• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sandefjord-Brann

Started by Pondan, May 06, 2007, 15:44:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pondan

jaja, ny kamp i Sandefjord.. noen forandringer som bør bli gjort?

tag7

forandringer bør det bli. Et tap og en uavgjort der prestasjonene var i sin helhet håpløse. Men noen spillere har fortsatt klippekort, mjelde blr sette noen eksempler og ta vekk klippekortene og få spillere til å forstå at de spiller i branndrakt!
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

sambaen

Gunntveit inn på høyreback, Corrales på venstre, Bjørnsson i spann med sigurdsson, Gashi def. midtbane, Solli høyre midtbane, Trond Fredrik Ludvigsen venstre midtbane, Martin Andresen off. midtbane ( siste sjanse), Helstad og winters på topp.

Dette er vinnerlaget mot Sandefjord:-))

tag7

PVM var ikke dårlig forrige kamp. Men hanstveit må ut. Ifølge mine kilder har ikke corrales imponert og virker ute av form. Men helstad winters tror jeg er bra. klippekortet til seternes må fjernes.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Northside

Håper Tijan Jaiteh får prøve seg litt. Og, Andresen bør byttes dersom han ikke gidder å prestere denne kampen også!

jobb for pengene!

Xminator


BRANN - FOR ALLTID

Har nettopp sett Stabæk-Sandefjord. Likte ikke helt det jeg så...Sandefjord var noen hakk bedre enn jeg hadde håpet.

Ellers tror jeg ikke MIM vraker Sæternes eller Andresen. Uten Sæternes på topp har vi lite duellstyrke på topp. Martin er på vei. Den fine scoringen og den strålende vendingen mot Start var bare begynnelsen....
RANN - FOR ALLTID

Corran

Quote from: "sambaen"Gunntveit inn på høyreback, Corrales på venstre, Bjørnsson i spann med sigurdsson, Gashi def. midtbane, Solli høyre midtbane, Trond Fredrik Ludvigsen venstre midtbane, Martin Andresen off. midtbane ( siste sjanse), Helstad og winters på topp.

Dette er vinnerlaget mot Sandefjord:-))
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Kanskje sette Bjarnason på høyreback for å få inn Bjørnsson og økt luftstyrke mot Sandefjords dødballer? Bjarnason spilte jo en kamp som høyreback i fjor uten å gjøre seg bort i den kampen.

sambaen

Quote from: "Corran"
Quote from: "sambaen"Gunntveit inn på høyreback, Corrales på venstre, Bjørnsson i spann med sigurdsson, Gashi def. midtbane, Solli høyre midtbane, Trond Fredrik Ludvigsen venstre midtbane, Martin Andresen off. midtbane ( siste sjanse), Helstad og winters på topp.

Dette er vinnerlaget mot Sandefjord:-))

Ã?ge


brann.avd.molde

Endringene som Mim bør gjøre er å sette inn haugen for andresen som trenger seg en kamp på benken, haugen kan løpe vår kjære venn knarvik i senk, da mister sandefjord sin fantastiske kreativitet. på venstre kanten må lure (husiken) komme seg inn for pvm slik at vi kan få litt kreativitet, og at pvm ikke er i stor form for tiden. midtstopperne til sandefjord er ikke kjent for fart så bytte bengt med winters og slå ballen langs bakken i bakrom. bakover funker det helt greit så lenge corale ikke er i stor form. Lenge igjen til kampen enda, skader kan oppstå. Tijan får debyen på 0-8 etter at ørn 1 har scoret 7 på corner
Eg må inn!

Nixon

Kanskje dette kan være en kamp der 4-2-3-1 kan være lurt? I alle fall fra start. Jeg er redd for at midtbanen kan bli overløpt slik den har spilt de siste kampene.
Rød makt på Hansa

Xminator

Hadde vert en frekk kamp å la Jaiteh debutere i om de starter med 4-2-3-1 :)

Så får de heller slenge innpå Winters og Sæternes når det står 4-0. Vi kan jo ikke legge oss på 3-0, da får vi jo grisebank mot Sandefjord...

KEA

Quote from: "Xminator"Jeg tror vi får en særdeles tøff kamp her.

Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"Har nettopp sett Stabæk-Sandefjord. Likte ikke helt det jeg så...Sandefjord var noen hakk bedre enn jeg hadde håpet.

skb!

Det som har bekymret med med årets Brannlag er innsatsen. Det virker som om laget er mer redd for å tape enn de er lysten på å vinne. Slikt skjer gjerne når et lag ligger bra an, og føler de må forsvare noe. Det var dette som skjedde på høsten i fjor, da all forventet gull. På våren sprudlet det over av spilleglede og innsats.

Da hjelper det heller ikke om Mjelde innfører klippekort til laget for enkelt. Jeg forventer en kamp ikke helt ulik den mot Stabæk, der Brann ikke føler ansvar for å underholde, men satser på kontringer. Håper å få inn Helge Haugen som et uromoment som ligger osm en klegg på midtbanen til Sandefjord, sammen med en Huseklepp som får mye plass å boltre seg på. På topp bør vi satse på Winter og Helstad, altså kontringer og gjennombrudd.

brann.avd.molde

Quote from: "skb!"På topp bør vi satse på Winter og Miller, altså kontringer og gjennombrudd.


Miller?? skulle ønske vi fortsatt hadde hatt han, men enig med at vi må satse på gjennombrudd. Ikke det raskeste forsvaret i tippeligaen sandefjord har.
Eg må inn!

skb!

Quote from: "brann.avd.molde"
Quote from: "skb!"På topp bør vi satse på Winter og Miller, altså kontringer og gjennombrudd.


Miller?? skulle ønske vi fortsatt hadde hatt han, men enig med at vi må satse på gjennombrudd. Ikke det raskeste forsvaret i tippeligaen sandefjord har.


Da er innlegget endret. Selvsagt Helstad jeg mente. Drømte meg litt bort med scoringe til Miller i fjor når jeg skrev :wink:

Brann_copper

We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "Brann_copper"


Enkelt og greit! (Eneste som er litt synd er at vi, som har landets sterkeste stall OG sterkeste første 11'ver ikke leder serien suverent.....)
RANN - FOR ALLTID

tormi

Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"
Quote from: "Brann_copper"


Enkelt og greit! (Eneste som er litt synd er at vi, som har landets sterkeste stall OG sterkeste første 11'ver ikke leder serien suverent.....)



Personlig skulle jeg vel likt å lede tabellen suverent jeg også. Men jeg tror at for spillernes mentalitet så er det ikke gunstig å lede for mye for lenge (ref. sesongen 2006).

Jeg håper på en jevn vårsesong hvor vi ligger på 2-4 plass og så ENDELIG en kanon sprut høst sesong!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

serty

burde ikke ludvigsen få prøve seg fra start snart? syns personlig at han burde få prøve seg på vingen. han er jo en veldig god spiller

olebrann3

syns huseklepp burde få en sjanse fra start før han

Oppreist

Kjenner jeg Mjelde rett kommer han til Ã¥ legge seg langt bakpÃ¥ og vente pÃ¥ kontringer - vi spiller jo tross alt pÃ¥ bortebane og har ikke ansvar for Ã¥ underholde.  Sæternes vil spille pga styrke pÃ¥ defensiv dødball.... Det blir en dørgende kjedelig fotballkamp der Sandefjord presser oss bakover og tilfeldighetene rÃ¥der. Det blir masse dødballer utenfor vÃ¥r boks. Er vi heldig fÃ¥r vi med oss poeng..

Det er selvsagt mulig Ã¥ vinne kampen pÃ¥ denne mÃ¥ten - men jeg tror sjansen er mye større dersom man kjører pÃ¥ med høyt press og høyt balltempo.  Brann har en av eliteseriens sterkeste staller, Sandefjord en av de svakeste, da mÃ¥ vi tørre Ã¥ spille fotball som gnistrer av innsats, presise pasninger og gode løp.  Dette bør vi uansett gjøre uansett motstander, og uavhengig av borte eller hjemmebane.  

Det er totalt uforstÃ¥elige at Branns spillere skal være dÃ¥rligere pÃ¥ bortebane enn pÃ¥ hjemmebane.  All erfaring viser at Brann er best nÃ¥r de er offensive.  Angrep er dessuten godt forsvar.  Tross faren for farlige kontringer har motstanderen som oftest færre sjanser mot oss nÃ¥r vi ligger høyt enn nÃ¥r vi ligger lavt og skal forsvare oss.  

Mjeldes feighet og mangel på innsats kan koste oss både seriegull og medaljer.
Stein på stein blir Steinar.

weirus

sterkeste og svakeste på PAPIRET! men se på tabellen!
har bange anelser om denne kampen, dog, en reprise fra fjordårets oppgjør hadde ikke vært noe å gremmes over!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre


Brann_copper

Quote from: "weirus"sterkeste og svakeste på PAPIRET! men se på tabellen!


Nå, må vi altså slutte å tulle. Brann ligger på andreplass etter fem spilte kamper, tre poeng bak LSK. Til forskjell fra kyllingene har vi møtt sterke lag som RBK og Stabæk borte, og VIF og Start hjemme. Strømsgodset er heller ikke noen walk-over. LSK har så langt møtt vesentlig lettere motstand. Så vidt jeg vet skal alle lagene møte hvernadre to ganger, så vi får telle opp da.

Av innleggene her inne skulle man tro Brann har hatt en katastrofestart, det har vi så absolutt ikke. Er det for eksempel noen som har avskrevet VIF i kampen om gullet? Ikke jeg ihvertfall, og se hvor de ligger på tabellen med omtrent samme motstand som Brann så langt i år.

Jeg har på følelsen av at dette er i ferd med å gå veien!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Mick

He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

T*E

Det blir gøy i morgen, da!  :D
Jeg og en kamerat har laget (veldig) hjemmelagde flagg. Ble faktisk ganske kule!  :roll:
ignaturen er ikke fjernet grunnet ikke bruk av bilde!

Belfort

Taper vi på innsats og holdning nok en gang i morgen så kan Mjelde seriøst vurdere og begynne og jobbe som lærer igjen. Hvis han har så store problemer med og motivere laget til innsats så får noen andre prøve seg.


Brannfrelst

Håper det blir 1500 der borte da;) Er alltid kjekkere å se på bortekamper med mange rødkledde på tribunen. Tipper det blir 1-1 idag. Brann går opp i ledelsen tidlig,men legger seg bakpå og Sutre Tommy scorer.
2.10.07-Gullet kom hem!

Fabregas

Håper guttene finner tilbake til resepten som førte til trepoeng i vår første bortekamp mot Stabæk:ligge lavt med stor aggresivitet og utnytte bruddene vi får. Håper Mjelde velger å legge Andresen enda litt høyere i banen enn han pleier. De tre bak han skal jobbe som bare faen, og heller bytte hvis de blir slitne. Om vi leder komfortabelt hadde det vært spennende å se litt av Jaiteh men jeg må innrømme at det neppe skjer.

Jeg tror vi vinner 3-1, med scoringer av Knarvik,Sigurdsson,Helstad og Solli :D

anders millar

Hvem som er blitt syk? TFL er innkalt i troppen.
Brann, må ha det bare må ha det..

Romarius


Brannfrelst

FÃ¥r ikke hÃ¥pe det er noen i første elleveren. Satser pÃ¥ det er Huseklepp  :wink:
2.10.07-Gullet kom hem!

moffy_

Dette var synd.. Bengt ville nok kommet innpå i andre omgang, og vært en viktig brikke på defansiv dødball mot slutten av kampen. Når Brann leder 1-0 og Sandefjord presser på. Men vi har Bjørnson som kan komme inn i den rollen også då. Ellers håper jeg inderlig å se en Andresen i form og som går foran som et godt eksempel. Hvis ikke håper jeg inderlig at Bakke blir klar til 16.mai!
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5412

Ludde ankom Sandefjord 16:45... Ikke akkurat optimal oppladning til kampen. Får håpe han ikke har tatt seg noen pils og begynt forberedelsene til en frikveld, litt vel tidlig..

tr0Ndemann

Da har jeg "kjøpt" kampen på TV2nett for 100kr. Blir spennende å se hva Brann vil prestere i dag. Jeg tipper på 3-0 seier i oss.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Fabregas

Vet ikke om det var sÃ¥ synd jeg....i hvertfall  ikke vis man tenker bittelitt pÃ¥ Ludvigsen. Her kan han fort fÃ¥ muligheten til Ã¥ vise seg frem slik Guntveit gjorde i 2.serierunde. Riktignok fÃ¥r han nok maks en halvtime mens Guntveit fikk starte. Men en spiss kan utrette mye mer pÃ¥ kort tid enn en høyreback. OgsÃ¥: vi setter ikke innpÃ¥ en spiss fordi vi vil ha defesniv luftstyrke, det fÃ¥r vi i bøtter og spann med Bjornsson.

EDIT:Vi har jo fått en enorm fordel med at Madsen er ute. JanFrode Nornes går inn ved siden av Kjølner.

Roald

Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Brann_ruler86

2-0

Det går faen ikke ann!!!!!!!!
GÃ¥ ta banen!

Hansakongen

hva faen i helvete er det som skjer skal ikke gå SKANDALE skal FAEN ikke gå ann

Belfort

Som jeg sa før kampen. Vi er blitt tatt på sengen igjen på innsatsen. På mandag forventer jeg at styret samles...

eriksen_30

blir stygt idag! Kor e stoltheten i laget, helvete heller...

presteper

NÃ¥ er tiden kommet, hadde ikke trodd det, har forsvart Mons hele veien, men  nÃ¥ mÃ¥ jeg gi meg. . han kan ikke si at skal fortsette Ã¥ lede laget med denne innsatsen . . er det 5 divisjon de tror de er i?

KEA

Faen, web-TVen er så dårlig at det bare er en kø av stillbilder i rykk og napp. Har jeg betalt for dette? ...ja dessverre.

monzilla

Jeg har web-tv, ingen problemer her..


forøvrig, dette er for dårlig. Rett og slett. Hva kan gjøres?

KEA

Hva som kan gjøres? Vanskelig å si ettersom jeg ser veldig lite akkurat nå, men det handler mye om BALLER! Ta tak, for faen.

Det ble jo 5-3 på Staddaen i fjor, så det er vel ikke umulig å komme tilbake nå heller. Det var vel 3-0 (til oss) og så 3-3, og så til slutt 5-3. I hvert fall falt Sandefjord sammen etter pause mot Stabæk forrige helg....

Hansakongen

Quote from: "monzilla"
Hva kan gjøres?


enkelt svar på det Stopp lønningen/halverden med 50% de fortjener den lønnen de hever pr dagsdato..

Go Up