• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Eirik Bakke

Started by lekestuee, July 02, 2007, 03:38:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_copper

Jeg minner om at jeg lanserte Bakke som stopper for over to år siden. Jeg høstet mange uvekmsord for det...

Men det hadde sikkert blitt en del straffesituasjoner da.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

dudo

Mange som har lansert Bakke som stopper, det gjør det ikke automatisk til en god idé. Kom an, nå må folk huske vårsesongen litt! Bakke er en jævla bra spiller om vi får han i form - også offensivt. Skadefri og i form er han udiskutabek ved siden av Austin.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Støtter den Dudo, men jeg tror karrieren til Bakke kan være over fortere enn vi aner om hyppigheten av skader fortsetter i like stor grad. Mannen har vært fryktelig mye skadet, ikke bare i tiden i Brann, men også gjennom hele karrieren.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Den viktigste grunnen til å flytte Bakke ett hakk bakover er samme grunn som Soma i sin tid ble stopper i Brann - manglende utholdenhet. Nå har han gått skadet så lenge at han sannsynligvis ikke har det trykket som skal til i spillet. Bakke blir ikke dårligere av å prøve seg i en annen posisjon, til det er han for erfaren.

Heispassasjer

Skademarerittet fortsetter. Bakke rekker ikke RBK kampen:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article133984.ece

Skade på skade, dette vil ingen ende ta.......
Spørsmålet er om vi er tjent med å ha Bakke i stallen i det hele tatt. Vi kan jo håpe at skadene han pådrar seg vil avta, men det tviler jeg på.
Vi får sikkert solgt Bakke billig til Sogndal eller noe og så kan vi bruke pengene han hever i lønn til å leie inn en spiller vi har bruk for i sommervinduet.

Markmus

Bare å kvitte seg med Bakke så fort anledningen byr seg.
Ka du ve?

nero

Skjønte heller aldri hvorfor Nilsen gikk ut i BA og lovde at Bakke skulle få plass på laget hvis han var spilleklar. Han måtte da uansett ha et syltynt treningsgrunnlag? Trodde forøvrig Nilsen sto steinhardt på det at spillere måtte spille seg inn på laget gjennom prestasjoner, ikke bare finne fram klippekortet fra i fjor..
Lions led by donkeys.

Xminator

QuoteVi får sikkert solgt Bakke billig til Sogndal eller noe og så kan vi bruke pengene han hever i lønn til å leie inn en spiller vi har bruk for i sommervinduet.


Så hvem er det som faktisk ønsker å overta lønnsforpliktelsene til Bakke? Sogndal har ihvertfall IKKE råd.

Heispassasjer

Bakke har kostet 272.000kr per kamp. Kan vi forvente at han forsvinner til sommeren? Da hadde vi fått frigjort en del kapital som kunne vært brukt på en god spiss istedenfor...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article136439.ece

C@Bøe_79

Quote from: Heispassasjer on April 25, 2009, 12:16:09 PM
Bakke har kostet 272.000kr per kamp. Kan vi forvente at han forsvinner til sommeren? Da hadde vi fått frigjort en del kapital som kunne vært brukt på en god spiss istedenfor...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article136439.ece


For 2 millioner som blir frigitt skal vi kjøpe en god spiss og lønne ham???
Matte er noe man begynner med i førsteklasse, men enkelte her på forumet virker som de har glemt mye av den lærdommen innimellom... (generelt)
Dette er også "den rød tråden" i RBH-tråden..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Heispassasjer

Quote from: C@Bøe_79 on April 25, 2009, 12:32:44 PM
Quote from: Heispassasjer on April 25, 2009, 12:16:09 PM
Bakke har kostet 272.000kr per kamp. Kan vi forvente at han forsvinner til sommeren? Da hadde vi fått frigjort en del kapital som kunne vært brukt på en god spiss istedenfor...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article136439.ece


For 2 millioner som blir frigitt skal vi kjøpe en god spiss og lønne ham???
Matte er noe man begynner med i førsteklasse, men enkelte her på forumet virker som de har glemt mye av den lærdommen innimellom... (generelt)
Dette er også "den rød tråden" i RBH-tråden..



Du, hallo!!! Hvorfor begynner du å blande matte inn i dette? Jeg skriver ikke at jeg tror vi vil få en ny spiss for 2 millioner. Det eneste jeg mener er at det blir frigjort penger som kan brukes på andre ting, som en del av en sum vi må betale for å kjøpe ny spiss. Og da er vi avhengig av at Hardball eventuelt sponser oss.
Uansett så tror jeg Bakke er over den berømte bakketoppen og skademarerittet blir han aldri kvitt.

Nixon

Rart å klage på matten når man så tydelig sliter med norsken. Og det er vel også en rød tråd...

Når det gjelder Bakke så tviler jeg sterkt på at noen vil ha han. I alle fall til i nærheten av den lønnen han hever i Brann. Så det beste vi kan håpe på er vel at han kommer til å bidra sportslig i høstsesongen.
Rød makt på Hansa

Huff

Vi kan bare glemme å bli kvitt Bakke. Jeg kan ikke tenke meg en eneste klubb som i det hele tatt ville vurdert å overta spillerens lønnskostnader. Hvem betaler 3,5 mill i året for en vandrene skade?

I form og skadefri er Bakke en meget god spiller, men som BT viser mister han omkring 55 prosent av Branns kamper grunnet skader. Videre vil jeg tippe at rundt halvparten av disse kampene spilles av en Bakke ute av form og uten kamptrening, slik at vi bare kan benytte klassespilleren Bakke i omkring hver 4 eller 5 kamp, maks. Fyren har vært en katastrofal feilsignering, ikke minst fordi han splittet duoen Haugen/Andresen som var på vei mot å føre oss mot gull i 2006, og ikke minst fordi utgiftene tilknyttet Bakke er en voldsom akilleshel i disse finanskrisetider. Men, kvitt han blir vi ikke. Når dette er sagt hadde man da Bakke returnerte til TL relativt god erfaring med å få tidligere englandsproffer relativt ''skadefrie'' og i form, og Bakke på sitt beste er en klassespiller. Så til tross for at signeringen av han var en skivebom, er den etter min mening en nesten forståelig skivebom, selv om det kan stilles spørsmål ved gambling på dette nivået. Per i dag hadde det vært en drøm ¨å bli kvitt ham, men tviler. Blir han skadefri over lengre tid er han likevel en nøkkelspiller, men jeg tviler på om dette kommer til å skje.

C@Bøe_79

Quote from: Heispassasjer on April 25, 2009, 14:28:39 PM

Quote from: C@Bøe_79 on April 25, 2009, 12:32:44 PM
Quote from: Heispassasjer on April 25, 2009, 12:16:09 PM
Bakke har kostet 272.000kr per kamp. Kan vi forvente at han forsvinner til sommeren? Da hadde vi fått frigjort en del kapital som kunne vært brukt på en god spiss istedenfor...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article136439.ece


For 2 millioner som blir frigitt skal vi kjøpe en god spiss og lønne ham???
Matte er noe man begynner med i førsteklasse, men enkelte her på forumet virker som de har glemt mye av den lærdommen innimellom... (generelt)
Dette er også "den rød tråden" i RBH-tråden..



Du, hallo!!! Hvorfor begynner du å blande matte inn i dette? Jeg skriver ikke at jeg tror vi vil få en ny spiss for 2 millioner. Det eneste jeg mener er at det blir frigjort penger som kan brukes på andre ting, som en del av en sum vi må betale for å kjøpe ny spiss. Og da er vi avhengig av at Hardball eventuelt sponser oss.
Uansett så tror jeg Bakke er over den berømte bakketoppen og skademarerittet blir han aldri kvitt.



Maten trakk jeg frem pga at jeg er lei at folk ikke ser at 0+0 = 0, var kanskje en god del for kvass..
Det hjelper lite med Bakke, vi må skifte ut hele "lønnsadelen" i Brann før vi kan få noe som helst kapital å rutte med..
Bakke er bare toppen av isfjellet, Azar, Einarsson, Fakiri og Huseklepp sitter vel alle med sugerøret i lomeboken til RBH..
Og når Einarsson er den som har vist mest, så kan det være lurt å kvitte seg med noen her..
Men det er vel ikke lett å kvitte seg med noen av de..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Quote from: Nixon on April 25, 2009, 14:33:12 PM
Rart å klage på matten når man så tydelig sliter med norsken. Og det er vel også en rød tråd...

Når det gjelder Bakke så tviler jeg sterkt på at noen vil ha han. I alle fall til i nærheten av den lønnen han hever i Brann. Så det beste vi kan håpe på er vel at han kommer til å bidra sportslig i høstsesongen.


Men trøster meg med at jeg vet at når jeg er blakk, så er jeg blakk..
Det trenger jeg ikke norskkunnskaper til(",)

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

mbersve

Moderatormelding: Hva C@Bøe_79 kan og ikke kan overlater vi til andre fora.
I denne tråden diskuterer vi Eirik Bakke

vebo

Bakke i interessekonflikt i Solbakken selskap:

Saken
RBS kommentar
Bakkes kommentar
Tiocfaidh ár lá

Observed

May 06, 2009, 10:34:11 AM #567 Last Edit: May 06, 2009, 12:23:33 PM by BBB-mod
Quote from: vebo on May 06, 2009, 10:13:30 AM
Bakke i interessekonflikt i Solbakken selskap:

Saken
RBS kommentar
Bakkes kommentar


Syns du Bakke har gjort noe galt eller har dette blitt blåst litt ut av dimmensjoner? Hvor mye av et selskap sin aksjepost må du ha før du etter loven blir "ugild" som det heter?

vebo

Med ditt spørsmål om Bakke er ugild, så mener jeg at han burde holdt seg unna alt som hadde med Gylfis overgang å gjøre.
Tiocfaidh ár lá

BBB-mod

Hvis Vebo og Observed kunne tenke seg å diskutere sak og ikke personer hadde vi satt stor pris på det! Usaklighetene er slettet.

Læreren


Nixon

HVis Bakke viste noe i går var det at han ikke er klar for spill i TL...
Rød makt på Hansa

nero

Quote from: Læreren on May 14, 2009, 07:48:25 AM
http://www.bt.no/blogg/index.php?act=art&aid=1493&id=1

Doddo overgår stadig seg selv...


Ja, her var det litt for mye Møllers tran.....

Snakk om å gripe etter halmstrå.
Lions led by donkeys.

osoerli

Hvis nokon går og ventar på at Bakke skal løfte laget tilbake til gamle høgder, tru om igjen.
Bakke er treg, lite bevegeleg, sein i duellar, grisete, lite kreativ, lite målfarleg og lat.  Han er overhode ikkje ein spelar som passar i eit spelande lag som Brann skal vera.  Det Brann treng på midtbanen er folk som går raskt i duellane, spring mykje utan ball, har både enkle og kreative pasningar og er skudd(mål)-farleg. 
Bakke er ingenting av dette, og er etter mi meining 5.valg på Branns midtbane.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Læreren

Quote from: osoerli on May 14, 2009, 11:05:50 AM
Hvis nokon går og ventar på at Bakke skal løfte laget tilbake til gamle høgder, tru om igjen.
Bakke er treg, lite bevegeleg, sein i duellar, grisete, lite kreativ, lite målfarleg og lat.  Han er overhode ikkje ein spelar som passar i eit spelande lag som Brann skal vera.  Det Brann treng på midtbanen er folk som går raskt i duellane, spring mykje utan ball, har både enkle og kreative pasningar og er skudd(mål)-farleg. 
Bakke er ingenting av dette, og er etter mi meining 5.valg på Branns midtbane.


Som om jeg skulle sagt det selv, Osoerli!

Håper virkelig ikke Nilsen gjør alvor av å splitte Rudy og Jaiteh på midten til fordel for Bakke...

nero

Hvis Bakke går rett inn på laget nå, virker det som vi er tilbake til trynepolitikken, en politikk som var noe av det minst sjarmerende med Mjeldes trenergjerning. De store navnene/de største skrikhalsene skulle spille, uansett hva de presterte. Synes Nilsen sa noe om at det var innsats og prestasjoner i kamp som skulle være avgjørende, ikke klippekortet. Uten at jeg vet noe sikkert om det, er det ting som kan tyde på at enkelte spillere fremdeles har alt for mye makt i SKB. Det er ulempen med å kjøre en "inkluderende" og "moderne" lederstil. Småkongene får sin posisjon bekreftet. Og det er ikke nødvendigvis en god ting.
Lions led by donkeys.

DangerousDan

Jaiteh og Austin bør være åpenbare førstevalg basert på sesongen så langt, men all tid Jaiteh har karantene mot Start må det endringer til.
Tipper det blir Gylfi inn, redd det blir Bakke.

dudo

Seiglivet dette ryktet om at Jaiteh har karantene. Det har han altså ikke, såvidt jeg kan se.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Innlandsmax

Håper Bakke går rett inn på laget, overbeviser i et par kamper, og derfor blir solgt for en god pris.

På tide at noen andre blir lurt.

Markmus

Quote from: dudo on May 14, 2009, 21:58:26 PM
Seiglivet dette ryktet om at Jaiteh har karantene. Det har han altså ikke, såvidt jeg kan se.


Er rimelig sikker på at det ble kommentert etter sist kamp at han har karantene?
Ka du ve?

dudo

Det ble det, og jeg var nok en av dem som fyrte opp det ryktet, men etter litt research ser det ut til at han bare har to kort. Jeg hadde fått det for meg at han også fikk kort mot LSK, men det gjorde han visst ikke. Snodig, siden jeg har sett den kampen ikke mindre enn 3 ganger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Læreren

May 14, 2009, 22:24:45 PM #581 Last Edit: May 14, 2009, 22:31:08 PM by Læreren
Quote from: Innlandsmax on May 14, 2009, 22:00:38 PM
Håper Bakke går rett inn på laget, overbeviser i et par kamper, og derfor blir solgt for en god pris.

På tide at noen andre blir lurt.


Neppe noen som vil ha Bakke selv om han skulle finne formen i et par kamper. Alle vet at det bare er tidsspørsmål når han blir skadet igjen. Alder og skadehistorikken hans taler så til de grader i mot han, så jeg tror nok neste stoppested for Bakke blir Sogndal. Forhåpentligvis skjer det etter endt kontrakt hos Brann som er påbegynt.


vebo

Quote from: dudo on May 14, 2009, 22:23:20 PM
Det ble det, og jeg var nok en av dem som fyrte opp det ryktet, men etter litt research ser det ut til at han bare har to kort. Jeg hadde fått det for meg at han også fikk kort mot LSK, men det gjorde han visst ikke. Snodig, siden jeg har sett den kampen ikke mindre enn 3 ganger.


Bare for å bruke en kilde til, så er VG-nett enig: http://vglive.no/#:eliteguiden:cards509
Tiocfaidh ár lá

nero

Hvor lang tid har Bakke igjen av kontrakten?
Lions led by donkeys.

Spelaren

Quote from: nero on August 05, 2009, 16:12:11 PM
Hvor lang tid har Bakke igjen av kontrakten?


Ut 2010. Men legger me kunstgras så stikker han umiddelbart :) .
Gå av.

Xminator

Det med kunstgresset var nok "før". Ellers er jeg enig med dem som vil vente lengst mulig med å gi ham ny kontrakt. Markedsverdien er nok betydelig lavere sommeren 2010. Jeg skal ihvertfall ikke bruke drøying av ny kontrakt mot sportslig ledelse i denne saken...

Markmus

Hva mener dere med å gi Bakke ny kontrakt? Han skal da ikke ha ny kontrakt!
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on August 05, 2009, 17:00:37 PM
Hva mener dere med å gi Bakke ny kontrakt? Han skal da ikke ha ny kontrakt!


?

Ingen som vil det. Med mindre han tar av ca 10 kilo fett, legger seg i trening og igjen begynner å briljere. Då kan han få ny kontrakt.
Gå av.

Markmus

Misforstod Xminators innlegg. Trodde han mente at vi burde gi ham ny kontrakt, men at vi måtte vente lenge før vi gjorde det :P
Ka du ve?

Texas

Vi har for mange sentrale midtbanespillere og det er naturlig at bakke forsvinner. Da sitter vi igjen med tre relativt unge sultne spillere og enten einarsson eller hassan i bakhånd.

nero

Nå kan Bakke få en enveisbillett til Sogndal og herje i Adeccoligaen.
Lions led by donkeys.

DangerousDan

For en sirkusklovn!
Brann kan være på vei inn i kampen og kapteinen velger å gå inn på den måten i en situasjon som ikke finnes farlig.
Håpløst.

power

For en gjøk.

Han spiller i tillegg elendig, for sen i alle situasjoner, et levende frispark og elendige pasninger.

Litt av en kaptein og forbilde. Håper laget fra saftbygda rykker opp så vi blir kvitt den overbetalte klovnen.

enavgutta

Elendige late ubrukelige sytete idioten. Tilfører oss INGENTING. På tide Nilsen skjønner dette.

Belfort

Bakke er en vandrende katastrofe og "gamlehjemmet" til Brann bør nå være en saga blott.

Nixon

Før Fagermo dummet seg ut i kveld kom han med noen kloke ord i dagens VG. Blant annet at Odd, i motsetning til Brann som bruker mange penger på gamle helter, må "være kynisk ærlig å si opp gamle spillere og isteden hente opp to juniorer og kanskje ha råd til en klassespiller."
Og Brann har rikelig av gamle helter som lett kan avskiltes for min del!
Rød makt på Hansa

fetfisk

SIL rykker opp, og da må han kjøres ut på transferlisten. Helvete ta. Kanskje han også denne gang vil være så snill og ta med seg denne Einarsson, som faktisk er hakket verre. Jeg ville eksempelvis tatt Wehrman i stedet, any day.

Ferguson

Etter å ha sett Boro mot Sheffield United igår så er jeg mildt sagt overrasket over at Bakke fikk rødt kort for den taklingen! I den nevnte kampen ble det ikke delt ut et eneste gult kort, mens vi så en 4-5 taklinger som var værre enn den Bakke satt inn ikveld og den dommeren pleier å dømme endel Premier Leauge kamper!

Enten er norsk fotball pinglete eller så er engelsk fotball rugby aktig! Jeg ser ingenting galt i den taklingen!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Markmus

Quote from: Ferguson on August 09, 2009, 01:19:19 AM
Etter å ha sett Boro mot Sheffield United igår så er jeg mildt sagt overrasket over at Bakke fikk rødt kort for den taklingen! I den nevnte kampen ble det ikke delt ut et eneste gult kort, mens vi så en 4-5 taklinger som var værre enn den Bakke satt inn ikveld og den dommeren pleier å dømme endel Premier Leauge kamper!

Enten er norsk fotball pinglete eller så er engelsk fotball rugby aktig! Jeg ser ingenting galt i den taklingen!


Norsk fotball ER pinglete og ja, man ser slike taklinger gå ustraffet i hver eneste kamp i England. Hvorfor tror du Bakke takler som han gjør? Jo, fordi han har spilt i England.
Ka du ve?

nero

August 09, 2009, 11:02:48 AM #599 Last Edit: August 09, 2009, 11:06:56 AM by nero
Utvisningen var helt klar. Det som er verre er hvor dårlig Bakke spilte de minuttene han fikk være på banen.
Lions led by donkeys.

Go Up