• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Andresen og Sæternes forsvinner

Started by Petter Puddefjord, June 29, 2007, 09:12:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"[
Du har virkelig en bra fantasi. Sæternes forsvinner pga M J E L D E. Andresen forsvinner pga M J E L D E.
At Andresen har et stort ego, er kun sant i ditt eget hode. Hvorfor er han kaptein på landslaget hvis han er slik en stor egosentriker og kranglefant som du vil ha han til å være? Hans motpart, Mjelde, har en lang historie i å legge seg ut med dyktige spillere, Andresen har ingen historie.
Beklager, faktaene stiller bedre enn din fantastiske fantasi, som "dessverre" kun lever i ditt eget hode.

Det blir artig å se hvem som har rett, jeg holder 15 knapper på at det ikke blir deg.


Han er kaptein på landslaget fordi han er en ledertype. Han liker å være høyrøstet, sjefete og kjefte på spillerne. Det betyr ikke nødvendigvis at han er en GOD ledertype. Og man kan fint være kaptein uten å være en lagspiller. Er det ikke et paradoks at mange i spillerstallen er/var negative til hvordan Andresen og Sæternes styrer/styrte på og sjefet i vei?

Godt mulig de forsvinner pga Mjelde, men det betyr jo ikke med en gang at Mjelde er en dårlig trener! Bare at disse to ikke får det akkurat slik som DE vil!



Krøvel, jeg ber deg legge ved dokumentasjon, både fakta og indisier på at ditt syn på Andresen har rot i virkeligheten.
For en som blir kaptein på landslaget, Stabæk og Brann, er vanligvis en meget god leder og en lagspiller.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "blubbin"
Quote from: "Stoffi"Du har virkelig en bra fantasi. Sæternes forsvinner pga M J E L D E. Andresen forsvinner pga M J E L D E.



I så fall en hyllest til Mjelde for at han har greid å kvitte seg med disse to elendige spillerne. (Dog merkelig at Mjelde har gitt dem klippekort i vår.)



Har andresen spilt elendig? Han hadde en treg start, men har spilt seg opp betraktelig. Resten av laget har uansett ikke vært bedre.
I Norge finnes det ingen midtbanespillere av Andresens kaliber.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

QuoteHar andresen spilt elendig? Han hadde en treg start, men har spilt seg opp betraktelig. Resten av laget har uansett ikke vært bedre.
I Norge finnes det ingen midtbanespillere av Andresens kaliber.


I fjor hadde vi glatt byttet ham med Sappara eller Koren. I år har Tchoy og Sappara vert klart bedre og mer stabile. Uten å sammenligne roller i laget, kan vi vel også trekke frem Gislason og Hæstad. Skal vi tro VG kan du trekke frem Grindheim og Bernier som mer stabile denne våren. Det er alle spillere som har prestert over tid. Fakta er at det i Norge er mange midtbanespillere av Andresens kaliber. Spørsmålet er om Brann finner sin kandidat etter sesong. Om de i det hele tatt blir nødt til det.

jako

Andresen var Branns beste spiller i fjor Xminator, såpass kred bør di gi ham. Jeg ville aldri byttet ham mot Koren, men det er klart en spiller som Sapara har kvaliteter som ingen andre i Norge innehar per i dag.

At begynte sesongen svakt er det vanskelig å si noe på, men i de siste kampene har han vært lagets bestemann, og forhåpentligvis holder stigningen ut sesongen.

Andresen evner som playmaker er det få i Norge som an matche.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

QuoteAndresen evner som playmaker er det få i Norge som an matche.


Der er vi enige, og det er ett langt stykke fra "ingen" til "få". De defensive egenskapene til Andresen derimot blir matchet av "mange". Og det er ett paradoks så lenge Andresen har klippekort på den defensive rollen i Brann. Ble det ikke gjort ett poeng av dette tidlig i sesongen, der Andresen hadde spilt en mer offensiv rolle på midtbanen?

Christian

Første kampen til Jaiteh, mot Fredrikstad. Da lå Jaiteh bak Andresen; sikret, plukket opp andreballer og duellerte. Andresen var friere i sin offensive rolle. Syns å huske at det fungerte noenlunde bra. Var i alle fall imponert over Jaiteh. Det sier riktignok mindre om Andresen. Ikkje ble det seier heller, så tja...

Stoffi

Nå står fler og fler Brannledere frem og sier at det ikke eksisterer noen arbeidskonflikt mellom Andresen og Mjelde.
Dette styrker saken om at Andresen syns Mjelde er en udugelig trener, og nullifiserer teorien om at Andresen er en kranglefant.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Quote from: "Stoffi"Nå står fler og fler Brannledere frem og sier at det ikke eksisterer noen arbeidskonflikt mellom Andresen og Mjelde.
Dette styrker saken om at Andresen syns Mjelde er en udugelig trener, og nullifiserer teorien om at Andresen er en kranglefant.


Den tror jeg du må forklare litt nærmere. Hvilke flere saker styrker det? Elvis lever? 911-konspirasjonen? 2 + 2 = 5?

knutern

Quote from: "Stoffi"Nå står fler og fler Brannledere frem og sier at det ikke eksisterer noen arbeidskonflikt mellom Andresen og Mjelde.
Dette styrker saken om at Andresen syns Mjelde er en udugelig trener, og nullifiserer teorien om at Andresen er en kranglefant.
Jo mindre Andresen krangler jo mer udugelig syns han  Mjelde er? Høyst interessant teori

Xminator

Sæternes svarer iBergen:
http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1230016.ece

Quote- Hva er det du mener er feil i fremstillingen? At du ble bedt om å gå inn på banen eller at du nektet å spille?

- Det vil jeg ikke kommentere. Det er viktig for Brann at det blir ro, jeg vil ikke bidra til mer rundt dette.

- Vi har opp til fem forskjellige kilder som forteller dette til oss. Er dette folk som vil deg vondt?

- Det kan det selvsagt være, men jeg vil ikke kommentere dette mer.

ostraume

Quote from: "Stoffi"Nå står fler og fler Brannledere frem og sier at det ikke eksisterer noen arbeidskonflikt mellom Andresen og Mjelde.
Dette styrker saken om at Andresen syns Mjelde er en udugelig trener, og nullifiserer teorien om at Andresen er en kranglefant.


At absolutt alt som skjer passer inn i din Mjelde-må-gå-verden er herved bevist. Denne tror jeg du må forklare litt nærmere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Stoffi

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Stoffi"Nå står fler og fler Brannledere frem og sier at det ikke eksisterer noen arbeidskonflikt mellom Andresen og Mjelde.
Dette styrker saken om at Andresen syns Mjelde er en udugelig trener, og nullifiserer teorien om at Andresen er en kranglefant.


Den tror jeg du må forklare litt nærmere. Hvilke flere saker styrker det? Elvis lever? 911-konspirasjonen? 2 + 2 = 5?



Moderator, er det ikke snart på tide å be denne debattanten å slutte med avsporingene og personhetsen?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "ostraume"
Quote from: "Stoffi"Nå står fler og fler Brannledere frem og sier at det ikke eksisterer noen arbeidskonflikt mellom Andresen og Mjelde.
Dette styrker saken om at Andresen syns Mjelde er en udugelig trener, og nullifiserer teorien om at Andresen er en kranglefant.


At absolutt alt som skjer passer inn i din Mjelde-må-gå-verden er herved bevist. Denne tror jeg du må forklare litt nærmere.



Ja, nå skal du få høre.

Hvis det ikke eksisterer noen arbeidskonflikt, da kan det heller ikke være Andresen sin feil at denne ikke-eksisterende arbeidskonflikten finnes. Dermed faller hele Krøvel sin teori i grus, med at Andresen er en kranglefant av dimensjoner og Mjelde helligere enn Moder Teresa. Det vil altså si at Andresen ikke går pga noen som helst krangling, men pga han syns treneren er for dårlig, slik Sæternes også syns, lik Miller, Winters, Scharner, og tilsynelatende flere spillere som vil vekk fra Brann.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

nummer9

Seriøst, hvilke bevis har du på at Scharner er med i denne gjengen med mjelde-"hatere". Greit at han ikke alltid var enig i mjeldes disposisjoner, men å si at han gikk fordi mjelde var talentløs, og ikke fordi han fikk spille hos en PL klubb er vel å dra det langt.

Har ikke hørt noe som sier at Scharner er glad han fikk gå pga av Mjelde i alle fall. Har du bevis som sier annet? Værsågod...

Xminator

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Xminator"
Quote from: "Stoffi"Nå står fler og fler Brannledere frem og sier at det ikke eksisterer noen arbeidskonflikt mellom Andresen og Mjelde.
Dette styrker saken om at Andresen syns Mjelde er en udugelig trener, og nullifiserer teorien om at Andresen er en kranglefant.


Den tror jeg du må forklare litt nærmere. Hvilke flere saker styrker det? Elvis lever? 911-konspirasjonen? 2 + 2 = 5?



Moderator, er det ikke snart på tide å be denne debattanten å slutte med avsporingene og personhetsen?


Spesielt siden det er 3 andre som spør om akkurat det samme. Du har fortsatt ikke kommet med en forklaring som ikke krever en "tin foil hat". Vi venter i spenning...

runarnormann

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Xminator"
Quote from: "Stoffi"Nå står fler og fler Brannledere frem og sier at det ikke eksisterer noen arbeidskonflikt mellom Andresen og Mjelde.
Dette styrker saken om at Andresen syns Mjelde er en udugelig trener, og nullifiserer teorien om at Andresen er en kranglefant.


Den tror jeg du må forklare litt nærmere. Hvilke flere saker styrker det? Elvis lever? 911-konspirasjonen? 2 + 2 = 5?



Moderator, er det ikke snart på tide å be denne debattanten å slutte med avsporingene og personhetsen?


Spesielt siden det er 3 andre som spør om akkurat det samme. Du har fortsatt ikke kommet med en forklaring som ikke krever en "tin foil hat". Vi venter i spenning...


De fleste usaklige kranglingene er jo goeye og jeg har tro det eller ei vaert med paa et par selv.  Men dere to har jo oedelagt omtrent fem traader naa p.g.a. avsporingene.  Skal faa i gang en egen traad for dere.
egenden Alf Dahl

Tifo

Diskuter tema, ikke person! Det kan dere heller gjøre på PM.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Stoffi

Quote from: "nummer9"Seriøst, hvilke bevis har du på at Scharner er med i denne gjengen med mjelde-"hatere". Greit at han ikke alltid var enig i mjeldes disposisjoner, men å si at han gikk fordi mjelde var talentløs, og ikke fordi han fikk spille hos en PL klubb er vel å dra det langt.

Har ikke hørt noe som sier at Scharner er glad han fikk gå pga av Mjelde i alle fall. Har du bevis som sier annet? Værsågod...



Ingen har vel noensinne hevdet at Scharner gikk på grunn av Mjelde. Han annonserte allerede da han kom, at Brann var kun et stoppested.
Men det Scharner gjorde, var at han flere ganger gikk ut mot Mjeldes taktiske disposisjoner og kritiserte Mjelde ofte i avisen. Det lyste tydelig utenpå Scharner at han ikke var imponert over Mjelde som trener. Hadde ikke forundret meg om Scharner kunne gjort trenerjobben bedre.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

ostraume

Quote from: "Stoffi"Hadde ikke forundret meg om Scharner kunne gjort trenerjobben bedre.


Dagens!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

The Boss

Quote from: "ostraume"
Quote from: "Stoffi"Hadde ikke forundret meg om Scharner kunne gjort trenerjobben bedre.


Dagens!


Ukens, faktisk!

The Boss

Tror du de vinner serien?

- Det blir vel vanskelig, sier Bengt Sæternes.

Hvordan i alle dager kan Bengt si noe slikt?? De ligger på 2.plass halvveis og møter serielderen hjemme på søndag, og kan da gå til topps?

Eg fatter ikke hvordan det kan være så "vanskelig". Her må det være noe veldig, veldig dramatisk bak, eller så har han til de grader mistet ALT snev av tro på Mjelde som trener/leder.

Nesten

Quote from: "The Boss"Tror du de vinner serien?

- Det blir vel vanskelig, sier Bengt Sæternes.

Hvordan i alle dager kan Bengt si noe slikt?? De ligger på 2.plass halvveis og møter serielderen hjemme på søndag, og kan da gå til topps?

Eg fatter ikke hvordan det kan være så "vanskelig". Her må det være noe veldig, veldig dramatisk bak, eller så har han til de grader mistet ALT snev av tro på Mjelde som trener/leder.

Enten ser han det mange har sett i flere år, at Mjelde er totalt udugelig taktisk, eller så har han hørt at noen driter i å gi allt på banen, ( at noen håper Brann IKKE greier det )?
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

KenFeltZ

Bare så det er sagt så er jeg enig med Bengt om at Mjelde ikke har de rette evnene og det er greit at Bengt mener dette men når han sier det gang på gang for å nesten skade Brann/Mjelde blir det bare for dumt. Han har uttalt seg om denne saken ett par ganger tidligere og "alle" vet hva han mener men nok er nok Bengt. Han dummer seg ut her og virker utrolig bitter. Tåpelig oppførsel av Bengt!

Stoffi

Quote from: "The Boss"Tror du de vinner serien?

- Det blir vel vanskelig, sier Bengt Sæternes.

Hvordan i alle dager kan Bengt si noe slikt?? De ligger på 2.plass halvveis og møter serielderen hjemme på søndag, og kan da gå til topps?

Eg fatter ikke hvordan det kan være så "vanskelig". Her må det være noe veldig, veldig dramatisk bak, eller så har han til de grader mistet ALT snev av tro på Mjelde som trener/leder.



Han har mistet troen på det sportslige apparetet(med andre ord, hans syns Mjelde ikke holder mål)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Quote from: "Stoffi"Men det Scharner gjorde, var at han flere ganger gikk ut mot Mjeldes taktiske disposisjoner og kritiserte Mjelde ofte i avisen. Det lyste tydelig utenpå Scharner at han ikke var imponert over Mjelde som trener. Hadde ikke forundret meg om Scharner kunne gjort trenerjobben bedre.



Det var vel én gang han kritiserte taktikken; borte mot Molde i 2005.
Da spilte han sentral midtbane sammen med Miller, og ble pålagt store defensive oppgaver for å dekke opp for de manglende defensive fibrene til Miller og TFL. De oppgavene feilet han grundig, og det skapte enorme rom for Molde, som nærmest fikk fri bane frem til 20 meter. I pausen måtte Mjelde sette inn Helge Haugen sentralt for å redde stumpene, og da dyttet han Scharner ut på høyre.
Scharner virket mer ydmyk etterpå, når det ble "oppvask" etter kampen.

- Det er vanskelig for meg å spille bra i den posisjonen. Dette har jeg også gitt Mons beskjed om, og jeg håper at jeg kan spille sentralt i de neste kampene. Men jeg spiller selvsagt der jeg får beskjed om, dersom Mons mener dette er det beste for laget
(Artikkelen het naturligvis "Scharner uenig med Mjelde").


Scharner har alltid vært en hissigpropp med sine egne idéer om hvordan ting skal være, og det sammenfaller ikke alltid med lagets interesser. Slik var det før han kom til Brann, og nå til dags boikotter han vel også landslaget.
Scharner som "bevis 44" i saken mot Mjelde forkastes herved.

Stoffi

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Stoffi"Men det Scharner gjorde, var at han flere ganger gikk ut mot Mjeldes taktiske disposisjoner og kritiserte Mjelde ofte i avisen. Det lyste tydelig utenpå Scharner at han ikke var imponert over Mjelde som trener. Hadde ikke forundret meg om Scharner kunne gjort trenerjobben bedre.



Det var vel én gang han kritiserte taktikken; borte mot Molde i 2005.
Da spilte han sentral midtbane sammen med Miller, og ble pålagt store defensive oppgaver for å dekke opp for de manglende defensive fibrene til Miller og TFL. De oppgavene feilet han grundig, og det skapte enorme rom for Molde, som nærmest fikk fri bane frem til 20 meter. I pausen måtte Mjelde sette inn Helge Haugen sentralt for å redde stumpene, og da dyttet han Scharner ut på høyre.
Scharner virket mer ydmyk etterpå, når det ble "oppvask" etter kampen.

- Det er vanskelig for meg å spille bra i den posisjonen. Dette har jeg også gitt Mons beskjed om, og jeg håper at jeg kan spille sentralt i de neste kampene. Men jeg spiller selvsagt der jeg får beskjed om, dersom Mons mener dette er det beste for laget
(Artikkelen het naturligvis "Scharner uenig med Mjelde").


Scharner har alltid vært en hissigpropp med sine egne idéer om hvordan ting skal være, og det sammenfaller ikke alltid med lagets interesser. Slik var det før han kom til Brann, og nå til dags boikotter han vel også landslaget.
Scharner som "bevis 44" i saken mot Mjelde forkastes herved.




Du bør gjøre grundigere research. Et kjapt søk gjorde at jeg fant dette:

http://forum.skbrann.org/read.php?1,20578,page=1

QuoteAvisene er selvfølgelig fra seg av glede over at de nå har fått Scharner til å være den "medianissen" de har savnet. De lar selvsagt ikke sjansen gå fra seg.



"Scharner til angrep på Mjelde"BT
"Kritiserer Mjelde"BA
"Scharner raste mot Mjelde"VG
Osv,osv.



Er det noen som tror at Brann blir bedre av at treneren kritiseres av spillerne for "åpen mikrofon".
Dersom spillerne forventer at "den tolvte mann" skal støtte dem i tykt og tynt og gode og dårlige dager så får de for faen gjøre det samme selv.



Dersom Scharner er så jævla misfornøyd med Mjelde får han ta det opp med den det gjelder og ikke avisene. Forøvrig har han å legge seg grundig i selen sammen med resten av laget og jobbe knallhardt i hver eneste kamp, ikke bare hjemmekampene. Selv uten forsterkninger er dette laget godt nok til å slå Molde på bortebane. Men bare hvis de gidder!




http://www.bt.no/blogg/index.php?act=art&aid=885&id=1

Quote



Tydeligere kritikk mot Mjelde går det vel ikke an å få.


"Bevis 44" er herved et hovedbevis mot Mjelde....
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nesten

Det har jo preget sesongen dette, at Mjelde tar alle mulige "hensyn" til motstanderen, passiviserer laget og bidrar til en stil som overhodet ikke passer Brann i det hele tatt. Brann er dårlige på egen banehalvdel, Brann er best når de er friske, offensive og spiller sitt eget spill og jager mål.
Hurtig offensiv fotball er det eneste Brann kan. Inne i eget forsvar roter de det til, de er svake på dødballer mot så å stå høyt er eneste resept for det dødballsvake Brannlaget.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Ricky

Quote from: "Stoffi"
Du bør gjøre grundigere research. Et kjapt søk gjorde at jeg fant dette:

http://forum.skbrann.org/read.php?1,20578,page=1

QuoteAvisene er selvfølgelig fra seg av glede over at de nå har fått Scharner til å være den "medianissen" de har savnet. De lar selvsagt ikke sjansen gå fra seg.

"Scharner til angrep på Mjelde"BT
"Kritiserer Mjelde"BA
"Scharner raste mot Mjelde"VG
Osv,osv.


Stoffi

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Stoffi"
Du bør gjøre grundigere research. Et kjapt søk gjorde at jeg fant dette:

http://forum.skbrann.org/read.php?1,20578,page=1

QuoteAvisene er selvfølgelig fra seg av glede over at de nå har fått Scharner til å være den "medianissen" de har savnet. De lar selvsagt ikke sjansen gå fra seg.

"Scharner til angrep på Mjelde"BT
"Kritiserer Mjelde"BA
"Scharner raste mot Mjelde"VG
Osv,osv.




Les litt mer. Den kampen er en av kampene, det stemmer.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

http://klagogsyt.blogspot.com/

QuoteMjelde klarte bare i begrenset grad å demme opp for denne misnøyen, og spesielt Scharner fortsatte med sine utspill mot Mjelde. At Scharner i tillegg vokste frem som Branns klart beste spiller, gjorde nok ikke tingene lettere for Mjelde.


Les: fortsatte med sine utspill
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"http://klagogsyt.blogspot.com/

QuoteMjelde klarte bare i begrenset grad å demme opp for denne misnøyen, og spesielt Scharner fortsatte med sine utspill mot Mjelde. At Scharner i tillegg vokste frem som Branns klart beste spiller, gjorde nok ikke tingene lettere for Mjelde.


Les: fortsatte med sine utspill


Men gjorde han det? Er dette en sannhet bare fordi det står i en blogg?

Se her hvordan BT oppsummerer Scharner sin tid i Bergen. Legg merke til at de bare kan navngi en spesiell kamp:
Scharner kom til Brann med et rykte på seg for å skape problemer. Han hadde en tendens til å havne i klinsj med trenerne i hjemlandet. I Brann har det stort sett gått greit. Men etter tapet mot Molde i den første høstkampen, gikk han ut med offentlig kritikk av trener Mjelde. Etterpå angret han fælt.

Mjelde bekrefter dette:
- Det har vært få episoder, og det som har vært, har vært storm i et vannglass. Han er en følelsesladet gutt som bobler over av og til. Men jeg har aldri opplevd at vi ikke har kunnet diskutere oss ut av det når vi har fått sett situasjonen an, sier Mjelde.

Synes du fortsatt vi skal putte Scharner i samme sekk som Miller, Sæternes og Andresen?
Rød makt på Hansa

Ricky

Quote from: "Stoffi"http://klagogsyt.blogspot.com/

QuoteMjelde klarte bare i begrenset grad å demme opp for denne misnøyen, og spesielt Scharner fortsatte med sine utspill mot Mjelde. At Scharner i tillegg vokste frem som Branns klart beste spiller, gjorde nok ikke tingene lettere for Mjelde.


Les: fortsatte med sine utspill



Hvis Geirs klagogsyt-blogg er det eneste stedet på nettet hvor det står at Scharner synes Mjelde er en dårlig trener, så synes jeg du har ganske dårlige kort på hånden.

Nightfox

Quote from: "Nixon"Blablabla


Uten å ta noe standpunkt på hvilken side jeg er på, så spørs det om det bare er "storm i et vannglass", eller Mjelde som driver med iherdig brannslukking. Det har vært litt for mye problemer med treneren enn hva som er gunstig til nå, og selvfølgelig går Mjelde ut i pressen og sier at "det er ikke noe særlig" og avdramatiserer det hele. Det du sier, Nixon, er heller på ingen måte noe fasitsvar. På samme måte som det Stoffi sier ikke er noe fasitsvar.

Alle ser at det er bedre at en trener går, enn at halve laget går. Hvis det er så at Mjelde er det store problemet i gruppen, må han gå. Men ingen, og da mener jeg ingen, av oss supportere har noe fasitsvar på dette. Man ser jo daglig at folk diskuterer som om de har innside-informasjon om ditten og datten, så tar jeg en titt inn på ibergen.no eller lignende sider, så tenker jeg meg om, "Ahh, det var der de fikk det fra ja..".

Det er presse. Det er deres jobb å gjøre oss mentalt ustabil.

Nixon

Quote from: "Nightfox"Det du sier, Nixon, er heller på ingen måte noe fasitsvar. På samme måte som det Stoffi sier ikke er noe fasitsvar.


Selvsagt ikke. Det er bare for å nyansere inntrykket fra siste innlegg. Slik man gjør på en debattside. Uansett er det en tåpelig diskusjon om hvor mye på en skala fra en til ti Scharner var uenig med Mjelde. Poenget er, som du skriver, det som skjer nå. Brann kan ikke leve med en trener som har problemer med store deler av spillergruppen. Men har han det?
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Stoffi"http://klagogsyt.blogspot.com/

QuoteMjelde klarte bare i begrenset grad å demme opp for denne misnøyen, og spesielt Scharner fortsatte med sine utspill mot Mjelde. At Scharner i tillegg vokste frem som Branns klart beste spiller, gjorde nok ikke tingene lettere for Mjelde.


Les: fortsatte med sine utspill


Men gjorde han det? Er dette en sannhet bare fordi det står i en blogg?

Se her hvordan BT oppsummerer Scharner sin tid i Bergen. Legg merke til at de bare kan navngi en spesiell kamp:
Scharner kom til Brann med et rykte på seg for å skape problemer. Han hadde en tendens til å havne i klinsj med trenerne i hjemlandet. I Brann har det stort sett gått greit. Men etter tapet mot Molde i den første høstkampen, gikk han ut med offentlig kritikk av trener Mjelde. Etterpå angret han fælt.

Mjelde bekrefter dette:
- Det har vært få episoder, og det som har vært, har vært storm i et vannglass. Han er en følelsesladet gutt som bobler over av og til. Men jeg har aldri opplevd at vi ikke har kunnet diskutere oss ut av det når vi har fått sett situasjonen an, sier Mjelde.

Synes du fortsatt vi skal putte Scharner i samme sekk som Miller, Sæternes og Andresen?



Mjelde har sagt nøyaktig det samme om Andresen, at det ikke er noe problem. Alle ser det er et problem!

Hvorfor skal disse to bloggerne lyge? Jeg husker jo selv at det stemmer med det jeg husker. Har dere dårlig hukommelse? :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Quote


Fra dagens avis. Hedmarkingen det refereres til er Torstein Helstad. Skal vi følge tidligere argumentasjon fra konspirasjonskameratene er jo dette enda ett bevis på manglende tillit i spillergruppen.

Winters følger opp med takling i knehøyde og sviende kritikk av treneren:
Quote

C@Bøe_79

Quote from: "Xminator"
Quote


Fra dagens avis. Hedmarkingen det refereres til er Torstein Helstad. Skal vi følge tidligere argumentasjon fra konspirasjonskameratene er jo dette enda ett bevis på manglende tillit i spillergruppen.

Winters følger opp med takling i knehøyde og sviende kritikk av treneren:
Quote


Winters har en helt utrolig sjarm...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

jako

Quote from: "Xminator"
Quote


Fra dagens avis. Hedmarkingen det refereres til er Torstein Helstad. Skal vi følge tidligere argumentasjon fra konspirasjonskameratene er jo dette enda ett bevis på manglende tillit i spillergruppen.

Winters følger opp med takling i knehøyde og sviende kritikk av treneren:
Quote


Jeg håper du får rett Xminator. Så klubben kommer seg videre, og at vi endelig gjør en god høstsesong.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

QuoteDet har jo preget sesongen dette, at Mjelde tar alle mulige "hensyn" til motstanderen, passiviserer laget og bidrar til en stil som overhodet ikke passer Brann i det hele tatt. Brann er dårlige på egen banehalvdel, Brann er best når de er friske, offensive og spiller sitt eget spill og jager mål.
Hurtig offensiv fotball er det eneste Brann kan. Inne i eget forsvar roter de det til, de er svake på dødballer mot så å stå høyt er eneste resept for det dødballsvake Brannlaget.


å påstå at hurtig offensiv dødball er det einaste brann kan er rett og slett feil.
av totalt 23 innslupne mål har 7 kome på dødball.
og offensivt har 8 mål vore dødball av totalt 25.

det vil sei at brann er gode på defensiv dødball, men dårlig på offensiv dødball.

mahalo_nui

Tror debatten om Mjelde har gått siden mannen først satte sine trenerben inn på Stadion, og den fortsetter helt til han tar sin hatt og går.
Styrken - men også problemet - til MIM er at han er for hyggelig som person. Det ser man blant annet i intervjuene han gjør etter kampene. Uansett hvor skandaløst dommer eller motspillere har oppført seg, er han alltid like diplomatisk. Dette er faktisk et friskt pust i fotball-Norge, som er full av useriøse medienisser (Berg, Nordlie, Nilsen) som kritiserer alt som ikke går deres vei (omtrent som oss fotballsupportere).

Mjelde er lærer, og dermed pedagog. Hans inkluderende væremåte er en glimrende personlig egenskap, men i dagens Brann-stall er det kanskje ikke den rette måten å løse ting på. På grunn av at laget har spillere som hever skyhøye lønninger (noe som også gir utslag i skyhøye egoer) og har stjernestatus, blir det vanskelig for en hyggelig person å holde styr på gjengen.
Jeg tror man må legge litt av skylden for dagens situasjon på POL også, som har tillatt dette lønnsjaget. Brann er blitt et slags mini-Real, der egoer kommer i veien for klubben. Vi så det på Sæternes, vi ser det på Huseklepp (makan til frekkhet, komme fra 3. divisjon og tror du er the shit) og vi ser det med all tydelighet på Andresen (som jeg kommer tilbake til).
Og hva med Charlie Miller? Han var ingenting da han kom til Brann. En tjukk og utrent ølhund som var bedre til namedropping enn fotball. Brann og Mjelde gjorde ham til det han ble, og hva gjør han? Don't bite the hand that feeds you, Charlie.

Martin Andresen har alltid slått meg som en noe snodig spiller. Mannen har kvaliteter, og han har ikke kommet så langt som han har gjort uten uangripelige kvaliteter. Han er en leder, noe man med tydelighet ser. Men han har også sterke meninger, noe som for mange kan gjøre ham uspiselig. Han kan jo kjefte medspillere (Hanstveit) huden full for mer eller mindre bagateller, og jeg tror nok han er i stand til å undergrave treneren foran både fans og spillergruppe om han selv føler dette er nødvendig. For Martin er kynisk, og det er hans store styrke. Men også hans enorme svakhet. Av og til må man tenke mer lag, og heller bare holde kjeften sin igjen. En brilliant forretningsmann, Martin. Men ikke den letteste lederen.

Med dagens spillergruppe hadde Brann trengt en type som Nils Arne Eggen. En trener som gir blanke faen i hvem du er og hva du kan gjøre på banen. Er du ikke en del av laget, ryker du rett ut. Samme hva du heter. There's no room for nice.

Og hva BT og BA angår, så gidder jeg ikke å kommentere dem. De har sine problemer, og tar det ut mot Brann med sin misforståtte objektivitet.

Men husk dette. Etter Mjelde, etter Andresen og etter alt bråket, vil det fremdeles være SK Brann. Spillere og trenere er forbruksvarer.
ahalo nui, Mjelde. Mahalo nui.


runarnormann

Quote from: "Atlet Orvanger"


De var sikkert stolt av Politimester Bastian i Kardemommeby.  Men i det virkelige liv funker ikke det aa 'ikke plage andre og vaere grei og snill og foroevrig gjoere hva man vil'.  Det trengs en leder med autoritet og en som er villig til aa innroemme naar han har tatt feil.
egenden Alf Dahl

mahalo_nui

Quote from: "runarnormann"Det trengs en leder med autoritet og en som er villig til aa innroemme naar han har tatt feil.


Mener da å huske at MIM ved flere anledninger har innrømmet at feil har blitt gjort. Mannen er da alt annet enn arrogant. Men om du refererer til den siste tids agurktid bråk i klubben, så synes jeg Mjelde har vært åpen om situasjonen.

Men skal være enig med deg i at han burde vise mer autoritet. Men samtidig vet jo ikke vi hva som foregår bak lukkede dører i pauser og etter kampene. Men husker hva som skjedde da Brann lå under 0-3 mot Aalesund i kampen på Kråmyra. Da fløy det vel både spytt og vannflasker villt rundt i garderoben. For ikke å snakke om Bodø/Glimt kampen.
ahalo nui, Mjelde. Mahalo nui.

naitsirk

og då kan jo runarnorman koma med eksempel på trenarar som har uttalt i media at dei vil bruke ekstern hjelp.

mjelde snakka om å benytta semb i fjor.
ser ikkje heilt for meg feks nordlie,rekdal,berg,rösler,tørum etc svelge kameler og be om hjelp.

dudo

Det er jo stengt tatt bare å lese avisene i dag om Thodesen, så har du ett eksempel, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Stoffi

Quote from: "Xminator"
Quote


Fra dagens avis. Hedmarkingen det refereres til er Torstein Helstad. Skal vi følge tidligere argumentasjon fra konspirasjonskameratene er jo dette enda ett bevis på manglende tillit i spillergruppen.

Winters følger opp med takling i knehøyde og sviende kritikk av treneren:
Quote



Hva forandrer dette? Vil Andresen og Sæternes bli allikevel? Har Scharner gått ut og sagt han angrer på kritikken av Mjelde?

Hva forandrer denne nye, banebrytende informasjonen din?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

naitsirk

det er kanskje litt merkelig Stoffi om mim og scharner har eit dårlig forhold, når dei snakker saman av og til.
det var jo derfor han var innom stadion i vår.

runarnormann

Quote from: "naitsirk"og då kan jo runarnorman koma med eksempel på trenarar som har uttalt i media at dei vil bruke ekstern hjelp.

mjelde snakka om å benytta semb i fjor.
ser ikkje heilt for meg feks nordlie,rekdal,berg,rösler,tørum etc svelge kameler og be om hjelp.


Snakke om ditt og snakke om datt.  Ingenting skjedde med hjelpen fra Semb o.l.  Det som er bkymringsfullt er jo at ingen andre trenere (les Thodesen og ditt eksempel, Semb) oensker aa jobbe med Mjelde.

Det er vel ganske vanlig at trenere leter etter eksperter paa ulike omraader til aa gi en hjelpende arn.  Det var vel f.eks slik baade Aarbrekk, Lennartsson og Tennfjord kom til klubben og Drillo har blitt hentet til VIF noen ganger.  Eggen Sr var jo ekspert paa dette og omringte seg med dyktige folk.
egenden Alf Dahl

Derabilo

Quote from: "naitsirk"det er kanskje litt merkelig Stoffi om mim og scharner har eit dårlig forhold, når dei snakker saman av og til.
det var jo derfor han var innom stadion i vår.


Det er forskjell på å ha et dårlig forhold og på å være uenige i ting. Ikke engang ektepar eller verdens beste venner er enige i alt. Betyr det at alle i verden har et dårlig forhold til hverandre?
Bergen ut av Norge -

ostraume

Quote from: "Stoffi"Har Scharner gått ut og sagt han angrer på kritikken av Mjelde?

Hva forandrer denne nye, banebrytende informasjonen din?


Ja, det har han.

Du har tydeligvis litt selektiv hukommelse. Les denne:
http://fotball.bt.no/incoming/article24463.ece

Scharner: "Jeg var gal"
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up