• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kaptein?

Started by olebrann3, July 28, 2007, 16:41:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

olebrann3

Hvem skal vi ha som kaptein  vist Andresen stikker?

Opdal? Tipper han ville vært en god kaptein bakkover på banen men lite minus blir at blir ikke mye skjefting framover da.
Siggurdson? Kunne blitt en god kapteing og men burde ha en som taklet å snakke norsk
Hanstveit? Er jo visekaptein, men er en som eg ikke vil ha som kaptein neste år.
Walde? for ny
Bjarnason? har vell vært kaptein noen kamper, men stikker vell også etter sesongen i tillegg kan heller ikke norsk
Dahl? helst ikke
Guntveit? har vært kaptein, er en helt ok kaptein. En av de beste kandidatene?
Karadas? vist vi får han, ville det være alt for mye å gi en ny spiller en sånn rolle
El Fakiri? er ny han og, vet ikke om hans avgjørelser..
Bakke? vet ikke om han blir ordentlig frisk samtidig så vet eg ikke om han snakker mens han spiller:P

Det må bli noen av disse tenker eg, en spiss kan ikke være kaptein og Huseklepp(vist han blir) kan ikke, ikke vaagan eller Jaiteh heller.. Ikke Corrales(samtidig tipper eg han stikker)

I mine øyne blir opdal eller guntveit den beste

runarnormann

Hvorfor kan ikke Vaagan?  Etter min mening er han en opplagt kandidat.
egenden Alf Dahl

Nesten

eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Baunebob

Hanstveit er definitivt en som ikke er redd for å åpne kjæften. Har vært i den rollen før. Utrolig lojal og sympatisk spiller. Men skal innrømme at jeg ikke ser den helt store " generalen" i han.

El-Fakiri.
Bakke.
Guntveit.
Hanstveit.

Må ihvertfall være en som er fast på laget og kan formidle beskjeder, samt motivasjon og kjæft når det trengs. Har ikke sansen for de blautiser som aldri åpner munnen.

olebrann3

tror ikke vaagan åpner munnen så mye akkurat, Mener også at en midtstopper eller sentral midt må være kaptein

dudo

Guntveit spiller ikke nok, ellers er han et naturlig valg. Etter at Erlend kjeftet tilbake på Martin forleden er han min favoritt! ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

må være eneste gang han har åpnet munnen

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

runarnormann

Jan Gunnar Solli
egenden Alf Dahl

Andrés

niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Baunebob

Hva med å gi Huseklepp kapteinsrollen ut sesongen ?

jako

Det flommer ikke akkurat over av lederemner i dagens Brannlag. Når Andresen går etter sesongen har vi en liten case angående kapteinsemnet.

Eneste realistiske alternativet jeg ser er Guntveit. Opdal er keeper og en kaptein bør helst være ute på banen. Hanstveit, Solli, Sigurdsson, Vaagan Moen og Helstad synes jeg mangler litt på det personlige plan.

Jeg håper Bakke kan stå mer frem når Andresen forsvinner. Fakiri er jeg mer usikker på. Alle lag trenger ledere som går foran, og det er kanskje en mangelvare i dagens brannlag.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

KEO

Det kommer til å bli Hanstveit, ett naturlig valg, har kjeften med seg og er den med mest rutine i laget.
Nu kør vi!

Andrés

Quote from: "Baunebob"Hva med å gi Huseklepp kapteinsrollen ut sesongen ?


:shock:

HAHA
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Gepard

Tipper kapteinen til neste år heter Martin Andresen ;)

C@Bøe_79

Nesten villig til å vedde armen min på at vi ser Opdal i kapteinsbind for Brann før han går fra Brann og ganske snart..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stoffi

Quote from: "C@Bøe_79"Nesten villig til å vedde armen min på at vi ser Opdal i kapteinsbind for Brann før han går fra Brann og ganske snart..


Støttes. Tror Opdahl er en av de få kandidatene som kan ta over.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Om Guntveit skriver ny kontrakt med Brann etter denne sesongen (la oss si 2 nye år), så er han det naturlige valget. Selv om Opdal har tatt nye steg, så er for meg Guntveit den av de lokale som har imponert mest denne sesongen.

Toa

Quote from: "Gepard"Tipper kapteinen til neste år heter Martin Andresen ;)


På Stabæk ja...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Stoffi

Quote from: "Xminator"Om Guntveit skriver ny kontrakt med Brann etter denne sesongen (la oss si 2 nye år), så er han det naturlige valget. Selv om Opdal har tatt nye steg, så er for meg Guntveit den av de lokale som har imponert mest denne sesongen.


Men guntveit er skadeutsatt, og har ikke fast plass på laget. Det nytter ikke med en kaptein som ikke får spille.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bruiser

Helstad er mitt heitaste tips, om/hvis/dersom Andresen stikk, noke eg ikkje heilt trur på.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Xminator"Om Guntveit skriver ny kontrakt med Brann etter denne sesongen (la oss si 2 nye år), så er han det naturlige valget. Selv om Opdal har tatt nye steg, så er for meg Guntveit den av de lokale som har imponert mest denne sesongen.


Men guntveit er skadeutsatt, og har ikke fast plass på laget. Det nytter ikke med en kaptein som ikke får spille.


Sist jeg sjekket var Guntveit både frisk (fra den gamle skaden) og fast på laget. Eller har jeg misforstått og det er egentlig Dahl som har klippekortet på backen?

Stoffi

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Xminator"Om Guntveit skriver ny kontrakt med Brann etter denne sesongen (la oss si 2 nye år), så er han det naturlige valget. Selv om Opdal har tatt nye steg, så er for meg Guntveit den av de lokale som har imponert mest denne sesongen.


Men guntveit er skadeutsatt, og har ikke fast plass på laget. Det nytter ikke med en kaptein som ikke får spille.


Sist jeg sjekket var Guntveit både frisk (fra den gamle skaden) og fast på laget. Eller har jeg misforstått og det er egentlig Dahl som har klippekortet på backen?



Du må se litt lenger bakover enn 3 kamper, Xminator..... Guntveit er intet klart førstevalg på backen, men er det i dette øyeblikk. Som du vet er konkurransen mellom han og Dahl ganske jevn, og Dahl har spilt de fleste kampene i år.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Spørsmålet er hva slags kaptein vi ønsker å ha!
En kapt'n av den gamle gode sorten?
Legg ned hele klubben!

Xminator

QuoteDu må se litt lenger bakover enn 3 kamper, Xminator..... Guntveit er intet klart førstevalg på backen, men er det i dette øyeblikk. Som du vet er konkurransen mellom han og Dahl ganske jevn, og Dahl har spilt de fleste kampene i år.


Fleste kampene? 10 kamper. en som innbytter, en som vikariat for en syk Solli. 700 minutter totalt. Guntveit med 9, alle fra start, samtlige 90 minutter, 800 minutter totalt. Og har spilt på ett helt annet nivå enn en formsvak Dahl.

Slik situasjonen er akkurat nå er Guntveit soleklart førstevalg som høyreback og en av de første som blir tatt ut på laget.

Når det er sagt, om det er Guntveit, Hanstveit, Andresen, Bakke eller Opdahl som får kalle seg kaptein i 2008, så vil det ikke bety 1 poeng forskjell når tabellen gjøres opp i november 2008.

steinbygger

Quote from: "Bruiser"Helstad er mitt heitaste tips, om/hvis/dersom Andresen stikk, noke eg ikkje heilt trur på.


Du kan vel ikke mene at den lateste spilleren på Brann skal være innpisker for de andre? Fyren er jo aldri på egen banehalvdel, hvordan skal han få gitt beskjeder til forsvaret?

olebrann3

Helstad er nok en av de siste som blir kaptein, knut walde blir før han!

Stoffi

Quote from: "Xminator"
QuoteDu må se litt lenger bakover enn 3 kamper, Xminator..... Guntveit er intet klart førstevalg på backen, men er det i dette øyeblikk. Som du vet er konkurransen mellom han og Dahl ganske jevn, og Dahl har spilt de fleste kampene i år.


Fleste kampene? 10 kamper. en som innbytter, en som vikariat for en syk Solli. 700 minutter totalt. Guntveit med 9, alle fra start, samtlige 90 minutter, 800 minutter totalt. Og har spilt på ett helt annet nivå enn en formsvak Dahl.

Slik situasjonen er akkurat nå er Guntveit soleklart førstevalg som høyreback og en av de første som blir tatt ut på laget.

Når det er sagt, om det er Guntveit, Hanstveit, Andresen, Bakke eller Opdahl som får kalle seg kaptein i 2008, så vil det ikke bety 1 poeng forskjell når tabellen gjøres opp i november 2008.



Her mener jeg du tar feil.

Guntveit Cato  9kamper  810 minutter
Dahl Bjørn  10kamper  700 minutter

http://fotball.vg.no/bors/spillerstall.php?klubb_id=6&sesong_id=383


Som du ser, har Dahl spilt 10 kamper og alle på backen. 10 av 17 kamper har han spilt på backen, og jeg syns jeg husker han sto over en kamp eller to pga skade.
Guntveit har mer vært en vikar, men har kommet sterkt nå i det siste og har spilt 5 kamper i strekk. 5 kamper i strekk er ikke mye, og kan skyldes en formsvikt hos Dahl samtidig som Guntveit har formtopp.

Hvis du mener klippekort er det samme som 5 kamper i strekk og kampene før som innbytter og vikar, har vi veldig forskjellige oppfatninger av det ordet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Superjack

Brannsupporter.

Nixon

Quote from: "Superjack"Bakke har litt sjefe attitude og kunne kanskje være rett, spesielt om han skriver en ny og litt lenger kontrakt.


Jeg kan se for meg Bakke som kaptein. Og han trenger ikke å skrive under ny kontrakt av den grunn så lenge det er overveiende sannsynlig at han spiller for oss i hele 2008. Jeg synes ikke vi trenger å ha lengre perspektiv enn ett år av gangen når det gjelder hvem som er kaptein.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Superjack"Bakke har litt sjefe attitude og kunne kanskje være rett, spesielt om han skriver en ny og litt lenger kontrakt.


Jeg kan se for meg Bakke som kaptein. Og han trenger ikke å skrive under ny kontrakt av den grunn så lenge det er overveiende sannsynlig at han spiller for oss i hele 2008. Jeg synes ikke vi trenger å ha lengre perspektiv enn ett år av gangen når det gjelder hvem som er kaptein.


Jeg er enig med det. Men om han ikke forlenger kontrakten vil spekulasjonene begynne så snart vi skriver juni. Han kunne skrevet ny kontrakt ut 2009, det ville økt mulighetene for at han blir ut 2008 og iallefall minsket spekulasjonene siste halvdel av 2008.

Men se ikke bort fra at MA er kaptein på en brannskute på vei mot CL spill i 2008 sesongen også! :D
Brannsupporter.

Nixon

Jeg trodde han hadde kontrakt ut 2009. Sjansen er vel kanskje liten for at Bakke spiller hele neste år dersom han ikke signerer ny kontrakt. Uansett vil det bli spekulasjoner.
På den andre siden ser det ikke ut til at Andresen lar seg distrahere nevneverdig. Så Bakke er fortsatt en klar kandidat til kapteinsrollen.
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "Superjack"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Superjack"Bakke har litt sjefe attitude og kunne kanskje være rett, spesielt om han skriver en ny og litt lenger kontrakt.


Jeg kan se for meg Bakke som kaptein. Og han trenger ikke å skrive under ny kontrakt av den grunn så lenge det er overveiende sannsynlig at han spiller for oss i hele 2008. Jeg synes ikke vi trenger å ha lengre perspektiv enn ett år av gangen når det gjelder hvem som er kaptein.


Jeg er enig med det. Men om han ikke forlenger kontrakten vil spekulasjonene begynne så snart vi skriver juni. Han kunne skrevet ny kontrakt ut 2009, det ville økt mulighetene for at han blir ut 2008 og iallefall minsket spekulasjonene siste halvdel av 2008.

Men se ikke bort fra at MA er kaptein på en brannskute på vei mot CL spill i 2008 sesongen også! :D
'


Bakke eller Opdahl seiler opp som de største favorittene i min bok. Nå når Bakke bare kommer igang igjen etter skadene, tror jeg han kommer til å få klippekort neste sesong når Andresen går.
Opdahl er er bankers på laget uansett.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Superjack

Hvorfor er alle så jækla sikre på at Andresen går?

Om Brann vinner gullet og skal ut i CL kvalifisering så vil jeg ikke se vekk ifra at han signere på nytt.
Brannsupporter.

Stoffi

Quote from: "Superjack"Hvorfor er alle så jækla sikre på at Andresen går?

Om Brann vinner gullet og skal ut i CL kvalifisering så vil jeg ikke se vekk ifra at han signere på nytt.



Du kan ha rett i det, men vi får se hva som spiller inn sterkest på MA, hans vurdering av Mjelde vs CL.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Lurkin

Tror den Mjelde vs Martin greien er veldig opplåst. Uansett, jeg vil ha Cato eller Eirik.

Dessuten er jeg overrasket over at så mange presterer å skrive med Opdal med H. Jeg måtte bare nevne det... etter 3 år.
Berømte Brann fra Bergen

Stoffi

Quote from: "Lurkin"Tror den Mjelde vs Martin greien er veldig opplåst. Uansett, jeg vil ha Cato eller Eirik.

Dessuten er jeg overrasket over at så mange presterer å skrive med Opdal med H. Jeg måtte bare nevne det... etter 3 år.



Jeg satt hin dagen og lurte på nettopp det, og gikk inn på en artikkel for å sjekke navnet. Der sto det med H, så jeg tok det for god fisk.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Lurkin

Står uten h på brann.no, og sikkert både på passet og fødselsattesten hans også. At folk plutselig har fått det for seg at det skrives Opdahl tror jeg skyldes litt for entuasiastisk bruk av logikk i sammenheng med flere Dahl'er i klubben. Men nok off-topic. :)
Berømte Brann fra Bergen

Candyman

Ser helst for meg kapteinen på sentral midt. Så Bakke eller kanskje Hassan om han blir værende...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up