• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sang-Gruppen trenger hjelp!

Started by C@Bøe_79, April 26, 2007, 17:51:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

C@Bøe_79

Har du en musiker i magen(ikke gravid) og føler du kan bidra med tekster til Brann-sanger?
Da kanskje du er den vi trenger?
Sang-Gruppen vil innen kort tid innkalle til sang-verksted og trenger hjelp fra kreative sjeler, gjerne med forkjærlighet for Bergensviser..
Ta kontakt med oss om du føler du kan bidra..
Enten på:
sang@bataljonen.no
eirik@bataljonen.no
martin_ystaas@hotmail.com
Eller ligg igjen ditt merke her på tråden...

Mvh
Christian Bøe
For Sang-gruppen
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

littaventype

ikke for å syte og klage, men hva er egentlig vitsen? sanger dukker opp på tribunen de, se bare på "gullet skal hem". følg litt med på gjengen på D og B så har dere plutselig noen nye sanger.

Red Rabitt

Quote from: "C@Bøe_79"Har du en musiker i magen(ikke gravid) og føler du kan bidra med tekster til Brann-sanger?
Da kanskje du er den vi trenger?
Sang-Gruppen vil innen kort tid innkalle til sang-verksted og trenger hjelp fra kreative sjeler, gjerne med forkjærlighet for Bergensviser..
Ta kontakt med oss om du føler du kan bidra..
Enten på:
sang@bataljonen.no
eirik@bataljonen.no
martin_ystaas@hotmail.com
Eller ligg igjen ditt merke her på tråden...

Mvh
Christian Bøe
For Sang-gruppen


Det virker som om hele forumet er noelunde enig i at andresen sangen, sammen med paokara sangen som tl kom med er de definitivt mest aktuelle kandidatene for øyeblikket.
Er jo bare til å lese forumet.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

C@Bøe_79

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "C@Bøe_79"Har du en musiker i magen(ikke gravid) og føler du kan bidra med tekster til Brann-sanger?
Da kanskje du er den vi trenger?
Sang-Gruppen vil innen kort tid innkalle til sang-verksted og trenger hjelp fra kreative sjeler, gjerne med forkjærlighet for Bergensviser..
Ta kontakt med oss om du føler du kan bidra..
Enten på:
sang@bataljonen.no
eirik@bataljonen.no
martin_ystaas@hotmail.com
Eller ligg igjen ditt merke her på tråden...

Mvh
Christian Bøe
For Sang-gruppen


Det virker som om hele forumet er noelunde enig i at andresen sangen, sammen med paokara sangen som tl kom med er de definitivt mest aktuelle kandidatene for øyeblikket.
Er jo bare til å lese forumet.


Forumet blir brukt det også:-)
Men sangene skal læres og innføres og da må vi ha dugnader og sang verksted...
Klager på at sang-gruppen ikke gjør noe, og når de skal gjøre noe så er det gale????
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

HansaZ

Poenget er vel at "Gullet skal hem" sangen ble startet av kanskje 4-5 stykker på felt Z som sang den gang etter gang of folk hang seg med.

Spør dere meg, så er akkuart det det beste sanggruppen kan gjøre. Se hvilken tekster som er populære her på forumet og få dem ut på tribunen og ikke gi opp selv om ikke 100 stykker er med ved første forsøk.

SonOfGeir

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "C@Bøe_79"Har du en musiker i magen(ikke gravid) og føler du kan bidra med tekster til Brann-sanger?
Da kanskje du er den vi trenger?
Sang-Gruppen vil innen kort tid innkalle til sang-verksted og trenger hjelp fra kreative sjeler, gjerne med forkjærlighet for Bergensviser..
Ta kontakt med oss om du føler du kan bidra..
Enten på:
sang@bataljonen.no
eirik@bataljonen.no
martin_ystaas@hotmail.com
Eller ligg igjen ditt merke her på tråden...

Mvh
Christian Bøe
For Sang-gruppen


Det virker som om hele forumet er noelunde enig i at andresen sangen, sammen med paokara sangen som tl kom med er de definitivt mest aktuelle kandidatene for øyeblikket.
Er jo bare til å lese forumet.


Lage hyllest til Adnresen nå håper jeg virkelig utgår. Det fortjener ikke han griske slappe mannen der.

C@Bøe_79

Quote from: "SonOfGeir"
Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "C@Bøe_79"Har du en musiker i magen(ikke gravid) og føler du kan bidra med tekster til Brann-sanger?
Da kanskje du er den vi trenger?
Sang-Gruppen vil innen kort tid innkalle til sang-verksted og trenger hjelp fra kreative sjeler, gjerne med forkjærlighet for Bergensviser..
Ta kontakt med oss om du føler du kan bidra..
Enten på:
sang@bataljonen.no
eirik@bataljonen.no
martin_ystaas@hotmail.com
Eller ligg igjen ditt merke her på tråden...

Mvh
Christian Bøe
For Sang-gruppen


Det virker som om hele forumet er noelunde enig i at andresen sangen, sammen med paokara sangen som tl kom med er de definitivt mest aktuelle kandidatene for øyeblikket.
Er jo bare til å lese forumet.


Lage hyllest til Adnresen nå håper jeg virkelig utgår. Det fortjener ikke han griske slappe mannen der.


Forumet er vel bra det..
Men diskuterer over et forum er ren IDIOTI, mye bedre å samles slik som på Fredag og øve inn en sang.. Og da kan man diskutere sanger også, for her blir det bare rot og kritikk...
Møt opp på Fredag kl 19.00 i Bataljonen Bar..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Pondan

På fredag stiller vel 10-15 stk som vanlig.. De 10-15 er vel spredd over hele bbb feltene, men det er jo lov å prøve :D

Tore Larsen

Quote from: "Pondan"På fredag stiller vel 10-15 stk som vanlig.. De 10-15 er vel spredd over hele bbb feltene, men det er jo lov å prøve :D


"de 10-15" skal vi da samle på tribunen også.
Mvh

Tore

Pondan

Hvordan skal du klare det? skal de stå i trappene?

Northside

Quote from: "Pondan"Hvordan skal du klare det? skal de stå i trappene?


Ja, f.eks....

C@Bøe_79

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Pondan"Hvordan skal du klare det? skal de stå i trappene?


Ja, f.eks....


Eller mellomrommet av øvre og nedre....
Hvem bryr seg? Vi skal få det til uansett...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

serty

melodi: fields of athenry

her e vi fra brann stadion
der ekte lidenskap har et navn
og det e brann
vi har cato på vår back
og enga dauer av skrekk
for gullet det skal hem til bergen by

vebo

Tiocfaidh ár lá

weirus

Quote from: "serty"melodi: fields of athenry

her e vi fra brann stadion
ekte lidenskap har et navn
og det e brann
vi har cato på vår back
og enga dauer av skrekk
for gullet det skal hem til bergen by


en av mine favorittsanger, fult mulig å gjøre den om slik, men dette forsøket må gjøres om!
og for all del, post link til melodien av dubliners som har "orginalen"

en melodi som kanskje funker med en tekst er låten belfast brigade!
sånn om noen har en låtskriver i magen
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

DJ_ADG

Quote from: "serty"melodi: fields of athenry

her e vi fra brann stadion
ekte lidenskap har et navn
og det e brann
vi har cato på vår back
og enga dauer av skrekk
for gullet det skal hem til bergen by


melodi;
http://www.youtube.com/watch?v=YtQ6a8gA7qk
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Tifo

Dette er ikke tråden til å legge inn sangforslag og diskutere disse.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

JørnAE

Fint om folk begynner å bli samstemte snart.
Og synge SAMME sangene...
Og de som sitter på BT tribunen bør få familiene med seg på sangene.
Sittet der 2 siste kamper, og noen ganger ser jo folk rart på deg om du synger. Dette er for dårlig !

Klaus_Brann

Quote from: "JørnAE"Fint om folk begynner å bli samstemte snart.
Og synge SAMME sangene...
Og de som sitter på BT tribunen bør få familiene med seg på sangene.
Sittet der 2 siste kamper, og noen ganger ser jo folk rart på deg om du synger. Dette er for dårlig !


Enig med det med BT..Det har ikke vært mye trøkk i vekselsropet i det siste heller. Noe pga. at når Hansa har startet, og BT kanskje akkurat har rukket å bli med, så har det hele druknet i brølet for en stor sjanse, eller noe annet som har skjedd på banen. Det ska være sånn, men da kan man starte ropet igjen, når ting har roet seg. Bør ikke vente til en del sanger senere..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

JørnAE

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "JørnAE"Fint om folk begynner å bli samstemte snart.
Og synge SAMME sangene...
Og de som sitter på BT tribunen bør få familiene med seg på sangene.
Sittet der 2 siste kamper, og noen ganger ser jo folk rart på deg om du synger. Dette er for dårlig !


Enig med det med BT..Det har ikke vært mye trøkk i vekselsropet i det siste heller. Noe pga. at når Hansa har startet, og BT kanskje akkurat har rukket å bli med, så har det hele druknet i brølet for en stor sjanse, eller noe annet som har skjedd på banen. Det ska være sånn, men da kan man starte ropet igjen, når ting har roet seg. Bør ikke vente til en del sanger senere..


Men dette kan ha noe med at vi er for lite flinke til å holde sangene gående med like høy intensitet over tid. Som oftest dauer f.eks gullet ska hem ut etter to omganger..

Synes forøvrig at " la- la -al.... osv" bør fjernes i Byen e Bergen. Ingen andre enn de som står og synger det hører det, og når vi så begynner å synge Byen e Bergen så tar den seg ikke opp med alle samlet før den omtrent er ferdig.

Speedy

Quote from: "JørnAE"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "JørnAE"Fint om folk begynner å bli samstemte snart.
Og synge SAMME sangene...
Og de som sitter på BT tribunen bør få familiene med seg på sangene.
Sittet der 2 siste kamper, og noen ganger ser jo folk rart på deg om du synger. Dette er for dårlig !


Enig med det med BT..Det har ikke vært mye trøkk i vekselsropet i det siste heller. Noe pga. at når Hansa har startet, og BT kanskje akkurat har rukket å bli med, så har det hele druknet i brølet for en stor sjanse, eller noe annet som har skjedd på banen. Det ska være sånn, men da kan man starte ropet igjen, når ting har roet seg. Bør ikke vente til en del sanger senere..


Men dette kan ha noe med at vi er for lite flinke til å holde sangene gående med like høy intensitet over tid. Som oftest dauer f.eks gullet ska hem ut etter to omganger..

Synes forøvrig at " la- la -al.... osv" bør fjernes i Byen e Bergen. Ingen andre enn de som står og synger det hører det, og når vi så begynner å synge Byen e Bergen så tar den seg ikke opp med alle samlet før den omtrent er ferdig.


De hører det, men tør av en eller annen grunn ikke å henge seg på. De ved siden av meg begynte å le når de hørte "regn, fisk og DAIER". Bare å fortsette så kommer det nok. Tålmodighet er viktig.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Brannfrelst

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "JørnAE"Fint om folk begynner å bli samstemte snart.
Og synge SAMME sangene...
Og de som sitter på BT tribunen bør få familiene med seg på sangene.
Sittet der 2 siste kamper, og noen ganger ser jo folk rart på deg om du synger. Dette er for dårlig !


Enig med det med BT..Det har ikke vært mye trøkk i vekselsropet i det siste heller. Noe pga. at når Hansa har startet, og BT kanskje akkurat har rukket å bli med, så har det hele druknet i brølet for en stor sjanse, eller noe annet som har skjedd på banen. Det ska være sånn, men da kan man starte ropet igjen, når ting har roet seg. Bør ikke vente til en del sanger senere..

Problemet er vel heller at de som står på felt T svarer,og da svarer Hansa fortere slik at BT ikke får hengt seg på ropet.
2.10.07-Gullet kom hem!

Brannpoet

melodi: Country roads

Brann Stadion, reis oss opp,
og støtt Brann, fram mot Gull!
Vi e Bergen, vi e brann, Sk Brann , Sk Brann!

Brannpoet

Melodi: ABBA - Gimme Gimme Gimme (A Man After Midnight)

Azar, Azar ,Azar ,Aaaazar Karaaadas.
Azar e tilbake, og Brann stormer mot Gull.

Brannpoet

Vi har Davy Wathne,synger,
Vi har Davy Wathne, synger
Vi har Davy Wathne,
Vi e Brann

Med velkjent takt og melodi:) Denne karen bør hyllest=)

HansaInferno

Country road

Kjære Brann - gjør oss stolt
spill for Bergen - og vårt folk
vi må kjempe - for å vinne
sekstitreee, sekstitreeee

Trenger ikke å stresse med å innføre den, det kan jeg gjøre selv.
Breiflabben, baby!

skb!

Quote from: "HansaInferno"Country road

Kjære Brann - gjør oss stolt
spill for Bergen - og vårt folk
vi må kjempe - for å vinne
sekstitreee, sekstitreeee

Trenger ikke å stresse med å innføre den, det kan jeg gjøre selv.


Hva med å bytte ut de to sekstitreene på slutten med noe annet? Føler de blir litt feil. Ved å bytte de ut med f.eks. "Kom igjen-SK Brann" har vi jo også en sang som kan brukes etter et eventuelt gull, og i cupen og i Europa. Ellers godt forslag!

Caranthir

Quote from: "serty"melodi: fields of athenry

her e vi fra brann stadion
der ekte lidenskap har et navn
og det e brann
vi har cato på vår back
og enga dauer av skrekk
for gullet det skal hem til bergen by



Jeg likte denne jeg...
Den passer fint til Johnny Logan sin melodi ihvertfall :P
Mitt <3 står i Brann...

tj00m

koffor isje bruke gamle svante-sangen til Solli sånn som ble foreslått her inne for en tid siden..

Se på Solli
Han ofrar alt for Brann
Solli Solli Solli
Skål for han

Så sier folk "ingen andre enn Svante ska ha den sangen" blablabla.. Lenge siden Svante var her, syns Solli fortjener en sang, syns og den passer utmerket. Alt bedre enn det der "sol ute sol inne......" fysj å fei...
Brann Bergens Stolthet!

smaalanda

Etter et halv år med ingenting som resultat fant dere ut at dere trengte hjelp ja! Gode greier! Forresten hvem skrev om den "I'm Forever Blowing Bubbels" sangen? Når eg fikk sangark med den på var det en helt annen tekst som var forverret (dog min mening) fra den som var postet her på forumet.
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: "smaalanda"Etter et halv år med ingenting som resultat fant dere ut at dere trengte hjelp ja! Gode greier! Forresten hvem skrev om den "I'm Forever Blowing Bubbels" sangen? Når eg fikk sangark med den på var det en helt annen tekst som var forverret (dog min mening) fra den som var postet her på forumet.


Jaja, den nye teksten var "perfeksjonert", som etter min mening ble dårligere og vanskeligere..Den første diskuterte versjonen var mye bedre...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up