• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sang te han nye svensken

Started by gull te BRANN, July 05, 2007, 07:07:02 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gull te BRANN

Hei å hå, vi VAR stror stå
No har vi fått en svenske ihjen,
det er lenge siden sist,
men vi er klar for det. Ja vi e Brann
og vi vinner alle mann. Heia heia heia
vårt gode fantastiske hjerte barn,
nemmelig vårt deilige Brann

Baunebob

Skal vi gjette oss til hvilken melodi det er ?

tolind

Tragisk forslag! Før vi begynner å dikte sanger i hytt og pine om Sjøhage må vi først se om han får spilletid! Kan fort bli en ny Huseklepp!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

gunkar

rann, Brann og bare Brann

olebrann3

har har iallefall ikke teknikken til messi

Jonasbrann1

Dette var et forferdelig forslag!
Blod e tjukkare enn vann

tr0Ndemann

Syntes det var et fint forslag, jeg!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Kai-Olai

HAHAHAHA!!

Fylla har skylda?

xTaTic

Quote from: "gull te BRANN"Hei å hå, vi VAR stror stå
No har vi fått en svenske ihjen,
det er lenge siden sist,
men vi er klar for det. Ja vi e Brann
og vi vinner alle mann. Heia heia heia
vårt gode fantastiske hjerte barn,
nemmelig vårt deilige Brann


Snøvles av alle i Hansasvingen til melodien av Eye of the tiger!

Jay Tee

eia brann

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stalin

Hahah dette var bortimot det verste jeg har lest.

klysa

Quote from: "Stalin"Hahah dette var bortimot det verste jeg har lest.


Og det sier ikke rent lite.

Stalin

Når jeg leser det igjen nå så begynner jeg bare å le. Har problemer med å tro at dette var seriøst fra trådstarters side.

Jay Tee

eia brann

Corran

Vi må skrive om den gammle "Knus bein Jokke" Til "sett fart jokke" :-)
Men kanskje han skal spille en kamp eller to før han får sin egen sang?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Azzurri

Tragisk forslag...hahahahaha.

"Hei å hå, vi VAR stror stå
No har vi fått en svenske ihjen,
det er lenge siden sist,
men vi er klar for det. Ja vi e Brann
og vi vinner alle mann. Heia heia heia
vårt gode fantastiske hjerte barn,
nemmelig vårt deilige Brann."

Dette var elendig! Kom med noe bedre.

Klaus_Brann

Denne "gull te BRANN" må ikke tas altfor seriøst. Hvis man har lest noen tidligere innlegg fra kisen så skjønner man fort hvorfor.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jay Tee

Går det bra klaus? frekt med rosa Brann drakt. ka med denne her då?

melodi.
Kor e alle helter hen.
Kor e alle svensker hen, stå opp igjen Svante kom tilbake.
Kem ska redde Bergen no, går gulle i do? Roald Brun ikkje helt go.
der gikk eg tom? fortsetter noen den? prøv gjerne og få inn vår nye svenske i sangen.... :-)
eia brann

smaalanda

Synes det er flere spillere som trenger sang lenge før denne svensken. Som f.eks kapteinen vår.
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: "Jay Tee"Går det bra klaus? frekt med rosa Brann drakt. ka med denne her då?

melodi.
Kor e alle helter hen.
Kor e alle svensker hen, stå opp igjen Svante kom tilbake.
Kem ska redde Bergen no, går gulle i do? Roald Brun ikkje helt go.
der gikk eg tom? fortsetter noen den? prøv gjerne og få inn vår nye svenske i sangen.... :-)


Hehe, storfornøyd med den drakten ja!
Ikke dum, morsomt og fått te en sang på den melodien.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannmus

Link til melodi:
http://www.youtube.com/watch?v=05fno4frbF8

Regner med en del drar kjensel på melodien, så bør ikke være umulig å innføre den, men vet ikke om den er hyppig brukt ellers i Norge.

Teksten er "a work in progress".. Langt fra strøken, men kanskje noe å jobbe ut i fra. Syntes navnet fungerte greit inn på slutten.

Vi hadde Samuelson
Vi hadde Paldan
Vi trenger en som scorer mål
så vis oss hva du kan nå
Løøøøøøøøøp
Jooooo_akim
Sjøøø_ha_geee

Må trøkke litt til enkelte plasser og trekke noe litt lengre ut og alt det vanlige. Folk må gjerne komme med omskrivinger, om de har noen bedre løsninger.

DJ_ADG

Quote from: "Brannmus"Link til melodi:
http://www.youtube.com/watch?v=05fno4frbF8
Vi hadde Samuelson
Vi hadde Paldan
Vi trenger en som scorer mål
så vis oss hva du kan nå
Løøøøøøøøøp
Jooooo_akim
Sjøøø_ha_geee



Melodi;
Sex Pistols- Anarchy in the U.K.

super melodi, men vet ikkje helt om teksten passr helt.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Brannmus

Joda, er teksten det står på helt klart.. Var først og fremst navnet jeg fikk til å stemme på slutten..

Men jeg klarte ikke å komme opp med noe skikkelig tekst til resten. Bare fikk noe ned sånn at jeg kunne levere et forslag, gi noen en ide om hva som var tanken og forhåpentligvis inspirere noen til å komme opp med noe bedre.

Syntes forøvrig navnet passer litt bedre om man tenker på original teksten. Syntes engelskmennene har klemmet inn en stavelse for mye på slutten der..

dudo

Da heller "Jooa-kiiiiiiim" (i stedet for "wanna beeeeeeee" som SP synger). Men definitivt en sang som har vanvittig potensiale. Alle har rølpet til denne på et eller annet tidspunkt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

m0rten

Bare ikke velg samme melodi som vi har på mange andre sanger, d blir litt sånn "ensidig" :)) selv om teksten kanskje e bra :)

gull te BRANN

Melodi til sangen min e fear of the fark med iron maiden. Det kan gå, men alle bestemmer.

Corran

hehehe Eg leste "fear of the fart" :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

lekestuee

melodi:Sæternes scorer mål

Sjøhage scorer mål
scorer mål, scorer mååål

Nightfox


Brann4

No har vi altså fått en 20 år gammel svenske som scoret 10 mål på 50 kamper for sin gamle klubb, og vi har ikke sett han i Brann-drakt endå og folk har startet å lage sang til han!?  Ka med Cato, Hanstveit eller M.A, det e disse vi må finne noen skikkelige sanger til! kanskje Andresen hadde fått litt mere lysten på gull med Brann hvis han hørte at han hadde hele Bergen med seg!?.. Sjøhage må først prestere før han får noe i nærheten av en sang..  


bergen te eg dør

Klaus_Brann

Quote from: "Brann4"No har vi altså fått en 20 år gammel svenske som scoret 10 mål på 50 kamper for sin gamle klubb, og vi har ikke sett han i Brann-drakt endå og folk har startet å lage sang til han!?  Ka med Cato, Hanstveit eller M.A, det e disse vi må finne noen skikkelige sanger til! kanskje Andresen hadde fått litt mere lysten på gull med Brann hvis han hørte at han hadde hele Bergen med seg!?.. Sjøhage må først prestere før han får noe i nærheten av en sang..  


bergen te eg dør


Joda, jeg har sett han i Branndrakt, og sikkert flere med meg.
Til opplysning så scorte han ett mål og hadde to målgivende!

Men ellers er jeg enig med deg at det kanskje er bittelitt tidlig med en sang. Kommer det en, så synger jeg med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannmus

Quote from: "Brann4"No har vi altså fått en 20 år gammel svenske som scoret 10 mål på 50 kamper for sin gamle klubb, og vi har ikke sett han i Brann-drakt endå og folk har startet å lage sang til han!?  Ka med Cato, Hanstveit eller M.A, det e disse vi må finne noen skikkelige sanger til! kanskje Andresen hadde fått litt mere lysten på gull med Brann hvis han hørte at han hadde hele Bergen med seg!?.. Sjøhage må først prestere før han får noe i nærheten av en sang..  

bergen te eg dør

Det blir jo laget sanger til alle spillerne du ramser opp, men de blir jo aldri innført.. Vi kan dikte sanger til alle vi skulle måtte ønske å dikte sanger til. Like greit mener jeg, for de fleste vil aldri noensinne bli sunget.

Og, uansett om han har prestert eller ikke, så er han Brann-spillerne nå og fortjener støtten fra publikum. Uavhengig av om andre spillere kanskje fortjener den mer.

knutern

Mel: Jeg har ei gammel tante

Vi har en lynrask svenske,
Sjøhage er hans navn,
han får en ball fra vingen,
og løper som en gal

Og så scorer Jokke,
så scorer SK Brann,
og så scorer Jokke,
så scorer SK Brann

Tom C

Soleklart beste forslaget så langt... Melodi som alle kjenner og artig tekst...
Aldri mer Obos....

skb!

Artig forslag dette siste! Enkel tekst, melodi som alle kjenner. Kan bli en slager.

grei

Den imponerende mangelen på rim er nok egnet til å få fram fliret rundtom, ja... Bataljonen, supporterverdenens svar på Tufte?

Ewen

Posted: Sun Jul 15, 2007 11:20 am    Post subject:    

--------------------------------------------------------------------------------

Mel: Jeg har ei gammel tante

Her er en lynrask svenske,
Han spiller på SK Brann,
han får en ball fra vingen,
og løper fra alle mann.


Langt fra genialt, men eg kom iverfall på et rim

tj00m

Quote from: "Ewen"Posted: Sun Jul 15, 2007 11:20 am    Post subject:    

--------------------------------------------------------------------------------

Mel: Jeg har ei gammel tante

Her er en lynrask svenske,
Han spiller på SK Brann,
han får en ball fra vingen,
og løper fra alle mann.


Langt fra genialt, men eg kom iverfall på et rim


Genialt å bruke Brann å Mann som rim, det har vel ingen tenkt på før???
Brann Bergens Stolthet!

Brannesen

Quote from: "tj00m"
Quote from: "Ewen"Posted: Sun Jul 15, 2007 11:20 am    Post subject:    

--------------------------------------------------------------------------------

Mel: Jeg har ei gammel tante

Her er en lynrask svenske,
Han spiller på SK Brann,
han får en ball fra vingen,
og løper fra alle mann.


Langt fra genialt, men eg kom iverfall på et rim


Genialt å bruke Brann å Mann som rim, det har vel ingen tenkt på før???


Er det jeg som ikke kan sangen eller er det bare første linjen som passer her? Må jo løpe deg gjennom sangen...men det er vel kanskje poenget siden Søhage er så forbanna rask!?
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

xTaTic

Quote from: "Brannesen"
Quote from: "tj00m"
Quote from: "Ewen"Posted: Sun Jul 15, 2007 11:20 am    Post subject:    

--------------------------------------------------------------------------------

Mel: Jeg har ei gammel tante

Her er en lynrask svenske,
Han spiller på SK Brann,
han får en ball fra vingen,
og løper fra alle mann.


Langt fra genialt, men eg kom iverfall på et rim


Genialt å bruke Brann å Mann som rim, det har vel ingen tenkt på før???


Er det jeg som ikke kan sangen eller er det bare første linjen som passer her? Må jo løpe deg gjennom sangen...men det er vel kanskje poenget siden Søhage er så forbanna rask!?


Litt bedre?

Han e en lynrask svenske
Han spiller spiss for Brann
Og får han tak i ballen...
så løper han som FAEN

Og så scorer Jokke
så scorer SK Brann
og så scorer Jokke
så scorer SK Brann!

knutern


Chrisstah

Quote from: "xTaTic"
Quote from: "Brannesen"
Quote from: "tj00m"
Quote from: "Ewen"Posted: Sun Jul 15, 2007 11:20 am    Post subject:    

--------------------------------------------------------------------------------

Mel: Jeg har ei gammel tante

Her er en lynrask svenske,
Han spiller på SK Brann,
han får en ball fra vingen,
og løper fra alle mann.


Langt fra genialt, men eg kom iverfall på et rim


Genialt å bruke Brann å Mann som rim, det har vel ingen tenkt på før???


Er det jeg som ikke kan sangen eller er det bare første linjen som passer her? Må jo løpe deg gjennom sangen...men det er vel kanskje poenget siden Søhage er så forbanna rask!?


Litt bedre?

Han e en lynrask svenske
Han spiller spiss for Brann
Og får han tak i ballen...
så løper han som FAEN

Og så scorer Jokke
så scorer SK Brann
og så scorer Jokke
så scorer SK Brann!


den va fin.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Ewen

Quote from: "tj00m"
Quote from: "Ewen"Posted: Sun Jul 15, 2007 11:20 am    Post subject:    

--------------------------------------------------------------------------------

Mel: Jeg har ei gammel tante

Her er en lynrask svenske,
Han spiller på SK Brann,
han får en ball fra vingen,
og løper fra alle mann.


Langt fra genialt, men eg kom iverfall på et rim


Genialt å bruke Brann å Mann som rim, det har vel ingen tenkt på før???



Er fullstendi klar over det. Men er ikke så utroli mye som rimer på brann.
Prøvte meg på noe med nabo-land (ettersom sjøhage er fra sverige..), men det gikk litt i stå. Noe kpmponist kommer jeg aldri til å bli. Vist du har et bedre forslag så spytt  ut.. :!:

Rune felt F

Quote from: "Ewen"


Er fullstendi klar over det. Men er ikke så utroli mye som rimer på brann.
Prøvte meg på noe med nabo-land (ettersom sjøhage er fra sverige..), men det gikk litt i stå. Noe kpmponist kommer jeg aldri til å bli. Vist du har et bedre forslag så spytt  ut.. :!:


Bergen grenser ikke til Sverige.....

pimbolinn

Brann - Bergen - Hansa

Ewen

Quote from: "Rune felt F"
Quote from: "Ewen"


Er fullstendi klar over det. Men er ikke så utroli mye som rimer på brann.
Prøvte meg på noe med nabo-land (ettersom sjøhage er fra sverige..), men det gikk litt i stå. Noe kpmponist kommer jeg aldri til å bli. Vist du har et bedre forslag så spytt  ut.. :!:


Bergen grenser ikke til Sverige.....


Geografi kunnskapene mine er ikke noe å skryte av. Skal slå opp i kartet neste gang jeg utaler meg om nabo-land.
Beklager..

Klaus_Brann

Quote from: "Ewen"
Quote from: "Rune felt F"
Quote from: "Ewen"


Er fullstendi klar over det. Men er ikke så utroli mye som rimer på brann.
Prøvte meg på noe med nabo-land (ettersom sjøhage er fra sverige..), men det gikk litt i stå. Noe kpmponist kommer jeg aldri til å bli. Vist du har et bedre forslag så spytt  ut.. :!:


Bergen grenser ikke til Sverige.....


Geografi kunnskapene mine er ikke noe å skryte av. Skal slå opp i kartet neste gang jeg utaler meg om nabo-land.
Beklager..


Hehe, du bør nok ikke det, Norge som Bergen fortsatt er i, er nabolandet til Sverige...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Bergen grenser til Norge, ikke Sverige.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skb!

Quote from: "dudo"Bergen grenser til Norge, ikke Sverige.

Men som det ble sunget på T-banen i går: Norge ut av Bergen!  :wink:

Go Up