• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vinner Vi Gull!?

Started by Brann4, July 27, 2007, 18:48:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "Brann_ruler".

Stabæk må slå et lag som ikke har tapt hjemme. Viking må slå et lag som ikke har tapt hjemme.
.


Før eller siden kan vel både Brann og Viking gå på hjemmetap! Spesielt når de spiller mot andre topplag!

AaFK - Brann: Brann er selvsagt favoritt. Men jeg er litt skeptisk til motivasjonen. Er Brann-spillerne like skråsikre på gullet som det fansen og media er, så vil de slite med innsatsen. Hvis de mener de tar gull selv om de taper alt som er igjen, så kommer AaFK til å knuse Brann på innsats. For AaFK unngår ikke nedrykk med tre strake tap, for å si det sånn... Så de er mer desperate etter poeng enn det Brann er.

Brann - Viking: Brann vil være favoritt pga serieledelse og hjemmebane. Men i grunn er dette en ganske åpen kamp. Med litt uflaks og marginer imot, så kan det lett bli tap.

TIL - Brann: Man kan argumentere med at TIL antagelig ikke har noe å spille for. Men er det en klubb slikt betyr lite for, så er det TIL. Er det en klubb der det går prestisje i å gi alt uansett, så er det TIL. Spesielt på hjemmebane. (Og hvem glemmer ikke da TIL ødela bronsen vår på overtid i 96, og de jublet som om de hadde vunnet serien - selv om det ene poenget de fikk ikke hjalp dem en dritt). Se for dere Brann komme opp der som serielederen som nesten har rotet vekk en ledelse på 9 poeng tre runder før slutt. Brann har absolutt ALT å tape. Ikke bare fordi de er serieledere, men også fordi de et par uker tidligere - uten forbehold - ble utropt til seriemestere av både publikum og media. Brann-spillerne kommer til å drite seg ut av nerver pga det de står i fare for å rote vekk. Tenk dere så en uheldig karantene eller to på et par nøkkelspillere, et ufyselig vintervær, en tidlig TIL-scoring, et TIL-publikum som hoier og hoverer hver gang Brann-spillere upresset roter ballen utover sidelinjen, et tidlig rødt kort til oss, etc. Samtidig hører vi Stabæk ta en tidlig 2-0-ledelse på Marienlyst mot et umotivert Godset-lag uten noe å spille for. Og målene bare renner inn der nede etterhvert som Godset-spillerne gir faen.

Viking - Stabæk: Viking er selvsagt favoritt, men hvor utenkelig er det egentlig at nr. 2 kan slå nr. 3? Stabæk kan selvsagt vinne denne.

Stabæk - TIL: Stabæk klar favoritt.

Godset - Stabæk: Stabæk klar favoritt. Og har ikke Godset noe spille for, og Stabæk trenger mange mål, kan det som sagt bli målkalas på Marienlyst. Kommer ofte mange snodige resultater på slutten av sesongen. (Hvem glemmer vel Brann - Lyn 3-7 i 93, da Lyn på det meste ledet 7-1 og derfor holdt på å redde plassen på målforskjell?). Og jeg tror ikke Godset-spillerne har samme gutsen foran en ubetydelig kamp, som det TIL-spillerne vil ha mot oss i samme runde.

Det er en ting folk bør tenke over: Hva om vi selv hadde lagt der Stabæk ligger nå? Ville vi ikke da fremdeles hatt et godt håp om at vi kunne ta gull likevek? Ville vi ikke drevet og regnet og fortalt hverandre hvor lite som skulle til for at vi kunne ta gull? Jeg er 100% sikker på at de fleste ville regnet sjansen for gull som langt større DA, enn de regner sjansen for Stabæk-gull nå!

Folk tipper jo også enkeltrekker i Lotto uke etter uke, år etter år, med hellig overbevisning om at de en gang kommer til å få 7 rette. Men selv om de hadde tippet hver uke i 50 år, så er det mindre sjanse for å få 7 rette i Lotto, enn det er sjanse for at Stabæk vinner gull - selv med promillene Norsk Regnesentral opererer med. Tenk på det!
Legg ned hele klubben!

Fabregas

Krøvel: Disse skrekkscenarionene er gått ut på dato nå. En får gi seg mens leken fortsatt er god. Selvsagt er det fortsatt MULIG, men veien fra mulig til veldig lite sannsynlig er et godt stykke. Så lenge det fortsett kan kastes vekk skal vi ikke sprette champagnen. Men at dette laget, som nesten ikke har tapt en eneste kamp siden sommerferien, kun en i serien, som er der de VIRKELIG har mobilisert i høst skal gå på tre strake tap, har jeg INGEN tro på. Og da har jeg ikke telt med at Stabæk skal vinne et sted INGEN har vunnet i år.
Nei, dette blir avgjort neste runde, får bare håpe vi gjør det selv så slipper vi et bittelite antiklimaks. Gleden over gull vil gjøre det ubetydelig.

Edit: Glemte gullbrøken.
1/9

Og Stabæk sin da: 19/9.

Markmus

Quote from: "krøvel vellevold"Folk tipper jo også enkeltrekker i Lotto uke etter uke, år etter år, med hellig overbevisning om at de en gang kommer til å få 7 rette. Men selv om de hadde tippet hver uke i 50 år, så er det mindre sjanse for å få 7 rette i Lotto, enn det er sjanse for at Stabæk vinner gull - selv med promillene Norsk Regnesentral opererer med. Tenk på det!

1 til 5,3m sjanse for å vinne i Lotto. Tror nok sjansen for at Stabæk tar gull er VESENTLIG lavere enn det :)
Ka du ve?

dudo

Quote from: "krøvel vellevold"Folk tipper jo også enkeltrekker i Lotto uke etter uke, år etter år, med hellig overbevisning om at de en gang kommer til å få 7 rette. Men selv om de hadde tippet hver uke i 50 år, så er det mindre sjanse for å få 7 rette i Lotto, enn det er sjanse for at Stabæk vinner gull - selv med promillene Norsk Regnesentral opererer med. Tenk på det!


Joda, men fotball er ikke lotto - selv ikke når vi snakker om Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

The Boss

Herregud krøvel. Dette blir for dumt. Leste i en annen tråd at en kar rådet deg til å ta deg en lykkepille: kunne ikke blitt mindre enig!

Christoball

vinner vi ikke nå, så kan vi lavære å stille lag neste år, blir for flaut...
se for dere hver eneste sportsending med reprise fra "gullfeiringen" i bergen etter lyn kampen...

farzn

Du trenger mer enn èn pille krøvel... Gi meg èn, 1, god grunn til at ikke spillerne skulle være motivert til å banke Aafk for så å komme hjem og motta hyllesten som de heltene de er, og dermed legge til rette for århundrets kanonfest i Bergen og omegn?! Og nei, jeg ville ikke trodd at vi hadde en sjanse i havet til å ta seriegull dersom rollene var byttet om og det var vi som lå som nummer to bak Stabæk. Og du skriver om Stabæk-TIL at Stabæk er klar favoritt, men er ikke TIL like lysten på å vinne den kampen som den kampen vi skal spille mot dem?

chris_henrik

<BRANN> ..... DKFM

Badegjest


Ricky

Quote from: "chris_henrik"Dette går til helvete, merk mine ord!



Gjør som Davy foreslo i bloggen sin, da. Sett 3000 kr på at det går til helvete. Da blir det enten gullfeiring eller milliongevinst - eller begge deler, om Stabæk ikke greier å ta oss igjen på målforskjellen.

Brannmus

Lite bidrag til diskusjonen om programmet som gjenstår.

Her er hvordan klubbene har gjort det i tilsvarende oppgjør mot de aktuelle motstanderne. (Kilde:Nifs.no)

Brann sitt program:

2005-05-02 Aalesund - Brann 1 - 3    
2003-04-26 Aalesund - Brann 3 - 3  

Status: 1 seier - 1 uavgjort
Snitt: 2 poeng

--

Ti siste møtene:
2006-07-17 Brann - Viking 2 - 0  
2005-10-03 Brann - Viking 2 - 1  
2004-10-24 Brann - Viking 1 - 0  
2003-05-05 Brann - Viking 0 - 3  
2002-09-30 Brann - Viking 2 - 3    
2001-10-12 Brann - Viking 0 - 1    
2000-04-09 Brann - Viking 4 - 1    
1999-06-13 Brann - Viking 1 - 0    
1998-05-16 Brann - Viking 1 - 4    
1997-05-11 Brann - Viking 1 - 4  

Status:
5 seire - 5 tap
Snitt: 1,5 poeng

---

Ti siste møtene:
2006-09-24 Tromsø - Brann 3 - 1  
2005-08-03 Tromsø - Brann 1 - 1    
2004-10-03 Tromsø - Brann 0 - 1  
2003-10-26 Tromsø - Brann 0 - 1  
2003-08-07 Tromsø - Brann 1 - 0 (Cup)
2001-04-22 Tromsø - Brann 2 - 0  
2000-08-06 Tromsø - Brann 4 - 1    
1999-04-18 Tromsø - Brann 5 - 0  
1998-05-07 Tromsø - Brann 1 - 0    
1997-05-19 Tromsø - Brann 3 - 0      

Status:
2 seire - 1 uavgjort - 7 tap
Snitt: 0,7 poeng


Stabæk sitt program:

Ti siste møtene:
2006-09-17 Viking - Stabæk 3 - 1    
2004-09-26 Viking - Stabæk 1 - 0    
2003-11-01 Viking - Stabæk 3 - 1      
2002-05-16 Viking - Stabæk 3 - 3  
2001-09-30 Viking - Stabæk 1 - 1    
2000-08-09 Viking - Stabæk 1 - 4  
1999-10-24 Viking - Stabæk 2 - 3    
1998-06-07 Viking - Stabæk 1 - 3  
1997-05-16 Viking - Stabæk 5 - 1  
1996-07-14 Viking - Stabæk 2 - 3  

Status:
4 seire - 2 uavgjort - 4 tap
Snitt: 1,4 poeng

---

Ti siste møtene:
2007-08-08 Stabæk - Tromsø 3 - 0 (Cup)
2006-07-24 Stabæk - Tromsø 3 - 1
2004-05-02 Stabæk - Tromsø 1 - 2  
2003-09-21 Stabæk - Tromsø 2 - 2  
2001-04-16 Stabæk - Tromsø 0 - 3  
2000-08-02 Stabæk - Tromsø 2 - 3  
1999-05-09 Stabæk - Tromsø 1 - 1    
1998-05-10 Stabæk - Tromsø 1 - 0  
1997-06-18 Stabæk - Tromsø 2 - 0  
1996-09-29 Stabæk - Tromsø 0 - 2  

Status:
4 seire - 2 uavgjort - 4 tap
Snitt: 1,4 poeng

---

2007-08-19 Strømsgodset - Stabæk 2 - 2 (Cup)
2005-08-28 Strømsgodset - Stabæk 1 - 3 (1. divisjon)
2005-06-15 Strømsgodset - Stabæk 0 - 1 (Cup)
2001-07-29 Strømsgodset - Stabæk 2 - 1      
1999-09-11 Strømsgodset - Stabæk 4 - 3    
1998-05-16 Strømsgodset - Stabæk 2 - 1  
1997-09-21 Strømsgodset - Stabæk 2 - 0    
1996-05-12 Strømsgodset - Stabæk 2 - 2  

Status:
2 seire - 2 uavgjort - 4 tap
Snitt: 1 poeng

bataljonen83

Quote from: "chris_henrik"


Nå må folk slutte å være så jævla negative. Dette går veien dette er Brann sitt år. Nå har vi ventet på dette gullet i 44 år. Og nå har vi det i lommen. Gullet ska hem og det vet alle som en bergenser. Så dra fingen ut av ræven å innse det Gullet er og forblir i Bergen.[/color]
DHD is in the house
Heia Brann Heia Brann blodet tjukkere enn vann heia brann.

Vestkanten

Quote from: "chris_henrik"


Noen flere som er engstelig for landskampen på onsdag? Karadas var første mann hjem med gips....
Tør ikke å tenke på konsekvensene dersom det blir litt ampert i Sarajevo.
Heia Brann!

Gepard

Foråsidetsånn , synes det er værre med folk som er 1000 % sikker på at det blir gull, og gjerne allerede har feiret det i en uke, en folk som innser at det fremdeles skal tas poeng før dette er i boks. Selvsagt skal enormt mye gå gale, men 3 tap for oss og 3 til Stabæk er da ikke så umulig.

Heldigvis virket det som om Mjelde og co skjønner at det fremdeles er en jobb å gjøre. Hadde likt dårlig å sende spillerne ut i de tre siste kampene med holdningen som mange har inntatt : "Dette har vi vunnet allerede". Da hadde det gått alvorlig åt skogen.


Brannmus

Hva har Aalesund å kjempe for i kampen mot Brann? Ganske mye vil jeg si.

Status i bunn av Tippeligaen akkurat nå:

Lyn  28
SIF 28
AaFK 27
Start 25

Kampprogrammet som gjenstår får bunnlagene:

Aalesund:
Brann (H) - VIF (B) - RBK (H)
--
Lyn:
VIF (H) - RBK (B) - Start (H)

Strømsgodset:
Tromsø (B) - FFK (B) - Stabæk (H)

Start:
Odd (B) - LSK (H) - Lyn (B)

Folk kan jo regne på hvor de tror Aalesund kommer til å havne om de taper mot Brann. Jeg tror de skal få det veldig veldig tøft med å unngå kvalikk uten poeng i en av, eller i begge, sine to siste hjemmekamper.

Dette tror jeg også Aalesund-spillerne er fullstendig klar over, og det kan slå ut på to måter.
Enten går de ut og blør for drakten og ofrer alt for å ta tre poeng og ta et langt steg vekk fra nedrykkstriden. Ellers så knyter de seg, blir stressa og spiller dårligere fotball fordi de føler presset.

Med andre ord. Det er ikke bare Brann-spillerne som kan bli tatt av nervene eller bli satt ut av det psykiske.

krøvel vellevold

Quote from: "Fabregas". Men at dette laget, som nesten ikke har tapt en eneste kamp siden sommerferien, kun en i serien, som er der de VIRKELIG har mobilisert i høst skal gå på tre strake tap, har jeg INGEN tro på. Og da har jeg ikke telt med at Stabæk skal vinne et sted INGEN har vunnet i år.
.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "The Boss"Herregud krøvel. Dette blir for dumt. Leste i en annen tråd at en kar rådet deg til å ta deg en lykkepille: kunne ikke blitt mindre enig!


Blir for dumt?

Er Brann plutselig blitt uslåelige? Folk snakker jo som om vi skulle møte Carmarthen i de tre siste kampene, mens Stabæk skulle møte Real Madrid. Eller at Brann måtte tape alle kampene med 0-6, og at Stabæk måtte vinne sine kamper med 6-0.

Hvorfor skulle ikke et Brann i form kunne tape tre kamper på rad, når et LSK i form klarte det?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "farzn"Du trenger mer enn èn pille krøvel... Gi meg èn, 1, god grunn til at ikke spillerne skulle være motivert til å banke Aafk for så å komme hjem og motta hyllesten som de heltene de er, og dermed legge til rette for århundrets kanonfest i Bergen og omegn?! Og nei, jeg ville ikke trodd at vi hadde en sjanse i havet til å ta seriegull dersom rollene var byttet om og det var vi som lå som nummer to bak Stabæk. Og du skriver om Stabæk-TIL at Stabæk er klar favoritt, men er ikke TIL like lysten på å vinne den kampen som den kampen vi skal spille mot dem?
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "The Boss"Herregud krøvel. Dette blir for dumt. Leste i en annen tråd at en kar rådet deg til å ta deg en lykkepille: kunne ikke blitt mindre enig!


Blir for dumt?
Er Brann plutselig blitt uslåelige? Folk snakker jo som om vi skulle møte Carmarthen i de tre siste kampene, mens Stabæk skulle møte Real Madrid. Eller at Brann måtte tape alle kampene med 0-6, og at Stabæk måtte vinne sine kamper med 6-0.



Jeg skjønner at du er vettaskremt, men trenger du virkelig overdrive så mye hele tiden for å få igjennom poenget at Stabæk har en teoretisk mulighet til å vinne serien?

Bruiser

Gidd ikkje ein gong lese innlegga til Krøvel lenger, den pessimismen han greier å legge i ord blir ALT for depressivt for min smak. At han ikkje greier å glede seg over og sjå positivt på den ledelsen vi har er mest synd for han. Han skal ihvertfall ikkje få ødelegge humøret mitt fordi om han er verdens mest manisk-depressive Brann-supporter. Greit, det er ei promilles kjangse for at Stabæk går forbi Brann på tabellen i løpet av dei siste 3 kampane, men faen heller, eg skal nyte kvart sekund av den ledelsen vi har fram til konklusjonen om kven som har vunnet gullet er nådd.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

krøvel vellevold

Quote from: "Bruiser"Gidd ikkje ein gong lese innlegga til Krøvel lenger, den pessimismen han greier å legge i ord blir ALT for depressivt for min smak. At han ikkje greier å glede seg over og sjå positivt på den ledelsen vi har er mest synd for han. Han skal ihvertfall ikkje få ødelegge humøret mitt fordi om han er verdens mest manisk-depressive Brann-supporter. Greit, det er ei promilles kjangse for at Stabæk går forbi Brann på tabellen i løpet av dei siste 3 kampane, men faen heller, eg skal nyte kvart sekund av den ledelsen vi har fram til konklusjonen om kven som har vunnet gullet er nådd.


Men hvorfor ta ting på forskudd? Er det for lite tid frem til seriestart 2008 til å kunne feire etter at gullet er i boks?

Og hva er det egentlig du preiker om? Pessimisme? "Ikke klarer å glede seg over den vi har"? Har jeg sagt noe sted at Stabæk mest sannsynlig tar gullet fra oss? Er jeg en pessimist fordi jeg kanskje mener at det er noen prosents mulighet for Stabæk-gull, i stedet for de promillene alle andre snakker om?

Dette med promiller er bare vås uansett. Det er vel spilt 161 kamper til nå. Hva var oddsen før sesongen for at disse 161 kampene skulle få akkurat de utfallene de har fått? En tidels promille kanskje? At det er utenkelig for folk at Brann kan tape tre kamper mens Stabæk kan vinne tre, viser vel strengt tatt hvor lite bakkekontakt folk har for tiden. Plutselig er Brann blitt så suverene at tap ikke lenger er en mulighet mot norsk motstand. De siste ukers hendelser har gått fulstendig til hodet på folk!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Så hvilke bettingselskap anbefales for å tippe odds på Aalesund-Brann og Viking-Stabæk?

Er som Krøvel begynnt å få en rimelig solid magefølelse på at det blir H-B denne runden, og da er det bare 4 resultater som skal gå gal vei. Like greit å ofre noen kroner på pessimismens alter og håpe det kan gi større sjanse for Branngull :)

Får rundt 11 i odds på at det går til helvete i runde 24.
Vil tro man får rundt 7 i odds for tilsvarende i runde 25.
Og man burde komme opp i 7 på siste runde også.

Totalt sett en halv million med 1000 kroner i innsats om gullet ryker...

Nixon

Krøvel har bedrevet denne dommedagsøvelsen i hele høst.
Og det har gått veldig bra så langt.
Så jeg tar det som et godt tegn!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Krøvel har bedrevet denne dommedagsøvelsen i hele høst.
Og det har gått veldig bra så langt.
Så jeg tar det som et godt tegn!:)


Er det dommedagsøvelse å si at det er MULIG at Brann kan tape tre kamper på rad? Eneste forskjellen fra meg og "alle andre" er vel strengt tatt at jeg regner sjansen for gull til å være kanskje 95%. Kanskje litt mer også. Mens "alle andre" ser ut til å mene at sjansen for gull er 99,9% eller 100%. , og holdningen virker å være: "Er du bare 95% sikker på gullet? Oioioi! En klar selvmordskandidat her! Du må jo leve i de dypeste depresjoner. Klart det er umulig å forestille seg at Brann kan tape tre kamper mot enkle lag som AaFK, Viking og TIL!"

Men at folk skal se at det faktisk er MULIG at Stabæk kan ta gullet fra oss, burde jeg nok ikke forventet på et forum der så godt som ingen kunne skjønne at RBK faktisk kunne ta igjen de 10 poengene de lå bak da 15 runder gjenstod i fjor. Skjønte de ikke det, så skjønner de selvsagt ikke dette heller.

Det "må" avgjøres i kommende serierunde!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Er som Krøvel begynnt å få en rimelig solid magefølelse på at det blir H-B denne runden,  .


Kan utmerket godt bli 4-0 til Brann for den del. Men det betyr ikke at man kan utelukke AaFK-seier. Sjansen er absolutt til stede for det også!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"Krøvel har bedrevet denne dommedagsøvelsen i hele høst.
Og det har gått veldig bra så langt.
Så jeg tar det som et godt tegn!:)


Er det dommedagsøvelse å si at det er MULIG at Brann kan tape tre kamper på rad?


Selvsagt er det mulig. Men du har postet slike utregninger i lang tid nå, kanskje spesielt foran vanskelige bortekamper. Men det har som sagt gått bra så langt og jeg tar det som at det bringer lykke!
Rød makt på Hansa

Atlet Orvanger

Før eller siden kan vel både Brann og Viking gå på hjemmetap! Spesielt når de spiller mot andre topplag! Skulle tro det gjelder Stabæk også, selv om Tromsø ikke akkurat er ett topplag.

AaFK - Brann: Brann er selvsagt favoritt. Men jeg er litt skeptisk til motivasjonen. Muligheten for seriegull er ikke motivasjon nok? Er Brann-spillerne like skråsikre på gullet som det fansen og media er, så vil de slite med innsatsen. Hvis de mener de tar gull selv om de taper alt som er igjen, så kommer AaFK til å knuse Brann på innsats. For AaFK unngår ikke nedrykk med tre strake tap, for å si det sånn... Så de er mer desperate etter poeng enn det Brann er. Er det ikke det at lysten til å vinne er større enn frykten for å tape en viktig faktor som skiller et lag i flyt og et lag som sliter?

Brann - Viking: Brann vil være favoritt pga serieledelse og hjemmebane. Men i grunn er dette en ganske åpen kamp. Med litt uflaks og marginer imot, så kan det lett bli tap. Med litt flaks og marginer kan det bli seier

TIL - Brann: Man kan argumentere med at TIL antagelig ikke har noe å spille for. Men er det en klubb slikt betyr lite for, så er det TIL. Er det en klubb der det går prestisje i å gi alt uansett, så er det TIL. Spesielt på hjemmebane. (Og hvem glemmer ikke da TIL ødela bronsen vår på overtid i 96, og de jublet som om de hadde vunnet serien - selv om det ene poenget de fikk ikke hjalp dem en dritt). Se for dere Brann komme opp der som serielederen som nesten har rotet vekk en ledelse på 9 poeng tre runder før slutt. Brann har absolutt ALT å tape. Ikke bare fordi de er serieledere, men også fordi de et par uker tidligere - uten forbehold - ble utropt til seriemestere av både publikum og media. Brann-spillerne kommer til å drite seg ut av nerver pga det de står i fare for å rote vekk. Tenk dere så en uheldig karantene eller to på et par nøkkelspillere, et ufyselig vintervær, en tidlig TIL-scoring, et TIL-publikum som hoier og hoverer hver gang Brann-spillere upresset roter ballen utover sidelinjen, et tidlig rødt kort til oss, etc. Samtidig hører vi Stabæk ta en tidlig 2-0-ledelse på Marienlyst mot et umotivert Godset-lag uten noe å spille for. Og målene bare renner inn der nede etterhvert som Godset-spillerne gir faen.

Viking - Stabæk: Viking er selvsagt favoritt, men hvor utenkelig er det egentlig at nr. 2 kan slå nr. 3? Stabæk kan selvsagt vinne denne. Hvor utenkelig er det at Viking slår Stabæk hjemme?

Stabæk - TIL: Stabæk klar favoritt. TIL har vel overasket på bortebane før i år?

Godset - Stabæk: Stabæk klar favoritt. Og har ikke Godset noe spille for, og Stabæk trenger mange mål, kan det som sagt bli målkalas på Marienlyst. Kommer ofte mange snodige resultater på slutten av sesongen. (Hvem glemmer vel Brann - Lyn 3-7 i 93, da Lyn på det meste ledet 7-1 og derfor holdt på å redde plassen på målforskjell?). Og jeg tror ikke Godset-spillerne har samme gutsen foran en ubetydelig kamp, som det TIL-spillerne vil ha mot oss i samme runde. Tromsø uten noe å spille for slår Brann, Godset uten noe å spille for blir knust av Stabæk

Det er en ting folk bør tenke over: Hva om vi selv hadde lagt der Stabæk ligger nå? Ville vi ikke da fremdeles hatt et godt håp om at vi kunne ta gull likevek? Ville vi ikke drevet og regnet og fortalt hverandre hvor lite som skulle til for at vi kunne ta gull? Jeg er 100% sikker på at de fleste ville regnet sjansen for gull som langt større DA, enn de regner sjansen for Stabæk-gull nå!   Joda, vi har vel håpet på Brann-gull hver gang vi har lagt i den posisjonen og sett sannsynligheten for rimelig stor at det skulle gå vår vei. Historien viser noe annet.

Folk tipper jo også enkeltrekker i Lotto uke etter uke, år etter år, med hellig overbevisning om at de en gang kommer til å få 7 rette. Men selv om de hadde tippet hver uke i 50 år, så er det mindre sjanse for å få 7 rette i Lotto, enn det er sjanse for at Stabæk vinner gull - selv med promillene Norsk Regnesentral opererer med. Tenk på det! Oddsen for at Brann vinner gull i år er lavere enn i noe pengespill. Tenk på det!

Beklager at jeg er så fordømt positiv. Klok av skade burde jeg ikke være det, men det er bare så forbannet vanskelig å la være!

krøvel vellevold

Quote from: "Atlet Orvanger"Før eller siden kan vel både Brann og Viking gå på hjemmetap! Spesielt når de spiller mot andre topplag! Skulle tro det gjelder Stabæk også, selv om Tromsø ikke akkurat er ett topplag.

AaFK - Brann: Brann er selvsagt favoritt. Men jeg er litt skeptisk til motivasjonen. Muligheten for seriegull er ikke motivasjon nok? Er Brann-spillerne like skråsikre på gullet som det fansen og media er, så vil de slite med innsatsen. Hvis de mener de tar gull selv om de taper alt som er igjen, så kommer AaFK til å knuse Brann på innsats. For AaFK unngår ikke nedrykk med tre strake tap, for å si det sånn... Så de er mer desperate etter poeng enn det Brann er. Er det ikke det at lysten til å vinne er større enn frykten for å tape en viktig faktor som skiller et lag i flyt og et lag som sliter?

Brann - Viking: Brann vil være favoritt pga serieledelse og hjemmebane. Men i grunn er dette en ganske åpen kamp. Med litt uflaks og marginer imot, så kan det lett bli tap. Med litt flaks og marginer kan det bli seier

TIL - Brann: Man kan argumentere med at TIL antagelig ikke har noe å spille for. Men er det en klubb slikt betyr lite for, så er det TIL. Er det en klubb der det går prestisje i å gi alt uansett, så er det TIL. Spesielt på hjemmebane. (Og hvem glemmer ikke da TIL ødela bronsen vår på overtid i 96, og de jublet som om de hadde vunnet serien - selv om det ene poenget de fikk ikke hjalp dem en dritt). Se for dere Brann komme opp der som serielederen som nesten har rotet vekk en ledelse på 9 poeng tre runder før slutt. Brann har absolutt ALT å tape. Ikke bare fordi de er serieledere, men også fordi de et par uker tidligere - uten forbehold - ble utropt til seriemestere av både publikum og media. Brann-spillerne kommer til å drite seg ut av nerver pga det de står i fare for å rote vekk. Tenk dere så en uheldig karantene eller to på et par nøkkelspillere, et ufyselig vintervær, en tidlig TIL-scoring, et TIL-publikum som hoier og hoverer hver gang Brann-spillere upresset roter ballen utover sidelinjen, et tidlig rødt kort til oss, etc. Samtidig hører vi Stabæk ta en tidlig 2-0-ledelse på Marienlyst mot et umotivert Godset-lag uten noe å spille for. Og målene bare renner inn der nede etterhvert som Godset-spillerne gir faen.

Viking - Stabæk: Viking er selvsagt favoritt, men hvor utenkelig er det egentlig at nr. 2 kan slå nr. 3? Stabæk kan selvsagt vinne denne. Hvor utenkelig er det at Viking slår Stabæk hjemme?

Stabæk - TIL: Stabæk klar favoritt. TIL har vel overasket på bortebane før i år?

Godset - Stabæk: Stabæk klar favoritt. Og har ikke Godset noe spille for, og Stabæk trenger mange mål, kan det som sagt bli målkalas på Marienlyst. Kommer ofte mange snodige resultater på slutten av sesongen. (Hvem glemmer vel Brann - Lyn 3-7 i 93, da Lyn på det meste ledet 7-1 og derfor holdt på å redde plassen på målforskjell?). Og jeg tror ikke Godset-spillerne har samme gutsen foran en ubetydelig kamp, som det TIL-spillerne vil ha mot oss i samme runde. Tromsø uten noe å spille for slår Brann, Godset uten noe å spille for blir knust av Stabæk

Det er en ting folk bør tenke over: Hva om vi selv hadde lagt der Stabæk ligger nå? Ville vi ikke da fremdeles hatt et godt håp om at vi kunne ta gull likevek? Ville vi ikke drevet og regnet og fortalt hverandre hvor lite som skulle til for at vi kunne ta gull? Jeg er 100% sikker på at de fleste ville regnet sjansen for gull som langt større DA, enn de regner sjansen for Stabæk-gull nå!   Joda, vi har vel håpet på Brann-gull hver gang vi har lagt i den posisjonen og sett sannsynligheten for rimelig stor at det skulle gå vår vei. Historien viser noe annet.

Folk tipper jo også enkeltrekker i Lotto uke etter uke, år etter år, med hellig overbevisning om at de en gang kommer til å få 7 rette. Men selv om de hadde tippet hver uke i 50 år, så er det mindre sjanse for å få 7 rette i Lotto, enn det er sjanse for at Stabæk vinner gull - selv med promillene Norsk Regnesentral opererer med. Tenk på det! Oddsen for at Brann vinner gull i år er lavere enn i noe pengespill. Tenk på det!

Beklager at jeg er så fordømt positiv. Klok av skade burde jeg ikke være det, men det er bare så forbannet vanskelig å la være!


Hva er liksom poenget med dette innlegget? Har jeg noen gang sagt at det er umulig at Brann kan ta flere poeng? Har jeg noen gang sagt at det er umulig at Stabæk taper flere poeng? Jeg har jo flere ganger understreket at sannsynligheten for Brann-gull er veldig mye større enn den er for Stabæk-gull! Herregud! At det er godt mulig (som du sier) at Brann vinner kampene som er igjen og at det er godt mulig at Stabæk taper kampene som er igjen, ekskluderer vel for f... ikke muligheten for det motstatte! Er det umulig å ha to tanker i hodet på en gang?

Og når det gjelder det med TIL - Brann: Nei, TIL slår ikke Brann FORDI de ikke har noe å spille for. Men det er noe i klubbkulturen der oppe i Tromsø som tilsier at man gir alt uansett. Den samme gutsen tror jeg ikke Godset har hvis de spiller en ubetydelig kamp mot Stabæk. I tillegg er TIL et bedre lag enn Godset, og Alfheim en mer fryktet hjemmebane enn Marienlyst. Og kanskje viktigst av alt: Stabæk har ingenting å tape før siste serierunde. Det har derimot Brann, som i verste fall kan rote vekk et "bombesikkert" gull. Derfor kan Stabæk spille med senkede skuldre mot Godset, mens Brann vil ha et SINNSSYKT press på seg på Alfheim. Ta med i beregningen at det er 3. november og kanskje full vinter der oppe.
Legg ned hele klubben!

Willy Wonka



dudo

Kampen mot HSV i seg selv kan gi oss den "edgen" vi trenger for å slå Viking. Man blir bedre av å spille mot de beste, og UEFA-cupen kan utvikle oss mye.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannmus

En ting som taler til Branns fordel, utenom de ni poengene vi har å gå på, er at to av de tre siste kampene våre går på kunstgress.

For et lag som spiller som Brann, så tror jeg det er bare positivt at vi er sikret et fint og jevnt underlag som inviterer til spill langs bakken.

Selv om det blir orkan og full snøstorm i Tromsø, så slipper vi i hvert fall å spille på en potetåker.

Bruiser

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Bruiser"Gidd ikkje ein gong lese innlegga til Krøvel lenger, den pessimismen han greier å legge i ord blir ALT for depressivt for min smak. At han ikkje greier å glede seg over og sjå positivt på den ledelsen vi har er mest synd for han. Han skal ihvertfall ikkje få ødelegge humøret mitt fordi om han er verdens mest manisk-depressive Brann-supporter. Greit, det er ei promilles kjangse for at Stabæk går forbi Brann på tabellen i løpet av dei siste 3 kampane, men faen heller, eg skal nyte kvart sekund av den ledelsen vi har fram til konklusjonen om kven som har vunnet gullet er nådd.


Men hvorfor ta ting på forskudd? Er det for lite tid frem til seriestart 2008 til å kunne feire etter at gullet er i boks?

Og hva er det egentlig du preiker om? Pessimisme? "Ikke klarer å glede seg over den vi har"? Har jeg sagt noe sted at Stabæk mest sannsynlig tar gullet fra oss? Er jeg en pessimist fordi jeg kanskje mener at det er noen prosents mulighet for Stabæk-gull, i stedet for de promillene alle andre snakker om?

Dette med promiller er bare vås uansett. Det er vel spilt 161 kamper til nå. Hva var oddsen før sesongen for at disse 161 kampene skulle få akkurat de utfallene de har fått? En tidels promille kanskje? At det er utenkelig for folk at Brann kan tape tre kamper mens Stabæk kan vinne tre, viser vel strengt tatt hvor lite bakkekontakt folk har for tiden. Plutselig er Brann blitt så suverene at tap ikke lenger er en mulighet mot norsk motstand. De siste ukers hendelser har gått fulstendig til hodet på folk!

Det eg snakker om Krøvel er at du bruker all din tid til å spekulere i om men hvis dersom at og kva slags måter det KAN gå galt, istadenfor å glede deg over den mildt sagt kjempeposisjonen vi er i. Det virker for meg som at du har reservert deg ifrå gleda det er å lede serien for å kunne seie i ettertid "kva var det eg sa!".

Gleda du deg i det heile tatt når vi vant kampen mot Lyn på overtid og satt oss samtidig med praktisk talt heile ræva på gullet, eller begynte du allerede da å tenke på kva som må til for Brann å gå fullstendig opp i liminga... Om du gjorde sistnevnte så taler det om ei frykt for å vere sårbar. Du distanserer deg sånn at det ikkje skal gjere så vondt om vi ikkje lykkes. Er det rett eller galt?

Eg ser ihvertfall ikkje vitsen med å gå å tenke slike dystre tanker istaden for å vere optimist, når vi har eit så godt utgangspunkt. Det er betre å nyte denne stunda når vi er desidert på topp og har alt i egne hender istadenfor å svartmale det.

Det er dessuten ikkje berre du og du åleine som veit at gullet ikkje er sikra enda, der kan eg betrygge deg. Folket virker å tru at gullet er sikra, men Brann-supporteren er FULLSTENDIG klare over at det gjennstår EITT poeng, og Brann-gjengen er fullt klar over det og fortjener å få tvila komme dei til gode, fordi det er INGENTING som tilseier at DEI allerede trur dei har gjort jobben.

Håper du forstår "kva eg preiker om" no, for eg kjem ikkje til å gjenta det.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

krøvel vellevold

Quote from: "Brannmus"En ting som taler til Branns fordel, utenom de ni poengene vi har å gå på, er at to av de tre siste kampene våre går på kunstgress.

For et lag som spiller som Brann, så tror jeg det er bare positivt at vi er sikret et fint og jevnt underlag som inviterer til spill langs bakken.

.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Bruiser"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Bruiser"Gidd ikkje ein gong lese innlegga til Krøvel lenger, den pessimismen han greier å legge i ord blir ALT for depressivt for min smak. At han ikkje greier å glede seg over og sjå positivt på den ledelsen vi har er mest synd for han. Han skal ihvertfall ikkje få ødelegge humøret mitt fordi om han er verdens mest manisk-depressive Brann-supporter. Greit, det er ei promilles kjangse for at Stabæk går forbi Brann på tabellen i løpet av dei siste 3 kampane, men faen heller, eg skal nyte kvart sekund av den ledelsen vi har fram til konklusjonen om kven som har vunnet gullet er nådd.


Men hvorfor ta ting på forskudd? Er det for lite tid frem til seriestart 2008 til å kunne feire etter at gullet er i boks?

Og hva er det egentlig du preiker om? Pessimisme? "Ikke klarer å glede seg over den vi har"? Har jeg sagt noe sted at Stabæk mest sannsynlig tar gullet fra oss? Er jeg en pessimist fordi jeg kanskje mener at det er noen prosents mulighet for Stabæk-gull, i stedet for de promillene alle andre snakker om?

Dette med promiller er bare vås uansett. Det er vel spilt 161 kamper til nå. Hva var oddsen før sesongen for at disse 161 kampene skulle få akkurat de utfallene de har fått? En tidels promille kanskje? At det er utenkelig for folk at Brann kan tape tre kamper mens Stabæk kan vinne tre, viser vel strengt tatt hvor lite bakkekontakt folk har for tiden. Plutselig er Brann blitt så suverene at tap ikke lenger er en mulighet mot norsk motstand. De siste ukers hendelser har gått fulstendig til hodet på folk!

Det eg snakker om Krøvel er at du bruker all din tid til å spekulere i om men hvis dersom at og kva slags måter det KAN gå galt, istadenfor å glede deg over den mildt sagt kjempeposisjonen vi er i. Det virker for meg som at du har reservert deg ifrå gleda det er å lede serien for å kunne seie i ettertid "kva var det eg sa!".

Gleda du deg i det heile tatt når vi vant kampen mot Lyn på overtid og satt oss samtidig med praktisk talt heile ræva på gullet, eller begynte du allerede da å tenke på kva som må til for Brann å gå fullstendig opp i liminga... Om du gjorde sistnevnte så taler det om ei frykt for å vere sårbar. Du distanserer deg sånn at det ikkje skal gjere så vondt om vi ikkje lykkes. Er det rett eller galt?

Eg ser ihvertfall ikkje vitsen med å gå å tenke slike dystre tanker istaden for å vere optimist, når vi har eit så godt utgangspunkt. Det er betre å nyte denne stunda når vi er desidert på topp og har alt i egne hender istadenfor å svartmale det.

Det er dessuten ikkje berre du og du åleine som veit at gullet ikkje er sikra enda, der kan eg betrygge deg. Folket virker å tru at gullet er sikra, men Brann-supporteren er FULLSTENDIG klare over at det gjennstår EITT poeng, og Brann-gjengen er fullt klar over det og fortjener å få tvila komme dei til gode, fordi det er INGENTING som tilseier at DEI allerede trur dei har gjort jobben.

Håper du forstår "kva eg preiker om" no, for eg kjem ikkje til å gjenta det.


Hvorfor ta ting på forskudd når man mest sannsynlig kan feire gull med 100% garanti snart? Har vi ventet i 44 år, kan vi fint vente noen uker ekstra på å få det HELT bekreftet. Rimelig bra nedtur å feire gull, for så å miste det likevel...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Hvorfor ta ting på forskudd når man mest sannsynlig kan feire gull med 100% garanti snart? Har vi ventet i 44 år, kan vi fint vente noen uker ekstra på å få det HELT bekreftet. Rimelig bra nedtur å feire gull, for så å miste det likevel...


Du var nå ute og feiret bittelite etter Lynkampen, Krøvel!:)
Rød makt på Hansa

Bruiser

Quote from: "Brannmus"En ting som taler til Branns fordel, utenom de ni poengene vi har å gå på, er at to av de tre siste kampene våre går på kunstgress.

For et lag som spiller som Brann, så tror jeg det er bare positivt at vi er sikret et fint og jevnt underlag som inviterer til spill langs bakken.

Selv om det blir orkan og full snøstorm i Tromsø, så slipper vi i hvert fall å spille på en potetåker.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Bruiser

Quote from: "krøvel vellevold"Hvorfor ta ting på forskudd når man mest sannsynlig kan feire gull med 100% garanti snart? Har vi ventet i 44 år, kan vi fint vente noen uker ekstra på å få det HELT bekreftet. Rimelig bra nedtur å feire gull, for så å miste det likevel...

Eg har da alldeles ikkje sagt at vi skal feire ting på forskudd? Forstod du ikkje det med å sjå det positive i det framfor å fokusere på det negative?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

krøvel vellevold

Quote from: "Bruiser"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvorfor ta ting på forskudd når man mest sannsynlig kan feire gull med 100% garanti snart? Har vi ventet i 44 år, kan vi fint vente noen uker ekstra på å få det HELT bekreftet. Rimelig bra nedtur å feire gull, for så å miste det likevel...

Eg har da alldeles ikkje sagt at vi skal feire ting på forskudd? Forstod du ikkje det med å sjå det positive i det framfor å fokusere på det negative?


Akkurat. I motsetning til de fleste andre som ikke ser en sjanse i havet for at gullet kan glippe, så forholder jeg meg til sakens realitet: Det er fremdeles en sjanse for at det kan glippe, og den er større enn en promille eller sånt fjas som Norsk Regnesentral kommer med.

----
Aldri så galt at det ikke er godt for noe: Skulle vi nå likevel ikke ta gull, så betyr det at Viking ikke kan ta sølv. Dermed har vi fire topp 2-plasseringer (inkl. i år) siden siddisene sist endte topp 2. Det var nemlig i 1991. Ikke det at det er noen særlig trøst i dette hvis gullet glipper, men det faktum at Brann-sølv = max. bronse for Viking, gjør nok at Viking-fansen modererer sin "Brann vinne ikkje någe i år"-hovering om gullet ikke skulle være avgjort før den kampen - eller etter den kampen for den saks skyld. Vi vet jo at Viking-fansen hater tanken på Brann-gull, men jeg tror neppe de er villige til å ofre sølvmedaljene for at vi ikke skal ta gull...
Legg ned hele klubben!


Ricky

Quote from: "Innlandsmax"Syns vel karakteristikkene negativ og pessimistisk er feil når det gjelder Krøvel. Syns han først og fremst er analytisk.



Ja, omtrent like analytisk som Stråmyhr pleide å være. Nemlig å fokusere på alle fakta (eller bare generelle følelser) som kan underbygge en stemning om at Brann-katastrofen er nær. Når Krøvel dro frem 3-7-kampen mot Lyn tidlig på 90-tallet begynte jeg seriøst å lure på om de er en og samme person.

Det er litt artig å se hvordan han har endret seg gjennom tråden. Til og begynne med var han faktisk en av de aller mest optimistiske. Hans første ord var "I forhold til RBK bør det være kjørt nå!". Da hadde vi en luke på ti poeng, med 27 å spille om. Nå bruker han derimot fjorårets tipoengsluke til å insinuere manglende intelligens hos alle som tror at Stabæk ikke har en høyst realistisk sjanse til å ta gullet.

For bare noen uker siden var det mest spennende å sette opp resultater for å finne ut hvor og når Brann kunne avgjøre og bli seriemester. De forskjellige høstkampene ble også vurdert i litt andre vendinger enn nå. Bortekampen mot Aalesund ble vurdert dithen at "dagens Brann lag skal være en klasse over oransjepakket. Tre poeng en nødvendighet og et krav!"
Man trenger jo ikke være rakettforsker for å skjønne at han hadde gått rett i strupen på dem som hadde sagt noe slikt nå.

Nei, det er ikke vanskelig å skjønne seg på dem som føler han har blitt negativ og/eller pessmistisk. For det har han jo. Han blir jo direkte provosert om noen tror vi tar poeng mot Aalesund.

Gepard

Dette er hvertfall noe som irriterer : "Det blir verken regn eller særlig kaldt når gullet skal feires lørdag kveld." Fra Ba`s forside nå.

Kampen er da for svarte ikke spilt! Holdninger som dette er latterlig.

Xminator

Nå kjenner jeg jeg blir litt provosert over de som tror det blir poeng i Aalesund :p Eller rettere sagt, at det skal være en ren formalitet.

Vi er 6 enkeltresultater fra en komlett katastrofe. Det er en ~10% sjanse for at det etter helgen er 4 enkeltresultater fra å gå til helvete. Om det skjer så er de 10% totalt meningsløst å ta med videre. Vi er da 4 resultater fra tidenes ydmykelse. Det er ikke bare undere, teori og plankekjøring. Det er en høyst reell og veldig virkelig mulighet for at det ikke går veien.

Det er også psykologi med i bildet. Hvor lang lunte har stadionpublikumet om Viking scorer tidlig og Hanøy opplyser om 1-0 på Nadderud? Hvor høye skuldre vil ett Brannlag med 90 minutter mot Hamburg i beina ha i den situasjonen? Hvor mange vil være like kjepphøye med 3 poengs forsprang i Tromsø?

Fotballkamper er ikke statistikk og matematikk. De lever sitt eget liv. Og tendenser er veldig ofte selvforsterkende. Jeg håper som pokker at det blir avgjort denne helgen, men det samme håpet er med på å forsterke følelsen av at det kan gå riktig riktig galt.

Mistenker BT og BA for å ha kjørt risikoanalysen allerede. "Hva har vi å tape på å hype opp stemningen nå?". Svar, ingenting. Selger aviser som hakket møkk med 5 sider Brann hver dag i en måned. Og skulle fiaskoen være ett faktum så får de en hel vinter til å halshugge Brannledere. Vinn-Vinn med andre ord.

Ricky

Quote from: "Gepard"Dette er hvertfall noe som irriterer : "Det blir verken regn eller særlig kaldt når gullet skal feires lørdag kveld." Fra Ba`s forside nå.

Kampen er da for svarte ikke spilt! Holdninger som dette er latterlig.


Og den neste setningen er På lørdag blir det mest sannsynlig stor gullfeiring dersom Brann vinner over Aalesund på bortebane...

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Innlandsmax"Syns vel karakteristikkene negativ og pessimistisk er feil når det gjelder Krøvel. Syns han først og fremst er analytisk.



Ja, omtrent like analytisk som Stråmyhr pleide å være. Nemlig å fokusere på alle fakta (eller bare generelle følelser) som kan underbygge en stemning om at Brann-katastrofen er nær. Når Krøvel dro frem 3-7-kampen mot Lyn tidlig på 90-tallet begynte jeg seriøst å lure på om de er en og samme person.

Det er litt artig å se hvordan han har endret seg gjennom tråden. Til og begynne med var han faktisk en av de aller mest optimistiske. Hans første ord var "I forhold til RBK bør det være kjørt nå!". Da hadde vi en luke på ti poeng, med 27 å spille om. Nå bruker han derimot fjorårets tipoengsluke til å insinuere manglende intelligens hos alle som tror at Stabæk ikke har en høyst realistisk sjanse til å ta gullet.

For bare noen uker siden var det mest spennende å sette opp resultater for å finne ut hvor og når Brann kunne avgjøre og bli seriemester. De forskjellige høstkampene ble også vurdert i litt andre vendinger enn nå. Bortekampen mot Aalesund ble vurdert dithen at "dagens Brann lag skal være en klasse over oransjepakket. Tre poeng en nødvendighet og et krav!"
Man trenger jo ikke være rakettforsker for å skjønne at han hadde gått rett i strupen på dem som hadde sagt noe slikt nå.

Nei, det er ikke vanskelig å skjønne seg på dem som føler han har blitt negativ og/eller pessmistisk. For det har han jo. Han blir jo direkte provosert om noen tror vi tar poeng mot Aalesund.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "Innlandsmax"Syns vel karakteristikkene negativ og pessimistisk er feil når det gjelder Krøvel. Syns han først og fremst er analytisk.



Ja, omtrent like analytisk som Stråmyhr pleide å være. Nemlig å fokusere på alle fakta (eller bare generelle følelser) som kan underbygge en stemning om at Brann-katastrofen er nær. Når Krøvel dro frem 3-7-kampen mot Lyn tidlig på 90-tallet begynte jeg seriøst å lure på om de er en og samme person.

Det er litt artig å se hvordan han har endret seg gjennom tråden. Til og begynne med var han faktisk en av de aller mest optimistiske. Hans første ord var "I forhold til RBK bør det være kjørt nå!". Da hadde vi en luke på ti poeng, med 27 å spille om. Nå bruker han derimot fjorårets tipoengsluke til å insinuere manglende intelligens hos alle som tror at Stabæk ikke har en høyst realistisk sjanse til å ta gullet.

For bare noen uker siden var det mest spennende å sette opp resultater for å finne ut hvor og når Brann kunne avgjøre og bli seriemester. De forskjellige høstkampene ble også vurdert i litt andre vendinger enn nå. Bortekampen mot Aalesund ble vurdert dithen at "dagens Brann lag skal være en klasse over oransjepakket. Tre poeng en nødvendighet og et krav!"
Man trenger jo ikke være rakettforsker for å skjønne at han hadde gått rett i strupen på dem som hadde sagt noe slikt nå.

Nei, det er ikke vanskelig å skjønne seg på dem som føler han har blitt negativ og/eller pessmistisk. For det har han jo. Han blir jo direkte provosert om noen tror vi tar poeng mot Aalesund.


Tror du på dine egne tall krøvel (Mr Caps lock:)? 95% sannsynlighet for gull? Er du da villig til å inngå et veddemål med dette som grunnlag for oddsen?

Eller er dette bare snakk som du ikke kan stå inne for.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ostraume

Quote from: "krøvel vellevold"
Akkurat. I motsetning til de fleste andre som ikke ser en sjanse i havet for at gullet kan glippe


Her er det du kjører fullstendig ut i grøften. Alle vet godt at gullet ikke er sikret. Alle er nervøse over at dette fortsatt kan gå galt. Hvor du henter oppfatningen om at "alle" er overbevist om at vi har vunnet skjønner ikke jeg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Problemet her er at Krøvel mener at sjansen er 95% eller kanskje litt mer skal vi tro et innlegg lengre oppe. Mens mange andre mener at sjansen er 99% eller noe sånt.
Og da er problemet at..., vel, diskusjonen går ut på at..., hmmm, forskjellen betyr at...

Jeg er ikke helt sikker på hva problemet er...;)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "Innlandsmax"Syns vel karakteristikkene negativ og pessimistisk er feil når det gjelder Krøvel. Syns han først og fremst er analytisk.



Ja, omtrent like analytisk som Stråmyhr pleide å være. Nemlig å fokusere på alle fakta (eller bare generelle følelser) som kan underbygge en stemning om at Brann-katastrofen er nær. Når Krøvel dro frem 3-7-kampen mot Lyn tidlig på 90-tallet begynte jeg seriøst å lure på om de er en og samme person.

Det er litt artig å se hvordan han har endret seg gjennom tråden. Til og begynne med var han faktisk en av de aller mest optimistiske. Hans første ord var "I forhold til RBK bør det være kjørt nå!". Da hadde vi en luke på ti poeng, med 27 å spille om. Nå bruker han derimot fjorårets tipoengsluke til å insinuere manglende intelligens hos alle som tror at Stabæk ikke har en høyst realistisk sjanse til å ta gullet.

For bare noen uker siden var det mest spennende å sette opp resultater for å finne ut hvor og når Brann kunne avgjøre og bli seriemester. De forskjellige høstkampene ble også vurdert i litt andre vendinger enn nå. Bortekampen mot Aalesund ble vurdert dithen at "dagens Brann lag skal være en klasse over oransjepakket. Tre poeng en nødvendighet og et krav!"
Man trenger jo ikke være rakettforsker for å skjønne at han hadde gått rett i strupen på dem som hadde sagt noe slikt nå.

Nei, det er ikke vanskelig å skjønne seg på dem som føler han har blitt negativ og/eller pessmistisk. For det har han jo. Han blir jo direkte provosert om noen tror vi tar poeng mot Aalesund.


Tror du på dine egne tall krøvel (Mr Caps lock:)? 95% sannsynlighet for gull? Er du da villig til å inngå et veddemål med dette som grunnlag for oddsen?

Eller er dette bare snakk som du ikke kan stå inne for.
Legg ned hele klubben!

Go Up