• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Er Brann ett høstlag ?

Started by maximus1963, July 30, 2007, 09:32:13 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

maximus1963

Har gått på stadion siden begynnelsen på 70 tallet. Dengang var Brann ett definitivt høstlag, men er vi det idag?
Det skrives endel om dette , høstkollaps, fantastisk våsesong etc
Krøvel, Kan du gi oss en statistikk på dette, la oss si siden 63, tar vi flest poeng om høsten eller på våsesongen? :D
Kniksen var kongen

naitsirk

svaret er nei.

kanskje for 30 år sidan, men dei siste 10-15 årene viser at me like godt er eit vårlag som eit haustlag.

Xminator

Vi var høstlag i 2003 og 2004. Vi var definitivt ikke høstlag i 2005 og 2006. Hva vi blir i år er det fortsatt 11 kamper å spille før vi får fasiten.

Nesten

eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Brannmus

Brann er verken ett vår-, eller et høstlag om vi ser tilbake de siste 10-20 årene om jeg husker rett.

Stod en gang en sak på dettet en plass, glemt hvor, og da hadde Brann (ikke skyt meg om tallet er feil) tatt her poeng på høsten eller på våren i 10 av de 20 sistet sesongene eller noe i den duren.

Sikkert noen som gidder å sjekke dette opp, men uansett er poenget at Brann ikke nødvendigvis svikter på høsten hver sesong, men at vi aldri har klart å være stabilt god gjennom et helt år i løpet av de siste 20 sesongene.

KEO

Quote from: "Brannmus"Brann er verken ett vår-, eller et høstlag om vi ser tilbake de siste 10-20 årene om jeg husker rett.

Stod en gang en sak på dettet en plass, glemt hvor, og da hadde Brann (ikke skyt meg om tallet er feil) tatt her poeng på høsten eller på våren i 10 av de 20 sistet sesongene eller noe i den duren.

Sikkert noen som gidder å sjekke dette opp, men uansett er poenget at Brann ikke nødvendigvis svikter på høsten hver sesong, men at vi aldri har klart å være stabilt god gjennom et helt år i løpet av de siste 20 sesongene.


God gjennom en hel sesong?  det er vel en grunn for at vi ikke har vunnet serien siden 63
Nu kør vi!

Tom C

Er vel vist i andre tråder at brann er omtrent nøyaktig like god om våren som om høsten.

Synes det ville vært mer interessant å finne ut hvordan vi ligger an i forhold til de andre "topplagene" når det gjelder det å være stabilt i toppen. Sitter med en følelse av at vi de siste tre-fire årene stort sett har vært med godt oppe på tabellen, og dermed kan kalle oss et ganske stabilt topplag. Men Krøvel (eller noen andre statistikk-junkier) kan kanskje komme med fakta om hvilke lag som har vært mest stabil i toppen de siste årene? Vil jo f.eks si at Brann var et mer stabilt topplag enn RBK i fjor ettersom de i deler av sesongen lå ganske langt nede på tabellen...
Aldri mer Obos....

Xminator

Ser vi 2006 og 2007 sesongen under ett er vi faktisk på 1. plass :) 3 poeng før RBK...

2005-2007 - fortsatt beste lag totalt, 3 poeng foran LSK.

2004-2007 - nest beste lag, 2 poeng bak rbk.

Sett hele Mjeldes trenerperiode under ett er vi nest beste lag, 26 poeng bak RBK, men 8 poeng før LSK.

Vi er norges klart beste hjemmelag i perioden 2003-2007.
Vi er "bare" 5. beste lag i samme periode på bortebane.

Desverre deles det ikke ut seriemedaljer for 2-årsinnsatsen (er det ikke noen greier i Brasil med det der?), men når vi over en 3-årsperiode ligger "øverst" så er det mer ett spørsmål om når enn om vi tar steget opp over en hel sesong.

Nå har vi kurs mot 13 seire av 13 mulige, det komme IKKE til å holde :)

kih

som andre har fremhevet så har det variert

siste to sesongene (05 og 06) har ikke Brann fremstått som noe høstlag
men to sesongene før det (03 og 04) plukket Brann framifrå med poeng i siste halvdel

men utenom de fire sesongene må vi tilbake til 98 for å finne stor forskjell på halvdelene (9p første 13, og 26p på siste 13 kampene)
så vanskelig å konkludere

jeg satser på at Brann fikk nyttig erfaring ifjor som kan gjøre de bedre rustet i årets gullkamp.. liker ikke å fokusere på vif, men de opplevde vel noe av det samme 04 og 05-sesongene

tauraren1

Quote from: "Xminator"Ser vi 2006 og 2007 sesongen under ett er vi faktisk på 1. plass :) 3 poeng før RBK...

2005-2007 - fortsatt beste lag totalt, 3 poeng foran LSK.

2004-2007 - nest beste lag, 2 poeng bak rbk.

Sett hele Mjeldes trenerperiode under ett er vi nest beste lag, 26 poeng bak RBK, men 8 poeng før LSK.

Vi er norges klart beste hjemmelag i perioden 2003-2007.
Vi er "bare" 5. beste lag i samme periode på bortebane.

Desverre deles det ikke ut seriemedaljer for 2-årsinnsatsen (er det ikke noen greier i Brasil med det der?), men når vi over en 3-årsperiode ligger "øverst" så er det mer ett spørsmål om når enn om vi tar steget opp over en hel sesong.

Nå har vi kurs mot 13 seire av 13 mulige, det komme IKKE til å holde :)

Glimrende X !

Så når enkelte klager forstår eg kor problemet ligger!
ordan har "vi" det i dag da?

Go Up