• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sjøhage på vei til Brann

Started by power, July 02, 2007, 23:01:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TheRock

Om en norsk Adeccoliga-spiller koster 3 millioner mens et stort, svensk spisstalent koster 2 millioner så hadde jeg ikke blitt fortvilet om vi foretok flere svenskehandler :)

kabelmann

Quote from: "Gepard"Tror nok han er 182, som det står i BT. 2 millioner er forøvrig en enormt hyggelig pris om det stemmer, noe jeg også tviler på ;)

Det er jo BT som sier han er 186. Faktisk er det han som sier til BT at han er 186 cm.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Bolsen

Håper vi slipper fortolling på grensen

eksilbergenser

Bare til å få Bruun-Hansen til å legge ham i bagasjerommet og gi full gass på grønt.... :)
lt for Brann!

tolind

Da det er en kjensgjerning at det er flere lag som er ute etter spilleren vil nok prisen bli presset opp.... Høres latterlig billig ut med 2-3 millioner, men det er jo lov å håpe!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Gepard

http://www.elfsborg.se/default.aspx?fromflash=yes

Er nå ført opp med 182 på elfsborgs hjemmesider..så vet ikke jeg ;)

thesevs

Foruten noen færre triumfer både her og der, så kan du nesten (med litt god vilje) anse Elfsborg som Sveriges utgave av Brann (i en bizarro-verden altså). Vi har en Huseklepp som vil spille mer, og de har en "Huseklepp" (forhåpentligvis en mye bedre en) som vil spille mer..

Fra Wikipedia:
QuoteIF Elfsborg er en svensk fotballklubb som holder til i Borås. Klubben ble stiftet 26. juni 1904 som Borås Fotbollslag, og har vunnet det svenske seriemesterskapet fem ganger, 1936, 1939, 1940, 1961 og 2006. De har vunnet den svenske cupen to ganger, i 2001 og 2003.


I tillegg vant de serien i fjor - første gang siden 1961 (har de og en sang om det?)
Ser lyst ut for Brann :-D
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Tom C

Quote from: "Gepard"http://www.elfsborg.se/default.aspx?fromflash=yes

Er nå ført opp med 182 på elfsborgs hjemmesider..så vet ikke jeg ;)


Gutten er jo ikke gamle karen, så han vokser nok sikkert et par år til... ;)
Aldri mer Obos....

eivhelle

Quote from: "Gepard"http://www.elfsborg.se/default.aspx?fromflash=yes

Er nå ført opp med 182 på elfsborgs hjemmesider..så vet ikke jeg ;)


Dette er sikkert den høyden han hadde da han kom til klubben som tenåring. Han kan godt ha vokst noen cm. siden.

Azzurri

Hvorfor er alle så begistret for denne svenske spilleren? Er det noen som vet hva han står får? Er det noen som har hørt om han i det hele tatt??

I følge Bt så står han oppført med 50 kamper, og bare 10 mål for Elfsborgl! Ikke akkurat imponerende statistikk for en spiss. Personlig så ville jeg heller hatt en Trond F. Ludvigsen videre i høstsesongen.

Og hva har egentlig den nye sportsjefen gjort i løpet av sin tid? Svært lite, spør dere meg. Mangler flere underskrifter på kontrakter, allerede/foreløpig mistet Huseklepp sin, mest sannsynlig vil Andresen og Sæternes gjøre det samme (håper ikke), og Bjarnason skriver ikke under ny og det samme må vi forvente av Winters. Tilvekster: Solli og Walde. Sviktet når det gjaldt å hente inn Pelle.

Synes den nye sportsjefen har rett og slett vært svak til nå!!

naitsirk

mens pol gjorde ein kjempejobb med å utsette kontraktsforhandlingane med andresen,huseklepp,sæternes,ørn2,opdal etc.

pol gjorde mykje bra, men jaggu gjorde han mykje dårlig og.

Lurkin

Quote from: "Azzurri"I følge Bt så står han oppført med 50 kamper, og bare 10 mål for Elfsborgl! Ikke akkurat imponerende statistikk for en spiss. Personlig så ville jeg heller hatt en Trond F. Ludvigsen videre i høstsesongen.
Berømte Brann fra Bergen

Belfort

Nå må Sjøkuen vår bli klar!

Knasen

Quote from: "Azzurri"Hvorfor er alle så begistret for denne svenske spilleren? Er det noen som vet hva han står får? Er det noen som har hørt om han i det hele tatt??

I følge Bt så står han oppført med 50 kamper, og bare 10 mål for Elfsborgl! Ikke akkurat imponerende statistikk for en spiss. Personlig så ville jeg heller hatt en Trond F. Ludvigsen videre i høstsesongen.

Og hva har egentlig den nye sportsjefen gjort i løpet av sin tid? Svært lite, spør dere meg. Mangler flere underskrifter på kontrakter, allerede/foreløpig mistet Huseklepp sin, mest sannsynlig vil Andresen og Sæternes gjøre det samme (håper ikke), og Bjarnason skriver ikke under ny og det samme må vi forvente av Winters. Tilvekster: Solli og Walde. Sviktet når det gjaldt å hente inn Pelle.

Synes den nye sportsjefen har rett og slett vært svak til nå!!


Azzurri, det er da ikke RBH sin feil at de går. Huseklepp har fått forlite spilletid, og det var ikke noe feil med kontrakforslaget. Bjarnason orker ikke mer. Han vil ikke være i brann lenger. Han vil ikke være en B plan. Det kan da ikke være RBH sin feil det og? Winters er vel bare rett og slett lei, og vil heller være med familien sin, eller hva det var han ville. Er det også RBH sin feil? de to siste veit jeg ikke fulle og hele saken til. Solli var et veldig godt valg, og han er jeg veldig godt fornøyd med. Walde er jeg ikke så sikker på. blir den 4 gangen han kommer hit. De sier han har forandrett seg, men, men.

Jeg synes at RBH ikke har gjort så mye feil til nå. Vi får se hva som skjer i fremtiden.

Nixon

Det er helt håpløst å gi RBH skylden for at spillere som Sæternes og Andresen ikke har nye kontrakter. Det burde vært gjort i fjor, og når RBH kom inn i klubben var det nærmest bestemt at det skulle vente til sommeren.

RBH har tatt lærdom av forgjengeren sin tabbe og skal ta tak i kontraktene til en del spillere etter sesongen.
http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1178421.ece
Rød makt på Hansa

Tifo-gruppen

Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Nixon

Rød makt på Hansa

Brannfrelst

Velkommen skal du være. Håper du vet hva som venter deg,og hva krav som stilles;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Kjell249

Velkommen. Har faktisk litt troen, selv om jeg aldri har sett han spille.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

HeiaBrann!

Velkommen til vårt land!! Noen som viste at han så kampen mot TIL??

Brannmus

QuoteJoakim kommer till en fantastisk fotbollsstad. Arenan tar 17 000 åskådare och Brann har drygt 16000 i snitt.

- Det är ett fantastiskt intresse. Jag såg deras match mot Tromsö och det var ett rött hav


Hyggelig å se at han satt pris på forestillingen.. Dette er en knallspiller tror jeg.. All verdens potensiale, og skjønner språket, gode holdninger og kan enkelt tilpasse seg spillestilen.

Velkommen Joakim!

Brannforalltid

å se hva denne Sjøhagen er god for..
Jeg er skeptisk inntil det motsatte er bevist
Huff. Overgangsvindu midt i sesongen kan gi en supporter hjerteinnfarkt!
ed supportherhilsen
Kristian Georg Moe
Initiativtaker
Brann Bataljonen Sør
http://home.no.net/bbsor

Ricky

Quote from: "Azzurri"I følge Bt så står han oppført med 50 kamper, og bare 10 mål for Elfsborgl! Ikke akkurat imponerende statistikk for en spiss. Personlig så ville jeg heller hatt en Trond F. Ludvigsen videre i høstsesongen.



Av de 50 kampene har han vært innbytter i 29 og blitt byttet ut i de 21 andre... Så regner man om i minutter, så blir nok tallene ganske så akseptable, spesielt for alderen.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.721596
Sier ganske mye om rulleringen og konkurransen om plassen i Elfsborg.

Og i går: http://www.expressen.se/sport/1.747006 :p

Corran

Spennende spiller og det gir et signal til andre som drøyer med kontrakter at hvis de ikke skriver under så finner vi noe annet.

Eg e positiv til denne karen. Han er ung og har større potensiale og meritter en Huseklepp hadde når han kom på samme alder
Kan sikkert også være et alternativ på kanten (så vidt jeg har skjønt det) når vi trekker ned Solli på back og jager mål
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jrgn

Velkommen Mr. Sjöhage. Gleder meg til å se han i aksjon for Brann!

Gepard

N Y D E L I G. Svensker i Brann har vært en suksess før !

HeiaBrann!

Eg e åsså positiv til dette...det gir et signal til de andre om at brann vil..


Brannmus

Quote from: "HeiaBrann!"http://www.joakimsjohage.com/startsidan.html

Kommer til å trenge litt redesign den siden nå.. Kan starte med å bytte det gule med rødt..

Nightfox

http://www.elfsborg.se/

der har vi nyhetssak på Elfsborg sin side også.

"- Det är ett fantastiskt intresse. Jag såg deras match mot Tromsö och det var ett rött hav runt hela arenan, berättar Joakim."

Seternäs faktisk...

naitsirk

litt misfornøyd med at han "berre" har ein 3,5 års kontrakt. burde hatt 5 år med tanke på vidersalg

Ricky

"Det är gladfotboll när laget spelar. Efter 13 matcher har Brann 25-23 i målskillnad."

:)

Xminator

NÃ¥ har vi strengt tatt spredd mer glede for motstanderen enn oss selv, men...

Velkommen skal han være.

Baunebob

Fantastisk. Håper karen vil slå an. Støtte skal ivertfall få fra Bataljonen !

Belfort

Vi kommer ihvertfall til og oppleve tidenes raskeste Brann spiller, Jokke Bjørklund inkludert. Gutten skal ha en syk hurtighet.

Brannmus

Vil nødig si det selv, men kom over denne under Dagbladets sak på Sjöhages overgang.
Quote

Tydelig at Brann har skutt gullfuglen her.. Tenk Sjöhage i rosa Brann-drakt. :0P

C@Bøe_79

Sjøhagen er vel muligens erstatteren til Huseklepp?

Begge er ca 185 høy,rask,god med ball og veier 72kg..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Exim

Quote
Info fra http://www.elfsborg.se/default.aspx?fromflash=yes
Norska SK Brann

Joakim komemr till en fantastisk fotbollsstad. Arenan tar 17 000 åskådare och Brann har drygt 16000 i snitt. - Det är ett fantastiskt intresse. Jag såg deras match mot Tromsö och det var ett rött hav runt hela arenan, berättar Joakim.


Bra han har fått det rette inntrykk av Stadion og SK Brann :)

Candyman

Quote from: "Gepard"N Y D E L I G. Svensker i Brann har vært en suksess før !

Ja, vi skulle jo bli reddet av en herre ved navn Kai Eskelinen en gang...har var jo kanon! :-)

Nei, håper vi her har fått en superreserve i år, og en som kan ta plassen sammen med Helstad på topp neste år. Gledelig å få en rask spiss til som kan gå på løp...sånn blir det gøy fotball av!!

Velkommen til ett rødt hav søta bror...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Kjell249

Quote from: "Candyman"
Quote from: "Gepard"N Y D E L I G. Svensker i Brann har vært en suksess før !

Ja, vi skulle jo bli reddet av en herre ved navn Kai Eskelinen en gang...har var jo kanon! :-)

Nei, håper vi her har fått en superreserve i år, og en som kan ta plassen sammen med Helstad på topp neste år. Gledelig å få en rask spiss til som kan gå på løp...sånn blir det gøy fotball av!!

Velkommen til ett rødt hav søta bror...


Du skal ikke disse Kai. Husker han scoret 3 mål i en av sin siste kamp for Brann, mot Fyllingen på Varden Amfi. Det er sånn man blir helt!!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: "Kjell249"Du skal ikke disse Kai. Husker han scoret 3 mål i en av sin siste kamp for Brann, mot Fyllingen på Varden Amfi. Det er sånn man blir helt!!


Joda, men han skårte nøyaktig like mange mål resten av sesongen. Det er sånn man blir sendt hjem!!
Rød makt på Hansa

Ole A

Er det ikke det Sæternes gjør og da?

Erlend

har vel 5 så lagt hvis jeg ikke teller helt feil

Xminator

Jupp, Sæternes kan erstattes om man finner en spiss som får noenlunde samme oppmerksomhet for å være målfarlig (med andre ord ikke Ystås eller Macallister). Brann kan ikke selge Sæternes før man har en spiller med tilsvarende eller bedre hodestyrke. Bjørnsson viste hvor utrolig viktig slike egenskaper kan være da han sendte oss videre i cupen. Det blir ikke mindre viktig i uefa-kvalikken.

Nå kan man si at "la Bjørnsson gjøre jobben". Joda, ikke noen dum tanke, men da er vi en stopper i manko. Og spørsmålet er om Bjørnsson er god nok som angriper på tippeliganivå. Han var det ikke i 2002, men kanskje han har utviklet seg? Da er ikke ønsket om rendyrking som stopper tatt med i bildet. Eller det faktum at han nå går skadet.

Jeg håper i det lengste Sæternes blir værende ut sesongen. Vi kan ikke kvitte oss med for mange spillere nå om vi skal klare å ta 2 poeng i snitt også til høsten. Det samme gjelder Huseklepp.

Man kan si at Haugen blir erstattet av en skadefri Bakke. Jaiteh kommer tilbake om ikke altfor lenge og sørger for at konkurransen fortsatt er tilstede sentralt hos Brann. Forsvinner Sæternes nå har vi mistet 2 spisser siden starten av sesongen. For all del, Helstad og Winters sørger sikkert for en haug med scoringer fremover også, og så lenge vi har Helstad tvinger vi motstander til å ligge dypt og avgi rom sentralt om de vil presse aggresivt mot Branns forsvar.

Vi tåler å miste Haugen. Vi har allerede mistet Ludvigsen, noe som vi nok også tåler uten at det koster poeng. Nå kan vi ikke miste flere. Man kan jo spørre seg om motivasjonen til Bjarnason, Andresen, Sæternes, Winters og Huseklepp når de nå sitter på oppsigelse. Det er så langt fra ideelt som overhode mulig. Det er like lite ideelt å hente 5 nye spillere. Selv om de er like gode som de 5 de erstatter så skal de inn i miljøet og ha noen kamper/treninger før de er samspilte.

Det er i det hele tatt en helvetes suppe Brann har rotet seg opp i nå. Spørsmålet er om vi ikke er havnet sjakk matt i forhold til gullmedaljen uansett hvor mange spillere vi henter i sommer.

Nixon

Når det gjelder motivasjonen har i alle fall Bjarnason distansert seg fra det litt sytete inntrykket i BA og sagt at han er topp motivert for resten av sesongen. Det samme tror jeg gjelder de andre også. Kanskje med unntak av Huseklepp som vel er den som har mest lyst til å reise nå i sommer.

Ellers helt enig at vi bør ha denne troppen nå ut sesongen.
Rød makt på Hansa

weirus

det som skurrer litt her for meg er branns tankegang...
strålende at de satser på unge spillere som sjöhage, men hvorfor ikkje beholde lokale unge spillere istedenfor å bruke millioner på unge utenlandske.
hadde lokale talenter blitt satset mer på hadde de også blitt minst like gode som de utenlandske, men virker som om det er for mye bry for brann å egenutvikle spillere fra egen juniortropp,
dra heller til sverige å se på spillere der enn til sotra mentaliteten synes jeg er synd at har sneket seg inn etter hvert som at klubben har vokst.
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Xminator

Om du har fulgt med i timen, så har det unge lokale talentet vårt helt på egenhånd bestemt seg for å ikke være her mer. Joda, Brann kunne tatt en sportslig risiko og latt Huseklepp spille alle kampene. Men hadde det vert fair mot de andre 21 spillerene i troppen? Hvilke signaler ville det sendt ut? Bare man syter og truer nok, så får man spille?

Ikke umulig Huseklepp hadde spilt MER denne sesongen om han hadde signert ny kontrakt i vinter. Da hadde det utelukkende vert sportslige grunner og ikke en hav av klubbpolitiske hensyn å ta.

krøvel vellevold

Hvorfor satse på unge lokale "up and coming" talenter, når ikke engang disse klarer å innse at de ikke er gode nok til å spille fra start i hver kamp? Så begynner sutringen og så er de plutselig på LøvHam eller Sandefjord...
Legg ned hele klubben!

Baunebob

Noen som vet ca hvor rask Sjøhage er iforhold til Helstad ?

dudo

Raskere. Vesentlig òg, om man skal tro aftonbladet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up