• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

JET-cupen

Started by dudo, May 22, 2007, 17:05:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5433&brann=f207872884a1b40993e6f4d3d10859a4

JET-cupen sparkes igang 16. juli, og Brann møter Bryne, AaFK og Halmstad fra Sverige. Jeg har registrert at AaFK har et ganske bra juniorlag, men juniorfotball er dessverre ikke det jeg er mest oppdatert på. Hvilke spillere stiller vi med, og hva bør ambisjonene våre være?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann.avd.molde

Det vanlige brann gjør i denne turneringen er å hente inn hospitser fra fjern og nær. I fjor spilte blandt andre Titten Tei og de 3 andre gambierne som var i brann sitt søkelys. Brann sitt junior lag er ikke av de aller beste per idag og jeg vil bli overrasket om de går videre fra sin gruppe.

Brann vil nok hente inn en del spillere fra lagene rundt Brann emil rieber mohn vil nok spille forhåpentlig vis spiller solli jr også. Ellers er det åpent rundt Laget. Mange av juniorene som spiller 3 div for brann 2 er nok også med.

Jeg personlig vil være fornøyd med at vi avanserer fra gruppen. Selv om vi vant når vi hadde brann sin gyldne årgang.
Eg må inn!

Brannmus

I 2005 imponerte Brann i JET-cup med å spille seg til en semifinale, hvor de gikk på et knepent tap om jeg ikke husker helt feil.

Målet var at laget skulle gjøre det minst like bra i 2006, og hadde da også en sterkere tropp på papiret. Turneringen endte særdeles skuffende. Brann vant vel en kamp i det innlende gruppespillet, og tapte så plasseringskampen i tillegg.

Som nevnt tidligere i tråden, så kommer vel Brann til å sende en blanding av egne spillere som til vanlig er i klubben/ved gymnaset, spillere som er utleid til andre klubber og talenter som de "hospiterer".

Regner med at vi får se Rieber-Mohn og Spurkeland i hvert fall i en tropp, sammen med en del av disse andre ungguttene som i kortere eller lengre perioder har trent med Brann i år. Han Tertnes-keeperen er vel ikke usannsynlig at vi tar med. Samme med han forsvarsspilleren som de skrøt sånn av for noen måneder siden.

Tror Brann har en fair sjanse til å gå videre, men de har et stort handicap som de må overkomme om de skal klare det. Samspillet må sitte. Tradisjonelt sett, så får vel disse guttene kun to uker sammen i sommer til oppkjøringen. Det er da vanskelig å konkurrere mot gutter som gjerne har spilt sammen i lange perioder, og kjenner hverandre godt.

stiasoer

tian

Baunebob


RC

skjønner ikke at de fortsatt skriver at dette "kan være fremtiden", bla bla... De kommer aldri inn på a-laget til Brann. Sånn er historien bare.

vebo

Tja, spørs på hvor mye det var i Bruun-Hansens "valgløfter" om lokalsatsing. Han er forresten mye mer anonym enn Per ove?
Tiocfaidh ár lá

RC

Han kan love mye. Men tingen er at Bergen ikke har hatt en god spiller på lenge (som er fra Bergen). Det jobbes ikke godt nok med talenter og miljøet er ikke tilrettelagt virker det som. Alt for mange unge spillere har dårlige holdninger.
Og som alle vet, de største talentene forsvinner alltid...

monzilla

Tror talentutviklingen i Bergen kun har positive tider i møte. Og det takket være Trond Mohn, og få andre. Ballbinger av OK kvalitet, haller popper opp over alt. Dette kommer vi snart til å se fruktene av.

Tror det viktigste for Brann og Bergen er Ã¥ fÃ¥ løvene til Ã¥ beholde plassen. Løv-Ham bør i samarbeid med brann opprette en fotballskole som gir god oppfølgning og trening av unge talenter. I tillegg bør Brann2 opp i 2.  Da kan talenter bli matchet i 3. div i de klubbene de spiller nÃ¥, 2. div med Brann2 dersom de er gode nok, og 1. divisjon med Løv-Ham for de som er god nok til det.

Alexåsane

Quote from: "Baunebob"http://fotball.bt.no/eliteserien/article77183.ece

Denne Aarre Mohus blir gjerne med også


Jørgen ja, spiller med han i Tertnes, han skal vist være med.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Go Up