• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

"Seriefinalen" mot Stabæk

Started by Brannmus, July 07, 2007, 13:05:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Dette var en kamp for godfølelsen. Litt hasardiøst å la seg presse såpass tilbake, men 3-0 er ikke ett mål for mye sett kampen under ett. Att Stabæk nok skulle hatt ett mål eller to også får stå for deres regning.

Vi er tilbake i forsvarsposisjon. MÃ¥tte det vare 12 runder til...

Nesten

Quote from: "Xminator"Dette var en kamp for godfølelsen. Litt hasardiøst å la seg presse såpass tilbake, men 3-0 er ikke ett mål for mye sett kampen under ett. Att Stabæk nok skulle hatt ett mål eller to også får stå for deres regning.

Vi er tilbake i forsvarsposisjon. MÃ¥tte det vare 12 runder til...

----
Det er nok mange som vil hevde Brann hadde marginer med, sånn sett lignet det litt på LSK-kampen.
Har vi karantener ivente nå mon tro.? I Drammen altså, synes det har ballet på seg med kort nå..
Takk for Helstad RBK !
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

monzilla

Drammen er et fint sted å la folk sone med karantene. Vi har vel VIF borte etter drammen og RBK hjemme? Eller er det omvendt

SKBMiller

så noen bannerere fort på noen høydepunkter på tv. hva sto det på dem?

revert

Hva stod det på bannerne egentlig?

Erlend

Quote from: "Nesten"Det er nok mange som vil hevde Brann hadde marginer med, sånn sett lignet det litt på LSK-kampen.

Tjaa, nÃ¥ mÃ¥ vi ikke glemme at:  

Helstad rundet keeper men klarte ikke Ã¥ score.  

Helstad bommet pÃ¥ Ã¥pent mÃ¥l.  Er det bare meg eller har det blitt en vane for Helstad Ã¥ bomme pÃ¥ muligheter en bestemor hadde scort pÃ¥ med bind for øynene og høyhelte sko pÃ¥?

Erlend

Quote from: "monzilla"Drammen er et fint sted å la folk sone med karantene. Vi har vel VIF borte etter drammen og RBK hjemme? Eller er det omvendt

nei den rekkefølgen stemmer

Speedy

Nydelig kamp idag, men en ting som er beskymringsfullt er at vi legger oss så til de grader bakpå og er passive i mann mot mann.. Det resulterte nesten i to mål imot (stolpe og tverre). At ikke sjøhage kom inn var litt nedsig, men mjelde fører jo treningene så...

Tossen senket sossen.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

eivhelle

Veldig bra resultat. God førsteomgang selv om det burde vært mer enn et måls ledelse. 2. omgang var ikke bra for nervene mine, men heldigvis redder Helstad dagen.

Meget bra bytter av Mjelde i dag. Huseklepp viser at han fortsatt har hjertet på riktig sted. Flott forarbeid til 2-0. Den gutten skal ingen steder før sesongen er over. Bra kamp av Andresen i dag.

Det eneste som mangler på en perfekt aften nå er et uavgjort resultat på Lerkendal.

Erlend

Quote from: "eivhelle"Veldig bra resultat. God førsteomgang selv om det burde vært mer enn et måls ledelse. 2. omgang var ikke bra for nervene mine, men heldigvis redder Helstad dagen.

Meget bra bytter av Mjelde i dag. Huseklepp viser at han fortsatt har hjertet på riktig sted. Flott forarbeid til 2-0. Den gutten skal ingen steder før sesongen er over. Bra kamp av Andresen i dag.

Det eneste som mangler på en perfekt aften nå er et uavgjort resultat på Lerkendal.

men det ser ganske dårlig ut

tintin

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Nesten"Det er nok mange som vil hevde Brann hadde marginer med, sånn sett lignet det litt på LSK-kampen.

Tjaa, nÃ¥ mÃ¥ vi ikke glemme at:  

Helstad rundet keeper men klarte ikke Ã¥ score.  

Helstad bommet pÃ¥ Ã¥pent mÃ¥l.  Er det bare meg eller har det blitt en vane for Helstad Ã¥ bomme pÃ¥ muligheter en bestemor hadde scort pÃ¥ med bind for øynene og høyhelte sko pÃ¥?


når han rundet keeper, kunne han godt scoret, men bra forsvarspill, bommen på åpent mål i første var mer at ballen traff helstad enn omvendt, kom fort på han så bingo kor den havner...

Xminator

Helstad skulle hatt 3 til. Og det viser egentlig hvor mye farligere Brann var i denne kampen. At det ble spennende utover andre skyldest utelukkende en del dårlige avslutninger i 1. omgang.

Alastor

God kamp, god stemning og å vinne 3-0 er bunnsolid, uansett hvordan vi ser på kampforløpet :).

Takker for tipset om Three Lions forresten! Der var det god stemning og masse rødt å se! (Jeg var han fyren med oslodialekt og brannskjerf, om noen så meg :P).

Kjell249

Denne seieren var super viktig for høstsesongen etter alt ståheiet som har vært rundt laget i det siste. Håper dette var det som skulle til for å få troen på at "gullet ska hem". Veldig viktig at vi igjen har en spiss som scorer mål, selv om det blir endel forspilte muligheter. Tror Helstad ender på 17-18 mål denne sesongen.

5 hjemmekamper igjen og 7 borte. 3 virkelig tøffe bortekamper (VIF, LSK og TIL) og 2 tøffe hjemme (RBK og Viking). Trenger 6-7 poeng i de neste 3 kampene, selv om jeg tror vi får 4-5.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Erlend

bra spillerene endelig har begynt å komme og takke oss etter kampen

Ewen

Quote from: "Erlend"bra spillerene endelig har begynt å komme og takke oss etter kampen


synst stemmingen var laber idag...

tr0Ndemann

Artige bannere i dag, må jeg si!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

SKBMiller


tr0Ndemann

"Hater NFF!" noe i den duren..
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Pruzik

Jeg vil bare kommentere oppførselen til den gjengen med juletrær som sto litt ut på siden av felt Z i dag. Makan til patetisk bondeoppførsel kan jeg faen ikke huske å ha sett på stadion noensinne. Jeg observerte rasistiske tilrop med ape-lyder mot Daniel Nannskog. Det var konstant hetsing av Erik Huseklepp både når han varmet opp og under kampen. "Mjelde må gå"-rop under kampen. Konstant røyking på tribunen. Og under hele kampen ble det vist null interesse av spillet på banen. Og som ikke det var nok, så hadde de tydligvis missforstått oppfordringen fra de der kjendishomoene. De ønsket at fotballSPILLERE, ikke fotballsupportere , skulle komme ut av skapet. Helt serisøst, jeg gir faen i hvilke seksuelle preferanser folk har, men når jeg er på stadion, så er det fotballspillet jeg ønsker å se.

Jeg har alltid likt at det er engasjert publikum på tribunen, som ikke er redd for å gi lyd fra seg dersom spillere, trenere eller andre ikke leverer. Men da må man faktisk bry seg om det som skjer på banen!!! Om dere ikke har andre mål i livet enn å sikre deres plass nederst på den sosiale rangstigen, så er det helt greit for meg. Men vær så snill å spar meg for den forbanna drittoppførselen på stadion. Helt seriøst, SKJERP DERE!!! Drikk (mye) mindre før kamp! Og se til å begynne å oppføre dere som normale folk!

Ikognoti

Pluss at det ble ropt "Hater, hater, hater NFF" etter omtrent hver gang vi fikk frispark mot oss. Latterlig.

smaalanda

Noen som har bilder av tifoen? Var jo masse ymse der, vil gjerne se hva som stod på alle vist dette er mulig.
KMO!!!

Romani3

PÃ¥ den eg og noen andre holdt sto det "Vi=penger!", tror eg..

Har ingen bilder, men et lite filmklipp fra slutten av kampen..
http://youtube.com/watch?v=9kZ-volyw2c
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Baunebob

Synes Jaiteh utdanket Tchoy idag. Herlig ungutt ! MÃ¥tte han bare bli

Brann4

Helt enig! Jaiteh er kan være en ny "Mikel".. Stort pluss at han får tillit helt fra begynnelsen av, han er en stor spiller for fremtiden..


3-0 VI TAR SERIEGULL!

Alzheimer/Silverspurs

Video tidleg i første omgang. Syns stemninga var solid spesielt i 1omg i dag så det måtte med på teip :)

http://youtube.com/watch?v=C4kWA_YyLhY

KennethS

tå på Brann

kapteinen

Quote from: "Ikognoti"Pluss at det ble ropt "Hater, hater, hater NFF" etter omtrent hver gang vi fikk frispark mot oss. Latterlig.


Hver gang vi fikk et feilaktig dømt frispark mot oss.
Z

kapteinen

Syntes at vi gjorde det jævlig bra på tribunen igår.
Mye sanger og bra trykk.
Z

Northside

Fra forumet til Stabæk (ja, kjeder meg på jobben....):

QuoteEt skår i gleden, foruten resultatet, er Stabæksupporteren som gikk ned for telling etter at noe ble kastet (?) fra brannfeltet over. Noen som vet hvorledes situasjonen er for han?


Hmm, hva kan ha blitt kastet her? har folk begynt å koke eggene før kampene nå?

tag7

Quote from: "Ikognoti"Pluss at det ble ropt "Hater, hater, hater NFF" etter omtrent hver gang vi fikk frispark mot oss. Latterlig.


Dommeren var ikke spesielt dyktig i går. Skulle bare mangle at det ble ropt hater nff.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

kapteinen

Quote from: "NorthsideFCDH"Fra forumet til Stabæk (ja, kjeder meg på jobben....):

QuoteEt skår i gleden, foruten resultatet, er Stabæksupporteren som gikk ned for telling etter at noe ble kastet (?) fra brannfeltet over. Noen som vet hvorledes situasjonen er for han?


Hmm, hva kan ha blitt kastet her? har folk begynt å koke eggene før kampene nå?


Ingenting som ble kastet!Det var pannebåndet hans som var for stramt og kuttet blodtilførselen til hodet så han gikk ned for telling
Z

bronson

:lol:
HEIA BRANN.
Jeg er fra Lillestrøm og Brann er mitt favorittlag. Jeg er så glad dere vant i går. Håper dere vinner hele serien. HEIA BRANN.

KongHarry

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "NorthsideFCDH"Fra forumet til Stabæk (ja, kjeder meg på jobben....):

QuoteEt skår i gleden, foruten resultatet, er Stabæksupporteren som gikk ned for telling etter at noe ble kastet (?) fra brannfeltet over. Noen som vet hvorledes situasjonen er for han?


Hmm, hva kan ha blitt kastet her? har folk begynt å koke eggene før kampene nå?


Ingenting som ble kastet!Det var pannebåndet hans som var for stramt og kuttet blodtilførselen til hodet så han gikk ned for telling


Mine kilder i Stabæk Support sier at han ble felt av Hansa. Da snakker jeg ikke om tribunen, men om bryggeriet  :lol:

Erlend

kan melde om at kampen går i reprise på TV2 sport i morgen (tirsdag)

tobias

Noen fine bilder i lokalavisen i Bærum, budstikka.no.
Sekk bildeserien, jeg likte spesielt bilde nr. 11....dette lover bra for høsten, kanskje gode gamle Martin er tilbake.

http://www.budstikka.no/sec_bildeserier/article135988.ece
vh
tobias

UnnamedFeeling

Quote from: "NorthsideFCDH"Fra forumet til Stabæk (ja, kjeder meg på jobben....):

QuoteEt skår i gleden, foruten resultatet, er Stabæksupporteren som gikk ned for telling etter at noe ble kastet (?) fra brannfeltet over. Noen som vet hvorledes situasjonen er for han?


Hmm, hva kan ha blitt kastet her? har folk begynt å koke eggene før kampene nå?

Ifølge Røde Kors fikk vedkommende et epileptisk anfall. Kombinert med stort inntak av alkohol virket det litt verre enn det var.
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

The Boss

Hørte at det var action på boretribunen ja.. Det var noe greier og politiet og vakter grep inn, men nøyaktig hva som skjedde vet jeg ikke!

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

eivtress

Jeg syntes dette lover godt for resten av sesongen, med en målfarlig Helstad, og Sjøhage på lur, lider det offensive ingen nød. Siggurdson og Hanstveit spilte dessuten meget bra så det skranter ikke på det defensive heller. Vi har Jaiteh som er en mann for fremtiden og har imponert så langt, og den endelige stødige Andresen med sine uunværlige gjennombruddspasninger.
Høstsesongen blir vår sesong, det blir gull i år og :)

RC

Hva stod det på banneret nederst på Hansa? Og lenger oppe for den saks skyld. Fikk ikke med meg mer enn NFF.

Tifo

Quote from: "RC"Hva stod det på banneret nederst på Hansa? Og lenger oppe for den saks skyld. Fikk ikke med meg mer enn NFF.


PÃ¥ banneret foran stod det:
NFF/TV2: Uten oss, ingen TVseere!

Bak dette (på tribunen), var det laget flere små bannere i mindre kvalitet med forskjellige tekster som:
Ikke glem oss
Ekte supportere
Ikke glem ekte supportere
Uten oss, ingen penger
Hater NFF
Nei til mandagskamper
+ en del andre (ca 15 bannere).

Grunnen til at vi lagde disse bannerne er fordi vi har begynt å se oss lei på hvordan NFF sammen med TV2 kun satser på sofafansen, de har helt glemt at uten oss som reiser land og strand for å lage liv på kampene og følge laget vårt, så ville ikke norsk fotball, eller Brann, vært noe stort.
De flytter våre kamper til seint søndager og Mandager slik at det passer best for de hjemme i stuen å se kamp. Om det passer oss driter de i...

En annen ting er bøtene NFF gir ut, f.eks Start som fikk 25 000kr pga litt papir på banen gjorde at TVkampen måtte vente 2 minutter med kampstart! Dette berørte selvsagt ikke oss, men at det kan skje oss er realistisk. Er alltid mye stress når vi skal gjennomføre tinnsoldatblussing eller kasteruller nettopp fordi Brann er livredd for at kampstart må utsettes, noe jeg skjønner ettersom bøtene er så ekstreme...
.:Tifo-gruppen:.

krøvel vellevold

Quote from: "Tifo"
Quote from: "RC"Hva stod det på banneret nederst på Hansa? Og lenger oppe for den saks skyld. Fikk ikke med meg mer enn NFF.


PÃ¥ banneret foran stod det:
NFF/TV2: Uten oss, ingen TVseere!

Bak dette (på tribunen), var det laget flere små bannere i mindre kvalitet med forskjellige tekster som:
Ikke glem oss
Ekte supportere
Ikke glem ekte supportere
Uten oss, ingen penger
Hater NFF
Nei til mandagskamper
+ en del andre (ca 15 bannere).

Grunnen til at vi lagde disse bannerne er fordi vi har begynt å se oss lei på hvordan NFF sammen med TV2 kun satser på sofafansen, de har helt glemt at uten oss som reiser land og strand for å lage liv på kampene og følge laget vårt, så ville ikke norsk fotball, eller Brann, vært noe stort.
De flytter våre kamper til seint søndager og Mandager slik at det passer best for de hjemme i stuen å se kamp. Om det passer oss driter de i...

En annen ting er bøtene NFF gir ut, f.eks Start som fikk 25 000kr pga litt papir på banen gjorde at TVkampen måtte vente 2 minutter med kampstart! Dette berørte selvsagt ikke oss, men at det kan skje oss er realistisk. Er alltid mye stress når vi skal gjennomføre tinnsoldatblussing eller kasteruller nettopp fordi Brann er livredd for at kampstart må utsettes, noe jeg skjønner ettersom bøtene er så ekstreme...


Vi har jo ikke hatt en eneste mandagskamp på bortebane i år! Ja, vi hadde vel Stabæk borte flyttet fra 2.påskedag til tirsdagen. Ellers har vi jo bare hatt lørdags- og søndagskamper. Så dette virket jo litt malplassert å kjøre akkurat nå!
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Var det ikke et "ikke gå Huseklepp" banner og?
Eller var det i privat regi?
Z

Tifo

Quote from: "kapteinen"Var det ikke et "ikke gå Huseklepp" banner og?
Eller var det i privat regi?


Det må ha vært noen andre som tok med :wink:

mvh
thomas
.:Tifo-gruppen:.

Tore Larsen

Quote from: "Tifo"
Quote from: "RC"Hva stod det på banneret nederst på Hansa? Og lenger oppe for den saks skyld. Fikk ikke med meg mer enn NFF.


PÃ¥ banneret foran stod det:
NFF/TV2: Uten oss, ingen TVseere!

Bak dette (på tribunen), var det laget flere små bannere i mindre kvalitet med forskjellige tekster som:
Ikke glem oss
Ekte supportere
Ikke glem ekte supportere
Uten oss, ingen penger
Hater NFF
Nei til mandagskamper
+ en del andre (ca 15 bannere).

Grunnen til at vi lagde disse bannerne er fordi vi har begynt å se oss lei på hvordan NFF sammen med TV2 kun satser på sofafansen, de har helt glemt at uten oss som reiser land og strand for å lage liv på kampene og følge laget vårt, så ville ikke norsk fotball, eller Brann, vært noe stort.
De flytter våre kamper til seint søndager og Mandager slik at det passer best for de hjemme i stuen å se kamp. Om det passer oss driter de i...

En annen ting er bøtene NFF gir ut, f.eks Start som fikk 25 000kr pga litt papir på banen gjorde at TVkampen måtte vente 2 minutter med kampstart! Dette berørte selvsagt ikke oss, men at det kan skje oss er realistisk. Er alltid mye stress når vi skal gjennomføre tinnsoldatblussing eller kasteruller nettopp fordi Brann er livredd for at kampstart må utsettes, noe jeg skjønner ettersom bøtene er så ekstreme...


Er bare for hele Hansa å kjøpe "Hater NFF" skjerfene så blir det en så fin tifo atte:)
Mvh

Tore

Nightfox

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Tifo"
Quote from: "RC"Hva stod det på banneret nederst på Hansa? Og lenger oppe for den saks skyld. Fikk ikke med meg mer enn NFF.


PÃ¥ banneret foran stod det:
NFF/TV2: Uten oss, ingen TVseere!

Bak dette (på tribunen), var det laget flere små bannere i mindre kvalitet med forskjellige tekster som:
Ikke glem oss
Ekte supportere
Ikke glem ekte supportere
Uten oss, ingen penger
Hater NFF
Nei til mandagskamper
+ en del andre (ca 15 bannere).

Grunnen til at vi lagde disse bannerne er fordi vi har begynt å se oss lei på hvordan NFF sammen med TV2 kun satser på sofafansen, de har helt glemt at uten oss som reiser land og strand for å lage liv på kampene og følge laget vårt, så ville ikke norsk fotball, eller Brann, vært noe stort.
De flytter våre kamper til seint søndager og Mandager slik at det passer best for de hjemme i stuen å se kamp. Om det passer oss driter de i...

En annen ting er bøtene NFF gir ut, f.eks Start som fikk 25 000kr pga litt papir på banen gjorde at TVkampen måtte vente 2 minutter med kampstart! Dette berørte selvsagt ikke oss, men at det kan skje oss er realistisk. Er alltid mye stress når vi skal gjennomføre tinnsoldatblussing eller kasteruller nettopp fordi Brann er livredd for at kampstart må utsettes, noe jeg skjønner ettersom bøtene er så ekstreme...


Vi har jo ikke hatt en eneste mandagskamp på bortebane i år! Ja, vi hadde vel Stabæk borte flyttet fra 2.påskedag til tirsdagen. Ellers har vi jo bare hatt lørdags- og søndagskamper. Så dette virket jo litt malplassert å kjøre akkurat nå!


Han skrev strengt tatt ikke at bortekampene ble flyttet til mandagskamper. Bare at "kampene", som generelt sett spilles, blir flyttet og ikke går "til vanlig tid". Vi har for eksempel hatt mandagskamper på hjemmebane, noe som gjør at jeg ikke har kunnet reise på dem. For meg passer det hvis kampen går søndag klokken seks. Da rekker jeg et fly hjem igjen, og jeg rekker også siste bussen hjem i stavanger. I et "worst case" kan jeg gå de 7 km hjem fra sola til sandnes, så fremt jeg rekker flyet. Men pga omrokkeringer er det et par kamper jeg ikke har kunnet sett. I tillegg er det lite ideelt for strilene å se en kamp klokken sju på en mandag. Det er jo kun to grunner til at kampene spilles mandag:

# Mer attraktivt for VIP (Er jo jobbdag) (Branns fortjeneste)
# Enda en tv-kamp, større inntekter. (TV2/Canal Digitals fortjeneste)

Og utifra hva jeg leste for et år eller to siden så satset Brann på mandagskamper, fordi det ga dem større vip-inntekter. Så hvis Jæger fortsatt har samme tankegang, er dette kanskje en solid stein i glasshus.

Bassew

Er det ingen bilder fra kampen/tifoen noen sted?
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

krøvel vellevold

Quote from: "Nightfox"[
Han skrev strengt tatt ikke at bortekampene ble flyttet til mandagskamper. Bare at "kampene", som generelt sett spilles, blir flyttet og ikke går "til vanlig tid". Vi har for eksempel hatt mandagskamper på hjemmebane, noe som gjør at jeg ikke har kunnet reise på dem. For meg passer det hvis kampen går søndag klokken seks. Da rekker jeg et fly hjem igjen, og jeg rekker også siste bussen hjem i stavanger. I et "worst case" kan jeg gå de 7 km hjem fra sola til sandnes, så fremt jeg rekker flyet. Men pga omrokkeringer er det et par kamper jeg ikke har kunnet sett. I tillegg er det lite ideelt for strilene å se en kamp klokken sju på en mandag. Det er jo kun to grunner til at kampene spilles mandag:

# Mer attraktivt for VIP (Er jo jobbdag) (Branns fortjeneste)
# Enda en tv-kamp, større inntekter. (TV2/Canal Digitals fortjeneste)

Og utifra hva jeg leste for et år eller to siden så satset Brann på mandagskamper, fordi det ga dem større vip-inntekter. Så hvis Jæger fortsatt har samme tankegang, er dette kanskje en solid stein i glasshus.


Jeg bare spør hva denne tifoen gjorde på en kamp som startet søndag kl. 18! Hadde det vært på en kamp som startet søndag kl. 20 eller mandag kl. 19, hadde det i det minste vært et poeng med en slik tifo. For ikke å snakke om onsdag kl. 2125 (kampstart VIF-Lyn).
Legg ned hele klubben!

Baunebob

Sats heller på noe skikkelig tifo enn 15 utydelige småbanner.

Go Up