• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

8.2 millioner til spillerkjøp

Started by Leffen, June 11, 2007, 13:03:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Leffen

hilsen hardball

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article1105862.ece

spørsmålet blir jo bare: trenger vi egentlig flere spillere per dags dato? sånn jeg ser det måtte det vært en virkelig klassestopper, eller en klassespiss

rødesk

I dag mener jeg vi en såpass god tropp, at de pengene heller burde brukes til talentutvikling! Det er det vi virklig trenger. Bygge opp et stort akademi med masse unge talenter :)
oen må gå...!

_owenz_

Det er mange som kan forsvinne i sommer eller til høsten.

Andresen, Sæternes, Winters, og Bjarnason er alle Bosman etter 2007.

Ludvigsen forsvinner på utlån til sommeren, og Huseklepp er det fortsatt litt uklart rundt. Helstad kan også bli solgt enten i sommer eller til vinteren.

I sommer er det gode muligheter å finne gode forsterkninger, skatteluken er vel tettet nå men det er fortsatt mange spillere som bruker sommer pausen til å finne ny klubb.

Må vurderes nøye hvem man kjøper ja, personlig hadde jeg ikke hatt noe imot om man skaffet seg en bra spiss fra øst europa et sted. For 8 mill. i østeuropa får man tilgang på mye bedre spillere en det som er tilgjengelig for samme sum i Norge.

Xminator

Det må jo være noe på gang her. En helt umotivert pressemelding er det neppe, og om Brann fortsatt var i forhandlingsposisjon med noen ville de jo holdt kjeft for å ikke presse opp prisen.

Her er det en del ting som kan ha skjedd.
* Andresen kan ha bestemt seg for å stikke, og man har funnet en erstatter.
* Andresen kan ha bestemt seg for å forlenge, men Brann trenger hjelp.
* Brann kan ha bestemt seg for å hente erstatter for Sæternes og Winters allerede i sommer.
* Brann har fått napp på en midtstopper som erstatning for Bjarnason. Igjen i sommer for å spille spilleren inn i Brann før 2008.
* En eller flere spillere solgt, og nye hentet inn for å erstatte

Neppe relatert til Huseklepp, hans plass i troppen vil bli dekket av en billigere spiller enn det Hardball jobber med.

steinbygger

Jeg håper at de har lært fra de siste to sesongene. Kjøper man spillere i sommervinduet og setter de inn på laget så er sannsynligheten meget stor for at man ødelegger rytmen i laget. Skal de kjøpe spillere i sommer må det være med tanke på 2008 sesongen.

Jeg håper heller at dette er penger som kan brukes i forbindelse med reforhandlinger av eksistrende kontrakter. Stallen er god nok så lenge man for beholde de som allerede er i klubben.

Brann&Bergen<3

iBergen.no ja, tror no ikke på det der eg då. Kommer for mye piss fra de at jeg gidd faktisk ikke å bry meg om det de skriver!

Xminator

Nå er dette på BT.no også, etter en pressemelding fra Hardball. Så ingen grunn til å skyte etter iBergen her.

En del av pengene går til å betale for Solli, så ikke umulig det har vert en "antall kamper spilt" klausul med i bildet mellom Hardball og Brann.

Gepard

Dette må da være penger som er øremerket til spillerinnkjøp, kan aldri tenke meg at disse pengene kan brukes til talentsatsning eller reforhandling av kontrakter\lønn.

En spiller er nok på vei, forhåpentligvis en klassemidtstopper. Si at Brann selv kan bruke en 2-3 mill selv på kjøp, og vi kan hente en ti-mills klassespiller, og det er opp mot disse summene en nå må for å hente spillere som er enda bedre en de vi har per i dag. Ingen vits å hente backupspillere nå, det er stallen altfor bra til å trenge.

abe78

Dette er vel pengene som skal til for å hente Azar Karadas?
.og husk!

Roald

Quote from: "Gepard"Dette må da være penger som er øremerket til spillerinnkjøp, kan aldri tenke meg at disse pengene kan brukes til talentsatsning eller reforhandling av kontrakter\lønn.

Hardball:
«I en ekstraordinær generalforsamling i Hardball AS ble det i en rette emisjon hentet inn 8,2 millioner kroner for delvis å dekke eksisterende fordringer og for å være forberedt om Brann skulle trenge hjelp i sommervinduet».

Disse eksisterende fordringene det pekes på her er vel bare annen måte å formulere kontraktsforhandlinger og andre utgifter på spillere som allerede er i troppen.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

steinbygger

Quote from: "abe78"Dette er vel pengene som skal til for å hente Azar Karadas?


Hvorfor i alle dager er det så mange her inne som vil hente Azar hjem igjen. Fyren har ett virus i kroppen som gjør at han må starte på 0 igjen. Er ingen som med visshet kan si når og om Azar vil være spilleklar igjen og på hvilke nivå han evt kommer tilbake på.

_owenz_

Quote from: "abe78"Dette er vel pengene som skal til for å hente Azar Karadas?


Litt off-topic, men vil vi egentlig ha Azar tilbake idag? Har ikke han ME også? Jeg føler det er bedre å satse på nye strenger enn å hente Azar iaf. tror han er ferdig i europa den dagen han kommer tilbake hit.


Kjell249

Er kanskje litt naiv, men tror sjansen for at en spiller går i sommervinduet er ganske liten hvis Brann ligger godt ann i gullkampen. Da tenker jeg på spillere som spiller regelmessig (les: blant annet Andresen, Sæternes, Helstad).

Men at Gashi, Huseklepp og Haugen finner seg en ny arbeidsgiver (utlån), er nok mer sannsynlig.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Corran

Haugen sier jo at det IKKE er et alternativ å se etter andre klubber. Han skal kjempe seg til en plass og vil ikke til andre klubber en Brann.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

enavgutta


Leffen

helt enig i at eventuelle kjøp burde holdes på vent til vinteren. vi har som tidligere nevnt mange spillere i "usikker"-kategorien, og flere utskiftninger kommer nok til å skje etter sesongen. men den stallen vi har nå burde være god nok til å kjempe helt inn om seriegullet. klarer vi ikke det er det ikke nødvendigvis bredden på stallen som har skylden....

Fabregas

Synes ikke vi bør gjøre som i fjor sommer, sette innpå småskadete nykommere til fordel for en spiller som spilte stabilt godt og dermed faktisk delvis kjøpte gullet vekk. Alle tre forsterkningene var etter min mening gode på lang sikt men de førte ikke til noe særlig i sesongens siste kamper.

Erlend

støtter forslaget om et ungdomsakademi

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

steinbygger

Hvis Andresen blir byttet mot Kone kan vi bruke pengene til å gi Bruun'en en gylden fallskjerm og få Morgan Andersen som ny sportsdirektør. ;=)

knutern

Tipper Brann har kontaktet RBK om Kone, og RBK fyrer opp Andresen-spekulasjonene med å foreslå en byttehandel. Et kjapt tips til pressen og vips, helvete er løs....

Det er det jeg håper i alle fall

olebrann3

Tipper med deg på den der, tror heller ikke Andresen vil til rbk

Red Rabitt

Er jo ganske taktisk av brann sende ut de to nyhetene på samme dag.
Kanskje pengene er rettet mot en andresen erstatter?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

olebrann3

tror ikke vi trenger å erstatte han vi har ganske mange der liksom.

paf

Quote from: "knutern"Tipper Brann har kontaktet RBK om Kone, og RBK fyrer opp Andresen-spekulasjonene med å foreslå en byttehandel. Et kjapt tips til pressen og vips, helvete er løs....

Det er det jeg håper i alle fall

Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd vi skulle spilt mot trønderne til helgen. Det er jo standard prosedyre der i gården å ville kjøpe viktige spillere fra kommende motstandere i uken før kamp. alt for å spre uro.

AtroZ

I følge hardball sjefen var det mye mer enn 8.2 mill å hente hvis det blir behov. 10 - 20 - 30 mill...
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Xminator

Ikke riktig forhandlingstaktisk å gå ut med slikt. Det betyr i praksis at lederene i de andre norske klubbene tok frem prislisten sin og ganget med 2.

På den andre siden, de har jo ganske effektivt sørget for at prisnivået for de andre klubbene steg litt også :p Så får nok Karen Espelund trykke trynet i avisen en gang i august når 14 klubber har handlet 50 nye utlendinger.

kabelmann

Enig i det, men det kan jo også slå andre veien. RBK kan ikke bare komme og banke på døren og forlange Andresen for knapper og glansbilder, fordi de vet at Brann har økonomi til å si nei (nå var jo Andresen et elendig eksempel, for der holder det tydeligvis å komme trekkende med Kone).

Ser man litt egoistisk på det, så er det jo litt greit for oss andre å vite hvordan den økonomiske ståa er. Kaninen-opp-av-hatten-trickset har riktignok vært ganske moro, men det er ikke sååå kult å lese side opp og side ned i avisen om hvor lite penger man har til rådighet til spillerkjøp, at alt går i stadionsluket.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


Doffen85

Hvorfor skal Lange plutselig score over 15 mål i en tippeligasesong? Er han virkelig så mye bedre enn Sæternes?

Baunebob

Pelle Nilsson må da gå ann å få kjøpt i sommer. Odd er i nød, fyren vil vel vekk og vinne noe. Og når utenlandsk intr. dabbet av er da Brann et greit alternativ.

Ellers syns jeg Koppinen i rbk kunne vært noe.

Snublefot

Quote from: "Xminator"


Jeg er veldig enig i dette..  En ny midtstopper inn, samt eventuelt bjarnason ut, en ny spiss inn, og da winters ut.  Beholde de spillerne utover bjarnason og winters.

gjør vi dette kommer eventuelt høsten, eller ihvertfall neste sesong til å se veldig lovende ut.

Men jeg tviler på at vi er så heldige..

Xminator

Quote from: "Doffen85"Hvorfor skal Lange plutselig score over 15 mål i en tippeligasesong? Er han virkelig så mye bedre enn Sæternes?


Ja.

olebrann3

eg tror ikke den mannen der noensinne scorer over 10 i tippeligaen

Roald

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Doffen85"Hvorfor skal Lange plutselig score over 15 mål i en tippeligasesong? Er han virkelig så mye bedre enn Sæternes?


Ja.

Nei.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Stalin

Quote from: "Xminator"


Vil ikke se en løk som Pall i branndrakt. Herregud for en usportslig idiot.
Nannskog, jatakk, men ikke Pall.

sga55

Quote from: "Xminator"



Ka med aa proeve aa hente Occean eller Kovacs. Er de ikke litt samme typene?


Kontrakter med Andresen, Huseklepp boer vaere mener jeg.

Saa kan vi begynne aa tenke paa aa faa inn gode/litt yngre erstattere for Seternes og Winters
ga55

Klaus_Brann

Quote from: "sga55"
Quote from: "Xminator"



Ka med aa proeve aa hente Occean eller Kovacs. Er de ikke litt samme typene?


Kontrakter med Andresen, Huseklepp boer vaere mener jeg.

Saa kan vi begynne aa tenke paa aa faa inn gode/litt yngre erstattere for Seternes og Winters


Jeg håper du kødder??Occean beviste vel hva han er flink til på fotballbanen, og Kovacs gidder jeg ikke kommentere en gang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Doffen85

Ikke Occean, for all del! Heller en Arild Sundgot som Brann vel kunne fått for rundt 4 mill enn Occean for 10!

Tabago

Hvorfor kjøpe store stjerner? Kan ikke Brann se etter spillere ned i divisjonene? Lyn og Odd har jo hentet unge, gode spillere fra lavere divisjoner. De koster ikke mye og kan bli solgt for langt større summer i fremtiden (med litt flaks). Resten av pengene kan brukes til juniorutvikling. Det er ikke veldig mange av Brann's spillere som kommer fra juniorstallen. De trenger heller ikke hente spillere fra Norge. I Sverige kryr det av spisser som har havnet i gode klubber i Europa, som Afonso Alves, Johan Elmander, Henrik Larsson osv. Afonso spilte i Sverige før han dro til Heerenveen. Han har scoret 34 på 31 kampen i ligaen i år. Barcelona og Man U vil kjøpe han. De to andre er heller ikke så utroig dårlige heller. Hvis jeg hadde vært Mons Ivar, ville jeg tatt meg turen til Sverige.

Hvis Brann skal kjøpe en god toppspiller, må de se litt på Myklebust i LSK.
Han har bra fart og scorer jevnt og trutt med mål. Han er også ung så han blir nok i klubben ganske lenge. Også har vi PFO. Jeg vet det er en del som ikke vil ha han tilbake til klubben fordi han sutrer mye. Men jeg tror ikke han vil sutre i Brann siden han kan få mye spilletid og kjenner klubben fra før.

Helt til slutt: trenger vi nye spillere? Det er jo bare å lage kontrakter av de millionene, så vil både Huseklepp, Sæternes og Andresen bli værende.
rann!

Doffen85

Quote from: "Tabago"Hvorfor kjøpe store stjerner? Kan ikke Brann se etter spillere ned i divisjonene? Lyn og Odd har jo hentet unge, gode spillere fra lavere divisjoner. De koster ikke mye og kan bli solgt for langt større summer i fremtiden (med litt flaks). Resten av pengene kan brukes til juniorutvikling. Det er ikke veldig mange av Brann's spillere som kommer fra juniorstallen. De trenger heller ikke hente spillere fra Norge. I Sverige kryr det av spisser som har havnet i gode klubber i Europa, som Afonso Alves, Johan Elmander, Henrik Larsson osv. Afonso spilte i Sverige før han dro til Heerenveen. Han har scoret 34 på 31 kampen i ligaen i år. Barcelona og Man U vil kjøpe han. De to andre er heller ikke så utroig dårlige heller. Hvis jeg hadde vært Mons Ivar, ville jeg tatt meg turen til Sverige.

Hvis Brann skal kjøpe en god toppspiller, må de se litt på Myklebust i LSK.
Han har bra fart og scorer jevnt og trutt med mål. Han er også ung så han blir nok i klubben ganske lenge. Også har vi PFO. Jeg vet det er en del som ikke vil ha han tilbake til klubben fordi han sutrer mye. Men jeg tror ikke han vil sutre i Brann siden han kan få mye spilletid og kjenner klubben fra før.

Helt til slutt: trenger vi nye spillere? Det er jo bare å lage kontrakter av de millionene, så vil både Huseklepp, Sæternes og Andresen bli værende.


"Bare å lage kontrakter av de millionene"?????? Så vi gir Huseklepp 3 mill i årslønn, så er alt greit? Andresen får 5 mill og Sæternes 4... KJEMPE plan!!

Xminator

QuoteLyn og Odd har jo hentet unge, gode spillere fra lavere divisjoner.


Og hvordan ligger Odd og Lyn an i øyeblikket? Seire på løpende bånd?

Tabago

Må du tenke på at resten av laget til både Lyn og Odd er ganske dårlig.
De spillerne som har blitt hentet opp har gjort det bra. Se på Gulsvik. Han har scoret mål i nesten hver eneste kamp han har spilt. Han skyter også utrolig godt.

Quote"Bare å lage kontrakter av de millionene"?????? Så vi gir Huseklepp 3 mill i årslønn, så er alt greit? Andresen får 5 mill og Sæternes 4... KJEMPE plan!!

Litt overdrivelse... De millionene kan bli investert i kontrakter hvis ikke Mons vil kjøpe nye spillere.
rann!

Luke Skywalker

Hva med Eduardo Silva fra Krotia Zagreb? FÃ¥r han for 20 mill
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Tabago

Han er absolutt en klassespiller, men litt dyr kanskje???
rann!

Xminator

Kan vi holde football manager utenfor dette?

Tabago

Kan ikke se at FM har blitt nevnt her... Skjønner hva du mener, men Eduardo er en god spiller. Tviler på at han ville gått til en norsk klubb.
rann!

Lurkin

Quote from: "Tabago"Helt til slutt: trenger vi nye spillere? Det er jo bare å lage kontrakter av de millionene, så vil både Huseklepp, Sæternes og Andresen bli værende.
Berømte Brann fra Bergen

tormi

Quote from: "Klaus_Brann"

Jeg håper du kødder??Occean beviste vel hva han er flink til på fotballbanen, og Kovacs gidder jeg ikke kommentere en gang.


Kan jeg bare få si:

ENIG!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Go Up