• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sjøhage!

Started by tormi, July 06, 2007, 13:04:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BL

Quote from: "Oldefar"Vi husker jo alle Sæternes...


77 kamper/38 mål. Cupgull, bronse, sølv. Glemmer ikke Sæternes med det første nei.
Hansa-
Felt Z

Super Hasund

Sjøhage minner meg veldig om winters. Husker at folk dro seg i håret og kunne isje fatte at brann ga robbie kontrakt. Spesielt davy. Men eg må vel ha  vert en av de sjeldne som hadde troen på han. Glemmer aldre det første målet te winters. I hans første kamp. Det va mot haugesund.Trenings kamp i vestlands hallen. Robbie klinte ballen i tverrliggeren og inn på brasse spark.

Som med robbie så ser eg et potensial i denne sjøhage. Han bør satses på. Tror han  vil bli en stor brann helt om han får sjangsen. Skremmende at han isje har fått mer tid enn (2 minnutt?). E isje uten grunn at svenske klubber siklet etter han. Han har ekstreme kvaliteter som vår gode "sviker" huseklepp.
Brann vil angre viss de isje satser på han
La Folket Synge

*Feltz*

Xminator

Quote from: "BL"
Quote from: "Oldefar"Vi husker jo alle Sæternes...


77 kamper/38 mål. Cupgull, bronse, sølv. Glemmer ikke Sæternes med det første nei.


Ikke glem at han har ett solid tak i årets gullmedaljer også.

Og Winters hadde mye kortere vei til laget enn Sjøhage. Den gang da kunne/måtte Brann spille folk i form. Nå er man i form - eller ute av laget.

grei

Quote from: "Super Hasund"Sjøhage minner meg veldig om winters. Husker at folk dro seg i håret og kunne isje fatte at brann ga robbie kontrakt. Spesielt davy. Men eg må vel ha  vert en av de sjeldne som hadde troen på han. Glemmer aldre det første målet te winters. I hans første kamp. Det va mot haugesund.Trenings kamp i vestlands hallen. Robbie klinte ballen i tverrliggeren og inn på brasse spark.

God fantasi, du. Treningskampen du snakker om var før sesongstart 2003: http://www.brann.no/brann_link/index.php?valg=nyhet&nyhet=2836&brann=cacb296faa2961864d0d4e81f7969c38

At du hadde tro på Winters etter den kampen er da ikke mye å skryte av, særlig hvis dette var den første kampen du så han i. Det var jo da han først kom til klubben (høstsesongen før) at han virkelig var bås.

Falkman

Quote from: "grei"
Quote from: "Super Hasund"Sjøhage minner meg veldig om winters. Husker at folk dro seg i håret og kunne isje fatte at brann ga robbie kontrakt. Spesielt davy. Men eg må vel ha  vert en av de sjeldne som hadde troen på han. Glemmer aldre det første målet te winters. I hans første kamp. Det va mot haugesund.Trenings kamp i vestlands hallen. Robbie klinte ballen i tverrliggeren og inn på brasse spark.

God fantasi, du. Treningskampen du snakker om var før sesongstart 2003: http://www.brann.no/brann_link/index.php?valg=nyhet&nyhet=2836&brann=cacb296faa2961864d0d4e81f7969c38

At du hadde tro på Winters etter den kampen er da ikke mye å skryte av, særlig hvis dette var den første kampen du så han i. Det var jo da han først kom til klubben (høstsesongen før) at han virkelig var bås.


Lagoppstilligen fra den kampen der, sier jo det meste om forvandligen vi har gjennomgått de siste 5 årene. ganske utrolig, egentlig. Winters scoret et vakkert (og usannsynlig viktig) mål på Tullevall, mot Lyn høsten 2002.. bortsett fra det,  viste han fint lite som skulle tilsi at han skulle en av våre beste kjøp, noensinne. At noe lignende skal skje med Sjøhage, har eg ikkje belegg for å hevde.. men å avskrive han allerede, e i beste fall urimelig.


Gepard

En skal slettes ikke se bort i fra at Jokke kommer inn og avgjør hele driten:)

tovatle

Jeg har jævli tro på Sjøhage. Hadde virkelig vært morsomt om han hadde kommet innpå og avgjort!

Baunebob

Quote from: "tovatle"Jeg har jævli tro på Sjøhage. Hadde virkelig vært morsomt om han hadde kommet innpå og avgjort!


Bare nyskjerrig.

Noen spesiell grunn til at du har jævli tro på han ? =D

Han må være den nyervervelsen som har fått minst oppmerksomhet i media etter å ha kommet til Brann på lenge og når han knapt har spillt har jeg vanskelig for å ha noe som helst forhåpninger til han.

Har hørt ganske mye, men personlig håper jeg snart og få et svar på hvordan gutten ligger an ferdighetsmessig.

vebo

For min del har troen gått over håp. Kan ikke se at noen rapporter viser at han har det som skal til, men man kan jo håpe at han utvikler seg.
Tiocfaidh ár lá

Bolsen

Quote from: "Baunebob"
Quote from: "tovatle"Jeg har jævli tro på Sjøhage. Hadde virkelig vært morsomt om han hadde kommet innpå og avgjort!


Bare nyskjerrig.

Noen spesiell grunn til at du har jævli tro på han ? =D

Han må være den nyervervelsen som har fått minst oppmerksomhet i media etter å ha kommet til Brann på lenge og når han knapt har spillt har jeg vanskelig for å ha noe som helst forhåpninger til han.

Har hørt ganske mye, men personlig håper jeg snart og få et svar på hvordan gutten ligger an ferdighetsmessig.


Fordi han e så sykt rask. Lettere å trene opp andre ting enn hurtighet...
Selv om jeg ikke vet noe som helst om han, så har eg bare så lyst at han ska slå igjennom, sånn jeg håper og "tror" at alle spillerer som Brann henter ska gjøre :)

stigh

han kommer til å visse seg frem i RL i år så får vi se hva han er god for:D

vebo

Om det bare blir RL, er vel ikke helt sikkert?
Tiocfaidh ár lá

naitsirk

QuoteFordi han e så sykt rask. Lettere å trene opp andre ting enn hurtighet...
Selv om jeg ikke vet noe som helst om han, så har eg bare så lyst at han ska slå igjennom, sånn jeg håper og "tror" at alle spillerer som Brann henter ska gjøre :)


har han berre fart so kjem han ikkje langt. går heller ikkje ann å trena opp teknikken i ein alder av 21 år, i frå dårlig til bra.
eit godt eks er ørn2:)

Bolsen


stigh

han har fart å gode avslutning ferdigheter ... men sidden det e uefa mitt i RL så blir det sikkert mye spilling på han:D

Xminator

Var FM08 ute allerede nå?

RC

Quote from: "Xminator"Var FM08 ute allerede nå?


Demoen er ute visst.
Spiller kommer vel neste uke :wink:

stigh

kommer ut i morgen:)

Bolsen

Eneste brann spiller på demoen e Hassan..Og mitt fm eksemplar ligger i posten i morgen tidlig..Får lyst te å bli sykemeldt fram te Lørdag ;)

The Boss

Sitter å spiller FM08 nå..Kom dalende i posten i dag..Sinnsykt...

Bolsen

Quote from: "The Boss"Sitter å spiller FM08 nå..Kom dalende i posten i dag..Sinnsykt...


NEEEEI!!! Eg va i posten idag kl 11, og der lå det post, så når du skrev dette løp eg å så og der lå det!!! Neei!! Va gårsdagens post som lå der når eg så først idag :(

Bataljonen

Her diskuteres Sjöhage, og ikke la dette bli en stor FM08 tråd..
På forhånd takk..
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

stigh

sjøhage får sikkert spille litt mot ålesund.. får håpe det for hans del

AtroZ

Jeg har fortsatt tro på ham. Helstad var heller ikke i slag når han komt til oss i pausen i fjor. Er mye forlangt at også sjøhage skal bli toppscorer året etter, men en godt brukendes spiss tror jeg.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

dudo

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3077407.ece

Mini-intervju med Sjöhage. Fremstår som meget sympatisk, og sier at han overhodet ikke har noen problemer med å forstå at han er danket ut av Helstad/Winters, men at Monsegutt skal få store problemer med å ikke ta han ut på laget til neste år. Godt å se han plukker opp hansken!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Det er strengt tatt det eneste han kan si om han ikke vil spille i grønt/hvitt (eller blir det gul/blått) neste sesong...

dudo

Han kan jo også la være å si noe i det hele tatt. Jeg synes fortsatt han fremstår som sympatisk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Enig med dudo her. Fremstår som en sympatisk gutt med bakkekontakt. Vi har da hatt nok av eksempler på hvordan det _ikke_ skal gjøres.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Patton

Ganske ukompliserte greier dette. Sjöhage viser seg frem på trening hver eneste dag, og hadde han hatt noe som helst på laget å gjøre så hadde han vært på laget, evt blitt benyttet som innbytter. Ettersom han fortsatt er i klubben antar jeg at Brann ser et slags potensiale i han. Ikke kjernefysikk akkurat..

Høyrebacken

Sjöhage sammenlignes med Winters her, ser jeg. Tror nok han også tåler god sammenligning med Helstad. Første året han var her, scoret han 5-6 mål, og hadde en del innhopp. Sjöhage må gjerne ha en sesong eller to på å bli varm i trøya her, og spille seg inn på laget. Nå blir det jo ikke noe RL (høyst sannsynlig), men kanskje får han sjansen i noen Uefa cup-kamper?
Jeg har tro på denne spilleren. Mest fordi Brann og andre nordiske klubber lenge har hatt han i kikkerten, og fordi han virker jordnær.
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

Alzheimer/Silverspurs

Herregud så rask han er. 2.8 på 30 meter må jo vere heilt enormt raskt!!
Skal jo seiast at han neppe klarer det 20 gongar i løpet av ein kamp, men likevel viser det jo at fyren har eit tempo som er ikkje mindre enn sinnsjukt.

jorgent

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"Herregud så rask han er. 2.8 på 30 meter må jo vere heilt enormt raskt!!
Skal jo seiast at han neppe klarer det 20 gongar i løpet av ein kamp, men likevel viser det jo at fyren har eit tempo som er ikkje mindre enn sinnsjukt.


2.8 på 30 meter? Det er det ingen i hele verden som klarer...

De som løper 100m under 10 blank ligger alle over 3 sek på 30 meter..

dudo

Sto så i BTs gullmagasin. Men det er sikkert med flygende start, eller hva pokker de kaller det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Vestkanten

Har Sjøhage nok spilletid dersom innhopp i Tromsø kampen til å få gullmedalje?
Heia Brann!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Hvor har folk dette med at han bare har fart og ingen teknikk?

Sjekk ut dette klippet.

Edit: Han sier vel selv at han ikke er teknikker da, men det var en pen finte.
Tiocfaidh ár lá

HansaInferno

La han få en hel omgang, han trenger spilletid. Ser egentlig ikke at han kommer til å få spille for oss på en god stund. Det må bli i RL om det blir noe av den turneringen eller litt på La Manga, ellers er det håpløst for stakkars svensken. Bjørnsson, som ikke har imponert noen, spiller jo stort sett istedet for Sjøhage.
Breiflabben, baby!

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3092861.ece

Helstad spares for kunstgresset oppe i nord, og Sjøhage får sjansen.
Rød makt på Hansa

Hansi72

ja, det var fanden ikke for tidlig... jeg fikk faktisk vondt inni meg da arman kom inne i stedet for jokke.
Train hard, fight easy!
Up the reds!

C@Bøe_79

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"Herregud så rask han er. 2.8 på 30 meter må jo vere heilt enormt raskt!!
Skal jo seiast at han neppe klarer det 20 gongar i løpet av ein kamp, men likevel viser det jo at fyren har eit tempo som er ikkje mindre enn sinnsjukt.


Så kan man regne på det: Helstad har 4.4 sek som rekord på 40m..

Testen taes vel akkurat som oppvarmingen på Stadion, man jogger mot kjeglene og spurter fra dem..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

tormi

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"Herregud så rask han er. 2.8 på 30 meter må jo vere heilt enormt raskt!!
Skal jo seiast at han neppe klarer det 20 gongar i løpet av ein kamp, men likevel viser det jo at fyren har eit tempo som er ikkje mindre enn sinnsjukt.


Så kan man regne på det: Helstad har 4.4 sek som rekord på 40m..

Testen taes vel akkurat som oppvarmingen på Stadion, man jogger mot kjeglene og spurter fra dem..


Kan jo hende Jokke bare løpte 30 meter fordi han ikke orket mer :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

tormi

Quote from: "Hansi72"ja, det var fanden ikke for tidlig... jeg fikk faktisk vondt inni meg da arman kom inne i stedet for jokke.


Samme følte jeg!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Kruxleiven

http://fotball.bt.no/tv/article93684.ece

Etter å ha sett det intervjuet blir man ikke akkurat tryggere på fyren, men jeg stiller med åpent sinn til Tromsøkampen så får vi se.

naitsirk

mannen er jo ein levande snusboks

Xminator

Noen burde snakket med ham om snus og TV ja. Det siste vi trenger er ett forbilde som får 1500 18-åringer på Hansa til å pjåte en halv snusboks opp i kjeften før kamp. Omtrent like kult å se på som om noen klør seg i røven.

benny

Viser vel i kveld at han har et stykke å gå til førstelagsfotball. Når det er sagt er det ikke så enkelt å prestere på et lag som virker å ha tatt ferie og spiller langt under pari. Fikk vel ikke mye hjelp fra Armann heller.

xTaTic

Quote from: "benny"Viser vel i kveld at han har et stykke å gå til førstelagsfotball. Når det er sagt er det ikke så enkelt å prestere på et lag som virker å ha tatt ferie og spiller langt under pari. Fikk vel ikke mye hjelp fra Armann heller.

Tror ikke denne kampen forteller en dritt om hva vi kan vente av ham.
Han fikk ikke mye til når han endelig fikk ballen, men det største problemet i mine øyne blir vel at han aldri fikk ballen når han var på løp. La ham spille på topp med en som kan servere ham pasninger til riktig tid så blir det mål fra Sjøhage det er jeg temmelig sikker på!

Markmus

Er sikker på Sjøhage vil blomstre for alvor om han blir satset på. Leder vi 2-0 til pause, sleng ham innpå og la ham "finne seg selv".
Ka du ve?

Dr. Nansen

Quote from: "Kruxleiven"http://fotball.bt.no/tv/article93684.ece

Etter å ha sett det intervjuet blir man ikke akkurat tryggere på fyren, men jeg stiller med åpent sinn til Tromsøkampen så får vi se.


Noen som la merke til barskapet?? Flere halvfulle spiritus flasker.. ikkje rart det går som det går..

Go Up