• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

ååå, vi e fra bergen...

Started by birki, May 27, 2007, 15:02:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: "Chris*"Slik har det da vært i mange år. Det engelske landslaget har brukt tromme og trompeter i mange herrens år.


Det vet jeg, men synes det var veldig MYE nå. Så og si hver eneste sang...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"Siden vi i Bergen følger den engelske stilen er det bare å kjøre på med både tromme og korps!
Sitter og ser kampen nå, og den forbanna tromma går jo på alle sangene!Selv England er ikke engelske i stilen lenger...


Vi kjører ikke "den engelske stilen" for å være mest mulig lik England, men for å forklare en stilart. Dvs. den stilen som er vanlig på engelske klubbkamper; allsang uten organisering, instrumenter, hjelpemidler, osv. Hvis det hadde blitt vanlig med megafoner, capo, tromme og forza allez allez i England, hadde vi definitivt ikke fulgt etter... Da hadde vi kalt stilen "den gamle engelske stilen".
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"Siden vi i Bergen følger den engelske stilen er det bare å kjøre på med både tromme og korps!
Sitter og ser kampen nå, og den forbanna tromma går jo på alle sangene!Selv England er ikke engelske i stilen lenger...


Vi kjører ikke "den engelske stilen" for å være mest mulig lik England, men for å forklare en stilart. Dvs. den stilen som er vanlig på engelske klubbkamper; allsang uten organisering, instrumenter, hjelpemidler, osv. Hvis det hadde blitt vanlig med megafoner, capo, tromme og forza allez allez i England, hadde vi definitivt ikke fulgt etter... Da hadde vi kalt stilen "den gamle engelske stilen".


Skjønner det, det er en del som vil være mest mulig lik de i England, og du kan ikke nekte på at det er ganske mange i Bergen som har en heftig fascinasjon for England, og sikkert en del som skulle ønske de var født i England...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Red Rabitt

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"Siden vi i Bergen følger den engelske stilen er det bare å kjøre på med både tromme og korps!
Sitter og ser kampen nå, og den forbanna tromma går jo på alle sangene!Selv England er ikke engelske i stilen lenger...


Vi kjører ikke "den engelske stilen" for å være mest mulig lik England, men for å forklare en stilart. Dvs. den stilen som er vanlig på engelske klubbkamper; allsang uten organisering, instrumenter, hjelpemidler, osv. Hvis det hadde blitt vanlig med megafoner, capo, tromme og forza allez allez i England, hadde vi definitivt ikke fulgt etter... Da hadde vi kalt stilen "den gamle engelske stilen".


Nei, for menst alle andre i hele verden fulgte etter, så lot brann supporterene være pga krøvel vellevold hadde sagt det!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

slang

Quote from: "Red Rabitt"
Nei, for menst alle andre i hele verden fulgte etter, så lot brann supporterene være pga krøvel vellevold hadde sagt det!


Niks, fordi hvis en fyr hadde tatt med tromme og megafon på hansa så hadde "ut med pakket" runget som aldri før! Synes du virkelig det e så bra med shalala, olé olé og trommelommelom? Den stilen vi har no bør vi klamre oss fast til!
ansa 08

Nixon

Men hvis Krøvel hadde blitt for trommer hadde jeg nok fulgt etter...:)
Rød makt på Hansa

Erlend

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"Siden vi i Bergen følger den engelske stilen er det bare å kjøre på med både tromme og korps!
Sitter og ser kampen nå, og den forbanna tromma går jo på alle sangene!Selv England er ikke engelske i stilen lenger...


Vi kjører ikke "den engelske stilen" for å være mest mulig lik England, men for å forklare en stilart. Dvs. den stilen som er vanlig på engelske klubbkamper; allsang uten organisering, instrumenter, hjelpemidler, osv. Hvis det hadde blitt vanlig med megafoner, capo, tromme og forza allez allez i England, hadde vi definitivt ikke fulgt etter... Da hadde vi kalt stilen "den gamle engelske stilen".


Nei, for menst alle andre i hele verden fulgte etter, så lot brann supporterene være pga krøvel vellevold hadde sagt det!

smaalanda

"ååå vi er fra bergen" melodien sÃ¥ denne sangen begynte med har jo det The  Kop ogsÃ¥ bare sÃ¥ det er sagt. Men er helt enig med det du skriver.
KMO!!!

paf

Quote from: "Klaus_Brann"Skjønner det, det er en del som vil være mest mulig lik de i England, og du kan ikke nekte på at det er ganske mange i Bergen som har en heftig fascinasjon for England, og sikkert en del som skulle ønske de var født i England...

Northside

Helt utrolig. Her kommer alle sauene løpene nok en gang og forbinder denne sangen med forza, ole og tromming... Det har ingenting med saken å gjøre!!

Er det rart vi aldri utvikler oss når folk pisser i buksene med en gang det kommer en sang med litt fart i?

Chris*

Litt enig med deg her. Veldig mye som blir motarbeidet. Denne sangen blir da også sunget av "våres store forbilder" the kop ?
Jeg skal ikke uttale meg om denne sangen kommer til å funke, men jeg synes det er veldig mye negativitet når det kommer til nye sanger her.
Vi har -EN- ny sang de siste årene, mens resten av Norge har utviklet seg enormt, har vi mer eller mindre stått på stedet hvil.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

kapteinen

Quote from: "Chris*"Litt enig med deg her. Veldig mye som blir motarbeidet. Denne sangen blir da også sunget av "våres store forbilder" the kop ?
Jeg skal ikke uttale meg om denne sangen kommer til å funke, men jeg synes det er veldig mye negativitet når det kommer til nye sanger her.
Vi har -EN- ny sang de siste årene, mens resten av Norge har utviklet seg enormt, har vi mer eller mindre stått på stedet hvil.


Helt enig.
Er det jeg har sagt, men da kommer jo hylekoret ranglende og skal fortelle hva som skal synges, hva som skal gjøres og hva som skal følge
Z

Brann-Peter!

Denne sangen blir for monoton og lillestrøm-allike mener jeg og sikkert tusen andre.. uansett, jeg mener det er for seint å føre sangen inn nå da ingen fulgte opp de som prøvde å starte den sist kamp og flere kom med negative kommentarer om sangen..


Initiativ: HVA SKJER MED COUNTRY ROADS-SANGEN??
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

grei

Quote from: "Chris*"
Vi har -EN- ny sang de siste årene, mens resten av Norge har utviklet seg enormt, har vi mer eller mindre stått på stedet hvil.


Vel, den ene vi har fått oss er i det minste ikke den samme som den ene alle andre har begynt med... Det eneste som skiller de andre arenaene er jo lydvolumet.

Og at vi har få nye sanger er da heller ingen unnskyldning for å ha et ukritisk forhold til forslagene. Kvalitet veier tyngre enn kvantitet. Dessuten er det nok ikke kritikk her inne det står på (det er tross alt de færreste som følger med her), det er generelt traurig å innføre sanger hos en så uensartet gruppe som Brannsupportere er. På Stadion er det generelt tribuneliv og ikke noen spesiell supportergjeng som gjelder. Da er det klart at det ikke går av seg selv å innføre nye sanger.

kapteinen

Quote from: "slang"
Quote from: "Red Rabitt"
Nei, for menst alle andre i hele verden fulgte etter, så lot brann supporterene være pga krøvel vellevold hadde sagt det!


Niks, fordi hvis en fyr hadde tatt med tromme og megafon på hansa så hadde "ut med pakket" runget som aldri før! Synes du virkelig det e så bra med shalala, olé olé og trommelommelom? Den stilen vi har no bør vi klamre oss fast til!


Er alt her i verden svart-hvitt?
Det finnes jo mellomting.Syntes det er et veldig stort sprang frå åhh vi er fra Bergen, til shalalala og tromme.

Jeg er og imot tromme og shalala(hater den sangen intenst), men syntes det går an å være litt mer åpen og plukke det beste fra ulike supportermiljøer.
Z

Erlend

Quote from: "NorthsideFCDH"Helt utrolig. Her kommer alle sauene løpene nok en gang og forbinder denne sangen med forza, ole og tromming... Det har ingenting med saken å gjøre!!

Er det rart vi aldri utvikler oss når folk pisser i buksene med en gang det kommer en sang med litt fart i?

Det ER lettere Ã¥ fÃ¥ trøkk pÃ¥ tekster med lange vokaler, og det er ogsÃ¥ lettere for de som ikke kan den Ã¥ lære den.  Det er ikke at jeg har noe imot sangene, men den typen er vanskelig Ã¥ fÃ¥ innført og vil nok ikke fÃ¥ det samme trykket som de vi allerede har

paf

Quote from: "NorthsideFCDH"Helt utrolig. Her kommer alle sauene løpene nok en gang og forbinder denne sangen med forza, ole og tromming... Det har ingenting med saken å gjøre!!

Er det rart vi aldri utvikler oss når folk pisser i buksene med en gang det kommer en sang med litt fart i?

Stoffi

Quote from: "smaalanda""ååå vi er fra bergen" melodien sÃ¥ denne sangen begynte med har jo det The  Kop ogsÃ¥ bare sÃ¥ det er sagt. Men er helt enig med det du skriver.



Jeg har aldri noensinne hørt noen beskylde The Kop for å være sydlandsk, så dermed faller det sydlandsk-argumentet mot denne sangen i DASS.
Det bekrefter også min saueflokk teori, folk visste tydeligvis ikke hva som gjorde den "sydlandsk", den bare var det fordi det er det nye "in-ordet" for tiden. Alt vi ikke liker, er automatisk sydlandsk.

Bæææææææææææ! Bææææææææææ! Bæææææææææ!

Takk til alle sauene. :)

Respekt til de som greier å kritisere sanger uten å bruke ordet sydlandsk i hytt og pine, uten å vite hva det innebærer.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kapteinen

Quote from: "paf"
Quote from: "NorthsideFCDH"Helt utrolig. Her kommer alle sauene løpene nok en gang og forbinder denne sangen med forza, ole og tromming... Det har ingenting med saken å gjøre!!

Er det rart vi aldri utvikler oss når folk pisser i buksene med en gang det kommer en sang med litt fart i?


Den sangen ble forsøkt innført, men en flokk med sauer begynnte å sabotere med å synge gullet skal hem hver jævla gang noen dro igang sangen.Er ikke rart at den sangen aldri kom lenger.

Vi greier ikke å få den innført etter dette, får prøve igjen etter en stund.

Og hvem trenger nye sanger eller evighetssanger når vi bare kan synge gullet skal hem hele kampen

SHALALALA..Ã?HH GULLET SKAL HEM..SHALALALALALA Ã?HH GULLET SKAL HEM..SHALALALA Ã?HH GULLET SKAL HEM..Noen som kjenner seg igjen?
Z

Stalin

Satan så lei jeg er "Gullet skal hem"

smaalanda

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "smaalanda""ååå vi er fra bergen" melodien sÃ¥ denne sangen begynte med har jo det The  Kop ogsÃ¥ bare sÃ¥ det er sagt. Men er helt enig med det du skriver.



Jeg har aldri noensinne hørt noen beskylde The Kop for å være sydlandsk, så dermed faller det sydlandsk-argumentet mot denne sangen i DASS.
Det bekrefter også min saueflokk teori, folk visste tydeligvis ikke hva som gjorde den "sydlandsk", den bare var det fordi det er det nye "in-ordet" for tiden. Alt vi ikke liker, er automatisk sydlandsk.

Bæææææææææææ! Bææææææææææ! Bæææææææææ!

Takk til alle sauene. :)

Respekt til de som greier å kritisere sanger uten å bruke ordet sydlandsk i hytt og pine, uten å vite hva det innebærer.



Ordet "sau" begynner jo tydligvis å bli ganske "in" det også.
KMO!!!

Red Rabitt

For en saueflokk, det som er mest vittig er at det som blir diskutert her inne som oftest aldri blir en realitet på stadion.
Er forsåvidt glad for det, ettersom det sikkert er en bruker med flere nick her inne som styrer hele showet, må jo være det med alle de sinnsyke meningene som er her inne!
Saueflokk=alle følger en(nesten)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Mick

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "smaalanda""ååå vi er fra bergen" melodien sÃ¥ denne sangen begynte med har jo det The  Kop ogsÃ¥ bare sÃ¥ det er sagt. Men er helt enig med det du skriver.



Jeg har aldri noensinne hørt noen beskylde The Kop for å være sydlandsk, så dermed faller det sydlandsk-argumentet mot denne sangen i DASS.
Det bekrefter også min saueflokk teori, folk visste tydeligvis ikke hva som gjorde den "sydlandsk", den bare var det fordi det er det nye "in-ordet" for tiden. Alt vi ikke liker, er automatisk sydlandsk.

Bæææææææææææ! Bææææææææææ! Bæææææææææ!

Takk til alle sauene. :)

Respekt til de som greier å kritisere sanger uten å bruke ordet sydlandsk i hytt og pine, uten å vite hva det innebærer.



Ordet "sau" begynner jo tydligvis å bli ganske "in" det også.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Hausberg

jeg personlg er stor fan av denne sangen og håper den kommer til å runge på stadda, om andre har brukt den før oss?!? så vil det ikke ligne det trykket vi får på den;) GO for it
itt hjerte står i Brann......

thesevs

synes folk ska prøve seg frem... om de vil ha den sangen og de tror andre vil synes det samme, så kjør på! Om sangen ikkje slår an, ja så har du fått en bekreftelse...

så slipper vi alle diskusjonene om den e sydlandsk eller ikkje...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Quote from: "thesevs"synes folk ska prøve seg frem... om de vil ha den sangen og de tror andre vil synes det samme, så kjør på! Om sangen ikkje slår an, ja så har du fått en bekreftelse...

så slipper vi alle diskusjonene om den e sydlandsk eller ikkje...


Ja, klart det er bare å prøve å starte sangen, men de fleste sanger trenger et par kamper på å "slå gjennom"..Men om du ikke liker slike diskusjoner, så er det vel ikke verre enn å la være å titte innom tråden.

De som vil diskutere det, må vel få lov til det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

jo jo... det vil ta tid, et par kamper på å "slå igjennom"... men det eg mener e at de som innføre denne sangen bør forsøke seg frem, i stedet for å "la seg stoppe" av noen som er skeptiske her inne på forumet- det e jo tross alt i real life du oppdager om sangen er fengende eller ikke...

diskusjoner e alltid interessante, så eg prøver ikkje å "drepe" diskusjonen om du trodde det... beklager hvis tråden min over va uklar der...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Go Up