• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NY NETTSIDE

Started by Tore Larsen, March 24, 2007, 20:02:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Klaus_Brann"Tenkte på at det hadde vært artig med noe på den nye nettsiden som ga oversikt over Brann sine treningstider, for de som evt. måtte ha lyst til å dra å se..
Er det leneg igjen før ny side er oppe og går??


Kan plutselig komme til uken:)


Spoila jeg en overraskelse nå eller?hehe.
Hva med treningstider?Er det mulig å få opp?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tore Larsen

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Klaus_Brann"Tenkte på at det hadde vært artig med noe på den nye nettsiden som ga oversikt over Brann sine treningstider, for de som evt. måtte ha lyst til å dra å se..
Er det leneg igjen før ny side er oppe og går??


Kan plutselig komme til uken:)


Spoila jeg en overraskelse nå eller?hehe.
Hva med treningstider?Er det mulig å få opp?


Neida:)

Dette med treningstider må vi ta i ettertid og få sjekket oppi.
Mvh

Tore

tr0Ndemann

Er det veldig barnslig av meg å kunne ønske seg å bruke Avatar på (om vi får) et nytt forum? Syntes layouten er litt grå og trist her inne. Utenom rødfargen!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Klaus_Brann

Er det denne som skal "skje" 21 august???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tr0Ndemann

Tenkte akkurat på det. Hmz!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Kararay

nei, da har sommerrutene for bussene vært over i 1 døgn... ;)
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

445

Ser at bildelinken fra kampene ikke har vært oppdatert siden sesongen ifjor... Har fotografen(e) sluttet eller mistet kameraet? Skjer det noe på denne fronten på den nye nettsiden? Artig å kunne finne noen blinkskudd som man kan maile til noen(evt barter..)
usen tusen tusen tusen takk gutter!!!

vebo

"I dag skal det skje?"
Tiocfaidh ár lá

Tifo

Hva som har skjedd med bataljonen og bilder siste aaret er jeg usikker paa. Men tifo-gruppen har samlet sammen en god del bilder fra denne sesongen og sist sesong, baade bortekamper og hjemmekamper. Selvsagt mest tifo, men ogsaa andre bilder. De vil komme ut paa den nye siden saa fort jeg kommer tilbake til Bergen.... 1 ukes tid ca.

mvh
Thomas
.:Tifo-gruppen:.

Nightfox

Det nye designet ser bra ut, men fortsatt litt småpirk igjen. F.eks bør dere bestemme dere for om dere skal ha store eller små bokstaver på sang-siden. Jeg foretrekker store forbokstaver. Melodien bør vekk fra selve linken og inn øverst i selve sangteksten. Så var det dette med å få bataljonen til å synge sangene så man kan høre på den da ;). Jeg mener også bestemt at "Brann sanger" (tittel øverst på sangsiden) er ord delings feil. og forresten. Nettbutikken ser for øyeblikket fryktelig ut. Fryktelig stor skrift på den første siden man kommer inn på, men så bedres det.

Og på "tur"-siden burde tittelfeltet bestå av hvilken kamp det er. F.eks Vålerenga - Brann, så kan man i ingressen ha "Bli med å sette Oslo i Brann". Mer systematisk, mer ryddig, bedre.

Så ser man at om man går inn på "Om Bataljonen" står alt systematisk og fint, men om man går inn på "Tifo - Om oss" er plutselig skriften dobbelt så stor. Forminsk denne, og inntrykket er hevet.

I tillegg bør gamle spillersanger som charlie miller slettes, glemmes og fortrenges.

Tore Larsen

Quote from: "Nightfox"Det nye designet ser bra ut, men fortsatt litt småpirk igjen. F.eks bør dere bestemme dere for om dere skal ha store eller små bokstaver på sang-siden. Jeg foretrekker store forbokstaver. Melodien bør vekk fra selve linken og inn øverst i selve sangteksten. Så var det dette med å få bataljonen til å synge sangene så man kan høre på den da ;). Jeg mener også bestemt at "Brann sanger" (tittel øverst på sangsiden) er ord delings feil. og forresten..

Når det gjelder bokstavstørrelse så skal dette ordnes og bli likt på samtlige sanger. Er også enig i at kun sangtittel bør stå på forsiden og ikke melodien til teksten.
Når det gjelder lydfil til sangene så er denne funksjonen tilrettelagt i publiseringsløsningen slik at vi etterhvert kan få lagt ut lydopptak fortløpende.

QuoteNettbutikken ser for øyeblikket fryktelig ut. Fryktelig stor skrift på den første siden man kommer inn på, men så bedres det.

I førsteomgang mÃ¥ vi ta til takke med denne nettbutikken. Denne ligger nÃ¥ integrert i Mamut men det er et ønske om at nettbutikken pÃ¥ sikt skal  bli integrert pÃ¥ nettsiden.
Quote
Og på "tur"-siden burde tittelfeltet bestå av hvilken kamp det er. F.eks Vålerenga - Brann, så kan man i ingressen ha "Bli med å sette Oslo i Brann". Mer systematisk, mer ryddig, bedre.


Tursiden vil bli mer utfyllende enn slik det er nå, både med billettpriser,møtested osv osv. I tillegg vil det komme betalingsfunksjon med Visa her også.
Quote
Så ser man at om man går inn på "Om Bataljonen" står alt systematisk og fint, men om man går inn på "Tifo - Om oss" er plutselig skriften dobbelt så stor. Forminsk denne, og inntrykket er hevet.

Sånn er det når tifogutta skal legge inn info på egenhånd, skal fikse dette:)
Quote
I tillegg bør gamle spillersanger som charlie miller slettes, glemmes og fortrenges.


NÃ¥ er stort sett alt kopiert fra den gamle siden og det skal her ryddes opp og i tillegg legges ut lydfiler som nevnt over.


Takk for konstruktiv tilbakemelding, det er viktig å få. Det vil nok være endel småting som dukker opp etterhvert men nettsiden vil bli fortløpende oppdatert.
Mvh

Tore

TroBlo

Har en kommentar til Sangsiden. Når man går inn på sangsiden burde det vært kategorisert i f.eks. 3 kategorier.

Sang til laget
Sang til spillerne (med navnet på spilleren som tittel)
Sang om byen

Blir mye mer ryddig.

Ellers vil jeg si at designet er blitt mye mye bedre, men i "NYTT FRA FORUMET" burde vi kommet til siste side i tråden, nå havner jeg på første siden.
Hansa felt C

Dorinda

Det eneste jeg har å klage på er forferdelige skrive-/orddelingsfeil. "Barneklinikk produkter", "Bataljons klær", "Medlemskap" og "Brann Cd" er bare noen av dem. Eller liker jeg designet godt. :)

Erlend

en annen litt irriterende ting er de nÃ¥ Ã¥pner en ny side nÃ¥r man gÃ¥r innpÃ¥ forumet.  Ellers var det fint design nÃ¥, med noen smÃ¥ mangler som vel kommer etterhvert

Nixon

Quote from: "Dorinda"Det eneste jeg har å klage på er forferdelige skrive-/orddelingsfeil. "Barneklinikk produkter", "Bataljons klær", "Medlemskap" og "Brann Cd" er bare noen av dem.


For ikke å snakke om at de etterlyser tattoveringer...;)

Ellers fin side. Likte godt nyhetene fra Brann. Men litt irriterende at forumet åpner seg på en ny side. Men det kan man jo løse selv ved ved å bruke funksjonen som lar deg åpne flere websider i samme vindu.
Rød makt på Hansa

Bassew

Quote from: "Nixon"For ikke å snakke om at de etterlyser tattoveringer...;)


....hva er gale med å samle bilder av tattoveringer?
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

dudo

Quote from: "Bassew"
Quote from: "Nixon"For ikke å snakke om at de etterlyser tattoveringer...;)


....hva er gale med å samle bilder av tattoveringer?


Om du følger quotingen skjønner du kanskje at man snakker om skrivefeil...?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bassew

Kanskje man heller kan si hva som er skrevet feil, ikke alltid lett å se egne feil.
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Stoffi

Quote from: "Bassew"Kanskje man heller kan si hva som er skrevet feil, ikke alltid lett å se egne feil.


Skrives TATOVERINGER. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Tore Larsen

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Bassew"Kanskje man heller kan si hva som er skrevet feil, ikke alltid lett å se egne feil.


Skrives TATOVERINGER. :)


er ordnet nå i likhet med flere av tilbakemeldingene fra andre medlemmer.
Mvh

Tore

Dorinda

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Bassew"Kanskje man heller kan si hva som er skrevet feil, ikke alltid lett å se egne feil.


Skrives TATOVERINGER. :)


er ordnet nå i likhet med flere av tilbakemeldingene fra andre medlemmer.


Beklager at jeg er veldig pirkete, men "Brann tatovering" er fortsatt feil (det skal være "Brann-tatovering"), og jeg synes det virker en smule rart at folk kan sitte på tatoveringer (med mindre de befinner seg på ræven).
Dagens pirk fra meg. Skal la resten av skriveleifene være i fred, for nå. :)

dudo

Quote from: "Dorinda"(det skal være "Brann-tatovering")


Nja, du har rett i at lange ord kan deles for å forenkle lesingen, men det korrekte her vil være "Branntatovering"

http://sprakradet.no/Raad/Skriveregler_og_grammatikk/Bindestrek/

Dagens pirk fra meg... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tore Larsen

Da setter vi strek for denne ord-d-e-b-a-t-t-e-n :)
Mvh

Tore

Bassew

Endret til Branntatovering(også ok skrivemåte).
Forøvrig, så trenger vi tilbakemeldinger fra dere. Bedre å få dem fra dere enn fra............
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

dudo

http://www.bataljonen.no/forsiden.php

Linken funker ikke, man blir sendt til en 404-side.

Edit: Altså "Forside"-linken på forumet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Er det det gamle bokmerket ditt du linker til?
Jeg måtte lage et nytt hos meg.
Rød makt på Hansa

dudo

Nei, under "Hurtigvalg" øverst på siden her. Man kommer til bataljonen.no, men midtrammen er 404.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Det ser ut til å gjelde alle hurtigvalgene på forumdelen. Sikkert en smal sak å fikse vil jeg tro.

Ellers vet jeg at jeg hadde et gullkorn tidligere i dag som ble slettet. Men kommer ikke på hva!:)
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"Det ser ut til å gjelde alle hurtigvalgene på forumdelen. Sikkert en smal sak å fikse vil jeg tro.

Ellers vet jeg at jeg hadde et gullkorn tidligere i dag som ble slettet. Men kommer ikke på hva!:)


Du sammenlignet Krøvel med Kanarifansen`s Maya, husker det hvertfall..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

TroBlo

Quote from: "dudo"Nei, under "Hurtigvalg" øverst på siden her. Man kommer til bataljonen.no, men midtrammen er 404.


Hadde samme problemer. Jeg laget ett nytt bokmerke på bataljonen.no og vips var alt ok.
Hansa felt C

Brannmus

Vet ikke om det er poengtert tidligere, men liten underlig sak på siste kamp delen av forsiden.

QuoteBrann - Sudova 2-1
Sted: Brann Stadion
Fra: 16.08.07, 19:00
Til: 01.01.70, 12:00  


Det ser ut til å bli en helsikkens lang kamp dette.. Pågår jo fortsatt, og godt over 60 år igjen

Brannesen

Quote from: "Brannmus"Vet ikke om det er poengtert tidligere, men liten underlig sak på siste kamp delen av forsiden.

QuoteBrann - Sudova 2-1
Sted: Brann Stadion
Fra: 16.08.07, 19:00
Til: 01.01.70, 12:00  


Det ser ut til å bli en helsikkens lang kamp dette.. Pågår jo fortsatt, og godt over 60 år igjen


Ja...eller at de spiller bakover i tid! Ikke så lenge siden vi vant serien da :)
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

krøvel vellevold

Quote from: "Brannesen"
Quote from: "Brannmus"Vet ikke om det er poengtert tidligere, men liten underlig sak på siste kamp delen av forsiden.

QuoteBrann - Sudova 2-1
Sted: Brann Stadion
Fra: 16.08.07, 19:00
Til: 01.01.70, 12:00  


Det ser ut til å bli en helsikkens lang kamp dette.. Pågår jo fortsatt, og godt over 60 år igjen


Ja...eller at de spiller bakover i tid! Ikke så lenge siden vi vant serien da :)


Saken er jo den at å reise til Litauen, er som å reise nesten 40 år tilbake i tid. Dette misforstd Brann, så de tror de må SPILLE seg bakover i tid for å komme til Litauen.

Kampen i Marijampole begynner for øvrig 23. august 1969.

Vi kan være glad vi ikke skal til et sted som er bombet tilbake til steinalderen!
Legg ned hele klubben!

Pondan

Da var den endelig på plass:D Stilige saker!!

steinbygger

Er det flere enn meg som ikke klarer å logge seg inn via WAP?

Klaus_Brann

En ting man skulle beholdt var tidspunkt for siste innlegg ved siden av trådene...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

revert

Quote from: "Klaus_Brann"En ting man skulle beholdt var tidspunkt for siste innlegg ved siden av trådene...


Akkurat det savner jeg også.

Klaus_Brann

Og hvem som skrev det siste innlegget..Er det mulig å få opp??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BL

Dette var gode greier!! Positivt positivt :)
Hansa-
Felt Z

tommyf

Ble veldig bra dette her  :D
Hva med å lage en link for groundhopping? Ser flere andre supportersider har det. Ikke det att vi skal herme men hadde jo vært litt artig. Og ikke minst litt konkurranse mellom supporterene

C@Bøe_79

Quote from: "tommyf"Ble veldig bra dette her  :D
Hva med å lage en link for groundhopping? Ser flere andre supportersider har det. Ikke det att vi skal herme men hadde jo vært litt artig. Og ikke minst litt konkurranse mellom supporterene


I Brann har vi Alex Osdal og derfor lite poeng med groundhopping, i og med at han hopper på alle baner og har gjort det på de siste 400 kampene..
Og engelsk fotball vil du mest sannsynlig aldri se på Bataljonen sin side, håper jeg.. Ikke at jeg har noe med det, men engelsk fotball hører ikke hjemme her..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Alastor

Fin ny side :).

Men, hurtigvalgene her inne på forumet ut på siden igjen - "Forsiden", "Bilder", og "Linker" er døde.

Stoffi

Det at forumet er på en "egen side", ødelegger ganske mye for den nye siden, mener jeg.
Tendensen jeg selv merker, er at jeg ikke vil åpne den nye siden pga nytt vindu som popper opp når jeg skal videre til forumet, derfor åpner jeg forumet direkte og skipper å gå innom den nye siden.
Hvis flere tenker som meg, gjør det at færre bruker selve siden, og kun hopper rett inn her på forumet. Dermed går vi glipp av nyheter osv.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

SKBMiller

oss som bruker opera eller firefox har jo forumet stående når pcen slåes på uannsett.

kabelmann

Automatisk åpning av nye vinduer er i utgangspunktet en uting og et irritasjonsmoment. De aller fleste i dag er i stand til å åpne en side i et eget vindu om de føler for det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Stoffi

Quote from: "kabelmann"Automatisk åpning av nye vinduer er i utgangspunktet en uting og et irritasjonsmoment. De aller fleste i dag er i stand til å åpne en side i et eget vindu om de føler for det.



Er denne løsningen permanent eller midlertidig, bataljonen?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

C@Bøe_79

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "kabelmann"Automatisk åpning av nye vinduer er i utgangspunktet en uting og et irritasjonsmoment. De aller fleste i dag er i stand til å åpne en side i et eget vindu om de føler for det.



Er denne løsningen permanent eller midlertidig, bataljonen?


Frem til man klarer å integrere forumet i dagens løsning, ja...
Vet at levrandøren av nettsiden jobber med løsninger, men pr dags dato er man nødt til å leve med det..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

HansaInferno

Dette forumet er jo helt greit. Denne typen forum er nok det beste uansett, å hvorfor prøve å endre noe som allerde fungerer fint.

Det jeg savner med den nye nettsiden er link til melodiene på sangene. Skal folk lære seg sangene må de ha melodien også.
Breiflabben, baby!

kabelmann

Quote from: "C@Bøe_79"Frem til man klarer å integrere forumet i dagens løsning, ja...
Vet at levrandøren av nettsiden jobber med løsninger, men pr dags dato er man nødt til å leve med det..

Det er ikke hvorvidt forumet er integrert i selve nettsiden som er problemet. Det er det at den åpner et nytt vindu. Det trenger den ikke gjøre uavhengig om forumet er integrert eller ikke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Tore Larsen

Quote from: "HansaInferno"
Det jeg savner med den nye nettsiden er link til melodiene på sangene. Skal folk lære seg sangene må de ha melodien også.


Som nevnt flere ganger så vil dette komme på plass etterhvert.
Mvh

Tore

Go Up