• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

UEFA CUP 2007/08

Started by Espen73, June 26, 2007, 16:05:33 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

paf

Quote from: "9lsolav"Deilig å få møte Bad blue Boys...
Her snakker vi supporterkultur :-)

//www.badblueboys.hr

Ikke sant. Pratet med en som hadde vært der nede med Djurgården for en del år siden. Han hadde aldri vært så redd i sitt liv. Stor, sterk kar på 1.95. Han var rett og slett livredd siden atmosfæren var ekstremt hatsk og politiet bare sto og røyket og pratet med hverandre. Var snakk om 300 meter spissrotgang frem til stadion med full politieskorte.
Jeg er klar over at Kanarifansen har våte drømmer av den gjengen her, men spar meg. Ordentlig. De har for øvrig et publikumssnitt på 10.000 hittil i år, en økning på 37,7 % siden i fjor, og topper suverent listen over tilskuertall i Kroatia med det. Kroatia er for øvrig et godt eksempel på land der folk ikke lenger tør gå på kamp...

Tifo

Oppsettet klart!

QuoteKampoppsettet kom nettopp inn, og Brann spiller slik:

25 oktober: Brann-  Hamburger SV

8 november:  Rennes - Brann

29 november: Brann - Dinamo Zagreb

5 desember: Basel - Brann


Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Nixon

Quote from: "Tifo"Oppsettet klart!

QuoteKampoppsettet kom nettopp inn, og Brann spiller slik:

25 oktober: Brann-  Hamburger SV

8 november:  Rennes - Brann

29 november: Brann - Dinamo Zagreb

5 desember: Basel - Brann


Mvh
Stian


Helt greit. Kunne nok tatt Hamburg i stedet for Rennes. Men glad vi slipper Zagreb. Så frem med kredittkortet gutter!!;)
Rød makt på Hansa

Leffen

Quote from: "Belfort"
Dette er holdninger fra den gangen norske fotballspillere sto med luen i hånden og tok bilder av wembley


hahaja. hvordan tolker du så det? hva mener du? at jeg har for mye respekt for de andre lagene? jeg har et sunt og natrulig forhold til mitt eget lag, tror jeg vi sier. skulle gjerne sett noen større lag i gruppa, det vil vel alle? og hamburg o zagreb borte blir tøft. skjønner ikke hva du vil frem til. jeg er jo bare realistisk....

lusken

Og eg som håpet på Hamburg borte!! Der røk borte turen min til europa :(

Nixon



Dette sier Frode Hellebø til BA.
http://www.ba.no/nyheter/article3045801.ece

Men da bør dere få fingeren ut ganske kjapt! For nå sitter det nok folk rundt omkring og sonderer markedet for flybilletter.
Rød makt på Hansa

brann.avd.molde

Edit: noen som var raskere ute.
Eg må inn!

Belfort

Quote from: "Leffen"
Quote from: "Belfort"
Dette er holdninger fra den gangen norske fotballspillere sto med luen i hånden og tok bilder av wembley


hahaja. hvordan tolker du så det? hva mener du? at jeg har for mye respekt for de andre lagene? jeg har et sunt og natrulig forhold til mitt eget lag, tror jeg vi sier. skulle gjerne sett noen større lag i gruppa, det vil vel alle? og hamburg o zagreb borte blir tøft. skjønner ikke hva du vil frem til. jeg er jo bare realistisk....


Vi bør jo håpe at vi trekker de dårlige lagene. Vi ønsker vel og gå videre?

aso008

Hamburg hjemme gir vel Brann en hel del i rettighetspenger på den positive side..

thesevs

Burde kanskje lagt denne i økonomi-tråden, men skitt au!

QuotePremiepenger:

1. kvalikrunde: 70k EUR
2. kvalikrunde: 70k EUR
1. runde: 70k EUR

2. runde (gruppespillet):
Bonus: 170k EUR
Seier: 40k EUR
Uavgjort: 20k EUR

3. runde: 70k EUR
4. runde: 70k EUR
Kvartfinale: 300k EUR
Semifinale: 600k EUR

Finale: 1,5m EUR
Seier i finalen: 1m EUR

For øvrig får ikke klubber som kommer inn fra CL til 3. runde bonuspenger før i en evt. kvartfinale.

Kilde: UEFA direct 6/07
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

aso008

25.oktober blir en festkveld, noe dueller med futt i:
Van der Vaart vs. Andresen.
Kompany vs. Helstad
Guerrero vs. Sigurdsson

sturlalv

...og Rennes har herrer som Erik Edman, Bruno Cheyrou og Sylvain Wiltord.

Blir kjekt, dette!

Mvh
Sturlalv

Chrisstah

kordan er det med å skaffe billetter til feks Basel kampen?
hørt rykter om at det er aldersgrense, stemmer dette?
fint om noen som vet kunne kommet med info.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Brannesen

Quote from: "aso008"25.oktober blir en festkveld, noe dueller med futt i:
Van der Vaart vs. Andresen.
Kompany vs. Helstad
Guerrero vs. Sigurdsson


8. november og!

sigursson vs. sylvain wiltord
andresen vs. bruno cheyrou

Mener å huske at zagreb har en spiss som heter Balaban...han er god men var skadet da det spilte champions league kvalikk mot werder bremen i år (hvor de forøvrig tapte begge kampene, 2-3 hjemme og 2-1 borte).
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Xminator


lusken

Noen som har begynt og sette seg inn i mulige reisealternativer??

Chrisstah

Quote from: "lusken"Noen som har begynt og sette seg inn i mulige reisealternativer??


ja har tenkt meg til basel.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

erikdale

Eg bor i UK, så eg tar Eurostar-toget te Paris og videre te Rennes derfra. Tenker eg gjør samme ruten når eg ska te Basel.

Forøvrig passer hjemmekampen mot Hamburg perfekt. Eg kommer nemlig hem den 19. Okt for å være med på feiringen etter Aalesundkampen, og eg blir heme te den 30. okt.

Oh Lykke!
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Xminator

Norwegian har direktefly fra Bergen til Paris (Orly). Derfra til Rennes er det 400 km, ca 4 timer med bil. Fra Orly kan man fly til Rennes (3 daglige avganger).
Eventuelt tog (TGV) til Rennes. (2 timer, pluss buss fra orly til toget)
http://graal.ens-lyon.fr/ICS04/plans.html

Brannesen

Quote from: "lusken"Noen som har begynt og sette seg inn i mulige reisealternativer??


Så at en flybillett tur-retur bergen paris kostet vel 1500 spenn...avreise 7.nov og hjemreise 9 nov. I tillegg må jo en ta tog til rennes, men det er ikke så langt fra paris og sikkert ikke så dyrt! Men tror det hele vil bli billigere ved chartret tur...og da kan man også fly til flyplassen i rennes og ikke paris eller noen andre rundt. Rennes er forøvrig en by med bare 208 000 innbyggere.
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Xminator

Bataljonen klarer nok dette en del rimeligere enn de 3500 kronene det vil koste å ordne tur gjennom reisebyrå (eget eller andres).

Xminator

Vi får jo også ett problem med kampen Brann-Viking som kommer bare 2 dager etter kampen mot Hamburg. Nest siste serierunde, så lite trolig NFF tillater flytting. Det er nok også for sent å flytte hele runden. Sikrer vi poeng mot Aalesund betyr den jo ikke den drit for oss og dermed kan vi stille reservelag mot Viking.

Om det derimot blir avgjørende kamp for oss (tap mot Aalesund, Stabæk vinner over Viking), så har vi ett kjempeproblem.

skb!

Quote from: "Xminator"Vi får jo også ett problem med kampen Brann-Viking som kommer bare 2 dager etter kampen mot Hamburg. Nest siste serierunde, så lite trolig NFF tillater flytting. Det er nok også for sent å flytte hele runden. Sikrer vi poeng mot Aalesund betyr den jo ikke den drit for oss og dermed kan vi stille reservelag mot Viking.

Om det derimot blir avgjørende kamp for oss (tap mot Aalesund, Stabæk vinner over Viking), så har vi ett kjempeproblem.


Er det ikke en regel om at det SKAL være tre dager mellom hver kamp? Isåfall må jo NFF flytte kampen/runden.

TcK

Lite tips til Oslo-folk:

Norwegian har enormt billige billetter (nedi 200 kr stk) Oslo-Geneve tirsdag 4. Hjem igjen torsdag 6. Det går tog fra Geneve til Basel for 350 kr hver vei, og det finnes visst billig overnatting begge plasser.

Har akkurat bestillt tur sammen med tre kamerater her. :)

VIVA EUROPA!
Jesus elsker alle barna

Brannesen

Quote from: "Xminator"Vi får jo også ett problem med kampen Brann-Viking som kommer bare 2 dager etter kampen mot Hamburg. Nest siste serierunde, så lite trolig NFF tillater flytting. Det er nok også for sent å flytte hele runden. Sikrer vi poeng mot Aalesund betyr den jo ikke den drit for oss og dermed kan vi stille reservelag mot Viking.

Om det derimot blir avgjørende kamp for oss (tap mot Aalesund, Stabæk vinner over Viking), så har vi ett kjempeproblem.


Er ikke vikingkampen 28.oktober?
http://www.brann.no/index.php?valg=terminliste

Isåfall blir det tre dager hvile...
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

K1980

Stemmer. Derfor kommer Mjelde til å spare mesteparten av laget slik at han kan ha et uthvilt lag mot Viging.
"me må lære å være solidariske mot dei andre lagå som kjempe om medaljer" heter det i en kommentar fra Mjelde.

Fra spøk til side. Håper Brann satser 100% og lar all feiring ligge til langt ut i Desember...

SKBMiller

Quote from: "TcK"Lite tips til Oslo-folk:

Norwegian har enormt billige billetter (nedi 200 kr stk) Oslo-Geneve tirsdag 4. Hjem igjen torsdag 6. Det går tog fra Geneve til Basel for 350 kr hver vei, og det finnes visst billig overnatting begge plasser.

Har akkurat bestillt tur sammen med tre kamerater her. :)

VIVA EUROPA!


taker for dette tipset. kan du si ifra når dere har funnet overnatting, og hva prisen er? hvor lang tid tar toget, har du sjekket ut dette?

Texas

Brukbart fornøyd med gruppen. Spiller vi opp mot vårt beste har vi vel kanskje en sjanse til å gå videre. Men uansett er dette en meget god sjanse for å få litt erfaring ute i Europa til vi skal spille champions league kvalifisering.

Falkman

etter å ha studert de andre gruppene litt, tør jeg påstå at dette var en bra trekning for oss. hadde vi havnet i gruppe A, B, C, E  eller F ville  sjansene for avansement vært mindre, sånn jeg ser det. i utgangspunktet var jeg  glad for at vi fikk Hamburg og Zagreb hjemme, men etter å ha tenkt litt på det, tror jeg sjansene våre hadde vært større, dersom kampoppsettet hadde blitt snudd på hodet. Rennes og Basel, haddde vært fullt overkommelig motstand på stadion, men de er begge veldig gode hjemmelag. Hamburg og Zagreb ville det blitt veldig vanskelig å ta poeng mot borte, skal vi ha mulighet for å gå videre, må vi slå en av dem hjemme.. minst!! det tviler jeg på at vi gjør.konklusjon:  en  bra trekning, men oppsettet minsker avansementsmulighetene.

Brannesen

Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Ultra - forever

Basel har iallefall en fantastisk tifo.
Inferno Basel i Muttenzerkurve er deres hovedgruppe.
her blir det røyk, flammer og ultras-mentalitet for alle penga!

Laget er vel så som så, men skulle tro dem lå et par hakk over sportsklubben.
LTRAS LIBERI

eivtress


Ultra - forever

Håper det blir slik på stadion! fantastisk!
LTRAS LIBERI

Falkman

Quote from: "Ultra - forever"Basel har iallefall en fantastisk tifo.
Inferno Basel i Muttenzerkurve er deres hovedgruppe.
her blir det røyk, flammer og ultras-mentalitet for alle penga!

Laget er vel så som så, men skulle tro dem lå et par hakk over sportsklubben.


kan nesten få inntrykk av at det som skjer på  tribunen e viktigere enn det som skjer på  banen.. hver sin smak!!

BL

Kan ikke klage på denne gruppen! Hamburg og Zagreb hjemme er perfekt. Gleder meg bra nå!

Zagreb og BBB er jo en god blanding av supporterkultur og vold...masse vold.

Noen som har kontroll på reglene når det gjelder hvor mange prosent av kapasiteten som skal gis til bortelaget? BBB er jo kjent for å stille meget sterkt i europa. Sikkert Hamburg også.
Hansa-
Felt Z

paf

Quote from: "BL"Noen som har kontroll på reglene når det gjelder hvor mange prosent av kapasiteten som skal gis til bortelaget? BBB er jo kjent for å stille meget sterkt i europa. Sikkert Hamburg også.

Reglene er de samme som i Norge: 5 %. I tillegg har det besøkende laget rett på 200 VIP-plaser. Jeg er ikke redd for at det skal bli vanskelig å få plass på BBB sin seksjon under bortekampene våre. Kan ikke tenke meg at vi fyller feltet hverken i Rennes eller Basel... :-)

paf

Quote from: "eivtress"Kanskje vi til og med får litt pyro på stadion?
Titta här: http://www.badblueboys.hr/audio-video/video/dinamo-hajduk_2005.wmv

Det hadde vært kjempegøy. Boten for noe sånt som dette ligger vel i halvmillionsklassen. Tror ikke vi er tjent med å få den gjengen der i fri utfoldelse på stadion. Den kampen er i hvert fall en gigantisk utfordring for den sikkerhetsansvarlige på stadion.

Ricky

Quote from: "Nixon"Er det noen som kan gi en kjapp status på hvordan disse lagene gjør det i hjemlig serie?






Basel
Tabelltopp med 8-2-2 og 26-15 i sveitsisk liga. 22-8-6 og 77-40 i fjor (2.plass).
Nådde gruppespillet etter å ha høvlet over Sarajevo. Røk ut i gruppespillet i fjor, og nådde kvartfinalen i 05/06.

_________________________________________________________


Hamburg
God start med 5-2-2 og 12-7 så langt i Bundesligaen. I fjor: 10-15-9 og 43-37 (7.plass).
Nådde gruppespillet etter to enkle seire over Litex Lovech. Nådde CL-gruppespillet i fjor, og røk i 8.delsfinalen i UEFA-cupen i 05/06.

__________________________________________________________

Rennes
Har kommet godt i gang med 5-3-2 og 12-8 i fransk liga. I fjor: 14-15-9   38-30 (4.plass). Gikk glipp av tredjeplassen og CL-kvalik pga supportere som stormet banen tre minutter før slutt i kampen mellom Toulouse og Nantes. Det stod 0-0, men Toulouse ble tildelt alle poengene og gikk dermed forbi Rennes med et poengs margin. Surt? :p
Kom til gruppespillet ved å slå ut Lokomotiv Sofia. Var ikke med i fjor, og røk ut i gruppespillet i 05/06.

___________________________________________________________

Dinamo Zagreb ser ut til å være en råtten motstander..
9-0-1 og 33-9 så langt i kroatisk liga. I fjor: 30-2-1 (!!) og 84-22.
Nådde gruppespillet ved å slå ut Ajax. De ledet 3-0 til pause i Amsterdam..
Har dog ikke allverdens til resultater i e-cup, men er jo åpenbart "up and coming" . Akkurat som oss :p

dudo

Ikke helt riktig. De ledet 1-0 i Amsterdam etter 90 min, og scoret to ganger i 1. ekstraomgang. Ajax puttet 2 i 2. ekstraomgang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Ah, naturligvis. Skylder på storskjermen i Amsterdam, for overtidsscoringene var oppført som 5' og 6', og ikke 95' og 96' :p

Klaus_Brann

Quote from: "paf"
Quote from: "9lsolav"Deilig å få møte Bad blue Boys...
Her snakker vi supporterkultur :-)

//www.badblueboys.hr

Ikke sant. Pratet med en som hadde vært der nede med Djurgården for en del år siden. Han hadde aldri vært så redd i sitt liv. Stor, sterk kar på 1.95. Han var rett og slett livredd siden atmosfæren var ekstremt hatsk og politiet bare sto og røyket og pratet med hverandre. Var snakk om 300 meter spissrotgang frem til stadion med full politieskorte.
Jeg er klar over at Kanarifansen har våte drømmer av den gjengen her, men spar meg. Ordentlig. De har for øvrig et publikumssnitt på 10.000 hittil i år, en økning på 37,7 % siden i fjor, og topper suverent listen over tilskuertall i Kroatia med det. Kroatia er for øvrig et godt eksempel på land der folk ikke lenger tør gå på kamp...


Jepp, tror vi skal være glad for at vi møter de hjemme..Krøvel kunne blitt farlig alene der nede:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

Håper denne psycho gjengen fra Zagreb finner det for vanskelig å reise til Bergen. Ellers så er det jo noe å bryne seg på for Casual gjengen allerede på Flesland,og få de på første fly hjem igjen! Men håper det bli veldig skjerpet sikkerhet foran denne kampen.
2.10.07-Gullet kom hem!

The Boss

Nå skal guttene (tgb) endelig få seg litt å bryne seg på ja ;)

Oppreist

Bretagne here we come!  Dette blir stas - håper flest mulig av dere blir med. Ser for meg at jeg stiller på begge bortekampene. Har ikke vært på bortekamp i E-cup siden Liverpool i 97 - så det er på tide.
Stein på stein blir Steinar.

thesevs

Quote from: "Brannfrelst"Håper denne psycho gjengen fra Zagreb finner det for vanskelig å reise til Bergen. Ellers så er det jo noe å bryne seg på for Casual gjengen allerede på Flesland,og få de på første fly hjem igjen! Men håper det bli veldig skjerpet sikkerhet foran denne kampen.


Det kan jo være at de stive norske prisene virker avskrekkende for flesteparten. Regner ikke med de kommer til å stille med så mange...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Fabregas

Ikke fantastisk trekning verken sportslig eller økonomisk men å klage når vi er i gruppespillet etter flott innsats skal jeg ikke gjøre. Gleder meg voldsomt til Hamburg-kampen, jeg tror det er positivt at vi starter med en kamp vi har lite å tape i. Spesielt når den KAN bli forstyrret av at vi ikke har avgjort det 110% sikkert enda. Håper inderlig vi klarer å avgjøre/stabæk snubler og avgjør det slik at spillerne ikke trenger å bruke en kalori på å tenke på gullet når denne kampen spilles. i tillegg kan Mjelde bruke alle spillerne han vil, og om det kan bety at de ikke kan spille mot Viking. Ideelt sett skulle vi hatt Hamburg borte, og heller et lettere lag hjemme. Nå ha vi ingen skal-vinne kamper men vi har heller ingen kamper vi er sjanseløse i før de er begynt. Det kan slå begge veier. Det blir uansett knalltøft å komme videre med denne trekningen. Selv forventer jeg ingenting annet enn at vi gjør et realt forsøk. Dette blir en viktig erfaring foran neste års CL-kvalik.

Ricky

Det er vel en viss grunn til å tro at Bergen er det minst aktuelle reisemålet for Zagreb-fansen, ja.
For min egen del frister det med en tur til Rennes, må sjekke kalenderen og kassabeholdningen, og håper det kan la seg gjøre :)

Ultra - forever

Zoran bor jo i Norge(!!!) Så det blir nok noen fra BBB.
i tillegg kommer det garantert folk fra ufc, brh, un. You name it
LTRAS LIBERI

paf

Quote from: "Ultra - forever"Zoran bor jo i Norge(!!!) Så det blir nok noen fra BBB.
i tillegg kommer det garantert folk fra ufc, brh, un. You name it

Er det han i Fredrikstad med den noe aparte skikken at han ser alle kamper med ryggen til banen? Litt av en gjeng som sagt...

Northside

Kommer garantert mange fra Bad Blue Boys! Hører de allerede sjekker ut fly og alt mulig. De var i grunn mest bekymret for været i Bergen :lol:

Seinest nå mot Ajax ble det bråk, men det var i grunn Ajax fansen som yppet seg, BBB var i mindretall, men alikavel smalt det litt.

FFK sin tidligere mye omtalte capo er jo også en av fronfigurene i BBB, så han kommer garantert over, sammen med en liten ultras-gjeng fra FFK, av en eller annen grunn.

Hvor mange som kommer fra Hamburg og opp her er ikke lett å si ettersom jeg ikke kjenner til gjengen. Men Bergen - Hamburg og tilbake er en relativt billig tur, dermed så er den vel relativt billig for de også?

Ellers så er jo Basel et lag som er kjent for gode supportere, på godt og vondt. Er ikke lenge siden de protesterte mot klubben pga nye sikkerhetsregler. Tok ikke lang tid før disse reglene endret seg. En solid gjeng som er bra samlet.
De angrep også hooligans fra Inter for ikke så lenge siden, og knuste de relativt lett. Men tviler på de gidder å bry seg så mye om oss...

Go Up