• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vinner Vi Gull!?

Started by Brann4, July 27, 2007, 18:48:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Innlandsmax

Quote from: "Gjallarhorn"Snadder !! Dette kan bli en strålende Søndag LSK 0 - TIL 2 etter 32 min
Ja, dette var i overkant av hva man kunne ha lov å håpe på. Klipper inn 7 mål på LSKs målforskjell og greier. For en fest! Jeg ler meg i hjel.


Ricky

Siden vi ikke er i noen "gullduell" nå, men har tre lag bak oss, så er vi nok dessverre fortsatt i den situasjonen at hvert eneste (poeng)tap er nok til å lage drama. Spesielt når vi fortsatt har igjen kamper mot LSK og Viking.

Kruxleiven

Våger ikke å tro for fullt på noe gull ennå, men vi er det laget med flest scorede mål (41) og det laget med flest seire (13). Det er en trend som da umulig kan snu i de resterende kampene? De nærmeste lagene har kun 10 seire. Selvsagt teller uavgjort også, men trenden er da helt klar. Vi vinner flest kamper. For øvrig vant VIF serien med 46 poeng i 2005. Vi har nå 42. Med 6 kamper igjen burde det være fullt mulig å ta mer poeng enn det. Så egentlig alt taler for oss, men jeg klarer bare ikke å tro helt på det fordi Brann har skuffet så mange ganger før.

Xminator

Trendtabellen:
Gullfavorittene er blitt til gullfavoritten. Det føles egentlig litt rart...
Brann   1,123
--------------------------
Med tapet til FFK og RBK er det 3 lag som kjemper om medaljene.
Lillestrøm   2,709
Stabæk   2,907
Viking   3,422
------------------------
Middelhavsfarerene
Fredrikst   5,846
Rosenborg   6,125
Tromsø   6,869
Vålerenga   7,687
------------------------
Lagene Start kan ta igjen
Aalesund   9,381
Lyn   9,494
Strømsg   10,696
-----------------------
Start   12,338
Odd   12,508
Sandefj   13,897

Kort forklaring om hva jeg tar med:
* Lagenes hjemme og bortesnitt
* Disse sammenlignes kamp for kamp
* Legger på en liten random som jeg kaller "effektivitet"
Siste er mer for å gi litt variasjon i resultatene når man leker med alternative resultater. Neste rundes storkamp mellom Stabæk og LSK er i systemet ganske jevn. Stabæk har "bare" 1.8 i snitt hjemme og LSK har 1.6 borte.

For de som liker å dagdrømme:
http://www.nfoto.no/random.php

Det gikk fort i svingene ved utlegging i dag, så om noen finner åpenbare feil i poengsummene etter denne runden så setter jeg pris på en tilbakemelding. Vil uansett justere det etter kampen i morgen.

Pesimisttabellen:
Viking 14 7 5 50 - 36 49 3,42
Brann 15 4 7 46 - 36 49 1,122
Lillestrøm 13 8 5 43 - 20 47 2,709
Stabæk 12 9 5 40 - 33 45 2,908
Fredrikstad 10 10 6 34 - 32 40 5,847
Rosenborg 11 6 9 42 - 34 39 6,125
Vålerenga 10 8 8 29 - 28 38 7,689
Tromsø 11 4 11 41 - 41 37 6,867
Aalesund 9 6 11 35 - 44 33 9,381
Lyn 9 4 13 34 - 39 31 9,493
Strømsgodset 7 7 12 28 - 40 28 10,695
Start 5 9 12 30 - 39 24 12,337
Sandefjord 6 3 17 27 - 46 21 13,897
Odd 5 5 16 26 - 37 20 12,508

Runde 20:
Aalesund - Strømsgodset 0 - 0

Runde 21:
Viking - Aalesund 1 - 0
Tromsø - Lyn 2 - 0
Brann - Odd 2 - 0
Stabæk - Lillestrøm 0 - 0
Rosenborg - Sandefjord 1 - 0
Strømsgodset - Start 1 - 1
Vålerenga - Fredrikstad 1 - 1

Runde 22:
Lillestrøm - Brann 1 - 0
Sandefjord - Start 2 - 1
Viking - Strømsgodset 4 - 2
Fredrikstad - Rosenborg 2 - 0
Lyn - Stabæk 0 - 1
Odd - Vålerenga 0 - 1
Aalesund - Tromsø 1 - 1

Runde 23:
Brann - Lyn 1 - 0
Rosenborg - Odd 1 - 0
Tromsø - Viking 0 - 3
Stabæk - Aalesund 1 - 1
Start - Fredrikstad 2 - 0
Vålerenga - Lillestrøm 2 - 0
Strømsgodset - Sandefjord 1 - 0

Runde 24:
Aalesund - Brann 1 - 0
Lyn - Vålerenga 2 - 0
Odd - Start 1 - 1
Viking - Stabæk 3 - 1
Tromsø - Strømsgodset 2 - 1
Fredrikstad - Sandefjord 1 - 0
Lillestrøm - Rosenborg 1 - 1

Runde 25:
Fredrikstad - Strømsgodset 1 - 0
Stabæk - Tromsø 3 - 1
Brann - Viking 2 - 2
Rosenborg - Lyn 1 - 0
Vålerenga - Aalesund 2 - 1
Sandefjord - Odd 1 - 0
Start - Lillestrøm 0 - 1

Runde 26:
Viking - Vålerenga 0 - 0
Strømsgodset - Stabæk 1 - 1
Odd - Fredrikstad 0 - 0
Tromsø - Brann 2 - 0
Lyn - Start 1 - 0
Lillestrøm - Sandefjord 3 - 0
Aalesund - Rosenborg 2 - 0

Red Rabitt

Jaaaaa! No koker det!:) Sitter her med en merkelig gull følelse jeg aldri har hatt før!:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Xminator


Ricky

20.serierunde, 13/9 2005

Fredrikstad - Vålerengen 0-4 (0-0)

Vålerengen serieleder med 13-4-3, og åpenbar gullfavoritt.
Men dette ble også siste kamp pakket vant denne sesongen, selv om det gjennom en del tilfeldigheter endte "godt" til slutt allikevel.


Så vi bør nok fortsatt passe litt på her..

Xminator

Joda, men det var bare 2 poeng ned til Start. Før denne runden trodde jeg Brann måtte vinne 4 av de 6 kampene som nå gjenstår. Etter denne runden holder det mest sannsynlig med 2...

Lurkin

Greit at vi ikke har sikrets oss gullet enda, men snubler de borte DETTE utgangspunktet så er det (nesten) utilgivelig. Brann har ikke tatt gull enda, men Bergen derimot, har.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Vil sammenligne utgangspunktet vi har som å lede 2-0 med 15 minutter igjen å spille. Så lenge de fortsetter å ta en kamp av gang, fortsetter å ta løpene og gjøre ting enkelt så bør det gå greit. For å si det slik, tar vi to poeng i snitt må de Stabæk/Lillestrøm vinne ALLE sine gjenstående kamper.

Sikker er jeg ikke, men det er en mye større sjanse enn den vi hadde i fjor.

kel

Quote from: "Xminator"Vil sammenligne utgangspunktet vi har som å lede 2-0 med 15 minutter igjen å spille. Så lenge de fortsetter å ta en kamp av gang, fortsetter å ta løpene og gjøre ting enkelt så bør det gå greit. For å si det slik, tar vi to poeng i snitt må de Stabæk/Lillestrøm vinne ALLE sine gjenstående kamper.

Sikker er jeg ikke, men det er en mye større sjanse enn den vi hadde i fjor.


Og med tanke kampen "Stabæk - LSK" neste helg så ryker den statistiske muligheten for minst 1 av lagene.

Med uavgjort i den kampen så vinner Brann serien om de gjør jobben sin og tar 2 poeng i snitt resten av sesongen.

gunnar

Ellers ser jeg at TIDE har bussen klar til 3.11. Så den svingte ut fra Ole Bulls plass i forrige uke. Gjett hvilken farge? Jo, GULL (ikke gul). KONGE!
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Nixon

For der rivalene snubler og roter og avgir poeng, holder rødtrøyene stø og trygg kurs. Ingen sprekk eller kollaps, ingen svakhetstegn, ingen feilskjær. Det oser selvtillit og kvalitet av Bergens-laget, og seks runder før slutt skal TV 2 slite med å overbevise noen som helst om at kampen om gullet blir et drama helt til siste serierunde.

Langeland begynner å bli optimistisk.
Er det nå vi skal bli redd?:)
Rød makt på Hansa

DINO

Hørte nettopp flg. på nyhetene på Kanal 24 :
NordicBet betaler allerede nå ut gevinsten til de som har tippet Brann som seriemester!

For egen del venter jeg med å sprette champagnen, da det tross alt er 6 serierunder igjen...

Willy Wonka

Quote from: "Nixon"For der rivalene snubler og roter og avgir poeng, holder rødtrøyene stø og trygg kurs. Ingen sprekk eller kollaps, ingen svakhetstegn, ingen feilskjær. Det oser selvtillit og kvalitet av Bergens-laget, og seks runder før slutt skal TV 2 slite med å overbevise noen som helst om at kampen om gullet blir et drama helt til siste serierunde.

Langeland begynner å bli optimistisk.
Er det nå vi skal bli redd?:)


Langeland gjør meg kvalm.
Hvor er korstoget hans mot Mjelde blitt av?
Vær vennlig å litt konsistens i det du skriver. Vis oss litt stolthet og skriv at du tok feil. Jeg forventer en lang kommentar , hvis Brann vinner gull, hvor du beklager alt oppgulpet du har kommet med.
Det er greit at du skal være kritisk, men du har tippet grensen til personjakt og det er patetisk.

Men du vil vel sole deg i glansen som alle andre tenker jeg.

Nixon

Quote from: "Willy Wonka"Men du vil vel sole deg i glansen som alle andre tenker jeg.


Han har allerede begynt. Er ikke så lenge siden at han tok æren for Brann sin gode høstsesong siden det var han som tok det såkalte grumset mellom Mjelde og Andresen opp i dagen i sommer.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "Willy Wonka"Men du vil vel sole deg i glansen som alle andre tenker jeg.

Det begynte han vel med for noen runder siden da han (satt litt på spissen) så smått begynte å ta æren for at Brann faktisk kan bli seriemester.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

runarnormann

Vinner vi hjemmekampene, boer dette gaa vaar vei.  Er imidlertid redd for kampen mot LSK og borte mot TIL har Brann tradisjonelt slitt.  Hjemme mot Viking kan bli vanskelig og.  Likevel er jeg mer optimistisk enn noensinne naa.

Mjelde skal foproevrig ha all aere for byttet Bjoernsson/Karadas i gaar.
egenden Alf Dahl

Innlandsmax

Quote from: "Nixon"For der rivalene snubler og roter og avgir poeng, holder rødtrøyene stø og trygg kurs. Ingen sprekk eller kollaps, ingen svakhetstegn, ingen feilskjær. Det oser selvtillit og kvalitet av Bergens-laget, og seks runder før slutt skal TV 2 slite med å overbevise noen som helst om at kampen om gullet blir et drama helt til siste serierunde.

Langeland begynner å bli optimistisk.
Er det nå vi skal bli redd?:)
Absolutt. Dette gjør meg redd. Ingen tvil. Pokker også, nå når jeg begynte å få den gode, solide følelsen. Får vel bare prøve å ignorere han, og ildne til "kamp for kamp" og "stein på stein"! :-)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tormi

Ja slik positivisme ønsker jeg ikke. Det er KUN en ting som gjelder og det er FOKUS på kampene. Er fremdeles FULLT mulig å rote dette vekk på rein uflaks. Vi har både Viking og LSK igjen.

Tap i de to kampene og vi kan havne på 3-4 plass med litt uflaks. Så her gjelder det å gjøre jobben. Måtte Langeland holde kjeft. Nå skal han liksom være positiv det er jo en totalt snudans fra resten av artiklene hans. Men det er vel hans siste desperate forsøk på å ødelegge for Brann?
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Nixon

http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1338398.ece

Seks poengs ledelse. Seks kamper igjen. Ingen har noensinne rotet bort en så klar serieledelse som Brann nå har.

Da sier det seg selv...
Rød makt på Hansa

Willy Wonka

Quote from: "Nixon"http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1338398.ece

Seks poengs ledelse. Seks kamper igjen. Ingen har noensinne rotet bort en så klar serieledelse som Brann nå har.

Da sier det seg selv...


På den annen side så vil jeg tro at det eneste laget som var i stand til det er Brann.

grei

Quote from: "Willy Wonka"
På den annen side så vil jeg tro at det eneste laget som var i stand til det er Brann.

Det var det han mente, ja. Brann er laget når det gjelder å sette slike rekorder.

Baunebob

Er det noen som skal klare å rote det vekk er det jo Brann.

Håper de er profesjonelle nok innad i klubben. Kjemper for poengene og holder fokus.

Med seier over Odd tar det nok mest sannsynlig helt av, og Brann vil enten dra fordel av det eller bli døskjelven inn mot lsk kampen.

Nixon

Quote from: "Willy Wonka"
Quote from: "Nixon"http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1338398.ece

Seks poengs ledelse. Seks kamper igjen. Ingen har noensinne rotet bort en så klar serieledelse som Brann nå har.

Da sier det seg selv...


På den annen side så vil jeg tro at det eneste laget som var i stand til det er Brann.


Det var det jeg mente!:)
Rød makt på Hansa

Falkman

neste runde kan fort bli veldig avgjørende. spiller Stabæk og Lillestrøm uavgjort, vil vi sikre gullet ved å vinne de gjenværende hjemmekampene.. med mindre noen av de  nevnte lagene vinner de 5 siste kampene .. Stabæk vant vel de tilsvarenede kampene i vårsesongen, men eg tviler sterkt på at de gjentar det i høst.. og at Lillestrøm avgir poeng e eg temmelig sikker på. når det e sagt, tror eg ikkje vi tar null poeng i de to bortekampene mot Aalesund og Tromsø, heller.. sånn det ser ut no har de lite å spille for, når vi møter de.

Brannmus

Kjedet meg litt i dag, så fant ut jeg skulle ta en liten sammenligning på programmet som de fire gullkandidatene har igjen.

Oppsettet er forholdsvis enkelt. (H) og (B) om klubben spiller Hjemme eller Borte. Altså om det står (H) foran en av Branns motstandere er det Brann som spiller på Stadion.

Bak motstanderen har jeg satt opp hvordan klubben har gjort det på hjemmebane eller bortebane, alt etter hvor de spiller i den aktuelle runden.

Brann:
(H) Odd Grenland 2-3-5
(B) Lillestrøm  6-2-2
(H) FC Lyn 1-2-7
(B) Aalesund 5-1-4
(H) Viking 5-1-5
(B) Tromsø 5-1-3

Totalt: 24-10-26
Poeng: 82


Lillestrøm:
(B) Stabæk 5-3-2
(H) Brann 5-1-4
(B) Vålerenga 4-5-1
(H) Rosenborg 2-2-6
(B) Start 3-4-4
(H) Sandefjord 0-2-7

Totalt: 19-17-24
Poeng: 74


Stabæk:
(H) Lillestrøm 4-4-2
(B) FC Lyn 6-2-2
(H) Aalesund 3-2-5
(B) Viking 5-4-0
(H) Tromsø 3-2-6
(B) Strømsgodset 2-3-5

Totalt: 23-17-20
Poeng: 86


Viking:
(H) Aalesund 3-2-5
(H) Strømsgodset 4-1-5
(B) Tromsø 5-1-3
(H) Stabæk 5-3-2
(B) Brann 8-2-0
(H) Vålerenga 3-1-6

Totalt: 28-10-21
Poeng: 94

Nå kan statistikk brukes til så mye, men jeg syntes noen tall var interessant her. Viking har til tross for fire hjemmekamper, det verste utgangspunket i forhold til lagene de møter. brann sin gode hjemmestatistikk skal naturligvis har en god del av æren for dette, men det viser kanskje at Viking ikke har det letteste programmet som noe har spekuelert i.

Lillestrøm på sin side har den letteste oppgaven på papiret, til tross for at de altså møter Stabæk, Brann, Vålerenga og Rosenborg. Sandefjords elendige bortestatistikk forklarer dette delvis, og det hjelper heller ikke på at Rosenborg har vært elendig på bortebane denne seongen.

Ser vi på Brann, så er det jo som de fleste vet på hjemmebane mye må avgjøres. Både Odd og Lyn har utrolig dårlig statistikk på bortebane denne sesongen, og her må vi vel sikre oss seks poeng for at gullet skal være innenfor rekkevidde. Men som vi alle vet, Brann har snublet i slike kamper før, så tar absolutt ingenting for gitt.

Xminator

Hmm, låner oppsettet, men bruker snitt for hvert lag så ikke enkeltlags (les Brann) gode hjemmeform ødelegger. 3 poeng mot Odd er jo like mye verd som 3 poeng mot Brann.

Brann:
(H) Odd Grenland 2-3-5 = 0.9
(B) Lillestrøm 6-2-2 = 2.0
(H) FC Lyn 1-2-7 = 0.5
(B) Aalesund 5-1-4 = 1.6
(H) Viking 5-1-5 = 1.45
(B) Tromsø 5-1-3 = 1.77
Sum: 8.22
Branns poengfangst (18 - Sum): 9.78

Lillestrøm:
(B) Stabæk 5-3-2 = 1.8
(H) Brann 5-1-4 = 1.6
(B) Vålerengen 4-5-1 = 1.7
(H) Rosenborg 2-2-6 = 0.8
(B) Start 3-4-4 = 1.09
(H) Sandefjord 0-2-7 = 0.22
Sum: 7.21
Lillestrøms poengfangst: 10.79

Stabæk:
(H) Lillestrøm 4-4-2 = 1.6
(B) FC Lyn 6-2-2 = 2
(H) Aalesund 3-2-5 = 0.8
(B) Viking 5-4-0 = 2.11
(H) Tromsø 3-2-6 = 1
(B) Strømsgodset 2-3-5 = 0.9
Sum: 8.41
Stabæks poengfangst: 9.59


Viking:
(H) Aalesund 3-2-5 = 1.1
(H) Strømsgodset 4-1-5 = 1.3
(B) Tromsø 5-1-3 = 1.77
(H) Stabæk 5-3-2 = 1.8
(B) Brann 8-2-0 = 2.6
(H) Vålerengen 3-1-6 = 1
Sum: 9.57
Vikings poengfangst: 8.43

Konklusjon, Lillestrøm har det letteste kampprogrammet, fulgt av Brann, Stabæk og til slutt Viking. Samtidig har Viking ikke tapt hjemme enda, og vil nok "pynte" litt på statistikken for Aalesund, Godset, Stabæk og VIF.

grei

I løpet av natten gikk gårsdagens gullrus over i klam sølvsvette.

Da nyheten kom om gulløl og Friele-million så enkelte på det som symptomet på at vi var der vi var i fjor, og at det samme ville skje. Men egentlig ikke. Folk flest ristet overbærende på hodet over gullølet og beholdt noenlunde bakkekontakt. Det store omslaget i år kom med helgens serierunde. Plutselig gikk mange fra å håpe /tildels tro til noe som lå nærmere sterk tro/sikkerhet. I byen sprer det seg en stemning som garantert smitter over på spillerne. Vel og bra hvis vi fortsetter å vinne, og holder vi kursen som før, vinner vi jo selvfølgelig. Og så bra som vi spiller tyder jo ting på det. Men hva om ting ikke går som vi tror mot Odd? Heldigvis møter Stabæk og LSK hverandre den runden, men et tap for Brann der og seier til et av de lagene pluss Viking, og vi er tilbake omtrent der vi var forrige serierunde. (Selv om det selvfølgelig er litt færre kamper igjen å passere oss på.) Foran det som slett ikke er et lett kampprogram mot slutten gjelder det å beholde den gode følelsen i laget.

Dette med at ingen lag har gitt fra seg en ledelse på seks poeng seks runder før slutt er jo en tullete statistikk. Senest i fjor ledet vi med fire, og vi hadde blitt passert også dersom vi hadde ledet med seks. Det er for mange runder igjen til at én runde kan avgjøre noe som helst, og med tre klubber så nære oss bør ingenting tas for gitt. Hjelpe og trøste, hvordan skal vi overleve dette!

krøvel vellevold

Tror faktisk at Viking kan bli veldig skumle. De har to forholdsvis enkle hjemmekamper på rappen nå. Og at vi i samme periode skusler vekk tre (vi skal jo tross alt møte LSK borte), er jo ikke usannsynlig. Da er plutselig avstanden ned til siddisene fire poeng. Tre av disse kan de selv ordne i internkampen mot oss på Stadion. I siste runde skal Viking på hjemmebane møte et VIF-lag som sannsynligvis ikke har noe å spille for.
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

Koti vant vi sist på åråsen? Må være lenge siden. Eg vet isje koffor men nokke sier meg at vi vinner 1-0 på åråsen.
La Folket Synge

*Feltz*

Macavoy

Quote from: "Super Hasund"Koti vant vi sist på åråsen? Må være lenge siden. Eg vet isje koffor men nokke sier meg at vi vinner 1-0 på åråsen.


Eg heier vilt på magefølelsen din då \o/
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"


ostraume

Vant 1-0 etter scoring av Valencia (direkte fra frispark om jeg ikke husker feil). Et enormt ran.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lurkin

Statistikk fra tidligere år er irrelevant når det kommer til årets Brann-lag. Ikke nok med at vi har, kanskje, Tippeligaen beste lag noensinne (muligens sammen med Rosenborgs tidligere storlag) så har vi spiller som spiller for Brann. Opdal, Guntveit, Hanstveit, El Fakiri, Huseklepp, Helstad, Karadas, Winters og en god del flere er personer som vil glede seg like mye over et Brann-gull som resten av Bergen. Dette gjelder sikkert Kvisvik også.
Berømte Brann fra Bergen

Brannesen

Quote from: "Lurkin"Statistikk fra tidligere år er irrelevant når det kommer til årets Brann-lag. Ikke nok med at vi har, kanskje, Tippeligaen beste lag noensinne (muligens sammen med Rosenborgs tidligere storlag) så har vi spiller som spiller for Brann. Opdal, Guntveit, Hanstveit, El Fakiri, Huseklepp, Helstad, Karadas, Winters og en god del flere er personer som vil glede seg like mye over et Brann-gull som resten av Bergen. Dette gjelder sikkert Kvisvik også.


Det er jeg helt enig med...det er noe utypisk med laget i år! 0-4 i fredrikstad sier sitt. På en annen side skal en ikke glemme statistikker helt...tromsø slo lsk - igjen - selvom lsk var formlaget.
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

windows22

Re: Xminator Innlegg: 7785 Skrevet: Søn Sep 16, 2007 11:02 pm

"Vi kan tidligst avgjøre serien hjemme mot Lyn"

Enig i dine konklusjoner, men teoretisk er det tidligeste Brann kan vere seriemester faktisk søndag 07.okt

Når Brann entrer gressmatten mandag den 08.okt for å spille hjemme mot LYN kan vi teoretisk ha en luke på 11 poeng og de andre lagene har bare 3 kamper og 9 poeng igjen å spille for.


Følgende lag står nå helt uten teoretiske muligheter til å bli seriemester:

Strømsgodset (ute runde 20)
Odd (ute runde 20)
Start (ute runde 19)
Sandefjord (ute runde 19)

Etter neste runde kan lag som RBK, FFK og resten av røkla stå uten teoretiske muligheter for GULL.

krøvel vellevold

Jeg er livredd Viking.

1) De har FIRE hjemmekamper og kun TO bortekamper igjen. Vi har tre av hver.
2) De kan selv ordne tre av de syv poengene de ligger bak.

Vikings program:

Hjemme mot AaFK: Bør jo være tre greie poeng til siddisene.
Hjemme mot Godset: Også i utgangspunktet tre greie hjemmepoeng.
Borte mot TIL: TIL er jo totalt uforutsigbare. 2-4 hjemme mot Odd i den ene runden og 3-0 borte mot LSK i den neste. Men Viking har begynt å vinne på bortebane også. Skummelt.
Hjemme mot Stabæk: Stabæk er også vinglete. 0-2 hjemme mot FFK i den ene runden og 5-1 borte mot Odd i den neste. Men Viking er favoritt pga hjemmebane.
Borte mot Brann: Brann i utgangspunktet favoritt, og nøkkelen til Viking-gull ligger nok i at de må vinne her. Men før eller siden går vel vi også på at hjemmetap... Og Viking-seier kan på ingen måte utelukkes.
Hjemme mot VIF: VIF er et slags formlag (nr. 3 på høsttabellen til nå), men sannsynligvis har ikke VIF en dritt å spille for i siste runde.

Skummelt.
Legg ned hele klubben!

Rune felt F

Quote from: "krøvel vellevold"Jeg er livredd Viking.

1) De har FIRE hjemmekamper og kun TO bortekamper igjen. Vi har tre av hver.
2) De kan selv ordne tre av de syv poengene de ligger bak.

Vikings program:

Hjemme mot AaFK: Bør jo være tre greie poeng til siddisene.
Hjemme mot Godset: Også i utgangspunktet tre greie hjemmepoeng.
Borte mot TIL: TIL er jo totalt uforutsigbare. 2-4 hjemme mot Odd i den ene runden og 3-0 borte mot LSK i den neste. Men Viking har begynt å vinne på bortebane også. Skummelt.
Hjemme mot Stabæk: Stabæk er også vinglete. 0-2 hjemme mot FFK i den ene runden og 5-1 borte mot Odd i den neste. Men Viking er favoritt pga hjemmebane.
Borte mot Brann: Brann i utgangspunktet favoritt, og nøkkelen til Viking-gull ligger nok i at de må vinne her. Men før eller siden går vel vi også på at hjemmetap... Og Viking-seier kan på ingen måte utelukkes.
Hjemme mot VIF: VIF er et slags formlag (nr. 3 på høsttabellen til nå), men sannsynligvis har ikke VIF en dritt å spille for i siste runde.

Skummelt.

paf

Quote from: "Rune felt F"

Enig der. La oss bare konsentrere oss om våre arbeidsoppgaver så går dette veien. To poeng i snitt pr kamp er fortsatt veien å gå. Da ender vi på 54 og i praksis er det kjørt da med mindre Lillestrøm eller Stabæk vinner alle sine gjenstående kamper. Det er jeg helt sikker på at de ikke gjør. Gjør vi vår del av jobben kan for så vidt Viking vinne sine resterende kamper så mye de bare vil. Det hjelper likevel ikke.

PelleB

Jippi jeg har fått ny jobb:) Grattis så da er kontrakten signert? Nei, neivel da har du altså ikke fått ny jobb!
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

dudo

Quote from: "PelleB"Jippi jeg har fått ny jobb:) Grattis så da er kontrakten signert? Nei, neivel da har du altså ikke fått ny jobb!


Er dette en slags seriegull/jobb-analogi?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

PelleB

Kall det gjerne analogi eller kall det en metafor:)
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

thesevs

Analogi er en forklaring eller sammenligning som gis ved å vise til noe annet som ligner. Det har nært slektskap med en metafor.

Metafor er ord, språklige uttrykk eller ulike former for billedspråk som brukes med overført betydning. Det vil si, en skriver, snakker eller på annen måte uttykker noe for slik å gi forståelse for noe annet. Metaforens egentlige betydningen kan være mer eller mindre skjult for uinvidde
Eks: «Han er en uslepen diamant» eller «telefonkablenes nervefibre»

Vil heller gått for analogi, men føler ikke den var sååå passende.
Kan heller ty til den klassiske floskelen "vi får ta én kamp av gangen"..
Så da har vi avklart det...(og ja jeg hadde tid til overs)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

PelleB

wow du har virkelig tid til overs:) Eg går for: Bjeffer den som en hund og ser den ut som en hund, ja da er det sikkert en hund.
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

Texas

Det er godt å vite at alt avhenger av oss selv. Med den luken vi har per dags dato blir det vanskelig for selv de mest pesimistiske av oss å ikke tro på gull. LSK og Stabæk møter vel hverandre, så vi får håpe på uavgjort der. Jeg har tro på VIF borte mot viking pga av at VIF ser ut som de har lyst til å vise fotball-norge at de er blandt norges beste lag. viking får ihvertfall ingenting gratis i den kampen.

krøvel vellevold

Quote from: "Texas"Det er godt å vite at alt avhenger av oss selv. Med den luken vi har per dags dato blir det vanskelig for selv de mest pesimistiske av oss å ikke tro på gull. LSK og Stabæk møter vel hverandre, så vi får håpe på uavgjort der. Jeg har tro på VIF borte mot viking pga av at VIF ser ut som de har lyst til å vise fotball-norge at de er blandt norges beste lag. viking får ihvertfall ingenting gratis i den kampen.
Legg ned hele klubben!

Go Up