• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Pelle Nilson til Brann ?

Started by Gulløl, April 19, 2007, 14:31:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Erlend

Quote from: "silje-xD"
Quote from: "Gulløl"Dette innlegget har nettopp kommet inn på BA-bloggen. Kan noen her kommentere sannsynligheten for at dette er seriøst ? Hadde vore fantastisk om det stemte.
_______________________________________________

Det går rykter om at Brann og Hardball har kjøpt Pelle Nilson i Odd, og at overgangen skjer til sommeren.

Om dette er tilfelle eller ikke, vet jeg ikke, men det var samme type rykte som rett før Helstad ble kjøpt av Brann.
-Da trodde alle at vi skulle få Karadas, og Helstad var ikke nevnt i media, før han plutselig ble kjøpt.

Pelle har signalisert at han vil ut av landet, men hvis det er tilfelle at han ønsker å spille for en stor norsk klubb i et år eller to frem, så ser jeg ikke bort ifra at det kan skje..

Han er ung, salgbar ( hvilket forsvarer investeringen ), god og landslagsaktuell midtstopper, akkurat det vi trenger for å gjøre laget komplett. Bjarnason spiller nok sin siste sessong...

Jeg gidder ikke gå rundt og tenke så mye på det, men det var et rykte som ble plukket opp, fra samme kilder som før Helstad overgangen... ville bare dele det.
_______________________________________________
Har alle glemt kem som skÃ¥rte selvmÃ¥l og sendte Odd rett ned i addecoligaen ??  :)

Kan jo være god selv om han spiller på et drittlag vet du =)
Og hvis noen andre bare ikke hadde tapt 5-0 så hadde de ikke gjort det

naitsirk

QuoteGulløl skrev:
Dette innlegget har nettopp kommet inn på BA-bloggen. Kan noen her kommentere sannsynligheten for at dette er seriøst ? Hadde vore fantastisk om det stemte.
_______________________________________________

Det går rykter om at Brann og Hardball har kjøpt Pelle Nilson i Odd, og at overgangen skjer til sommeren.

Om dette er tilfelle eller ikke, vet jeg ikke, men det var samme type rykte som rett før Helstad ble kjøpt av Brann.
-Da trodde alle at vi skulle få Karadas, og Helstad var ikke nevnt i media, før han plutselig ble kjøpt.

Pelle har signalisert at han vil ut av landet, men hvis det er tilfelle at han ønsker å spille for en stor norsk klubb i et år eller to frem, så ser jeg ikke bort ifra at det kan skje..

Han er ung, salgbar ( hvilket forsvarer investeringen ), god og landslagsaktuell midtstopper, akkurat det vi trenger for å gjøre laget komplett. Bjarnason spiller nok sin siste sessong...

Jeg gidder ikke gå rundt og tenke så mye på det, men det var et rykte som ble plukket opp, fra samme kilder som før Helstad overgangen... ville bare dele det.
_______________________________________________
Har alle glemt kem som skårte selvmål og sendte Odd rett ned i addecoligaen ?? :)


nei det må du forklare oss. så vidt eg hugsar spelte brann mot odd forrige helg.

Chrisstah

Quote from: "silje-xD"
Quote from: "Gulløl"Dette innlegget har nettopp kommet inn på BA-bloggen. Kan noen her kommentere sannsynligheten for at dette er seriøst ? Hadde vore fantastisk om det stemte.
_______________________________________________

Det går rykter om at Brann og Hardball har kjøpt Pelle Nilson i Odd, og at overgangen skjer til sommeren.

Om dette er tilfelle eller ikke, vet jeg ikke, men det var samme type rykte som rett før Helstad ble kjøpt av Brann.
-Da trodde alle at vi skulle få Karadas, og Helstad var ikke nevnt i media, før han plutselig ble kjøpt.

Pelle har signalisert at han vil ut av landet, men hvis det er tilfelle at han ønsker å spille for en stor norsk klubb i et år eller to frem, så ser jeg ikke bort ifra at det kan skje..

Han er ung, salgbar ( hvilket forsvarer investeringen ), god og landslagsaktuell midtstopper, akkurat det vi trenger for å gjøre laget komplett. Bjarnason spiller nok sin siste sessong...

Jeg gidder ikke gå rundt og tenke så mye på det, men det var et rykte som ble plukket opp, fra samme kilder som før Helstad overgangen... ville bare dele det.
_______________________________________________
Har alle glemt kem som skÃ¥rte selvmÃ¥l og sendte Odd rett ned i addecoligaen ??  :)


tror nok du har misforstått litt, man trenger ikke være dårlig fordi man lager selvmål, se ørn 2 han gjorde 2 store misser mot sandefjord. er ikke han en av våre beste spillere for det?

Pelle nillsson er vel kanskje den beste stopperen i tippeligaen, og hvis han får spille med bedre spillere enn det er i odd så blir nok han mye bedre enn det han viser nå.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

er det realistisk å tro på pelle nilsson?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Mick

Quote from: "Chrisstah"er det realistisk å tro på pelle nilsson?
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Om  FCK eller en annen europeisk klubb i det eller høyere skikt vil ha Pelle Nilsson, sÃ¥ er det ikke realistisk for Brann. Vi *kunne* hatt en sjanse om han hadde spilt i utlandet og skattereglene ikke ble endret, men som kjent er ingen av de to forutsetningene tilstede...

Om konkurransen står mellom norske tippeligaklubber, så ja, vi har en realistisk mulighet. RBK stiller nok likevel før oss i køen med tanke på at de skal spille CL.

naitsirk

rbk kjem ikkje til cl i år.
om dei er så heldige å koma seg til 3 kval runde, møter dei lag som arsenal,liverpool,barca,sevilla,real,valencia etc.


BillyBolle

Etter å ha hørt sporten igjen på Kanal 24 sier de bare at Brann har vært i kontakt med Odd om Pelle Nilsson. Rosenborg skal også ha meldt seg på i kampen og det spekuleres i en byttehandel med Kone. Høres jo litt ut som agurknytt, men den som venter får se om det ligger noe i det...

xTaTic

Quote from: "BillyBolle"Etter å ha hørt sporten igjen på Kanal 24 sier de bare at Brann har vært i kontakt med Odd om Pelle Nilsson. Rosenborg skal også ha meldt seg på i kampen og det spekuleres i en byttehandel med Kone. Høres jo litt ut som agurknytt, men den som venter får se om det ligger noe i det...


Det er definitivt den plassen vi trenger mest å forsterke og Pelle Nilson vil nok være en type forsterkning Hardball gjerne vil være med på om Odd ikke priser ham for dyrt da. Tinger er at jeg er usikker på om Svensken har nok rutine til å ta kommandoen i forsvaret. Lundekvam eller IA Olsen hadde vært de beste kjøpene i mine øyne hvis vi skal ha en kommandant inn i de bakre rekkene.

Xminator

Nilsson vil nok garantert ta kommandoen. Nå vil jeg være like fornøyd om vi får Antonsson istedenfor. Egentlig burde vi skaffet oss begge og byttet ørneredet med tre kronor :p

Kjell249

Bt melder at Pelle Nilsson var på stede på Ullevål på lørdag. Så noe må det være i ryktene, siden han reiser til Oslo dagen før en kamp. Han ble vel ikke akkurat imponert over d Brann viste :)


http://fotball.bt.no/eliteserien/article83791.ece
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Corran

Nei men han så sikkert at det ikke blir vanskelig å spille seg inn på laget :-) Og det er jo viktig for en som har ambisjoner og vil vise seg fram
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

AtroZ

Quote from: "Xminator"Nilsson vil nok garantert ta kommandoen. Nå vil jeg være like fornøyd om vi får Antonsson istedenfor. Egentlig burde vi skaffet oss begge og byttet ørneredet med tre kronor :p
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Andrés

niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Kararay

Quote from: "Kjell249"Bt melder at Pelle Nilsson var på stede på Ullevål på lørdag. Så noe må det være i ryktene, siden han reiser til Oslo dagen før en kamp. Han ble vel ikke akkurat imponert over d Brann viste :)


http://fotball.bt.no/eliteserien/article83791.ece



Tror han heller da ble lettet over at det da burde være lett for han å få fast plass i midten bak... hehe
:twisted:
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Bruiser

Quote from: "Andrés"

Da har vi plutseleg ein mangel på vinger igjen. Kva er vitsen med å bytte ut eit problem med eit anna? Er for ei Nilsson-signering bevares, men ikkje om det betyr at Huseklepp går andre vegen.

ERIK VI VIL HA DEG!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator


Bruiser

Quote from: "Xminator"Mangel på vinger?

Les det som blir skrevet da. Det blir det om Huseklepp forsvinn.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator

Guntveit, Corrales, Solli og Vaagan Moen. Kan ikke se den helt store mangelen på vinger. Det er fortsatt historisk høyvann når det gjelder kantspillere i Brann.

Bruiser

Guntveit og Ramiro er backer. At det ER forskjell på backer og vinger er noke tilogmed du må skjønne. Skal man vinne ligaen da speler man ikkje med nødløysninger.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Corran

Quote from: "Bruiser"Guntveit og Ramiro er backer. At det ER forskjell på backer og vinger er noke tilogmed du må skjønne. Skal man vinne ligaen da speler man ikkje med nødløysninger.

De er begge spillere som kan spille ving også. Ramiro er egentlig midtbanespiller som har blitt flyttet ned til back i kamma (om jeg ikke husker feil) og Guntveit har også masse erfaring fra midtbane/kant.
Så å si det er nødløsning blir feil. det er spillere som kan brukes på forskjellige plasser
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

AtroZ

Greit at de begge fungerer godt som kant, men da har man ikke dobbeldekning på alle plasser. Guntveit og Corrales ser jeg først og fremst på som backer nå. Det mest for at huseklepp skal slippe til ved en hver anledning solli/moen ikke spiller.

Jeg synes mjelde har hatt en god og riktig rotasjon på spissplass. Der har vi i realiteten hatt 3 gode kandidater. Samme situasjon mener jeg vi har hatt på kantene. Jeg synes rotasjonen burde vært deretter. Tidligere har vi tatt oss råd til å ha en kant som ikke er fullt på høyde defensivt. Det kunne vi lett gjordt i enkeltkamper i år også.'

Forresten, er ikke dette Nilson tråden?
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Bruiser

Quote from: "Corran"
Quote from: "Bruiser"Guntveit og Ramiro er backer. At det ER forskjell på backer og vinger er noke tilogmed du må skjønne. Skal man vinne ligaen da speler man ikkje med nødløysninger.

De er begge spillere som kan spille ving også. Ramiro er egentlig midtbanespiller som har blitt flyttet ned til back i kamma (om jeg ikke husker feil) og Guntveit har også masse erfaring fra midtbane/kant.
Så å si det er nødløsning blir feil. det er spillere som kan brukes på forskjellige plasser

Når det er snakk om å ha dekning på alle plasser og å kunne stille sterkast mulig så jo, då er det snakk om nødløysninger. Andresen har mykje erfaring med vingspel frå Stabæk. Skal vi flytte ut han dit fordi han simpelthen har "erfaring", eller skal vi bruke han der han er best?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Nixon

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article1141232.ece

Antonsson velger København fremfor Rosenborg.
Noe som betyr at Nilsson ikke går til Danmark. Og Rosenborg kommer høyst sannsynlig til å gå ganske hardt inn for å hente Nilsson.
Rød makt på Hansa

Baunebob

Hardball har jo aldri vært så posetiv som nå og står klar med gryn. Vi vet hva vi får. En god midtstopper. Tingen ifjor var jo at mjelde nærmest byttet ut hele midtbanen før de knapt var på plass på en trening. Alt han byttet ut hadde jo forsåvidt fungert om våren.

I år ser vi at vi sliter der bak. I tillegg til disse usikre signeringene. En bra kontrakt med Nillson kunne gitt oss et forsterket lag og penger i fremtiden.

Gepard

Rett og slett dårlige nyheter at Antonsen vraket rBk, de setter nok alt inn på å få Nilson nå. Når det er sagt så var vel det ikke helt usansynlig at Fck kunne være aktuelt for Pelle, så sånn sett er det en mindre konkurrent om Nillson.

Men duÃ¥du sÃ¥ herlig det hadde vært  snappet svensken forran nesen pÃ¥ Rbk. Her mÃ¥ RBH sette alle kluter til

AtroZ

FCK skal vel ut å hente to nye stoppere, etter som de sannsynligvis mister begge.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

_owenz_

Hei.. Følger ikke så mye med på FCK, men hvem er det de mister? Hangeland?

Haugen2

Gravgaard (?) er blitt linket til England.

Xminator

FCK er blitt en støvsuger for gode nordiske spillere ja. De har denne forskerskatten, og kombinert med særdeles solid økonomi og ett godt sportslig tilbud så er det ingen norske klubber som kan konkurrere.

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gepard

http://www.youtube.com/watch?v=5Cz-kcFk0ns&mode=related&search=

At han muligens har stagnert litt denne sesongen, tror jeg er litt mentalt, han har øsnket seg fra  Odd lenge nÃ¥ , fyren kunne spilt PL til høsten om ikke Odd hadde sagt nei til Sunderlands bud. Tipper han vil vokse med større press og utfordringer som han ogsÃ¥ vil fÃ¥ her i Bergen.

NÃ¥ kan det fort komme feks tyske klubber pÃ¥ banen, da blir det selvsagt vanskelig Ã¥ matche deres tilbud, men sÃ¥lenge det er snakk om Nordiske lag forventer jeg at vi ligger fremst  i frierkøen (iÃ¥m at Fck forhÃ¥pentligvis er mett etter kjøpet av Antonson, samt at han neppe er klar for Ã¥ sitte pÃ¥ benken, som han vil gjøre selv om Graavgard eller Hangeland selges)

Dette evt ene kjøpet tror jeg fort kan bli helt avgjørende med tanke på høsten som kommer.

olebrann3

tror ikke det er i år han er bosman spiller

Gepard

Har kontrakt ut neste sesong, og koster nok opp mot 15 mill, noe han er verdt.

dudo

All den tid klubben betaler minimalt av overgangssummen spiller den selvsagt ingen rolle. Det vi skal bekymre oss for er lønnsnivået.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Janki

Noen som har noen formening om hvor stor sjangs det er for at Pelle kommer til Brann???

Eller er det bare utopi? Noe vi kan drømme om? :?:

Gepard

Det blir vel mest synsing  her, men sjansen er nok tilstedet. Men mye avhenger nok om Pelle er interessant for klubber i feks Tyskland. Da er det bare Ã¥ glemme alt som heter Pelle til Brann.

Men iåm at han har skuffet litt (minus de tre siste kampene) til nå i sesongen har forhåpentligvis interessen kjølnet litt i utlandet. I så fall tror jeg sjansen våres er relativt god, da står det mellom oss eller Rbk. Jeg tror han har fått nok ODD hvertfall. Og han trenger defintivt komme seg til en større klubb om han har ambisjoner om landslag. samtidig vil nok sjansen for å komme seg utenlands heves betraktelig om han kan bevise at han kan prestere på et "topplag".

Vill tipping ; tror det er 30 % sjanse for at han kommer til oss i sommer ;)

BRANN - FOR ALLTID

Ser ut for at vi må kjøpe Edu òg...50-60 mill? DET er vel et seriegull verdt?
RANN - FOR ALLTID

dudo

Det var nettopp intervju med RBH på TV2-sporten ang Nilsson. Brann og RBK har sendt en forespørsel til Odd, og prisen sies å være ca 12 mill i flg TV2. Det er bare å krysse fingrene!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

megleren

Etter min mening er ikke mannen verd 12 mill.. Trodde han var bosmann spiller i år?? Eller ønsker de å sette Brann opp mot Rbk ang pris på han?? De ønsker seg vel mest mulig for han men 12 mill? Aldri.. Da er vi dum visst vi kjøper han..
r og blir et sittesvin på Hansa

dudo

Han har kontrakt ut neste sesong, så det er lenge til bosmann der i gården. Og 12 mill er han definitivt verdt i mine øyne, ihvertfall iom at det kan være de 12 millionene som skaffer oss gullet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_copper

Jeg er heller ikke skremt av en pris på 12 millioner. Løp og kjøp!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Xminator

12 mill er overkommelig. Spørsmålet er om vi får en Vaagan Moen løsning der vi ikke ser spilleren før i November.

dudo

Walde nå (http://fotball.bt.no/tv/article84411.ece) og Nilsson i vinter er vel ingen umulighet nei. Uten at jeg synes det er en kjempeløsning.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Spørsmålet er om Nilsson vil prestere fra dag 1. At han er dominerende i Odd er greit nok, men det er merkelig med det. Ny klubb, nye medspillere, nytt spillesystem (eller mangelen på det), stadiontrollet og en tyngende prislapp. Hadde han kommet i sommer bør han også få en stor tabbekvote.

dudo

Det kan du godt si, men nettopp derfor er det viktig at vi evt får forsvarsforsterkningen så tidlig som overhodet mulig i overgangsvinduet, og ihvertfall innen vi reiser til Florø 10.7.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Helt klart at en ikke kan forvente mirakler av Pelle dersom han nå evt skulle komme. Han skal også spille seg inn i laget, slik som Gashi og Helstad måtte gjøre i fjor høst. Men etter hvert er jeg helt sikker på at han ville utvikle seg til en kjempespiller for oss.

Krysser fingre og tær, men har en litt uggen følelse av at Rbk nå innser at de må betale store summer for å hente klassespillere. De er i stoir midtstopperkrise de og, og Bratseth kan lire av seg så mye "vi har ikke penger etter 15 år i CL buhu..." han vil, blir ikke forundret om Rbk smeller en gigafet lønn på bordet til Pelle.

monzilla

Er mest redd for at RBK gjorde det samme som de gjorde med Sapara, nemlig si at uansett hva de byr overbyr vi.

Go Up