• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tradisjon over på den nye tribunen på sydsiden.?

Started by Nesten, June 19, 2007, 20:35:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nesten

Hei.
Når den nye tribunen på sydsiden bygges håper jeg selve altandelen kan gjenoppføres midt på den nye tribunen, ihvertfall logoen og den nåværende altanen. Hva som ev blir liggende bakenfor betyr lite. Dette blir det eneste igjen fra gamle stadion isåfall. Jeg er så gammel at jeg husker da stadion kun hadde midtdelen på gamle sitte som en sittetribune mens det på hver side var slik det var på østkanten av gamle sitte fram til 1997.
I 1962 var det innenfor murene 26400 hvorav ca 25000 betalende mot FFK. Jeg har et flott bilde hjemme fra den kampen som ble spilt i stålende høstsol i september 1962. Det endte 4-1.
Vi har mistet ( i 1977 ) den gamle radioboksen midt på gamle stå, og svingene og store stå nord er borte. En liten tradisjonsbit har vi råd til å ta med i den nye tid. Søylene, de irriterende forsvinner og helhetsinntrykket blir veldig bra.
Nå gjelder det bare å gi ALLT mot Aalesund. Tenk om man kunne skape en stemning som i de mest minnerike kampene mot VIF,RBK og LSK.
Guttene må løpe og jobbe hardt. Egentlig er jeg litt redd fyrtårnet til Aafk.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Xminator

Altanen er flyttet inn i viplosjene på Nordre, søndre blir folketribunen. Verden går fremover, det gjør det heldigvis på Stadion også.

lekestuee


Ricky

Bataljonens tur til å få celebert besøk denne gangen, ja..

Corran

Stemmningen og den ukkuelige og (som oftest) helt ulogiske optimismen lever enda. Så noe blir jo det tatt vare på. Samme med sure naboer og høyt grunnvann.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Stoffi

Quote from: "Nesten"Hei.
Når den nye tribunen på sydsiden bygges håper jeg selve altandelen kan gjenoppføres midt på den nye tribunen, ihvertfall logoen og den nåværende altanen. Hva som ev blir liggende bakenfor betyr lite. Dette blir det eneste igjen fra gamle stadion isåfall. Jeg er så gammel at jeg husker da stadion kun hadde midtdelen på gamle sitte som en sittetribune mens det på hver side var slik det var på østkanten av gamle sitte fram til 1997.
I 1962 var det innenfor murene 26400 hvorav ca 25000 betalende mot FFK. Jeg har et flott bilde hjemme fra den kampen som ble spilt i stålende høstsol i september 1962. Det endte 4-1.
Vi har mistet ( i 1977 ) den gamle radioboksen midt på gamle stå, og svingene og store stå nord er borte. En liten tradisjonsbit har vi råd til å ta med i den nye tid. Søylene, de irriterende forsvinner og helhetsinntrykket blir veldig bra.
Nå gjelder det bare å gi ALLT mot Aalesund. Tenk om man kunne skape en stemning som i de mest minnerike kampene mot VIF,RBK og LSK.
Guttene må løpe og jobbe hardt. Egentlig er jeg litt redd fyrtårnet til Aafk.



Bare for å kverulere litt, tilskuerrekorden stammer ikke fra 1962, men en gang fra 90-tallet, da det uoffisielt var 28000 mennesker innenfor portene 16. Mai.
Men det er jo uoffisielt, så....

:)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Corran

For å kverulere med deg Stoffi så sier han ingenting om at det var tilskuerrekord. Så da kverulerer du ikke du bare slenger med leppen

Og tilskuerrekorden på stadda (uoffisielt) var mellom leger og en annen yrkesgruppe (var det politi eller brannmenn?) og da var det vist nok over 30000 innenfor porten og oppå gjerder og der de fikk plass.

Offisielt er dette rekordene
Cup: 24 800 Fredrikstad NM semifinale 1. oktober 1961
Serie: 23 900 Lillestrøm 8. mai 1978

Så da må tallene til Nesten være feile eller Brann sine sider være feile (mao 50/50)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

QuoteGuttene må løpe og jobbe hardt. Egentlig er jeg litt redd fyrtårnet til Aafk.


Kan kontoen på VG Diskusjon være stengt?

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

Go Up