• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Situasjonen i Brann rett før seriestart

Started by KenFeltZ, March 21, 2007, 18:32:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Prudi

Du får ikke en kvalitets midtstopper for prisen vi betalte for Solli. Viking betalte like mye for Børre Steenslid. Et ubeskrevet blad med hovedsaklig erfaring fra Adecco-ligaen.

Brann prøvde seg på en danske men fikk 15 millioner slengt i fleisen.

jako

Ironisk nok kan Rosenborg nå hente den kvalitetsstopperen etter at de solgte Solli til oss. Vi har jo ingenting når det gjelder kontanter.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Dukker den riktige stopperen opp så har Brann penger. Verre er det ikke.

4-2-3-1 ser ut til å være begravet. Trolig mest fordi vi har 5 skadefrie spisser.

tormi

Quote from: "Xminator"Dukker den riktige stopperen opp så har Brann penger. Verre er det ikke.

4-2-3-1 ser ut til å være begravet. Trolig mest fordi vi har 5 skadefrie spisser.


Hvor fårdu det fra - har ikke lest det noe sted.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Kjell249

Jeg har også en følelse av at vi for det meste kommer til å spille 4-4-2. Noe av grunnen til at 4-2-3-1 ble innført var at vi manglet en høyrekant som fungerte i 4-4-2, spesielt i kamper hvor vi ikke dominerer.

Dette med spilletid tror jeg ikke kommer til å bli et problem på midtbanen. Tror Huseklepp innser sine begrensninger i bortekamper, og vanskelig hjemmekamper. Huseklepp kommer til å spille han, i kamper hvor vi skal styre spillet. Når det gjelder sentrale midtbanen, så kommer bakke til å være skadet i starten av sesongen. Og å ha 3 spillere å rullere på (MA, Bakke, Gashi), når det kommer skader, karantener er akkurat nok til at det ikke blir syting.

På ventresiden er det også 3 spillere som deler på 2 plasser (Hanstveit, Corrales, PVM). Siden Corrales er ny og kommer seint synes han sikkert det er greit å sitte litt på benken i starten. Med skader og karantener, som PVM sikkert kommer til å få flere av så tror jeg heller ikke her det kommer til å bli noe problem.

Det eneste problemet angående spilletid og syting tror jeg kommer blant spissene. 5 stk (Helstad, Sæternes, Winters, TFL, Memelli). Selv om vi spiller med 2 stk, så tror jeg Memelli skal slite for å få noe spilletid i det heletatt i 07. Og hvis ikke fotballforståelsen, og bevelgelsesmønsteret bedrer seg radikalt, så tror jeg det blir klubbskifte på Migen til sommeren.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

bulldog

håper ihvertfall at vi spiller 4-4-2, denne diamantformasjonen har vært prøvd og feilet gang på gang tidligere. de eneste gangene det har fungert er jo i sesongens royal league med de fleste faste ute av laget.
bulldog

Belfort

Quote from: bulldoghåper ihvertfall at vi spiller 4-4-2, denne diamantformasjonen har vært prøvd og feilet gang på gang tidligere. de eneste gangene det har fungert er jo i sesongens royal league med de fleste faste ute av laget.[/quot

4-4-2 vil være diamtant formasjonen. Slik jeg har forstått det vil de i stedet for en flat midtbanefirer spille med en fremskutt midtbane og en liggende lavt og vingene vil trekke mer inn enn før. Dette setter store krav til backene som må komme på løp ellers blir det lite flankespille.

Xminator

Quote from: "tormi"Hvor fårdu det fra - har ikke lest det noe sted.


Først og fremst fordi vi har to treningskamper igjen til å trene på systemet. Om vi starter med 4-4-2 de to siste treningskampene, så er jeg 100% sikker på at vi starter i 4-4-2 mot Stabæk også.

Botch

Slik jeg ser det vil vi først i år virkelig få se om Mjelde har gode taktiske evner.

Vi har for første gang i mims tid en stall hvor de fleste spillerne på benken holder tilnærmet likt nivå som de på banen, men hvor stallen besitter ulike kvaliteter.

Vi har muligheten til å komponere mange slagkraftige konstallasjoner for ulike kamper.

Jeg er egentlig veldig fornøyd med stallen, men skulle som de fleste andre også ønske at vi fikk inn en solid og erfaren stopper.

jako

Quote from: "Xminator"Dukker den riktige stopperen opp så har Brann penger. Verre er det ikke.

4-2-3-1 ser ut til å være begravet. Trolig mest fordi vi har 5 skadefrie spisser.


Hvor kommer disse pengene fra? Hardball sitter jo ikke på en utømmelig lommebok heller.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Kjell249

Når har vel ikke hardball brukt så mye penger netto de siste årene, etter de fikk penger for Scharner (Investerte 4M fikk tilbake 16M) og Soma. Ved årskiftet 05-06 hadde Hardball en egenkapital på 17,6 millioner kroner. Penger ved salg går inn som egenkapital. Så det er vel strengt tatt ikke pengene det står på, men noen ganger viljen. Vil investere i spillere som har mulighet for å gi en avkastning.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Stikkordet her er som X skriver; den riktige stopperen.
Ung, lovende med videresalgspotensiale.
Rød makt på Hansa

Fabregas

Quote from: "Nixon"Stikkordet her er som X skriver; den riktige stopperen.
Ung, lovende med videresalgspotensiale.


Eller 30 år, med rutine og god nok til at vi vinner gull i år!
i etterpåklokskapens nav hadde vel Børre Steenslid vært en kjempeforsterkning, men neida, Brann sov, som vanlig. Han er i alle fall akkurat det DU ville hatt.

Nixon

Quote from: "Fabregas"
Quote from: "Nixon"Stikkordet her er som X skriver; den riktige stopperen.
Ung, lovende med videresalgspotensiale.


Eller 30 år, med rutine og god nok til at vi vinner gull i år!
i etterpåklokskapens nav hadde vel Børre Steenslid vært en kjempeforsterkning, men neida, Brann sov, som vanlig. Han er i alle fall akkurat det DU ville hatt.


Vi snakker ikke her om hva jeg vil ha.
Men hva som kan få Hardball til å åpne pengesekken. Og IAO-saken viste vel tydelig at de ikke ser etter rutinerte 30-åringer.
Rød makt på Hansa

Mr_Soma

Synes de kunne inngått en klausul der med Brann, at de hentet IAO mot at de mottok en millionsum hvis det ble gull/CL under kontraktstiden hans.

Go Up