• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Assists

Started by naitsirk, May 26, 2007, 09:45:20 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

naitsirk

Nokon som har ei god forklaring på kva ein målgivande pasning er?

Ser pÃ¥ vg at pvm har 2. dette er totalt feil. 2 mot vif, 2-3 mot sandefjord. det  blir 4-5 i mi bok.
solli har 3. 2 mot godset, 2 mot start. her blir det 4.

Klaus_Brann

Quote from: "naitsirk"Nokon som har ei god forklaring på kva ein målgivande pasning er?

Ser pÃ¥ vg at pvm har 2. dette er totalt feil. 2 mot vif, 2-3 mot sandefjord. det  blir 4-5 i mi bok.
solli har 3. 2 mot godset, 2 mot start. her blir det 4.


Det er vel kun det å være nest sist på ballen av medspillere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

naitsirk

det kan ikkje stemme. for då skal pvm ha 5 og solli 4.

monzilla

PVM var vel teknisk sett ikke sist på noen av ballene mot Sandefjord. Siste Brannspiller ja, men ikke siste spiller.

Klaus_Brann

Quote from: "monzilla"PVM var vel teknisk sett ikke sist på noen av ballene mot Sandefjord. Siste Brannspiller ja, men ikke siste spiller.


Riktig ja. Da er det nok ikke assist, hvis PVM slår ballen direkte til Helstad som putter, da er det assist.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

naitsirk

pvm sitt frispark der ørn 2 scorer, er han sist på.
corneren og frisparket er borti ein motspelar, så den reknar ein sikkert ikkje som assist.

Speedy

Jeg tenker på assist litt på samme måte som Selvmål. Slåes ballen via en spiller og gjør at keeperen blir fintet ut av medspillerens touch er det selvmål. Bare snisser den er det ikke.
Samme med assist. Treffer ballen en motspiller og endrer rettning så medspiller får en fordel er det ikke assist av f.eks PVM.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

monzilla

Quote from: "naitsirk"pvm sitt frispark der ørn 2 scorer, er han sist på.
corneren og frisparket er borti ein motspelar, så den reknar ein sikkert ikkje som assist.

paf

Assist er noe de teller i ishockey. Helt uinteressant

olebrann3

men er viktig det og, kan være bedre prestasjon av den som legger assisten en den som scorer

krøvel vellevold

Quote from: "olebrann3"men er viktig det og, kan være bedre prestasjon av den som legger assisten en den som scorer


Og så da? Den største prestasjonen kan jo være gjort av den som hadde ballen før han som hadde assisten!
Legg ned hele klubben!

RC

Målgivende er viktig, ikke minst å ha en spiller som pleier å være nest sist på ballen. Der trekker jeg frem Frank Lampard. Mannen scorer nesten like mye som det han har i assist. Lag trenger en spiller som slår de forløsende pasningene som åpner ett forsvar i en tett og jevn kamp (les. FA-cup finalen 2007)
Vi har kvisvik som ett eksempel og ikke minst den savnede Miller. Pr idag, ingen!

Corran

Assist kåringene er egentlig en vits for hvis en leser de forskjellige børsene så er det ofte store sprik i disse kåringene

Assist er viktig og eg synes det er artig lesning. Og når en spiss har 15 mål og 10 assist så er det en viktigere og bedre spiss en ham med 18-20 mål og 0 assist
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

monzilla

Quote from: "Corran"Assist kåringene er egentlig en vits for hvis en leser de forskjellige børsene så er det ofte store sprik i disse kåringene

Assist er viktig og eg synes det er artig lesning. Og når en spiss har 15 mål og 10 assist så er det en viktigere og bedre spiss en ham med 18-20 mål og 0 assist


Nei! En spiss skal score mål. For en midtbanespiller derimot.

naitsirk

ikkje om han hjelper spissmakkeren sin med å putte 10 mål. det blir som med ein keeper. han skal hindre mål, men er det ikkje positivt om forsvaret klarer det av og til?

monzilla

Hvis min tante hadde hatt pikk hadde hun vært min onkel.

En spiss sin primæroppgave er å score mål. Så får de bak påta seg hovedansvaret til å fordele gode målgivende pasninger.

naitsirk

primæroppgåve ja, men ikkje skal som du fyrst sa.

Stalin

Quote from: "RC"Målgivende er viktig, ikke minst å ha en spiller som pleier å være nest sist på ballen. Der trekker jeg frem Frank Lampard. !

Haha, Lampard gjør jo det samma hver gang han får bullen, uansett vinkel og distanse. Pælmer ballen oppå tribunen.

RC

Quote from: "Stalin"
Quote from: "RC"Målgivende er viktig, ikke minst å ha en spiller som pleier å være nest sist på ballen. Der trekker jeg frem Frank Lampard. !

Haha, Lampard gjør jo det samma hver gang han får bullen, uansett vinkel og distanse. Pælmer ballen oppå tribunen.


Verdens beste midtbanespiller. Aldri skadet, aldri karantene, scorer tosifret antall mål og målgivende hver eneste sesong. Lojal mot kluben, elsker fansen.
Ingen kan sammenlignes med han.

monzilla

Quote from: "naitsirk"primæroppgåve ja, men ikkje skal som du fyrst sa.


No kverulerer du.

Xminator

Quote from: "monzilla"Hvis min tante hadde hatt pikk hadde hun vært min onkel.

En spiss sin primæroppgave er å score mål. Så får de bak påta seg hovedansvaret til å fordele gode målgivende pasninger.


Ikke i moderne fotball. Trenden internasjonalt er at spissene jobber dypere og midtbanespillerene scorer mer.

smaalanda

[quote="RC] Lojal mot kluben, elsker fansen.
Ingen kan sammenlignes med han.[/quote]

OPS: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=184947
KMO!!!

monzilla

Quote from: "Xminator"
Quote from: "monzilla"Hvis min tante hadde hatt pikk hadde hun vært min onkel.

En spiss sin primæroppgave er å score mål. Så får de bak påta seg hovedansvaret til å fordele gode målgivende pasninger.


Ikke i moderne fotball. Trenden internasjonalt er at spissene jobber dypere og midtbanespillerene scorer mer.


Er ikke dette noe vi kun ser i lag med mer eller mindre ekstreme kvaliteter?

RC

Quote from: "smaalanda"[quote="RC] Lojal mot kluben, elsker fansen.
Ingen kan sammenlignes med han.


OPS: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=184947[/quote]


VG? News of the World?

Spar meg... Hadde du fulgt med, så hadde du visst at News of the World driter seg ut gang på gang, bare en tabloidavis. Og VG kopierer sakene deres.
Lampard går aldri fra Chelsea. Aldri!
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=467507&CPID=1&clid=8&lid=2&title=Lamps+assures+Blues+fans&channel=football_home&;

Etter finalen.

Fabregas

Om Lampard skulle forlate Chelsea er vel det forståelig, må føltes sinnsykt tungt at klubben ikke ser verdien av han og tilbyr han lavere lønn enn Sheva og Ballack som ikke har betydd en dritt av det Lampard har gjort. Jeg skjønner godt at han kan tenke seg å spille i en klubb der han blir sett på som en stjerne. Også forståelig at han vil spille i Barca med Messi og Ronaldinho. Det jeg tipper vil skje er at Lampard går til Barca mens Xavi går til ManU.

btt: Skal en bruke assist for å se om en spiller har gjort det bra må en sløyfe dødballer. Er jo ikke representativt at Vaagan Moen har flere assist enn Solli når Branns spill denne sesongen først og fremst har vært bra på høyresiden. Solli har skapt mye mye mer enn Vaagan Moen har skapt motsatt. Blir uansett ofte feil å se på den sistepasningen, det er vel ofte den nest siste pasningen som "setter opp" angrepet og dermed bør premieres. Sånn er det vel så vitt jeg vet i ishockey.

Corran

Quote from: "monzilla"
Quote from: "Corran"Assist kåringene er egentlig en vits for hvis en leser de forskjellige børsene så er det ofte store sprik i disse kåringene

Assist er viktig og eg synes det er artig lesning. Og når en spiss har 15 mål og 10 assist så er det en viktigere og bedre spiss en ham med 18-20 mål og 0 assist


Nei! En spiss skal score mål. For en midtbanespiller derimot.


Nei? Jo eg mener det og eg synes det og slik liker eg å se. Så at du mener noe annet er helt greit, men for meg er det en viktig kvalitet.
Men det er jo også snakk om balanse. Spiller en med 2 spisser så kan de ha forskjellige kvaliteter.
Men like fult så ville eg heller hatt en som scoret og la opp til scoringer enn en som bare scorer (om ikke forskjellen blir altfor stor)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Stalin

Quote from: "RC"
Quote from: "Stalin"
Quote from: "RC"Målgivende er viktig, ikke minst å ha en spiller som pleier å være nest sist på ballen. Der trekker jeg frem Frank Lampard. !

Haha, Lampard gjør jo det samma hver gang han får bullen, uansett vinkel og distanse. Pælmer ballen oppå tribunen.


Verdens beste midtbanespiller. Aldri skadet, aldri karantene, scorer tosifret antall mål og målgivende hver eneste sesong. Lojal mot kluben, elsker fansen.
Ingen kan sammenlignes med han.


Hahah, nå har jeg hørt det og.

naitsirk

utd,chelsea,arsenal og liverpool har ein lønnsavtale, som hindrer nye kontrakter å overstige 100 000£.
dette for å ikkje la lønningane gå til himmels. lampard sitt krav er vel sikkert nærmare 200 000 enn 100 000, vil eg tru.
lampard havner i barca. det har han tidligare sagt og kona er i frå barcelona.

Fabregas

Quote from: "naitsirk"utd,chelsea,arsenal og liverpool har ein lønnsavtale, som hindrer nye kontrakter å overstige 100 000£.
dette for å ikkje la lønningane gå til himmels. lampard sitt krav er vel sikkert nærmare 200 000 enn 100 000, vil eg tru.
lampard havner i barca. det har han tidligare sagt og kona er i frå barcelona.


Han er jo blitt tilbudt mindre enn hva Ballack og Sheva har da.

naitsirk

ja nettopp. chelsea har sikkert tilbudt 100 000, men han forlanger meir.
ballack og sheva kom til chelsea før avtalen mellom klubbane var i boks.
fint for dei:)

det samme gjelder ronaldo. han fekk "berre" 100 000 når han signerte ny kontrakt i år. men det er sikkert ein eller annan klausul som gjer at dei tjener meir. ellers vil dei beste gå til italia eller spania.

Erlend

det er vel noen ganske fine bonuser i tillegg til lønna for de beste da.
Hvoran ble forresten diskusjonen endret fra hva assist er til det engelske lønnsnivået?

naitsirk

mange assists= god lønn

RC

Lamps blir i klubben og flytter til Barcelna når han er ferdig med fotball karrieren. Vi som holder med Brann må vite hva klubbfølelse er, og det har Lampard. Han drar ingensteder, punktum.
Alt annet er tomme rykter for å selge...

Xminator

QuoteEr ikke dette noe vi kun ser i lag med mer eller mindre ekstreme kvaliteter?


Du mener i amatørlag som Manchester United, Liverpool og Chelsea? Trenden jeg ser er at de store lagene, selvsagt med unntak, begynner å tenke totalfotball i Drillostil. Uten at jeg tror Ferguson, Murinho eller Benitez har mer en perifer interesse av teoriene til Egil Olsen.

Se på toppscorerlisten i engelsk fotball. Det er utrolig lite mål som scores av enkeltspillere. Etter 38 kamper ser det mer ut som en scoringsliste hentet fra tippeligaen etter 26 kamper.

monzilla

Ja, det er jo nettopp det jeg sier! Denne trenden vises hovedsakelig i lag som innehar ekstreme kvaliteter, nettopp slik som Manchester United og Chelsea (og litt LFC)

Xminator

Det kan jo ikke være "bare" i lag med ekstreme kvaliteter, da ville det jo vært angripere fra de andre hundreogørtene lagene på toppscorerlisten. Det er det jo ikke.

tormi

Quote from: "paf"Assist er noe de teller i ishockey. Helt uinteressant


Hvis assist er uinteressant sÃ¥ er scoring det samme. Men i ishockey har de 1. assist og 2. assist. De teller seg altsÃ¥ to trekk tilbake i situasjonen. Det kunne vi gjerne gjort i fotball ogsÃ¥. Ofte den som er 3. sist pÃ¥ ballen som setter opp situasjonen. Men assist er da vitterlig meget viktig -  og skjønner ikke hvorfor dette skal være uinteressant.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Go Up