• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

What about them casuals?

Started by mahalo_nui, April 23, 2007, 16:35:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann Lad

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "TroBlo"Her er en historie som gjør at Casuals er ett stort problem for hele Bergen. Den sier også noe om Bergenspolitiets utrolige uprofesjonelle opptreden i forbindelse med kamper. http://www.bt.no/lokalt/bergen/article358435.ece


Dette sier mye om hvor dårlig arbeid politiet gjorde, men samtidig hadde ikke dette vært et like stort problem hadde det ikke vært for casualskulturen, som nettopp setter politiet i en slik situasjon.

håper ihvertfall noen casuals skjønner at nettopp det de driver med gjør at uskyldige for svi.. selv om de er veldig standhaftige på at uskyldige aldri tar skade..

dette er en uskyldig person som tar indirekte skade av deres arbeid..



Enig. om noen skal klandres for at denne mannen ble arestert så er det casualsene. IKKE politiet. De gjør jo bare så godt de kan.
quot;Eg skal slÃ¥ inn trynet ditt din soper"  sa Bergen sin gutt.

Nixon

Det er altså verdt å merke seg at hvis man en dag får det så travelt at man ikke får tid til å ta på seg supporterutstyr, og må løpe til Stadion, så er sjansen stor for å bli arrestert...
Rød makt på Hansa

Felt Ã?

Quote from: "gull2007"eg e så jævli lei av de casualsene, de e jo faen ikkje ekte brann fans engang!
De e vi som står i den røde drakten og synger for laget vårt som e ekte supportere!! eg e faen meg 100 ganger mer fan en de jævlene som bare skal sloss!!!



Yupp,dette vet du tydeligvis alt om....

gull2007

Quote from:
Quote from: "gull2007"eg e så jævli lei av de casualsene, de e jo faen ikkje ekte brann fans engang!
De e vi som står i den røde drakten og synger for laget vårt som e ekte supportere!! eg e faen meg 100 ganger mer fan en de jævlene som bare skal sloss!!!



Yupp,dette vet du tydeligvis alt om....

TroBlo

Casuals er i hovedsak problemet, det er de som lager problemer for vanlige supportere mhp det som skjedde utenfor stadion. Det er IKKE godt politiarbeide å la en person sitte 14 timer på glattcelle for så å slippe han ut igjen med ett klapp på skulderen. Ikke fikk han bot, og ikke tiltalt for noe ulovlig. Det er politiets oppgave å skille hvem som er hvem. Vi kan ikke ha det slik at det er tilfeldig om du får gå på kamp eller må sitte på glattcelle. Politiet er trent for å beholde roen, noe som absolutt ikke er tilfellet her.
Hansa felt C

Rasmus_brann

Quote from: "gull2007"eg e så jævli lei av de casualsene, de e jo faen ikkje ekte brann fans engang!
De e vi som står i den røde drakten og synger for laget vårt som e ekte supportere!! eg e faen meg 100 ganger mer fan en de jævlene som bare skal sloss!!!


Eg e mer fan enn deg fordi eg går med drakt og synger.

Slike diskusjoner er bare helt banale. Hvis du skal begynne med kem som e mest supporter av casuals og "juletrær" havner du langt på jordet.
En slik diskusjon havner ingensteds. punktum.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

gull2007

Quote from: "Rasmus_brann"
Quote from: "gull2007"eg e så jævli lei av de casualsene, de e jo faen ikkje ekte brann fans engang!
De e vi som står i den røde drakten og synger for laget vårt som e ekte supportere!! eg e faen meg 100 ganger mer fan en de jævlene som bare skal sloss!!!


Eg e mer fan enn deg fordi eg går med drakt og synger.

Slike diskusjoner er bare helt banale. Hvis du skal begynne med kem som e mest supporter av casuals og "juletrær" havner du langt på jordet.
En slik diskusjon havner ingensteds. punktum.

Sveinung Dale

No e det sånn at casuals kun e ut ettar en ting og det e å slåss. de e jo faen ikkje intrisert i fotball i det hele tatt. Så eg skjønnar ikkje korfor snublefot og di forsvarar de hele tiden. dette med pedofile e selfølgelig helt lattarlig. de trengar hjelp. eg e jaffal jævla gla at det ikkje bor 100 casual i nabolaget her.det hadde vert et helvette.
ergen og hansaøl til eg døør!

Sveinung Dale

hørte forresten om en kompis så hadde bare tre casuals i byggefeltet i åsane og der var det visst skriking av og til i helgene og sånn. så du kan jo bare tenke deg.
ergen og hansaøl til eg døør!

gull2007

eg og har en casual i som bor i samme oppgangen som meg, e de syke nachspielene med jævla aggresiv musikk. Og det skjer titt og ofte at de knusar ting i gangene midt på natten. En gang hadde de veltet en svær plante sånn at det lå jord over hele gangen, og då så eg at han som gjorde det hadde sånn rutete caps på hovve!!!!

brutalis

Quote from: "gull2007"eg og har en casual i som bor i samme oppgangen som meg, e de syke nachspielene med jævla aggresiv musikk. Og det skjer titt og ofte at de knusar ting i gangene midt på natten. En gang hadde de veltet en svær plante sånn at det lå jord over hele gangen, og då så eg at han som gjorde det hadde sånn rutete caps på hovve!!!!


Sykt..

Sveinung Dale

Og nokken bare blåsar når det blir snakket om fakkeltog. eg slappar helt av for eg vet at henk og di i batalajonen kommar til å gjøre nokke snart huskar de hadde en kampanje mot rasistar for længe siden og di rasistene var ikkje en gang like mange som casual e no
ergen og hansaøl til eg døør!

Roald

Quote from: "gull2007"En gang hadde de veltet en svær plante sånn at det lå jord over hele gangen, og då så eg at han som gjorde det hadde sånn rutete caps på hovve!!!!

jeezes!
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

chris_henrik

<BRANN> ..... DKFM

Brann Lad

engelsk e ikkje min strke side.  Eg snakker og skver norsk. Men over til saken. Troll? eg tok man ikkje me en gang.  men greit. eg skal ikje skribe her pÃ¥ en stund. helt gerit. man at eg et trioll kan eg ha meg frabett. Lykke til.
quot;Eg skal slÃ¥ inn trynet ditt din soper"  sa Bergen sin gutt.

Sveinung Dale

ke de går i chris-henrik. må jo på høyskolen for å fårstå det der og eg tror ikkje det løsar nokken problemar. men vi får se. eg tror securitas blir utstyrt med gummikular snart. det kan løse mange problemar
ergen og hansaøl til eg døør!

KarlPilkington

Quote from: "gull2007"En gang hadde de veltet en svær plante sånn at det lå jord over hele gangen, og då så eg at han som gjorde det hadde sånn rutete caps på hovve!!!!


Hehe, utrolig bra. Du må kødde? Men hvis dette stemmer, så er i hvertfall jeg overbevist om at casualsene er helt sinnsyke i hodet. Eller "hovve", om du vil.

SonOfGeir

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "TroBlo"Her er en historie som gjør at Casuals er ett stort problem for hele Bergen. Den sier også noe om Bergenspolitiets utrolige uprofesjonelle opptreden i forbindelse med kamper. http://www.bt.no/lokalt/bergen/article358435.ece


Dette sier mye om hvor dårlig arbeid politiet gjorde, men samtidig hadde ikke dette vært et like stort problem hadde det ikke vært for casualskulturen, som nettopp setter politiet i en slik situasjon.

håper ihvertfall noen casuals skjønner at nettopp det de driver med gjør at uskyldige for svi.. selv om de er veldig standhaftige på at uskyldige aldri tar skade..

dette er en uskyldig person som tar indirekte skade av deres arbeid..


Casuals eller ikke. Hadde det ikke vært for fotballkamper sÃ¥ hadde ikke dette skjedd. Han er et indirekte offer for arrangering av Tippeligaen.  Nei legg skylden der den hører hjemme. Politiet skal kunne gjøre bedre jobb enn dette. tenk deg 14 timer uten noe info. ingenting. Brudd pÃ¥ rettsikkerheten.

Klaus_Brann

Quote from: "gull2007"eg og har en casual i som bor i samme oppgangen som meg, e de syke nachspielene med jævla aggresiv musikk. Og det skjer titt og ofte at de knusar ting i gangene midt på natten. En gang hadde de veltet en svær plante sånn at det lå jord over hele gangen, og då så eg at han som gjorde det hadde sånn rutete caps på hovve!!!!


Herlig debatt!
Mod. la denne tråden få leve, gull2007, Sveinung Dale og Brann Lad står for herlig gratis humor her. Jeg ska stikke ned på butikken, kjøpe meg en sixpack og litt potetgull, og nyte disse sidene med herlige historier om hvor grusomme disse casualsene kan være til tider.
Fysj og fy.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Brann Lad"engelsk e ikkje min strke side.  Eg snakker og skver norsk. Men over til saken. Troll? eg tok man ikkje me en gang.  men greit. eg skal ikje skribe her pÃ¥ en stund. helt gerit. man at eg et trioll kan eg ha meg frabett. Lykke til.


Jommen sa du norsk. Nei, for all del, ikke slutt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sveinung Dale

kanskje vi skal roen ner denne diskursjonen litt.eg har også fått trusslar på melding. men det tror eg var en av disse casualsene som kallte meg klovn og idiot. kanskje vi ikkje skal gi di mer oppmerksomhet. det e jo det di vil ha. men kampen fortsettar. gledar meg til hele felt z blir utestenkt. då kan di sitte der på viktoria.
ergen og hansaøl til eg døør!

Tifo

Hvis denne tråden skal fortsette å eksistere legger vi vekk alle kommentarer om skrivefeil og kommentarer om andre forumbrukere. Dette kan taes på PM. Håper denne tråden kan være den første av sitt slag som klarer å holde en seriøst tone.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

positiv

Quote from: "Sveinung Dale"kanskje vi skal roen ner denne diskursjonen litt.eg har også fått trusslar på melding. men det tror eg var en av disse casualsene som kallte meg klovn og idiot. kanskje vi ikkje skal gi di mer oppmerksomhet. det e jo det di vil ha. men kampen fortsettar. gledar meg til hele felt z blir utestenkt. då kan di sitte der på viktoria.



årets dummeste kommentar. har vært på feltz noen kamper og der er det ikkje mangen av Bergens Peneste oppe nei. tenk stemningen på stadion å då, uten feltz. Hadde vel blitt fuglestemning.
ødt blod på HANSA

Ricky

Bidraget fra felt Z er ytterst middelmådig.

Sveinung Dale

Quote from: "positiv"
Quote from: "Sveinung Dale"kanskje vi skal roen ner denne diskursjonen litt.eg har også fått trusslar på melding. men det tror eg var en av disse casualsene som kallte meg klovn og idiot. kanskje vi ikkje skal gi di mer oppmerksomhet. det e jo det di vil ha. men kampen fortsettar. gledar meg til hele felt z blir utestenkt. då kan di sitte der på viktoria.



årets dummeste kommentar. har vært på feltz noen kamper og der er det ikkje mangen av Bergens Peneste oppe nei. tenk stemningen på stadion å då, uten feltz. Hadde vel blitt fuglestemning.


Du sporar av poennget mitt. eg siar at securitas med gummikular hadde nok bidratt til ro og orden deroppe
ergen og hansaøl til eg døør!

TroBlo

Mener du seriøst, Sveinung Dale, at man skal utstyre SECURITAS med gummikuler og hele felt Z skal utestenges???? Det er mange her inne som ønsker å debattere dette tema seriøst. Hvorfor skal du, med flere, komme med slike totalt urealistiske forslag. Det sender debatten ned på ett lavmål.
Hansa felt C

Northside

Er tydelig at Brann Lad, SveinungDale og Gull2007 kun er her for å fucke opp stemningen. Ingen kan være så idiot at de mener alt dette, uansett alder.

Overse de og ikke svar de, så kan vi andre prøve å holde en saklig debatt.

blahblah

He he, morsom debatt dette. Helt utrolig hvor langt ned folk på dette forumet kan synke.

Alle disse tre du nevner Northside, må ta seg en god bolle.

Er faktisk slike personer jeg ville likt og møte bare for og se om de i det hele tatt eksisterer. :)

Ellers ble det ikke noe bråk denne helgen mellom Isko Boys og Bergen Casuals, kanskje man skal la være og diskutere dette emnet da?

Marek

Hvorfor tror du at det ikke ble et møte kanskje?
ons Ivar skal hem...

Snublefot

å utestengen hele felt Z må jo være bare en dårlig spøk.. er nok mange bra supportere der vil jeg tro.. pluss at de absolut er med på å skape stemning på kampen..

TroBlo

Ser at det er flere her som ikke har lest gjennom forumreglene. Se link: http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=5692 HÃ¥per med dette at vi kan komme oss tilbake til debattens tema.
Hansa felt C

Tifo-gruppen

DEnne tråden er totalt sklidd ut og med mindre den henter seg inn umiddelbart, blir den stengt. Dette er siste advarsel.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)


Slabbedaskovic

Quote from: "SXE_OSLO"





http://www.alltidfotball.no/?module=articles&tournament=1&id=131&lb=mr    
Les! Det er den hÃ¥ndballkulturen som gjør at folk ikke klarer Ã¥ identifisere seg med sin egen supportergruppering, og faller utenfor i sÃ¥kalte subkulturer. Et felles fakkeltog er en idiotisk ide og fører mest sannsynelig  bare til at en gjeng pent kledde gutter, setter bayaren i halsen, mens de ruller pÃ¥ gulvet leende, mens nye rekrutter banker pÃ¥ døren.

SXE_OSLO

Quote from: "Slabbedaskovic"
Quote from: "SXE_OSLO"





http://www.alltidfotball.no/?module=articles&tournament=1&id=131&lb=mr    
Les! Det er den hÃ¥ndballkulturen som gjør at folk ikke klarer Ã¥ identifisere seg med sin egen supportergruppering, og faller utenfor i sÃ¥kalte subkulturer. Et felles fakkeltog er en idiotisk ide og fører mest sannsynelig  bare til at en gjeng pent kledde gutter, setter bayaren i halsen, mens de ruller pÃ¥ gulvet leende, mens nye rekrutter banker pÃ¥ døren.




"Enkelte grupperinger rundt i landet ønsker å markere avstand med den herskende kulturen blant dagens supportere, hvor det arrangeres fellestreff med grilling og draktbytter"

Er det dette du i så negative termer kaller "håndballkultur"? Jeg kaller det vennskapelig tone og hyggelig samvær. Spillerne bytter ofte drakter etter kamp for å sikre seg en suvernir og et minne. Hvorfor skal ikke vi supportere kunne gjøre det samme? Jeg har selv vært mye i Thailand og der er draktbytte blandt supportere heller regelen enn unntaket. Uten sammenligning forøvrig er dette noe positivt spør du meg.

I mine øyne er du med å legitimere casualsenes herjinger med din holdning. Casuals er hodeløse tullinger som som mangler utløp for aggresjon opparbeidet igjennom en traumatisk barndom. Det er på tide alle får øynene opp for dette og slutter med denne "dullingen"....

bare min mening da, håper ingen blir for fornærmet, hehe...=)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann Lad

eg skjønnar bare ikje problemet me at han vet at vi bryr oss.
quot;Eg skal slÃ¥ inn trynet ditt din soper"  sa Bergen sin gutt.

Slabbedaskovic

Quote from: "SXE_OSLO"
Quote from: "Slabbedaskovic"
Quote from: "SXE_OSLO"





http://www.alltidfotball.no/?module=articles&tournament=1&id=131&lb=mr    
Les! Det er den hÃ¥ndballkulturen som gjør at folk ikke klarer Ã¥ identifisere seg med sin egen supportergruppering, og faller utenfor i sÃ¥kalte subkulturer. Et felles fakkeltog er en idiotisk ide og fører mest sannsynelig  bare til at en gjeng pent kledde gutter, setter bayaren i halsen, mens de ruller pÃ¥ gulvet leende, mens nye rekrutter banker pÃ¥ døren.




"Enkelte grupperinger rundt i landet ønsker å markere avstand med den herskende kulturen blant dagens supportere, hvor det arrangeres fellestreff med grilling og draktbytter"

Er det dette du i så negative termer kaller "håndballkultur"? Jeg kaller det vennskapelig tone og hyggelig samvær. Spillerne bytter ofte drakter etter kamp for å sikre seg en suvernir og et minne. Hvorfor skal ikke vi supportere kunne gjøre det samme? Jeg har selv vært mye i Thailand og der er draktbytte blandt supportere heller regelen enn unntaket. Uten sammenligning forøvrig er dette noe positivt spør du meg.

I mine øyne er du med å legitimere casualsenes herjinger med din holdning. Casuals er hodeløse tullinger som som mangler utløp for aggresjon opparbeidet igjennom en traumatisk barndom. Det er på tide alle får øynene opp for dette og slutter med denne "dullingen"....

bare min mening da, håper ingen blir for fornærmet, hehe...=)




Du snakket om et felles fakkeltog fra youngstorget til tullevaal, noe som i mitt tilfelle hadde hvert uaktuelt å stille opp på. Skal Selvfølgelig ikke nekte noen å "dulle" litt før kamp viss de har lyst til det, men eg mener at den hatske stemmningen mellom Brann og Enga piffer opp stemningen på tibunen. og gjør oppgjørende mellom lagene til årets høydepunkt.

Snublefot

en ting må jeg jo bare si.. ang. dette med kleskodeks.

Jeg har på meg branndrakt, skjerf, bokser og hva det nå en måtte være på kampdager fordi det gir meg en tilhørighet med laget jeg holder med.

Jeg er stolt over å vise omverden at det er Brann som står i mitt hjerte. Ja, jeg viser det under kamper med sang, rop og engasjement.. men jeg viser det også med å kle meg i lagets farger.

Regner med at alle som var pÃ¥ ullevÃ¥ll i 2004 sÃ¥ hvor mange rødkledde det var pÃ¥ tribunen, og hvor mye lyd de lagde for brann. Eller ta Ã¥ se pÃ¥ The Cop pÃ¥ Anfield. De lager stemning, de synger, de roper..og tribunen er kledd i rødt..  og det er deilig Ã¥ se pÃ¥..

Skyscraper

Quote from: "Snublefot"en ting må jeg jo bare si.. ang. dette med kleskodeks.

Jeg har på meg branndrakt, skjerf, bokser og hva det nå en måtte være på kampdager fordi det gir meg en tilhørighet med laget jeg holder med.

Jeg er stolt over å vise omverden at det er Brann som står i mitt hjerte. Ja, jeg viser det under kamper med sang, rop og engasjement.. men jeg viser det også med å kle meg i lagets farger.

Regner med at alle som var pÃ¥ ullevÃ¥ll i 2004 sÃ¥ hvor mange rødkledde det var pÃ¥ tribunen, og hvor mye lyd de lagde for brann. Eller ta Ã¥ se pÃ¥ The Cop pÃ¥ Anfield. De lager stemning, de synger, de roper..og tribunen er kledd i rødt..  og det er deilig Ã¥ se pÃ¥..


point being?
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

Snublefot

Quote from: "Skyscraper"
Quote from: "Snublefot"en ting må jeg jo bare si.. ang. dette med kleskodeks.

Jeg har på meg branndrakt, skjerf, bokser og hva det nå en måtte være på kampdager fordi det gir meg en tilhørighet med laget jeg holder med.

Jeg er stolt over å vise omverden at det er Brann som står i mitt hjerte. Ja, jeg viser det under kamper med sang, rop og engasjement.. men jeg viser det også med å kle meg i lagets farger.

Regner med at alle som var pÃ¥ ullevÃ¥ll i 2004 sÃ¥ hvor mange rødkledde det var pÃ¥ tribunen, og hvor mye lyd de lagde for brann. Eller ta Ã¥ se pÃ¥ The Cop pÃ¥ Anfield. De lager stemning, de synger, de roper..og tribunen er kledd i rødt..  og det er deilig Ã¥ se pÃ¥..


http://www.alltidfotball.no/?module=articles&tournament=1&id=131&lb=mr

Les den så skjønner du kanskje noe av hva jeg sier..

QuoteKanskje er den store tilstrømningen av karneval- og sirkusskledde bjellesupportere som plutselig har oppdaget at fotball har blitt populært igjen en like stor trussel mot fotballen på lang sikt?



Mitt svar var blant annet til det..
point being?

C@Bøe_79

Bare alle husker å skille mellom Guttene og Casuals....
Det er for noen en hårfin forskjell, men den er der...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Marek

Quote from: "C@Bøe_79"Bare alle husker å skille mellom Guttene og Casuals....
Det er for noen en hårfin forskjell, men den er der...


Og hva er så den?
ons Ivar skal hem...

Northside

Quote from: "Marek"
Quote from: "C@Bøe_79"Bare alle husker å skille mellom Guttene og Casuals....
Det er for noen en hårfin forskjell, men den er der...


Og hva er så den?


Guttene sloss ikke, casuals gjør. Begge "gruppene" går klædd derfor er det ikke alltid lett å vite forskjellen. I tillegg holder pegge gruppene til på Felt Z (felt D det heter no?).

Speedy

Tror Guttene er organisert (tgb), mens casualsene ikke er med i f.eks tgb, isko osv.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Northside

Quote from: "Speedy"Tror Guttene er organisert (tgb), mens casualsene ikke er med i f.eks tgb, isko osv.


ISKO er navnet på Enga sinde casuals (ISKO Boys), har ingenting med Brann og Bergen å gjøre :wink:

Marek

Om Guttene ikke slåss så er jo forskjellen mye mere enn hårfin.
ons Ivar skal hem...

Sveinung Dale

Unskyld hvis eg e utenfor tema men debatten utagerer seg etter vert vet dokkar. alle skjønner vel at hvis vi får utstyrt securitas med gummikuler så e det jo ingen som tørr å lage nokke bråk. di gjør en go jobb men di har ikkje de rette virkemidlene. og så vil eg utfordre slang som trakaserar meg på pm til å ta debatten her på tråden. hviss du tørr.
ergen og hansaøl til eg døør!

Speedy

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Speedy"Tror Guttene er organisert (tgb), mens casualsene ikke er med i f.eks tgb, isko osv.


ISKO er navnet på Enga sinde casuals (ISKO Boys), har ingenting med Brann og Bergen å gjøre :wink:


Vet det, kom bare med eksempler på grupper.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Marek

Quote from: "Sveinung Dale"Unskyld hvis eg e utenfor tema men debatten utagerer seg etter vert vet dokkar. alle skjønner vel at hvis vi får utstyrt securitas med gummikuler så e det jo ingen som tørr å lage nokke bråk. di gjør en go jobb men di har ikkje de rette virkemidlene. og så vil eg utfordre slang som trakaserar meg på pm til å ta debatten her på tråden. hviss du tørr.


Securitas hvor da? PÃ¥ Stadion? Gummikuler? Hva faen er dette for et latterlig forslag!?
ons Ivar skal hem...

Go Up