• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sovnet?

Started by Brannmus, July 31, 2007, 17:39:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Ser til min store forundring at Moderatorne her på forumet gjør særdels lite for å holde diskusjonene noenlunde på rett kjøl.

Enkelte brukere saboterer konsekvent diskusjoner, og skaper generell kvalme. Har sett et titalls av de faste brukerne gi uttrykk for frustrasjon på grunn av dette, uten at en eneste moderator har giddet å kommentere noe rundt dette.

Syntes at moderatorne burde ha en aktiv rolle her på forumet. Ikke bare være trådstengere hver gang noen åpner en unødig eller overflødig tråd.

Snakker ikke om å sensurere folks meninger, men om enkelte brukere konsekvent er ute etter skape frustrasjon og irritasjon, så skjønner jeg ikke at moderatorne kan tillate dette. Enten får de gi en advarsel, enten offentlig eller privat, ellers får de vurdere utestengelse.

Om denne slappe holdningen fortsetter, så kommer dette kun til å føre til en ting. De som er interessert i å ha skikkelige saklige diskusjoner beveger seg bare en annen plass.

Jeg vet i hvert fall at jeg begynner å bli drittlei nå, og da er lysten til å bidra med noe konstruktiv her inne ganske raskt vekke.

Klaus_Brann

Flott innlegg!
Det er absolutt på tide at noe gjøres her inne. Jeg har tenkt på det samme selv, vi kunne nesten hatt en tråd her inne, og latt den hete BRANN:

For alle tråder flyter over i hverandre hele tia, med flittig hjelp av noen. Da spesielt med Mjelde involvert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Send pm til moderatorene dersom dere ser noe. Så vitt jeg vet er brukerne tifo, tifo-gruppen og Tore Larsen de mest aktive modikkene.

Er ikke sikkert folk har tid til å lese alle trådene hele tiden

steinbygger

Eller så kan man la være å svare de som bare er ute etter å provosere.

Brannmus

Poenget er at alle lar ikke vær å svare de som provoserer eller ønsker å spore alle diskusjoner inn mot samme ting.

Du kan gjerne drite i det, men er utrolig frustrerende når enhver tråd ender opp med å dreie seg om de samme to-tre temaene. Fryktetlig uoversiktelig når det innlegget om saken du ønsker å svare på er fulgt av 10-20 innlegg om et annet tema som ikke har noe med det å gjøre.

Skulle samtalen ved et under komme tilbake på sporet, så går det ikke lenge før de som ønsker å provosere er tilbake og plukker opp sporet igjen og driver diskusjonen ut på viddene igjen.

Noen avsporinger er selvfølgelig greit, og det er en naturlig del av forumer, men når det er helt åpenbar sabotasje, så bør Mod'ene våkne opp. Det er rett og slett for dårlig unnskyldning å si at folk ikke er her nok eller at vi skal sende PM'er. Om Mod'ene ikke kan ha oversikt og ta noen grep, så får man enten utnevne flere Mod'er, eller bare la alle diskusjoner løpe helt løpsk.

En mellomting, som det er nå, skaper bare mye frustrasjon og en økende grad av personangrep og drittslenging. Er det et slik forum vi ønsker? Vil et slik forum overleve?

Pondan

En ting er de flink med, kommer det noe kritikk mot BBB, så er de fort ute og fjerner det..

Skrev at BBB var treg med å sende folk til kamparenaen, at de ivrige kommer  alt for sent opp..

Så  skrev Nixon at det var vanlig av BBB det, viktigste for BBB var at alle skulle drikke mest mulig osv..

men ka skjer? joda det forsvinner fort..

Latterlig!!!!!!! tåler ikke litt kritikk..

Tifo-gruppen

Heisann!
Vi har gjerne ikke vært flink nok til å moderere den siste tiden, men med folk på ferie osv så blir det mye for få av oss å rekke over alt. Og tro det eller ei men vi sitter ikke på forumet hele tiden.

Skal love å skjerpe meg å oppfordre andre til å gjøre det samme, men det er som nevnt i tråden også litt opp til dere som er aktive her å ikke la seg provosere for mye.

Når det gjelder kritkk mot BBB er det ikke noe problem å ta det så lenge det holdes på et saklig nivå. Hvem som har slettet det aktuelle innlegget aner jeg ikke, men det er ikke meg.

Håper folk har forståelse for dette.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Speedy

Quote from: "Tifo-gruppen"Heisann!
Vi har gjerne ikke vært flink nok til å moderere den siste tiden, men med folk på ferie osv så blir det mye for få av oss å rekke over alt. Og tro det eller ei men vi sitter ikke på forumet hele tiden.

Skal love å skjerpe meg å oppfordre andre til å gjøre det samme, men det er som nevnt i tråden også litt opp til dere som er aktive her å ikke la seg provosere for mye.

Når det gjelder kritkk mot BBB er det ikke noe problem å ta det så lenge det holdes på et saklig nivå. Hvem som har slettet det aktuelle innlegget aner jeg ikke, men det er ikke meg.

Håper folk har forståelse for dette.

Mvh Morten


Hvis dere har problemer med mangel på folk nå i ferien, så kan jo dere legge til en bruker fra forumet som mod. En dere stoler på.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

monzilla

Hva med å banne stråmyhr? Han ødelegger samtlige diskusjoner.

Rett og slett tannløst av moderatorer og ikke utestende stråmyhr!

monzilla

Er det for mye av MOD å be om et svar ihvertfall? Er jo ingen tvil om at dette er stråmyhr? Forstår godt dersom mod ikke ønsker å ta stilling til enkeltpersoner, men da er min oppfordring:
Se over den personen det gjelder, og ta stikkprøver. Finner dere ett eneste positivt innlegg, så la saken ligge. Fyren lever for å spre usikkerhet. Fyren har en IP registrert i Oslo. Definisjonen på et forumtroll ligger under navnet på vedkommende.

Brannmus

Jeg er nå gått fra å være oppgitt og lei, til å rett og slett være forbanna. Samtlige Moderatorer her kan like godt bare innrømme at de gir blanke faen i hva som blir skrevet på denne siden, for det er det helt klare signale dere gir nå.

Patetisk gjeng!

Klaus_Brann

Nei da, de har bare ferie...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannmus

Vi skal ta ball og ikke mann heter det vel, men nå tar jeg mannen, for her er det flere som ikke gjør jobben sin.

Sjekket opp det synlige bidraget fra hver og en som står oppført som Moderatorer. Fasiten er direkte pinlig.

GamleErik
Ikke skrevet ett innlegg på forumet siden april, og jeg kan ikke huske å ha sett han pålogget heller. Gav seg i følge nicket Bataljonen i mars.

Bataljonen
Ikke skrevet et innlegg på forumet siden mars. Sett brukernavnet pålogget innimellom, men stort sett helt usynlig. Greit om man bare kaster folk ut og stenger tråder, men ikke en eneste advarsel på fire-fem måneder minst tyder på laber interesse for forumet.

Tifo-gruppen
Kommer regelmessig med praktisk informasjon om diverse ting, men har sjeldent sett noen form for moderering. Greit nok at dette er en bruker som kanskje ikke skal det, men da er du ikke Mod heller. Skaff en annen tittel.

Henk
Skrevet fem innlegg i 2007. En av dem var en irrettesetelse, men aktiviteten er heller laber. Vet Henk sikkert har mange andre ting å gjøre, men hvorfor ta på seg en ekstra ting og ikke følge opp?

bbbmartin
Skrevet 15 innlegg på Bataljonen. 1 innlegg i hele 2007. Aldri skrevet en advarsel til en eneste bruker.

Tifo
Eneste forholdsvis aktive Moderator. Stenger haugevis av tråder i hvert fall. Kan ikke klage for masse, siden bidraget er større enn alle andre til sammen.

Seeteufel
Totalt 18 innlegg i karrieren. Men skal ha skryt for at en del av disse er i hvert fall stenging av tråder, MEN siste innlegg er fra Februar!

Tore Larsen
Forholdsvis aktiv, men sjeldent jeg ser noe aktiv moderering. Mulig mye skjer i det skjulte, men det gir liten signaleffekt.


KONKLUSJON: Kan man fortsatt skylde på ferie? NEI! Her er det soleklart at en hel del av dem som har "stillingen" MOderator ikke bidrar i det hele tatt på dette forumet.

Gir stryk til alle utenom to i denne omgang. Og to aktive Mod'er på et forum av denne størrelsen er latterlig lite.

Tifo

Hei.

For min egen del har jeg vært på ferie, og ikke hatt mulighet til å moderere. Når det gjelder utestenging er dette noe en med Admin-rettigheter må gjøre, jeg som kun er mod har ikke rettigheter til dette.

Et annet problem er også at endel såkalte "troll" holder seg innenfor reglene så hvis vi ska følge våre egne regler kan vi ikke gjøre noe. Om folk som åpenbart er troll allikevel skal kastes ut er jo en helt annen sak, og opp til de med alle rettigheter.

Mvh
Stian som etter han kommer tilbake fra Oslo mandag morgen er klar for å sende advarsler igjen :wink:
.:Tifo-gruppen:.

Brannmus

Om du er Mod, så bør du ha peiling på hvem som er Admin, og du bør kunne melde fra om det er noen som du mener ødelegger forumet.

For enkelt å si at: Jeg kan ikke stenge noen ute for jeg har ikke myndighet. Snakk med dem som har myndighet da. Dette gjelder ikke bare Tifo, men alle som er Mod'er.

Problemet er at for at man skal ta disse trollene og faktisk kunne si i fra, så må man være aktiv på forumet. Det holder ikke bare å stikke innom en gang i uken og lese over de siste 20 postene i trådene som interesserer deg. Igjen, understreker at dette er rettet til alle, og ikke bare Tifo.

Når det gjelder Troll, og det er to-tre av dem som er aktive nå, så er det nok av brudd på reglene. Disse passer bra:

Quote6. Hold deg til temaet
En grei regel er å følge tema og ikke strømmen i en diskusjon. Om du skal poste et innlegg, les det første innlegget i tråden for å se hva den omhandler. Prøv å hold trådene relevante og husk at ved å la debatten skli ut, så tar man bort mye av poenget med tråden. Siter korrekt så andre vet hva du svarer på.


Dette skjer jo hele tiden. Jeg prøvde å poengtere nettopp dette da det skjedde 5 ganger, ved samme bruker på 15 min. Men så lenge ingen mod er her, eller en admin er obs på dette, så skjer det jo ingenting.

Quote8. Bruk folkeskikk
Dette er et diskusjonsforum, og det kan hende at du ikke alltid er enig i andres synspunkter. Ha respekt for andres meninger og hold en saklig diskusjon. Selv om man gjemmer seg bak et tastatur, ha folkeskikk ! Usaklige utskjelling av andre, personangrep, innlegg som er støtende eller har rasistisk innhold eller trusler vil bli slått hardt ned på ! Er det ting du vil ta opp personlig med en annen, bruk forumets PM system.

Jeg har gjentatte ganger blitt kalt diverse usakelige ting av brukere som er uenig med meg. Samme bruker har gjort dette minst 4-5 ganger, noe jeg også har poengtert her på forumet, uten at jeg kan se noen oppfølging.

Jeg er skuffet over måten både jeg, og mange andre her inne blir behandlet på.

Tar dere ikke vare på ressursen som de mest aktive brukerne er (og da mener jeg ikke meg selv, for det er langt mer aktive folk enn meg), så kommer dette forumet til å drukne i usakligheter.

Og jeg aksepterer de fleste forklaringer, men jeg kommer ikke til å hvile før jeg ser at det faktisk skjer en endring her på forumet.

Tifo

QuoteOm du er Mod, så bør du ha peiling på hvem som er Admin, og du bør kunne melde fra om det er noen som du mener ødelegger forumet.

For enkelt å si at: Jeg kan ikke stenge noen ute for jeg har ikke myndighet. Snakk med dem som har myndighet da. Dette gjelder ikke bare Tifo, men alle som er Mod'er.


Har god kontakt med admin og gir selvfølgelig beskjed om det er noe, men det er Admin som tar avgjørelsen.

Det andre du sier er helt rett, og jeg skal i allefall ta meg selv litt i nakken å prøve og gjøre noe med det.

Kan også si at jeg leser igjennom stort sett det som er av tråder her.
Nå drar jeg til Oslo, men er tilbake på mandag for mer moderering.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Tore Larsen

Quote from: "Brannmus"Vi skal ta ball og ikke mann heter det vel, men nå tar jeg mannen, for her er det flere som ikke gjør jobben sin.

Sjekket opp det synlige bidraget fra hver og en som står oppført som Moderatorer. Fasiten er direkte pinlig.

GamleErik
Ikke skrevet ett innlegg på forumet siden april, og jeg kan ikke huske å ha sett han pålogget heller. Gav seg i følge nicket Bataljonen i mars.

Bataljonen
Ikke skrevet et innlegg på forumet siden mars. Sett brukernavnet pålogget innimellom, men stort sett helt usynlig. Greit om man bare kaster folk ut og stenger tråder, men ikke en eneste advarsel på fire-fem måneder minst tyder på laber interesse for forumet.

Tifo-gruppen
Kommer regelmessig med praktisk informasjon om diverse ting, men har sjeldent sett noen form for moderering. Greit nok at dette er en bruker som kanskje ikke skal det, men da er du ikke Mod heller. Skaff en annen tittel.

Henk
Skrevet fem innlegg i 2007. En av dem var en irrettesetelse, men aktiviteten er heller laber. Vet Henk sikkert har mange andre ting å gjøre, men hvorfor ta på seg en ekstra ting og ikke følge opp?

bbbmartin
Skrevet 15 innlegg på Bataljonen. 1 innlegg i hele 2007. Aldri skrevet en advarsel til en eneste bruker.

Tifo
Eneste forholdsvis aktive Moderator. Stenger haugevis av tråder i hvert fall. Kan ikke klage for masse, siden bidraget er større enn alle andre til sammen.

Seeteufel
Totalt 18 innlegg i karrieren. Men skal ha skryt for at en del av disse er i hvert fall stenging av tråder, MEN siste innlegg er fra Februar!

Tore Larsen
Forholdsvis aktiv, men sjeldent jeg ser noe aktiv moderering. Mulig mye skjer i det skjulte, men det gir liten signaleffekt.


KONKLUSJON: Kan man fortsatt skylde på ferie? NEI! Her er det soleklart at en hel del av dem som har "stillingen" MOderator ikke bidrar i det hele tatt på dette forumet.

Gir stryk til alle utenom to i denne omgang. Og to aktive Mod'er på et forum av denne størrelsen er latterlig lite.


Er helt enig i at det ikke gjøres en god nok jobb med moderering, advarselgivning og utestengelser. Dette har jeg gitt beskjed om gjentatte ganger men vet ikke hva Bataljonen vil gjøre med dette.
Jeg vil si at så mye som 98% av modereringen er usynlig for de fleste brukerne her inne og går på sletting av innlegg og advarsler sent enten via mail eller pm til brukere. Eneste modereringen brukerne "ser" er stenging av tråder eller innlegg skrevet av moderatorer her inne.

Når det gjelder "nickene" som står som moderatorer kan jeg si følgende: GamleErik har gitt seg som webansvarlig og driver lite eller ingen moderering her inne, seeteufel jobber nå utenlands og er minimal aktiv. Bataljon nicket brukte jeg når jeg satt i styret og brukes meg bekjent ikke lenger av styret. Jeg opprettet nick med mitt navn som jeg nå bruker. Henk og Martin kan svare for seg selv mens Tifo/Tifogruppen er avklart.

Ser vi på trafikken til Bataljonen.no er den økt med flere tusen siste mnd, bare i juli mnd hadde Bataljonen over 7000 besøkende i gjennomsnitt pr dag. Det er altfor lite moderatorer som kan håndtere denne trafikken og jeg håper at noe snart vil skje for jeg er helt enig at nivået på forumet har sunket betraktelig.
Nå er det desverre få som er aktive moderatorer og skal man da gå igjennom alt som er postet må man nesten sitte dagen lang her inne.

Så 3-4 aktive moderatorer er helt klart altfor lite på dette forumet og jeg skjønner kritikken og innspillene.
Mvh

Tore

Seeteufel

Seeteufel er særdeles aktiv i forumet, og diskuterer med seg selv hva som bør gjøres med potensielle forumtroll. En intern diskusjon blant moderatorene er muligens på sin plass...

Forøvrig bruker jeg nick'et Seeteufel som moderator og ønsker ikke å delta i diskusjoner med dette. Blir fort påstander om å være inhabil dersom jeg etterpå stenger tråden når den går utover stokk og staur.

Som moderator vil jeg generelt sett ikke utestenge en bruker eller stenge en tråd før det er et klart overtramp.

Jeg er av den oppfatning at vi må ha stor takhøyde her inne, og vil påstå at det er flere av de som klager mye på andres innlegg som også kan gå litt i seg selv.


Mvh
Roger
Le jeu avant tout

monzilla

Så stråmyhr får bli?

Xminator

Quote from: "monzilla"Så stråmyhr får bli?


Han har jo ikke vert like innihelvetes galen denne gangen. Eller for å si det på en annen måte, det blir ikke opprettet 15 nye tråder for dagen. Det verste som skjer er jo at han henter opp noen gamle tråder.

Når det er sagt, fyren er jo riv ruskende gal. Man kan jo bli deprimert av å lese noen av disse innleggene som kommer fra ham. Selv hopper jeg glatt over "Nesten" i alt av tråder, står det "Nesten" som siste poster driter jeg i å åpne den. Hadde enda dette forumet hatt en "ignorer" funksjon, så kunne han for min del fortsatt med egenterapien.

monzilla

Det kunne vært en løsning. Ignorer-funksjonen.

Problemet er at denne brukeren involverer seg i alle tråder. Trådere som har et bra potensiale for en god diskusjon.

Klaus_Brann

Quote from: "Xminator"Selv hopper jeg glatt over "Nesten" i alt av tråder, står det "Nesten" som siste poster driter jeg i å åpne den.


Haha, den var god X.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

Quote from: "Xminator"
Quote from: "monzilla"Så stråmyhr får bli?


Han har jo ikke vert like innihelvetes galen denne gangen. Eller for å si det på en annen måte, det blir ikke opprettet 15 nye tråder for dagen. Det verste som skjer er jo at han henter opp noen gamle tråder.

Når det er sagt, fyren er jo riv ruskende gal. Man kan jo bli deprimert av å lese noen av disse innleggene som kommer fra ham. Selv hopper jeg glatt over "Nesten" i alt av tråder, står det "Nesten" som siste poster driter jeg i å åpne den. Hadde enda dette forumet hatt en "ignorer" funksjon, så kunne han for min del fortsatt med egenterapien.



Hvis du har noe å utsette på brukere, nytter det lite å gå til personangrep og selv bryte forumregler, da er ikke du noe bedre.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

Fra en ok saklig forumbruker til en whinete liten drittunge, stoffi. good job!

Xminator

Quote from: "monzilla"Fra en ok saklig forumbruker til en whinete liten drittunge, stoffi. good job!


Joda, det blir en intressant uke med stråmyhr-spam frem mot RBK-kampen. Kunne vert greit om han tok lykkepillene sine så resten av forumet ikke trenger å få resept på de samme...

monzilla

Det værste er at mod aksepterer og tillater det. Syntes det er trist at enkelte mennesker ender opp slik som stråmyhr. Har et bilde av han sittende dønn alene i en toroms leiligghet i Oslo vest, og hiver en ball i veggen som er dekket av thorstein-helstad-plakater.

Tore Larsen

Quote from: "Seeteufel"Seeteufel er særdeles aktiv i forumet, og diskuterer med seg selv hva som bør gjøres med potensielle forumtroll. En intern diskusjon blant moderatorene er muligens på sin plass...

Forøvrig bruker jeg nick'et Seeteufel som moderator og ønsker ikke å delta i diskusjoner med dette. Blir fort påstander om å være inhabil dersom jeg etterpå stenger tråden når den går utover stokk og staur.

Som moderator vil jeg generelt sett ikke utestenge en bruker eller stenge en tråd før det er et klart overtramp.

Jeg er av den oppfatning at vi må ha stor takhøyde her inne, og vil påstå at det er flere av de som klager mye på andres innlegg som også kan gå litt i seg selv.

Hehe så de har internett inne i svarteste jungelen i Afrika altså?:)

Som Roger skriver så tar vi nå en runde blant eksisterende moderatorer og vil sette sammen en gruppe med flere moderatorer. Som jeg skrev så er trafikken på bataljonen.no økt drastisk og eksisterende moderatorene har ikke mulighet til å rekke over samtlige innlegg utifra den tiden man har tilgjengelig til å moderere.

er helt enig at forumet er blitt forsuret med tåpelige brukere, innlegg og annet gulp og provokasjoner. Men dere som er aktiv på forumet kan også være behjelpelig med å gjøre forumet bedre. La vær å svar om det kommer provokasjonsinnlegg som er barnslige og kun har en hensikt - nemlig det å få svar igjen med samme mynt. Svar heller på en voksen måte og ikke la deg bli dradd ned i driten. Om du ser en bruker gjentatte ganger bryter noen av forumreglene så sender du en pm eller mail til en av moderatorene så skal vi rydde opp.

Da håper jeg at vi kan legge denne tråden dø, vi er nå igang med å få på plass en større gruppe som kan bidra til moderering.

Mvh
Roger


Hehe så de har internett inne i svarteste jungelen i Afrika altså?:)

Som Roger skriver så tar vi nå en runde blant eksisterende moderatorer og vil sette sammen en gruppe med flere moderatorer. Som jeg skrev så er trafikken på bataljonen.no økt drastisk og eksisterende moderatorene har ikke mulighet til å rekke over samtlige innlegg utifra den tiden man har tilgjengelig til å moderere.

er helt enig at forumet er blitt forsuret med tåpelige brukere, innlegg og annet gulp og provokasjoner. Men dere som er aktiv på forumet kan også være behjelpelig med å gjøre forumet bedre. La vær å svar om det kommer provokasjonsinnlegg som er barnslige og kun har en hensikt - nemlig det å få svar igjen med samme mynt. Svar heller på en voksen måte og ikke la deg bli dradd ned i driten. Om du ser en bruker gjentatte ganger bryter noen av forumreglene så sender du en pm eller mail til en av moderatorene så skal vi rydde opp.
Mvh

Tore

Stoffi

Quote from: "monzilla"Fra en ok saklig forumbruker til en whinete liten drittunge, stoffi. good job!



Hvem sikter du til, Monzilla?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Virker som Stråmyhr er travelt opptatt med Doddo-bloggen i dag.

Go Up