• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking-Brann 24.06 tur-tråd

Started by Pondan, May 29, 2007, 16:48:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pondan

Jaaa det er lenge til, men dette blir jo en av årets turer siden det er båttur på sommerstid.. Husker jo i fjor hvordan det endte...

Men kampstart den 24 er satt kl 20.00, BBB bør jo feks få båtene avgårde rundt 9-10, da er vi i Stavanger 14-15.. Da kan vi spandere 3-4 timer på pubene i vågen i Stavanger..

Er dette noe BBB kan ordne?

Nixon

Aldri for tidlig å planlegge!:)
Hva med gullfly til Tromsø i siste kamp?
Gullflyet til Stavanger var jo en så stor suksess i fjor...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "Pondan"BBB bør jo feks få båtene avgårde rundt 9-10, da er vi i Stavanger 14-15.. Da kan vi spandere 3-4 timer på pubene i vågen i Stavanger..

Er dette noe BBB kan ordne?


Ser ikke slik ut. Båten går klokken 14.00.
Noe jeg støtter fullt ut!
http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=769
Rød makt på Hansa

anders_flanderz

noen som vet om det går ann å kjøpe bilett utenom å reise med BBB sine båter? er i stavanger då ...
rite Drite Drite Drite på Oslo By

olebrann3

hadde tatt kontakt med viking og hørt

Pondan

Hva faen er poenget med å reise så sent? Her har vi muligheten å sette Stavanger i rødt, men neida...

Tore Larsen

Quote from: "Pondan"Hva faen er poenget med å reise så sent? Her har vi muligheten å sette Stavanger i rødt, men neida...


Det er nok hensyn til sikkerheten blant de reisende. At forholdet til siddisene har vært anstrengt de siste årene er ingen hemmelighet og sjansen for bråk er overhengende stor når hundrevis av Brannsupportere inntar byen. Og ting blir ikke enklere når alkohol er inne i bildet. Dette har ihvertfall vært en av grunnene til at båtene tidligere har dratt rett til stadion.
En annen ting er å få 4-500 personer ombord i båtene igjen når man skal transporteres til stadion. Tidligere var ikke dette et problem når de spilte på gamle Stavanger stadion.
Mvh

Tore

Pondan

Tar jeg ikke feil, så kommer jo vikingsupporterne til Bergen før kamp?? SKjønner ikke hvorfor vi skal gjemme oss som hunder med halen mellom bena selv om at forholdet ikke er så bra, forholdet til vif er vell ikke noe bedre?? vi er jo i oslo i mangen timer før kampstart..

Om båtene drar si 1.5 time før kampstart, så er det de reisende selv som har ansvar for å komme seg i båten før den drar, ellers blir det taxitur..

Chris*

Er det ikke mulig at vi blir såpass mange at vi trenger 2 båter ? Hvor mange tar denne båten egentlig ?
Hvis det hadde blitt behov for 2 båter, kunne det vel vært mulig å ordne en tidlig tur, i tillegg til den opprinnelige ?
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

feltf

Ser på Viking sine hjemmesider at bataljonen har fått tildelt 800 billetter, og at Bortefans må ta kontakt med sin supporterklubb for å kjøpe billetter. For oss som er i Stavanger til vanlig regner jeg med det er bare å kjøpe i døren på stadion? Det blir vel neppe 800 mann på båten siden det er søndag kveld.

Romani3

color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

tosssa

Når hordene kommer til Bergen med båt blir de kjørt rett til stadion i buss, så de får ikke være i Bergen by før kampen på samme måte som bataljonen tar båten rett til stadion i Stavanger. Tror dette er en slags avtale mellom politi, klubb og supporterklubb i begge byer etter tidligere års erfaringer.

krøvel vellevold

Quote from: "tosssa"Når hordene kommer til Bergen med båt blir de kjørt rett til stadion i buss, så de får ikke være i Bergen by før kampen på samme måte som bataljonen tar båten rett til stadion i Stavanger. Tror dette er en slags avtale mellom politi, klubb og supporterklubb i begge byer etter tidligere års erfaringer.


Syns dette er en helt grei ordning! Helt unødvendig å skulle plage seg selv med å gå gjennom en Stavanger by som naturlig nok er full av harry siddiser, og helt unødvendig å plage Bergen sentrum med urharry siddiser når de er i Bergen.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det beste er dog at man har sjanse til å komme seg på stadion i passe tid før kampen. Det er slett ingen selvfølge hvis båten stopper i Stavanger. Erfaringsmessig...
Rød makt på Hansa

Pondan

Det blir satt opp 2 båter, Snarveien og Hardangerprins..

Tifo-gruppen

Til alle som lurer på noe angående billetter til kampen:
Alle reisende er selvfølgelig garantert billett. De øvrige billettene kommer det mer info om på nettsidene våre i løpet av noen dager.

Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

DJ_ADG

Quote from: "Pondan"Det blir satt opp 2 båter, Snarveien og Hardangerprins..


For de som lurer e dette de samme som i fjor. Og Hardangerprins var også i forfjor;

Snarveien;
http://www.maritimetours.no/default.asp?action=en&sp=1&bat=3040
Hardangerprins;
http://www.maritimetours.no/default.asp?action=en&sp=1&bat=2814
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Strilen

Så vidt meg bekjent bruker båten i overkant av 4 timer, så hva vi skal gjøre på Nye Stavanger Stadion i 2 timer før kampen er for meg en gåte. Det første året Viking spilte på den nye stadionen ble det arrangert tur til kampen via sentrum. Båten gikk så videre i god tid før kampen begynte. Sikkerhetsmessig var det heller ikke noe å si på, da vi brukte Checkpoint Charlie som møtested. Og det er også nå ikke noe særlig anspent mellom Viking og Brann slik det en gang var.

Det eneste argumntet jeg nå kjøper er at sikkerhetsansvarlig i Stavanger har nektet (eller frarådet) oss å gå innom sentrum. Hvis ikke synes jeg dette er ett meget dårlig opplegg.

PS! Hvor er de ansvarlige i styret? Hvem er det som skal uttale seg fra styret? Hvorfor er det Tore Larsen som tross alt IKKE er i styret som hele tiden uttaler seg på vegne av styret?

Tore Larsen

Litt offtopic:

Quote from: "Strilen"
PS! Hvor er de ansvarlige i styret? Hvem er det som skal uttale seg fra styret? Hvorfor er det Tore Larsen som tross alt IKKE er i styret som hele tiden uttaler seg på vegne av styret?


Nå vil jeg presisere at jeg IKKE svarer på vegne av styret her, ei heller når det gjelder andre saker. Jeg postet kun et svar utifra tidligere erfaringer på området.
Mvh

Tore

Brannfrelst

Ser at det kun er oppimot 300 plasser på båtene,så disse blir vel fort utsolgt. Følg strømmen og meld dere på folkens;)
Blir det satt opp ekstra båt/buss/fly om plassene går fort unna?
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Strilen"Det første året Viking spilte på den nye stadionen ble det arrangert tur til kampen via sentrum. Båten gikk så videre i god tid før kampen begynte.


Jeg var med på den turen og syntes ikke vi var ute i god tid. Det var kø utenfor og vi kom inn etter at lagene var kommet inn på banen. For sent etter min smak da jeg liker å være tidlig ute. Men 2 timer er i overkant selv for meg...
Rød makt på Hansa

Romani3

Vi får tid til å kjøpe oss masse mat før kampen då..
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Pondan

Hvor skal vi kjøpe mat da? ligger jo til kai på en fesen kai med gangvei opp til stadion.. Ikke noe kiosker eller noe i nærheten.. Inne på stadion har de vel ikke det største utvalget..

stig

Da får jo båtselskapet en flott mulighet til å selge litt ekstra mat og ikke minst drikke. Syns å erindre at vi tidligere har avventet litt med å legge til land
Nettsideansvarlig

Hansakongen

Quote from: "Pondan"Hvor skal vi kjøpe mat da? ligger jo til kai på en fesen kai med gangvei opp til stadion.. Ikke noe kiosker eller noe i nærheten.. Inne på stadion har de vel ikke det største utvalget..


for min del tror jeg de har en salgsbod som selger både drikke og mat i begge båtene ... de sier jo at de selger drikke håper de selger mat også ombord i båtene

Pondan

Kan ikke si jeg er så veldig imponert over mattilbudet ombord i båtene da.. Men for all del, dette er jo BBB som styrer.................

Romani3

De solgte mat i fjor, men det var ikkje akkurat supergodt.. Tar nok med meg niste sjøl. Men på Viking Stadion selger de jo pizza og sånt.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

KEO

Synest at BBB ødelegger litt av sjarmen med å ta båt til Siddis land når de kjører rett til stadion. Tror de fleste hadde vært positive til at båtene gikk fra byen mellom 9-10, sånn at vi kunne seile inn i Stavanger havn med klar melding til Hordene hvem som er Vestlandets konger
Nu kør vi!

olebrann3

samtidig er det sikkert noen som er gla av å dra rett på kamp og rett hjem igjen.. Kjenner mange som ikke er med for de gidder ikke å være i flere timer i byen før kamper

eriksen_30

stavanger e fortiden en eneste stor byggeplass. holder på å legge stein over hele byen som e levert av noen barnearbeidere i fra india... . Brann supporterne sitt oppholdssted ved kamper ligger i gaten rett bak horenes tilholdsted, beverly. et forferdelig harry sted forresten... en sikkerhetsrisiko mener vel noen, stor fare for at noen kan få en brostein i hode

Pondan

brostein i hode??? heh noen som har en god tro på norske supportere.

Stalin

Hvordan er det med oss som kommer andre veien fra og til ha tak i billetter? Er det nok billetter sånn at det holder å kjøpe i døra eller?

Bossmann

Eller for oss som kjører selv og er medlem av bataljonen?

Tore Larsen

Quote from: "Tifo-gruppen"Til alle som lurer på noe angående billetter til kampen:
Alle reisende er selvfølgelig garantert billett. De øvrige billettene kommer det mer info om på nettsidene våre i løpet av noen dager.

Morten


Dette skrev Morten lengre oppe i tråden så da vil Bataljonen komme med informasjon om billettsituasjonen ila et par dager.
Mvh

Tore

Tifo-gruppen

Grunnen til at båten ikke går innom stavanger er rett og slett sikkerhet. Om vi slipper folk på pub må alle sjekkes inn igjen på nytt på båtene og passasjerlistene må stemme. Det blir enormt mye mer arbeid for de som skal arrangere turen. I tillegg er det ikke alltid like lett å få kaiplass i Stavanger.

Det siste problemet vi får er at mannskapet har tilmålt arbeidstid, og båten skal i ryte dagen etter.

Håper folk har forståelse for dette.


Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Pondan

hvorfor skriver du med nick Tifo-gruppen Morten? klarer du ikke å finne et eget? Sløkket at Tifo-gruppen skal kommentere alt mulig annent enn tifo!

Tore Larsen

Quote from: "Pondan"hvorfor skriver du med nick Tifo-gruppen Morten? klarer du ikke å finne et eget? Sløkket at Tifo-gruppen skal kommentere alt mulig annent enn tifo!


Alt mulig man skal legge seg opp i da, nå har alle fått svar på spørsmålene man hadde og hvem i styret eller hva nick man bruker spiller da ingen rolle.
Mvh

Tore

Pondan

Det meste spiller jo ingen rolle i bbb..

slang

Quote from: "Pondan"hvorfor skriver du med nick Tifo-gruppen Morten? klarer du ikke å finne et eget? Sløkket at Tifo-gruppen skal kommentere alt mulig annent enn tifo!


Kanskje grunnen er at Morten er leder for Tifo?
ansa 08

Nixon

Quote from: "Pondan"Det meste spiller jo ingen rolle i bbb..


Det er ingen som tvinger deg til å reise med båten hvis ikke rutetiden skulle passe dine festbehov. Akkurat som jeg ikke får viljen min med dagbusser, og velger å ikke reise med Bataljonsbussen da den ikke passer mine søvnbehov...
Rød makt på Hansa

Hansakongen

Quote from: "Pondan"Det blir satt opp 2 båter, Snarveien og Hardangerprins..


angående dette båtvalget.. undrer meg på hvorfor man velger 2 mindre båter framfor en stor en?? som går 10 knop forterer.. i følge info som har kommet fram via den siden det ble linket til?? en eller annen plass i denne tråden? er det så mye å spare på 2 mindre båter enn 1 stor med tilsvarende passasjerplasser som de 2 mindre har? eller er det kai plassen utenfor stadion som ikke passer til for en slik båt? vi har jo hatt en stor båt til solgndal for noen sesonger tilbake?? hvorfor klarer vi ikke det til stavanger??

DJ_ADG

Kofor ikkje bare denne;
http://www.maritimetours.no/default.asp?action=en&bat=948&Sp=1

S/S STATSRAAD LEHMKUHL

Vil ta litt lengre tid og vind e viktig, men hadde vært tøfft

Snarveien tar 202
Hardangerprins tar 97.
Altså 299

Eneste båten som kan måleseg e M/S Kommandøren med 282. Mange vil si Draupner men den ble tidligere i år solgt til Ustica Lines og omdøpt til «Ammari»
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Tore Larsen

Quote from: "Hansakongen"
Quote from: "Pondan"Det blir satt opp 2 båter, Snarveien og Hardangerprins..


angående dette båtvalget.. undrer meg på hvorfor man velger 2 mindre båter framfor en stor en?? som går 10 knop forterer.. i følge info som har kommet fram via den siden det ble linket til?? en eller annen plass i denne tråden? er det så mye å spare på 2 mindre båter enn 1 stor med tilsvarende passasjerplasser som de 2 mindre har? eller er det kai plassen utenfor stadion som ikke passer til for en slik båt? vi har jo hatt en stor båt til solgndal for noen sesonger tilbake?? hvorfor klarer vi ikke det til stavanger??


Kan tenkes at det kun er disse to som er tilgjengelig?
Mvh

Tore

Romani3

Korfor e Hardangerprins båt 1 i år og ikkje Snarveien som i fjor?
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

eriksen_30

Brann skal selge 300 billetter til bortekampen mot viking fra Brann butikken på galleriet. kr 140... Alle billettene er på bortetribunen. ka kostet de på puben idag?

Go Up