• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

UEFA CUP 2007/08

Started by Espen73, June 26, 2007, 16:05:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Red Rabitt

Utrolig herlig! For en fantastisk bragd av Brann! Spillet vi leverte mot club brugge i kveld var helt fantastisk, 1.omgang er kanskje den beste Brann har spilt i år! Gleder meg stort til gruppespillet.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

stlastla

Dette blir den beste Brann høsten ever!!! Nydelig!!

Gleder meg til å kose meg med Uefa cup kamper utover høsten...

JAAAAAAAAAAAAAA!!!

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

Ricky


Fabregas

Fem lag har større sjanser til å bli våre motstandere i gruppespillet enn de andre 27 det kan bli. Disse lagene er FCK, Panionios(Begge pot4.),AEK Athen(Pot.2), Basel og Panathinaikos(Begg pot1.). Grunnen til at disse lagene har større sjanse til å møte oss er at de har landsmenn i vår seedingsgruppe. I Hellas sitt tilfelle er det to greske lag i pot5, dermed er det kun seks grupper Norge og de andre greske lagene(AEK,Panathinaikos og Panionios) kan komme i(De seks gruppene som ikke inneholder de to greske lagene fra pot 5). Så når f eks Panathinaikos er plassert er det seks grupper Brann kan komme i, en av disse er Panathinaikos sin, derfor 1/6 sjanse.
Så sjansene for at vi kommer i gruppe med disse fem lagene er: FCK 1/7, Basel 1/7, Panathinaikos 1/6, AEK 1/6 og Panionios 1/6.

Noen som har noe å rette på? Dette stemmer sant?

Forørvrig må jeg si at jeg ble overrasket over lagene vi kan møte, f eks Fiorentina, Atl. Madrid og Everton helt nede i pot.3. Jeg tipper vi må være litt heldig skal vi kunne karre oss videre. Med en gjennomsnittlig trekning er det nok ikke langt fra umulig å komme videre. Tar vi de femte beste seedete i hver gruppe, noe som er enklere enn en gjennomsnittlig trekning ender vi opp med Basel, AEK, Getafe og Dinamo Zagreb. Beintøft med andre ord. Selvsagt er ikke denne koeffisienten veldig god på å måle et lags styrke på men en pekepinn gir den. Dessuten er europeisk erfaring og suksess viktig å ha.

dudo

Sånn generelt sett, og i snitt etc, hvor mange poeng holder normalt sett til å komme seg videre fra gruppespillet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

erikdale

Krøvel? Han spurte etter deg..

Hvor mange poeng var gjennomsnittet for avansement i fjor for eksempel?
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

dudo

Svarer på mitt eget spørsmål (det var tross alt fryktelig lett å finne ut av):

I fjor kom man seg videre med 5 poeng i 6 av 8 grupper, i 2005/06 ville man røket ut med 5 poeng i 6/8 grupper. Den samme trenden i 04/05, da ville man bare kommet videre fra én gruppe med 5 poeng. To hjemmeseire, og vi er så og si garantert å komme videre, får vi en U i tillegg, så er det bankers. Men det er jo å forvente i overkant...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann&Bergen<3

Noen som har en link til en nettside som har live oppdatering på trekningen tirsdag? Altså for oss stakkars som sitter på skolen med PC forran oss.

dudo

uefa.com. Ellers vil nok både bt og ibergen være veldig "på".
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fabregas

Vi kan nok definitivt avgjøre dette hjemme, så lenge vi ikke har særs dårlig målforskjell er vi videre med seks poeng. Det kommer selvfølgelig litt an på om vi har tatt disse seks poengene etter 2-0-2 eller 1-3-0. Med 1-3-0 er vi nok videre. Med syv poeng finnes det ingen scenarioer som kan sette oss utenfor neste runde. Men å ta syv poeng er beintøft, tar vi seks, eller fem skal vi være godt fornøyd. Noen som vet hva som gjelder først etter poeng?
I teorien kan  vi gå videre med to poeng, og ryke med den beste utgaven av seks poeng:1-3-0.

Red Rabitt

Den e good, thanks ricky:) Godt jobbet.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Er utrolig herlig å vite at Brann er et av de 48 lagene som kan vinne uefa cupen i år. Det er faktisk 1/48 dels kjangs for at vi gjør det, selvom oddsen sikkert er 1000 då:) Mener vi har god kjangs for å gå videre fra gruppen om vi ikke skulle være veldig uheldig og havne i denne el lignende:

B.Munchen
Tottenham
A.Madrid
Røde stjerne
Brann

Med tanke på moro og stas så vil det være bra, men selvfølgelig ikke på avasement.
Da kan vi heller håpe på denne:

Anderlecht
Austria Wien
S.Moskva
Mlada Boleslav
Brann

Det aller værste tror jeg nok uansett vil være å havne i denne, m.t.p kjedelige og gode lag:

Basel
Sparta Praha
Spartak Moskva
Dinamo Zagreb
Brann

Uansett; skulle vi komme videre vil det kun være 24 lag + 8 cl lag igjen( er veldig interessant å se hvor mange storlag det muligens vil komme derfra,Liverpool ligger for øyeblikket veldig dårlig an i sin gruppe:)
Altså 32 lag igjen og rene knock out runder, der kan alt skje. Tror vi kan gjøre det stort med dette laget i år.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Brann&Bergen<3

Quote from: "dudo"uefa.com. Ellers vil nok både bt og ibergen være veldig "på".


Når på dagen begynne denne trekningen då?

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


krøvel vellevold

Quote from: "Nightfox"Trykk her


Det er jo skrevet av en fyr i Stavanger...
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Ah. sier sitt.... så litt dårlig-engelsk-tendenser. Jaja.

Xminator

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "dudo"uefa.com. Ellers vil nok både bt og ibergen være veldig "på".


Når på dagen begynne denne trekningen då?


Akkurat i tide til å stå opp etter gullfeiringen :D

Ricky

Er mange belgiere som lot seg imponere over spillet til Brann, og en av Anderlecht-tilhengerne kunne fastslå at det vi viste nede i Brugge faktisk er representativt for hvor gode vi er. Folk kunne bare sjekke selv på youtube :p

Ellers er de glade for at Anderlecht var representert på Jan Breydel-stadion, men de anser det som helt urealistisk å kunne få tak i spillere som Helstad og Huseklepp.

"According to me almost each player of Brann is a strengthening for us."
"Husseklep or whatever will be huge!"

Tror kanskje jeg vil ha Anderlecht fra pulje 1 allikevel :)

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"Er mange belgiere som lot seg imponere over spillet til Brann, og en av Anderlecht-tilhengerne kunne fastslå at det vi viste nede i Brugge faktisk er representativt for hvor gode vi er. Folk kunne bare sjekke selv på youtube :p

Ellers er de glade for at Anderlecht var representert på Jan Breydel-stadion, men de anser det som helt urealistisk å kunne få tak i spillere som Helstad og Huseklepp.

"According to me almost each player of Brann is a strengthening for us."
"Husseklep or whatever will be huge!"

Tror kanskje jeg vil ha Anderlecht fra pulje 1 allikevel :)


Vi har nok etterhvert fått noen gode venner rundt omkring: Ajax- og Feyenoord-fansen var nok glade i oss i 1996. Og nå er nok Anderlecht-, St.Liége- og Cercle-fansen våre venner også...
Legg ned hele klubben!

Ricky

Cercle-fansen heiet på Brann nesten like entusiastisk som vi gjorde.. Spesielt fordi Club-fansen har mobbet dem så mye for 4-0-tapet i Bergen i 96.
"com'on Brann!"

Chrisstah

kossen e det med borteturer no?
hørt noe snakk om 21 års aldersgrense.
stemmer det?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Bergen Sin Gutt

Hadde vært jævlig fett å møtt herlige Panathinaikos på Staddaen. Galningene fra Gate 13 og firesifret antall rablete grekere i Bergen. Kjenner etpar av dem fra Hellas, de er ikke klok på en flekk! Men jævlig hyggelige folk.

Hadde ikke Molde besøk av 2-3000 grekere på røkkeløkken da de møtte Olympiakos(sic!) det året de spilte i CL?

The Boss

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "dudo"uefa.com. Ellers vil nok både bt og ibergen være veldig "på".


Når på dagen begynne denne trekningen då?


Akkurat i tide til å stå opp etter gullfeiringen :D


Du mener vel akkuratt i tide til slutten av narchpielet?

Ultra - forever

Quote from: "Red Rabitt"Er utrolig herlig å vite at Brann er et av de 48 lagene som kan vinne uefa cupen i år. Det er faktisk 1/48 dels kjangs for at vi gjør det, selvom oddsen sikkert er 1000 då:) Mener vi har god kjangs for å gå videre fra gruppen om vi ikke skulle være veldig uheldig og havne i denne el lignende:

B.Munchen
Tottenham
A.Madrid
Røde stjerne
Brann

Med tanke på moro og stas så vil det være bra, men selvfølgelig ikke på avasement.
Da kan vi heller håpe på denne:

Anderlecht
Austria Wien
S.Moskva
Mlada Boleslav
Brann

Det aller værste tror jeg nok uansett vil være å havne i denne, m.t.p kjedelige og gode lag:

Basel
Sparta Praha
Spartak Moskva
Dinamo Zagreb
Brann

Uansett; skulle vi komme videre vil det kun være 24 lag + 8 cl lag igjen( er veldig interessant å se hvor mange storlag det muligens vil komme derfra,Liverpool ligger for øyeblikket veldig dårlig an i sin gruppe:)
Altså 32 lag igjen og rene knock out runder, der kan alt skje. Tror vi kan gjøre det stort med dette laget i år.

Det er stort å møte BBB og Dinamo Zagreb, jo!!
LTRAS LIBERI

Lennono8


Nixon

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Hadde vært jævlig fett å møtt herlige Panathinaikos på Staddaen. Galningene fra Gate 13 og firesifret antall rablete grekere i Bergen. Kjenner etpar av dem fra Hellas, de er ikke klok på en flekk! Men jævlig hyggelige folk.


Hvordan er billettfordelingen for bortesupportere i UEFA-cupen?
Har de rett på et firesifret antall billetter?
Rød makt på Hansa

DJ_ADG

Tror det e det samme som i hjemmelig liga og det fleste andre ligaer, 5%, men Brann e en små klubb så dersoom vi eks trekker Tottenham e det ikkje sikkert det blir utsolgt og då e det vel mulighet å få flere plasser om nødvendig
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Desperado

Quote from: "Nixon"Hvordan er billettfordelingen for bortesupportere i UEFA-cupen?
Har de rett på et firesifret antall billetter?


Nei, det er mye det samme som i tippeligaen:

http://www.uefa.com/newsfiles/19070.pdf

§13.06:

"All clubs in the UEFA club competitions must make at least 5% of the total
capacity of their stadium available exclusively to visiting supporters, in a
segregated, safe area. In addition, visiting clubs will be entitled to purchase
up to 200 top-category tickets (unless otherwise agreed between the two
clubs in question) for their VIP supporters, sponsors, etc. (see Articles 17
and 27 of the UEFA Stadium Infrastructure Regulations and Article 19 of the
UEFA Safety and Security Regulations)."

Tror dog at kravet til fysisk skille mellom bortesupportere og andre er litt strengere....

Northside

Tror bortefeltet vårt trenger en liten oppgradering dersom vi møter et av lagene med "ivrige" fans :lol:

Ett lite hvitt banner over 2 seterader vil muligens bli sett på med et stort smil hos enkelte bortesupportere.

Bombefar

Quote from: "Lennono8"


Så samme dokumentaren selv. Ikke mye frisk i skallen den gjengen der

Bruiser

Quote from: "Ricky"Er mange belgiere som lot seg imponere over spillet til Brann, og en av Anderlecht-tilhengerne kunne fastslå at det vi viste nede i Brugge faktisk er representativt for hvor gode vi er. Folk kunne bare sjekke selv på youtube :p

Ellers er de glade for at Anderlecht var representert på Jan Breydel-stadion, men de anser det som helt urealistisk å kunne få tak i spillere som Helstad og Huseklepp.

"According to me almost each player of Brann is a strengthening for us."
"Husseklep or whatever will be huge!"

Tror kanskje jeg vil ha Anderlecht fra pulje 1 allikevel :)

Driv å les i samme tråden faktisk og dei er ganske delte i si oppfatning. Der somme meiner at Brann har fleire som er meget gode og interessante som forsterkninger meiner andre at Brugge suger og er ikkje eit særlig godt målemeter for spelerane våre sine evner.

Men Anderlecht har vel en god del spenn og det overrasker meg ikkje det spett om dei kjem med eit bud på, feks, Huseklepp.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Bombefar

Quote from: "Bruiser"
Quote from: "Ricky"Er mange belgiere som lot seg imponere over spillet til Brann, og en av Anderlecht-tilhengerne kunne fastslå at det vi viste nede i Brugge faktisk er representativt for hvor gode vi er. Folk kunne bare sjekke selv på youtube :p

Ellers er de glade for at Anderlecht var representert på Jan Breydel-stadion, men de anser det som helt urealistisk å kunne få tak i spillere som Helstad og Huseklepp.

"According to me almost each player of Brann is a strengthening for us."
"Husseklep or whatever will be huge!"

Tror kanskje jeg vil ha Anderlecht fra pulje 1 allikevel :)

Driv å les i samme tråden faktisk og dei er ganske delte i si oppfatning. Der somme meiner at Brann har fleire som er meget gode og interessante som forsterkninger meiner andre at Brugge suger og er ikkje eit særlig godt målemeter for spelerane våre sine evner.

Men Anderlecht har vel en god del spenn og det overrasker meg ikkje det spett om dei kjem med eit bud på, feks, Huseklepp.


Nå trenger de vel ikke komme med et bud. Kanskje de ikke har fått med seg at han går ut av kontrakten snart

Bruiser

Må vel uansett komme med et bud, eller bedre kalt "kontraktsforslag", til Huseklepp.

Det blir det ultimate tapet om Huseklepp forsvinn som bosman. Håper Mjelde for alvor innser at Huseklepp treng å starte fleire kamper snarast, ellers er han tapt.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Harry Klein

Her er for øvrig lenke til seedingsgruppene for trekningen i morgen. Brann kan fort havne i en esselett gruppe, og ironisk nok virker seedingsgruppe 3 som den sterkeste:

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seeduc2007.html

monzilla

Tier på at vi trekker 4 lag øst for det gamle jernteppet.

Strandlien

Quote from: "Harry Klein"Her er for øvrig lenke til seedingsgruppene for trekningen i morgen. Brann kan fort havne i en esselett gruppe, og ironisk nok virker seedingsgruppe 3 som den sterkeste:

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seeduc2007.html


Hvordan er det mulig å påstå at det er muligheter for at Brann kan havne i en esselett gruppe? Vi er det 3. laveste rangerte laget med i cupen...

Skal ikke klage for mye, men tror folk må innse at vi nok er underdogs uansett hvilke av disse lagene vi møter.  :)

Bruiser

Quote from: "Strandlien"
Quote from: "Harry Klein"Her er for øvrig lenke til seedingsgruppene for trekningen i morgen. Brann kan fort havne i en esselett gruppe, og ironisk nok virker seedingsgruppe 3 som den sterkeste:

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seeduc2007.html


Hvordan er det mulig å påstå at det er muligheter for at Brann kan havne i en esselett gruppe? Vi er det 3. laveste rangerte laget med i cupen...

Skal ikke klage for mye, men tror folk må innse at vi nok er underdogs uansett hvilke av disse lagene vi møter.  :)

Håper motstanderane vi trekker kun ser på rankinga vår. Uhyggelege overraskelser for dei hovmodige i vente!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Nixon

Quote from: "Strandlien"Hvordan er det mulig å påstå at det er muligheter for at Brann kan havne i en esselett gruppe? Vi er det 3. laveste rangerte laget med i cupen...

Skal ikke klage for mye, men tror folk må innse at vi nok er underdogs uansett hvilke av disse lagene vi møter.  :)


Jeg tror seieren i Brugge har gått til hodet på folk. Har sett at mange tror at vi har en svært god sjanse til å gå videre. Nærmest en selvfølge. Det kommer til å bli svært vanskelig!
Rød makt på Hansa

Truls

La oss slippe engelske lag og anglofile tilstander!
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

ostraume

Quote from: "Truls"La oss slippe engelske lag og anglofile tilstander!


Veldig bra poeng. Det hadde vært gøy å få Tottenham, men samtidig ville det vært en pine å se 15% av stadion i hvitt. Disse anglofile klovnene vet jo ikke alltid hva som kommer først av Brann og sine utenlandske venner som de har satt på TV.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Strandlien"Hvordan er det mulig å påstå at det er muligheter for at Brann kan havne i en esselett gruppe? Vi er det 3. laveste rangerte laget med i cupen...

Skal ikke klage for mye, men tror folk må innse at vi nok er underdogs uansett hvilke av disse lagene vi møter.  :)


Jeg tror seieren i Brugge har gått til hodet på folk. Har sett at mange tror at vi har en svært god sjanse til å gå videre. Nærmest en selvfølge. Det kommer til å bli svært vanskelig!


Hæ? Er ikkje Brann best i verda?

Ultra - forever

Hadde blitt helt sykt om vi hadde trukket Dinamo Zagreb. Ulovlig blussing og mer, + høy synging non stop.
LTRAS LIBERI

rødesk

Noen som en side som følger trekningen live?

Når starter egentlig bilettsalget til disse kampene?
Her kan det jo være en ide å være tidlig ute. Vi får forhåndskjøpe biletter som alltid, eller?
oen må gå...!

Nixon

Quote from: "rødesk"Vi får forhåndskjøpe biletter som alltid, eller?


Hvis du har partoutkort er du sikret!
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "rødesk"Noen som en side som følger trekningen live?

Den vises live på Eurosport. Og da antar jeg at den går live på nettstedet deres også.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961



Go Up