• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NY NETTSIDE

Started by Tore Larsen, March 24, 2007, 20:02:59 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tore Larsen

Hei alle sammen!

Bataljonen jobber nå med å få laget ny nettside og den skal lages fra "skrætsj" dvs vi skal legge føringer på hva siden skal inneholde og hvordan designet skal bli.

I den forbindelse ønsker Bataljonen innspill fra medlemmer på hva DU ønsker av funksjoner på nettsiden. Nå kan vi ikke love at alt som blir foreslått blir gjennomført men det kan gjerne dukke opp ting som kan være aktuelle.

Så folkens, kjør på med dine tanker og ideer i denne tråden !
Mvh

Tore

dudo

Nå vet ikke jeg hvor mye ressurser som er tilgjengelig, men dybdeintervjuer og analyser som f eks finnes på vpn.no ville være veldig bra. Videotek og statistikk som går langt tilbake i tid ville jeg personlig satt veldig pris på.

Hva er grunntanken bak siden? Skal det være en ren informasjonsside for Bataljonen, eller en nyhets-/researchside om Brann?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

DJ_ADG

Eg ville likt å få opp en tifo side igjen. Med bilder av tifoene de siste årene. Og under sesongen pluss info om kordan komme i kontakt med tifo gruppen og om planlagte dugnader
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

dudo

Online-innmelding med VISA/MasterCard er et absolutt must. Kanskje en nettbutikk med supporterutstyr òg?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

steinbygger

muligheter for avsteminger. Tenk hvor deilig det hadde vært med en avsteminger bør MIM gå? Ja/Nei. Støtter du "Fotballterrorister? Ja/Nei istedfor å ha ørten sider hvor dette diskuteres. Kunne også vært greit å f.eks bruke dette til å stemme på BB etter hver kamp.

Tore Larsen

Quote from: "dudo"Online-innmelding med VISA/MasterCard er et absolutt must. Kanskje en nettbutikk med supporterutstyr òg?


Dette vil komme i nettbutikken som nå er omtrent klar til bruk hvor cd, klær og medlemskap i førsteomgang blir tilgjengelig, den vil nok "åpnes" før ny nettside er på plass.
Mvh

Tore

Tore Larsen

Quote from: "DJ_ADG"Eg ville likt å få opp en tifo side igjen. Med bilder av tifoene de siste årene. Og under sesongen pluss info om kordan komme i kontakt med tifo gruppen og om planlagte dugnader


Denne siden skulle vært oppe forlengst for å si det sånn. Men det vil komme ny side om Tifo.
Mvh

Tore

Tore Larsen

Quote from: "dudo"Nå vet ikke jeg hvor mye ressurser som er tilgjengelig, men dybdeintervjuer og analyser som f eks finnes på vpn.no ville være veldig bra. Videotek og statistikk som går langt tilbake i tid ville jeg personlig satt veldig pris på.

Hva er grunntanken bak siden? Skal det være en ren informasjonsside for Bataljonen, eller en nyhets-/researchside om Brann?
Mvh

Tore

Klaus_Brann

Quote from: "steinbygger"muligheter for avsteminger. Tenk hvor deilig det hadde vært med en avsteminger bør MIM gå? Ja/Nei. Støtter du "Fotballterrorister? Ja/Nei istedfor å ha ørten sider hvor dette diskuteres. Kunne også vært greit å f.eks bruke dette til å stemme på BB etter hver kamp.


Enig at det kunne vært mulighet for avstemninger, men la nå de som har interesse av å debbattere dette få gjøre det til det uendelige.Det er jo tydeligvis noe som interesserer folk..rart nok.
Men det kunne vært et fint supplement.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Bedre forum med tanke på legge ut bilder osv.
Avstemning ville også vært knall :)

xTaTic

Bataljonen burde bruke siden til mer informasjon om aktiviteter som borteturer ol. Ofte kommer det bare en notis på forsiden om pris og avreise tidspunkt. En litt mer levende side på "bataljonen.no/tur"; kan inneholde:

- Informasjon om kommende turer/aktiviteter samt påmeldingsskjema.
- Bilder referat fra tidligere turer (Samlingssteder, hvordan man ble mottat av hjemmelagets supportere mm.)
- Mulighet for registrerte brukere til å fortelle om sine turer til ulike arenaer, samt legge inn bilder.

Forhåpentligvis vil en slik side "selge" borteturene i regi av bataljonen litt bedre slik at folk får lyst til å hive seg med!

Snublefot

jeg støtter avstemning også.

samt muligheten for å betale BBB-medlemskap online med visa/master..

Stoffi

Avstemming etter hver kamp på banens beste Brannspiller hadde vært noe. Vinneren gjennom en hel sesong kunne fått en eller annen pris i siste seriekamp.


Hva slags type forum blir det? Altså, hvilken programvare? Selv om dere lager fra scratch, bruker dere vel en bestemt programvare.


Men et eget forum for avstemninger kunne jo vært morsomt. Man måtte jo ha tatt det hele med en liten klype salt, men jeg tror det kunne vært bra. Hvis det går til helvete, er det bare til å stenge forumet. Er bare å hake av,  trykke på ok, så er forumet vekk fra allmennheten. :)

Men som dere allerede har sagt dere jobber med, online påmelding er viktig. Det samme gjelder for turer. Kanskje en direkte link inn til billettservice der man kan kjøpe kampbillett?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Tore Larsen

Quote from: "xTaTic"Bataljonen burde bruke siden til mer informasjon om aktiviteter som borteturer ol. Ofte kommer det bare en notis på forsiden om pris og avreise tidspunkt. En litt mer levende side på "bataljonen.no/tur"; kan inneholde:

- Informasjon om kommende turer/aktiviteter samt påmeldingsskjema.
- Bilder referat fra tidligere turer (Samlingssteder, hvordan man ble mottat av hjemmelagets supportere mm.)
- Mulighet for registrerte brukere til å fortelle om sine turer til ulike arenaer, samt legge inn bilder.

Forhåpentligvis vil en slik side "selge" borteturene i regi av bataljonen litt bedre slik at folk får lyst til å hive seg med!


Nå har vi en egen turside i menyen men den burde være mer synlig helt klart, gjerne en liten banner e.l.
At siden kan inneholde mer enn "bare" turen er jeg enig i og ved enkelte anledninger la vi ut litt info om samlingssted osv. Tror helt klart at dette kan med fordel utvikles videre.
Når det gjelder påmelding av tur er en meget god ide som er blitt tenkt på før og når det nå lages ny side skal vi se på muligheter for dette hvordan det kan løses.
Mvh

Tore

Tore Larsen

Quote from: "Stoffi"Avstemming etter hver kamp på banens beste Brannspiller hadde vært noe. Vinneren gjennom en hel sesong kunne fått en eller annen pris i siste seriekamp.


Hva slags type forum blir det? Altså, hvilken programvare? Selv om dere lager fra scratch, bruker dere vel en bestemt programvare.


Men et eget forum for avstemninger kunne jo vært morsomt. Man måtte jo ha tatt det hele med en liten klype salt, men jeg tror det kunne vært bra. Hvis det går til helvete, er det bare til å stenge forumet. Er bare å hake av,  trykke på ok, så er forumet vekk fra allmennheten. :)

Men som dere allerede har sagt dere jobber med, online påmelding er viktig. Det samme gjelder for turer. Kanskje en direkte link inn til billettservice der man kan kjøpe kampbillett?


Når det gjelder forumet vet jeg ikke om det blir laget nytt eller om eksisterende forum blir brukt videre. Et eget forum kun for avstemninger er vel lite trolig blir gjennomført men vet at forumet her støtter en slik funksjon som er blitt brukt før til andre avstemninger.
Mvh

Tore

SKBMiller

bilder fra borteturer og muligheter for å legge bilder enkelt inn på forumet.

høres bra ut emd VISA betaling av medlemskap

Pondan

Muligheter for 1-2-3 års medlemskapsbetaling.. Mister mangen medlemmer med å fornye hvert år.

Heddis

Man kan vel legge ut bilder her.

Tore Larsen

Han mener nok at det bør bli enklere å legge ut bilder på forumet.

I førsteomgang er det viktigste å få stablet en ny funksjonabel nettside på beina og da at eksisterende forumet i førsteomgang blir implmentert i den nye nettsiden. Hva som skjer på et seinere tidspunkt vites ikke.
Mvh

Tore

Pondan

Bildene kan bli litt større også.. Max str bør vere 800x600...

steinbygger

jeg kunne tenkt meg en side som fungerer litt bedre enn dagens hvis man logger seg inn via mobil/wap. Kunne vært greit å kunne bruke siden når man f.eks er på turer osv og ikke hele tiden være avhengig av pc.

Tore Larsen

Er flere som ønsker en "direkte" betalingstjeneste på nettsiden og dette er noe som vil komme og helt klart forenkle ting for både medlemmene og ikke minst for Bataljonen.

Det vil komme en løsning der man kan betale medlemskap hvor bokføring og kontaktinfo (for nye medlemmer) blir direkte oppdatert i medlemsdatabasen.
På tursiden vil man kunne betale turen(e) med kort. Dette vil bidra til mindre kontantstrøm både for våre medlemmer og for Bataljonen.

Vi ser også på en løsning på medlemsweb der medlemmene selv kan oppdatere sine kontaktinfo som feks adresseendring. På medlemsweben vil man også kunne se status på medlemskap, medlemskort osv.

Nettbutikken er ferdig  og her kan man kjøpe klær, cd, medlemskap etc.

Ny mailingliste vil også komme på plass.

Andre ting? Bare å poste her vettu !
Mvh

Tore

skb!

En bitteliten detalj som hadde fått vært greit å rette på er at hvis du går inn på en debatt bør du komme til den siste siden i debatten, ikke side 1 av 52. Flisespikkeri, men likevel.

Ellers er det mange spennende ideer, geder meg til det bir ny nettside.
Skal man foresten begynne å legge ut bilder fra Stadion under kamper igjen? De siste bildene er jo fra våren 2006.

Klaus_Brann

Quote from: "skb!"En bitteliten detalj som hadde fått vært greit å rette på er at hvis du går inn på en debatt bør du komme til den siste siden i debatten, ikke side 1 av 52. Flisespikkeri, men likevel.

Ellers er det mange spennende ideer, geder meg til det bir ny nettside.
Skal man foresten begynne å legge ut bilder fra Stadion under kamper igjen? De siste bildene er jo fra våren 2006.


Jeg har ikke veldig greie på data, så andre må svare på hva som er forskjellen. Men jeg kommer direkte inn på siste side...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Det er jo bare å trykke på sidetallet i stedet for selve linken. Da kommer man på siste side.

Jeg for min del kunne tenkt meg en funksjon der man også kunne sett alle innleggene. Slik man kan på f.eks. VGD.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "skb!"En bitteliten detalj som hadde fått vært greit å rette på er at hvis du går inn på en debatt bør du komme til den siste siden i debatten, ikke side 1 av 52. Flisespikkeri, men likevel.

Som du sikkert vet så har tråder med nye poster siden sist innlogging en liten orange firkant på siden. Dersom du trykker på denne orange saken så blir du sendt til første uleste post i den tråden.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

C@Bøe_79

Quote from: "Pondan"Muligheter for 1-2-3 års medlemskapsbetaling.. Mister mangen medlemmer med å fornye hvert år.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Xminator

Større bilder og støtte for å legge ut Flash-snutter fra for eksempel Youtube.

Romani3

Forum med avstemninger/meningsmålinger og avatarer.

Bildegallerier. Flere forskjellige. Kanskje sånn et med bilder tatt fra kamp av en spesiell fotograf som Bataljonen bør ha. Et med bilder fra turer osv. Med mulighet for at medlemmer kan laste opp egne bilder/filmklipp fra kamper, turer, arrangementer, tifodugnader, tifo osv. Noe sånt.

Filmer fra Stadion. Sånne som ligger på You Tube f.eks.

Egen innlogging for BBB-medlemmer, registrert med eget navn, kun mulig med en profil, men nick for forumet, kanskje ekstra fordeler som kan lokke folk litt osv.

Bilder på siden e være viktig. Det e liksom for få bilder på denne her.


Bare noen tanker..
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

howie


Tore Larsen

Quote from: "cola_boy"


I førsteomgang blir det ikke nytt forum, ny side og og funksjoner der blir førsteprioritert. Men skal ærlig innrømme at dagens forum ikke er noe bra så dette bør sees på i ettertid.
Mvh

Tore

Tore Larsen

Kan nå informere dere om at vi nå mest sannsynlig ila uken begynner arbeidet med å lage ny side, så nå begynner ting å skje :)
Mvh

Tore

2rB

Syns dette vart litt svart-hvitt, og litt lite rødt...

Er det ein meining i dette, eller ?

Fikk liksom ikkje noen Brann-feeling av det...

tr0Ndemann

Liker denne siden meget godt, men en ny side hadde vært topp!

Kanskje vi kunne innføre noe morsomt, som ukentlig kampresultat-tipping? Kunne ha hatt en egen side for det, der folk kunne stemme ukentlig, der man kanskje kunne tjene poeng for de gangene man har rett, der den med flest poeng ved sesongslutt kunne fått en liten premie?

En annen ting kunne være reportasjer fra kampene, hvis noen her føler for å skrive inn meninger om kampen, hvem som spilte, resultatet, alt det der.

Bare noen forslag fra min side. Håper på tippesiden - hadde vært knallgøy.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

2rB


Tore Larsen

Quote from: "2rB"Syns dette vart litt svart-hvitt, og litt lite rødt...

Er det ein meining i dette, eller ?

Fikk liksom ikkje noen Brann-feeling av det...


Hva tenker du på nå ??
Mvh

Tore

Tore Larsen

Quote from: "tr0Ndemann"Liker denne siden meget godt, men en ny side hadde vært topp!

Kanskje vi kunne innføre noe morsomt, som ukentlig kampresultat-tipping? Kunne ha hatt en egen side for det, der folk kunne stemme ukentlig, der man kanskje kunne tjene poeng for de gangene man har rett, der den med flest poeng ved sesongslutt kunne fått en liten premie?

Dette har vi hatt tidligere, både kamptipping og tabelltipping og dette ønsker vi å videreføre på den nye siden.

QuoteEn annen ting kunne være reportasjer fra kampene, hvis noen her føler for å skrive inn meninger om kampen, hvem som spilte, resultatet, alt det der.

Dette er noe vi også ønsker, kampreferat fra både hjemmekamper og borteturer. Vi har fått respons på "blogg annonsen" og kommer til å prøve å få tak i personer som kan skrive bla kampreferater.
Bare noen forslag fra min side. Håper på tippesiden - hadde vært knallgøy.
Mvh

Tore

olebrann3

vet ikke om det er sakt før men avstemninger om saker og ting og hadde vært greit.

Ellers så kamptipping, hvem scorer det første målet, hvem blir toppscorer, hvem blir råtassen, tabelltipping, hvem blir banens beste, hvem scorer høyest på børsen gjennom hele året. Så kan man få poeng fra alle de og den med mest vinner 1 års medlemskap eller 1 drakt eller 1 partukort eller noe sånt.

2rB

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "2rB"Syns dette vart litt svart-hvitt, og litt lite rødt...

Er det ein meining i dette, eller ?

Fikk liksom ikkje noen Brann-feeling av det...


Hva tenker du på nå ??


Forstod du ikkje det ???
He, he... Har visst dotte ut ein setning der...

Tenkte på bildet på toppen av sida...

Tore Larsen

Quote from: "2rB"
Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "2rB"Syns dette vart litt svart-hvitt, og litt lite rødt...

Er det ein meining i dette, eller ?

Fikk liksom ikkje noen Brann-feeling av det...


Hva tenker du på nå ??


Forstod du ikkje det ???
He, he... Har visst dotte ut ein setning der...

Tenkte på bildet på toppen av sida...


Bildet vil ikke ligge der lenge uansett nå som ny side er under utarbeidelse.
Mvh

Tore

Tore Larsen

Quote from: "cola_boy"


Først og fremst er ny nettside førsteprioritet. Men mer enig i at forumet ikke er "up-to-date" så dette får vi se på etterhvert.
Mvh

Tore

Speedy

Vet ikke om det er nevnt, men jeg savner titler under nickene. Synes det er litt sjovt med slike.

For de som er usikker på hva jeg mener se her: http://www.redcafe.net/showthread.php?t=152984

Man kunne f. eks få en ny tittel etter et hvis antall poster el. l.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

TroBlo

Noen som vet når det kommer ny og modernisert webside for bataljonen?
Hansa felt C

Tifo-gruppen

Uten at jeg kan fortelle deg en nøyaktig dato så skal nettsiden være rett rundt hjørnet. DEt er visst bare små detaljer som gjenstår før vi kan få nettsiden opp og gå.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Brannfrelst

Quote from: "Tifo-gruppen"Uten at jeg kan fortelle deg en nøyaktig dato så skal nettsiden være rett rundt hjørnet. DEt er visst bare små detaljer som gjenstår før vi kan få nettsiden opp og gå.

Mvh Morten


Syns jeg har hørt det før..
2.10.07-Gullet kom hem!

Northside

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Tifo-gruppen"Uten at jeg kan fortelle deg en nøyaktig dato så skal nettsiden være rett rundt hjørnet. DEt er visst bare små detaljer som gjenstår før vi kan få nettsiden opp og gå.

Mvh Morten


Syns jeg har hørt det før..


Har hørt den før jeg også. Men nå har jeg sett den nye siden og det jobbes med å fylle den opp med stoff og skriverier.

Klaus_Brann

Quote from: "Speedy"
For de som er usikker på hva jeg mener se her: http://www.redcafe.net/showthread.php?t=152984


Gå inn der å se, nr. 4 fra toppen, med ikke mindre enn 46, 544 poster siden juli 2004!Fyren må jo bo på forumet...Regner egentlig med at det Stråmyhr...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SoppeLoppe

Egen del for bataljonen øst og vest osv? med info ang hva som skjer rundt de stedene, egne om hvordan dem kan få seg på kampene i nærheten osv?.. Jeg flytter til Oslo nå på folkehøgskole liksom men vil prøve å få med meg bortekampene i det området så det hadde vært noe bra å ta med..

Ellers mer bilder fra de foskjellige kampene og borteturene.. sammarbeide med dem som reiser på borteturen i regi av bataljonen og samle opp bilder - evt der vi som reiser kan kanskje legge ut bilder selv?
Og for den saks skyld at dem som reiser kan skrive hva de syns var bra eller dårlig med denne turen hehe..

På sanger f.eks, hva med å også få inn melodi der vi kan trene på de nye og huske dem gamle?

Egen CHAT der under kampene går det ann for de som ikke får vært på kampen å prate med andre som sitter hjemme og ser den.. dele ting dem ser osv live med en gang, bør også kunne fungere over mobil..

At dem som er medlem i bataljonen får noe eget her inne, noe som har med nicket å gjøre f.eks.. altså hvem som helst kan jo melde seg inn her så man ser egentlig ikke hvem som er medlem i bataljonen og hvem som ikke er.. Mer for dem som er medlem på siden.. hehe

Ellers ser det vel ut som dem over har fått med seg det meste! Gleder meg til den nye siden:D og nå: klar for Vålerenga - Brann

"Uansett hvor jeg bor, eller hva jeg går med, så er jeg fornøyd så lenge jeg vet hva hjertet mitt banker for..Brann<3"
-Anne aka SoppeLoppe--

"Hjertet står mest i Brann, når man støtter dem, og de vinner" - Kommentar fra Brann - Vif kampen!

Klaus_Brann

Tenkte på at det hadde vært artig med noe på den nye nettsiden som ga oversikt over Brann sine treningstider, for de som evt. måtte ha lyst til å dra å se..
Er det leneg igjen før ny side er oppe og går??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tore Larsen

Quote from: "Klaus_Brann"Tenkte på at det hadde vært artig med noe på den nye nettsiden som ga oversikt over Brann sine treningstider, for de som evt. måtte ha lyst til å dra å se..
Er det leneg igjen før ny side er oppe og går??


Kan plutselig komme til uken:)
Mvh

Tore

Go Up