• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvem ønsker vi som Brann trener

Started by eivhelle, July 14, 2007, 16:53:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"Teitur hadde da gode resultater i sin første periode som Brann-trener. Brann har i all fall aldri vært nærmere gull enn i 1990. .


I poeng ja! Men vi endte til slutt på 4.plass, og vi var egentlig aldri skikkelig involvert i gullkampen. 5 runder før slutt lå vi på 5.plass 9 poeng bak serielederen, 4 runder før slutt lå vi på 5.plass 7 poeng bak serielederen, 3 runder før slutt lå vi på 3.plass 5 poeng bak serielederen, 2 runder før slutt lå vi på 3.plass 4 poeng bak serielederen, 1 runde førs litt lå vi på 3.plass 2 poeng bak serielederen. I siste runde måtte vi slått RBK på Lerkendal og TIL måtte tape for LSK borte for at vi skulle blitt seriemester. Vi endte til slutt på 4.plass 5 poeng bak.


Ja det er vel ganske nærme det er det ikke? Tre poeng unna et eventuelt gull. Merkelig at du skal kverulere på dette.


I ettertid hadde det ikke hjulpet at vi slo RBK. Vi hadde da tatt sølv bak TIL.


Men vi hadde en reel sjanse til gull i siste serierunde. Det har vi aldri hatt ellers i min levetid.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

JørnAE


KEO

Tror vi skal spille ut sesongen får vi gjør opp status. Vinner ikke Brann i år så kommer MIM til å trekke seg. Men går Brann av sted å vinner gullet i år og han har tillit i spillergruppen( det er jo en selvfølge at han må ha) så ser jeg absolutt ingen grunn for å fjerne MIM. Synest jeg ser debatt forumet neste år med ny trener og vi ligger på 7-8 plass etter 6-7 runder. Det er nok mangen her inne som da hadde ropt etter MIM igjen. Når det gjelder MIM i forhold til spillergruppen til Brann så er det ikke rart at det er turbulens der. Så mangen gode spillere som må sitte på benk er alltid en stor utfordring og at det finnes nok av spillere som mener at treneren disponerer laget på feil måte vil det alltid være. Men det er nå en gang sånn at det har de F ingen ting med. de er betalt av SKB for å gjøre en best mulig jobb for klubben så får de forholde seg til det. Men det er som en meget god trønder (Bent Skammelsrud) uttalte i en avis for noen dager siden at dagens fotball spillere er mye mer selvopptatt en før, og setter seg selv før laget. Så min mening er at lar du spillerene få ta over så er klubben rævkjørt.
Nu kør vi!

JørnAE

Tror Mjelde viser styrke nå som Andresen ikke takler.
Det er Mjelde som er sjefen, og vi har etterlyst det lenge. Når det først skjer så er det ille også.

Andresen må finne seg i at han er spiller (kaptein javel) men likefullt er det MJELDE SOM ER SJEFEN. Ikke Andresen.

millermania

Insane. Vi har ikke vunnet gull på 43 år, og folk mener at treneren må gå dersom Brann ikke vinner i år...

chris_henrik

Skulle tro halve Bergen hadde satt penger på at Mjelde blir den første TL treneren som får sparken etter sommerferien. Noen annen logisk forklaring kan jeg ikke finne på dette absurde hylekoret.

Halve Bergen må gå!
<BRANN> ..... DKFM

krøvel vellevold

Quote from: "millermania"Insane. Vi har ikke vunnet gull på 43 år, og folk mener at treneren må gå dersom Brann ikke vinner i år...


Helt enig!

Ser ingen grunn til at Mjelde bør trekke seg hvis det ikke blir gull i år. Er vi langt fra gull; ja. Men hvis vi er med i gullkampen helt til det siste, så er det langt i fra noen skandale at det ikke blir gull. Virker som enkelte mener det er en selvfølge at Brann skal ta gull. Hvorfor det? Er det slik at vi har den desidert beste stallen? KANSKJE den beste, men overhodet ikke i noen egen klasse. (Strengt tatt er det vel overbooket på midtbanen, og mer ymse kvalitet i forsvar/angrep). Og det er en del andre klubber som har omtrent (eller nesten) like store ressurser, (nesten) like store økonomiske muskler, osv. Rosenborg har jo mer enn oss av begge deler, så jeg ser ikke på det som noen grunn til å sparke treneren at vi skulle komme bak DEM! Folk snakker jo som om vi skulle ha dobbel dekning med verdensstjerner på alle plasser, mens de andre lagene knapt klarer å stille 11 mann på banen!
Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "chris_henrik"Skulle tro halve Bergen hadde satt penger på at Mjelde blir den første TL treneren som får sparken etter sommerferien. Noen annen logisk forklaring kan jeg ikke finne på dette absurde hylekoret.

Halve Bergen må gå!

Hehe, no e det heldigvis ikkje sånn at halve Bergen krever Mjeldes umiddelbare avgang. Et lite mindretall her inne på forumet vil kaste Mjelde no, en litt større gjeng her på forumet mener Mjelde må kastes etter sesongen uansett plassering, og en omtrent tilsvarende gjeng ønsker at Mjelde bør få bli sittende uansett.

Men eg tror de fleste Bergensere og andre Brannsupportere himler med øgene over agurginnsatsen til BT & co, og venter med å gjøre seg opp en mening om Mjeldes fremtid til sesongen e ferdig. Eg har fortsatt tro på menneskeheten generelt og (med bare litt tvil) oss Bergensere generelt.

Hylekoret har vel ikkje funnet noen bedre måte å få ut sommerværfrustrasjonene på ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Ricky

Den herlige ironien er at Mons Ivar Mjelde hadde vært vårt soleklare førstevalg som trener dersom han oppnådd sine resultater hos en annen klubb.

Hvis Mjelde hadde tatt over Lillestrøm i 2003 og oppnÃ¥dd der det han til nÃ¥ har oppnÃ¥dd med Brann..  Han ville blitt vÃ¥r nye Kenneth Storvik.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "Ricky"Den herlige ironien er at Mons Ivar Mjelde hadde vært vårt soleklare førstevalg som trener dersom han oppnådd sine resultater hos en annen klubb.

Hehe, kandidat til Ã¥rets beste retoriske poeng.  :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

AtroZ

Quote from: "Ricky"Den herlige ironien er at Mons Ivar Mjelde hadde vært vårt soleklare førstevalg som trener dersom han oppnådd sine resultater hos en annen klubb.

Hvis Mjelde hadde tatt over Lillestrøm i 2003 og oppnÃ¥dd der det han til nÃ¥ har oppnÃ¥dd med Brann..  Han ville blitt vÃ¥r nye Kenneth Storvik.


Veldig godt poeng, det skal du ha. Hvis jeg skal være enig med davy i noe, sÃ¥ er det at apparatet rundt mjelde bør styrkes. Flere og bedre trenere. NÃ¥ skal de i følge rbh ansette flere i forbindelse med innsatsen for Ã¥ fÃ¥ frem lokale talenter. Det kommer til Ã¥ skje etter sesongen. Dumt at pol forsvant etter forje sesong. Der ble en hver prosses rundt det sportslige i klubben utsatt. kanskje vi hadde fremstÃ¥tt mer overbevisende i vÃ¥rsesongen hvis disse endringene hadde komt pÃ¥ plass da. Er ikke klar for Ã¥ slippe mim før han har fÃ¥tt prøvd seg med bedre trenere rundt seg. Mim har gjort veldig mye riktig i brann, det synes jeg ikke noen kan nekte pÃ¥. Poenget mitt er at han absolutt er inne pÃ¥ noe  med mÃ¥ten brann spiller. Dette mÃ¥ klubben ligge til rette for at han kan fÃ¥ til.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Klaus_Brann

Quote from: "Ricky"Den herlige ironien er at Mons Ivar Mjelde hadde vært vårt soleklare førstevalg som trener dersom han oppnådd sine resultater hos en annen klubb.

Hvis Mjelde hadde tatt over Lillestrøm i 2003 og oppnÃ¥dd der det han til nÃ¥ har oppnÃ¥dd med Brann..  Han ville blitt vÃ¥r nye Kenneth Storvik.


Herlig!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Apparatet rundt Mjelde er helt elendig, ja. Eneste stedet hvor vi av en eller annen grunn ikke prøver å skaffe oss dobbel dekning. Stusser ikke et sekund på at Andresen er en bedre taktisk sparringpartner enn Espen Steffensen.
En god assistent fungerer jo også som et sikkerhetsnett og mulig kontinuitetsbærer dersom hovedtreneren av ulike grunner velger å trekke seg.

Dem som skal sikre rammebetingelsene har vel også vært så som så det siste året. Mjelde ble jo selv sittende i en evaluerings- og kontraktsfloke gjennom hele fjoråret, som det ikke ble noen løsning på før medaljene var utdelt. Nesten alle bosman-spillerne våre ser ut til å gå igjennom det samme. Foreløpig har ikke Bruun-Hansen imponert som sportssjef, men det er vel litt forhastet å felle noen dom allerede nå.

naitsirk

å kjøpe/selga spelarar er ikkje den einaste jobben til rbh.
hovedfokuset hans er å få brann til å prestere. det var dette pol ikkje gjorde. han var på reise året rundt etter nye spelarar og neglisjerte blant anna personalansvaret. pol var knapt på treningsfeltet.

men folk digger han pga gode signeringer, og gløymer at bråket som pågår no er starta av pol.
rbh er ein mykje betre ledar og sportssjef en pol er/kjem til å bli.
pol burde vore talentspeider alla terje liverød. det var han god til.

Nesten

Quote from: "Ricky"Apparatet rundt Mjelde er helt elendig, ja. Eneste stedet hvor vi av en eller annen grunn ikke prøver å skaffe oss dobbel dekning. Stusser ikke et sekund på at Andresen er en bedre taktisk sparringpartner enn Espen Steffensen.
En god assistent fungerer jo også som et sikkerhetsnett og mulig kontinuitetsbærer dersom hovedtreneren av ulike grunner velger å trekke seg.

Dem som skal sikre rammebetingelsene har vel også vært så som så det siste året. Mjelde ble jo selv sittende i en evaluerings- og kontraktsfloke gjennom hele fjoråret, som det ikke ble noen løsning på før medaljene var utdelt. Nesten alle bosman-spillerne våre ser ut til å gå igjennom det samme. Foreløpig har ikke Bruun-Hansen imponert som sportssjef, men det er vel litt forhastet å felle noen dom allerede nå.

---
Veldig enig i at det er vikitg med mye og bred kompetanse på benken og bak laget. Hjelpetreneren har jeg hørt få synes er noen taktisk støtte og det er jo tragisk. Hva med Risnæs, keepertreneren. NFF må jo ha sett noe brukbart i ham. Jeg mener at hvis treneren er en "figur" og mer en frontmann så er det livsviktig at hjelpetreneren har faglig styrke.
Mistenker at hverken Mjelde eller Steffensen innehar de teoretiske og taktiske kvalitetene og det overblikk som trengs.
Drømmen er kombinasjonen :
Hareide / Sandstø
eller
Sandstø / Johansson kanskje??
I verste fall :
Sandstø / Mjelde ? så sparer man sluttpakkepenger ??
Man må ihvertfall få inn dokumenterbar kompetanse på benken, ikke flere hasardpregede eksperimenter.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"


Du har i lengre tid, gjentatte ganger, hevdet at Mjelde er svært mye vekke fra treningsfeltet. Hvor har du det fra? Jeg kan ikke huske at det har vært et poeng hverken fra misfornøyde spillere eller den etterhvert Mjelde-skeptiske lokalpressen. Et slikt moment hadde vært gull for kritikere av Mjelde.
Rød makt på Hansa

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"


Du har i lengre tid, gjentatte ganger, hevdet at Mjelde er svært mye vekke fra treningsfeltet. Hvor har du det fra? Jeg kan ikke huske at det har vært et poeng hverken fra misfornøyde spillere eller den etterhvert Mjelde-skeptiske lokalpressen. Et slikt moment hadde vært gull for kritikere av Mjelde.


Jeg vet at det var en faktor i fjor høst og tidligere sesonger. Om det har endret seg i år vet jeg ikke. Vil ikke si hvilken spillere det er snakk om, annet enn at jeg er Tranegutt.

Du kan få det på PM
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Jeg trenger ikke å vite hvor du har det fra. Men kan ikke helt fri meg fra følelsen at det virker litt overdrevent med en (som du skriver i en annen tråd) trener som jobber halv stilling...
Rød makt på Hansa

jako

Ja omtrent like overdrevent som din bruk av setninger som henger i løse luften...
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Altså veldig overdrevent og ikke minst lite troverdig...
Rød makt på Hansa

jako

For å være helt ærlig så pleier jeg ikke skrive ting jeg ikke føler jeg kan stå inne for.

Det med at Mjelde har vært lite aktiv på lagets treninger føler jeg således å ha god dekning for. Omtrentlig samme nivå som da jeg skrev den egentlige grunnen til at Raymon Kvisvik gikk fra Brann og den egentlige grunnen til at POL trakk seg som sportsjef.

Jeg er ikke en person som dikter opp usannheter om andre, men det som jeg skrev tidligere er det basert på det som skjedde i fjor. Ting kan jo ha forandret seg.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nesten

Det jeg irriterer meg mest over hos svake Mjelde er den forbannede PASSIVITETEN han og benken viser, og den faens PASSIVITETEN han tillater sitt lag å vise mer enn TRE MINUTTER etter avspark uten å sette skapet på plass, gå bananas, brøle ut meldinger om å ta i, stå på. Det er jævlig irriterende å se at slikt uteblir når dette faen meg er vanlig for trenere i Baune, Bergens-Sparta eller Ny-Krohnborg eller hvem pokker det skulle være. Det får så være at Mjelde ikke har noen struktur på noe, ingen basis å falle tilbake på når tilfeldige enkeltmannsprestasjoner og uplanlagt Brannspill svikter. Det er akkurat sånn som Davy sier i ibergen idag. Når alt er ræva kan de ikke falle tilbake til basis og krige inn 1 poeng, nei de ydmykes 0-6 eller 1-4 eller noe sånt jævlig drit.
DERFOR ER ALLT BEDRE ENN MJELDE, men ikke før i november, nå må stumpene reddes, gjerne med en konsulent som medpassasjer på benken de 13 siste kampene.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Nixon

Quote from: "jako"For å være helt ærlig så pleier jeg ikke skrive ting jeg ikke føler jeg kan stå inne for.

Det med at Mjelde har vært lite aktiv på lagets treninger føler jeg således å ha god dekning for. Omtrentlig samme nivå som da jeg skrev den egentlige grunnen til at Raymon Kvisvik gikk fra Brann og den egentlige grunnen til at POL trakk seg som sportsjef.

Jeg er ikke en person som dikter opp usannheter om andre, men det som jeg skrev tidligere er det basert på det som skjedde i fjor. Ting kan jo ha forandret seg.


Mjelde er en mann med forpliktelser på hjemmebane, og han brukes en del som foredragsholder. Jeg har selv vært på to seminarer der Mjelde har snakket. Så det er selvsagt ikke umulig at han har måttet stå over noen treninger.

Men jeg tviler fortsatt sterkt på om omfanget er så stort som det du har hørt. For det kan vel tenkes at din kilde har vært ekstra misfornøyd og smurt litt ekstra på. En trening ble til fem? For hvis dette har vært et problem de siste årene ville det helt sikkert vært et moment i debatten om Mjelde er rett mann eller ikke. Det er journalister på hver Branntrening og et stort fravær fra Mjelde må ha blitt notert.
Rød makt på Hansa

kapteinen

"DERFOR ER ALLT BEDRE ENN MJELDE, men ikke før i november, nå må stumpene reddes, gjerne med en konsulent som medpassasjer på benken de 13 siste kampene."

ehe, ja det var en god ide.
Vil nok lage ro i rekkene
Z

jako

Quote from: "Nixon"Mjelde er en mann med forpliktelser på hjemmebane, og han brukes en del som foredragsholder. Jeg har selv vært på to seminarer der Mjelde har snakket. Så det er selvsagt ikke umulig at han har måttet stå over noen treninger.

Men jeg tviler fortsatt sterkt på om omfanget er så stort som det du har hørt. For det kan vel tenkes at din kilde har vært ekstra misfornøyd og smurt litt ekstra på. En trening ble til fem? For hvis dette har vært et problem de siste årene ville det helt sikkert vært et moment i debatten om Mjelde er rett mann eller ikke. Det er journalister på hver Branntrening og et stort fravær fra Mjelde må ha blitt notert.


Selvfølgelig har jeg null kontroll på om folk forteller meg sannheten. Men svaret ditt ligner mistenkelig på det svaret du gav meg da jeg fortalte om Raymonds egentlige sorti.

Men jeg trodde ikke det var noen stor hemmelighet at Mjelde overlater mye av sine plikter til Steffensen. For mye etter min smak, og jeg tror grunnen til at så mange er så tolerante ovenfor er pga den personen han er.

Hvorfor Media ikke har kritisert ham for det, er jo ganske opplagt. Man kritiserer ikke en person fordi han tar seg av familien sin. Da skal jeg love deg at det hadde blitt huskestue, for dette ble klarert den gangen Mjelde fikk jobben.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Kvisvik sin sorti var i utgangspunktet for utrolig til å være sann. Bare ren sunn fornuft å ikke tro på det før man fikk høre det samme fra andre kilder.;)

Men tror du virkelig at pressen hadde tatt hensyn til Mjelde pga familien hvis hans fravær (jeg ser at han har fravær) var et problem for spillere, klubben og laget sine prestasjoner? Selv en kjernekar som Mjelde hadde neppe sluppet unna da. For så hyggelig er han vel ikke?
Rød makt på Hansa

jako

Jeg har da ikke skrevet at spillerne ser på det som et stort problem. Jeg har ikke hørt noen mishagsytringer mot Steffensen, eneste jeg har hørt er at Andresen styrer mye.

Det er mer jeg som synes det er et problem, siden det gir Steffensen litt for mye makt. Og at det svekker autoriteten til Mjelde i forholdt til spillergruppen noe som har utkrystalisert seg i det siste gjennom media.

At Mjelde er en hyggelig fyr er jo hevet over enhver tvil. Bare se på det siste itervijuet med ham på btv. Er jo nesten klin umulig å sparke en slik fyr:)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

pacman

ser på henning berg som den desidert beste norske kanidaten!!

Xminator

Henning Berg er en oppskrytt sprellemann som ikke hadde holdt 3 månder i Bergen, og er akkurat like ustabil som de andre 13 lagene i eliteserien.

naitsirk

QuoteJeg har da ikke skrevet at spillerne ser på det som et stort problem. Jeg har ikke hørt noen mishagsytringer mot Steffensen, eneste jeg har hørt er at Andresen styrer mye.

Det er mer jeg som synes det er et problem, siden det gir Steffensen litt for mye makt. Og at det svekker autoriteten til Mjelde i forholdt til spillergruppen noe som har utkrystalisert seg i det siste gjennom media.

At Mjelde er en hyggelig fyr er jo hevet over enhver tvil. Bare se på det siste itervijuet med ham på btv. Er jo nesten klin umulig å sparke en slik fyr:)


for meg virker det som om andresen er det råtne eplet. at han styrer mykje av laget og beslutningane. dette er sjølvsagt mim si feil, om det er tilfelle. men er eit lag tent med ein sånn spelar?

runarnormann

Quote from: "Ricky"Den herlige ironien er at Mons Ivar Mjelde hadde vært vårt soleklare førstevalg som trener dersom han oppnådd sine resultater hos en annen klubb.

Hvis Mjelde hadde tatt over Lillestrøm i 2003 og oppnÃ¥dd der det han til nÃ¥ har oppnÃ¥dd med Brann..  Han ville blitt vÃ¥r nye Kenneth Storvik.


Ser poenget i dette her.  Er saapass aerlig at jeg er med paa at jeg kanskje ville skreket etter Mjelde som trener hvis han hadde tatt LSK til soelv og cupgull.  Paa den annen side kan vi snu paa det.  Tror mange ville reagert paa en tilsvarende maate som med Toerum hvis Mjelde var trener for en rival.  'Huff, nei da beholder vi heller Toerum!'  'E du gal?  Den Judassen som sviktet oss for LSK???'  'Nei!  Vi vil ikke ha stein paa stein tull her. Vi vil ha gull!'  eller den klassiske 'Ja for Mjelde har jo klart det bra!  Du saa jo hvordan det raknet paa slutten i fjor!'
egenden Alf Dahl

jako

Quote from: "Xminator"Henning Berg er en oppskrytt sprellemann som ikke hadde holdt 3 månder i Bergen, og er akkurat like ustabil som de andre 13 lagene i eliteserien.


Henning Berg er blant de mest merriterte spillerne våre og har lederegenskaper som går langt utenpå Mjelde. Han kommer til å nå lang som trener, det er jeg sikker på.

For snart ti år siden takket vi nei til Sollied for å fortsette med datidens "Mjelde", Tennfjord. La oss ikke gjøre samme tabben igjen.

Mjelde er ingenting uten Hardball og Vollvik, ikke klarer han å forvalte de han bruker så mye penger på en god måte heller. Hadde Berg hatt samme rammebetingelser i Lyn hadde han gått Brann i en høy gang.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Satan 3

Satan som trener for Brann.

Tok gull syv sesonger på rad på Championship Manager i ungdomstiden.
Striler ut av Bergen

Xminator

QuoteFor snart ti år siden takket vi nei til Sollied for å fortsette med datidens "Mjelde", Tennfjord. La os okke gjøre samme tabben igjen.


Ja for da hadde jo Sollied i dag hatt samme status som Halvard Thoresen. Og Tennfjord hadde nok vert vår tids svar på Sandstø...

knutern

Quote from: "jako"Henning Berg er blant de mest merriterte spillerne våre og har lederegenskaper som går langt utenpå Mjelde. Han kommer til å nå lang som trener, det er jeg sikker på.
Nå er det kanskje lettere å være leder for de unge nakenmodellene i Lyn da... Lyn har vel også mistet Gislason i sommer, noe lignende hadde ført til krigstyper i Bergen med krav om trenerens/støtteapparatets snarlige avgang. Ser heller ikke vekk fra at spekulasjoner om konflikt mellom trener/Gislason hadde florert i media.

jako

Quote from: "knutern"Nå er det kanskje lettere å være leder for de unge nakenmodellene i Lyn da... Lyn har vel også mistet Gislason i sommer, noe lignende hadde ført til krigstyper i Bergen med krav om trenerens/støtteapparatets snarlige avgang. Ser heller ikke vekk fra at spekulasjoner om konflikt mellom trener/Gislason hadde florert i media.


Er det merkelig at Gislasson ønsker å spille i en større klubb enn Lyn? Konflikten i Brann er høyst reell, men du får tro hva du vil.

Men fortvil ikke dere har jo fotballkyndige Henrik å støtte dere på.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

kapteinen

Quote from: "jako"
Quote from: "knutern"Nå er det kanskje lettere å være leder for de unge nakenmodellene i Lyn da... Lyn har vel også mistet Gislason i sommer, noe lignende hadde ført til krigstyper i Bergen med krav om trenerens/støtteapparatets snarlige avgang. Ser heller ikke vekk fra at spekulasjoner om konflikt mellom trener/Gislason hadde florert i media.


Er det merkelig at Gislasson ønsker å spille i en større klubb enn Lyn? Konflikten i Brann er høyst reell, men du får tro hva du vil.

Men fortvil ikke dere har jo fotballkyndige Henrik å støtte dere på.


Ja og du har tydeligvis helt andre kilder.Kilder som sitter inne med skikkelige fakta og ingen synsing om hva som skjer.

Jeg er bare så kjempetakknemlig for at du deler alle faktaene med oss uvitende.
Z

runarnormann

egenden Alf Dahl

Nesten

Brann må definere HVA de vil ha, og gjerne hvorfor. Ikke disse tullete impuls-signeringene av Teitur eller lignende.
Forhåpentligvis tenker de sånn omtrent :

Brann skal bli et vinnerlag.
Brann skal spille offensivt.
Brann skal dra med seg poeng på dager spillet ikke funker.
Brann skal slippe inn få mål.
Det skal være vanskelig å slå Brann, dvs hvis vi taper skal dt være i kamper vi egentlig er sjanseløse, og vi skal alltid tape med ære, og være nær uavgjort i de få kampene vi taper.
Vi skal være spesiellt freske og offensive hjemme, og ikke nøye oss med å lede med et mål i noen kamp.
Vi skal alltid ha et potensiellt lag, dvs at det laget vi har skal alltid kunne nå et kjempehøyt toppnivå når det klaffer. Ambisjonene skal være skyhøye med hårete mål, men vi skal ikke proklamere det hele tiden, bare bevise det på banen. Laget skal ha mye teknikk, fart og ungdommelig friskhet og offensivt potensiale.
Det er ønskelig med HELST noe unge lokale spillere i ALLE lagdelene.
Dersom ikke det går helt og fullt skal det være unge spillere fra vestlandet i alle ledd.
Er også det vrient skal det være unge spillere fra Norge i alle ledd.
For vi skal ikke være så såbare at om en skotte eller islending får hjemlengsel så rakner det.
Vi skal være minst like god som andre på taktikk.
Vi skal være minst like god som andre på motivasjon og innstilling.
Hvem passer så ? Bør være norsk, sterk faglig og ha dokumenterte resultater både med mindre ressurser og hos storlag.
Autoritær, men ikke kadaverdisiplin for disiplinens skyld.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

gunkar

Quote from: "runarnormann"Roy Aitken

Fra Wikipedia:
"He is now one of Alex McLeish's assistants with the Scotland national side as of January 2007"
rann, Brann og bare Brann

Derabilo

Mjelde, inntil han har noen dårlige resultater å vise til.
Så Sandstø.
Bergen ut av Norge -

Tore Larsen

Quote from: "Derabilo"Mjelde, inntil han har noen dårlige resultater å vise til.
Så Sandstø.


Tror man virkelig Sandstø er en så mye bedre trener enn Mjelde ?
Mvh

Tore

Kararay

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Derabilo"Mjelde, inntil han har noen dårlige resultater å vise til.
Så Sandstø.


Tror man virkelig Sandstø er en så mye bedre trener enn Mjelde ?


Skrekk og gru, nei. Men tenk om han rådet over samme ressurser som Mjelde...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

naitsirk


Nixon

Jeg har vel skrevet det før. Men jeg vil helst ha en trener som har hatt disse ressursene før og har vist at han har taklet det. En trener som har fått mye ut av lite trenger nødvendigvis ikke å være en god trener i en rik klubb.
Rød makt på Hansa

Tore Larsen

Quote from: "Nixon"Jeg har vel skrevet det før. Men jeg vil helst ha en trener som har hatt disse ressursene før og har vist at han har taklet det. En trener som har fått mye ut av lite trenger nødvendigvis ikke å være en god trener i en rik klubb.


Vi står vel da ikke igjen med så altfor mange alternativer her i Norge ?
Mvh

Tore

jako

Da seiler vel Hareide opp som en ganske åpenbar kandidat, med sin erfaring fra Rosenborg og Brøndby. Han har jo sagt han ønsker seg tilbake til klubbfotballen igjen, så hvis ikke Norge kvalifiserer seg til EM så blir han kanskje ledig.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Erlend

Quote from: "jako"Da seiler vel Hareide opp som en ganske åpenbar kandidat, med sin erfaring fra Rosenborg og Brøndby. Han har jo sagt han ønsker seg tilbake til klubbfotballen igjen, så hvis ikke Norge kvalifiserer seg til EM så blir han kansje ledig.

Han BLIR ledigs hvis Norge ikke kvalifiserer seg, og Norge kvalifiserer seg ikke.

Go Up