• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kaos og sure tilskuere i emning?

Started by Bergen Sin Gutt, April 13, 2007, 12:37:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bergen Sin Gutt

Så akkurat på videklippet  http://www.bt.no/webtv/index.jsp?file=http://www2.bt.no/multimedia/tvh/tvh.asx?pid=4084  at reklameskiltene kommer til å være i veien for noen tilskuere på den nye langsiden. I samme innslaget nevner man dette som har vært oppe før om at man absolutt ikke kan røyke innenfor Stadionportene, da ryker man ut, og går man ut, ikke sjangs å slippe inn igjen. La også merke til at inngangen på partoutkortet mitt er på motsatt side i forhold til hvor jeg sitter i Hansasvingen. Hva er det for tull? Har skjønt det slik at man BARE kan bruke angitt inngang. Prøver man å lage kaos?? Blir en ny runde i kjente sirkus-stil fra idrettsveien med fancy ideer som bare fører til krøll, irritasjon og en klagestorm fra misfornøyde tilskuere?

Gulløl

Reklameskiltene kommer IKKE til å være i veien for noen tilskuere på den nye langsiden.

Men på motsatt langside får noen av de som sitter på rad 1(delvis rad 2) noe redusert sikt. Dette må vi nok leve med frem til den nye tribunen er klar på denne siden om 1 år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Gulløl"Reklameskiltene kommer IKKE til å være i veien for noen tilskuere på den nye langsiden.

Men på motsatt langside får noen av de som sitter på rad 1(delvis rad 2) noe redusert sikt. Dette må vi nok leve med frem til den nye tribunen er klar på denne siden om 1 år.


Ja, motsatt side, riktig, men ett fett det. Nye reklameskilt som reduserer utsikten på to rader er jo flaut, og nei, ikke til å leve med.

howie

Er enig.
Jeg frykter litt sån kaos greie.
For selv om det er klart for publikum, så er vel den nye hovedtribunen ikke helt ferdig uansett. Er vel mye byggearbeid rundt om.

Og de som skal sitte på første rad der får jo veldig dårlig plasser.
Regner med at de får avslag på billettene eller noe...
For de som har kjøpt partoutkort der har vel ikke fått beskjed om det, at det er blitt så dårlige plasser der nå.

Og det at det ikke skal kunne gå an og gå ut av stadion i pausen er både domt og negativt. Da vil forhåpentligvis folk ikke bevege seg så mye under kampen.
Men røykere da? Jeg røyker ikke selv, og synes det er like greit at stadion er en røykfri arena, men røykere må jo få gå et sted, og nå kan de ikke gå ut fra stadion? Da tror jeg ikke det er mange som holder røykeforbudet.

Speedy

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Så akkurat på videklippet  http://www.bt.no/webtv/index.jsp?file=http://www2.bt.no/multimedia/tvh/tvh.asx?pid=4084  at reklameskiltene kommer til å være i veien for noen tilskuere på den nye langsiden. I samme innslaget nevner man dette som har vært oppe før om at man absolutt ikke kan røyke innenfor Stadionportene, da ryker man ut, og går man ut, ikke sjangs å slippe inn igjen. La også merke til at inngangen på partoutkortet mitt er på motsatt side i forhold til hvor jeg sitter i Hansasvingen. Hva er det for tull? Har skjønt det slik at man BARE kan bruke angitt inngang. Prøver man å lage kaos?? Blir en ny runde i kjente sirkus-stil fra idrettsveien med fancy ideer som bare fører til krøll, irritasjon og en klagestorm fra misfornøyde tilskuere?


Stemmer det. Man må bruke inngangen på kortet, kan ikke bruke flere innganger enn den som står på kortet heller. Spurte billettansvarlig om man kunne bytte endre inngang på kortet, men det gikk visst ikke. Skandale at de flytter billettkaoset inn på stadion istedenfor.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!


howie

Quote from: "Nightfox"


Hvem referer du til?

Jeg er ihvertfall 100% klar over at det er gamle sitte ja. Blir vel ikke sånen fancy dyre reklameskilt foran nye hovedtribunen? Det er jo ingen kameraer som viser nye hovedtribunen?

Det er da like ille hvor en på stadion man har dårlige plasser?
Men det er ikke noe big deal, det vil uansett bli ny tribune på gamle sitte til neste sesong uansett, men synes synd på de som har partoutkort på de nederste radene på gamle sitte, uten og vite om problemet. Om det er noen av dem da.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Nightfox"


Hallo ja. Spiste du sitroner og glasskår til både frokost og lunsj? Nå ble det vel klaret opp i andre innlegg i tråden hvilken tribune det var snakk om. Uansett er ikke det poenget overhodet.

This Charming Man

Dette med dårlig sikt fra gamle sitte gjelder vel kun de som sitter på nederste rad på nye-gamle, tidligere også kjent som Barnesvingen. Altså tribunen der hvor bortesupporterne skal stå. På resten av gamle sitte kommer nederste rad såpass høyt over bakken at dette ikke er noe problem.

Men enig med Bergen sin Gutt her. Dette er ikke til å leve med, og jeg aner skandaler i kulissene.

Det er forøvrig ikke første gang Sportsklubben monterer for høye reklameskilt, dette skjedde også til seriestart i 98 foran Reservert Ståtribune, hvor Store Stå dermed for første og eneste gang måtte plasseres i Klokkesvingen pga dårlig sikt.

Det er selvsagt ingen tvil om at de som er ansvarlig for stadionutbyggingen (Reigstad m.fl.) er klovner uten tilstrekkelig kunnskap. Idioter med for høye lønninger som får leke seg med byens fremste identitetsmarkør.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Xminator

Folk har så mye frykt i seg. Hver gang det kommer en nyhet, så vrimler forumet med "jeg frykter ditt og jeg frykter datt".

Når det gjelder nederste rad på gamle sitte, så ser gresset i hele 16-meter, og mest sannsynlig hjørnet i motsatt ende av banen også. At de ikke ser nærmeste hjørneflagg er langt fra sensasjonelt. Det er og har vert mye dårligere seter på Stadion. Da må de tåle å sitte der i tribunens siste sesong også.

Corran

Eg personlig kommer til å slite kraftig med røykeforbudet Ille nok å holde seg gjennom en hel omgang om ikke det skal bli 2 omganger + pausen
Nervene mine kommer til å ryke og eg kommer mest sansynlig til å daue av hjertefeil på stadda i løpet av sesongen (om ikke de i alle kamper leder med minst 4 mål etter 10 minutter) Tenker de ikke på folks helse eller?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Gjør det du pleier å gjør på flyturer som varer mer enn 90 minutter. Tyggegummi, diverse nikotinprodukter. Mulighetene er det rikelig av. Kanskje du til og med finner inspirasjon til å legge bort selvmordspinnene for evig og alltid?

Nixon

Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: "Corran"Tenker de ikke på folks helse eller?


Haha, eg tok 'ann!
Ballen skal fremover!

steinbygger

Synes vi skal klage over at det er søyler på stadion som holder taket oppe når man først henger seg opp i bagateller. Jeg husker engang jeg gikk glipp av  en takling for jeg hadde en søyle foran meg og fikk ikke flyttet hode mitt fortnok over til andre siden av søylen...

thesevs

Foreslår at Brann bygger en gigantisk røykealtan over VIP området. Dermed hindrer vi at røyken når oss ikke-røykende publikum. Denne altanen bør være i glass, slik at røykerne i tillegg til den gode utsikten, kan glo ned i hovvene på vip'ene, evt de som spiser.. hehe.. prøv å ha en rolig middag med 40 røykende brannsupportere trampende over deg :-D

Ellers kan vi bygge en "røykegarderobe" etter inspirasjon fra noen leire i Polen.  :-P

Og Henki: Brann tenker ikkje på folks helse.. de ser helst at folk kreperer av røykesug.. og det e not ok!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

benny

slutt å røyk! begynn å snus istedefor mye sunnere det :)

Brannfrelst

Quote from: "benny"slutt å røyk! begynn å snus istedefor mye sunnere det :)


Er vel ulovlig det også så vidt jeg husker på stadion?
2.10.07-Gullet kom hem!

anders_flanderz

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "benny"slutt å røyk! begynn å snus istedefor mye sunnere det :)


Er vel ulovlig det også så vidt jeg husker på stadion?


stemmer
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Brann Lad

Håpar bare at politien slår kraftig ned på røykingen inne på stadion. Begynner de å "tillate" det så vil bare flere begynne og. De første som fyrer i en røyk inne på stadda må UT. Herregud. fly kan de gjøre i flere timer uten røyk. Men 90 min da må de røyke. Patetisk
quot;Eg skal slå inn trynet ditt din soper"  sa Bergen sin gutt.

Red Rabitt

Snus er det ingen som merker allikavel og så lenge du tar bosset med deg er det jo egentlig ikke noe problem!
Begynn å snuse folkens, det er lite som er så bra som fotball kamp og snus!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Corran

Quote from: "Brann Lad"Håpar bare at politien slår kraftig ned på røykingen inne på stadion. Begynner de å "tillate" det så vil bare flere begynne og. De første som fyrer i en røyk inne på stadda må UT. Herregud. fly kan de gjøre i flere timer uten røyk. Men 90 min da må de røyke. Patetisk

1 Eg flyr ikkje flere timer i strekk
2 Heller 3 timer på fly uten røyk en mer en 1 omgang på stadda uten røyk

E det så vanskelig å forstå at mine gamle frynsete nerver rett og slett ikke takler det?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

bahus

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Så akkurat på videklippet  http://www.bt.no/webtv/index.jsp?file=http://www2.bt.no/multimedia/tvh/tvh.asx?pid=4084  at reklameskiltene kommer til å være i veien for noen tilskuere på den nye langsiden. I samme innslaget nevner man dette som har vært oppe før om at man absolutt ikke kan røyke innenfor Stadionportene, da ryker man ut, og går man ut, ikke sjangs å slippe inn igjen. La også merke til at inngangen på partoutkortet mitt er på motsatt side i forhold til hvor jeg sitter i Hansasvingen. Hva er det for tull? Har skjønt det slik at man BARE kan bruke angitt inngang. Prøver man å lage kaos?? Blir en ny runde i kjente sirkus-stil fra idrettsveien med fancy ideer som bare fører til krøll, irritasjon og en klagestorm fra misfornøyde tilskuere?


hvilken inngang har du? har en mistanke om at vi sitter på samme felt.
ergen vest bistro boys

Gepard

At man må ut fra Stadda for å røyke (slik som i fjor) syns jeg er helt greit. Men det blir da tydeligvis ikke slik i år siden man stenger stadion i pausen. Har sett flere forklaringer (fra bla Reierstad) på hvorfor det er blitt sånn, bla at det er pga folk allerede har vært gjennom "sikkerhetsjekk" (som de så fint kaller det) og at man kan bli "uren" ved å gå inn igjen etter å ha vært ute. Reierstad og co, er selvsagt overbevist om at alle da flyr til nærmeste busk hvor man har gjemt unna bluss og egg..

Er det bare meg, eller er det ikke tatt litt vel av med sikkerhetsjekking av folk. Foråsidetsånn..en kveld på byn er da virkelig mer farlig enn en sesong på Stadda? Er det noen her som virkelig har følt seg utrygge på Stadion de siste sesongene ? Dette være seg fra eggprosjektiler til bluss eller fra de slossglade?

En annen grunn var at "det forstyrret naboene og forsøplet området", synes det er pisspreik iåm at det meste av slikt skjer før og etter kamp. Og askebeger, er ikke det funnet opp det ?

Selv tror jeg Brann lever veldig godt med denne løsningen, pga at det gir de muligheten for å selge mer halvkokte pølser, og sikre at sponsorene får et publikum i pausen..

Fabregas

Synes dette problemet lett kunne blitt løst ved at det ble satt opp små  inngjerdinger utenfor stadion der de som ville det, kunne ta en røyk. Kanskje klubben har bestemt seg for å ta et standpunkt mot røyking.

Uansett, jeg synes ikke dette skal lages noe stort nummer ut av,  en bør klare å holde seg uten røyk i to timer.

thesevs

Quote from: "Red Rabitt"Snus er det ingen som merker allikavel og så lenge du tar bosset med deg er det jo egentlig ikke noe problem!
Begynn å snuse folkens, det er lite som er så bra som fotball kamp og snus!


Problemet med snusingen e vel at folk ikke tar det med seg...
muligens en del som gjør det, men SK Brann hadde ikkje bedt folk om ikkje å snuse hvis ikkje det va et "stort" problem...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Bergen Sin Gutt

Quote from: "bahus"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"Så akkurat på videklippet  http://www.bt.no/webtv/index.jsp?file=http://www2.bt.no/multimedia/tvh/tvh.asx?pid=4084  at reklameskiltene kommer til å være i veien for noen tilskuere på den nye langsiden. I samme innslaget nevner man dette som har vært oppe før om at man absolutt ikke kan røyke innenfor Stadionportene, da ryker man ut, og går man ut, ikke sjangs å slippe inn igjen. La også merke til at inngangen på partoutkortet mitt er på motsatt side i forhold til hvor jeg sitter i Hansasvingen. Hva er det for tull? Har skjønt det slik at man BARE kan bruke angitt inngang. Prøver man å lage kaos?? Blir en ny runde i kjente sirkus-stil fra idrettsveien med fancy ideer som bare fører til krøll, irritasjon og en klagestorm fra misfornøyde tilskuere?


hvilken inngang har du? har en mistanke om at vi sitter på samme felt.


Inngang 12... Helt bakvendt og på motsatt side! Men bor vi ikke i Bakvendtland?

benny

Quote from: "thesevs"
Quote from: "Red Rabitt"Snus er det ingen som merker allikavel og så lenge du tar bosset med deg er det jo egentlig ikke noe problem!
Begynn å snuse folkens, det er lite som er så bra som fotball kamp og snus!


Problemet med snusingen e vel at folk ikke tar det med seg...
muligens en del som gjør det, men SK Brann hadde ikkje bedt folk om ikkje å snuse hvis ikkje det va et "stort" problem...


Er jo ikke noe problem å putte prisen i boksen igjen eller i bosset når du er ferdig med den. Dette "forbudet" er beregnet på slaur som slenger det rundt seg. Det får no være måte på å være lovlydig.

Prudi

Quote from: GepardEr det bare meg, eller er det ikke tatt litt vel av med sikkerhetsjekking av folk. Foråsidetsånn..en kveld på byn er da virkelig mer farlig enn en sesong på Stadda? Er det noen her som virkelig har følt seg utrygge på Stadion de siste sesongene ? Dette være seg fra eggprosjektiler til bluss eller fra de slossglade?
Quote

Brann får titusenvis av kroner i bot hver gang det blusses og hives ting inn på banen. Selvsagt tar de da alle forholdsregler for å hindre at dette skjer.

Brann er forøvrig det mest avanserte stadionanlegget i Norge basert på sikkerhetsnivå, høytaleranlegg og adgangskontroll.

Nightfox

Når vi først er inne på høyttaleranlegg så står det altfor altfor høyt på.

Xminator

Quote from: "Nightfox"Når vi først er inne på høyttaleranlegg så står det altfor altfor høyt på.


Den uttalelsen kunne like godt kommet fra en 80-åring på kino for første gang siden krigen...

Nightfox


Nixon

Det spørs kanskje hvor man sitter. Men det står for høyt på etter min mening. Det skal være unødvendig å måtte rope til sidemannen en halvtime før kampen starter.
Rød makt på Hansa

Gepard

Jo mindre lyd fra anlegget , jo bedre. Det være seg fra Hanøy, Nelly furtado, eller sponsortullet.

Utenom de Musikalske Dvergene da, de kan de spille høyt så mye de vil :)

Xminator

Quote from: "Nixon"Det spørs kanskje hvor man sitter. Men det står for høyt på etter min mening. Det skal være unødvendig å måtte rope til sidemannen en halvtime før kampen starter.


Har ikke vert ett problem på Gamle Sitte.

Rochdale

quot;Kan ikke forvente å slå Molde hjemme".
Kjell Tennfjord.

Gepard

Du mener tydeligvis at røyking bør forbys ? Et slikt forbudssammfun blir sikkert kjekt ,,
Er ikke snakk om å røyke inne på Stadion, men heller at man kan nektes å¨gå ut i pausen.

Det er en annen ting, er det i det hele tatt juridisk lovlig å nekte folk å gå ut og komme inn igjen under pausen i et arrangement ? At dette er et sikkerhetssjekk problem for Brann er vel Branns problem og ikke tilskuerne.
Reierstad uttalte at det ville bli for dyrt å drive kontroll av tilskuere når de kommer inn etter pausen. Kan ikke fatte det skal være så mye vanskeligere å sluse inn folk etter pause, enn det er før kamp. Det er da ikke 20 000 røykere på Stadion. Og har Securitasvekterne kaffepause i det kvarteret?

Nei jeg heller nok fremdeles på at dette er en plan Jæger og Seierstad har kokt i hop en sen kveld, tenk å kunne si til sine sponsorer, " dere er garantert full stadion av tilskuere i pausen"

Chris*

Quote from: "Gepard"
Det er en annen ting, er det i det hele tatt juridisk lovlig å nekte folk å gå ut og komme inn igjen under pausen i et arrangement ? At dette er et sikkerhetssjekk problem for Brann er vel Branns problem og ikke tilskuerne.
Reierstad uttalte at det ville bli for dyrt å drive kontroll av tilskuere når de kommer inn etter pausen. Kan ikke fatte det skal være så mye vanskeligere å sluse inn folk etter pause, enn det er før kamp. Det er da ikke 20 000 røykere på Stadion. Og har Securitasvekterne kaffepause i det kvarteret?


Kan ikke skjønne at det ikke skal være lov. Dette er et privat arrangement, og det er ingen som tvinger deg til å gå på kamp.

La det være sagt at jeg fullt ut skjønner frustrasjonen til røykerne.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

fettnok

de kan no stelle i stand en røyke krok eller noe. det er jo faktisk ikke innendørs dette.
ette går aaaaaldri bra!

Nightfox

Altså. Jeg kan forstå dette med inngjerding. Det kan man sende en mail til Brann om at man kan få til. Men likevell nekter ikke Brann deg å gå UT fra et arrangement, men de nekter deg å komme inn igjen. Og det ser jeg ikke problemet med.

Uansett er det et problem med dette, og det er de tilskuerene som av private årsaker kommer for sent til kampen, og i noen tilfeller veldig for sent. De nektes adgang. Og det mener jeg er feil.

Nixon

Quote from: "Nightfox"Uansett er det et problem med dette, og det er de tilskuerene som av private årsaker kommer for sent til kampen, og i noen tilfeller veldig for sent. De nektes adgang. Og det mener jeg er feil.


Jeg tror neppe de stenger dørene klokken 19.00 i morgen. Det er jo ikke noe problem å bevise at du ikke har vært inne.
Rød makt på Hansa

Speedy

Quote from: "Nightfox"Altså. Jeg kan forstå dette med inngjerding. Det kan man sende en mail til Brann om at man kan få til. Men likevell nekter ikke Brann deg å gå UT fra et arrangement, men de nekter deg å komme inn igjen. Og det ser jeg ikke problemet med.

Uansett er det et problem med dette, og det er de tilskuerene som av private årsaker kommer for sent til kampen, og i noen tilfeller veldig for sent. De nektes adgang. Og det mener jeg er feil.


De kommer vel ikke en omgang forsent heller da.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Speedy"
Quote from: "Nightfox"Altså. Jeg kan forstå dette med inngjerding. Det kan man sende en mail til Brann om at man kan få til. Men likevell nekter ikke Brann deg å gå UT fra et arrangement, men de nekter deg å komme inn igjen. Og det ser jeg ikke problemet med.

Uansett er det et problem med dette, og det er de tilskuerene som av private årsaker kommer for sent til kampen, og i noen tilfeller veldig for sent. De nektes adgang. Og det mener jeg er feil.


De kommer vel ikke en omgang forsent heller da.


Selfølgelig kan det hende at folk kommer en omgang for sent. Det finnes 1000 grunner til at det kan skje.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Jupp enig, forby røyking. Men nå er det opp til hver enkelt hva han vil gjøre når han er for seg selv. Røykeloven er der for å stoppe avhengige mennesker fra å forpeste de som IKKE røyker. Og det er vel nærmere 80%...

steinbygger

Kan ikke noe annet enn å le når jeg ser at enkelte av de som oppfordrer folk til å forholde seg til at det er røykfritt på stadion også støtter casuals. Ser ikke logikken i at folk må holde røykeloven, mens det er greit å denge løs på andre folk og skade Brann sitt omdømme og rykte.

Plekter

Alt supporterutstyr bør forbys og det bør deles ut gratis sigaretter!

monzilla

Quote from: "steinbygger"Kan ikke noe annet enn å le når jeg ser at enkelte av de som oppfordrer folk til å forholde seg til at det er røykfritt på stadion også støtter casuals. Ser ikke logikken i at folk må holde røykeloven, mens det er greit å denge løs på andre folk og skade Brann sitt omdømme og rykte.


Kan jo hende at de rett og slett ikke liker røyk? Det går ut over de direkte?

Kai-Olai

Quote from: "Speedy"
Quote from: "Nightfox"Altså. Jeg kan forstå dette med inngjerding. Det kan man sende en mail til Brann om at man kan få til. Men likevell nekter ikke Brann deg å gå UT fra et arrangement, men de nekter deg å komme inn igjen. Og det ser jeg ikke problemet med.

Uansett er det et problem med dette, og det er de tilskuerene som av private årsaker kommer for sent til kampen, og i noen tilfeller veldig for sent. De nektes adgang. Og det mener jeg er feil.


De kommer vel ikke en omgang forsent heller da.


Tror du ikke de kan finne det ut med de nye billettene sine da? Er det ikke sånn elekrtonisk greie? Vil tro at de har et system på det, uansett!

klysa

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Så akkurat på videklippet  http://www.bt.no/webtv/index.jsp?file=http://www2.bt.no/multimedia/tvh/tvh.asx?pid=4084  at reklameskiltene kommer til å være i veien for noen tilskuere på den nye langsiden. I samme innslaget nevner man dette som har vært oppe før om at man absolutt ikke kan røyke innenfor Stadionportene, da ryker man ut, og går man ut, ikke sjangs å slippe inn igjen. La også merke til at inngangen på partoutkortet mitt er på motsatt side i forhold til hvor jeg sitter i Hansasvingen. Hva er det for tull? Har skjønt det slik at man BARE kan bruke angitt inngang. Prøver man å lage kaos?? Blir en ny runde i kjente sirkus-stil fra idrettsveien med fancy ideer som bare fører til krøll, irritasjon og en klagestorm fra misfornøyde tilskuere?


Haha. Helt fantastisk hva folkene i idrettsveien klarer å få til, har selvfølgelig fått inngang på motsatt side jeg også. Er ikke lenge til det blir fulltidsjobb å komme seg på stadion.

Go Up