• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vil ha denne melodien!

Started by pimbolinn, May 15, 2007, 20:38:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pimbolinn

Brann - Bergen - Hansa

Lilleheil

Kom no til å tenke på at om Brann skulle vinne serien i år så har vi et stort problem med sang-repetoraret neste år. Vi har jo snart ikkje en eneste sang igjen som ikke synger om 63... ka ska vi gjøre då? Vi graver jo vår egen grav. (ikkje noe kritikk te trådstarter, men bare en generell tanke)

Northside

En helt ok sang, slik som mye annet her inne.

Men det er som trådstarter sier, alt går i gull for tiden.

Det vi trenger er sanger som kan synges når ting ikke går som det skal.
eks "dø for Brann" osv.

dex1974

Vi hadde en dø for Brannsang for noen år siden til "I am sailing" :

Brann fra Bergen
Brann fra Bergen
Brann fra Bergen
SK Brann
Vi skal blø for
Vi skal dø for
Brann fra Bergen
alle mann


Men siden engen har "Vi er enga" så kan jo ikke vi ha denne sangen ;-)


Men "Bergen til Eg dør" er jo et alternativ her.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: "Lilleheil"Kom no til å tenke på at om Brann skulle vinne serien i år så har vi et stort problem med sang-repetoraret neste år. Vi har jo snart ikkje en eneste sang igjen som ikke synger om 63... ka ska vi gjøre då? Vi graver jo vår egen grav. (ikkje noe kritikk te trådstarter, men bare en generell tanke)


Det er jeg delvis enig i. Synes vi kan fortsette med "Vi e berømte" selv om vi skulle vinne serien en gang.
Rett og slett pga. at vi fortsatt vant serien i 63...Forstår at litt av poenget med sangen går bort, når vi vinner, MEN det er såpass bra sang, at jeg håper den "overlever"!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Roald

Slapp av, gutter. Vi vinner ikke serien i år heller så det er bare å lage sanger ;)
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

skb!

Jeg har støttet foslag på gullars melodien før, og gjør det gjerne igjen. Jo flere melodier vi kan ta fra bergenssanger o.l. (denne går under o.l.) jo bedre er det. Men teksten må gjerne forbedres før denne kan bli en slager. Sier meg enig med de over meg, skriv gjerne om noe annet enn gull, 63 og bergen.

Go Up