• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Pelle Nilson til Brann ?

Started by Gulløl, April 19, 2007, 14:31:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

stian sv

pelle nilson på vei til rosenborg.. i bytte med kone.. tror vi kan se langt etter pelle nilson

dudo

Det var som faen... Da er det bare ett alternativ igjen i Norge i mine øyne, og han har takket nei til oss tidligere. Reginiussen er mer enn velkommen, men dessverre ikke like god som Nilsson ennå.

Vi får sikkert ikke en gang tak i Solli fra Vadmyra...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Pris; 8 mill og Kone på lån ut sesongen. Brann skal ikke være villig til å matche dette. I så fall hårreisende av ledelsen i Idrettsveien!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: "dudo"Pris; 8 mill og Kone på lån ut sesongen. Brann skal ikke være villig til å matche dette. I så fall hårreisende av ledelsen i Idrettsveien!


Nå har vi ingen Kone å sende. Lurer litt på hva den forskjellen vil utgjøre i penger. Skal Odd finne en like god spiss må de nok bruke noen millioner.

Men nå har vi bare TV2 sitt ord på at Brann ikke kan matche budet. Vi får se hva som skjer.
Rød makt på Hansa

dudo

Signér ny kontrakt med Husky og send han dit ut sesongen. Jeg vet ikke. Gjør NOE, ihvertfall!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kararay

bare å legge 10 mill på bordet og leie ut en gammel kjenning til Oddrane, Bengt'en ut sesongen. De trenger jo en som kan score noen mål. Problemet til bengt er ikkje at han scorer f.eks 6 mål i 6 kamper, men 6 mål på 2 kamper...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff


kabelmann

8 mill er jo gitt vekk for den fyren der. Legg ved Armann eller noe sånn, da får de både i pose og sekk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

+ Kone på utleie... Om Odd priser ham til 4 millioner så er det noe hakkende galt. De kunne sikkert hentet alle de 3 prøvespillerene våre for den prisen.

Det er nok som i Sogndal en direktelinje mellom Odd og RBK. Det handler jo også litt om hva spilleren selv vil.

Om Brann ikke matcher budet fra RBK er det en liten skandale. Og jeg mener det vil være en tabbe av Nilsson å gå til RBK. Så får vi heller hente ham når han har havnet på benken.

kabelmann

Kone er jo atpåtil bare på lån ut sesongen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

KenFeltZ

Signerer Nilsson for RBK så seiler RBK opp som grei favoritt til gullet. Vil styrke RBK vesentlig på samme måte som det evt. ville styrket oss.

Brann bør kjenne sin besøkelsestid her og komme opp med 12-13 mill for Nilsson. Bare det at de hindrer RBK i å styrke seg bør være ett lite tilleggsargument for å kaste seg inn i kampen om Nilssons underskrift.

Hva med å tilby Odd 10-11 mill + Helge Haugen? Odd vil som kjent miste både Espen Ruud og mest sannsynlig Tommy Svindal Larsen etter sesongen og begge er svært sentrale spillere på midtbanen til Odd så de vil så definitivt trenge forsterkninger der. Odd har ingen stjernespisser men jeg vil påstå de har større behov for en løpssterk defensiv midtbane. Odd har Gulsvik, De Ornelas og Pospech til å utfylle angrepet.

Uff uff uff, jeg liker svært dårlig at Nilsson er på vei til RBK. Det styrker RBK kraftig :(

skip

Odd har vel ikke lagt skjul på at de er interessert i Huseklepp. Så får vi se hva Brann evt kommer til å velge dersom det står mellom Huseklepp og Nilsson, for jeg er neimen ikke sikker.

Marek

Quote from: "kabelmann"8 mill er jo gitt vekk for den fyren der. Legg ved Armann eller noe sånn, da får de både i pose og sekk.


Tror du Odd tar imot hva som helst?
Gi de Sæternes!
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "skip"Odd har vel ikke lagt skjul på at de er interessert i Huseklepp. Så får vi se hva Brann evt kommer til å velge dersom det står mellom Huseklepp og Nilsson, for jeg er neimen ikke sikker.


Jeg er sikker. Om de vil ha Huseklepp og han vil der så er det glimrende!
Men om valget står mellom LSK og Odd så velger nok Huseklepp LSK.
ons Ivar skal hem...

Gepard

Sitter nå med å liten følelse av at Tv2 har tenkt å pine oss med denne situasjonen i en ukes tid. "i følge kilder har nå Brann matchet Rbk`s tilbud" tipper jeg er neste sak. Så spørs det om det er fritt fra fantasien til ivrige sportsdesk journalister.......

Blir nervøs av dette her, det er så uendelig viktig å få hentet en skikkarlig god midtstopper til dette laget.

nyhammeroivind

Ikke godt for hjerte dette her...

dudo

Det står vel på nettavisen at avtalen ventes å formaliseres torsdag, så det er fortsatt tid!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Det er vel overgangen til Kone som skal formaliseres da ? Tror nok den delen av avtalen går i boks uansett, selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor Rosenborg vil kvitte seg med Kone, han kan neppe være særlig mye dårligere enn Iversen er for tiden.....men for all del, kjør på ;)

Baunebob

12 mill er jo havrekorn for Hardball !

Ræven i gir Bruun Hansen !

Belfort

Tror nok det mest tyder på at Pelle går til Rbk. Odd trenger så definitivt en spiss og Kone er et godt alternativ. Vi må nok ut på det nordiske og tildels det europeiske markedet for og finne en annen.

olebrann3

Vi er nødt til å by her, koffor ikke by 13-15 mill på en spiller vi senere kan selge dyrere... Hardball kan jo legge inn minst 8 mill...

Skal vi låne noen spillere til de så må det bli: Huseklepp eller haugen... Vi skulle aldri lånt ut TFL vi kunne lånt han til de..

Stemmer for at vi låner Kone med klausul om å kjøpe han etter sesongen så får vi se om han fungerer hos oss så å kjøpe vist ikke drite i han..

Da får vi inn 2 gode spillere i mine øyne

Texas

http://fotball.bt.no/tv/article84411.ece

slapp av folkens, vi henter jo kanskje Walde :)

nei, helt alvorlig. ser ut som rbk har levert et bra bud i og med at odd trenger en som kan score mål. Men brann bør vel kunne klare å matche det budet. de neste dagene blir spennende...

janjan

Er vel ikke så sannsynlig at det blir den endelige avtalen tror jeg. Odd har både Borchers, Ornelas og Bentley som er fra non-EU. En til blir vel problemer.

Og hva er verdien av Kone på lån en halv sesong? En halv million eller så? Får vi Pelle til 12 mill på en fem års kontrakt er det umulig å tape penger. Hardball - get in there.

nonni78

Ornelas er ikke på non-eu-kvota til Odd, han har portugisisk pass. Kun Borchers og Bentley som er non- eu. Dessverre er det plass til Kone, personlig vil jeg ikke ha denne dealen i land. Pelle bør ut i Europa rett fra Odd.

Ricky

Quote from: "Baunebob"12 mill er jo havrekorn for Hardball !

Ræven i gir Bruun Hansen !



12 mill er vel ny overgangsrekord for Brann. Tror ikke vi kan forvente hjelp i den størrelsesordenen der, selv om det er lov å håpe. Det er kun aktuelt for Hardball om Nilsson skriver en laaang kontrakt (5 år?), og Brann har kanskje fått tilbakemeldinger om at det ikke er aktuelt.
Litt spekulasjoner naturligvis, men men. Vi får nok kortene på bordet nå med det første.

knutern

Quote from: "janjan"Er vel ikke så sannsynlig at det blir den endelige avtalen tror jeg. Odd har både Borchers, Ornelas og Bentley som er fra non-EU. En til blir vel problemer.

Og hva er verdien av Kone på lån en halv sesong? En halv million eller så? Får vi Pelle til 12 mill på en fem års kontrakt er det umulig å tape penger. Hardball - get in there.
Et bud vi absolutt bør kunne matche, og en spiller  som er i hardball sin ånd (ung, lovende, etc etc). Blir spennende å se hva som skjer her. Tipper på et bud fra Brann i løpet av uka...

olebrann3

Hardball sier ja så lenge de ser de kan tjene på det.. Han er god nok, han er ung nok og storklubber ville ha han i fjor de vil få tilbake de 12 mllionene om noen år og det vet de!

Fabregas

Hvis ikke vi overbyr RBK kommer jeg til å bli så hel****** forbanna. I fjor bydde Sunderland flere titalls millioner for han. Jeg føler meg iaf veldig sikker på at vi vil tjene penger på han enten vi  betaler 12 eller 15 millioner.

Nei, smell til med 15mill for han her, så kjøper vi en av bosman-spillerne(Bogdanovish eller islendingen ) som fjerde spiss. Med kjøpet av Nilsson er jo sjansen for at Sæternes og Andresen blir også større. Brann har  vel litt cash selv og, i tillegg så sa jo Hardball sist at de gjerne kunne gi mer.

Hvis vi sparer gullet vekk  så kan RBH pelle seg tilbake til NFF. Vi har økonomiske muskler til tusen.

At Odd er så interessert i Kone ville jo være rart, de har allerede: deOrnelas, Gulsvik, Pospech, Joyce, i tillegg kan både Bruer hansen og Whiden Watson glatt spille på topp. Ville jo vært tåpelig å sette en mann som Gulsvik opp på tribunen for å gjøre plass til Pospech på benken(Kjøpt før sesongen til noen mill).

Nei, denne kampen kan fort avgjøre serien, og når vi kan vinne den så ser jeg ingen grunn til noe annet. En bedre forsterkning til en så lav pris må du lete lenge etter.

dudo

For ordens skyld kan det vel nevnes at Sunderlands bud var på 17 mill, og ikke på flere titalls. Jeg mener vi burde strekke oss så langt som til 15 mill for Nilsson, forutsatt at han kommer nå, og skriver under ut 2012.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Janki

Var ikke Hardball villig til å spytte inn 8,2 mill til kjøp av spillere?
Evt. 13mill for erstatter til Martin Andresen?

Burde kunne matche RBK bud :!:

Noen penger har vell Brann selv og det må da finnes andre investorer som er villig til å spytte inn litt :?:  Hva med gode gamle trønder Vollvik???

TheWiseMan

Quote from: "Janki"Var ikke Hardball villig til å spytte inn 8,2 mill til kjøp av spillere?
Evt. 13mill for erstatter til Martin Andresen?

Burde kunne matche RBK bud :!:

Noen penger har vell Brann selv og det må da finnes andre investorer som er villig til å spytte inn litt :?:  Hva med gode gamle trønder Vollvik???


Dessverre er dette helt umulig..Rosenborg er fortsatt overlegen økonomisk, og mer attraktiv..samtidig som dei skal spille cl:(

Og Sandstø har tidligere uttalt at Kone er den beste spissen i tippeligaen, so Pelle Nilsson kan vi lete lenge etter!

Candyman

Janki: Vollvik kjøpte nok Brannspillere for å komme på fremsiden av alle aviser og selge masse Chess abbonement. Det er billigere og bruke 15 mill på Brannspillere, enn å betale for 100 helsider i avisene og timevis med eksponering på TV2. Når han har solgt Chess, så trenger han ikke "nyttige idioter" mer.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Ricky

En del av de 8,2 millionene ble frigitt for å betale regninger, blant annet etter kjøpet av Solli i vår.
Og de ekstra millionene vi ville fått fra Hardball til en Andresen-erstatter ville jo nødvendigvis komme fra nettopp "salget" av Andresen. Noe som ikke ser ut til å skje.

Falken

Quote from: "Candyman"Janki: Vollvik kjøpte nok Brannspillere for å komme på fremsiden av alle aviser og selge masse Chess abbonement. Det er billigere og bruke 15 mill på Brannspillere, enn å betale for 100 helsider i avisene og timevis med eksponering på TV2. Når han har solgt Chess, så trenger han ikke "nyttige idioter" mer.


Leste en plass hvor mye gratisreklame Vollvik fikk gjennom "Brann-kanaler" Husker ikke beløpet, men det var snakk om mange, MANGE millioner.

Fabregas

Sjansen for at RBK kommer til CL er veldig liten. De møter lag fra Ajax til Liverpools kaliber i tredje kvalikrunde. Klart de kan klare det men det tror ikke jeg, til det fremstår ikke RBK gode nok. Uansett så kan vi vel selge en av de andr tre stopperne hvis vi får inn Nilsson. Tipper at ikke Odd ville sagt nei til Bjørnsson og 10 mill. Trenger mye mer en stopper enn en spiss.

Nei, skal vi spille med disse ekstremt ustabile islendingene i midte bak ut sesongen er jeg redd vi ikke vinner noe gull nei. Forsvaret hadde virkelig trengt å få inn en skikkelig god spiller som og kan være en skikkelig sjef.

lekestuee

Quote from: "Falken"
Quote from: "Candyman"Janki: Vollvik kjøpte nok Brannspillere for å komme på fremsiden av alle aviser og selge masse Chess abbonement. Det er billigere og bruke 15 mill på Brannspillere, enn å betale for 100 helsider i avisene og timevis med eksponering på TV2. Når han har solgt Chess, så trenger han ikke "nyttige idioter" mer.


Leste en plass hvor mye gratisreklame Vollvik fikk gjennom "Brann-kanaler" Husker ikke beløpet, men det var snakk om mange, MANGE millioner.


bare tull at vollvik hjalp Brann med mange millioner til spillerkjøp!
brukte kun noen par hundretusen!

Leffen

ifølge dagbladet er altså odd fornøyd med 8 mill+kone ut sesongen for nilsson. de skriver også at "brann er ikke ventet å matche dette budet".
hallo!?!?!?! hvis vi ikke er klare for å gi 10 mill for nilsson, med de midlene vi nå har til rådighet er jeg redd for at vi nok en gang glipper gullet. knut walde liksom. i rest my case....

Endre

Må si meg enig med resten av mobben her. Om det stemmer at Brann har trukket seg ut av budrunden på 8 mill, når Hardball har nylig stilt de pengene til rådighet, så er det en aldri så liten skandale.

Men vi må kanskje ta høyde for at Brann sparer litt penger til en aldri så liten sign-on fee til Martin, i tilfelle han skal signere ny kontrakt.

C@Bøe_79

Quote from: "Endre"Må si meg enig med resten av mobben her. Om det stemmer at Brann har trukket seg ut av budrunden på 8 mill, når Hardball har nylig stilt de pengene til rådighet, så er det en aldri så liten skandale.

Men vi må kanskje ta høyde for at Brann sparer litt penger til en aldri så liten sign-on fee til Martin, i tilfelle han skal signere ny kontrakt.


Er vel ulovlig med sign-on-fee itil en spiller under kontrakt med klubben..?
Dessuten krever jo Martin 5M,og da blir det fort 10M med sign-on-fee og lønn første året..
Mener vi skal koste på oss Pelle Nilsson, for det vil vise Andresen at Brann satser og dermed øker sjansene for forlenging..
Peddilusken har jo lært Bruun-Hansen hvordan overganger skal behandles, og tror nok det dukker opp noe magi,om da de ikke velger å hoppe over overgangsvinduet..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

monzilla

Brann i seg selv velter ikke i penger om dagen. Er det rundt 30 mill vi må skaffe i EK til tribune sør? De prioriterer nok den. Når stadion er ferdigutbygget derimot....

LandåsKongen

det hjelper ingenting om Nilsson kommer. Så lenge Mjelde er ved roret vinner vi ingenting. Mannen har klart å gjøre et lag fult av kvalitetspillere til elendig. greit at vi har en del poeng men spillet har vært urovekkende dårlig.
virker ikke som det er noen plan i det mjelde gjør på.
corrales spilte bra i sin første kamp, så ut med han. så spiller plutselig Jaithe 3 kamper på rad. helstad, toppscorer, i form, goller på landslaget..ut med han.
mjelde vil ikke spille brann-fotball, men endrer formasjonen til ulike motstandere..dette har vist seg katastrofalt.
få han vekk før eg blir dårlig

FeltZ4ever

Quote from: "LandåsKongen"det hjelper ingenting om Nilsson kommer.


Klart det hjelper om Nilsson kommer,og om han går til RBK gjør jo det saken bare enda verre.
Både vi og RBK er i desperat krise på stopperplass og en god stopper kan være utslagsgivende for hvem som stikker av med gullet.. Uten en ny stopper og en ny spiss til 15-20 mill tilsammen kan vi bare pakke sammen for i år.. Dessverre...

Walde? Er det opprykk for Brann2 som prioriteres.. Doddo spør idag hvem "DU" vil ha av Nilsson og Walde.. Hvem vil du ha i mål av Opdal og Riisnæs Doddo?? Er det mulig...
Den e' Bruun...

naitsirk

rbk vinner ikkje serien sjølv om nilsson kjem. det er ikkje forsvaret som er problemet, men angrepsspelet.
trur heller sjansen er mindre dersom dei selger kone. då har dei ein mindre spiss.

xTaTic


FeltZ4ever

Quote from: "naitsirk"rbk vinner ikkje serien sjølv om nilsson kjem. det er ikkje forsvaret som er problemet, men angrepsspelet.
Den e' Bruun...

benny

Et spleiselag mellom Brann og Hardball bør jo kunne få inn de nødvendige 12 millionene for Nilsson. Det er vel en mulighet for at det kommer utenlandske klubber inn i bildet også. Vi bør vel se på andre muligheter også dersom Nilsson skulle glippe. Hva med Reginiussen i Tromsø? eller blir det for dyrt? kanskje noen fra Sverige eller Danmark?

tolind

Skandale hvis vi ikke henter Pellegutten til Brann!! Skal vi ta deg jævla gullet må vi hente kvalitet fremfor kvantitet!!! Nå må Hardball pushe på! Gutten er en vandrende gullgruve som har en høy markedsverdi med tanke på et evt fremtidig videresalg!! Kvitter vi oss i tillegg med Haugen og Bjarnason vil det frigi en del lønnskostnader slik at vi kan blåse litt ekstra kroner i pungen til P.Nilsson!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

LandåsKongen

Quote from: "xTaTic"

Nilsson er kanskje den beste stopperen i tippeligaen og vil gå direkte inn og forsterke laget!


den har jeg hørt før. Vaagan moen, største talentet i norge. Corrales, beste backen i TL i fjor, Eirik Bakke, landslaget bare han kommer i form.

det er noe som er galt der oppe. Og jeg velger å tro at det er mjelde det er noe galt med. Det er egentlig utrolig at ikke vi får bedre fotball for alle de millionene man har lagt ut.

Super Hasund

Quote from: "LandåsKongen"
Quote from: "xTaTic"

Nilsson er kanskje den beste stopperen i tippeligaen og vil gå direkte inn og forsterke laget!


den har jeg hørt før. Vaagan moen, største talentet i norge. Corrales, beste backen i TL i fjor, Eirik Bakke, landslaget bare han kommer i form.

det er noe som er galt der oppe. Og jeg velger å tro at det er mjelde det er noe galt med. Det er egentlig utrolig at ikke vi får bedre fotball for alle de millionene man har lagt ut.
La Folket Synge

*Feltz*

Brann_copper

Odd skal visstnok ta stilling til budet fra RBK etter trening nå i kveld. De er håpløst dumme hvis de aksepterer. Jeg tror de kommer med et motkrav; Kone permanent + 8 mill.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Go Up