• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann 2 - Arna-Bjørnar 14.05

Started by Brannmus, May 11, 2007, 09:48:58 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Kampen var i utgangspunktet satt opp til å gå i dag, men ser nå at den er flyttet til mandag, så noen dager for tidlig å diskutere det gjerne, men noen som planlegger en tur ned på Stadion for å se på?

Etter å ha blitt slaktet 9-0 på banen og i hele lokalpressen kunne det sikkert vært hyggelig for spillerne om noen møtte opp for å støtte dem. Er jo mulig de som ikke er i troppen, eller spiller mot Sandefjord får sjansen her også?

Tore Larsen

Det var nå litt av et tidspunkt da. De fleste er vel på jobb/skole.
Mvh

Tore

Nixon

Quote from: "Tore Larsen"Det var nå litt av et tidspunkt da. De fleste er vel på jobb/skole.


14.05 er dagen.
Kampen går 18.00...;)
Rød makt på Hansa

Brannmus

Hehe.. Skulle kanskje skrevet 14. mai.... Men men.. My bad!

Tore Larsen

Skjerpings:) hehe men da har vel lang flere mulighet til å stille opp:) Men er det sikkert at kampen går på Brann stadion og ikke på Fana stadion som sist ?
Mvh

Tore

Brannmus

Står at den er satt opp på Nymark.. Så rett utenfor Stadion med andre ord.. Men selvfølgelig, dette må sjekkes på nytt før kampen. Har en tendens til å sprette litt rundt omkring disse kampene..

Tifo

Då er det bare å ta turen. Blir tifo-dugnad Mandagen fra 17:00 og utover as well.
.:Tifo-gruppen:.

Brann&Bergen<3

Quote from: "Tifo"Då er det bare å ta turen. Blir tifo-dugnad Mandagen fra 17:00 og utover as well.


passer jo bra hvis den er på nymark då, først tifo så ut å se på kamp og tifo igjen;)

Memelli

Den er på Nymark? Da stiller nok jeg opp, ihvertfall.

moffy_

Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

vebo

Tiocfaidh ár lá

Fabregas

Synes det er tullete at Corrales skal være med i dag, han bør få spille på onsdag og da blir det tre kamper på fem dager for han. Hvis dette er et tegn på at Hanstveit for starte mot FFk er det idiotisk. Han leverte en helt horribel omgang og fortjener ingenting annet enn tribunen i neste kamp!

Speedy

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Klaus_Brann

Tribunen?
Hvem mener du vi skal sette inn for Corrales hvis han blir skadet eller spiller helt hodeløst da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "Fabregas"Synes det er tullete at Corrales skal være med i dag, han bør få spille på onsdag og da blir det tre kamper på fem dager for han.


Han spilte en omgang på lørdag. Og sannsynligvis en omgang i dag hvis han er aktuell fra start på onsdag. Det tåler han. Og det kan faktisk være godt for han å få litt mer kamptrening.
Rød makt på Hansa

Bassew

Da må nok jeg også ta på meg bukser i dag, og komme meg på kampen.
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5418

3-2 seier til Brann.. PÃ¥ det som virket som en middels dag..

Ser frem til rapporter fra dem som så kampen.

Klaus_Brann

Det var en kjølig opplevelse.

Ca. 100 elleville fans møtte opp på Nymark.

                            Thorbjørnsen

Tom Rune Aasen   Eirik Tveit   Morten Fredriksson  Ramiro Corrales

Erik Huseklepp  Eirik Bakke  Helge Haugen  Arild EilarÃ¥s

     Daniel Kalstad   Trond Fredrik Ludvigsen

Thorbjørnsen stilte, til glede for de oppmøtende, opp i den rosa drakten og nykjemmet hår!
Brann åpnet best, og hadde et par fete sjangser i starten, og på en corner mente Bakke å være sist på ballen, men det var vanskelig å se, han tok i alle fall ansvaret for scoringen.
Bakke (?) smeller i vei et skudd, som keeper såvidt får slått i tverrliggeren, og over, men ingen corner.

Ludvigsen blir felt, og Bakke ser keeper gå tidlig og setter ballen frekt midt i mål.
Etter rundt 60 minutter kommer Arna-Bjørnar på nok en kontring og setter inn 2-2.
I det 80 minutt kommer Brann igjen, og nr. 22 for dagen lobber inn en herlig goal, og fansen går berserk.

Brann overbeviste vel ikke veldig i dag, selv om de hadde kontroll. Det er litt 2 laget over hele kampen, Ludvigsen prøver og vil mye, men får sjelden til noe.

Huseklepp hadde et par fine driv og noen frekke finter, og kunne med litt hell puttet et par mål.

Haugen..Var han der?Han løp, men utrettet ikke mye.

Thorbjørnsen hadde lite å gjøre. Han hadde for det meste god kontroll, men hadde et farlig utkast rett i brystet til en spiller på 25 meter.

Corrales hadde grei kontroll, og var veldig offensiv.

Bakke var den som var Branns beste i dag. Han spilte med full kontroll, fine pasninger, autoritet og 2(?) mål.


Etter rundt halvtimen kommer Arna-Bjørnar på en kontring, og setter inn 1-0 på et ganske pent mål.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tore Larsen

Quote from: "Klaus_Brann"
Thorbjørnsen stilte, til glede for de oppmøtende, opp i den rosa drakten og nykjemmet hår!


uff uff...:)
Mvh

Tore

Fabregas

Quote from: "Klaus_Brann"Tribunen?
Hvem mener du vi skal sette inn for Corrales hvis han blir skadet eller spiller helt hodeløst da?


Det var kanskje litt satt på spissen. Når vi har tre venstrebeinte spillere i klubben skal vel alltid de tre være på banen eller benken. I alle fall når vi spiller 4-4-2.

Til Nixon: Jeg vet at Corrales har godt av å spille seg i form men tre kamper på fem dager hvis det blir det(2*45min+90min) er altfor mye. I mine øyne skulle heller Hanstveit vist seg fram i dag, det er han som har noe å bevise for å få spille på onsdag.
Med dette antar jeg to mulige tanker fra Mjelde:
1. Hanstveit er fortsatt foran i køen og spares dermed i dag. Gudene må vite hvordan han har fått den oppfatningen.
2. Reglene fra NFF er slik: Spillere som starter med et lag kan ikke spille for et annet i samme tidsrom.


En er nok helt klart mest sannsynlig iom at Jaiteh ikke spilte i dag, det betyr nok at han regnes som mer aktuell enn Corrales er for spill på onsdag.

Melding til Ludde: du har selv insistert på å bli sett på som spiss, i neste åndedrag er du steike forbanna på at du ikke får være med i troppen når Brann spiller kamp. Som spiss skal du score mål: At du da tilsynelatende ikke ser ut til å klare dette i ofte i tredjedivisjon viser vel at Mjeldes vurderinger er helt rett. Brann har tre kanonspisser som scorer jevnt og trutt i Tippeligaen, et mye høyere nivå enn det du ikke overbeviser på.

Ludvigsen er en spiller med et veldig stort potensial, noe han for tiden ikke klarer å vise. Jeg ønsker uansett at Ludvigsen blir i klubben, gjerne leies ut til en annen klubb i Tippeligaen. Hvis han blir leid ut er det viktig at han blir rendyrket som enten spiss eller kant i et 4-4-2 system.

Fremtiden til Sæternes og Winters etter sesongen er usikker, Ludvigsen vil absolutt være en god "erstattning" for disse.

Nixon

Quote from: "Fabregas"Til Nixon: Jeg vet at Corrales har godt av å spille seg i form men tre kamper på fem dager hvis det blir det(2*45min+90min) er altfor mye. I mine øyne skulle heller Hanstveit vist seg fram i dag, det er han som har noe å bevise for å få spille på onsdag.
Med dette antar jeg to mulige tanker fra Mjelde:
1. Hanstveit er fortsatt foran i køen og spares dermed i dag. Gudene må vite hvordan han har fått den oppfatningen.
2. Reglene fra NFF er slik: Spillere som starter med et lag kan ikke spille for et annet i samme tidsrom.


Alternativ to. Hanstveit kunne ikke spille siden han startet på lørdag.
Og to kamper på fem dager er ikke for mye for topptrente idrettsfolk. Husk på at disse faktisk trener fem av fem dager. Ofte to ganger om dagen. Så dette tåler Corrales helt fint.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Fabregas"
Quote from: "Klaus_Brann"Tribunen?
Hvem mener du vi skal sette inn for Corrales hvis han blir skadet eller spiller helt hodeløst da?


Det var kanskje litt satt på spissen. Når vi har tre venstrebeinte spillere i klubben skal vel alltid de tre være på banen eller benken. I alle fall når vi spiller 4-4-2.

Til Nixon: Jeg vet at Corrales har godt av å spille seg i form men tre kamper på fem dager hvis det blir det(2*45min+90min) er altfor mye. I mine øyne skulle heller Hanstveit vist seg fram i dag, det er han som har noe å bevise for å få spille på onsdag.
Med dette antar jeg to mulige tanker fra Mjelde:
1. Hanstveit er fortsatt foran i køen og spares dermed i dag. Gudene må vite hvordan han har fått den oppfatningen.
2. Reglene fra NFF er slik: Spillere som starter med et lag kan ikke spille for et annet i samme tidsrom.


En er nok helt klart mest sannsynlig iom at Jaiteh ikke spilte i dag, det betyr nok at han regnes som mer aktuell enn Corrales er for spill på onsdag.

Melding til Ludde: du har selv insistert på å bli sett på som spiss, i neste åndedrag er du steike forbanna på at du ikke får være med i troppen når Brann spiller kamp. Som spiss skal du score mål: At du da tilsynelatende ikke ser ut til å klare dette i ofte i tredjedivisjon viser vel at Mjeldes vurderinger er helt rett. Brann har tre kanonspisser som scorer jevnt og trutt i Tippeligaen, et mye høyere nivå enn det du ikke overbeviser på.

Ludvigsen er en spiller med et veldig stort potensial, noe han for tiden ikke klarer å vise. Jeg ønsker uansett at Ludvigsen blir i klubben, gjerne leies ut til en annen klubb i Tippeligaen. Hvis han blir leid ut er det viktig at han blir rendyrket som enten spiss eller kant i et 4-4-2 system.

Fremtiden til Sæternes og Winters etter sesongen er usikker, Ludvigsen vil absolutt være en god "erstattning" for disse.


Slik Ludde spilte idag, så er det nesten benken for Brann 2 også, han fikk til fint lite.
Jaiteh var der før kampen i treningstøy og alt, men kom ikke når kampen begynte. Han ble sist sett gående med en mann i 50- årene.
Det er greit at gutta kanskje ikke er like motiverte for en 3.div. kamp, men Corrales overbeviste ikke akkurat, men det er samtidig vanskelig å si noe om mot en slik motstander. Hadde følelsen av at de hadde noen gir ekstra inne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

Var han iført sixpence også?;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "Brannfrelst"Var han iført sixpence også?;)


Det stemmer, hehe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Brannfrelst"Var han iført sixpence også?;)


Det stemmer, hehe.


Da er det vel snart tid for sirkus Jaiteh da;)
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann".

Ca. 100 elleville fans møtte opp på Nymark.

                            Thorbjørnsen

Tom Rune Aasen   Eirik Tveit   Morten Fredriksson  Ramiro Corrales

Erik Huseklepp  Eirik Bakke  Helge Haugen  Arild EilarÃ¥s

     Daniel Kalstad   Trond Fredrik Ludvigsen

.


Og hva het de 89 andre?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann".

Ca. 100 elleville fans møtte opp på Nymark.

                            Thorbjørnsen

Tom Rune Aasen   Eirik Tveit   Morten Fredriksson  Ramiro Corrales

Erik Huseklepp  Eirik Bakke  Helge Haugen  Arild EilarÃ¥s

     Daniel Kalstad   Trond Fredrik Ludvigsen

.


Og hva het de 89 andre?


Gashi, Andresen, Opdal, Dahl, Bjarnasson, Sigurdsson, Hanstveit, Solli, Jaiteh, Helstad, Winters, Vaagan Moen, Sæternes, Guntveit, Bjørnsson, Misje og Mjelde.

Det var kun disse jeg rakk å notere navnet på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Fabregas

Quote from: "Klaus_Brann"

Gashi, Andresen, Opdal, Dahl, Bjarnasson, Sigurdsson, Hanstveit, Solli, Jaiteh, Helstad, Winters, Vaagan Moen, Sæternes, Guntveit, Bjørnsson, Misje og Mjelde.

Det var kun disse jeg rakk å notere navnet på.


Fra spøk til alvor, seriøst?
Må innrømme at jeg ikke akkurat ser for meg Andresen og Helstad se på 3div nei. Er jo sikkert positivt for samholdet i gruppen osv.
Virket det som Jaiteh var godt "integrert" i gruppen eller?
Var en gang tidligere jeg så på Stadion at Monkam så ut som han spilte på et annet lag enn de andre Brann-spillerne når de drev å varmet opp.
Brann har jo satt han på norsk-kurs. Flott med språkkurs for å lette på kommunikasjonen, men gjør vi ikke egentlig Jaiteh en bjørnetjeneste ved å lære han norsk. Hva skal han med det når han spiller i Arsenal,Milan etc om noen år? Jeg tipper vel at Jaiteh har større ambisjoner enn Tippeligaen.

Klaus_Brann

Quote from: "Fabregas"
Quote from: "Klaus_Brann"

Gashi, Andresen, Opdal, Dahl, Bjarnasson, Sigurdsson, Hanstveit, Solli, Jaiteh, Helstad, Winters, Vaagan Moen, Sæternes, Guntveit, Bjørnsson, Misje og Mjelde.

Det var kun disse jeg rakk å notere navnet på.


Fra spøk til alvor, seriøst?
Må innrømme at jeg ikke akkurat ser for meg Andresen og Helstad se på 3div nei. Er jo sikkert positivt for samholdet i gruppen osv.
Virket det som Jaiteh var godt "integrert" i gruppen eller?
Var en gang tidligere jeg så på Stadion at Monkam så ut som han spilte på et annet lag enn de andre Brann-spillerne når de drev å varmet opp.
Brann har jo satt han på norsk-kurs. Flott med språkkurs for å lette på kommunikasjonen, men gjør vi ikke egentlig Jaiteh en bjørnetjeneste ved å lære han norsk. Hva skal han med det når han spiller i Arsenal,Milan etc om noen år? Jeg tipper vel at Jaiteh har større ambisjoner enn Tippeligaen.


Fra spøk til avor, nei.
Det hadde nok vært utelukkende positivt, men de var ikke der.
Jeg kom en halvtime før kampen begynte, lurer på om Brann hadde hatt trening der da, jeg så Sigurdsson også gå mot Stadion, men tenkte ikke på dette før i etterkant, da jeg ikke så Jaiteh der.
SÃ¥ fikk ikke sett han sammen med resten av laget.

Dette som du nevner med Monkam høres selvfølgelig ikke bra ut, det kan jo være en stor hindring fra å prestere sitt beste om man ikke føler seg som en del av laget, eller "en i gjengen".
Jaiteh virker som en sympatisk, lærevillig og målrettet unggutt, så han har nok helt sikkert høyere ambisjoner enn TL ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Men hvorfor gjør Brann Jaiteh en bjørnetjeneste ved å la han gå på norskkurs?

[Bjørnetjeneste: Velment, men uheldig hjelp som blir mest til skade]

Hva er skaden her?
Rød makt på Hansa

vebo

Hehe, var faktisk veldig dårlig oppmøte fra a-laget på tribunen, og jeg så lite til TJ. Men så kom jeg også etter 5 min. Og da var Arnas supportegjeng, "Bjørnarane"(?), klart i flertall. ;) Steffensen var vel største profilen der, Solli såg deler av kampen gjennom gjerdet.

For min del er jeg litt mer positiv til Ludde, særlig i siste omgang viste han kvaliteter. Han kjemper godt, har et lavt tyngdepunkt og plasserer seg godt i forhold til stopperene. Andre lagspilleres unike evne til å ødelegge løpene hans med å stå i offside og en råtten linjedommer skal ha mye av skylden for at det ikke ble mål i dag. På en annen side fikk han nok av sjanser, og både han Corrales og Huseklepp burde puttet ved flere anledninger.

Bakke gjorde som Klaus sier den beste figuren i dag. Et par smÃ¥feil her og der,  men han er absolutt tilbake, og bør være selvskreven pÃ¥ førstelaget om ikke lenge.

Huseklepp leker på høyrekanten og viser sin utrolige fart å taktikk flere ganger, men som en viss portugisisk venn av oss har han litt problemer med å vite når nok er nok og at det er på tide å sentre. Han bør også øve mer på innlegg.

Corrales: Han har gode kvaliteter offansivt, mens det defansive viser tegn på lite trening. Trenger nok enda litt tid til han er på i toppform.

Helge Haugen var selvsikker i alt han gjorde, bare så synd at han ble for lite synlig i store, deler av kampen. Reddet stopperene ved et par anledninger.

Torbjørnsen er lite å si om. Helt grei, kunne muligens tatt ene målet.

Skulle gjerne gitt dere min mening om et par av de andre spillerene (inkludert ene Bjørnar-stopperen (han med asiatisk bakrunn for de som såg kampen)), men jeg har ingen anelse om hvem de er. Alt i alt er jeg svært glad for at det var andrelaget som spilte i dag. Kampen i seg selv var uinspirerende og kjedelig.
Tiocfaidh ár lá

vebo

Quote from: "Klaus_Brann"Det var en kjølig opplevelse.


Driiiitkaldt, en kaffe i Haukelandshallen reddet meg. Neste gang blir det termos med kaffe og hansker!

Tror forresten første målet var selvmål og ikke Bakkes.
Tiocfaidh ár lá

Fabregas

Quote from: "Nixon"Men hvorfor gjør Brann Jaiteh en bjørnetjeneste ved å la han gå på norskkurs?

[Bjørnetjeneste: Velment, men uheldig hjelp som blir mest til skade]

Hva er skaden her?


Mener å ha hørt at han kan en del engelsk fra før og å da lære han et helt nytt språk som kun forstås av de 15-17mill skandinavierne er vel litt fånyttes. ALLE på Brann kan vel greit engelsk og det er vel da den enkleste måten å snakke med Jaiteh på.
Men uansett, om vi lærer han tysk(Er vel bedre enn å lære han norsk),engelsk norske eller hvilket som helst annet språk er ikke så viktig. Noe som derimot er viktig er at han føler seg som en i gjengen, det trenger han , for det vil nok være svingninger i prestasjonene hans helt til han er ferdig utlært og tusler ut stadionporten. Knalltøft for en 19åring ute i den store vide verden dersom en blir skadet eller er ute av form.
Når det gjelder Monkam tror jeg det er en tapt sak, det kan selvfølgelig snu seg men når han ikke klarer å hevde seg noe særlig for Løv-Ham i 1div blir det ikke enkelt.

Klaus_Brann

Quote from: "vebo"
Quote from: "Klaus_Brann"Det var en kjølig opplevelse.


Driiiitkaldt, en kaffe i Haukelandshallen reddet meg. Neste gang blir det termos med kaffe og hansker!

Tror forresten første målet var selvmål og ikke Bakkes.


Ja, det lignet mer på en halv høstkveld enn det som snart skal bli sommer.
Stilongs neste kamp. Fotball i pausa reddet meg:-=
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


BigDipper

Hva synes man om Arna-Bjørnar da? Var det noen gode spillere der?

Personlig synes jeg han i midtforsvaret med den sinnsyke hockeyen gjorde en god kamp, bortsett fra at han dummer seg ut ved å skrike på seg et gult kort. Men det var fullt forståelig, for den lille linjemannen på ene siden kan umulig ha hatt øynene med seg ved de fleste tilfeller.
ar du sett min fetter styggen?

Klaus_Brann

Quote from: "BigDipper"Hva synes man om Arna-Bjørnar da? Var det noen gode spillere der?

Personlig synes jeg han i midtforsvaret med den sinnsyke hockeyen gjorde en god kamp, bortsett fra at han dummer seg ut ved å skrike på seg et gult kort. Men det var fullt forståelig, for den lille linjemannen på ene siden kan umulig ha hatt øynene med seg ved de fleste tilfeller.


Ble litt imponert av et par av ungguttene deres. Han ene spissen var rask og frekk
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: "BigDipper"Hva synes man om Arna-Bjørnar da? Var det noen gode spillere der?

Personlig synes jeg han i midtforsvaret med den sinnsyke hockeyen gjorde en god kamp, bortsett fra at han dummer seg ut ved å skrike på seg et gult kort. Men det var fullt forståelig, for den lille linjemannen på ene siden kan umulig ha hatt øynene med seg ved de fleste tilfeller.


Ja, og som sagt han av asiatisk opprinnelse i midtforsvareret. Eller hadde han bare helt svart hår. Han var hvertfall flink, stoppet mye, særlig i luften.
Tiocfaidh ár lá

smaalanda

Quote from: "BigDipper"Hva synes man om Arna-Bjørnar da? Var det noen gode spillere der?


Fikk noen av 90-spillerne prøve seg?

Arna Bjørnar hadde jo Hordalands beste guttelag i fjor.
KMO!!!

Go Up