• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvem ønsker vi som Brann trener

Started by eivhelle, July 14, 2007, 16:53:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stutt-tjukken

Hva med å hente Per Joar Hansen fra Aalesund? Han har fått sving på sakene der oppe i de siste kampene nå.

Brannmus

Quote from: "Stutt-tjukken"Hva med å hente Per Joar Hansen fra Aalesund? Han har fått sving på sakene der oppe i de siste kampene nå.

Hva har PJH noen gang utrettet som hovedtrener i sin karriere? Du kan ikke alvorlig mene at siden en trener har vunnet "de siste kampene", så bør han være aktuell?

Stutt-tjukken

Han har internasjonal erfaring, har trent en storklubb i Norge, og har nå tatt Aalesund tilbake dit de hører hjemme. Kan vurderes.



Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Stutt-tjukken"Hva med å hente Per Joar Hansen fra Aalesund? Han har fått sving på sakene der oppe i de siste kampene nå.

Hva har PJH noen gang utrettet som hovedtrener i sin karriere? Du kan ikke alvorlig mene at siden en trener har vunnet "de siste kampene", så bør han være aktuell?

Brannmus

Quote from: "Stutt-tjukken"Han har internasjonal erfaring, har trent en storklubb i Norge, og har nå tatt Aalesund tilbake dit de hører hjemme. Kan vurderes.

Hva har han oppnådd med disse klubbene?

Belfort

Janne Jønsson bør stå øverst på listen til Brann. Han har dokumentert gjennom 3 år suksess med Stabæk. Han har mye ut av lite og virker som en veldig profesjonell trener.

Ferguson

Jørn Andersen har sagt at han kunne tenke seg å trene en norsk klubb
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen


gunkar

rann, Brann og bare Brann

skb!

Quote from: "Brannmus"


Må få si meg helt enig med denne listen! Dette er trenere som har bevist at de kan oppnå resultater, med autoritet, og som samtidig har ambisjoner. jeg begynner nesten å drømme om suksess i Europa når jeg ser det :wink:
Men disse er vel for tiden uaktuelle av forskjellige årsaker, så inntil videre støtter jeg Monsamjelden!

purolatino

Tror eg sjøl hadde vært rette mannen for Brann, har fantastiske resultater og vise til fra Football Manager. Der tar eg Brann år etter år til Champions League!

Stoffi

Quote from: "skb!"
Quote from: "Brannmus"


Må få si meg helt enig med denne listen! Dette er trenere som har bevist at de kan oppnå resultater, med autoritet, og som samtidig har ambisjoner. jeg begynner nesten å drømme om suksess i Europa når jeg ser det :wink:
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nesten

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "skb!"
Quote from: "Brannmus"


Må få si meg helt enig med denne listen! Dette er trenere som har bevist at de kan oppnå resultater, med autoritet, og som samtidig har ambisjoner. jeg begynner nesten å drømme om suksess i Europa når jeg ser det :wink:

--
Lisen er ok, men urealistisk.
Hareide, Sandstø, Fagermo eller en ukependlende Semb, ?, nei de må ihvertfall ansette en trygg fyr, ikke et eksperiment a la storfiaskoen Teitur eller Mjelde. Teitur oppnådde aldri noe i det hele tatt, det var ingen plan i noe likevel presterte sauskaller å re-engasjere fyren.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"



Jeg skjønner hva du mener, Krøvel, men hvor har du fått det for deg at DU skal velge Brann sin trener? Det spiller vel ingen rolle hva jeg eller du skriver her, tror du Brann baserer valgene sine på hvilke trenere du og jeg kan ramse opp her?
Og som du ser i tråden her, det finnes mange gode trenere som kan ta over Brann. Du snakker hele tiden om internasjonale topptrenere, hvem faen i Norge er det som kan få det da? vi snakker norske topptrenere her, og de vil absolutt trene Brann, sannsynligvis det mest eller nest mest attraktive laget i Norge, og blant de mest attraktive i Skandinavia.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Belfort"Han har mye ut av lite.


Jeg ser at flere bruker dette som er argument til flere trenere. At den og den har fått mye ut av små ressurser og at de dermed bør kunne få veldig mye ut av større ressurser. Men det er kanskje ikke så lett. Mjelde fikk vel relativt sett bedre resultater de første årene enn nå. Han stablet en skakkjørt klubb på beina og fikk inn gode spillere og fikk tilbake tilliten hos byens pengemenn.

At en trener får brukbare resultater i små klubber trenger ikke å bety en dritt når han kommer til en stor klubb med mye penger, store stjerner og ikke minst mye oppmerksomhet. Det vi trenger etter Mjelde er en trener som har opplevd og taklet alt dette.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"[

Jeg skjønner hva du mener, Krøvel, men hvor har du fått det for deg at DU skal velge Brann sin trener? Det spiller vel ingen rolle hva jeg eller du skriver her, tror du Brann baserer valgene sine på hvilke trenere du og jeg kan ramse opp her?
Og som du ser i tråden her, det finnes mange gode trenere som kan ta over Brann. Du snakker hele tiden om internasjonale topptrenere, hvem faen i Norge er det som kan få det da? vi snakker norske topptrenere her, og de vil absolutt trene Brann, sannsynligvis det mest eller nest mest attraktive laget i Norge, og blant de mest attraktive i Skandinavia.


Men hvor har du fått det for deg at DU skal sparke Brann sin trener?

Norske topptrenere? Hvem er det da? Hvem andre enn Eggen Senior har hatt langvarig suksess med sine lag? Og dessuten er det ingen av de "gode" som er ledige på markedet!

Som sagt før: Sjansen for at vi ender opp med noe like dårlig/verre, er rimelig stor!
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler

Litt artig at det er lov som supporter å kreve MIM sin avgang.

Men det er ikke for supportere  å mene noe om potensielle nye trenere.

Ser forøvrig VG har plukket opp BT sin artikkel om interne stridigheter. Med interjvu av fjotten KL.

Hadde vært herlig om aksjon "si opp BT abonnementet inntil KL er sparket" hadde blitt iverksatt.

Forøvrig har jeg hørt at miljøet i BT er veldig dårlig da KL ofte kommer for sent og har litt i overkant lange kaffepauser. Dessuten er flere leie av hans udokumenterte artikler om Brann og MIM. Flere påstår at det nå står mellom dem og KL.

Dette er selvfølgelig reinspikka svada, men om jeg gjentar dette ofte nok så oppfattes dette forhåpentligvis som en etablert sannhet.

Brannmus

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Brannmus"

Lisen er ok, men urealistisk.

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"[

Jeg skjønner hva du mener, Krøvel, men hvor har du fått det for deg at DU skal velge Brann sin trener? Det spiller vel ingen rolle hva jeg eller du skriver her, tror du Brann baserer valgene sine på hvilke trenere du og jeg kan ramse opp her?
Og som du ser i tråden her, det finnes mange gode trenere som kan ta over Brann. Du snakker hele tiden om internasjonale topptrenere, hvem faen i Norge er det som kan få det da? vi snakker norske topptrenere her, og de vil absolutt trene Brann, sannsynligvis det mest eller nest mest attraktive laget i Norge, og blant de mest attraktive i Skandinavia.


Men hvor har du fått det for deg at DU skal sparke Brann sin trener?

Norske topptrenere? Hvem er det da? Hvem andre enn Eggen Senior har hatt langvarig suksess med sine lag? Og dessuten er det ingen av de "gode" som er ledige på markedet!

Som sagt før: Sjansen for at vi ender opp med noe like dårlig/verre, er rimelig stor!



Det er den definitivt ikke. Mener du alvorlig at Mjelde er blant de bedre trenerne i Norge? For der står du rimelig alene.
Hvis man går ut i fra at Mjelde IKKE er blant de bedre trenerne i Norge, har man titalls av trenere å plukke av. I denne tråden står det hauger av navn som alle er bedre enn Mjelde.

Du spør hvor jeg har fått det for meg at JEG skal sparke Mjelde. Som supporter, kan jeg kreve avgangen til treneren vår. Er vi mange nok som sier det samme, blir Brann presset til å sparke Mjelde. Det samme gjelder IKKE når en trener skal ansettes.

I en bedrift er det Arbeiderne og aksjonærene kan kreve en leder sparket, men det er styret som velger ny leder.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nesten

Brann har en stygg tendens til å velge "sære og rare" trenere utfra innskytelsesmetoden. De som har bestemt dette før har ofte vært inkompetente altansittere uten fotballfaglig ballast.

Les Shannon i 80, hvorfor det.? Hadde han resultater. Nei. Hadde han spesielle forutsetninger. Nei

Arve Mokkelbost i 82, hvorfor det.? Akkurat samme som Shannon.

Endre Blindheim i 84. Ingen erfaring å snakke om, ligner veldig på Mjeldesigneringen.

Tony Knap i 86. Han HADDE resultater, CV mm men lyktes ikke.

Teitur i 88. Virket som om Brann bare hørte på rykte fra Sverige , fyren hadde ingen gode forutsetninger for å lykkes.

Han-svensken-i-91 gidder ikke huske navnet engang, rykket opp fra juniorlaget. Håpløst.

Thoresen, ny gambling, rykende fersk 0 erfaring.

Tennfjord, brukbar erfaring, egentlig klokt valg.

Samme med Aabrekk.

Så begynte lite gjennomtekte katastrofevalg, HVORFOR Teitur påny ????

Mjelde var nødløsning i kaostiden, burde holdt med 2 år ??

Nå må man gå etter KVALITET, ERFARING, gjerne en norsk trener som er en man VET står for fornuft, trygghet og ikke roter og tabber seg totalt ut.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Chrisstah

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"[

Jeg skjønner hva du mener, Krøvel, men hvor har du fått det for deg at DU skal velge Brann sin trener? Det spiller vel ingen rolle hva jeg eller du skriver her, tror du Brann baserer valgene sine på hvilke trenere du og jeg kan ramse opp her?
Og som du ser i tråden her, det finnes mange gode trenere som kan ta over Brann. Du snakker hele tiden om internasjonale topptrenere, hvem faen i Norge er det som kan få det da? vi snakker norske topptrenere her, og de vil absolutt trene Brann, sannsynligvis det mest eller nest mest attraktive laget i Norge, og blant de mest attraktive i Skandinavia.


Men hvor har du fått det for deg at DU skal sparke Brann sin trener?

Norske topptrenere? Hvem er det da? Hvem andre enn Eggen Senior har hatt langvarig suksess med sine lag? Og dessuten er det ingen av de "gode" som er ledige på markedet!

Som sagt før: Sjansen for at vi ender opp med noe like dårlig/verre, er rimelig stor!



Det er den definitivt ikke. Mener du alvorlig at Mjelde er blant de bedre trenerne i Norge? For der står du rimelig alene.
Hvis man går ut i fra at Mjelde IKKE er blant de bedre trenerne i Norge, har man titalls av trenere å plukke av. I denne tråden står det hauger av navn som alle er bedre enn Mjelde.

Du spør hvor jeg har fått det for meg at JEG skal sparke Mjelde. Som supporter, kan jeg kreve avgangen til treneren vår. Er vi mange nok som sier det samme, blir Brann presset til å sparke Mjelde. Det samme gjelder IKKE når en trener skal ansettes.

I en bedrift er det Arbeiderne og aksjonærene kan kreve en leder sparket, men det er styret som velger ny leder.


det er vel ikke mange som er bedre enn mjelde i tippeligaen!
og som supporter elsker du vel klubben din og vil gjøre alt for at den skal ta gull, og sparker man midt i en sesong vi har gjort det bra, tviler jeg på at vi gjør det bedre.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Teitur hadde da gode resultater i sin første periode som Brann-trener. Brann har i all fall aldri vært nærmere gull enn i 1990. At han var et dårlig valg kan diskuteres, vi kunne muligens gjort et annet valg men økonomien gjorde arbeidsvilkårene for Teitur ekstremt vanskelig.

Problemet under Mjelde er at han har fått helt sinnsykt gode rammevilkår. Altfor gode rammevilkår for en uerfaren trener etter mitt syn. Store stjerne og en uerfaren trener er ingen god løsning.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"[ . Mener du alvorlig at Mjelde er blant de bedre trenerne i Norge? For der står du rimelig alene.
Hvis man går ut i fra at Mjelde IKKE er blant de bedre trenerne i Norge, har man titalls av trenere å plukke av. I denne tråden står det hauger av navn som alle er bedre enn Mjelde.

.


Og alle disse er ledige på markedet og villig til å gå til Brann?

Forresten: Forslag som Arne Sandstø er useriøst. Det er ikke bedre enn Mjelde i det hele tatt! Nordlie og Rösler ville ALDRI overlevd den pågående pressen her i byn. Ingen av dem har meritter å vise til som trener, og ingen av dem er ledige på markedet heller. Nordlie har forresten fått sparken etter relativt kort tid i alle klubbene han har vært i. NA Eggen kommer garantert ikke, ikke Sollied heller. Hareide er vel tidligst aktuell etter sesongen når det er klart om Norge gikk videre eller ikke. Stabæk-treneren blir på for tynt grunnlag. Dessuten er det forskjell på å trene en småklubb der man har tålmodighet og får fred og ro til å bygge et lag, og det å trene Brann hvor det forlanges resultater med en gang. Det finnes rett og slett ikke reelle alternativer som er noen garanti for forbedringer. Og sann mine ord: Når vi ikke får seriegull de to første sesongene med ny trener, så er hylingen i gang igjen!
Legg ned hele klubben!

Nesten

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"[ . Mener du alvorlig at Mjelde er blant de bedre trenerne i Norge? For der står du rimelig alene.
Hvis man går ut i fra at Mjelde IKKE er blant de bedre trenerne i Norge, har man titalls av trenere å plukke av. I denne tråden står det hauger av navn som alle er bedre enn Mjelde.

.


Og alle disse er ledige på markedet og villig til å gå til Brann?

Forresten: Forslag som Arne Sandstø er useriøst. Det er ikke bedre enn Mjelde i det hele tatt! Nordlie og Rösler ville ALDRI overlevd den pågående pressen her i byn. Ingen av dem har meritter å vise til som trener, og ingen av dem er ledige på markedet heller. Nordlie har forresten fått sparken etter relativt kort tid i alle klubbene han har vært i. NA Eggen kommer garantert ikke, ikke Sollied heller. Hareide er vel tidligst aktuell etter sesongen når det er klart om Norge gikk videre eller ikke. Stabæk-treneren blir på for tynt grunnlag. Dessuten er det forskjell på å trene en småklubb der man har tålmodighet og får fred og ro til å bygge et lag, og det å trene Brann hvor det forlanges resultater med en gang. Det finnes rett og slett ikke reelle alternativer som er noen garanti for forbedringer. Og sann mine ord: Når vi ikke får seriegull de to første sesongene med ny trener, så er hylingen i gang igjen!

-
Nordlie har etter min mening hatt suksess. Han har trent Odd,Sandefjord, et fattig VIF, et nylig nedrykket Start, Viking og nå LSK.
I de 2 førstnevnte klubbene fikk han STORE resultater med veldig begrensede midler. Det VIF han overtok var ingen storklubb da, ok han feilet. Start stod på bar bakke da han fikk dem opp, og kun uflaks hindret seriegull. Nå har han LSK høyt oppe tross relativt middelmådig stall.
Sandstø har holdt middelmådige Odd i tippeligaen i 8 år + cupgull.
Hareide er likevel den ideelle for meg, hard, brukbar teoretisk og ikke redd for å sette skapet på plass. Erfaring fra aktivt spill i England, har trent Molde, RBK og landslaget. Hva mer kan man egentlig forlange?
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Teitur hadde da gode resultater i sin første periode som Brann-trener. Brann har i all fall aldri vært nærmere gull enn i 1990. .


I poeng ja! Men vi endte til slutt på 4.plass, og vi var egentlig aldri skikkelig involvert i gullkampen. 5 runder før slutt lå vi på 5.plass 9 poeng bak serielederen, 4 runder før slutt lå vi på 5.plass 7 poeng bak serielederen, 3 runder før slutt lå vi på 3.plass 5 poeng bak serielederen, 2 runder før slutt lå vi på 3.plass 4 poeng bak serielederen, 1 runde førs litt lå vi på 3.plass 2 poeng bak serielederen. I siste runde måtte vi slått RBK på Lerkendal og TIL måtte tape for LSK borte for at vi skulle blitt seriemester. Vi endte til slutt på 4.plass 5 poeng bak.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Nesten"[ Nordlie har etter min mening hatt suksess. Han har trent Odd,Sandefjord, et fattig VIF, et nylig nedrykket Start, Viking og nå LSK.
I ]


Nordlie er en trener som har suksess inntil det skal avgjøres. Det har endt med nesten-opprykk, nedrykk, tapte kvaliker, rote vekk serieledelse 3 runder før slutt ved å ta ett poeng på de tre siste kampene (to hjemme og en borte) mot seriens tre dårligste lag (pr. tre runder før slutt), osv. Eneste avgjørende kampen han har vunnet er Viking - Brann 5-0. Det har vel mest med at det var kollaps-laget Brann de møtte, at vi ikke hadde noe spille for, og så var han heldig med resultatene i de andre kampene. Og det er uansett det eneste han noen gang har klart å "vinne"!
Legg ned hele klubben!

DangerousDan

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"[

Jeg skjønner hva du mener, Krøvel, men hvor har du fått det for deg at DU skal velge Brann sin trener? Det spiller vel ingen rolle hva jeg eller du skriver her, tror du Brann baserer valgene sine på hvilke trenere du og jeg kan ramse opp her?
Og som du ser i tråden her, det finnes mange gode trenere som kan ta over Brann. Du snakker hele tiden om internasjonale topptrenere, hvem faen i Norge er det som kan få det da? vi snakker norske topptrenere her, og de vil absolutt trene Brann, sannsynligvis det mest eller nest mest attraktive laget i Norge, og blant de mest attraktive i Skandinavia.


Men hvor har du fått det for deg at DU skal sparke Brann sin trener?

Norske topptrenere? Hvem er det da? Hvem andre enn Eggen Senior har hatt langvarig suksess med sine lag? Og dessuten er det ingen av de "gode" som er ledige på markedet!

Som sagt før: Sjansen for at vi ender opp med noe like dårlig/verre, er rimelig stor!



Det er den definitivt ikke. Mener du alvorlig at Mjelde er blant de bedre trenerne i Norge? For der står du rimelig alene.
Hvis man går ut i fra at Mjelde IKKE er blant de bedre trenerne i Norge, har man titalls av trenere å plukke av. I denne tråden står det hauger av navn som alle er bedre enn Mjelde.

Du spør hvor jeg har fått det for meg at JEG skal sparke Mjelde. Som supporter, kan jeg kreve avgangen til treneren vår. Er vi mange nok som sier det samme, blir Brann presset til å sparke Mjelde. Det samme gjelder IKKE når en trener skal ansettes.

I en bedrift er det Arbeiderne og aksjonærene kan kreve en leder sparket, men det er styret som velger ny leder.


Du ser rett og slett ikke det faktum at å bytte trener midt i sesongen vil medføre at denne skal sette sitt preg på laget med stil, taktikk etc - noe som vil spre usikkerhet etc og være bingo?
Jeg skal ikke frede Mjelde, men å sparke ham midt i sesongen (for jeg antar det er det du vil?) når vil ligger på 2 plass med et godt utgangspunkt for høsten minner om idioti.

Toa

ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Tom C

Nå skal det også tas med i beregningen at  Brann ikke akkurat utpeker seg som en attraktiv arbeidsplass for en trener med all den negative omtalen vi har for tiden. Kravstore og utålmodige supportere, kravstore og utålmodige spillere, og ikke minst skandalehungrige lokalmedier som like gjerne finner på skandaler og konflikter dersom det ikke finnes i virkeligheten... Sikkert mange trenere som ikke gidder å komme til Bergen for å bli "pissa på"...  Brann og Bergen er nok den desidert beste plassen i medgang, men i motgang, eller noe som kan minne om motgang (som f.eks 2 plass i serien halvveis...???) så er det nok den desidert verste...
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Quote from: "Toa"Ståle Solbakken


Alex Ferguson, hørte han snart var ledig...

Tror du Solbakken er keen på å ta turen til Bergen for å trene Brann, når han har et FCK som nå?Med cl og hele pakka?
Tviler veldig sterkt du...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"Teitur hadde da gode resultater i sin første periode som Brann-trener. Brann har i all fall aldri vært nærmere gull enn i 1990. .


I poeng ja! Men vi endte til slutt på 4.plass, og vi var egentlig aldri skikkelig involvert i gullkampen. 5 runder før slutt lå vi på 5.plass 9 poeng bak serielederen, 4 runder før slutt lå vi på 5.plass 7 poeng bak serielederen, 3 runder før slutt lå vi på 3.plass 5 poeng bak serielederen, 2 runder før slutt lå vi på 3.plass 4 poeng bak serielederen, 1 runde førs litt lå vi på 3.plass 2 poeng bak serielederen. I siste runde måtte vi slått RBK på Lerkendal og TIL måtte tape for LSK borte for at vi skulle blitt seriemester. Vi endte til slutt på 4.plass 5 poeng bak.


Ja det er vel ganske nærme det er det ikke? Tre poeng unna et eventuelt gull. Merkelig at du skal kverulere på dette.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Stutt-tjukken

Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Stutt-tjukken"Han har internasjonal erfaring, har trent en storklubb i Norge, og har nå tatt Aalesund tilbake dit de hører hjemme. Kan vurderes.

Hva har han oppnådd med disse klubbene?



Mannen fikk heltestatus i GIF Sundsvall, ble lempet ut av RBK(sånn som alle trenerne der oppe har blitt de siste årene), og har hatt suksess med Aalesund.

Brems

Vi kan ihvertfall regne med at disse fire er relativt enige om ting;

Andresen - Sæternes - Helstad - Solli

Disse var ute på byen, alkohol eller ikke, og hadde sosialt lag sammen etter katastrofematchen mot Lyn!

Spørsmålet mitt er oppe i alt dette; I fjor (!) da Ragnvald Soma plutselig sa takk for seg i fjor vinter, hvem stilte da spørsmål?
Så, i løpet av fjorårssesongen har SKB en fantastisk vår. Så blir Charlie skadet, og SKB vakler igjen.

KJEMPEtap mot bønda fra Hamar!?

Charlie krangler. I media fremstår det som om det kun har noe med at Charlie ikke får spille. I ettertid kan vi lese i intervju med han at dette kun var toppen av isfjellet. Robbie Winters klager, og begge vil høylytt bort etter sesongen!
Vi taper seriegullet! POL slutter pga SKBs videre samarbeid med MIM.

Jeg hopper likegodt helt til denne merkelige vårsesongen vi har stått ovenfor. Selv om SKB har vaklet, ligger vi på andreplass på tabellen!

Flaks? Jevn serie? MIM dyktig, eller har Brann rett og slett en så overlegen stall at "selv blinde høns finner mat" frasen kan brukes?
Nå har Andresen sagt han vil bort. Likevel skal han satses på!?
Sæternes er borte.
Så, Roald Bruun-Hansen, nå har du en kjempeutfordring foran deg; fikser du dette er du dyktig...

Min personlige mening er dog at mye av dette ligger i at RBH ikke har hverken kløkt, fartstid eller kompetansen til å styre denne skuta.

Alle vil være Sabeltann, kanskje Langemann, KAN ta til takke med Benjamin, men å fremstå som Pelle eller Pysa? NEI!

Brems

Luke Skywalker

et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

jako

Det eneste som er ganske klart er at POL visste at dette kunne komme til å skje. Sa er det vel bedre å la andre få rydde opp i rotet.

Bruun-Hansen kom ikke akkurat til dekket bord. Konfliktene var der før han begynte. Dette må nok styret ta på sin kappe siden det var de som gav Mjelde fornyet tillit.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Tifkah

Hva med Knut Kjartan Tørum?
RBK-skuta tar jo inn litt vann så det er jo en mulighet for at han padler avgårde. Spesielt nå når Eggen junior skal være sjef på Brakka.

Luke Skywalker

Quote from: "Tifkah"Hva med Knut Kjartan Tørum?
RBK-skuta tar jo inn litt vann så det er jo en mulighet for at han padler avgårde. Spesielt nå når Eggen junior skal være sjef på Brakka.


Nei takk!
Mannen kan holde seg i mokasin landet.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Strandlien

Semb tviler jeg på blir aktuell... Han flytter aldri fra Vestfold.

Hareide er ledig etter EM-kvaliken. Da er Norge ute og han trekker seg.

Tviler på at han er en særlig langsiktig løsning, da han nok ambisjoner om andre greier utenfor Norges grenser.

Et forslag er Henning Berg. Kalkulerende, taktisk og kynisk. Enorm internasjonal erfaring som spiller. Kan nok få mye gjort i en klubb med litt ressurser og ikke bare et junior som de har i Lyn.

Lennono8

Henning Berg er også min favoritt til å ta over Brann. Tror han kunne fått mye ut av laget. Skulle gjerne hatt Ståle Solbakken, men ser han som uaktuell og håper på Berg.

En annen kandidat er jo helt klart Martin Andresen. Når Mjelde ryker til høsten, mener jeg Martin bør være en kandidat til å ta over. Han liker og trenger å være sjef, ikke å bli sjefet over.

runarnormann

Quote from: "tauraren1"Holder på Mjelde eg og han er lokal og det skal mye til at han stikker etter å ha fått et nytt tilbud i en annen klubb!

Hodgson  stakk med en gang han fikk tilbud i en annen klubb det gjør også andre utenbys trenere mest sansynlig fort som f.........


Kongeargument!
egenden Alf Dahl

vebo

Nevner bare ett navn; Roy Wassberg ;) Fått litt erfaring som spillende trener i fyllingen nå. Han er bergenser og har ledererfaring som kaptein gjennom flere år.
Tiocfaidh ár lá

enavgutta

Nevner bare ett navn; Inge Ludvigsen.

krøvel vellevold

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"Teitur hadde da gode resultater i sin første periode som Brann-trener. Brann har i all fall aldri vært nærmere gull enn i 1990. .


I poeng ja! Men vi endte til slutt på 4.plass, og vi var egentlig aldri skikkelig involvert i gullkampen. 5 runder før slutt lå vi på 5.plass 9 poeng bak serielederen, 4 runder før slutt lå vi på 5.plass 7 poeng bak serielederen, 3 runder før slutt lå vi på 3.plass 5 poeng bak serielederen, 2 runder før slutt lå vi på 3.plass 4 poeng bak serielederen, 1 runde førs litt lå vi på 3.plass 2 poeng bak serielederen. I siste runde måtte vi slått RBK på Lerkendal og TIL måtte tape for LSK borte for at vi skulle blitt seriemester. Vi endte til slutt på 4.plass 5 poeng bak.


Ja det er vel ganske nærme det er det ikke? Tre poeng unna et eventuelt gull. Merkelig at du skal kverulere på dette.


I ettertid hadde det ikke hjulpet at vi slo RBK. Vi hadde da tatt sølv bak TIL.
Legg ned hele klubben!

Ewen

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "tauraren1"Holder på Mjelde eg og han er lokal og det skal mye til at han stikker etter å ha fått et nytt tilbud i en annen klubb!

Hodgson  stakk med en gang han fikk tilbud i en annen klubb det gjør også andre utenbys trenere mest sansynlig fort som f.........


Kongeargument!


Dagens mest fornuftige kommentar. Diplom på vei i posten=)

magpies1


Xminator

Stemmer for 5 nye år med Mjelde.

Red Rabitt

Quote from: "magpies1"hva med Hallvard Thoresen???

Ja, kanskje tidenes mest forhatte brann trener,mannen med solbrillene!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

runarnormann

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "magpies1"hva med Hallvard Thoresen???

Ja, kanskje tidenes mest forhatte brann trener,mannen med solbrillene!


Hadde det ikke vaert for hans tidligere historie med Brann, ville Thoresen vaert et ypperlig valg.  Mannen har vokst flere hakk som trener siden han forlot Idrettsveien.  Dessverre saa er det sjelden noen god ide aa gaa tilbake.

Tror folk henger seg litt for mye opp i om en trener er ledig eler ikke.  Brann har penger til aa betale flere millioner for Walde.  Da har de raad til aa bla opp noen kroner for en brukbar trener.  Har selv altid hatt sansen for Benny Lennartsson, selv om jeg er klar over at jeg motsier meg selv naar det gjelder aa gaa tilbake da...
egenden Alf Dahl

Go Up