• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Angrepet: Helstad & Sæternes - Superduo som gir gull?

Started by Bruiser, April 27, 2007, 19:21:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bruiser

Er det ringrevane Helstad og Sæternes på topp som skal til for å gi oss "that wich we dare not speak of"? ;) OK så vi prater om det ganske mykje men nok om det.

Ifjor var det Sæternes og Winters som var duoen på topp. Sæternes sleit i oppkjøringa og drog det med seg inn i serien. Winters klarte aldri å erstatte Helstad sin evne til å bøtte inn med mål.

No derimot, er helten vår Helstad tilbake og er klar for ein heil sesong, vi har endeleg 2 friske goalgettera i særklasse som utfyller kvarandre med fart og styrke, begge med gode avslutteregenskaper. Begge har starta årets sesong utmerka allerede med henholdsvis 3 og 4 mål på 3 kamper.

Winters utfyller begge som eit finfint tredjevalg, og Ludvigsen sine evner er heller ikkje noke å kimse av når han er i form.

Vi har spissane, vi har midtbana. Vi har tilogmed til dei grader forsvaret som skal til.

Blir det vår sesong i år?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Bruiser

Ser at sluttspørsmålet skeier vekk frå utgangspunktet mitt og dermed mister tråden litt av poenget, så eg trekker det tilbake og bytter det ut med: Blir spissduoen Helstad & Sæternes den giftigaste spissduoen i klubbens historie?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

monzilla

Vanskelig å si, sesongen er fortsatt ung. Sæternes, som han selv sier, er ikke god dersom han får baller feilvendt med ryggen mot mål. Helstad derimot kan utnytte en slik situasjon bedre, mtp hans styrke i farten. For min del tror jeg at de utfyller hverandre på en bra måte, men hadde helst sett at de av og til lager mål ut av ingenting, slik som Robbie har en tendens å gjøre.

Klaus_Brann

Quote from: "monzilla"Vanskelig å si, sesongen er fortsatt ung. Sæternes, som han selv sier, er ikke god dersom han får baller feilvendt med ryggen mot mål. Helstad derimot kan utnytte en slik situasjon bedre, mtp hans styrke i farten. For min del tror jeg at de utfyller hverandre på en bra måte, men hadde helst sett at de av og til lager mål ut av ingenting, slik som Robbie har en tendens å gjøre.


For min del er det så og si ett fett hvordan de lager målene, de pøser jo inn mål. De kommer nok sikkert til å slakke på tempoet etter hvert, men at en av de (Helstad?) blir vår, og kanskje TL`s toppscorer tror jeg veldig på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mick

Det som er fantastisk i Ã¥r er at selv med skade/suspansjon pÃ¥ topp sÃ¥ er det ikke krise, fordi alle spissene fungerer bra sammen. Og hvis det er skikkelig krise kan vi kjøre 4-2-1-2-1 taktikken som vi brukte RL. Tror at Mjelde skal se litt ann kampene, Helstad bør være et klart valg. Sæternes og Winters bør brukes mer etter hvilken motstander man møter. I noen kamper er duellstyrke og det defansive mer viktig: Sæternes(Kansje: Tromsø, Lyn, Viking, Rosenborg,)  . Mens i andre kamper er det mer viktig med en mer hengende spiss som kan plukke opp baller, sette fart, være mer spillende: Winters(Sandefjord, Start, Odd, Fredrikstad). Lillestrøm kampen er jeg litt usikker pÃ¥, men her gÃ¥r jo likevel alt pÃ¥ prestasjoner. Det ville jo vært idioti Ã¥ utelate Sæternes fra laget nÃ¥ etter VIF kampen, hvis han fortseter Ã¥ prestere sÃ¥ er det jo ingen tvil om at han burde starte hver kamp. Og jeg har  jo ogsÃ¥ fotstÃ¥tt det sÃ¥nn at formen hans ligger 40% over det den gjorde ifjor sÃ¥...
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Erlend

Du mÃ¥ ikke glemme Winters her, tÃ¥dstarter.   Kan gjøre en veldig god jobb nÃ¥r han kommer inn.  Er vel eneste som virkelig er god Ã¥ vende og fÃ¥ med seg ballen (Lyn i fjor) og kan nok bli mye gøy med han mot slitne forsvarerbein

Bruiser

Eg gløymte sjølvsagt ikkje Winters! Han er god uansett kven han speler med sammen på topp og gir oss ei svært god dybde i angrep.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Marek

Quote from: "Bruiser"Blir spissduoen Helstad & Sæternes den giftigaste spissduoen i klubbens historie?


Blir vanskelig å gjøre det bedre enn Mjelde & Flo.
ons Ivar skal hem...

Erlend

Quote from: "Marek"
Quote from: "Bruiser"Blir spissduoen Helstad & Sæternes den giftigaste spissduoen i klubbens historie?


Blir vanskelig å gjøre det bedre enn Mjelde & Flo.

For ikke å snakke om gullparet (Eller trioen??) Fra 63

Nightfox

Hvis det er Pesen/Kniksen du tenker på, så var vel en viss dem midtbanespiller ;). Dog en jævlig, jævlig god en. ;)

Doffen85

Ser at Sæternes er vraket til dagens kamp. Ser ut som det blir 4-2-3-1 med Helstad alene på topp og Andresen i rollen bak. Haugen spiller defensivt sammen med Gashi. Hva tror dere om dette? Personlig tror jeg det er lurt å legge seg lavt på bortebane, det fungerte mot Stabæk, og tidligere har jo Brann ofte slitt på bortebane, så tror fort at defensiv trygghet og fart fremme i Helstad er en god idé.

TrulsVikane

Alle målene til Helstad/bambi er jo ferdigscoret...
kte lidenskap har et navn: BRANN

Snublefot

Quote from: "TrulsVikane"Alle målene til Helstad/bambi er jo ferdigscoret...


smart kommentar.  kan mye om det Ã¥ være spiss du skjønner jeg.

Marek

Quote from: "TrulsVikane"Alle målene til Helstad/bambi er jo ferdigscoret...


Jepp, derfor Mjelde nå velger å bare la en av de starte. Hvorfor kaste bort mannskap på topp når det blir mål uansett?
ons Ivar skal hem...

monzilla

Quote from: "TrulsVikane"Alle målene til Helstad/bambi er jo ferdigscoret...


Skjønte ikke helt det argumentet. Mål er jo mål? Og spissene er der de skal være, og gjør den jobben de får betalt for å gjøre?

skb!

Du har kanskje ikke lurt på hvorfor han er der og scorer dette "ferdigscorede" målet ditt? Det som kjennetegner en god spiss er at han er på rett sted til rett tid. Målene ser gjerne enkle ut, men det kreves talent for å bevege seg riktig i forkant.

Erlend

Quote from: "monzilla"
Quote from: "TrulsVikane"Alle målene til Helstad/bambi er jo ferdigscoret...


Skjønte ikke helt det argumentet. Mål er jo mål? Og spissene er der de skal være, og gjør den jobben de får betalt for å gjøre?

Iversen klarte jo ikke å score på åpent mot mot oss =)

Erlend

Quote from: "Trulsvikane"Alle målene til Helstad/bambi er jo ferdigscoret

Scorer de et sÃ¥nt et par ganger i sesongen, sÃ¥ er det flaks, kan gÃ¥ med pÃ¥ den.  Men nÃ¥r en spiller bøtter inn mÃ¥l etter mÃ¥l pÃ¥ den mÃ¥ten, er det ikke flaks lenger. Det er spilleforstÃ¥else pÃ¥ høyt nivÃ¥.  Scorte ikke van Nistelrooy over 100 mÃ¥l pÃ¥ denne mÃ¥ten?  Tilfeldig det ogsÃ¥ kanskje?  Og forresten, alle mÃ¥lene sÃ¥ langt har ikke vært ferdig scoret.  MÃ¥let pÃ¥ Nadderud var et nydelig løp,  og 4-1 mÃ¥let mot Enga var et mÃ¥l hvor Bengt kjempet seg frem.  Og nÃ¥r keeperen til motstanderen er sÃ¥ ubrukelig i feltet som Espen Johnsen, mÃ¥ man jo bare ta nytte av det  :D

Brann_ruler86

Ikke glem 1-0 målet mot Vålerenga der Bengt sprinter frem fra egen 16-meter og scorer....
GÃ¥ ta banen!

Go Up