• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

TIFO-Boikott på Stadion?

Started by Stoffi, April 17, 2007, 21:32:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Det er ingen nyhet. Administrasjonen legger kjepper i hjulene for all mulig TIFO og alt som kan bringe litt hygge på Stadion.
Vi nektes å blusse i trappene på tribunene, tifo-gruppen får beskjed om å rydde plakatene etter mosaikken først etter kampen er ferdig, osv osv.

Tar man seg en runde på nettet og på Brann Stadion, er det en gjenganger som går igjen når de skryter av supporterne sine. TIFO!! Sannheten er at vi gjør klubben attraktiv med stilig tifo, og administrasjonen liker å vise det frem. Men samtidig motarbeider administrasjonen hele tiden TIFO.

Den ulovlige blussingen i fjor for eksempel, hvis du tar en titt på klubben sine skrytebilder av oss, er de fulle av ulovlig-bluss-bilder. Hykleri.

Derfor vil jeg oppfordre Bataljonen til å boikotte ALL Tifo på stadion, om det så er bluss eller kun vanlige flagg, til Brann lærer seg å sette pris på Tifo, om det så tar 50 år.
I en rettferdig verden hadde administrasjonen selv betalt og arrangert sine egne Tifo-show, vi gjør det tross alt for klubben!

Edit: Jeg mener at vi bør utføre tifo-show, men at Brann burde heller spytte i penger.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

skb!

Quote from: "Stoffi"Det er ingen nyhet. Brann legger kjepper i hjulene for all mulig TIFO og alt som kan bringe litt hygge på Stadion.
Vi nektes å blusse i trappene på tribunene, tifo-gruppen får beskjed om å rydde plakatene etter mosaikken først etter kampen er ferdig, osv osv.

Tar man seg en runde på nettet og på Brann Stadion, er det en gjenganger som går igjen når de skryter av supporterne sine. TIFO!! Sannheten er at vi gjør klubben attraktiv med stilig tifo, og Brann liker å vise det frem. Men samtidig motarbeider klubben hele tiden TIFO.

Den ulovlige blussingen i fjor for eksempel, hvis du tar en titt på Brann sine skrytebilder av oss, er de fulle av ulovlig-bluss-bilder. Hykleri.

Derfor vil jeg oppfordre Bataljonen til å boikotte ALL Tifo på stadion, om det så er bluss eller kun vanlige flagg, til Brann lærer seg å sette pris på Tifo, om det så tar 50 år.
I en rettferdig verden hadde Brann selv betalt og arrangert sine egne Tifo-show, vi gjør det tross alt for klubben!


Brann har nok en del å gå på her ja. men at Brann skal betale for tofoen er jeg ikke helt enig med deg i. Det skal være en gave til klubben fra supporterne. Men mer velvilje fra klubben hadde sikkert vært fint.

Bassew

Helt enig med deg på at administrasjonen i klubben vår i flere år har mottarbeidet arbeidet vi gjør rundt tifo. Det finnes mange eksempler både på direkte motarbeidelse og sabotasje av de arrangementene som har vært planlagt. Men å dra det så langt at man mener at de som vi leier(ansetter) inn til å drive klubben vår, skal ta ansvaret for tifo arrangementene viser en total mangel på forståelse av hva vi leier(ansetter) de inn for og hva tifo er.

Eksempel på motarbeidelse/sabotasje:
Foran den berømte konfetti kampen mellom Brann og VIF i 99 ble to av tifo medarbeiderne låst oppe på taket av Hansa i 4-5 timer mens de bærte opp ett tonn med konfetti.
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Nixon

For meg virker det litt som at tifo-gruppen vil gjøre kun det gøye, og ikke det som burde være en selvfølge; å rydde opp etter seg.

Hvordan er det i andre klubber i Norge. Får tifo-gruppene klubbene til å rydde opp? Eller må de også gjøre den jobben selv.
Rød makt på Hansa

Bassew

Quote from: "Nixon"For meg virker det litt som at tifo-gruppen vil gjøre kun det gøye, og ikke det som burde være en selvfølge; å rydde opp etter seg.

Hvordan er det i andre klubber i Norge. Får tifo-gruppene klubbene til å rydde opp? Eller må de også gjøre den jobben selv.


Nixon, slik det har blitt fortalt, så fikk de først beskjed etter kampen at de måte rydde opp. Normalt så blir man enige om dette på forhånd. Selvfølgelig skal man ta opp etter seg, men administrasjonen i Brann har leid inn folk som rydder etter hver kamp, og de får etter det jeg har fotstått en god del penger for å gjøre dette. At de da også kan ta opp etter tifo arrangementet er ikke mye å be om, det skal da være en selvfølge, så lenge det ekstra arbeidet ikke uforholdsmessig vil ta mer tid å gjøre jobben. Når 15 mann(tifo gruppen) klarer å rydde hele gamle nordre sitte på 15 min, så er det ikke noe å snakke om. Når derimot de som rydder etter kampene bevist ikke tar med seg plakater og annet som har vært brukt til tifo, så er dette motarbeidelse og hårreisende
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"For meg virker det litt som at tifo-gruppen vil gjøre kun det gøye, og ikke det som burde være en selvfølge; å rydde opp etter seg.

Hvordan er det i andre klubber i Norge. Får tifo-gruppene klubbene til å rydde opp? Eller må de også gjøre den jobben selv.


Det er få lag som rydder Tifoene sine, det er hvertfall det vi har fått høre..
Vi som driver med dette er smertlig klar over at noen ganger må vi rydde, og har stått mange sene kvelds timer på Stadion og ryddet..
Men i dette tilfelle ble vi lovet at rydding var ordnet, og så snur de etter kampen og de glemmer å få godkjennelse til bluss...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

howie

Det må være supporterene som skaper stemning på stadion!

Vist det er sportsklubben brann som lønner folk for og planlegge og kjøpe inn materiell og folk til og gå rundt og gjøre ting og rydde etterpå osv, tenk hvordan det hadde stemplet bergensere da!?

"Brann supportere har mistet helt håpet på gull, så mye at Sportsklubben Brann har nødt til ansatte folk for og skape stemning på stadion!"

Jeg skjønner Brann at de vil at vi skal gjøre hele jobben selv.

Men vist ting er f.eks. slik at det ikke er aktuelt med noen flagg, mosaikk, konfetti, lys osv, uten at vi rydder opp absolutt hver minste søppelrusk, så er jo de skikkelig festbrems av eget arrangemang!
Nå vet ikke jeg hvordan kommunikasjonen er mellom brann og de tifo-ansvarlige, men vist brann ikke gidder og møte oss på halvveien engang når det gjelder tifo og det og skape stemning på stadion så er det klart at vi burde si ifra om hva vi mener om det.

Men boikott av tifo?

Det er vel heller "vanlig" at det ikke er noe særlig stor tifo på en kamp da? Altså at kamper som Mandagens, ikke pleier og være den stemningen?
Det pleier og være noen storflagg, men sjelden det er noe mer, som f.eks. mosaikk.

Så tror en boikott av tifo vil virke relativt dødt. Tviler på at Brann merker det en gang. For supportere vil jo alltid synge og heie frem laget!
Isåfall burde jo det vert et full satt stadion, uten et eneste pip eller heiarop. Men det blir jo så altfor domt!

Er enig at brann må imøtekomme oss mer, men vi må si ifra på en bedre måte.
En idè, som jeg egentlig ikke liker, ville jo bare vært og tipse bt eller ba og fått uttrykket supporterenes mening om brann når det gjelder tifo på stadion, og så kommer det en liten sak ut av det.
Men synes egentlig det er en veldig feig måte og snakke til sin egen klubb.
Og så er det fare for at det blir gjort et stort nummer av i landets media, og får det til og høres ut som at supportere går imot egen klubb, og det er jo ikke det vi ønsker eller gjør...

Stoffi

Quote from: "skb!"
Quote from: "Stoffi"Det er ingen nyhet. Brann legger kjepper i hjulene for all mulig TIFO og alt som kan bringe litt hygge på Stadion.
Vi nektes å blusse i trappene på tribunene, tifo-gruppen får beskjed om å rydde plakatene etter mosaikken først etter kampen er ferdig, osv osv.

Tar man seg en runde på nettet og på Brann Stadion, er det en gjenganger som går igjen når de skryter av supporterne sine. TIFO!! Sannheten er at vi gjør klubben attraktiv med stilig tifo, og Brann liker å vise det frem. Men samtidig motarbeider klubben hele tiden TIFO.

Den ulovlige blussingen i fjor for eksempel, hvis du tar en titt på Brann sine skrytebilder av oss, er de fulle av ulovlig-bluss-bilder. Hykleri.

Derfor vil jeg oppfordre Bataljonen til å boikotte ALL Tifo på stadion, om det så er bluss eller kun vanlige flagg, til Brann lærer seg å sette pris på Tifo, om det så tar 50 år.
I en rettferdig verden hadde Brann selv betalt og arrangert sine egne Tifo-show, vi gjør det tross alt for klubben!


Brann har nok en del å gå på her ja. men at Brann skal betale for tofoen er jeg ikke helt enig med deg i. Det skal være en gave til klubben fra supporterne. Men mer velvilje fra klubben hadde sikkert vært fint.



Det var endel som misforsto meg her. Jeg sa at i en PERFEKT verden skulle Brann betalt og utført Tifoen selv, fordi det er for KLUBBEN vi gjør det.
Men lever vi i en perfekt verden? :) Tviler.

At vi utfører og betaler Tifo'en er forsåvidt greit det, men det er all sabotasjen jeg reagerer på. Brann liker å vise frem sine gode supportere, og utnytter bilder av oss sammen med ulovlige bluss, flagg, kreppruller, Mosaikk, bannere, osv.
Hvis de skal hele tiden gjøre alt for å lage problemer for oss i stedet for å legge til rette, da ser jeg ingen vits i å lage noe Tifo i det hele tatt, til og med droppe flaggene.
Det er VI supportere som har gjort Brann til det det er, bare se på budsjettene til klubber som Odd.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

DJ_ADG

Eg har lagt merke te at det e en del tifo bilder fra stadion som e brukt som reklame. E litt rart at Brann tjener penger på tifo som vi betaler, lager klar før kampen og rydder etter kampen. E rart at vi gjøær all jobben og de tjener penger på å bruke det i reklame for seg og sponsorene.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Erlend

Quote from: "cola_boy"Så tror en boikott av tifo vil virke relativt dødt. Tviler på at Brann merker det en gang. For supportere vil jo alltid synge og heie frem laget!
Isåfall burde jo det vert et full satt stadion, uten et eneste pip eller heiarop. Men det blir jo så altfor domt!

og dessuten umulig å gjennomføre

Brannfrelst

Si til de at om de skal bruke bilder av oss supportere/TIFO bilder må de selv spytte i noen tusenlapper og vere litt mer villige. De er jo tydeligvis ikke villig til å strekke seg en centimeter for å få noe i orden for oss.
2.10.07-Gullet kom hem!

TrulsVikane

Melder meg gjerne til å rydde litt etter kampen... Er jo ikkje så forferdelig å stå 30 min etter kampen og plukke opp (litt) papir..
kte lidenskap har et navn: BRANN

Klaus_Brann

Quote from: "Erlend"
Quote from: "cola_boy"Så tror en boikott av tifo vil virke relativt dødt. Tviler på at Brann merker det en gang. For supportere vil jo alltid synge og heie frem laget!
Isåfall burde jo det vert et full satt stadion, uten et eneste pip eller heiarop. Men det blir jo så altfor domt!

og dessuten umulig å gjennomføre


Apropos dette. Vi skulle gjort som en del av Lazio fansen:

http://video.google.de/videoplay?docid=6897571173286117232&q=Irriducibili

De er drøye, men utover i filmen viser de hvor mye makt de har, med å tømme så og si en hel tribunedel!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romani3

Om Brann leier folk te å rydde Stadion etter kamper, så burde de rydde tifoen òg. Det ska være en selvfølge, ikkje noe spørsmål.

Boikotte tifo? Vi? Nei, e du dum?
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Stoffi

Quote from: "Romani3"Om Brann leier folk te å rydde Stadion etter kamper, så burde de rydde tifoen òg. Det ska være en selvfølge, ikkje noe spørsmål.

Boikotte tifo? Vi? Nei, e du dum?


Nei, er du?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bassew

Stoffi, jeg misforstod ikke deg, og du bekrefter jo måte jeg oppfatet innlegget ditt på når du sier at administrasjon skal gjennomføre tifo arrangementene. Det du sier er jo at det ikke er supporterne som skal arrangere tifo, i en perfekt verden. Dette er jo hårreisende. Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det supporterne som skal arrangere tifo, både i en perfekt og uperfekt verden. At tifo arrangementene burde fått støtte fra sponsorer, klubben eller andre steder er et must. Men jeg forstår ikke hvilket forhold du har til å være supporter når du mener at i en perfekt verden så skulle det vært administrasjonen og ikke supporterne som arrangere tifo arrangementer
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Stoffi

Quote from: "Bassew"Stoffi, jeg misforstod ikke deg, og du bekrefter jo måte jeg oppfatet innlegget ditt på når du sier at administrasjon skal gjennomføre tifo arrangementene. Det du sier er jo at det ikke er supporterne som skal arrangere tifo, i en perfekt verden. Dette er jo hårreisende. Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det supporterne som skal arrangere tifo, både i en perfekt og uperfekt verden. At tifo arrangementene burde fått støtte fra sponsorer, klubben eller andre steder er et must. Men jeg forstår ikke hvilket forhold du har til å være supporter når du mener at i en perfekt verden så skulle det vært administrasjonen og ikke supporterne som arrangere tifo arrangementer


Du fortsetter å misforstå meg. Kanskje jeg er dårlig til å ordlegge meg, jeg er kjent for det. :)

Jeg prøver på nytt:

Det jeg sier er at vi gjør SK Brann en tjeneste, en gratis tjeneste som de tjener på. Vi bruker penger og arbeidstimer på å utføre TIFO, og vi gjør alt dette for Brann.
Hvis man snur litt om på det, så burde Brann ha utført og betalt dette selv, når man ser på at vi gjør det for dem.
Men jeg er fortsatt for at supporterne utfører arrangementer, men jeg syns klubben gått kunne ha gått inn med penger, noe som ikke skjer.

Vel, nå vet jeg ikke om jeg misforsto meg selv, eller om du misforsto, men nå skal det være klart hva jeg mente. :)

Så når Brann saboterer TIFO'en så til de grader, mener jeg at vi bør droppe hele skiten til Brann lærer å sette pris på det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

XarZen

Er 100% enig meg deg.

Selv , så mener jeg også at det blir helt feil at vi lager Tifo også har vi nesten ingen muligheter til å bruke dem.


Så, støtter boikott!

Romani3

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Romani3"Om Brann leier folk te å rydde Stadion etter kamper, så burde de rydde tifoen òg. Det ska være en selvfølge, ikkje noe spørsmål.

Boikotte tifo? Vi? Nei, e du dum?


Nei, er du?


Ja, det synes eg siden du vil vi ska boikotte. Synes no ikkje det e så gale at vi betaler tifoen og ikkje Brann. De kunne godt sponset oss litt, det hadde absolutt ikkje skadet. Det med ryddingen burde Brann fikse då.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Kent

Ved mosaikk. går og an å oppfordre folk til og ta med seg arket de fikk utdelt og kaste det i ett bosspann ved utgangen. da blir det jo mindre å gjøre for ryddegjengen uansett.

Tore Larsen

Er ikke tilhenger av noen form for Tifo boikott, dette vil ikke noen tjene på. Ta en runde med andre supportergrupper og undersøk hva som gjøres der, rydder de selv eller står klubben for ryddingen? Hvis ikke de som rydder på stadion kan plukke opp en eventuell papirlapp i tillegg til "stadionbosset" så er det helt på tryne. Dette vil ikke ta noe lengre tid. Helt greit med kasteruller at Bataljonen skal rydde etter seg for dette er mye mer tidkrevende.

Tifogruppen har siste 2 år levert meget gode tifoshow og gjør en fantastisk innsats og om dette problemet med rydding skal hindre Tifogruppen i å lage tifoshow så er det helt skandaløst.

Her må det gåes i dialog med Brann og kreve en løsning begge parter kan være fornøyd med, sitte hardt mot hardt rett og slett, trenger ikke være enig i og kamerat med Brann i alt de foretar seg.
Mvh

Tore

Brannfrelst

TIFO boikott er ikke noe de kommer til å bry seg om i det hele tatt. Synging og klapping,kanskje,men det vil ALDRI skje her i Bergen. Supporterene er ikke forent nok til dette. Slik som den filmen om Lazio Ultras. Ingen jubel eller noe ved mål.
2.10.07-Gullet kom hem!

Tifo

Det som skjedde på Mandag var ikke så veldig artig nei. Vi brukte mye tid og energi på å kjøpe- og samle inn nok bluss til denne tifoen. Vi var oppe på stadion å prøvde en del bluss fredagen før kampen fordi Brann ville se hvordan røyken la seg osv. Ting ble litt forandret men vi skulle få blusse foran BT og gamletribunen. Ikke foran nye tribunen pga TV2 filmet der... (penger styrer showet).

I fjor lærte vi av NFF at det var klubben som måtte sende søknad om bluss, dermed så fikk Brann den jobben i år. Hva som så skjedde vet jeg ikke, men kl 17:00 kampdagen (2 timer før kampstart!) kom beskjeden om at vi ikke fikk blusse, til tross for at de sa rundt 12-tiden at alt mest sannsynlig ville gå i boks, så lenge været holdt seg (som det gjorde).

Litt surt, ettersom vi hadde brukt en haug med timer og energi på å stelle i stand dette showet.
Men vi valgte alikavel å fullføre resten av tifoen (kunne ikke gjøre så mye siden arkene var lagt ut).

Det som irriterer er det som skjedde lenge etter kampslutt. Etter vi hadde ryddet inn alle flaggene og bøttene som blussene skulle legges i fikk vi plutselig vite at de som ryddet på Hansa ikke tok våre ark. De løftet faktisk opp arkene for å ta det som lå rundt, men kunne ikke ta arkene fordi de ikke fikk lov av Brann. Den jobben var det visst vi som skulle ha, noe vi ikke hadde fått beskjed om.
I tillegg kom en fyr og sa det var vårt ansvar å rydde etter oss og at vi ikke ryddet etter oss i fjor!

Det stemmer ikke. Vi ryddet etter 16.mai tifoen, kasterullene og Fredrikstad tifoen. Når vi rydder arkene eller kasterullene må vi koste hele tribunen(e), dvs vi tar med oss alt annet boss også. Vi gjorde dette i fjor uten å få en krone for det, mens de som skulle rydde fikk penger men ingenting å gjøre, noe som ikke er fair.

Det var også et annet problem i fjor, eller i slutten av sesongen. Flaggene og bannerne våre fikk endelig komme inn under umbro tribunen i slutten av sesongen (lå for det meste åpent i inngangen til Bataljonen). Plutselig en dag så hadde en i Brann ryddet vekk Heia Brann banneret, VIF banneret (grafitti) og alle flaggene vi hadde utenom stor-flaggene og spiller-flaggene. Noen tusen kasteruller + mosaikk og små-flagg ble også kastet og Brann "vet" fortsatt ikke hvor det er (tips: se i bosset)... Er en god del penger og arbeid som gikk tapt der!

Vi går ikke inn for noe boikott av tifoen vår endå, til tross for at alle problemene fra i fjor fortsetter i år... Vi satser heller på at Brann klarer å sammarbeide en smule bedre. Dersom det ikke skjer må vi nok gjøre noen endringer, desverre...
Vi kan ikke be folk kaste arkene selv heller. For det første vil neppe alle gjøre det, for det andre trengs det en del flere bosspann først :wink:

Er enig i at vi må rydde etter oss til en viss grad, som når vi har kasteruller. Slike ting blir det en del ekstra arbeid med, men har fortsatt til gode å høre om en tifo-gruppe, Supperter klubb eller ultras-gruppe som må rydde etter sine egne tifoer slik som er blitt krevd av Brann og gjort av oss.

Var på stadion i dag og arkene er der endå, vi kommer ikke til å rydde det.
Uansett så fortsetter vi arbeidet vårt og allerede til helgen blir det ny runde med tifo-dugnad (info kommer seinere), og jeg håper flest mulig stiller opp. I mellomtiden skal vi i tifo-gruppen se om vi kan få en løsning på problemene sammen med Brann.

mvh
Thomas
.:Tifo-gruppen:.

C@Bøe_79

I og med at jeg vet hva som er tifo i helgen,så kan jeg spørre om det ikke blir et problem at det ikke ryddes..
Sikker på at Brann ikke nekter oss tifo på Søndag??
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

DJ_ADG

Quote from: "Brannfrelst"TIFO boikott er ikke noe de kommer til å bry seg om i det hele tatt.


Skal aldri si aldri. Brann liker en god ramme rundt kampen. Husker en bilett reklame der de hadde et tifo bilde og ikkje et fotball bilde.

Uten tifo blir det litt dårligere ramme rundt kampen visulet sett.Så eg tror at de hadde bryd seg om en lang varig periode uten tifo.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Speedy

Før en evt. boikott ville jeg iallefall sendt en formell advarsel om boikott og sett hvordan Brann stilte seg. Brann virker ganske utakknemlige, sånn skal det ikke være.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Bassew

Dette har ikke så mye med debatten her å gjøre, men den passer likevel inn ettersom flere her inne skiller oss som supportere i en gruppe og klubben og administrasjonen på den andre siden. Sagt på en annen måte, dere kaller administrasjonen i Brann for Brann eller klubben. Jeg mener at det er feil. Det er vi, oss supportere som er klubben, og de som arbeider i klubben er administrasjonen. Nå har det vært en slik deling lenge, både her og i media, men det er på tiden at vi tar bladet fra munnen og begynner å kalle de forskjellige delene av klubben vår for det de er. Vi er klubben, de ansatt utgjør administrasjonen. Det er ikke de som skal kalls klubben eller Brann, det er vi!
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Nixon

Quote from: "Bassew"Vi er klubben, de ansatt utgjør administrasjonen. Det er ikke de som skal kalls klubben eller Brann, det er vi!


Hvor kommer spillerne inn her da?
Hvem er ute på banen når "klubben eller Brann" sitter på tribunen?
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Bassew"Vi er klubben, de ansatt utgjør administrasjonen. Det er ikke de som skal kalls klubben eller Brann, det er vi!


Hvor kommer spillerne inn her da?
Hvem er ute på banen når "klubben eller Brann" sitter på tribunen?


De spiller for Brann, oss.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bassew

Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Stoffi

Quote from: "Tifo"Det som skjedde på Mandag var ikke så veldig artig nei. Vi brukte mye tid og energi på å kjøpe- og samle inn nok bluss til denne tifoen. Vi var oppe på stadion å prøvde en del bluss fredagen før kampen fordi Brann ville se hvordan røyken la seg osv. Ting ble litt forandret men vi skulle få blusse foran BT og gamletribunen. Ikke foran nye tribunen pga TV2 filmet der... (penger styrer showet).

I fjor lærte vi av NFF at det var klubben som måtte sende søknad om bluss, dermed så fikk Brann den jobben i år. Hva som så skjedde vet jeg ikke, men kl 17:00 kampdagen (2 timer før kampstart!) kom beskjeden om at vi ikke fikk blusse, til tross for at de sa rundt 12-tiden at alt mest sannsynlig ville gå i boks, så lenge været holdt seg (som det gjorde).

Litt surt, ettersom vi hadde brukt en haug med timer og energi på å stelle i stand dette showet.
Men vi valgte alikavel å fullføre resten av tifoen (kunne ikke gjøre så mye siden arkene var lagt ut).

Det som irriterer er det som skjedde lenge etter kampslutt. Etter vi hadde ryddet inn alle flaggene og bøttene som blussene skulle legges i fikk vi plutselig vite at de som ryddet på Hansa ikke tok våre ark. De løftet faktisk opp arkene for å ta det som lå rundt, men kunne ikke ta arkene fordi de ikke fikk lov av Brann. Den jobben var det visst vi som skulle ha, noe vi ikke hadde fått beskjed om.
I tillegg kom en fyr og sa det var vårt ansvar å rydde etter oss og at vi ikke ryddet etter oss i fjor!

Det stemmer ikke. Vi ryddet etter 16.mai tifoen, kasterullene og Fredrikstad tifoen. Når vi rydder arkene eller kasterullene må vi koste hele tribunen(e), dvs vi tar med oss alt annet boss også. Vi gjorde dette i fjor uten å få en krone for det, mens de som skulle rydde fikk penger men ingenting å gjøre, noe som ikke er fair.

Det var også et annet problem i fjor, eller i slutten av sesongen. Flaggene og bannerne våre fikk endelig komme inn under umbro tribunen i slutten av sesongen (lå for det meste åpent i inngangen til Bataljonen). Plutselig en dag så hadde en i Brann ryddet vekk Heia Brann banneret, VIF banneret (grafitti) og alle flaggene vi hadde utenom stor-flaggene og spiller-flaggene. Noen tusen kasteruller + mosaikk og små-flagg ble også kastet og Brann "vet" fortsatt ikke hvor det er (tips: se i bosset)... Er en god del penger og arbeid som gikk tapt der!

Vi går ikke inn for noe boikott av tifoen vår endå, til tross for at alle problemene fra i fjor fortsetter i år... Vi satser heller på at Brann klarer å sammarbeide en smule bedre. Dersom det ikke skjer må vi nok gjøre noen endringer, desverre...
Vi kan ikke be folk kaste arkene selv heller. For det første vil neppe alle gjøre det, for det andre trengs det en del flere bosspann først :wink:

Er enig i at vi må rydde etter oss til en viss grad, som når vi har kasteruller. Slike ting blir det en del ekstra arbeid med, men har fortsatt til gode å høre om en tifo-gruppe, Supperter klubb eller ultras-gruppe som må rydde etter sine egne tifoer slik som er blitt krevd av Brann og gjort av oss.

Var på stadion i dag og arkene er der endå, vi kommer ikke til å rydde det.
Uansett så fortsetter vi arbeidet vårt og allerede til helgen blir det ny runde med tifo-dugnad (info kommer seinere), og jeg håper flest mulig stiller opp. I mellomtiden skal vi i tifo-gruppen se om vi kan få en løsning på problemene sammen med Brann.

mvh
Thomas




Bra innlegg.

Hva skjer når dere nå ikke ryddet opp? Skal Brann nekte oss/dem selv Tifo?

Ta kasteruller for eksempel. I teorien er det jo bare til å spre kasterullene på tribunen og puben UTEN at Brann er informert. Siden det da ikke er noe organisert tifo fra bataljonens side, hvordan kan de da kreve at bataljonen rydder?
Når supporterne lager Tifo-show for SK Brann(og dermed oss selv også), synes jeg det minste Brann kan gjøre er å rydde opp når de allerede har ryddegutter på plass.
Nå blir det bare sånn at jeg får lyst til å forsøple litt ekstra på søndag, av pur faenskap. Min lille, nesten ubetydelige protest.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "Bassew"



Hvorfor ikke ta dette opp med bataljonen? Gjør dette offisielt, og lag en felles sak som bataljonens medlemmer kan stille seg bak. Hvis vi har mål og mening med å være medlem i Brann, så kanskje vi kan utrette noe.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Tifo

Quote from: "Stoffi"



Bra innlegg.

Hva skjer når dere nå ikke ryddet opp? Skal Brann nekte oss/dem selv Tifo?

Ta kasteruller for eksempel. I teorien er det jo bare til å spre kasterullene på tribunen og puben UTEN at Brann er informert. Siden det da ikke er noe organisert tifo fra bataljonens side, hvordan kan de da kreve at bataljonen rydder?
Når supporterne lager Tifo-show for SK Brann(og dermed oss selv også), synes jeg det minste Brann kan gjøre er å rydde opp når de allerede har ryddegutter på plass.
Nå blir det bare sånn at jeg får lyst til å forsøple litt ekstra på søndag, av pur faenskap. Min lille, nesten ubetydelige protest.


Siste vi må gjøre er å motarbeide Brann ved å "smugle" tifo inn på stadion, då vil de garantert nekte oss all annen form for tifo også... Tror vi skal klare å finne en god løsning innen kort tid. :wink:
.:Tifo-gruppen:.

Nixon

Quote from: "Bassew"Hadde vi vært mange nok kunne vi gitt ordrer på årsmøte til administrasjonen og bedt dem drive klubben vår etter våre ønsker, slik at vi slepper å krangle om saker med personer som i utgangspunktet skal gjøre som de får beskjed om av oss!


Dette blir bare mer og mer pretensiøst. At supportere skal "drive" en klubb har aldri vært noen god ide. Vårt forhold til Brann drives stort sett kun av følelser, og det er en farlig tilnærming når man skal ha ansvar for så store verdier og så mange arbeidsplasser.

Hvis alt dette koker ned til om Brann er velvillig innstilt til tifo eller ikke, kan det helt sikkert løses på en bedre måte enn å kuppe årsmøtet.
Rød makt på Hansa

Plekter

La oss drite i tifo'en og la de andre supporterklubbene holde på med den slags styr. Er lei hele greien...

La oss heller konse om å synge bedre, høyere og mer variert.
Samt noen nye rop...

Langhår

Må vi ha denne TIFOèn da? Er det så veldig viktig? Det føyer seg jo inn i rekken av oppkonstruert arrangement, og har lite med det som ihvertfall jeg elsker med å gå på Stadion og gjøre.

Personlig kommer jeg ikke til å savne det å stå som en tulling med et ark over hodet, kun fordi "noen" har pålagt meg å gjøre det. God stemning er den stemningen som kommer spontant. TIFO er som oftest ikke spontant og har derfor i min bok lite å bidra med for å skape en god ramme rundt kampen.

Men for all del, dette er ikke noen hjertesak for meg, så folk må gjerne drive på med dette for min del. Jeg tror imidlertid en god del av entusiastene bør være klar over at ikke alle skjelver i buksene av trusler om TIFO-stopp. Noen ser nok frem til det med lengsel.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Brannfrelst

Liker best "levende" TIFO,og det er det ikke så mye av på Stadion. Med det mener jeg masse flagg,bluss,kasteruller,konfetti,stripes osv..
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "Langhår"Må vi ha denne TIFOèn da? Er det så veldig viktig? Det føyer seg jo inn i rekken av oppkonstruert arrangement, og har lite med det som ihvertfall jeg elsker med å gå på Stadion og gjøre.

Personlig kommer jeg ikke til å savne det å stå som en tulling med et ark over hodet, kun fordi "noen" har pålagt meg å gjøre det. God stemning er den stemningen som kommer spontant. TIFO er som oftest ikke spontant og har derfor i min bok lite å bidra med for å skape en god ramme rundt kampen.

Men for all del, dette er ikke noen hjertesak for meg, så folk må gjerne drive på med dette for min del. Jeg tror imidlertid en god del av entusiastene bør være klar over at ikke alle skjelver i buksene av trusler om TIFO-stopp. Noen ser nok frem til det med lengsel.


Det er greit at du ikke liker det. Men det viser jo oss fra en ENDA bedre side, selv om du ikke er fan av å holde en plakat over hodet, så er det jo ikke stygt, eller synes du det?
Det ser jo mye mer mektig ut, enn andre tl klubber som gjerne ikke har noe særlig tifo, og synes dette hører med for å sette en flott/morsom ramme rundt kampene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up