• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen på Hansa

Started by skb!, April 16, 2007, 22:18:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

Quote from: "Utmedsnolken"
Reis opp er verdens tåpeligste rop. Etter at alle har reist seg, må det komme en allsang eller noe som alle kan rett etterpå, ellers blir man bare stående og skutte litt bort på sidemannen før man setter seg igjen. I tillegg så kommer jo ropet som regel på et dårlig tidspunkt. Mot Lyn så stod alle på BT de siste 10min iallefall. Det kommer av seg selv.


Meg og noen kompiser har prøvd å kjøre i gang en av de "store" sangene når like etter vi tar reis opp. De gangene folk har hengt seg på har trøkket på stadion blitt fantastisk.

Men nå er det slik at på stadion så skal alt skje spontant ute form for organisering, da får det heller være at "feile" personer starter "feile" sanger i hytt og pine bare for å starte en sang. Skjer ofte på 16mai kamper og andre store kamper hvor de mest ihugga supporterne med kun 1 Brann kamp i sitt liv plutselig får billett på tribunen...

brannfrik

enig med northside her. folk som kun stiller på 16.mai kamp skulle blitt tildelt votter og munnkurv i inngangen.

det jeg frykter aller mest på søndag er er immidlertid ikke gloryhunters, men at Erik "brannbrødet" Hanøy skal "hjelpe publikum i gang" ved å starte gullet ska hem eller byen e bergen fra midbanen før kampen og i pausen. men stemningen kommer til å bli fantastisk på søndag og hvis brann i tillegg leverer det sportslige kommer det til å rable totalt på Hansa. når man er inne på speakere ville det jo vært passende at Terje Bøe gjorde et aldri så lite comeback på søndag..

gleder meg stort:-)

Bombefar

Quote from: "brannfrik"enig med northside her. folk som kun stiller på 16.mai kamp skulle blitt tildelt votter og munnkurv i inngangen.

det jeg frykter aller mest på søndag er er immidlertid ikke gloryhunters, men at Erik "brannbrødet" Hanøy skal "hjelpe publikum i gang" ved å starte gullet ska hem eller byen e bergen fra midbanen før kampen og i pausen. men stemningen kommer til å bli fantastisk på søndag og hvis brann i tillegg leverer det sportslige kommer det til å rable totalt på Hansa. når man er inne på speakere ville det jo vært passende at Terje Bøe gjorde et aldri så lite comeback på søndag..

gleder meg stort:-)


Det kommer nok til å ta av i morgen mot hamburgerne også. Gleder meg sinnsykt

mads1..

Ser lyst på året..

Klaus_Brann

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Markmus"
Quote from: "revert"Skal man prøve seg på et slags ekspriment på søndag for å "hylle" laget. Hva med feks å få hele stadion til å stå siste 20 min? ALLE må hvert fall stå når siste nystemten synges!

Hvordan vil du få SPV til å stå så lenge? Om du reise deg der borte blir du kjapt pirket i skulderen og spurt om du ikke kan sette deg ned igjen fordi du blokkerer sikten.

I så fall må alle være med på "reis opp om du elsker Brann" eller lignende og dra den om og om igjen med jevne mellomrom.


Reis opp er verdens tåpeligste rop. Etter at alle har reist seg, må det komme en allsang eller noe som alle kan rett etterpå, ellers blir man bare stående og skutte litt bort på sidemannen før man setter seg igjen. I tillegg så kommer jo ropet som regel på et dårlig tidspunkt. Mot Lyn så stod alle på BT de siste 10min iallefall. Det kommer av seg selv.


Veldig enig i det!

Ellers morro på mandag da alle utafor puben ble med på "Sitt ned hvis du elsker Brann", herlig...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Quote from: "mads1.."


Helt enig, kan ikke forstå hva som er problemet. For meg virker det som folk har mindreverdighetsproblemer med at han var en av de som dro igang store stå

smaalanda

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "mads1.."


Helt enig, kan ikke forstå hva som er problemet. For meg virker det som folk har mindreverdighetsproblemer med at han var en av de som dro igang store stå


Hanøy er nok en god speak det tror eg de fleste syns, han har arbeidsoppgaver som alle andre og sånn er det med den saken. Men når Hanøy leker karaoke på mikrofonen på Stadion og skal starte sangen for oss etc liker eg ikke. Det blir litt samme feelingen som en person med ropert som hadde stått på gjerde forann Hansa. Det kan umulig stå i kontrakten hans at han skal starte sanger på Brann Stadion.
KMO!!!

gitarbroiler

Personlig har jeg ingen problemer med det Hanøy gjør nå. Det jeg "irriterer" meg over med Hanøy, var at han forlot Store Stå før det egentlig kom skikkelig i gang. Husker enda de spede sangene som var når han var der, og tilstanden etterpå. "Jensen" på gjerdet var jo en slager i et par år, med ropert og god stemning. Sangene som gikk igjen den gang var "Byen e bergen", "Jobbe brann", "jobba, jobba, jooobbaaa" og til og med (skrekk og gru) "You never walk alone".

Hadde Hanøy giddet å delta litt lenger, fremfor å la folket være i vakum, så hadde kanskje Store Stå vært litt bedre på sanger den gangen. For en ting skal Hanøy ha, han var/er meget kreativ og var/er ikke redd for å stikke hodet frem.

Kanskje derfor noen er irritert på han? (janteloven finnes enda gitt)

Henninger

Quote from: "gitarbroiler""Jensen" på gjerdet var jo en slager i et par år, med ropert og god stemning.

Hmmm... det er nå "Johnsen" jeg heter ;-)
Følger med dere her :-)
Til våres forsvar på lite utvikling rundt sanger hadde ikke vi samme hjelpemidler som man har i dag, Internett, diskusjonsforum, mobiltlf. og dette var ikke oppfunnet LOL. Det var kun på staddaen og på toget til Ullevål vi var samlet, samt på Teaterkafeen, Thea.
Dere gjør en kongejobb nå for tiden :-)
10000

Tullpip

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "mads1.."


Helt enig, kan ikke forstå hva som er problemet. For meg virker det som folk har mindreverdighetsproblemer med at han var en av de som dro igang store stå


Hanøy er nok en god speak det tror eg de fleste syns, han har arbeidsoppgaver som alle andre og sånn er det med den saken. Men når Hanøy leker karaoke på mikrofonen på Stadion og skal starte sangen for oss etc liker eg ikke. Det blir litt samme feelingen som en person med ropert som hadde stått på gjerde forann Hansa. Det kan umulig stå i kontrakten hans at han skal starte sanger på Brann Stadion.


Er enig, men samtidig uenig.
Det blir ufattelig mye mer bondete når han bruker høytaleranlegget fremfor megafon. Hvis noen hadde dratt frem en megafon på stadion, så hadde det vært knallharry, men det hadde likevel bare vært en ubetalt brannsupporter. Sånn som det er nå, med Brannbrødet ansatt som speaker, blir alt helt fryktelig feil.

Jeg har ikke så veldig mange bortekamper, men det begynner å bli noen etter hvert. Hver gang man hører andre klubber som 'trenger hjelp', som det ofte blir sagt, til å få opp stemningen hetser man enormt masse...

Jeg føler at vi mister ekstremt masse på å la Brannbrødet holde på som han vil, det er mange som irriterer seg over det.

grei

Både megafon og mikrofon er bondete, men sistnevnte er på sett og vis lettere å unnskylde siden det er tross alt ikke "vår" feil som publikum hva klubben finner på.

Og rett skal være rett, det blir gjerne litt bedre stemning i form av høyere lydnivå akkurat idet mannen drar igang ropene, men det hjelper jo ikke så mye mot flauheten den frenetiske gaulingen ("kom igjen!") fremkaller.

Det er vel også lite som tyder på at dette opptrinnet forsvinner, da jeg vil tro det er relativt populært blant resten av publikum, som tross alt dyrker en mer traust form for supporterkultur enn folket på Hansa. Det blir litt som med Gullbrann eller sanger etter at kampene er ferdigspilt: Klubben og resten av Stadion syns nok dette er festlige innslag, mens vi borte på Hansa furter fordi vi heller vil slippe til med vår mer eller mindre "genuine" supporterkultur. Og Brann er nok vel så opptatt av å glede resten av Stadion som Hansa, spesielt siden vi ikke har hatt vett til å samle oss i en sterk supporterorganisasjon.

gitarbroiler

Quote from: "Henninger"
Quote from: "gitarbroiler""Jensen" på gjerdet var jo en slager i et par år, med ropert og god stemning.

Hmmm... det er nå "Johnsen" jeg heter ;-)
Følger med dere her :-)
Til våres forsvar på lite utvikling rundt sanger hadde ikke vi samme hjelpemidler som man har i dag, Internett, diskusjonsforum, mobiltlf. og dette var ikke oppfunnet LOL. Det var kun på staddaen og på toget til Ullevål vi var samlet, samt på Teaterkafeen, Thea.
Dere gjør en kongejobb nå for tiden :-)


Aahhh.... My bad, sorry :)

Stemningen på Store Stå den tiden var upåklagelig den, men som du påpeker; hjelpemidlene til å lage ny sanger var få. De som ble laget var spontane, og få av de ble noen evigvarende slagere.

Men akk så gøy det var :)

Klaus_Brann

Visste ikke helt hvilken tråd jeg skulle ta dette i, men jeg synes det er tragisk at det ikke blir noe av tifoen på søndag, at Brann skal sette en stopper for dette er helt på trynet.

Dette hadde blitt et herlig syn, men dessverre blir det ikke noe av, og det som kunne blitt en perfekt avslutning på en perfekt sesong, blir dessverre ikke det...Satser uansett på at det blir vannvittig stemning på stadion på søndag!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chris*

Helt fantastisk elendig av Brann. Her må en legge press på Brann, for slik kan det ikke fortsette. Dette er etter hva jeg skjønner ikke første gangen det skjer?

4000 stjerneskudd i høstmørket på Hansa hadde vært fantastisk.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Fotballjent'n=)

Quote from: "Klaus_Brann"Visste ikke helt hvilken tråd jeg skulle ta dette i, men jeg synes det er tragisk at det ikke blir noe av tifoen på søndag, at Brann skal sette en stopper for dette er helt på trynet.

Dette hadde blitt et herlig syn, men dessverre blir det ikke noe av, og det som kunne blitt en perfekt avslutning på en perfekt sesong, blir dessverre ikke det...Satser uansett på at det blir vannvittig stemning på stadion på søndag!


Helt enig i dette. Utrolig kjipt at Brann ikke tillater dere å utføre den tifoen som dere har brukt mye tid på å planlegge og forberede i lang tid. Trist, for dette kunne blitt et fantastisk syn. Men takk til tifo- gruppen for at dere har gjort så godt dere kunne for å få en veldig bra avslutning på en fantastisk sesong og ellers gjort mye bra tidligere i sesongen..
ølv betyr ikke en skitt!:)

anki86

Regner med at Brann har store planer for kampen selv, men er alikevel en skam at de ødelegger for tifo-gruppen og bataljonen...er som regel vi som står for stemningen på stadion!!! Men fest skal det bli uanset!
No ska vi ut å holde jævel på ny!

Nuen

eller kanske tifo gruppen lurer oss alle :) sånn at det blir ekstra gøyt og bra på søndag. lov å drømme isåfall!
2.10.2007

Tifo

Quote from: "Nuen"eller kanske tifo gruppen lurer oss alle :) sånn at det blir ekstra gøyt og bra på søndag. lov å drømme isåfall!


Blir nok med drømmen....

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

BL

Er virkelig Brann så vanskelig og firkantet at det ikke er mulig å få til dette på en eller annen måte?? Høres helt utrolig ut hverfall!
Hansa-
Felt Z

Klaus_Brann

Quote from: "Fotballjent'n=)"
Quote from: "Klaus_Brann"Visste ikke helt hvilken tråd jeg skulle ta dette i, men jeg synes det er tragisk at det ikke blir noe av tifoen på søndag, at Brann skal sette en stopper for dette er helt på trynet.

Dette hadde blitt et herlig syn, men dessverre blir det ikke noe av, og det som kunne blitt en perfekt avslutning på en perfekt sesong, blir dessverre ikke det...Satser uansett på at det blir vannvittig stemning på stadion på søndag!


Helt enig i dette. Utrolig kjipt at Brann ikke tillater dere å utføre den tifoen som dere har brukt mye tid på å planlegge og forberede i lang tid. Trist, for dette kunne blitt et fantastisk syn. Men takk til tifo- gruppen for at dere har gjort så godt dere kunne for å få en veldig bra avslutning på en fantastisk sesong og ellers gjort mye bra tidligere i sesongen..


Jaja, nå er ikke jeg i tifo-gruppen, men syntes kun dette var ufattelig kjipe greier. Satser på at det kommer opp et banner i alle fall..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Er det bare jeg som er jævlig treig og ikke vet hva det er snakk om her? Eller diskuterer man ikke denslags i offentlighet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chris*

Fremsiden dudo, fremsiden ;)
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bombefar

Helt utrolig at Brann ikke er interessert i dette. Virker som TIFO gruppen har lagt ned mye arbeid i dette, og hvis det er riktig at man først har fått klarsignal virker jo dette helt utrolig. Her har man sannsynligvis også brukt mye penger på innkjøp av stjerneskudd og annet materiale som aldri kommer til å bli brukt

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

gitarbroiler

Mye av årsaken til Branns snuoperasjon her, er Hamburgs leken med fyverkeri på tribunen torsdag. Brann er livredde for at stjerneskudd skal føre til røykutvikling, og i verste tilfelle bli kastet på banen. Med regnvær vil selvsagt ikke dette være noe problem, men med et litt tørt gress så kan fort dette begynne å brenne evt reklame skiltene.

4000 stjerneskudd hadde vært knalltøft, men personlig så skjønner jeg litt av Brann sin skepsis her. De må tenke på sikkerhet, og med 4000 stjerneskudd blandt 6000 elleville gullrusede (og kanskje ruset på gulløl også) så kan det fort utarte seg.

Så lenge fyrverkeri er ulovlig på Stadion, så er det kanskje litt smartere å planlegge TIFO uten dette (stjerneskudd er klassifisert som fyrverkeri, enn så uforståelig det kanskje kan være).

Nixon

Del ut stjerneskuddene på Festplassen etter kampen. Kan bli stilig det også.
Eventuelt spar de til nyttårsaften og bli konge i nabolaget...
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "gitarbroiler"
Så lenge fyrverkeri er ulovlig på Stadion, så er det kanskje litt smartere å planlegge TIFO uten dette (stjerneskudd er klassifisert som fyrverkeri, enn så uforståelig det kanskje kan være).


Ifølge NFF så er det faktisk lov å ha stjerneskudd på tribunen. Eneste som må gjøres er å levere inn en søknad før kampen.

Røyken bør de ikke frykte! Røyker 10 ganger med når vi har tinnsoldater.
Og reklame skiltene i jern tror jeg i grunn ikke brenner så bra?

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up