• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talenter i Hordaland

Started by Brannmus, May 25, 2007, 13:17:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Tenkte det kanskje kunne vært interessant å ha en tråd hvor man diskuterte noen av de talente (som forhåpentligvis) er på vei frem i Hordaland.

Er en del "kjente" navn for dem som følger med etter hvert. Snublet over noen som kanskje er litt mer ukjente, men gjerne vel så interessant. Så spent på om noen vet noe om disse spillerne.

1. juni er det kretslagssamling på Nymark for Gutter 92. De som er tatt ut er:
Kristoffer Wasmuth, Fana
Petter Solberg, Loddefjord
Svein Erik Bjordal, Djerv
Belisti Dessalegn, Vadmyra
Anders Næs, Rosendal
Lars Ramberg Hauso, Fana
Kristoffer Kvalheim, Frøya
Fredrik Haugen, Løv-Ham
Erik Kanestrøm, Os
Magnus Rassmussen, Bjørnar
Dino Urukalo, Løv-Ham
Johannes Johannesen, Stord
HÃ¥kon Raa, Bjarg
Mats Lepsøe, Os
Kristoffer Møvik, Eikanger
Sindre Myrdal, Vestsiden
Kristoffer Knudsen Larsen, Vestsiden
Fredrik Røberg, Løv-Ham

Ikke overraskende, så er det altså ingen fra Brann med i troppen.

Best i klassen er Løv-Ham med tre spillere, Fana, Vestsiden og Os med to hver såvidt jeg kan se..

Noen kommende Brann-spillere blant disse? Noen som kjenner til noen, evt har sett noen av dem i aksjon?

brann.avd.molde

Ut i fra det lille jeg vet primært om fana spillerne er det vel Lars Ramberg Hauso som er den beste av disse 2, en kamerat av meg sa at han hadde spilt i brann i fjor og også trent med guttelaget trass i sin unge alder. Dette må bære preg av litt kvalitet hvertfall om det skulle stemme.

Løv-Ham er vel det laget som er desidert best i denne årsklassen, meg bekjent har disse trent veldig mye på teknikk siden de var små (arrester mneg gjerne om jeg tar feil). Dino har også en fortid i gneist som spiss og skal være goal getteren til løv-ham sitt lag. Mener det var en artikkel i Ba i fjor om disse guttene til løv-ham.

Så løv-ham sine ung gutter er absolutt verd og følge med på i framtiden.

Og ikke minst Fana har en 90spiller ved navn Kanestrøm som også debuterte på A laget til fana i fjor en framtid i bergens fotballen.
Eg må inn!

Brann&Bergen<3

Kjenner til en del av de. Gode spillere noen av de, men ingen ekstremt store talenter. De beste er vel Dino (løv Ham); Fredrik (Løv Ham), Erik (Os) og Håkon Raa (Bjarg) av de jeg kjenner til.

smaalanda

KMO!!!

RC

Mener å ha sett dete Løv-Ham laget i aksjon, ikke helt sikker. Kjenner ingen av guttene, så hvem de er, vet jeg ikke. Men de er ekstremt gode, og som nevnt her så har de trent teknikk en stund. Det er lett å se. Løv-Ham har gjort en god jobb og Brann har mye å lære av "lillebror".

Alexåsane

92 kretslaget er ikke så mye å skryte over, men Fredrik haugen er vist bra.

93 derimot! De e ganske så god!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Erlend

92-laget til Løv-ham er det klart beste i Bergen (Vi spilte uavgjort mot de:D) sÃ¥ det mÃ¥ da komme noe bra derfra.  Da jeg spilte fotball og fortsatt fulgte med, valset Løv-ham sitt lag over all motstand.  Tror faktisk vi (Tertnes 92) var de eneste som pÃ¥førte de poengtap

abe78

Hokus-pokus-filiokus!

- Trekk et par-tre lokale tallenter opp av hatten.
.og husk!

Nixon

Rød makt på Hansa

vebo

Hvor på banen spiller han?
Tiocfaidh ár lá

RC

Midtstopper på juniorlaget, høyreback på A-laget. Men han blir aldri Brann-spiller...

RC

Dette viser jo bare hvor dårlig Brann er på talenter. Hadde de gjort som de sier, at de følger med på de lokale spillerene, så hadde de hentet denne gutten og dyrket ferdighetene for minst en sesong siden. Men det er typisk Brann å la de bli i mindre klubber og årere går og går... Til slutt forsvinner talentene og Brann kjøper heller en østlending eller en islending...

dudo

Det er jo tydeligvis bare å legge frem et kontraktforslag til han om vi skal tro artikkelen. Pluss at han trener med Brann, vil ikke si at dette er å ignorere talentet...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Fabregas

Kjøp han her, la han trene å lære med A-lagstroppen og la han spille fast på Løv-Ham. Evt. hente inn en av Løv-Hams solide stoppere til A-lagstroppen. De har vel begge spilt solid godt i 1div og er vel nå modne for Tippeligaspill.

Tore Larsen

Quote- Jeg skriver ikke under for Brann bare for å bli leid ut til en klubb lengre nede i divisjonssystemet. Jeg vil være i a-troppen, jeg spiller jo tross alt allerede i 2. divisjon.


Frisk uttalelse må jeg si.
Mvh

Tore

jako

Har han vett og forstand signerer han ikke for Brann. I all fall ikke så lenge Mjelde er trener.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Brannmus

Har fått med meg at han trener med Brann, og det borger jo for kvalitet at Røde Stjerne vil hente han, så derfor har jeg egentlig ikke turd å tro han kommer til Brann. Men tror absolutt om han hadde fått sjansen til å trene med Brann regelmessig, så kunne det vært en spiller som på sikt løftet Brann og gav en fin avkastning økonomisk.

RC

Quote from: "dudo"Det er jo tydeligvis bare å legge frem et kontraktforslag til han om vi skal tro artikkelen. Pluss at han trener med Brann, vil ikke si at dette er å ignorere talentet...


Jo, for Brann har bare sett på at han forsvinner. Gutten FRIR jo til Brann om å bli hentet...
Hva mer kan han gjøre?
I en så liten by som Bergen burde Brann hatt mer oversikt over talentene. Greir de trener ned Brann en gang i blant, men det betyr ingenting. Jeg trente ned Løv Ham, betyr ingenting.

dudo

Greit nok, men om han ikke blir tilbudt kontrakt av Brann er det fordi de mener han ikke har potensialet til å lykkes. At Røde Stjerne henter han til akademiet sitt er noe helt annet, de har nok "litt" flere ledige plasser å ta av. Det er et spørsmål om å hente han til A-stallen til Brann, eller gi han en plass på et akademi i Beograd med 60 (?) andre gutter. Overhodet ikke sammenlignbart.

At Brann skulle hatt et lignende alternativ er en annen sak, men det hadde kostet enormt mye - selv om det kanskje ville være verdt det på sikt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: "dudo"Greit nok, men om han ikke blir tilbudt kontrakt av Brann er det fordi de mener han ikke har potensialet til å lykkes. At Røde Stjerne henter han til akademiet sitt er noe helt annet, de har nok "litt" flere ledige plasser å ta av. Det er et spørsmål om å hente han til A-stallen til Brann, eller gi han en plass på et akademi i Beograd med 60 (?) andre gutter. Overhodet ikke sammenlignbart.

At Brann skulle hatt et lignende alternativ er en annen sak, men det hadde kostet enormt mye - selv om det kanskje ville være verdt det på sikt.



Det blir vel litt feil å si. Brann kan fortsatt ha troen på at han har potensialet til å lykkes, men man kan samtidig ikke hente alle som har "potensiale".
Vi har mange gode spillere i stallen nå, og han hadde nok kommet langt bak i rekken. Dessuten er det vel snakk om å hente denne Solli etterhvert, og de liker vel best å spille midtstopper begge to?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

grei

Brann er blitt for store til å avle opp andre enn de helt store talentene.

Skal vi henge med i toppen har vi ikke råd til å kaste bort en masse poeng på å "spille talenter gode", for middelhavsfarere som likevel taper masse poeng er ikke situasjonen den samme. Talenter som ikke allerede er gode nok til å komme på førstelaget gjør best i å spille i Adecco en stund (Løv-Ham) eller på et av de dårligere eliteserielagene.

RC

Så løsningen er å hente østlendinger og islendinger til Bergen.

Brannfrelst

Har spilt mot denne eldste Møvik typen. Er vel egentlig guttespiller,men spiller på junior-og seniorlag. Ikke noe voldsomt å skryte av. Kan score mål fra distanse,men utarbeider ikke mirakler med ballen.
2.10.07-Gullet kom hem!

olebrann3

Møvik på eikanger?

smaalanda

Quote from: "olebrann3"Møvik på eikanger?
KMO!!!

Brannfrelst

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "olebrann3"Møvik på eikanger?


Voldsomt så mye informasjon og kunnskap du hadde om denne karen da;)
2.10.07-Gullet kom hem!

smaalanda

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "smaalanda"
Quote from: "olebrann3"Møvik på eikanger?


Voldsomt så mye informasjon og kunnskap du hadde om denne karen da;)



Strilen og Nordhordaland er flink til å dekke lokalfotballen :)
KMO!!!

smaalanda

Vet noen f.eks hvor mange fra Hordaland som spiller aldersbestemt landslagsfotball? Hadde vært veldig gøy å sett.
KMO!!!

brann.avd.molde

Fredrik Haugen, Løv Ham
Petter Solberg, Loddefjord IL  er pÃ¥ g 15 landslaget

Gisle Myhre - Tornado Måløy på g 16

ellers er det ingen i de siste troppene som har blitt tatt ut i følge fotball.no
Eg må inn!

tosssa

Anders Næs spiller fast på Rosendal sitt A-lag i 4 divisjon. Han spiller midtbane på Rosendal, men pleier og spille spiss på kretslaget. Har vert fast på kretslaget i et par år. Ifjor var han med Brann sitt småguttelag til danacup og Brann cup og han ble toppscorer i begge turneringene for Brann. Han var også med småguttelaget til Brann på en elite turnering i Stockholm i fjor høst.

Han har som noen andre fra 92årgangens kretslag trent med Brann og Løv-Hams talentgruppe hele vinteren. Han er forøvrig også tatt til en treningleir i Porsgrunn i sommer i regi av NøFF som er uttak til G-15 landslaget.

olebrann3


Xminator

Landslagene under u-21 favoriserer østlandsspillere. Enkelte klubber er flinkere til å dra i tråder enn andre, uten at spillerene nødvendigvis er bedre enn andre av den grunn.

olebrann3

det er fordi et er lettere å ha med folk fra oslo en å fly noen bort fra bergen tror eg

smaalanda

Quote from: "Xminator"Landslagene under u-21 favoriserer østlandsspillere. Enkelte klubber er flinkere til å dra i tråder enn andre, uten at spillerene nødvendigvis er bedre enn andre av den grunn.



Det samme gjelder kretssamlinger i Hordaland og sikker andre plasser i Norge også. Di favoritiserer spiller fra sentrum og by klubbene, mens det er vanskeligere for folk fra landet å komme seg med på dette, selv om noen av spillerne er bedre må di imponere myye for å blitt sett på og evt tatt ut.
KMO!!!

Brann&Bergen<3

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Xminator"Landslagene under u-21 favoriserer østlandsspillere. Enkelte klubber er flinkere til å dra i tråder enn andre, uten at spillerene nødvendigvis er bedre enn andre av den grunn.



Det samme gjelder kretssamlinger i Hordaland og sikker andre plasser i Norge også. Di favoritiserer spiller fra sentrum og by klubbene, mens det er vanskeligere for folk fra landet å komme seg med på dette, selv om noen av spillerne er bedre må di imponere myye for å blitt sett på og evt tatt ut.


delvis riktig, de med flest kontakter kommer alltid inn og de beste. Og de med kontakter er ofte fra by klubbene (brann, nymark, fana, åsane, løv ham osv).

sonic1992

Gisle Myhre er ikke fra hordaland, men sogn og fjordane.
Spiller fast på sentral midtbane for tornado måløy og har vært på alle 91-samlingene og kamper for landslaget. Startet alle kamper uten om en tror jeg.

Fredrik Haugen er vel den mest kjente i 92-klassen. Alle kjenner han, og vil "knekke" han.  Men han briljerer vær eneste kamp.
T- Er med ;)

Brannfrelst

Quote from: "sonic1992"Gisle Myhre er ikke fra hordaland, men sogn og fjordane.
Spiller fast på sentral midtbane for tornado måløy og har vært på alle 91-samlingene og kamper for landslaget. Startet alle kamper uten om en tror jeg.

Fredrik Haugen er vel den mest kjente i 92-klassen. Alle kjenner han, og vil "knekke" han.  Men han briljerer vær eneste kamp.


Inkludert deg tenker jeg.
2.10.07-Gullet kom hem!

Alexåsane

Jørgen Mohus på Tertnes er også kommet med på landslagssamlingen.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Brannfrelst

Var oppe på Stadion igår for å hente noen billetter i 9 tiden. Og da stod det et par unggutter på kunstgresset å trente. De fleste var vel keepere. En av disse tror jeg var Jørgen Mohus. Senere kom et par til,deriblant Gojko.
2.10.07-Gullet kom hem!

rødesk

Quote from: "Alexåsane"Jørgen Mohus på Tertnes er også kommet med på landslagssamlingen.


Mohus har jo vært med Brann ved flere anledninger. Var også med a-laget til Nederland.

Ellers vet jeg lite om 92-Ã¥rgangen. Som de fleste vet, er jo Løv Ham suveren i denne Ã¥rsklassen, og jeg vet at Fredrik Haugen spiller mye med B-laget til løvene. de to andre ogsÃ¥ kan jeg tenke meg. usikker pÃ¥ det.  Men nivÃ¥et pÃ¥ de tre er ganske jevnt og høyt
oen må gå...!

rødesk

Brann hadde med en guttespiller på et av de aldresbestemte landslagene litt tilbake i tid. Han viste tydligvis ikke mye ettersom han aldri ble tatt ut igjen.
oen må gå...!

Nesten

Even Hovland og Aleksander Solli - noe for Brann. Solli var vel på La Manga og forsvareren fikk godord. Jeg mener bestemt der var en knallgo juniorkeeper inne i bildet også. Noen som husker navnet.
Ellers er dt største savnet en knakende god, ung talentfull midtbanespiller av offensiv legning, og en spiss. De bør være 16 år - 16 og et halvt år og talenter av klasse. Så kan de få trene med Brann, signeres og gjerne spille en halv sesong i Løv-Ham. Da kan tiden være inne for å ha dem fast i troppen. Forutsetningen er at de har holdninger og masse talent.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

naitsirk

hjelper ikkje med lokale talent når dei aldri får sjansen.

Xminator

Nestestråmyhr har jo ikke fått med seg at siste store hete i Brannsammenheng er Yaw :) Solli er så - januar... Hvem som er på moten i august kunne vi sikkert hatt konkurranse om...


dudo

http://fotball.bt.no/landslaget/article84412.ece

To spillere fra Hordaland i G17-troppen til 4-nasjonersturneringen i sommer; Solli fra Vadmyra og Bjarte Haugsdal fra Os. Begge er meg bekjent i Branns søkelys.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TheWiseMan

Quote from: "Brann&Bergen<3"Kjenner til en del av de. Gode spillere noen av de, men ingen ekstremt store talenter. De beste er vel Dino (løv Ham); Fredrik (Løv Ham), Erik (Os) og Håkon Raa (Bjarg) av de jeg kjenner til.


Ikke for å rakke ned på noen, mn Dino og Fredrik Haugen er langt fra noen "store" talenter..Har selv spilt mot begge, og hadde relativt god kontroll..Jeg må muligens være ett talent selv, og selv om det blir sagt ganske ofte, så tror eg ikke at det er så veldi stort.. :lol:

SÃ¥ Dino og Fredrik Haugen blir ikke noe tippeliga eller Adeccospillere visst dei ikke hever seg betraktelig... :wink:

C@Bøe_79

Quote from: "dudo"http://fotball.bt.no/landslaget/article84412.ece

To spillere fra Hordaland i G17-troppen til 4-nasjonersturneringen i sommer; Solli fra Vadmyra og Bjarte Haugsdal fra Os. Begge er meg bekjent i Branns søkelys.


Alle på G-17 landslaget er i Brann`s søkelys,i og med at Dan Risnes er keepertrener der;-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up