• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Elendig stemning hos pølsevip.

Started by Bossmann, April 16, 2007, 20:21:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bossmann

Stemningen på stadion i dag var bra, men stemningen på viphvermansen var jo direkte dårlig. Storestå på Hansa ga gass, men det skulle vel bare mangle.

Så kanskje det har noe i seg at "banksjefene" og andre finanstopper bare vil "flotte" seg?

BRANNFL

Tja har du vel rett i men det er mange mange aar (10-15 aar) siden det har vert saa bra stemning paa stadion.

Den 12. mann var med paa aa heve laget ut over i andre omgang.

Synes forresten at Solli fortjener en skikkelig sang han spilte kjempe bra i dag.
Brann e' Best

dingsy

Så kampen på tv. Hørte vår versjon av Liverpools "we`ve won it five times" flere ganger. Den er bra!! Enda mer trøkk på den så blir det konge!

Speedy

Quote from: "dingsy"Så kampen på tv. Hørte vår versjon av Liverpools "we`ve won it five times" flere ganger. Den er bra!! Enda mer trøkk på den så blir det konge!


Ja, den sangen er dritrå og bør bli fast på hver kamp. Nesten halve nedre felt   B kunne ikke sangen ordentlig, inkludert meg, så potensiale har den.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

knutern

Quote from: "Speedy"
Quote from: "dingsy"Så kampen på tv. Hørte vår versjon av Liverpools "we`ve won it five times" flere ganger. Den er bra!! Enda mer trøkk på den så blir det konge!


Ja, den sangen er dritrå og bør bli fast på hver kamp. Nesten halve nedre felt   B kunne ikke sangen ordentlig, inkludert meg, så potensiale har den.
Den kom seg utover i kampen, og når folk lærer seg teksten blir det bra.

Apropos... Hvordan går teksten ?  ;-)

Speedy

Quote from: "knutern"
Quote from: "Speedy"
Quote from: "dingsy"Så kampen på tv. Hørte vår versjon av Liverpools "we`ve won it five times" flere ganger. Den er bra!! Enda mer trøkk på den så blir det konge!


Ja, den sangen er dritrå og bør bli fast på hver kamp. Nesten halve nedre felt   B kunne ikke sangen ordentlig, inkludert meg, så potensiale har den.
Den kom seg utover i kampen, og når folk lærer seg teksten blir det bra.

Apropos... Hvordan går teksten ?  ;-)


Fra Nymark til Laksevåg, fra Nordnes til Loddefjord Torg, hele Bergen vet at gullet skal hjem - gullet skal hjem, gullet skal hjeeeem, hjem til Bergen, gullet skal hjem.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

benny

Quote from: "BRANNFL"Tja har du vel rett i men det er mange mange aar (10-15 aar) siden det har vert saa bra stemning paa stadion.

Den 12. mann var med paa aa heve laget ut over i andre omgang.

Synes forresten at Solli fortjener en skikkelig sang han spilte kjempe bra i dag.


Var minst like bra stemning mot vif ifjor

benny

Vil bare legge til at enkelte på Hansa er jo så drita full at du holder deg langt unna når de kommer sjanglende med en Hamburger i ene hånde og en hot dog i andre. Det må jo være mye bedre å gå på stadion i noe mer edruelig tilstand og faktisk få med seg det som skjer på banen.

Nixon

Quote from: "benny"Var minst like bra stemning mot vif ifjor


Det var myyye bedre stemning mot VIF i fjor. Det var 90 minutter med synging fra SS og Hansa. Det slo vi ikke i dag.
Men absolutt godt over det som har vært vanlig de siste årene!
Rød makt på Hansa

benny

Synes alt i alt at stemningen var god idag ja, selv med en begredelig førsteomgang spillemessig.

Professoren

Tidvis litt lite trøkk, men alt i alt er det godkjent, bra stemning i dag. Men såpass skal det være når Brann vinner

Brann&Bergen<3

Quote from: "Nixon"
Quote from: "benny"Var minst like bra stemning mot vif ifjor


Det var myyye bedre stemning mot VIF i fjor. Det var 90 minutter med synging fra SS og Hansa. Det slo vi ikke i dag.
Men absolutt godt over det som har vært vanlig de siste årene!


Enig med deg der Nixon, men etter tid vil vi nok kunne klare å ligge på samme nivå som vif i fjor på en vanlig kamp. Blir aldri så bra første kampen.



Og bare så folk vet det så skal BT(resten av stadion) svare på "Vi è Brann, Bergen stolthet" IKKJE andre på Hansa. Sånn at vi får den mellom de to tribunene som vi hadde mellom SS og Hansa i fjor.

Speedy

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "benny"Var minst like bra stemning mot vif ifjor


Det var myyye bedre stemning mot VIF i fjor. Det var 90 minutter med synging fra SS og Hansa. Det slo vi ikke i dag.
Men absolutt godt over det som har vært vanlig de siste årene!


Enig med deg der Nixon, men etter tid vil vi nok kunne klare å ligge på samme nivå som vif i fjor på en vanlig kamp. Blir aldri så bra første kampen.



Og bare så folk vet det så skal BT(resten av stadion) svare på "Vi è Brann, Bergen stolthet" IKKJE andre på Hansa. Sånn at vi får den mellom de to tribunene som vi hadde mellom SS og Hansa i fjor.


Da tror jeg alle må stille inn øreapperatet sitt :)

Apropo stemning, var det ikke slik at bataljonen skulle hive vekk de som ikke sang? Isåfall kan jeg peke ut en 5-10 personer rundt meg som enten satt(!!!) eller holdt kjeft. Det så virkelig ikke ut som om de var i sitt rette element. Jævlig irriterende!
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

olebrann3

Eg viste det selv men er vell bare å gi klare beskjeder på kem som skal svare. Det er ikke alle som er inne her å finner det ut selv..

weirus

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "benny"Var minst like bra stemning mot vif ifjor


Det var myyye bedre stemning mot VIF i fjor. Det var 90 minutter med synging fra SS og Hansa. Det slo vi ikke i dag.
Men absolutt godt over det som har vært vanlig de siste årene!


Enig med deg der Nixon, men etter tid vil vi nok kunne klare å ligge på samme nivå som vif i fjor på en vanlig kamp. Blir aldri så bra første kampen.



Og bare så folk vet det så skal BT(resten av stadion) svare på "Vi è Brann, Bergen stolthet" IKKJE andre på Hansa. Sånn at vi får den mellom de to tribunene som vi hadde mellom SS og Hansa i fjor.


Vi får no se på søndagen mot nettop VIF ka vi har å by på..

FORSLAG: sånn som den liverpool sangen og andre nye sanger som blir innført, lever ut små lapper ved ingangene slik at folk har kjangs til å få med seg teksten, blir vanskelig det når man er omriget av bøtte fulle striler som er mer opptatt av å påpeke hårmangelen til øvrebø!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Nuen

ja vet det, men mange som ikke vet d og mangen som står på bataljonen som ikke er inne på forumet daglig og får det med seg. så når folk begynner " vi e brann bergens stolthet" kommer det nok alltid til å være noen idioter som svarer og plutselig er mangen med.
men håper folk skjønner dette etterhvert og at BT tørr åpne kjeften og svare oss:)
hadde blitt kanon!

bra stemning og morsomt på tribunen idag:)
2.10.2007

weirus

ellers var det heller glissent hos de svarte setene....
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

skb!

Det var mange på bataljonsfeltet, spesielt nedre del, som så ut som om de ikke ante hvilket felt de hadde kjøpt billetter til! Før neste sesong bør det inføres en sangkontrakt, der du skriver under på at du skal synge, og lære deg nye sanger.

Nuen

Quote from: "weirus"
Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "benny"Var minst like bra stemning mot vif ifjor


Det var myyye bedre stemning mot VIF i fjor. Det var 90 minutter med synging fra SS og Hansa. Det slo vi ikke i dag.
Men absolutt godt over det som har vært vanlig de siste årene!


Enig med deg der Nixon, men etter tid vil vi nok kunne klare å ligge på samme nivå som vif i fjor på en vanlig kamp. Blir aldri så bra første kampen.



Og bare så folk vet det så skal BT(resten av stadion) svare på "Vi è Brann, Bergen stolthet" IKKJE andre på Hansa. Sånn at vi får den mellom de to tribunene som vi hadde mellom SS og Hansa i fjor.


Vi får no se på søndagen mot nettop VIF ka vi har å by på..

FORSLAG: sånn som den liverpool sangen og andre nye sanger som blir innført, lever ut små lapper ved ingangene slik at folk har kjangs til å få med seg teksten, blir vanskelig det når man er omriget av bøtte fulle striler som er mer opptatt av å påpeke hårmangelen til øvrebø!




hehe, du sto i nærhet av han du å ja. makan til idiot skal man leite lenge etter. en feil og han forandrer opdals sang til verdens verste keeper. sånne utbrudd er ufattelig irriterende og flaut og høre på.
2.10.2007

skb!

Jeg syns det var en OK stemning, men det er mange skjønnhetsfeil å rette på. Blant annet:
*Det var glissent på Hansa før kampen startet. Ingen sang før kampstart
*I starten virket det som om det var om å gjøre å synge flest mulig sanger på kortest mulig tid, så fort vi klarer. Få ned tempoet! (gjelder hele kampen)
*Ikke alle kunne sangene
*Det ble klappet under for mange sanger
*Vi skal ikke svare oss selv på: Vi e Brann Bergens stolthet
*De nye sangene ble ikke innført

enavgutta

Stemningen var like dårlig som 1.omgang i dag. Ræva.

Nixon

Quote from: "skb!"*Det var glissent på Hansa før kampen startet. Ingen sang før kampstart


Var ikke det en av oppgavene til sanggruppen?

Quote from: "skb!"*De nye sangene ble ikke innført


Bra!
Rød makt på Hansa

skb!

Quote from: "Nixon"
Quote from: "skb!"*Det var glissent på Hansa før kampen startet. Ingen sang før kampstart


Var ikke det en av oppgavene til sanggruppen?

Quote from: "skb!"*De nye sangene ble ikke innført


Bra!


Joda, men sanggruppen så jeg lite til. Hørte ikke engang forsøk på disse.
Foresten enig med deg delvis på den siste, vålerengen plagiaten vår er det like greit vi droppet. Men Blowing Bubbles kan bli bra!

Fotballjent'n=)

Likte at det endelig var litt humor igjen på tribunen!:)
Ellers var det ganske bra stemning, men bør og kan forbedres fremover!
ølv betyr ikke en skitt!:)

Chris*

Quote from: "Nixon"
Quote from: "skb!"*Det var glissent på Hansa før kampen startet. Ingen sang før kampstart


Var ikke det en av oppgavene til sanggruppen?

Quote from: "skb!"*De nye sangene ble ikke innført


Bra!


Helt enig med deg.
MEN, reportoaret vårt er pinlig dårlig. Andre supportergrupperinger som er verdt å sammenligne seg med har et langt bredere utvalg av sanger enn vi har.
De eneste sangene alle virkelig var med på i dag, var som i fjor, "Vi e berømte Brann" og "Byen e Bergen"... Pinlig..
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Exim

Har problemer med å lokalisere disse to nye sangene :oops:  :oops: , mulig med en liten link?

takker på forhånd!

Nuen

begynn med å les på forsiden du så finner du nok de kjapt!
2.10.2007

skb!

Quote from: "Chris*"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "skb!"*Det var glissent på Hansa før kampen startet. Ingen sang før kampstart


Var ikke det en av oppgavene til sanggruppen?

Quote from: "skb!"*De nye sangene ble ikke innført


Bra!


Helt enig med deg.
MEN, reportoaret vårt er pinlig dårlig. Andre supportergrupperinger som er verdt å sammenligne seg med har et langt bredere utvalg av sanger enn vi har.
De eneste sangene alle virkelig var med på i dag, var som i fjor, "Vi e berømte Brann" og "Byen e Bergen"... Pinlig..


Helt enig! Det ser ikke ut til at det hjelper å legge ut sangene her på siden heller, ikke nok folk som er innpå. Før kampen mot VIF bør det bli trykket opp et lite sanghefte med sanger, nye og gamle. I tillegg bør det bli oppfordret om å gå inn på batyaljonen.no og høre opptakene der(når de blir lagt ut).

benny

Quote from: "Chris*"
Helt enig med deg.
MEN, reportoaret vårt er pinlig dårlig. Andre supportergrupperinger som er verdt å sammenligne seg med har et langt bredere utvalg av sanger enn vi har.
De eneste sangene alle virkelig var med på i dag, var som i fjor, "Vi e berømte Brann" og "Byen e Bergen"... Pinlig..


Har virkelig andre supportergrupperinger i Norge så mange sanger det er trøkk på da. Synes de fleste store grupperinger i Norge spes. kjernen og kanarifuglene laller på samme sangen om igjen og om igjen.
Ellers tror jeg det kan bli meget bra trøkk på den ene nye idag (gullet skal hem) etterhvert som alle lærer seg teksten, ble allerede bedre og bedre utover i andre omgang.
Ellers var det bra trøkk (hvertfall der jeg sto) på "byen e bergen"  " vi e de beste" "berømte brann fra bergen" og "Nystemten" men det er klart vi kan bedre og jeg tror det vil bli enda bedre neste helg.

Brannfrelst

Tror mange på Hansa blir lurt av at det er så god akustikk i forhold til Store Stå. Noen på Bt eller Søndre som kan si noe om stemningen? Eller X`en på Pølse Vipen? Hvor ble det forresten av stemningen her?;)
2.10.07-Gullet kom hem!

GamleErik

Quote from: "Brannfrelst"Tror mange på Hansa blir lurt av at det er så god akustikk i forhold til Store Stå. Noen på Bt eller Søndre som kan si noe om stemningen? Eller X`en på Pølse Vipen? Hvor ble det forresten av stemningen her?;)


Fra min sitteplass uten sete på BT ble jeg ikke imponert over trykket fra Hansa.

Men hvem bryr seg om hva vi på de andre tribunene synes, det er tross alt spillerne som skal oppildnes og de er jo periodevis nærmere den såkallede røde veggen.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Klaus_Brann

Skuffende at "Forever blowing bubbles" låten ikke ble startet en gang!
Håper det blir trykket opp sanghefter te neste kamp...Ellers var det ikke så verst stemning i dag, og "Tabbe Johnsen, tabbe Johnsen" tok av:-)
Han snudde seg og smilte til oss..hehe...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "Klaus_Brann"Skuffende at "Forever blowing bubbles" låten ikke ble startet en gang!


Og hvor var sanggruppen kan man spørre seg. Fikk ikke gruppen de beste plassene for å gjøre en jobb her? På forsiden står det at Sangruppen ønsker å innføre to nye sanger til seriestart. Kanskje de skal slutte å ønske så mye neste gang. Og heller gjøre noe?

Og da ikke VIF-sangen selvsagt...
Rød makt på Hansa

Strandlien

Quote from: "Brannfrelst"Tror mange på Hansa blir lurt av at det er så god akustikk i forhold til Store Stå. Noen på Bt eller Søndre som kan si noe om stemningen? Eller X`en på Pølse Vipen? Hvor ble det forresten av stemningen her?;)


Gamle sitte melder om god lyd fra Frydenbø. Tok seg spesielt opp uti andre omgang da det hørtes ut som om større deler av tribunen sang samtidig.

Stemningen på de andre tribunene vil alltid være annerledes enn fra en sangtribune. Folk rundt hele stadion er veldig engasjert og viser veldig innlevelse i kampen, men noen synging skal en ikke forvente. Folk "hummer" litt med på de mest kjente sangene, det er det....

erikdale

Synes det e supert at vi ikk tar en melodi som "blowing bubbles" når den e så nært knyttet te West-Ham. Aldri få den på stadion!

Noen andre som forresten ser humoren i at sangruppen har klart å hoste opp to sanger på hele vinteren, og ikke engang presterer å innføre dem, mens et lite sanggeni på felt Z (D) improviserer til "we've won it five times" og lager den nye slageren på stadion? Genialt..
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Tore Larsen

Quote from: "erikdale"Synes det e supert at vi ikk tar en melodi som "blowing bubbles" når den e så nært knyttet te West-Ham. Aldri få den på stadion!

Noen andre som forresten ser humoren i at sangruppen har klart å hoste opp to sanger på hele vinteren, og ikke engang presterer å innføre dem, mens et lite sanggeni på felt Z (D) improviserer til "we've won it five times" og lager den nye slageren på stadion? Genialt..


Er helt enig at dette ikke var godt nok og håper virkelig at Bataljonen tar tak i dette. Hjelper ikke bare poste 2 sanger på forumet som skal innføres liksom.

Håper og tror at sanggruppen kan bygges større og bedre utover sesongen. Men det er jo viktig at folk er med å bidra for ellers nytter det ikke. De 9 i styret kan ikke gjøre alt aleine.
Mvh

Tore

Vestkanten

Quote from: "Brannfrelst"Tror mange på Hansa blir lurt av at det er så god akustikk i forhold til Store Stå. Noen på Bt eller Søndre som kan si noe om stemningen? Eller X`en på Pølse Vipen? Hvor ble det forresten av stemningen her?;)


Kjempestemning, bedre enn på mange år. Litt mer samstemt så blir dette jævlig bra.
Heia Brann!

Red Rabitt

Må si jeg er utrolig imponert over den nye sangen,Helt fantatisk(satt på pølse vip).(har og kompiser på bt som var utrolig imponert av stemningen i dag).Treneren til godset mente brann kom til å vinne gull bla pga det fantastiske publikummet deres.Solli mente det var eletrisk stemning og en utrolig opplevelse,så dette var bra!
Havnet dessverre på pølse vip i år,selvom jeg prøvde å få bill på hansa,var  for seint ute!
Derfor er det selvfølgelig vanskelig for meg å sitte med en haug med folk som ikke synger, men jeg og mine sang ihvertfall alt vi maktet.(altså 4 stykk).
Merket at flere meldte seg på etterhvert,så kan jo være at vi kan få til ett lite mirakel der borte tilslutt!
Det som hadde vært utrolig gøy,var visst dere(hansa) hadde lagd forventninger om svar fra resten av stadion,så kanskje enda flere ville vært med å svare på sk brann bergens stolthet,(visst det skulle fått noe effekt må jo selvfølgelig ikke hansa svare seg selv).
Jeg kommer ihvertfall til å gaule alt eg makter og mine med meg,så bare kjør på så kanskje vi får til noe?
Det som hadde vært kjekt var visst de som vil synge på pølsevip hadde sunget,drit i sossetrynene,de kan ikkje hive deg ut pga du synger!
Da kunne vi gjerne fått kjempe stemning på hele stadion tilslutt!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

klysa

Ikke meningen å være noe festbrems men stemningen var ikke mer en ok, bra trøkk til tider. Men det var ikke noe vesentlig forskjell på hansa i dag i forhold til i fjor, men det kommer nok med tiden.

Pondan

haha, hansa var musepiss i havet i fjor enn det som ble vist i dag. Var noe helt annent fra den svingen i dag..

krøvel vellevold

Quote from: "klysa"Ikke meningen å være noe festbrems men stemningen var ikke mer en ok, bra trøkk til tider. Men det var ikke noe vesentlig forskjell på hansa i dag i forhold til i fjor, men det kommer nok med tiden.


Ja, for det kom jo utrolig mye allsang fra Hansa i fjor du! (Og da snakker jeg ikke om Felt Z, men resten).
Legg ned hele klubben!

Speedy

Det er MINST 5 år siden det var/kommer til å bli så go stemning som det var gjennom hele kampen. I fjor var det perioder, som 3-3 og utover mot sandefjord og kvarteret av 2. omg da vi lå under mot Start. Og dette var bare første kamp. Det er mer og hente, mange rundt meg åpnet aldri kjeften   engang. Et par capoer tror jeg kunne vært noe iom at det var veldig usykronisert.

Stadiontrollet is BACK!!
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Red Rabitt

Quote from: "klysa"Ikke meningen å være noe festbrems men stemningen var ikke mer en ok, bra trøkk til tider. Men det var ikke noe vesentlig forskjell på hansa i dag i forhold til i fjor, men det kommer nok med tiden.


Må jo være det som er meningen,nemlig å være en festbrems,stemningen på hansa i  dag var sinnsyk! At du mener noe annet er rett og slett utrolig merkelig.Alle skal selvfølgelig få ha sin mening, men her er ihvertfall noen få som mener det motsatte:

Fagermo: Strømsgodset treneren nevner flere viktige faktorer som grunn til at han tro brann tar gullet i år,bla: de har ett fantastisk publikum i ryggen som hjelper dem veldig.

J.G Solli : Det første møtet med publikum som Brann spiller ble minneverdig og etter kampen kunne solli avsløre at trøkket fra tribunen nesten var litt overveldende.bt.no

-Jeg fikk helt frysninger. det er slik man ønsker å oppleve som spiller,sier en smilende jan gunnar. Han beskriver stemningen på stadion som elektrisk og legger ikke skjul på at han gleder seg til fortsettelsen.Brann.no

T.Helstad: Det var helt herlig å score mot den røde veggen i andre omgang.(nytt kallenavn for hansa):)
-stemningen var helt herlig i dag, publikum skapte ett enormt trøkk og det var skikkelig morsomt å være utpå det. Brann.no
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Charmless Man

En enkel sang som bør synges mot VIF er jo "Ardian Gashi elsker Brann, Ardian Gashi elsker Brann..."(mel. Ardian Gashi e et svin(!)). Og Sk Brann med "Gashi" istedenfor "Bergen".
Ladish on the Foot

Red Rabitt

Quote from: "Charmless Man"En enkel sang som bør synges mot VIF er jo "Ardian Gashi elsker Brann, Ardian Gashi elsker Brann..."(mel. Ardian Gashi e et svin(!)). Og Sk Brann med "Gashi" istedenfor "Bergen".


Meget god ide!!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!


Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Klaus_Brann"Skuffende at "Forever blowing bubbles" låten ikke ble startet en gang!


Og hvor var sanggruppen kan man spørre seg. Fikk ikke gruppen de beste plassene for å gjøre en jobb her? På forsiden står det at Sangruppen ønsker å innføre to nye sanger til seriestart. Kanskje de skal slutte å ønske så mye neste gang. Og heller gjøre noe?

Og da ikke VIF-sangen selvsagt...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

9lsolav

Gashi hater vålrengen, HURRA HURRA,
Gashi hater vålrengen, HURRA HURRA.
Opp som en løve og ned som et fell,
kom la oss pisse på engen i kveld,
Vi skal le når engen rykker ned !!!

abe78

Jepp, og dette er bare begynnelsen. Bare vent til enga kampen, da vil det ta helt av. Gleder meg!
.og husk!

Speedy

Synes gashi sangen idag var bra og simpel, men hadde vært artig å gitt et stikk til klanen med en æddabædda sang.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Go Up