• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

lei

Started by lekestuee, August 04, 2007, 01:29:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

lekestuee

No er eg drittlei av den snillismen som har preget supporterkulturen i Bergen de siste årene. Brann supportere som går rundt med motstanderens effekter, bønder i bataljonen som faen ikkje har peiling på fotball, men kun bruker det som en slags sosialiseringsfaktor for å komme inn i et miljø. Supportere som mener at folk ikkje kan synge "stygge" sanger/rop som "UT MED PAKKET" eller "sønn av en alkis".  Kor faen er vi på vei? Er det denne slags barnehagesupporter mentalitet som vi vil skal særprege oss i fremtiden? Ikkje faen.

Chrisstah

enig i det du skriver. vi er ikke i kirken når man e på fotballkamp.
syns det skal være hat mot det laget vi spiller mot.
at folk går i andre sitt supporter utstyr er jo helt uakseptabelt.
vil ha det som gamle store stå var en gang i tiden. fryktet og beryktet.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Texas

Jeg ligger vel kanskje litt i mellomsjiktet her. Ut med pakket går helt fint for min del, men har litt større problemer med sønn av en alkis.

Klaus_Brann

Dette er jeg veldig enig i. Litt morsomt at dette skulle komme opp nå, for en del supportere nådde høydepunktet mot Carmarthen i går, da var det bra applaus blant mange når Carmarthen gjorde bytter..
Hva er det for no?Barnehagementalitet..
Greit at vi overkjører de, men de er vel for pokker fortsatt motsanderene våre!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Speedy

Quote from: "Klaus_Brann"Dette er jeg veldig enig i. Litt morsomt at dette skulle komme opp nå, for en del supportere nådde høydepunktet mot Carmarthen i går, da var det bra applaus blant mange når Carmarthen gjorde bytter..
Hva er det for no?Barnehagementalitet..
Greit at vi overkjører de, men de er vel for pokker fortsatt motsanderene våre!


Synes det var helt greit å klappe i går. Er ikke hver dag vi får britiske (amatør)lag til Stadda, og disse var slått før kampen startet. Men at folk klapper når de scorer blir litt vel i overkant.

ps! lekestuee, det det skrev er så godt som hentet fra et annet forum:), men er enig i det Bear sier.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

benny

Er det virkelig folk som går med andre lags supporterutstyr? Må være supporterutsyr fra noen kvinnelige supportere fra motstanderlaget som de prøver å sjekke opp da eller? ellers ser jeg ingen grunn til å gå rundt med supportereffekter fra motstanderlaget. Synes jeg ser det for meg, en brannsupporter i rbkeffekter. grøss

Klaus_Brann

Quote from: "Speedy"
Quote from: "Klaus_Brann"Dette er jeg veldig enig i. Litt morsomt at dette skulle komme opp nå, for en del supportere nådde høydepunktet mot Carmarthen i går, da var det bra applaus blant mange når Carmarthen gjorde bytter..
Hva er det for no?Barnehagementalitet..
Greit at vi overkjører de, men de er vel for pokker fortsatt motsanderene våre!


Synes det var helt greit å klappe i går. Er ikke hver dag vi får britiske (amatør)lag til Stadda, og disse var slått før kampen startet. Men at folk klapper når de scorer blir litt vel i overkant.

ps! lekestuee, det det skrev er så godt som hentet fra et annet forum:), men er enig i det Bear sier.


Ikke enig..Og det var vel nettopp dette med at de var britiske som traff hjertene til en del bergensere..Tåpelig...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bergen Sin Gutt

Når Brannsupportere står på pub før kampene (hjemme eller borte) med bortelagets supportereffekter rundt halsen og holder rundt dem, synger med på sangene deres, og slev samtidig bytter munn, da har man gått over grensen 4 ganger. (Sandefjord borte i fjor er et grellt eksempel)

Forsvant rivaliseringen på 90-tallet..?

Frykter at "supporterkultur" og alt som heter rivalisering er en saga blott innen 5 år. Håndballens venner neste stopp.

Luften og atmosfæren som dirret i 3 dager som det var på 80- og 90-tallet har jeg ikke merket på lenge.

Trist. Veldig trist...

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Chrisstah"
vil ha det som gamle store stå var en gang i tiden. fryktet og beryktet.


Det var tider det! Det lå en deilig eim av alkohol, rullings og aggro i luften og folk kokte i hodet. (husker det fløt med ølflasker og halvflasker overalt) (Nå ser man knapt 50 mann av 17.000 pr kamp som koker, stort sett på øvre Z) På denne tiden var det også stuerent å fyre ned klovnen fra Viking eller Godset som løp helt fra "bortefeltet" og foran gamle store stå med et 2 meter høyt flagg da de scorte. Hvem glemmer vel den episoden uten å trekke på smilebåndet og samtidig få litt hjertebank? I dag hadde det blitt ramaskrik og tystermentalitet blant ca halvparten av Brannsupporterne, og fruen(e) til fiffen hadde fått gulp i halsen fordi de trodde slikt bare skjedde på film og ikke på et "arrangement" de var "betalende kunder" på.

Var egentlig altfor ung da jeg begynte å henge på gamle store stå, men ble avhengig fra første gang, fordi atmosfæren var magisk. Det var 10.000 sommerfugler i magen, puls man ikke kan sammenligne mot noe annet, og ikke minst volumet og trøkket på sangene. Magisk! Ikke rart spillerene spydde i garderoben av nervøsitet rett før de entret banen siden vi sang fra to timer før kampstart. Da snakker jeg om Brann-spillerne. De skalv vel litt de andre også.

Forøvrig et under at folk ikke ble trampet ihjel på gamle Store Stå de gangene Brann scoret.

Hadde gitt min venstre arm for slike tilstander det var for 15-20 år siden.. Mmmh.. Gode minner..

Ricky

Herregud, er det supportere som synes det er feil å synge "ut med pakket"?

Xminator

Quote from: "Ricky"Herregud, er det supportere som synes det er feil å synge "ut med pakket"?


Hvor han har fått kjeft vet jeg ikke, for den typen innspill som det refereres til kan jeg ærlig talt ikke huske å ha registrert på en god stund. Jeg har fortsatt tilgode å se en brannsupporter i motstanderens effekter. Mulig foreldrene kjeftet ham opp for å ha tiltet foran TV'en?

Okkesom, det meste ikkevoldelige er lov på kamp. Det er derimot greit om folk prøver å oppføre seg etter samfunnets spilleregler utenom de 3 timene det pågår.

Xminator

QuoteForøvrig et under at folk ikke ble trampet ihjel på gamle Store Stå de gangene Brann scoret.

Hadde gitt min venstre arm for slike tilstander det var for 15-20 år siden.. Mmmh.. Gode minner..


Og minner som nok er blitt bedre med årene. Kan det ha noe å gjøre med at du var 17 og det meste var kult? Litt som filmer som var dritbra da man var tenåring ikke akkurat leverer når man kjøper luksus-DVD'en 15 år etterpå? Litt som grøftefyll som 16-åring var dritkult, mens du nå flirerer av drittungene som har luktet på korken?

Nesten

Det bør ihvertfall være lett å hat onde, ondskapsfulle RBK som ble favorisert av NFF i en årrekke , økonomisk, sportslig og anleggsmessig.
En av forklaringene var trolig de mange lederne og generalsekretærene og fotballpresidentene som kom fra RBK.
En ekstra grunn til vårt hat må da være at mye tydet på at de samme midtnorske nøffene motarbeidet Brann systematisk i samme periode.
Burde vært såre enkelt å blodhate RBK.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Pondan

Grunnen til at vi er blitt så "snill" er fordi det har blitt så står fjortiss faktor blandt supportere.. De snakker heller om sminke og gutter enn og slenge dritt...

KEO

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Chrisstah"
vil ha det som gamle store stå var en gang i tiden. fryktet og beryktet.


Det var tider det! Det lå en deilig eim av alkohol, rullings og aggro i luften og folk kokte i hodet. (husker det fløt med ølflasker og halvflasker overalt) (Nå ser man knapt 50 mann av 17.000 pr kamp som koker, stort sett på øvre Z) På denne tiden var det også stuerent å fyre ned klovnen fra Viking eller Godset som løp helt fra "bortefeltet" og foran gamle store stå med et 2 meter høyt flagg da de scorte. Hvem glemmer vel den episoden uten å trekke på smilebåndet og samtidig få litt hjertebank? I dag hadde det blitt ramaskrik og tystermentalitet blant ca halvparten av Brannsupporterne, og fruen(e) til fiffen hadde fått gulp i halsen fordi de trodde slikt bare skjedde på film og ikke på et "arrangement" de var "betalende kunder" på.

Var egentlig altfor ung da jeg begynte å henge på gamle store stå, men ble avhengig fra første gang, fordi atmosfæren var magisk. Det var 10.000 sommerfugler i magen, puls man ikke kan sammenligne mot noe annet, og ikke minst volumet og trøkket på sangene. Magisk! Ikke rart spillerene spydde i garderoben av nervøsitet rett før de entret banen siden vi sang fra to timer før kampstart. Da snakker jeg om Brann-spillerne. De skalv vel litt de andre også.

Forøvrig et under at folk ikke ble trampet ihjel på gamle Store Stå de gangene Brann scoret.

Hadde gitt min venstre arm for slike tilstander det var for 15-20 år siden.. Mmmh.. Gode minner..


Fikk litt godfølelse av dette innlegget med tanke på at det er VIF til helgen.
Husker godt kampene mot VIF der folk hoppet over gjerde på SS å inn i VIF klanen og motsatt.. Da snakker man om adrenalin som stiger på tribunen. Og stemningen som var på SS i de tider! MAGISK  er nok derfor jeg er en så stor SKB suporter i dag.
Nu kør vi!

Northside

Face it, regler og dritt tar knekken på supportermentaliteten!
Nå skal vi ha seter, bølgebrytere, sinnsyke bøter for blussing og andre artige påfunn. Er ikke rart livet på tribunen per dags dato ikke er det samme som for 10år siden.

Klubbene sammen med NFF har nesten helt glemt supporterne, de har glemt at vi er en viktig del av fotballproduktet de selger og tjener penger på!

Ellers så virker det som rimelig mange har fått dårlig opplæring på supporterkultur. Så kan vi spørre oss hvorfor?
Den tiden Guttene stod på SS var stemningen på topp, mentaliteten var riktig osv. Guttene forsvant til Hansa ettehvert og igjen stod en gjeng på ss uten noen "ledere" som kunne lære hva supporterkultur er for noe. (selvsagt noen gode personer som stod igjen, men de ble for få til å kunne gjøre noe).
Galskapen uteble og fjortissene fikk lov av foreldrene å endelig gå på ss, siden det ikke var farlig der mer.

Tystermentaliteten og dette med å følge reglene til punkt og prikke tror jeg har kommet pga mangelfull opplæring på tribunen.

Ellers så har jeg skrvet litt om dette her:
http://z6.invisionfree.com/UltrasTifosi/index.php?showtopic=6092

Edit, var en feil med første linke.

klysa

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Chrisstah"
vil ha det som gamle store stå var en gang i tiden. fryktet og beryktet.


Var egentlig altfor ung da jeg begynte å henge på gamle store stå, men ble avhengig fra første gang, fordi atmosfæren var magisk. Det var 10.000 sommerfugler i magen, puls man ikke kan sammenligne mot noe annet, og ikke minst volumet og trøkket på sangene. Magisk! Ikke rart spillerene spydde i garderoben av nervøsitet rett før de entret banen siden vi sang fra to timer før kampstart. Da snakker jeg om Brann-spillerne. De skalv vel litt de andre også.

Forøvrig et under at folk ikke ble trampet ihjel på gamle Store Stå de gangene Brann scoret.


Samme her. Har en del tryninger i betongen på samvittigheten, heldigvis var det som regel noen som hadde en hjelpende hånd.

Artig øyeblikk var det da vi spilte mot Arsenal, SS sang Adams is a donkey, og det "haglet" med gullerøtter utpå banen.

Tullpip

Quote from: "Pondan"Grunnen til at vi er blitt så "snill" er fordi det har blitt så står fjortiss faktor blandt supportere.. De snakker heller om sminke og gutter enn og slenge dritt...


Neh.

Grunnen til at vi er blitt 'snille' er Brann/NFF sin feil. Evt pengene sin feil, for alt dreier seg om penger. Det er faktisk 'super-supportere' som Lene, som var på fremsiden av bt her om dagen, sin feil (for all del, hun er jo bare blitt lurt av Jæger, men likevel).

Brann vil tjene mere penger - hvordan skal vi klare det?
- Ved å selge flere billetter, samt mer supporterutstyr.

Hvordan skal vi klare det da?
- I dag (altså på midten av 90-tallet) er det flest menn og noen gutter på kampene, hvis vi klarer å få flere damer på tribunen vil tilskuertallet øke, og kanskje vi tilogmed kan klare å gjøreen tur på stadion til en familieaktivitet!?

Ja!! Kjempeide! Hvordan går vi frem?
- Vi må gi inntrykk av at det ikke er farlig å gå på stadion. Dette gjør vi blandt annet ved å slå hardt ned på disse hodeløse 'suporterne', som de kaller seg, som drikker seg full, slåss og skjemmer klubbens gode navn og rykte. Osv.

(ser ikke poenget med å fortsette, da dere alle ser hvor dette ender)

En veldig enkel omskriving av problemet, men i bunn og grunn er det derfor vi er blitt så snille (mener ihvertfall jeg).

Brann vil tjene mer penger. Det gjør de ved å selge 'produktet' til flere, det være seg kampbilletter og supportereffekter. Dere skjønne alle hva jeg mener.

At 'opplæring' av nye og unge også har gått litt i glemmeboken kan nok også ha noe med 'snillismen' å gjøre, men jeg tror det er kapitalens krokodiller som er roten til det vonde.

Klaus_Brann

Quote from: "Tullpip"
Quote from: "Pondan"Grunnen til at vi er blitt så "snill" er fordi det har blitt så står fjortiss faktor blandt supportere.. De snakker heller om sminke og gutter enn og slenge dritt...


Neh.

Grunnen til at vi er blitt 'snille' er Brann/NFF sin feil. Evt pengene sin feil, for alt dreier seg om penger. Det er faktisk 'super-supportere' som Lene, som var på fremsiden av bt her om dagen, sin feil (for all del, hun er jo bare blitt lurt av Jæger, men likevel).

Brann vil tjene mere penger - hvordan skal vi klare det?
- Ved å selge flere billetter, samt mer supporterutstyr.

Hvordan skal vi klare det da?
- I dag (altså på midten av 90-tallet) er det flest menn og noen gutter på kampene, hvis vi klarer å få flere damer på tribunen vil tilskuertallet øke, og kanskje vi tilogmed kan klare å gjøreen tur på stadion til en familieaktivitet!?

Ja!! Kjempeide! Hvordan går vi frem?
- Vi må gi inntrykk av at det ikke er farlig å gå på stadion. Dette gjør vi blandt annet ved å slå hardt ned på disse hodeløse 'suporterne', som de kaller seg, som drikker seg full, slåss og skjemmer klubbens gode navn og rykte. Osv.

(ser ikke poenget med å fortsette, da dere alle ser hvor dette ender)

En veldig enkel omskriving av problemet, men i bunn og grunn er det derfor vi er blitt så snille (mener ihvertfall jeg).

Brann vil tjene mer penger. Det gjør de ved å selge 'produktet' til flere, det være seg kampbilletter og supportereffekter. Dere skjønne alle hva jeg mener.

At 'opplæring' av nye og unge også har gått litt i glemmeboken kan nok også ha noe med 'snillismen' å gjøre, men jeg tror det er kapitalens krokodiller som er roten til det vonde.


Det er nok delvis sant dette, men er ikke helt med på at det er enten at Brann tjener masse spenn på oss, eller at vi kan være bad boys..
Vi kunne jo klart å gjøre Hansa bittelitt gærnere i alle fall, det ble bedre stemningsmessig på stadion etter Bataljonen flyttet over dit, men det er en del folk der som knapt er der for å se på kamp, og i alle fall ikke klappe eller synge!
Det er også på Bataljonens felter.

Hva skjedde forresten med han kisen fra The Kop som skulle komme over  å hjelpe oss??

Anarki på Hansa:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

purolatino

Quote from: "KEO"
Fikk litt godfølelse av dette innlegget med tanke på at det er VIF til helgen.
Husker godt kampene mot VIF der folk hoppet over gjerde på SS å inn i VIF klanen og motsatt.. Da snakker man om adrenalin som stiger på tribunen. Og stemningen som var på SS i de tider! MAGISK  er nok derfor jeg er en så stor SKB suporter i dag.

Petter Puddefjord


Bergen Sin Gutt

Quote from: "Xminator"
QuoteForøvrig et under at folk ikke ble trampet ihjel på gamle Store Stå de gangene Brann scoret.

Hadde gitt min venstre arm for slike tilstander det var for 15-20 år siden.. Mmmh.. Gode minner..


Og minner som nok er blitt bedre med årene. Kan det ha noe å gjøre med at du var 17 og det meste var kult? Litt som filmer som var dritbra da man var tenåring ikke akkurat leverer når man kjøper luksus-DVD'en 15 år etterpå? Litt som grøftefyll som 16-åring var dritkult, mens du nå flirerer av drittungene som har luktet på korken?


Hva faen er problemet ditt? Forteller bare om herlige tider. Du vet ikke hvor gammel jeg var den gang, eller i dag. Hva har det med saken å gjøre egentlig? Alle koser seg i denne tråden uten om deg. Eder og galle, kvalm negativitet, og så prøver du også å tillegge meg meninger om grøftefyll og DVDer. Ingen bombe at det kom fra deg.

Hva er vitsen?

Marek

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Alle koser seg i denne tråden uten om deg.


Koser seg? Alt dere gjør er jo å klage og syte over hvor kjedelig dere mener det har blitt å gå stadion.
ons Ivar skal hem...

Bassew

Når er jeg ikke helt sikker på hva som skjedde under den skandaløse kampen mot VIF i 95(mener det var på den kampen noen fra VIF hoppet over gjerdet og løp mot oss). Men det har jo vært nevnt i både skriftlig presse og på TV i etterkant av denne kampen at VIF pøblene løp mot SS med våpen! Ikke at jeg så det, men jeg løp og jeg stod på motsatt side av der de kom fra. Da er det hverken flaut eller rart at SS løp bort fra dem da de kom løpende.
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Marek"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"Alle koser seg i denne tråden uten om deg.


Koser seg? Alt dere gjør er jo å klage og syte over hvor kjedelig dere mener det har blitt å gå stadion.


At man konstaterer hvordan det er i dag kontra hvordan det var før, og samtidig mimrer om gode tider er da ikke syting. Uansett så kunne jeg skrevet hva som helst uten at dere i grinbitergjengen hadde vært enig eller fornøyd. Få dere et liv.

Marek

Quote from: "Bergen Sin Gutt"At man konstaterer hvordan det er i dag kontra hvordan det var før, og samtidig mimrer om gode tider er da ikke syting. Uansett så kunne jeg skrevet hva som helst uten at dere i grinbitergjengen hadde vært enig eller fornøyd. Få dere et liv.


Se her ja, "få dere et liv". Man kan liksom ikke komme opp med noen gode motargumenter når du drar fram det triumfkortet.
ons Ivar skal hem...

Northside

Quote from: "Marek"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"At man konstaterer hvordan det er i dag kontra hvordan det var før, og samtidig mimrer om gode tider er da ikke syting. Uansett så kunne jeg skrevet hva som helst uten at dere i grinbitergjengen hadde vært enig eller fornøyd. Få dere et liv.


Se her ja, "få dere et liv". Man kan liksom ikke komme opp med noen gode motargumenter når du drar fram det triumfkortet.


Ja, for du dro opp mange gode argumenter her.
La no folk mimre litt om hvordan det en gang var på stadion, uten at slike som du skal titte innom å legge igjen negative ord....

Marek

Så hvordan vil dere egentlig ha det?

Jeg fatter virkelig ikke hva som menes med

Quote from: "Petter Puddefjord"ENIG!
Hvorfor er det ikke mere rabling, blussing, trøkk og faenskap på stadion? Da kunne det blitt virkelig liv. Nå er vi på vei mot en dikke-dikke-dikk-mentalitet.
ons Ivar skal hem...

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Marek"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"At man konstaterer hvordan det er i dag kontra hvordan det var før, og samtidig mimrer om gode tider er da ikke syting. Uansett så kunne jeg skrevet hva som helst uten at dere i grinbitergjengen hadde vært enig eller fornøyd. Få dere et liv.


Se her ja, "få dere et liv". Man kan liksom ikke komme opp med noen gode motargumenter når du drar fram det triumfkortet.


"Gode motargumenter"? Ja, de gode motargumentene formelig veltet ut av deg. Jeg bøyer meg i støvet.

klisjebarnet

Hvilket paradoks at dere som er for fyll og faenskap ikke ønsker barnehagefaktor.

Hvem er egentlig barnehagesupporteren? Den som brenner for brann samtidig som han/hun oppfører seg voksent og følger normal folkeskikk, eller han som drikker seg sanseløst full før hver kamp og skaper faenskap?

Oh, I forgot, vi vil jo ha mer liv på stadion og bli beryktede og fryktet.
Fordi det er jo det fotball handler om.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "klisjebarnet"Hvilket paradoks at dere som er for fyll og faenskap ikke ønsker barnehagefaktor.

Hvem er egentlig barnehagesupporteren? Den som brenner for brann samtidig som han/hun oppfører seg voksent og følger normal folkeskikk, eller han som drikker seg sanseløst full før hver kamp og skaper faenskap?

Oh, I forgot, vi vil jo ha mer liv på stadion og bli beryktede og fryktet.
Fordi det er jo det fotball handler om.


Nå er det du som barnslig. Er det enten eller for deg? Svart/hvit verden? Et av de tåpeligste innleggene i tråden hittil.

Klaus_Brann

Quote from: Bergen Sin Gutt
Quote from: "klisjebarnet"Hvilket paradoks at dere som er for fyll og faenskap ikke ønsker barnehagefaktor.

Hvem er egentlig barnehagesupporteren? Den som brenner for brann samtidig som han/hun oppfører seg voksent og følger normal folkeskikk, eller han som drikker seg sanseløst full før hver kamp og skaper faenskap?

Oh, I forgot, vi vil jo ha mer liv på stadion og bli beryktede og fryktet.
Fordi det er jo det fotball handler om.


Nå er det du som barnslig. Er det enten eller for deg? Svart/hvit verden? Et av de tåpeligste innleggene i tråden hittil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "Bassew"Når er jeg ikke helt sikker på hva som skjedde under den skandaløse kampen mot VIF i 95(mener det var på den kampen noen fra VIF hoppet over gjerdet og løp mot oss). Men det har jo vært nevnt i både skriftlig presse og på TV i etterkant av denne kampen at VIF pøblene løp mot SS med våpen! Ikke at jeg så det, men jeg løp og jeg stod på motsatt side av der de kom fra. Da er det hverken flaut eller rart at SS løp bort fra dem da de kom løpende.


Jeg kan ikke huske noen våpen fra den episoden. Jeg prøvde å komme meg vekk med verdigheten i behold, det vil si å ikke løpe for livet... På TV senere på kvelden kunne undertegnede observeres i en rask gange som kunne fått Trond Nymark til å bli misunnelig!:)
Rød makt på Hansa

Speedy

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Bassew"Når er jeg ikke helt sikker på hva som skjedde under den skandaløse kampen mot VIF i 95(mener det var på den kampen noen fra VIF hoppet over gjerdet og løp mot oss). Men det har jo vært nevnt i både skriftlig presse og på TV i etterkant av denne kampen at VIF pøblene løp mot SS med våpen! Ikke at jeg så det, men jeg løp og jeg stod på motsatt side av der de kom fra. Da er det hverken flaut eller rart at SS løp bort fra dem da de kom løpende.


Jeg kan ikke huske noen våpen fra den episoden. Jeg prøvde å komme meg vekk med verdigheten i behold, det vil si å ikke løpe for livet... På TV senere på kvelden kunne undertegnede observeres i en rask gange som kunne fått Trond Nymark til å bli misunnelig!:)


Du er myk i hoftefeste med andre ord:)
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Marek

Quote from: "Bergen Sin Gutt""Gode motargumenter"? Ja, de gode motargumentene formelig veltet ut av deg. Jeg bøyer meg i støvet.


Nettopp, er jo det jeg sier at når du kan stille opp med noe slikt så har man lite man skulle ha sagt.
ons Ivar skal hem...

HansaInferno

Quote from: "lekestuee"No er eg drittlei av den snillismen som har preget supporterkulturen i Bergen de siste årene. Brann supportere som går rundt med motstanderens effekter, bønder i bataljonen som faen ikkje har peiling på fotball, men kun bruker det som en slags sosialiseringsfaktor for å komme inn i et miljø. Supportere som mener at folk ikkje kan synge "stygge" sanger/rop som "UT MED PAKKET" eller "sønn av en alkis".  Kor faen er vi på vei? Er det denne slags barnehagesupporter mentalitet som vi vil skal særprege oss i fremtiden? Ikkje faen.


Amen!
Breiflabben, baby!

HansaInferno

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Når Brannsupportere står på pub før kampene (hjemme eller borte) med bortelagets supportereffekter rundt halsen og holder rundt dem, synger med på sangene deres, og slev samtidig bytter munn, da har man gått over grensen 4 ganger. (Sandefjord borte i fjor er et grellt eksempel)

Forsvant rivaliseringen på 90-tallet..?

Frykter at "supporterkultur" og alt som heter rivalisering er en saga blott innen 5 år. Håndballens venner neste stopp.

Luften og atmosfæren som dirret i 3 dager som det var på 80- og 90-tallet har jeg ikke merket på lenge.

Trist. Veldig trist...


Bare det å sitte på en motstander sin pub og drikke sammen med motstanerens fans er forkastelig. Vi sår det bla. i Stavanger der Brann-supportere sitter å drikker på puber som prydet fasaden med Viking-flagg. De flaggen burde rives ned og brennes, istedet sitter folk der å koser seg med siddisene. Fy!
Breiflabben, baby!

Marek

Hvorfor er dere så opptatt av hva andre supportere gjør? La folk gjøre som de vil så kan dere gjøre som dere vil.
Er jo det Bergen sin gutt klovnen gang på gang har bedt om forståelse for her inne, at folk har ulike preferanser.

Slutt og syte!
ons Ivar skal hem...

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Bassew"Når er jeg ikke helt sikker på hva som skjedde under den skandaløse kampen mot VIF i 95(mener det var på den kampen noen fra VIF hoppet over gjerdet og løp mot oss). Men det har jo vært nevnt i både skriftlig presse og på TV i etterkant av denne kampen at VIF pøblene løp mot SS med våpen! Ikke at jeg så det, men jeg løp og jeg stod på motsatt side av der de kom fra. Da er det hverken flaut eller rart at SS løp bort fra dem da de kom løpende.


Jeg kan ikke huske noen våpen fra den episoden. Jeg prøvde å komme meg vekk med verdigheten i behold, det vil si å ikke løpe for livet... På TV senere på kvelden kunne undertegnede observeres i en rask gange som kunne fått Trond Nymark til å bli misunnelig!:)


Er det episoden med de som hadde "Hvit Makt"-t-skjorter, så hadde de vel kniv? Eller det ble funnet kniv på dem? Mener å huske det.

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

purolatino

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Bassew"Når er jeg ikke helt sikker på hva som skjedde under den skandaløse kampen mot VIF i 95(mener det var på den kampen noen fra VIF hoppet over gjerdet og løp mot oss). Men det har jo vært nevnt i både skriftlig presse og på TV i etterkant av denne kampen at VIF pøblene løp mot SS med våpen! Ikke at jeg så det, men jeg løp og jeg stod på motsatt side av der de kom fra. Da er det hverken flaut eller rart at SS løp bort fra dem da de kom løpende.


Jeg kan ikke huske noen våpen fra den episoden. Jeg prøvde å komme meg vekk med verdigheten i behold, det vil si å ikke løpe for livet... På TV senere på kvelden kunne undertegnede observeres i en rask gange som kunne fått Trond Nymark til å bli misunnelig!:)


Er det episoden med de som hadde "Hvit Makt"-t-skjorter, så hadde de vel kniv? Eller det ble funnet kniv på dem? Mener å huske det.


Kan ikke huske at de hadde noen kniv, men hvis de hadde det er det jo ikke så rart at folk tok beina fatt. Mitt poeng er at jeg synes ihvertfall at det var ydmykendes at en gjeng med bråkmakere fra østlandet kunne gjøre dette uten at flere av oss tok igjen, ihvertfall når man også tenker tilbake på kordan spesiellt The Red Army fyrte oppunder på forhånd.

På en annen side synes eg faktisk Casuals guttene våre får ufortjent mye pes, synes egentlig ikke det er så rart at noen bestemmer seg for at de ikke orker å la seg pille på nesen av guttene til Enga. Om vi ikke hadde hatt disse folkene i forbindelse med Brann hadde jo kansje vært det beste, med det resultat at det kansje hadde gått utover de "vanlige supporterene", såkalte juletrær isteden, føler meg ganske sikker på at guttene til Enga da hadde gått løs på vanlige Brann supportere isteden, slik de gjorde tidligere.

Bassew

Nixon: Hva så om du ikke husker det?
Bergen Sin gutt: Helt rett, med noe tillegg
Etter det jeg kan huske(gidder ikke leite i videosamlingen/avisutklippsamlingen min nå) så ble det funnet kniver, 2 stk på to personer med "Hvit Makt" t-skjorte og en pistol på en tredje person. For øvrig en av de tre som angrep politimannen mens tv2/nrk filmet det hele. Poenget mitt er uansett at vi ble angrepet med våpen, og dermed trenger ikke purolatino eller andre å føle at denne situasjonen var ydmykende.
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Tullpip

Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"Når Brannsupportere står på pub før kampene (hjemme eller borte) med bortelagets supportereffekter rundt halsen og holder rundt dem, synger med på sangene deres, og slev samtidig bytter munn, da har man gått over grensen 4 ganger. (Sandefjord borte i fjor er et grellt eksempel)

Forsvant rivaliseringen på 90-tallet..?

Frykter at "supporterkultur" og alt som heter rivalisering er en saga blott innen 5 år. Håndballens venner neste stopp.

Luften og atmosfæren som dirret i 3 dager som det var på 80- og 90-tallet har jeg ikke merket på lenge.

Trist. Veldig trist...


Bare det å sitte på en motstander sin pub og drikke sammen med motstanerens fans er forkastelig. Vi sår det bla. i Stavanger der Brann-supportere sitter å drikker på puber som prydet fasaden med Viking-flagg. De flaggen burde rives ned og brennes, istedet sitter folk der å koser seg med siddisene. Fy!
litt mindre seriøst, er jeg ikke sikker på at jeg hadde tatt den, men jeg lurer ofte på det...

(ellers må man jo også påpeke at det finnes mange folk som ikke bryr seg om at Brann driter dem ut gang etter gang (merkelig å skrive det når man topper tabellen  :? ), de synger likevel lenge etter kampen osv) - Dette siste her trenger folk IKKE å kommentere (vær så snill!), da sporer tråden av og havner rett i grøften.

Beklager at jeg sporer av i tråden, men dette bare måtte bare ut.

Ellers må jeg bare få si meg enig med trådstarter: Alt var bedre før!

grei

Quote from: "Bassew"Poenget mitt er uansett at vi ble angrepet med våpen, og dermed trenger ikke purolatino eller andre å føle at denne situasjonen var ydmykende.


Hva folk ble pågrepet med i etterkant kan vel ikke ha hatt noen direkte effekt på at folk løp? Eller mener du at de som angrep viftet så åpenlyst med kniver og pistol at folk så det og rømte? I såfall er det rart at dette ikke ble fanget opp på filmen av opptrinnet, og heller ikke var et emne for større diskusjon i ettertid. Men etter det jeg husker var det en av de som hadde en jernstang eller lignende.

Bassew

Quote from: "grei"
Quote from: "Bassew"Poenget mitt er uansett at vi ble angrepet med våpen, og dermed trenger ikke purolatino eller andre å føle at denne situasjonen var ydmykende.


Hva folk ble pågrepet med i etterkant kan vel ikke ha hatt noen direkte effekt på at folk løp? Eller mener du at de som angrep viftet så åpenlyst med kniver og pistol at folk så det og rømte? I såfall er det rart at dette ikke ble fanget opp på filmen av opptrinnet, og heller ikke var et emne for større diskusjon i ettertid. Men etter det jeg husker var det en av de som hadde en jernstang eller lignende.


Huff.....når noe ser at andre løper så løper de også. De som stod nærmest fortalte etterpå at de så våpen og løp bort fra dem. De som stod igjen og løp mot dem så ikke våpnene, men ble gjort oppmerksome på det i etterkant/så det da de løp mot. Likevel var det noen som stod igjen. Alle på SS var ikke interessert i å sloss med dem så de løp av andre grunner. De som så våpnene, så dem ganske godt. Så ja, de rømte. Og du sier at det er rart at dette ikke ble fanget opp på film. Det ble faktisk tatt opp på film, og jernstangen ser du ganske lett, knivene og de andre våpnene ser du ikke på tapen fra kampen. Det var også en diskusjon i ettertid, men den var liten
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Klaus_Brann

Quote from: "lekestuee"No er eg drittlei av den snillismen som har preget supporterkulturen i Bergen de siste årene. Brann supportere som går rundt med motstanderens effekter, bønder i bataljonen som faen ikkje har peiling på fotball, men kun bruker det som en slags sosialiseringsfaktor for å komme inn i et miljø. Supportere som mener at folk ikkje kan synge "stygge" sanger/rop som "UT MED PAKKET" eller "sønn av en alkis".  Kor faen er vi på vei? Er det denne slags barnehagesupporter mentalitet som vi vil skal særprege oss i fremtiden? Ikkje faen.


Litt morsomt dette. Leste inne på Isko boys sine sider, og dagen før du startet denne tråden, ble dette skrevet i en tråd på forumet deres:

"Jeg er dritt lei av den snillismen som har preget supporterkulturen i Norge de siste årene. Enga supportere som flyr rundt med motstanderens effekter, bønder i Klanen som faen ikke har peiling på fotball men som kun bruker det som en slags sosialiserings faktor for å komme inn i et miljø. Supportere som mener at vi ikke kan synge "stygge" sanger som "Vi skal voldta deres horer". Folk som mener man ikke kan synge mens bredden og mini synger mot hverandre? Hvor faen er vi på vei? Er det denne slags barnehage supporter mentalitet som vi vil skal særprege oss i fremtiden? Ikke faen.

Du kødder ikke ustraffa med Vålenga!"

Lurer på om du har en tvillingsjel der borte??Eller bare plukket opp noen idèer der inne??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Næhmen lekestuee. Har du drite på draget no.
Tiocfaidh ár lá

Bjornevik

Enkelte deltek bare i samfunnsdebatten for å provosera... Bergen har eit utal kverrulantar i sine rekker!

Alastor


fettnok

ett fett om det er ett forumtroll eller fanden sin oldemor som har skrevet innlegget. diskusjonen er interesant samme faen. det kommer jo for en dag i denne tråden at flere å flere begynner å bli lei av den barnehagementaliteten som begynner å bli rådende på norske tribuner, i dette tilfelle på stadion.
ette går aaaaaldri bra!

Go Up