casuals, rasisme på tribunen osv. At Bataljonen får en sterkere profil kan hjelpe mye på imaget og medlemstallet.


Dette ble forsøkt foran denne sesongen. Hvorfor det ikke lykkes kjenner jeg ikke til detaljer om, men det er jo klart at vi ønsker et alternativ for de som ikke vil stå på hansa. Når det er sagt så er de tjo mange som ønsker plasser på stadion i disse dager, og hadde vi vært ti tusen medlemmer hadde vi kanskje kunne lagt litt mer press på skb.
martin@bataljonen.no

som privatperson

skb!

Nå hart det fra mange holdt blir ytret ønske om enda en buss til bortekamper, som skiller seg fra den såkalte "partybussen".
Er det mulig at noen fra Bataljonen kunne ha svart på om man ser på mulighetene for dette, slik at også de som ønsker en roligere tur kan reise organisert?

Klaus_Brann

Det kunne/burde blitt prøvd ut mot LSK..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HansaInferno

Bataljonen har et stort harrystempel på seg, rett og slett.
Breiflabben, baby!

HansaInferno

Quote from: "Ricky"Ask not what Bataljonen can do for you, ask what you can do for Bataljonen

Fritt etter 1963-mannen.


Bare tull........ Jeg spø hva Bataljonen kan gjøre for meg, ikke omvendt.
Breiflabben, baby!

Romani3

Quote from: "skb!"Nå hart det fra mange holdt blir ytret ønske om enda en buss til bortekamper, som skiller seg fra den såkalte "partybussen".
Er det mulig at noen fra Bataljonen kunne ha svart på om man ser på mulighetene for dette, slik at også de som ønsker en roligere tur kan reise organisert?


Var det ikke en sånn buss før? Sånn noen ganger i hvert fall..
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Super Hasund

Hey hey har tenkt lenge på dette emnet her.
For meg så virker bataljonen ingenting annet enn symbolsk.
Va greit da eg va medlem. Men isje barnestadiet ferdig no?

E alfa omega for en organisasjon Ã¥ klare Ã¥ nesten umulig mÃ¥l Ã¥ strebe seg  etter.
Står for mye på stedet hvil no.

Har alltid ment å melde meg inn igjen når eg fikk se klare forbedringer. Har ennå isje sett nokke som helst. Utenom tifo-gruppen. her blir det bare bedre å bedre. Sånn som selve supporter klubben burde gjøre.
La Folket Synge

*Feltz*

Luke Skywalker

Jeg ser ingen grunn til å melde meg inn, og det er også for tungvint.
Men en ting kan jeg foreslå.

Gjør innmelding lettere og hurtigere, gjør det til noe attraktivt.
Det burde vært flere alternativer ved betaling og innmelding. F.eks at man kan kjøpe et medlemskap via VISA på nettsiden. Der får man betalt med en gang, lagt inn navn og addresse, og medlemskortet kommer automatisk i posten.
Det burde også vært mulig å handle billetter og supporter-utstyr via bataljonens sider til rabatterte priser.
Vi har kommet langt teknologisk innen handel, og det er mange forskjellige muligheter, kansje man bør bruke disse.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Hansakongen

Quote from: "Luke Skywalker"Det burde også vært mulig å handle billetter og supporter-utstyr via bataljonens sider til rabatterte priser.
.


vist jeg ikke husker helt feil får alle BBB medlemmer 10% rabatt i brann butikken(e) med vis at gylig medlems kort.. stemmer ikke det?

SKBMiller

det går jo ann å melde seg inn via nettbank. enkelt nok for de fleste tror jeg ;)

Tifo-gruppen

Kan glede dere med at flere av nevnte punkter er forbedret i den nye løsningen som er rett rundt hjørnet. Så får vi krysse fingrene for at flere blir fornøyde da:)

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

C@Bøe_79

Quote from: "Romani3"
Quote from: "skb!"Nå hart det fra mange holdt blir ytret ønske om enda en buss til bortekamper, som skiller seg fra den såkalte "partybussen".
Er det mulig at noen fra Bataljonen kunne ha svart på om man ser på mulighetene for dette, slik at også de som ønsker en roligere tur kan reise organisert?


Var det ikke en sånn buss før? Sånn noen ganger i hvert fall..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Luke Skywalker

Quote from: "SKBMiller"det går jo ann å melde seg inn via nettbank. enkelt nok for de fleste tror jeg ;)



Enkelt? Dette er rotete. Se no bare selv hva som skjer når du trykker på bli medlem knappen på forsiden.

Bli medlem
Søndag 1. Januar Kl: 00:00

Medlemskapet for sesongen 2007 koster:
Kr 450,- for familiemedlemskap
Kr 200,- for voksen
Kr 120,- for barn (under 16 år)
Hvordan betaler du?

For nye medlemmer:
Bankgiro/postgiro/nettbank:
Betal 450/200/120 kroner (familiemedlemskap 450,-/voksen 200,-/barn 120,- (under 16 år)til:

Brann Bataljonen Bergen
Postboks 3759
5845 Bergen

Kontonummer 3628.52.72607

Merk innbetalingen med følgende opplysninger:

Navn
Fullstendig adresse
Fødselsdato
Tlf nummer

Dette er mye mer tungvint enn en VISA løsning. Først må du logge deg inn på nettbanken din, etter å ha tastet en haug med passord, som du forhåpentligvis har med deg om du ikke er hjemme. Så må du gå inn på betal regning, skrive inn alt dette styret for så å vente opp til 4 virkedager som transaksjoner fort kan ta, for at de først får penger og info. Hadde de hatt en VISA løsning kunne vi kjøpt, og registrert oss på fem minutter. Og på fire dager kunne man fått sendt og postet medlemskortet. Det er en stor forskjell.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Nixon

Quote from: "Luke Skywalker"Dette er mye mer tungvint enn en VISA løsning.


Joda, men det er fortsatt ikke en slik uoverkommelig oppgave som det du liker å fremstille det som. Nesten litt morsomt hvordan en prosedyre som folk flest klarer med bravur hver måned blir fremstilt som hjernekirugi. En dårlig unnskyldning spør du meg. At dette skal være hovedankepunktet mot å melde seg inn i BBB vitner vel om at interessen ikke er så stor i utgangspunktet.
Rød makt på Hansa

Luke Skywalker

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Luke Skywalker"Dette er mye mer tungvint enn en VISA løsning.


Joda, men det er fortsatt ikke en slik uoverkommelig oppgave som det du liker å fremstille det som. Nesten litt morsomt hvordan en prosedyre som folk flest klarer med bravur hver måned blir fremstilt som hjernekirugi. En dårlig unnskyldning spør du meg. At dette skal være hovedankepunktet mot å melde seg inn i BBB vitner vel om at interessen ikke er så stor i utgangspunktet.


Jeg klarer det. Men vi snakker her om Ã¥ vinne den delen av Bergensere og Brann supportere som ikke tilhører den "harde kjerne". For Ã¥ vinne dem mÃ¥ det være attraktivt og lettvint. Se for deg en av disse som ser "meld deg" inn blinke pÃ¥ forsiden. "Jo, kansje det" tenker de. SÃ¥ ser de en lang prosydere som mÃ¥ fullføres, som tar det i fra Ã¥ være lett til tungvint.  Ja vi gjør dette hver mÃ¥ned, men det er fordi vi mÃ¥, vi mÃ¥ betale vÃ¥re regninger, ingen mÃ¥ melde seg inn i BBB, derfor er dette mer viktig enn man gjerne tror.
Det er ikke hovedankepunktet , men en meget viktig grunn. Men istedenfor å kritisere andres ankepunkt kan jo du komme med en liste på hvorfor vi bør melde oss inn.
Faktisk, dette er en utfordring til alle som er med på denne diskusjonen. List opp 5 grunner til hvorfor du mener vi bør melde oss in i BBB.

Jeg skal prøve å komme på 5 selv...
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Klaus_Brann

Quote from: "Luke Skywalker"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Luke Skywalker"Dette er mye mer tungvint enn en VISA løsning.


Joda, men det er fortsatt ikke en slik uoverkommelig oppgave som det du liker å fremstille det som. Nesten litt morsomt hvordan en prosedyre som folk flest klarer med bravur hver måned blir fremstilt som hjernekirugi. En dårlig unnskyldning spør du meg. At dette skal være hovedankepunktet mot å melde seg inn i BBB vitner vel om at interessen ikke er så stor i utgangspunktet.


Jeg klarer det. Men vi snakker her om Ã¥ vinne den delen av Bergensere og Brann supportere som ikke tilhører den "harde kjerne". For Ã¥ vinne dem mÃ¥ det være attraktivt og lettvint. Se for deg en av disse som ser "meld deg" inn blinke pÃ¥ forsiden. "Jo, kansje det" tenker de. SÃ¥ ser de en lang prosydere som mÃ¥ fullføres, som tar det i fra Ã¥ være lett til tungvint.  Ja vi gjør dette hver mÃ¥ned, men det er fordi vi mÃ¥, vi mÃ¥ betale vÃ¥re regninger, ingen mÃ¥ melde seg inn i BBB, derfor er dette mer viktig enn man gjerne tror.
Det er ikke hovedankepunktet , men en meget viktig grunn. Men istedenfor å kritisere andres ankepunkt kan jo du komme med en liste på hvorfor vi bør melde oss inn.
Faktisk, dette er en utfordring til alle som er med på denne diskusjonen. List opp 5 grunner til hvorfor du mener vi bør melde oss in i BBB.

Jeg skal prøve å komme på 5 selv...


Trenger én grunn: Sammen er vi sterke!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

paf

[quote="Luke Skywalker"List opp 5 grunner til hvorfor du mener vi bør melde oss in i BBB.[/b]
[/quote]
1. Cupfinalebilletter. Bataljonen er sikret noen billetter gjennom medlemskapet i NSA. Forhåpentligvis jobber styret for å få flere billetter fra Brann.
2. Billetter på bortebane. Bataljonen gjør en betydelig innsats for å formidle billetter til bortekampene og er også en garantist overfor arrangørklubbene i enkelte tilfeller.
3. Ståplasser. Bataljonen står på overfor Brann for at det fortsatt skal være mulig å stå på Stadion.
4. Vår sak. I en tid der klubbene er mer og mer opptatt av VIPer, velstående familier og velfylte lommebøker, jobber Bataljonen for at det fortsatt skal være mulig å gå på Stadion for vanlige folk. Bataljonen arbeider også for at vi skal bli hørt i andre saker.
5. Stemning. Si hva du vil om stemningen på stadion, men det er faktisk bare en gruppe som arbeider aktivt for å få bedre stemning - både gjennom tifo og vokalt, og det er Bataljonen.

Det jeg synes du skal legge merke til er at du ikke nødvendigvis tjener direkte på så mye av dette. Men kanskje synes du det er viktig at noen gjør det. Her er de grunnene (jeg synes) du personlig kan tjene på:
1. Tilgang til cupfinalebilletter og billetter til andre kamper som fort blir utsolgt.
2. Rabatt i Brannbutikken
3. Norges beste supporterblad - den 12. mann
4. Billige borteturer
5. Dette forumet

hakeide

Quote from: "Luke Skywalker"
Quote from: "SKBMiller"det går jo ann å melde seg inn via nettbank. enkelt nok for de fleste tror jeg ;)



Enkelt? Dette er rotete. Se no bare selv hva som skjer når du trykker på bli medlem knappen på forsiden.

Bli medlem
Søndag 1. Januar Kl: 00:00

Medlemskapet for sesongen 2007 koster:
Kr 450,- for familiemedlemskap
Kr 200,- for voksen
Kr 120,- for barn (under 16 år)
Hvordan betaler du?

For nye medlemmer:
Bankgiro/postgiro/nettbank:
Betal 450/200/120 kroner (familiemedlemskap 450,-/voksen 200,-/barn 120,- (under 16 år)til:

Brann Bataljonen Bergen
Postboks 3759
5845 Bergen

Kontonummer 3628.52.72607

Merk innbetalingen med følgende opplysninger:

Navn
Fullstendig adresse
Fødselsdato
Tlf nummer

Dette er mye mer tungvint enn en VISA løsning. Først må du logge deg inn på nettbanken din, etter å ha tastet en haug med passord, som du forhåpentligvis har med deg om du ikke er hjemme. Så må du gå inn på betal regning, skrive inn alt dette styret for så å vente opp til 4 virkedager som transaksjoner fort kan ta, for at de først får penger og info. Hadde de hatt en VISA løsning kunne vi kjøpt, og registrert oss på fem minutter. Og på fire dager kunne man fått sendt og postet medlemskortet. Det er en stor forskjell.


Det er greit at en visa-løsning kunne vært litt enklere.. MEN det får da være grenser? Sitter du foran pcen har du sannsynligvis passordkalkulatoren ved deg.. 11 siffer i fødselsnr, 6 siffer passord.. Så er det bare å taste inn info.. Det tar MAKS 5 minutter..
OG en transaksjon tar maks 2 virkedager... OG du må uansett ha passordkalkulatoren for å betale online med visa og mastercard for norske betalingstjenester..

Er ikke for å kverulere, men tror ikke problemet ligger der..

Som flere påpeker er attraktiviteten ikke god nok.. Bor du i bergen heier du på brann og behøver ikke noe medlemskap for å vise tilhørighet.. Bataljonen må kunne gi noe ekstra til medlemmene sine, noe som vil være vanskeligere i Bergen enn i Oslo. Det er jo greit at man får forkjøpsrett og rabatter, men utover dette er ikke bataljonen attraktivt for mange "vanlige" supportere.. Supporterklubber blir ofte forbundet med de rølpete supporterne og bataljonen har jo ett problem med ett lite "harry-stempel"...

Skal bataljonen få MANGE medlemmer må man nok gå litt samme vei som Brann der det skal være "koselig" å være medlem.. Der bluss, litt rølping, litt faenskap ikke er tillatt.. (Dette blir feil etter min mening) De aktive supporterne som virkelig støtter brann og som kanskje er litt på vippen, men ikke ser meningen med medlemskap idag, er de som må engasjeres i bataljonen..

Steike, dette ble rotete. Håper jeg fikk frem noe av det jeg mente, jobb og forumskriving samtidig skal ikke være enkelt...

TroBlo

Hansa felt C

hakeide

Quote from: "TroBlo"


Om det ikke kom frem, så er jeg helt enig med deg!! Som jeg sa, om bataljonen skal ha MANGE medlemmer er det eneste alternativet en koseklubb.. Om bataljonen skal beholde sin identitet begrenser dermed antall medlemmer seg til bataljonen + de andre "litt rølpete" som ikke er medlem...

Nixon

Vi deler Bataljonen inn i tre:

Bataljonen Kos
Bataljonen Ung
Bataljonen Rølp

Noe for enhver smak med andre ord!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Vi deler Bataljonen inn i tre:

Bataljonen Kos
Bataljonen Ung
Bataljonen Rølp

Noe for enhver smak med andre ord!


Absolutt ikke dumt. Da har de som syter over Bataljonens rykte ikke lenger noen grunn for å ikke bli medlem.

Kompis 1 prater med kompis 2:

-Hei du, vet du hva?I dag har jeg blitt medlem i Bataljonen!
-Hææ?Kødder du?Du snakker om den gjengen som henger på Fotikken, som hiver egg på Ivers, som tenner bluss når det ikke er lov, osv osv osv..????
-Nei!Det er det som er greia. De holder til i Bataljonen Rølp, mens jeg er med i Bataljonen Kos!

Der har du en finfin reklame for Bataljonen`s nye underavdelinger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pissepåengen

en ting eg ikkje kjønner er at det koster like mye å være med i bataljonen ung og "vanlige"bataljonen (for barn).
e ikkje meningen at de under 16 skal stå for seg sjøl?
Bergen ut av norge!

TroBlo

I følge Tore i Bataljonen Ung så jobbes det med å få ett felt på BT tribunen for denne delen av Bataljonen (de under 16).
Hansa felt C

Nixon

Quote from: "TroBlo"I følge Tore i Bataljonen Ung så jobbes det med å få ett felt på BT tribunen for denne delen av Bataljonen (de under 16).


Så vi skal også få en gjeng med frekke unger som hetser bortesupporterne?;)
Rød makt på Hansa

paf

Quote from: "Nixon"
Så vi skal også få en gjeng med frekke unger som hetser bortesupporterne?;)

Trodde vi hadde det allerede?

TroBlo

Hansa felt C

Stoffi

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Vi deler Bataljonen inn i tre:

Bataljonen Kos
Bataljonen Ung
Bataljonen Rølp

Noe for enhver smak med andre ord!


Absolutt ikke dumt. Da har de som syter over Bataljonens rykte ikke lenger noen grunn for å ikke bli medlem.

Kompis 1 prater med kompis 2:

-Hei du, vet du hva?I dag har jeg blitt medlem i Bataljonen!
-Hææ?Kødder du?Du snakker om den gjengen som henger på Fotikken, som hiver egg på Ivers, som tenner bluss når det ikke er lov, osv osv osv..????
-Nei!Det er det som er greia. De holder til i Bataljonen Rølp, mens jeg er med i Bataljonen Kos!

Der har du en finfin reklame for Bataljonen`s nye underavdelinger.


Du viser at du er full av fordommer, og lite kunnskap.

Hive egg på Ivers? Bluss? Var du i det hele tatt på kampen? Så du hvor det kom fra?
Kanskje du kan huske tilbake og huske hvem Bjørn Dahl ville kaste ut? Det var ikke bataljonsmedlemmer for å si det slik.

Egget kom fra Hansa, blussene kom i all hovedsak fra Hansa felt z, og Umbro. Var vel et eller to bluss på SS også.

Uansett er ikke dette noe å være flau over. Gode supportere er alltid velkommen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Erlend

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Vi deler Bataljonen inn i tre:

Bataljonen Kos
Bataljonen Ung
Bataljonen Rølp

Noe for enhver smak med andre ord!


Absolutt ikke dumt. Da har de som syter over Bataljonens rykte ikke lenger noen grunn for å ikke bli medlem.

Kompis 1 prater med kompis 2:

-Hei du, vet du hva?I dag har jeg blitt medlem i Bataljonen!
-Hææ?Kødder du?Du snakker om den gjengen som henger på Fotikken, som hiver egg på Ivers, som tenner bluss når det ikke er lov, osv osv osv..????
-Nei!Det er det som er greia. De holder til i Bataljonen Rølp, mens jeg er med i Bataljonen Kos!

Der har du en finfin reklame for Bataljonen`s nye underavdelinger.


Du viser at du er full av fordommer, og lite kunnskap.

Hive egg på Ivers? Bluss? Var du i det hele tatt på kampen? Så du hvor det kom fra?
Kanskje du kan huske tilbake og huske hvem Bjørn Dahl ville kaste ut? Det var ikke bataljonsmedlemmer for å si det slik.

Egget kom fra Hansa, blussene kom i all hovedsak fra Hansa felt z, og Umbro. Var vel et eller to bluss på SS også.

Uansett er ikke dette noe å være flau over. Gode supportere er alltid velkommen.

Egget kom da fra SS eller Umbro.  Sto pÃ¥ SS og sÃ¥ det komme flygende  over meg

skb!

Det ble kjørt en Morgenbuss til Fredrikstad med avgang 8 30. Dette syns jeg fungerte veldig bra, de som ikke ønsker å tilbringe to netter på en buss, og ha en litt roligere tur, hadde altså et alternativ. Tror mange reagerte positivt på dette. Bataljonen bør absolutt prøve å sette opp flere Morgenbusser til kamper som LSK, VIF, Lyn og Stabæk, som alle holder til på steder det går an å kjøre til på en dag.

Stoffi

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Vi deler Bataljonen inn i tre:

Bataljonen Kos
Bataljonen Ung
Bataljonen Rølp

Noe for enhver smak med andre ord!


Absolutt ikke dumt. Da har de som syter over Bataljonens rykte ikke lenger noen grunn for å ikke bli medlem.

Kompis 1 prater med kompis 2:

-Hei du, vet du hva?I dag har jeg blitt medlem i Bataljonen!
-Hææ?Kødder du?Du snakker om den gjengen som henger på Fotikken, som hiver egg på Ivers, som tenner bluss når det ikke er lov, osv osv osv..????
-Nei!Det er det som er greia. De holder til i Bataljonen Rølp, mens jeg er med i Bataljonen Kos!

Der har du en finfin reklame for Bataljonen`s nye underavdelinger.


Du viser at du er full av fordommer, og lite kunnskap.

Hive egg på Ivers? Bluss? Var du i det hele tatt på kampen? Så du hvor det kom fra?
Kanskje du kan huske tilbake og huske hvem Bjørn Dahl ville kaste ut? Det var ikke bataljonsmedlemmer for å si det slik.

Egget kom fra Hansa, blussene kom i all hovedsak fra Hansa felt z, og Umbro. Var vel et eller to bluss på SS også.

Uansett er ikke dette noe å være flau over. Gode supportere er alltid velkommen.

Egget kom da fra SS eller Umbro.  Sto pÃ¥ SS og sÃ¥ det komme flygende  over meg



Helt uenig. Iversen sto vendt mot Hansa da han fikk egget på seg.

Men kanskje vi kan få noen andre til å fortelle oss hva de mener er rett? Skal ikke være for skråsikker på at jeg har rett, men det er det jeg tror.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Erlend

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Erlend"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Vi deler Bataljonen inn i tre:

Bataljonen Kos
Bataljonen Ung
Bataljonen Rølp

Noe for enhver smak med andre ord!


Absolutt ikke dumt. Da har de som syter over Bataljonens rykte ikke lenger noen grunn for å ikke bli medlem.

Kompis 1 prater med kompis 2:

-Hei du, vet du hva?I dag har jeg blitt medlem i Bataljonen!
-Hææ?Kødder du?Du snakker om den gjengen som henger på Fotikken, som hiver egg på Ivers, som tenner bluss når det ikke er lov, osv osv osv..????
-Nei!Det er det som er greia. De holder til i Bataljonen Rølp, mens jeg er med i Bataljonen Kos!

Der har du en finfin reklame for Bataljonen`s nye underavdelinger.


Du viser at du er full av fordommer, og lite kunnskap.

Hive egg på Ivers? Bluss? Var du i det hele tatt på kampen? Så du hvor det kom fra?
Kanskje du kan huske tilbake og huske hvem Bjørn Dahl ville kaste ut? Det var ikke bataljonsmedlemmer for å si det slik.

Egget kom fra Hansa, blussene kom i all hovedsak fra Hansa felt z, og Umbro. Var vel et eller to bluss på SS også.

Uansett er ikke dette noe å være flau over. Gode supportere er alltid velkommen.

Egget kom da fra SS eller Umbro.  Sto pÃ¥ SS og sÃ¥ det komme flygende  over meg



Helt uenig. Iversen sto vendt mot Hansa da han fikk egget på seg.

Men kanskje vi kan få noen andre til å fortelle oss hva de mener er rett? Skal ikke være for skråsikker på at jeg har rett, men det er det jeg tror.

Begynner Ã¥ bli litt usikker jeg ogsÃ¥ nÃ¥.  Men mener at han sto rett foran oss og sÃ¥ begynte Ã¥ gÃ¥ siiinnsykt treigt mot siden, uten at jeg skjønte helt hvorfor

BL

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Erlend"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Vi deler Bataljonen inn i tre:

Bataljonen Kos
Bataljonen Ung
Bataljonen Rølp

Noe for enhver smak med andre ord!


Absolutt ikke dumt. Da har de som syter over Bataljonens rykte ikke lenger noen grunn for å ikke bli medlem.

Kompis 1 prater med kompis 2:

-Hei du, vet du hva?I dag har jeg blitt medlem i Bataljonen!
-Hææ?Kødder du?Du snakker om den gjengen som henger på Fotikken, som hiver egg på Ivers, som tenner bluss når det ikke er lov, osv osv osv..????
-Nei!Det er det som er greia. De holder til i Bataljonen Rølp, mens jeg er med i Bataljonen Kos!

Der har du en finfin reklame for Bataljonen`s nye underavdelinger.


Du viser at du er full av fordommer, og lite kunnskap.

Hive egg på Ivers? Bluss? Var du i det hele tatt på kampen? Så du hvor det kom fra?
Kanskje du kan huske tilbake og huske hvem Bjørn Dahl ville kaste ut? Det var ikke bataljonsmedlemmer for å si det slik.

Egget kom fra Hansa, blussene kom i all hovedsak fra Hansa felt z, og Umbro. Var vel et eller to bluss på SS også.

Uansett er ikke dette noe å være flau over. Gode supportere er alltid velkommen.

Egget kom da fra SS eller Umbro.  Sto pÃ¥ SS og sÃ¥ det komme flygende  over meg



Helt uenig. Iversen sto vendt mot Hansa da han fikk egget på seg.

Men kanskje vi kan få noen andre til å fortelle oss hva de mener er rett? Skal ikke være for skråsikker på at jeg har rett, men det er det jeg tror.

Begynner Ã¥ bli litt usikker jeg ogsÃ¥ nÃ¥.  Men mener at han sto rett foran oss og sÃ¥ begynte Ã¥ gÃ¥ siiinnsykt treigt mot siden, uten at jeg skjønte helt hvorfor


Det kom fra Hansa.
Hansa-
Felt Z

Nixon

Om det øker Bataljonens potensiale skal være usagt... Men på årsmøtet i kveld ble Frode Hellebø valgt til ny leder etter Henk.
Rød makt på Hansa

1908

Kan vell ikke finne en bedre mann for jobben...

Nestleder osv kunne no kanskje ha blitt bedre......

Go Up