• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Piping mot sine egne?

Started by millermania, July 18, 2007, 14:11:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

millermania

Jeg frykter at en svak førsteomgang mot Stabæk vil føre til en massiv pipekonsert på stadda når pausesignalet går. Håper for all del at dette ikke vil skje. Det vil overraske meg mye om Brann spiller en god kamp etter alt bråket som har vert, og derfor er faren overhengende...

En ting som er sikkert, er at det ikke vil hjelpe våre 11 mann på banen om den 12mann er mot dem. Alle spillerene vet jævlig godt at de må prestere mot førsteplassen, og jeg tror de vil være en avgjørende faktor at laget føler vi er med dem, ikke mot dem.

Vi bør absolutt fremstå som en samlet støtte til laget, og dette er ikke dagen for å give løs på Huseklepp, Mjelde eller Andresen, samme hva en måtte mene om dem. Ta det etter sesongen, og i alle fall ikke mot Stabæk(eller Rosenborg). La heller stemmen bli brukt mot motbydelige Stabæk, Bohinen og Nannskog, som forsøker(og klarer) å skape turbulens i Begen med tanke på Andresen og Huseklepp.

Støtt laget og Bergen og kanskje kommer gullet hem...

Klaus_Brann

Dette kunne du med fordel tatt i en av de to trådene om kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

millermania

Greit nok, men den det gjelder forsåvidt resten av sesongn(så lenge vi henger med i gullkampen).

Xminator

Piping mot laget er helt greit.

runarnormann

Quote from: "Xminator"Piping mot laget er helt greit.


Men piping og klaging mot treneren er feil?
egenden Alf Dahl

millermania

Quote from: "Xminator"Piping mot laget er helt greit.


Ikke enig, i ekstreme tilfeller kan det være greit. Slik jeg ser det, er det i Bergen nok med en svak omgang, uavhengig av hva som har skjedd i de foregående kampene, før det blir piping. Jeg tror ikke det hjelper laget.

monzilla

Quote from: "Xminator"Piping mot laget er helt greit.


Enig. Piping, hetsing osv mot laget er greit. Det får hele laget til å skjønne at de må trappe opp. Vi er ikke nikkedukker!

Piping mot enkeltspillere kan diskuteres.

Petter Puddefjord

Det er Bergen, Brann og "drakten" vi elsker. Vi VET at det kryr av svikere. Vi har sett dem før, og vi vil oppleve dem igjen... Derfor er vi i vår fulle rett til å reagere når det trengs, men det behøver ikke å bety at vi skal "ta fyr" ved første feiltrinn... Når dette er sagt så regner jeg med at lunten er veldig kort hos mange nå, etter alt som har skjedd i det siste. Det blir spennende å se om "Mjelde må gå!" kommer til å runge fra mer enn bare felt Z.... (om alt går til helvete..)

Erlend

Quote from: "Petter Puddefjord"Det er Bergen, Brann og "drakten" vi elsker. Vi VET at det kryr av svikere. Vi har sett dem før, og vi vil oppleve dem igjen... Derfor er vi i vår fulle rett til å reagere når det trengs, men det behøver ikke å bety at vi skal "ta fyr" ved første feiltrinn... Når dette er sagt så regner jeg med at lunten er veldig kort hos mange nå, etter alt som har skjedd i det siste. Det blir spennende å se om "Mjelde må gå!" kommer til å runge fra mer enn bare felt Z.... (om alt går til helvete..)

Jeg kommer ihvertfall IKKE til å hive meg på den så lenge vi har noe å spille om

Stoffi

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Xminator"Piping mot laget er helt greit.


Men piping og klaging mot treneren er feil?


Venter spent på svar
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Luke Skywalker

Quote from: "monzilla"
Quote from: "Xminator"Piping mot laget er helt greit.


Enig. Piping, hetsing osv mot laget er greit. Det får hele laget til å skjønne at de må trappe opp. Vi er ikke nikkedukker!

Piping mot enkeltspillere kan diskuteres.


Det er nok ikke helt riktig. Hvis noen er usikker, og gjør feil, er det kun oppbacking som hjelper, hvis ikke blir de brutt helt ned. Hvis Brann spiller dårlig, gjerne pga induviduelle feil, må vi støtte de, ikke pipe. Gidder de ikke deriomt, så må de få høre det.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Xminator

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Xminator"Piping mot laget er helt greit.


Men piping og klaging mot treneren er feil?


Det er forskjell på å vise misnøye med lagets prestasjon og henge seg på enkeltpersoner - som Sanne...

Ricky

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Xminator"Piping mot laget er helt greit.


Men piping og klaging mot treneren er feil?


Venter spent på svar

Northside

Jeg kommer ihverfall ikke til å synge med på mjelde må gå, får slaget om gullet er tapt, eller vi opplever skandaler i UEFA, cupen og serien.

Det jeg derimot sikkert kommer til å gjøre er å vise min frustrasjon mot Huseklepp, selv i Brann drakt. Og gjør vi det dårlig i første omgang mot Stabæk skal laget bli pepet ut banen, men samtidig skal jeg synge for full hals når de kommer innpå igjen.
Det siste handler litt om å vise missnøyen ved jobben som er gjort, men samtidig synge når de kommer tilbake for å vise at vi fortsatt støtter de...

Stoffi

Quote from: "Xminator"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Xminator"Piping mot laget er helt greit.


Men piping og klaging mot treneren er feil?


Det er forskjell på å vise misnøye med lagets prestasjon og henge seg på enkeltpersoner - som Sanne...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

naitsirk


RC

Hvorfor pipe på Brann?
Greit om de har spilt dårlig en omgang, men det pipes likevel ikke i mer en 10 sekunder.

Men vi har 90 minutter på å pipe motstanderen.
Hvorfor gjør vi aldri det?
Jeg drømmer om en kamp der vi piper hver gang motstanderen har ballen, så lenge vi orker.
Det er vår by, vår stadion og vi som skal få andre til å føle seg elendig og vi kan bidra med det.


Pip på Stabæk fra første touch de har på ballen!!!!!

Nightfox

Quote from: "Xminator"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Xminator"Piping mot laget er helt greit.


Men piping og klaging mot treneren er feil?


Det er forskjell på å vise misnøye med lagets prestasjon og henge seg på enkeltpersoner - som Sanne...


Funfact: Jeg tar samme buss som Sanne nesten hver dag. Hyll meg.

megleren

Jeg begynner å lure her.. Stoffi venter forklaring av X. Men forklare seg selv og sitt standpunkt?? Og jeg sitter på Z men jeg kommer aldri til å synge Mjelde må gå.. Men å vise misnøye med lagets prestasjon kan jeg vise.. Men da må de spille dårlig da.
r og blir et sittesvin på Hansa

Nesten

Quote from: "RC"Hvorfor pipe på Brann?
Greit om de har spilt dårlig en omgang, men det pipes likevel ikke i mer en 10 sekunder.

Men vi har 90 minutter på å pipe motstanderen.
Hvorfor gjør vi aldri det?
Jeg drømmer om en kamp der vi piper hver gang motstanderen har ballen, så lenge vi orker.
Det er vår by, vår stadion og vi som skal få andre til å føle seg elendig og vi kan bidra med det.


Pip på Stabæk fra første touch de har på ballen!!!!!

--
ENIG ! Bra innlegg.. Vi skal hate bortelaget.
Da jeg var snottunge stod jeg ved gjerdet og brølte meg blå og hetset buet og mobbet motstandere ved enhver anledning. Og støttet hjemmelaget. Dere vet hvordan det er enkelte steder hvor Brann er gjester, hvorfor kan ikke patriotismen vår kanaliseres på en måte som hjelper Brann mest mulig. Første sjanse er søndag.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-


FeltZ4ever

Quote from: "monzilla"

Piping mot enkeltspillere kan diskuteres.


Ikke når det gjelder Huseklepp på søndag,men jeg regner med MIM skåner han fra belastningen.

Huseklepp sin skvis i denne kampen gjør at MIM ikke engang bør vurdere å sette han innpå..
Den e' Bruun...

Ingo

jada, det veeeldig lurt å pipe på egne spillere.
Det er jo veldig oppbyggende!
Hvis enkelte må ha 100 % underholdning, ka med "sirkus".

Stoffi

Quote from: "naitsirk"Ã¥h?
forklar.



Dette er det mest normale som kan skje i en klubb. Det har også skjedd i Brann, der vi gjentatte ganger har gått ut mot treneren og krevd hans avgang. Det skjer også i utallige andre klubber, og blir ikke sett på som en uting, verken i pressen eller hos menigmann(vel, utenom noen her inne).
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

Quote from: "FeltZ4ever"
Quote from: "monzilla"

Piping mot enkeltspillere kan diskuteres.


Ikke når det gjelder Huseklepp på søndag,men jeg regner med MIM skåner han fra belastningen.

Huseklepp sin skvis i denne kampen gjør at MIM ikke engang bør vurdere å sette han innpå..


Kan garantere at ihvertfall en på stadion vil hetse huseklepp. Kjenner jeg felt z riktig kan du addere det med et par hundre.

Stoffi

Quote from: "monzilla"
Quote from: "FeltZ4ever"
Quote from: "monzilla"

Piping mot enkeltspillere kan diskuteres.


Ikke når det gjelder Huseklepp på søndag,men jeg regner med MIM skåner han fra belastningen.

Huseklepp sin skvis i denne kampen gjør at MIM ikke engang bør vurdere å sette han innpå..


Kan garantere at ihvertfall en på stadion vil hetse huseklepp. Kjenner jeg felt z riktig kan du addere det med et par hundre.



Støtter den. Den gutten bør holde seg unna stadion, kan heller råtne vekk på grusbanene som er igjen på nymark.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Super Hasund

Gled deg kuseklepp!! Du ska få høre din sviker
La Folket Synge

*Feltz*

naitsirk

det beste hadde vore om huseklepp scorte mot stabæk og heile stadion holdt kjeft.
ubetalelig:)

Brann&Bergen<3

Quote from: "RC"Hvorfor pipe på Brann?
Greit om de har spilt dårlig en omgang, men det pipes likevel ikke i mer en 10 sekunder.

Men vi har 90 minutter på å pipe motstanderen.
Hvorfor gjør vi aldri det?
Jeg drømmer om en kamp der vi piper hver gang motstanderen har ballen, så lenge vi orker.
Det er vår by, vår stadion og vi som skal få andre til å føle seg elendig og vi kan bidra med det.


Pip på Stabæk fra første touch de har på ballen!!!!!


eg hiver meg på fra første touch;) hadde vert syykt digg å fått det sånn at vi pipe som faen når bortelaget har ballen så lenge vi ikke er midt i en sang:) Få Stadion til å bli en forferdelig arena for alle utenom Brann....

Brann&Bergen<3

Quote from: "NorthsideFCDH"Jeg kommer ihverfall ikke til å synge med på mjelde må gå, får slaget om gullet er tapt, eller vi opplever skandaler i UEFA, cupen og serien.

Det jeg derimot sikkert kommer til å gjøre er å vise min frustrasjon mot Huseklepp, selv i Brann drakt. Og gjør vi det dårlig i første omgang mot Stabæk skal laget bli pepet ut banen, men samtidig skal jeg synge for full hals når de kommer innpå igjen.
Det siste handler litt om å vise missnøyen ved jobben som er gjort, men samtidig synge når de kommer tilbake for å vise at vi fortsatt støtter de...


Enig med det at vi kan pipe de på veien ut og synge når de kommer inn igjen.

Men la merke til den lille detaljen med at du ikke kom til å synge at Mjelde må gå, du har vel strengt tatt sunget det siste 3-4 hjemmekampene då?!

Baunebob

Hvis det pipes til pause bør trøkket i 2.omgang være overveldene. Det bør det uansett. Er det noen kamp der Hansa må trø til er det denne. Møt opp tidlig. Vi trøkker til allerede fra oppvarmingen !
Vi synger de bærumsklysene til h***** ut av storstuen vår.

Super Hasund

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "RC"Hvorfor pipe på Brann?
Greit om de har spilt dårlig en omgang, men det pipes likevel ikke i mer en 10 sekunder.

Men vi har 90 minutter på å pipe motstanderen.
Hvorfor gjør vi aldri det?
Jeg drømmer om en kamp der vi piper hver gang motstanderen har ballen, så lenge vi orker.
Det er vår by, vår stadion og vi som skal få andre til å føle seg elendig og vi kan bidra med det.


Pip på Stabæk fra første touch de har på ballen!!!!!


eg hiver meg på fra første touch;) hadde vert syykt digg å fått det sånn at vi pipe som faen når bortelaget har ballen så lenge vi ikke er midt i en sang:) Få Stadion til å bli en forferdelig arena for alle utenom Brann....


Støtter dette. Har vert en drøm. Har prøvd litt i det smÃ¥ i de seineste  kampene. Vanskelig Ã¥ fÃ¥ med folk pÃ¥ det. MÃ¥ være sÃ¥nn masse greie for at det skafunke. Faen tenk det trøkket
La Folket Synge

*Feltz*

jokke182

Quote from: "RC"Hvorfor pipe på Brann?
Greit om de har spilt dårlig en omgang, men det pipes likevel ikke i mer en 10 sekunder.

Men vi har 90 minutter på å pipe motstanderen.
Hvorfor gjør vi aldri det?
Jeg drømmer om en kamp der vi piper hver gang motstanderen har ballen, så lenge vi orker.
Det er vår by, vår stadion og vi som skal få andre til å føle seg elendig og vi kan bidra med det.


Pip på Stabæk fra første touch de har på ballen!!!!!


Er lett med pÃ¥ det, hadde vore enormt rÃ¥tt om vi hadde fÃ¥tt til det fra første touch.  SÃ¥ er bare og sette i gang sÃ¥ hiver eg meg pÃ¥

Xminator

Quote from: "Baunebob"Hvis det pipes til pause bør trøkket i 2.omgang være overveldene. Det bør det uansett. Er det noen kamp der Hansa må trø til er det denne. Møt opp tidlig. Vi trøkker til allerede fra oppvarmingen !
Vi synger de bærumsklysene til h***** ut av storstuen vår.


I starten av andre omgang er Hansa opptatt med å spise pølse. Eller skillingsboller. Og kaffe.

Drit i Stabæk. Gullet ska hem, vi vinner serien i år, byen e' Bergen etc etc . Ideelt sett burde det vert trøkk en halvtime før kampstart, men nummererte seter har vist effekten til nå i år. Folk kommer ikke før kampen starter.

LandåsKongen

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Baunebob"Hvis det pipes til pause bør trøkket i 2.omgang være overveldene. Det bør det uansett. Er det noen kamp der Hansa må trø til er det denne. Møt opp tidlig. Vi trøkker til allerede fra oppvarmingen !
Vi synger de bærumsklysene til h***** ut av storstuen vår.


I starten av andre omgang er Hansa opptatt med å spise pølse. Eller skillingsboller. Og kaffe.



selger de skillingsboller på stadion?


forresten, hadde vært jæla typisk om huseklepp nå fikk mer spilletid enn vårsesongen, nå som han skal vekk.

Xminator

Jepp, ihvertfall i SPV-tribunen. Beklager Nixon, men penmaten er forbeholdt de som sitter ett nivå høyere. For hvermansvippene er det øl, skilingsboller og pizza.

Quoteforresten, hadde vært jæla typisk om huseklepp nå fikk mer spilletid enn vårsesongen, nå som han skal vekk.


Kanskje nettopp derfor. Kravet om spilletid slo tilbake mot Huseklepp. Nå ligger ikke kravet der lenger og det er ikke internpolitiske grunner til å ikke la ham spille. Med mindre man finner ett annet talent som kan ta plassen.

Sogningen

Hvorfor vente til rett før kamp start med å komme seg på plass. Har ikke plass på Hansa, men er ved mitt sete alltid en time før avspark. Fra store stå tiden, nesten to timer før. En fotball kamp starter alltid lenge før avspark for en supporter.

gull te BRANN

Quote from: "Klaus_Brann"Dette kunne du med fordel tatt i en av de to trådene om kampen.


enig. Hva er vitsen me fler trÃ¥er?? Koffor kan bare ikje alle samen bruke same trÃ¥??? Da slippar vi at det e flere trÃ¥er. HÃ¥per mod  gjør det de kan for Ã¥ stenge folk ute, ellar vetrfall gjøre som Klaus_Brann og pÃ¥peke at de mÃ¥ slutte. Dette er et seriøst forum. Ikje et sted for dritunger som ikje bryr seg om BRANN men likar Ã¥ provosere.

millermania

Men om vi piper mot våre egne hver gang Brann ikke leder til pause, forsvinner vel effekten!?!

Xminator

Helt klart. Det må være mulig å se bak resultatet også. At pipekonserten i Stabækkampen i fjor var fortjent er det vel ingen som er uenige i.

For helhetens skyld så støtter jo publikum laget om man får baklengs. Så snart det verste sjokket har lagt seg kommer støtteropene. Den delen skal vi ta med oss videre.

runarnormann

Quote from: "LandåsKongen"
Quote from: "Xminator"
Quote from: "Baunebob"Hvis det pipes til pause bør trøkket i 2.omgang være overveldene. Det bør det uansett. Er det noen kamp der Hansa må trø til er det denne. Møt opp tidlig. Vi trøkker til allerede fra oppvarmingen !
Vi synger de bærumsklysene til h***** ut av storstuen vår.


I starten av andre omgang er Hansa opptatt med å spise pølse. Eller skillingsboller. Og kaffe.



selger de skillingsboller på stadion?


forresten, hadde vært jæla typisk om huseklepp nå fikk mer spilletid enn vårsesongen, nå som han skal vekk.


Hvem maa vi snakke med for aa faa til skillingsbollesalg paa stadion?
egenden Alf Dahl

Xminator

QuoteHvem maa vi snakke med for aa faa til skillingsbollesalg paa stadion?


De har vel fortsatt noen seter igjen på SPV...

monzilla

Skillingsboller og kaffi i pausen. Er nesten verdt pengene på SPV. Vurderer å melde overgang til neste år.

runarnormann

Quote from: "monzilla"Skillingsboller og kaffi i pausen. Er nesten verdt pengene på SPV. Vurderer å melde overgang til neste år.


Hvis de begynner med roedbrus i tillegg, slaar jeg foelge.
egenden Alf Dahl

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Sogningen"Hvorfor vente til rett før kamp start med å komme seg på plass. Har ikke plass på Hansa, men er ved mitt sete alltid en time før avspark. Fra store stå tiden, nesten to timer før. En fotball kamp starter alltid lenge før avspark for en supporter.


Hva får man ut av å komme på Stadion én time før kampstart, kontra 5-10 min før??

Nesten

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Sogningen"Hvorfor vente til rett før kamp start med å komme seg på plass. Har ikke plass på Hansa, men er ved mitt sete alltid en time før avspark. Fra store stå tiden, nesten to timer før. En fotball kamp starter alltid lenge før avspark for en supporter.


Hva får man ut av å komme på Stadion én time før kampstart, kontra 5-10 min før??
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Sogningen"Hvorfor vente til rett før kamp start med å komme seg på plass. Har ikke plass på Hansa, men er ved mitt sete alltid en time før avspark. Fra store stå tiden, nesten to timer før. En fotball kamp starter alltid lenge før avspark for en supporter.


Hva får man ut av å komme på Stadion én time før kampstart, kontra 5-10 min før??


Hva i all verden er det du rører om?

Lurkin

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Sogningen"Hvorfor vente til rett før kamp start med å komme seg på plass. Har ikke plass på Hansa, men er ved mitt sete alltid en time før avspark. Fra store stå tiden, nesten to timer før. En fotball kamp starter alltid lenge før avspark for en supporter.


Hva får man ut av å komme på Stadion én time før kampstart, kontra 5-10 min før??


Man må ta knebøy hver gang en på rekken din skal forbi. Sinnsykt irriterende. Ellers vil jeg si at det er en fordel å bruke de timene før kampstart til å øke promillen såpass at stemningen og energien kan bli brukt frem til kampslutt.

Ellers mener jeg at man må støtte LAGET, men samtidig få lov til å vise misnøye mot INNSATS og ILLOJALITET - og ikke pipe på spillere som Tom Sanne som gjorde sitt beste.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

QuoteMan må ta knebøy hver gang en på rekken din skal forbi. Sinnsykt irriterende. Ellers vil jeg si at det er en fordel å bruke de timene før kampstart til å øke promillen såpass at stemningen og energien kan bli brukt frem til kampslutt.


Sitteplassveteraner setter seg ikke før kampen starter. Omtrent samtidig som Hansa reiser seg ;)

C@Bøe_79

Brann-publikummet er kjent for å være ekstremt mer inni kampene enn andre supportere, og tar man det vekk fra oss er vi ingenting....
Vi 17500 som "spiller" med laget,vi kjefter,vi roser og jubler med/mot laget..

kanarifansen står og synger i 90min ustanselig, mens med en gang noe skjer på banen stopper sangene våre opp.. Det kalles innlevelse, og på en måte vårt varemerke samt unikt i Norge.. Om den innlevelsen kommer i form av utrop,piping,sang eller annet, så er det noe jeg uansett håper og tror vil være på Stadion i evig tid..

AMEN
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up