• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

3.runde i cupen

Started by krøvel vellevold, June 15, 2007, 08:13:55 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Snart er det vel tid for oppsett av 3.runde i NM. Og siden vi ikke møter eliteseriemotstand i den runden, så er følgende klubber aktuelle:

Alta, Bryne, Bærum, Haugesund, Korsvoll, Notodden, Hønefoss, Skeid, Kongsvinger, Kopervik, M/S, Glimt, LøvHam, Mo, Nybergsund, Drøbak/Frogn, Moss, Tromsdalen og Tønsberg.

I utgangspunktet settes kampene opp noenlunde geografisk, men det er ikke sikkert den kabalen går opp. Spesielt hvis det da vil ende med motstandere som har møtt hverandre for ikke så mange år siden.

De som i utgangspunktet skulle være mest aktuelle for Brann rent geografisk, er vel Løv Ham, Kopervik, Haugesund og Bryne. LøvHam tror jeg IKKE er aktuelle, siden vi møtte dem i cupen for bare to år siden. Hvis ikke Kopervik og Haugesund har møtt hverandre nylig, kan det lett bli de to mot hverandre. Det er ikke så lenge siden Bryne og Viking møttes i cupen (2004), men forsåvidt er det jo ikke lenge siden Bryne og Brann møtte hverandre heller (2004). Dermed tipper jeg at Brann enten møter Kopervik/Haugesund (hvis de har møtt hverandre i cupen de senere år), eller at vi blir sendt langt pokkerivold til en annen landsdel. Tønsberg tror jeg er uaktuell siden de allerede har møtt et eliteserielag.
Legg ned hele klubben!

Snublefot

synes det er fjernt at det er sånn..


Legg alle lagene i en bøtte fra første runde og trekk hjemmelag vs bortelag...  om det sÃ¥ starter med rbk - brann i første runde sÃ¥ for det være sÃ¥nn...

mener når jeg..

Nixon

Jeg tipper vi møter Kopervik på Stadion. De har hatt to hjemmekamper og må derfor til Bergen.
Rød makt på Hansa

Northside

Buss til Alta, anyone?

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Jeg tipper vi møter Kopervik på Stadion. De har hatt to hjemmekamper og må derfor til Bergen.


Med mindre de tenker cupfest og distriktspolitikk i disse tidlige rundene.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Snublefot"synes det er fjernt at det er sånn..


Legg alle lagene i en bøtte fra første runde og trekk hjemmelag vs bortelag...  om det sÃ¥ starter med rbk - brann i første runde sÃ¥ for det være sÃ¥nn...

mener når jeg..
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"Jeg tipper vi møter Kopervik på Stadion. De har hatt to hjemmekamper og må derfor til Bergen.


Med mindre de tenker cupfest og distriktspolitikk i disse tidlige rundene.


Ikke umulig. Det har vært litt ulik praksis de siste årene. Selv om Brann har spilt flest hjemmekamper i 3. runde de siste 5-6 årene.

Men jeg satser fortsatt pengene mine på Kopervik.
Men jeg er med til Alta, Krøvel!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Snublefot"synes det er fjernt at det er sånn..


Legg alle lagene i en bøtte fra første runde og trekk hjemmelag vs bortelag...  om det sÃ¥ starter med rbk - brann i første runde sÃ¥ for det være sÃ¥nn...

mener når jeg..


Det er sikkert kjempelurt. Da kan vi ende opp med 3.divisjonslag i cupfinalen, det vil jeg ha meg frabedt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Nixon

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"og vi møter Kopervik borte


Hva? Skal de liksom få tre hjemmekamper på rad og vi tre borte? Urettferdig!!!;)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"og vi møter Kopervik borte....

http://www.alltidfotball.no/artikkel/3-runde-nm-for-menn-2007


Spørsmålet er da, hvor er Kopervik???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa

vebo

På karmøy, en halvtime fra haugesund. Forresten et av stoppestedene til flaggruten, så det skal være greitt å komme seg ned.
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: "vebo"På karmøy, en halvtime fra haugesund. Forresten et av stoppestedene til flaggruten, så det skal være greitt å komme seg ned.


Hvor lang tid bruker man ned dit??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

3-4 tiimer tror jeg. Spørs forresten om det går båt opp etter kampen. Kanskje bataljonen kan leie en mindre båt?
Tiocfaidh ár lá

Alzheimer/Silverspurs

Det er vel 3-4 timar trur eg ja. Men har aldri vore der :)
Har ein følelse for borteseier, faktisk!

Enga får ny sjanse mot bruntrøyer (er ikkje Mo brune?) og håpar at alle gode ting er 2 i år :)

Sogningen

Må si meg enig med "Snublefot". Trekk fra første runde. Tviler på om det blir lag fra3. div i finalen av den grunn.

Klaus_Brann

Quote from: "Sogningen"Må si meg enig med "Snublefot". Trekk fra første runde. Tviler på om det blir lag fra3. div i finalen av den grunn.


Sjansen for å få lag fra lavere divisjoner øker jo betraktelig, og det skal/bør være to tippeligalag i finalen..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

ja til dagens system som skaper  blest rundt lokalfotballen og som gir kortere avstander for supportere og spillere!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Kampen går på TV2 Sport melder brann.no.

Men det er vel ingen grunn til at ikke BBB kan sette opp en buss eller kanskje en passende båt hvis det er noen ledige. De kan jo sette en kort svarfrist og avlyse hvis det ikke er interesse for turen.

Ellers er det jo en fordel med mange bortekamper i begynnelsen. Det kan slå positivt ut senere.
Rød makt på Hansa

Christian

En annen fin sak med dette er jo at Brann no ligger bra an til å få hjemmekamp i neste runde, når ting begynner å bli spennende (om vi slår ut Kopervik, riktignok).

olebrann3

eneste fordel med at denne er borte er at vi får 4. runde hjemme

dudo

Quote from: "olebrann3"eneste fordel med at denne er borte er at vi får 4. runde hjemme


Ikke om vi trekker RBK, Start eller Viking, som alle har reist lengre enn oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

- Det skal være mulig å avansere, sier Mjelde til BT.

Han om det...
Rød makt på Hansa

tj00m

satser på fest mot enga i 4.runde :D men de som har partoutkort, gjelder det på cupkamper og?
Brann Bergens Stolthet!

Fabregas

Quote from: "tj00m"satser på fest mot enga i 4.runde :D men de som har partoutkort, gjelder det på cupkamper og?


Tror ikke det, men du har forkjøpsrett eller noe sånt. Uansett, så må vi vel trekke RBK, VIF eller LSK for at stadion skal bli ok fylt opp. Jeg vet ikke hvordan det er med dere andre men for meg så er cupen en turnering for de som ikke vinner serien. Men selvfølgelig, en double hadde vært helt fantastisk!!!(Men da må vi ta serien først!!!)

Jeg tipper interessen for cupen vil være ganske laber, men vi får jo vente å se. Ingenting hadde vært bedre enn at det ble stinn brakke selv om vi skulle møte et ukjent 1divslag.

Er jo flott hvor lengre vi får walkover-kamper ute på vestlandet. Det setter jo oss i en bedre posisjon får de senere kampene.

Nixon

Det er satt opp busstur til Kopervik ser jeg. Flott tiltak! Men er det noen sjanse i det hele tatt for at bussen skal komme frem til Kopervik noe særlig før enn to minutter på seks? Slik som mot Trio. Eller som turene til Voss eller Nordheimsund for den saks skyld. Kopervik-turen starter rett nok en halvtime før enn til Husnes, men det er to ferger som skal nåes mellom pissepausene, så det er all grunn til å være skeptisk...;)
Rød makt på Hansa

Erlend

Quote from: "tj00m"satser på fest mot enga i 4.runde :D men de som har partoutkort, gjelder det på cupkamper og?

Tror det gjelder for kvart-og-semifinale

Go Up