• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva godt har sang gruppen gjort??

Started by mads1.., June 17, 2007, 20:56:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mads1..

Er d noen her som kan si meg hva de har greid og innføre av sanger å stemning på tribunen iår?
D e vel bare kommet en ny sang iår,som E Gullet skal.....men den e d vel ikke sang gruppen som står bak.
Hvorfor greier ikke de å komme opp m noe nytt som kan innføres på tribunen.
Trenger ikke bare å være sanger men kanskje noe `alla` en dans eller noe m en spesiell måte og hoppe og veive m armene på.
Ikke d på tide å tenke litt nytt.
Vi skal være spesielle og ikke gjøre d samme som alle andre,men noen her må no greie å finne på noe spesielt som hele Hansa kan gjøre samtidig.
Ser lyst på året..

Alastor

Rom. 1 dag.

Det er alt jeg har å si.

Red Rabitt

Quote from: "Alastor"Rom. 1 dag.

Det er alt jeg har å si.

Ja å lage nye supporter sanger kan sammelignes!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

kapteinen

Hvorfor får ikke forumsbrukere en tilbakemelding når de kommer med forslag og ideer?

Trenger ikke å være noe mer enn at det er notert, men man må vise at det jobbes med saken.
Z

xTaTic

Finnes egentlig denne gruppen, eller er det bare et rykte?

xTaTic

Quote from: "Bombefar"
Quote from: "xTaTic"Finnes egentlig denne gruppen, eller er det bare et rykte?


Hadde ikke den ene posten tidligere i tråden blitt slettet kunne du lest litt om det der...

OOOH, så det er en sånn hemmelig hysjhysj forening.

weirus

Quote from: "xTaTic"
Quote from: "Bombefar"
Quote from: "xTaTic"Finnes egentlig denne gruppen, eller er det bare et rykte?


Hadde ikke den ene posten tidligere i tråden blitt slettet kunne du lest litt om det der...

OOOH, så det er en sånn hemmelig hysjhysj forening.


offisielt finnes den ikke, det er ingen som vet om den, og heller ingen som vet om de er medlem i den...dessuten har d hemmelige møter (sang-verksted)  men er ingen som får vite hvor de holdes så er relativt lavt oppmøte...
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Northside

Var jeg som skrev det "tifo" sa, glemte å skifte nick. Var en personlig mening, dermed ikke noe jeg burde skrevet med tifo-nicket.

Kan skrive det igjen når jeg kommer hjem fra jobb :wink:

Northside

Quote from: "weirus"
offisielt finnes den ikke, det er ingen som vet om den, og heller ingen som vet om de er medlem i den...dessuten har d hemmelige møter (sang-verksted)  men er ingen som får vite hvor de holdes så er relativt lavt oppmøte...


Det er no bare kukk-snakk. Har vært ett eller to møter, disse møtene ble det skrevet om på forsiden her. Dag, dato, tid og sted stod der.

Alikavel var oppmøtet elendig, så hjelper ikke å sitte her å hyle i ettertid. Møt heller opp når ting skal skje.
Ble også skrevet her hva som skjedde på møtene, husker ikke om jeg skrev det...

C@Bøe_79

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "weirus"
offisielt finnes den ikke, det er ingen som vet om den, og heller ingen som vet om de er medlem i den...dessuten har d hemmelige møter (sang-verksted)  men er ingen som får vite hvor de holdes så er relativt lavt oppmøte...


Det er no bare kukk-snakk. Har vært ett eller to møter, disse møtene ble det skrevet om på forsiden her. Dag, dato, tid og sted stod der.

Alikavel var oppmøtet elendig, så hjelper ikke å sitte her å hyle i ettertid. Møt heller opp når ting skal skje.
Ble også skrevet her hva som skjedde på møtene, husker ikke om jeg skrev det...


Juni har vært en måned der de i sang-gruppen har hatt mye annet å tenke på.. Men kan garantere at gruppen kommer sterkere tilbake..
Personlig er ikke det Brann og sang-gruppen som står i mitt hode no, men er fast bestemt på å gjøre noe med det etter sommerpausen..
Jeg lover flere møter,verksted og dugnader etter pausen, om jeg så må ordne det 100% alene..

Mvh
Christian Bøe
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Tifo-gruppen

Nå har både christian og Thomas skrevet om sang gruppen og hva som har vært der. Jeg vil da stille et spørsmål tilbake til de som etterlyser sang gruppen. Har ikke en hver person som står på stadion et ansvar for være med å lage stemning?

Det har vært flere forsøk på å starte nye sanger på tribunen de siste månedene. Det har vært delt ut lapper og sanger har vært startet flere ganger for å få folk til  lære seg sangene. Men responsen har vært heller dårlig. Hvis ikke folk gidder å prøve når de står på stadion så hejlper det heller lite at folk sitter på forumet og kjefter i etterkant.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

grei

Hvordan satt "Niagarafossen" nede i Stavanger? Det ble vel delt ut lapper med denne på vei ned til Stavanger så de reisende fikk aktivert seg litt på turen? Det er lenge til man får en lignende mulighet igjen.

Klaus_Brann

Quote from: "grei"Hvordan satt "Niagarafossen" nede i Stavanger? Det ble vel delt ut lapper med denne på vei ned til Stavanger så de reisende fikk aktivert seg litt på turen? Det er lenge til man får en lignende mulighet igjen.


Jeg hørte ikke at den ble forsøkt startet i allefall, og ikke fikk jeg noen lapp (båt 2)..
Men "Bergen by er nydelig" satt veldig bra etter hvert..Bra trøkk, og jeg gleder meg te den mot Tromsø..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "Tifo-gruppen"Har ikke en hver person som står på stadion et ansvar for være med å lage stemning?

Det har vært flere forsøk på å starte nye sanger på tribunen de siste månedene. Det har vært delt ut lapper og sanger har vært startet flere ganger for å få folk til  lære seg sangene. Men responsen har vært heller dårlig. Hvis ikke folk gidder å prøve når de står på stadion så hejlper det heller lite at folk sitter på forumet og kjefter i etterkant.


Så BBB konkluderer egentlig med at sanggruppen har gjort jobben sin og fungert slik det var tenkt?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "Klaus_Brann"Men "Bergen by er nydelig" satt veldig bra etter hvert..Bra trøkk, og jeg gleder meg te den mot Tromsø..


Nja, den startet veldig bra. Men den gikk fort over til mumling da folk er usikre på teksten. Og ikke så rart, hørte flere versjoner både på kampen og på båten. Hørte både "fisk, regn og daier" og "fjell, regn og daier". Og denne delen bør egentlig sitte bra siden det tross alt er det eneste originale med hele sangen.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Klaus_Brann"Men "Bergen by er nydelig" satt veldig bra etter hvert..Bra trøkk, og jeg gleder meg te den mot Tromsø..


Nja, den startet veldig bra. Men den gikk fort over til mumling da folk er usikre på teksten. Og ikke så rart, hørte flere versjoner både på kampen og på båten. Hørte både "fisk, regn og daier" og "fjell, regn og daier". Og denne delen bør egentlig sitte bra siden det tross alt er det eneste originale med hele sangen.


Ble lei den sangen allerede på båten hjem fra Stavanger. Herregud, folk sang jo på denne sangen hele forbanna veien!
Legg ned hele klubben!

Tore Larsen

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Tifo-gruppen"Har ikke en hver person som står på stadion et ansvar for være med å lage stemning?

Det har vært flere forsøk på å starte nye sanger på tribunen de siste månedene. Det har vært delt ut lapper og sanger har vært startet flere ganger for å få folk til  lære seg sangene. Men responsen har vært heller dårlig. Hvis ikke folk gidder å prøve når de står på stadion så hejlper det heller lite at folk sitter på forumet og kjefter i etterkant.


Så BBB konkluderer egentlig med at sanggruppen har gjort jobben sin og fungert slik det var tenkt?


Nei det vil jeg ikke si. Problemet er at et fåtall av personer kan ikke alene innføre og synge "inn" nye sanger på tribunen. Man er avhengig at andre rundt lærer seg sangen og synger med.
Ja, sanggruppen har fått en tråkig start og en av hovedpersonene har en alvorlig sykdom som han sliter med nå. Man kan da si at "hvorfor overtar ingen andre jobben da"? problemet er at det er latterlig dårlig med initiativ og dugnadsånd rundtom, man krever og krever men vil man selv bidra? Svaret er som oftest nei.

Jeg tror at med tiden så vil man se mer av sanggruppen og vil oppfordre samtlige til å prøve å bidra med dette arbeidet.
Mvh

Tore

Nixon

Quote from: "Tore Larsen"Problemet er at et fåtall av personer kan ikke alene innføre og synge "inn" nye sanger på tribunen. Man er avhengig at andre rundt lærer seg sangen og synger med.


Et fåtall personer kan gjøre det dersom sangen er bra nok og man er standhaftige nok. Slik den lille gjengen som innførte "Gullet ska hem" var. De var ikke mange første gangen, men de holdt på slik at flere og flere lærte seg sangen for hver gang. Denne stayerevnen virker det som sanggruppen mangler helt.
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "Nixon"

Et fåtall personer kan gjøre det dersom sangen er bra nok og man er standhaftige nok. Slik den lille gjengen som innførte "Gullet ska hem" var. De var ikke mange første gangen, men de holdt på slik at flere og flere lærte seg sangen for hver gang. Denne stayerevnen virker det som sanggruppen mangler helt.


trikset der var vel at guttene fikk den igang på Victoria først, dermed kunne en god del personer sangen?

Slikt samhold er det desverre ikke i Bataljonen, selv om man skulle tro det kan gå på puben.

SonOfGeir

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Nixon"

Et fåtall personer kan gjøre det dersom sangen er bra nok og man er standhaftige nok. Slik den lille gjengen som innførte "Gullet ska hem" var. De var ikke mange første gangen, men de holdt på slik at flere og flere lærte seg sangen for hver gang. Denne stayerevnen virker det som sanggruppen mangler helt.


trikset der var vel at guttene fikk den igang på Victoria først, dermed kunne en god del personer sangen?

Slikt samhold er det desverre ikke i Bataljonen, selv om man skulle tro det kan gå på puben.

Stalin


Speedy

Quote from: "Stalin"Hva er en "daie?"


sånn som du sugde på når du var liten..
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

grei

Quote from: "SonOfGeir"
Sånn går den, og vi har forsåvidt sunget den i hele år på z. Oslo by byttes med laget/stedet vi møter alt etter som. Kan lages uendelig med vers på denne og det kommer vi nok til å gjøre. Angående den nydelige poesien i drit drit og mer drit så blir dette flott når 4000 synger med. Også slipper vi dette no ser eg rødt tullballet ;)

Hele år er nok å ta i litt. Det var vel rundt midten av mai denne ble forsøkt dratt igang av noen som hadde vært i England og som (i likhet med de andre supportergruppene i Norge som synger om at akkurat deres by "er nydelig") hadde latt seg inspirere. Den første kampen mange nok sang med til at den kunne høres var vel mot LSK der man (muligens i geiterus) klarte å synge "å Oslo by" når vi faktisk spilte mot et lag fra Lillestrøm.

Og nei, det andre verset kommer aldri til å slå an. Like greit. Finn på noe bedre, folkens.

tolind

Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Northside



tolind

Hvis vi kjører igang litt light hetsing mot samene, lukter det "ganding" og nedrykk lang vei!! He he!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

olebrann3


tolind

Følgende hadde vart j***** tøft:

Forutsetter at hele Hansa først sitter seg ned.

Mens folket sitter begynner alle å hviske taktfast: Krige, krige, krige, krige!

Så reiser alle seg opp samtidig og roper taktfast: Krige, krige, krige!

Deretter hopper hele Hansa mens vi skiker av full hals: Krige, krige, krige!!!

Hadde vært tøft istedet for "jobbe Brann, jobbe Brann, jobbe Brann"
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Klaus_Brann

Quote from: "tolind"Følgende hadde vart j***** tøft:

Forutsetter at hele Hansa først sitter seg ned.

Mens folket sitter begynner alle å hviske taktfast: Krige, krige, krige, krige!

Så reiser alle seg opp samtidig og roper taktfast: Krige, krige, krige!

Deretter hopper hele Hansa mens vi skiker av full hals: Krige, krige, krige!!!

Hadde vært tøft istedet for "jobbe Brann, jobbe Brann, jobbe Brann"


Ser det for meg, og det hadde vært kjempestilig, men det skjer aldri. Kanskje, og merk deg KANSKJE, kunne man fått med de to Bataljonsfeltene på dette, men ikke mange fler..Slike ting er så unorsk, og vi er for "stive" for sånt. Men det hadde vært litt av et syn..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

var det sang gruppen som prøvde dra i gang en sang i går`?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: "Chrisstah"var det sang gruppen som prøvde dra i gang en sang i går`?


Tenker du på "For ett lag klapp klapp..For en by klapp klapp, for et lag fra Bergen by klapp klapp..Mellom høye fjell, bakkar og berg, finner du Bergen by klapp klapp"??
Jeg vet ikke om de er i sanggruppen, men de er i alle fall tifo gutter...
Vi prøvde å samle oss for å dra opp stemningen, det hjalp litt i alle fall, men dumt det var så spredt i går.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Chrisstah"var det sang gruppen som prøvde dra i gang en sang i går`?


Tenker du på "For ett lag klapp klapp..For en by klapp klapp, for et lag fra Bergen by klapp klapp..Mellom høye fjell, bakkar og berg, finner du Bergen by klapp klapp"??
Jeg vet ikke om de er i sanggruppen, men de er i alle fall tifo gutter...
Vi prøvde å samle oss for å dra opp stemningen, det hjalp litt i alle fall, men dumt det var så spredt i går.


ja var den eg mente. forøvrig en sang som kan bli skikkelig trøkk i hvis folk slenger seg på.
vi sto ganske nermt den gjengen som sang det, mange som sto spredt. men utover 2 omgang så kom det noen folk bort der vi sto. sto ganske mot midten da ble stemningen bedre med en gang!
men mot VIF så må vi stå samlet hele gjengen.
hadde det vært mulig å få noen i bataljonene eventuelt til å organisere synge felt på nedre vg neste helg? hadde vært kos å synge ut smurfene på ullevaal.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

HansaInferno

BBB bør ordne det slik at 50 - 100 mann som synger står i midten og at alle andre som vil synge blir oppfordret til å møte tidlig og trekke mot midten. I Drammen er tribunen så dårlig at det er vanskelig å få noe bra til uansett. Vi sto på høyresiden og stemingen var grei nok, men da innen en relativt liten gjeng som sang. Mye folk fra Norway Cup og andre familier som var på tur.. Greit nok; vi vant, det var mye folk og vi koste oss. Men mot VIF bør stemingen bli mye bedre.
Breiflabben, baby!

Northside

Vi som begynte den har ingenting med sanggruppen å gjøre. (en gruppe jeg riktignok mener ikke eksisterer per dags dato).

Stemmer at vi dro en del personer bort til oss før kampstart for å bedre stemningen, men burde tenkt på det før.

Usikker på om jeg kan reise på VIF kampen. Men dersom det kommer like mye folk som jeg vil tro så bør vi legge en liten plan for hvordan vi kan bedre stemningen.
Når det kommer en haug med Norway cup pakk som debuterer på en Brann kamp + en del familier så blir stemningen deretter, ihvertfall dersom de stiller seg i midten.

En ting som kan gjøres er å forklare  de at dersom de ikke ønsker å bidra med stemningen kan de komme seg ut på sidene, hvor det faktisk er bedre plass og man ser bedre (pga vinkelen). Er det noe jeg virkelig hater er det folk som kun står der for å oppleve stemningen fremfor å bidra!

Slik som det var i Drammen så stod vi så pass spredd at sangene ikke spredde seg raskt nok på tribunene. LSK stilte med over 1000 stykker i samme svingen i år. De visste om problemet og brukte megafon til å starte sanger, dermed så ble hele feltet med fra begynnelsen av og stemningen ble fort mye bedre.

Nå vet jeg at 99,9% her inne heller ønsker en død kamp på tribunen fremfor megafon og stemning. For at det ikke skal skje må det samles en god gjeng i midten som starter sanger så pass høyt at "alle" hører det og kan hive seg på fra starten av. Fikser vi 50-100 stykker helt oppe i midten så vil vi klare å holde et godt trøkk på sangene på Engen kampen.

Pondan

Kanskje bussene kan dra fra "sentrum" av oslo til Tullevåll før en time før kampen starter, da får kanskje de som skal synge de plassene som må til... Dritlei at bussene skal opp så jævlig sent.. kommer jo inn porten 15 min før kampen..

Klaus_Brann

Quote from: "NorthsideFCDH"Vi som begynte den har ingenting med sanggruppen å gjøre. (en gruppe jeg riktignok mener ikke eksisterer per dags dato).

Stemmer at vi dro en del personer bort til oss før kampstart for å bedre stemningen, men burde tenkt på det før.

Usikker på om jeg kan reise på VIF kampen. Men dersom det kommer like mye folk som jeg vil tro så bør vi legge en liten plan for hvordan vi kan bedre stemningen.
Når det kommer en haug med Norway cup pakk som debuterer på en Brann kamp + en del familier så blir stemningen deretter, ihvertfall dersom de stiller seg i midten.

En ting som kan gjøres er å forklare  de at dersom de ikke ønsker å bidra med stemningen kan de komme seg ut på sidene, hvor det faktisk er bedre plass og man ser bedre (pga vinkelen). Er det noe jeg virkelig hater er det folk som kun står der for å oppleve stemningen fremfor å bidra!

Slik som det var i Drammen så stod vi så pass spredd at sangene ikke spredde seg raskt nok på tribunene. LSK stilte med over 1000 stykker i samme svingen i år. De visste om problemet og brukte megafon til å starte sanger, dermed så ble hele feltet med fra begynnelsen av og stemningen ble fort mye bedre.

Nå vet jeg at 99,9% her inne heller ønsker en død kamp på tribunen fremfor megafon og stemning. For at det ikke skal skje må det samles en god gjeng i midten som starter sanger så pass høyt at "alle" hører det og kan hive seg på fra starten av. Fikser vi 50-100 stykker helt oppe i midten så vil vi klare å holde et godt trøkk på sangene på Engen kampen.


Veldig enig i det du skriver her..
Som fakta er, så ble det dårlig trøkk rett og slett pga. at de syngende var altfor spredt..Leste inne på Godset sitt forum, og de mente de gruste oss totalt, og det er jo fakta..De mente også at Kanari var mye bedre enn oss,  men det har jo både med det du nevner, i tillegg til at de nok reiste flere syngende, mens vårt felt var begrodd av familier..
Det er dessverre ikke så stemningsskapende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "Pondan"Kanskje bussene kan dra fra "sentrum" av oslo til Tullevåll før en time før kampen starter, da får kanskje de som skal synge de plassene som må til... Dritlei at bussene skal opp så jævlig sent.. kommer jo inn porten 15 min før kampen..
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"[ .Leste inne på Godset sitt forum, og de mente de gruste oss totalt, og det er jo fakta.. .
Legg ned hele klubben!

Northside

Så, hva mener du vi skal gjøre for at stemningen ikke blir like dårlig nok flere ganger når vi står uten tak? De fleste lagene som ikke hadde tak før har fått ting på plass nå, slik som Sandefjord og FFK. Men hva kan vi gjøre for at stemningen blir bedre neste gang vi står uten tak?
Bare godta at stemningen suger for så å skylde på at vi ikke har tak?

Når andre lag i Norge og rundt om i europa titt og ofte klarer å lage stemning uten tak så må for pokker vi også gjøre det!
Greit at det var mye familier og norway cup-pakk som definitivt satte en brems for sangene, men vi har vært rimelig dårlig i fredrikstad, Sandefjord, Stabæk (ok, den tribunen er faktisk håpløs), Start osv uten at vi har prøvd å gjøre noe med det... flaut.

Chrisstah

Quote from: "NorthsideFCDH"Så, hva mener du vi skal gjøre for at stemningen ikke blir like dårlig nok flere ganger når vi står uten tak? De fleste lagene som ikke hadde tak før har fått ting på plass nå, slik som Sandefjord og FFK. Men hva kan vi gjøre for at stemningen blir bedre neste gang vi står uten tak?
Bare godta at stemningen suger for så å skylde på at vi ikke har tak?

Når andre lag i Norge og rundt om i europa titt og ofte klarer å lage stemning uten tak så må for pokker vi også gjøre det!
Greit at det var mye familier og norway cup-pakk som definitivt satte en brems for sangene, men vi har vært rimelig dårlig i fredrikstad, Sandefjord, Stabæk (ok, den tribunen er faktisk håpløs), Start osv uten at vi har prøvd å gjøre noe med det... flaut.


eneste å gjøre med det, er at Sang-gruppen evntuelt Bataljonen, organisere synge felt før 1 time før kampstart, noe de bør gjøre på stadioner med tak eller uten tak. står vi syngende samlet så lager vi bra trøkk. håper på å få til noe sånt på ullevaal.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

steinbygger

Quote from: "NorthsideFCDH"Greit at det var mye familier og norway cup-pakk som definitivt satte en brems for sangene.


Skjerpings, du kaller vel ikke Brannsupportere for pakk bare for de er 14 år....

Brann&Bergen<3

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "NorthsideFCDH"Greit at det var mye familier og norway cup-pakk som definitivt satte en brems for sangene.


Skjerpings, du kaller vel ikke Brannsupportere for pakk bare for de er 14 år....


er ikke det han gjør heller. han sier det ble lavere synging pga de. Det stemmer nok og for alle de mange foredrene som er me familier synger nok ikke, de er der kun pga sin sønn eller datter. Og det er mange av de "små" som ikke kan sangene, blir flere av de fra Norway cup som kun er for å se kampen osv.. Han nevnte ingenting med å kalle noen for noe!

C@Bøe_79

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "NorthsideFCDH"Så, hva mener du vi skal gjøre for at stemningen ikke blir like dårlig nok flere ganger når vi står uten tak? De fleste lagene som ikke hadde tak før har fått ting på plass nå, slik som Sandefjord og FFK. Men hva kan vi gjøre for at stemningen blir bedre neste gang vi står uten tak?
Bare godta at stemningen suger for så å skylde på at vi ikke har tak?

Når andre lag i Norge og rundt om i europa titt og ofte klarer å lage stemning uten tak så må for pokker vi også gjøre det!
Greit at det var mye familier og norway cup-pakk som definitivt satte en brems for sangene, men vi har vært rimelig dårlig i fredrikstad, Sandefjord, Stabæk (ok, den tribunen er faktisk håpløs), Start osv uten at vi har prøvd å gjøre noe med det... flaut.


eneste å gjøre med det, er at Sang-gruppen evntuelt Bataljonen, organisere synge felt før 1 time før kampstart, noe de bør gjøre på stadioner med tak eller uten tak. står vi syngende samlet så lager vi bra trøkk. håper på å få til noe sånt på ullevaal.


Det kan forsøkes på Søndag, men som oftest er det sikkerhet-sjekken på Ullevål som er flaskehalsen..
Ikke bussene..
Northside og jeg kommer med bussen, og kan snakke om dette noen minutter på turen;-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Chrisstah

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "NorthsideFCDH"Så, hva mener du vi skal gjøre for at stemningen ikke blir like dårlig nok flere ganger når vi står uten tak? De fleste lagene som ikke hadde tak før har fått ting på plass nå, slik som Sandefjord og FFK. Men hva kan vi gjøre for at stemningen blir bedre neste gang vi står uten tak?
Bare godta at stemningen suger for så å skylde på at vi ikke har tak?

Når andre lag i Norge og rundt om i europa titt og ofte klarer å lage stemning uten tak så må for pokker vi også gjøre det!
Greit at det var mye familier og norway cup-pakk som definitivt satte en brems for sangene, men vi har vært rimelig dårlig i fredrikstad, Sandefjord, Stabæk (ok, den tribunen er faktisk håpløs), Start osv uten at vi har prøvd å gjøre noe med det... flaut.


eneste å gjøre med det, er at Sang-gruppen evntuelt Bataljonen, organisere synge felt før 1 time før kampstart, noe de bør gjøre på stadioner med tak eller uten tak. står vi syngende samlet så lager vi bra trøkk. håper på å få til noe sånt på ullevaal.


Det kan forsøkes på Søndag, men som oftest er det sikkerhet-sjekken på Ullevål som er flaskehalsen..
Ikke bussene..
Northside og jeg kommer med bussen, og kan snakke om dette noen minutter på turen;-)


Det er i hvertfall verdt et førsøk. flott at noen tar initativ.
håper det funker.
eg skal hvertfall stelle meg mot midten i skrike for full hals. satser på god stemning på søndag.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"[ .Leste inne på Godset sitt forum, og de mente de gruste oss totalt, og det er jo fakta.. .


Det er mye sant her, men jeg er bombesikker på at med litt organisering så kunne vi klart å hevet oss stemningsmessig en del..Det ble jo bedring bare fra vi kom inn hvor det ikke var helt stiller, til vi samlet oss...
Jeg vet selvfølgelig at tak spiller en viktig rolle, men hva mener du vi skal gjøre når det IKKE er det, som det var tilfelle her?
Det er vel bare en ting å gjøre, og det er å ta tak å prøve å skape stemning, samt at man kunne fått organisert oss bedre. Jeg er ganske sikker på at LSK f.eks. samla de shalalalallende Kanarisene så de fikk best mulig stemning..
Dette med LSK nevnte jeg jo også, og det er ganske naturlig at vi ikke bør  kunne måle oss med de, når de stiller med en del fler syngende. Hadde vi stilt med samme supportere som mot Viking f.eks. så burde vi kunne sammenlignet..
Uansett, stemningen kunne blitt bedre. Det tok aldri helt av, selv om vi lå an til kalasseier på bortebane.

Og en ting til; det er ikke mot Enga vi trenger å mane opp til stemning:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

DJ_ADG

Sang lapper som ble delt ut på Godse kampen og startet et par ganger;

QuoteMelodi: Tidligere sangen til Frank Strandli
Ettersom flere etterlyser at vi skal synge saktere, er det lagt inn klapp i denne sangen slik attempoet ikke skal bli for fort-
Oppfordrer alle til å stå med hendene i været når sangen synges. Når klappene så kommer blir det et mektig syn for dem som ser på

For en by             (KLAPP x2)
For et lag                 (KLAPP x2)
For et lag fra Bergen by (KLAPP x2)
Mellom høye fjell, bakker og berg,
finner du Bergen by  (KLAPP x2)
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

ctine

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Pondan"Kanskje bussene kan dra fra "sentrum" av oslo til Tullevåll før en time før kampen starter, da får kanskje de som skal synge de plassene som må til... Dritlei at bussene skal opp så jævlig sent.. kommer jo inn porten 15 min før kampen..


Første bussen fra sentrum til Ullevaall gikk litt over 6 i går. Var fremme 1.5 time før kampstart, og det var da dørene ble åpnet....
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Go Up