• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann og talenter.

Started by Bossmann, March 19, 2007, 20:36:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bossmann

Jeg ser med stor glede at Brann har tatt med talenter på treningsleiren i Nederland. I for seg ikke noe nytt i at Brann gjør dette, men med en sportslig leder som har talentarbeid som hjertesak så kan det vel kanskje for engangskyld bære frukter?

Veldig positivt at rutinerte spillere går ut og roser yngre fremadstormende spillere.

Har bergensfotballen endelig noe på gang i talentarbeidet? Begynner samtidig Branngymnaset å produsere fremtidige brannstjerner på samlebånd eller er dette bare det samle gamle maset om talentene som råtner på rot og forsvinner?

Har sinsykt lyst på en god ungdom i førsteelveren!!

Hva sier dere, er det realistisk å få inn noen gode ungdommer blant blaserte stjerner?

------------------------------------------------------------------------------
1, 2, 3, på det fjerde skal det skje. Bergen by skal brenne på ny.

Scally

Sto en reportasje om han Solli, midstoppertalentet som ble skrytt opp i skyene som gjerne kan bli noget ?

sydnes76

Realistisk er det nok. Jeg leste med glede om Bengt sæternes som ville ha med Alexander Solli. Ingenting hadde vært bedre om gutten seilte rett inn som midtstopper blant de 11 utvalgte. En 17åring (snart 17) fra Bergen som kunne løst midtstoppersituasjonen vår ville vært supersnadder.

             Opdal

Hanstveit-Solli-ørn1-dahl

Moen-Andresen-Bakke-Solli

          Helstad-TFL

Benken: Sæternes, winters, ørn2, ørn3, Ramiro, gashi, torbjørnsen.

Sikkert mange som er uenig i den lagoppstillingen, men men. Jeg er vel i overkant optimistisk, men mye bra i det siste.

dudo

Nylig 17, mener du vel! ;-p Uansett veldig overraskende at en så sindig og stille mann som Bengt uttaler seg i så positive ordelag om Solli!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

sydnes76

Quote from: "dudo"Nylig 17, mener du vel! ;-p Uansett veldig overraskende at en så sindig og stille mann som Bengt uttaler seg i så positive ordelag om Solli!


Ja det stemmer vel det. Tok en sjanse :)

Doffen85

Quote from: "sydnes76"Realistisk er det nok. Jeg leste med glede om Bengt sæternes som ville ha med Alexander Solli. Ingenting hadde vært bedre om gutten seilte rett inn som midtstopper blant de 11 utvalgte. En 17åring (snart 17) fra Bergen som kunne løst midtstoppersituasjonen vår ville vært supersnadder.

             Opdal

Hanstveit-Solli-ørn1-dahl

Moen-Andresen-Bakke-Solli

          Helstad-TFL

Benken: Sæternes, winters, ørn2, ørn3, Ramiro, gashi, torbjørnsen.

Sikkert mange som er uenig i den lagoppstillingen, men men. Jeg er vel i overkant optimistisk, men mye bra i det siste.



Du vil altså ikke ha med Huseklepp på benken en gang? Tror det er dumt å avskrive Huseklepp fordi Solli har kommet til klubben, for tror Huseklepp har mye mer å bidra med på hjemmebane når Brann skal spille underholdene og angripe...

Xminator

Quote from: "dudo"Nylig 17, mener du vel! ;-p Uansett veldig overraskende at en så sindig og stille mann som Bengt uttaler seg i så positive ordelag om Solli!


Sæternes posisjonerer seg for ny kontrakt og kapteinsbind om Andresen hopper av toget (eller hva Mjelde kaller fotball-laget vår for tiden).

Spørsmålet er vel likevel om Solli(jr/2) har fysikken til å spille tippeligafotball. Trening er en ting, noe helt annet når 200 kg tippeliga-angrep har bestemt seg for å score mål. Løsningen ligger nok i så mye trening som mulig med Brann og spill for en lokal 2. eller 3. divisjonsklubb.

Erlend

Quote from: "Xminator"
Quote from: "dudo"Nylig 17, mener du vel! ;-p Uansett veldig overraskende at en så sindig og stille mann som Bengt uttaler seg i så positive ordelag om Solli!


Sæternes posisjonerer seg for ny kontrakt og kapteinsbind om Andresen hopper av toget (eller hva Mjelde kaller fotball-laget vår for tiden).

Spørsmålet er vel likevel om Solli(jr/2) har fysikken til å spille tippeligafotball. Trening er en ting, noe helt annet når 200 kg tippeliga-angrep har bestemt seg for å score mål. Løsningen ligger nok i så mye trening som mulig med Brann og spill for en lokal 2. eller 3. divisjonsklubb.

han spiller jo for Vadmyra, som er fra Loddefjord eller noe.  Antar at han bÃ¥de trener og spiller kamper med de

Nixon

Begynner folk å fabulere om at Solli2 skal løse stopperproblemet vårt?
Det tror jeg blir noen år til.

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor det vekker oppsikt at Sæternes uttaler seg seg. Kanskje han var den eneste som ble spurt?
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: "Xminator"Sæternes posisjonerer seg for ny kontrakt og kapteinsbind om Andresen hopper av toget


Ved å uttale seg til media? Tror nok den godeste Bengten vet at det er langt bedre måter å forholde seg til Monsen på.

Og Nixon; jeg synes det vekker litt oppsikt. Han er ikke blant de mest taletrengte i intervju, snarere tvert imot så svarer han helst enstavelsesord. At han sier nok om en hospitant til at en artikkel kan baseres på det er oppsiktsvekkende i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

QuoteAt han sier nok om en hospitant til at en artikkel kan baseres på det er oppsiktsvekkende i mine øyne


Bengten er tydeligvis i godt humør om dagen; snakker i flere stavelser og klemmer på Solli. Kanskje det er fraværet av sutre-Miller som får opp humøret?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

En Sæternes i perlehumør er youtube-materiale!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BRANN gutten fra Os!

RANN<3

dudo

Dette er vel mer et rop om et eller annet talent! Uvitende som jeg er hadde jeg ikke hørt om Solli før for en mnd siden. Nå er jeg hellig overbevist om at han blir vår Gerrard... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

eriksen_30

Et talent e den riktige beskrivelsen her, ikkje forsterkning til stallen osv. Gutten har bare spillt 3 kamper i 3. div. Få han inn på hospitering gjevnlig i første omgang og ta det der ifra til neste år... har nok alle parter godt av

Stoffi

Quote from: "Xminator"
Quote from: "dudo"Nylig 17, mener du vel! ;-p Uansett veldig overraskende at en så sindig og stille mann som Bengt uttaler seg i så positive ordelag om Solli!


Sæternes posisjonerer seg for ny kontrakt og kapteinsbind om Andresen hopper av toget (eller hva Mjelde kaller fotball-laget vår for tiden).

Spørsmålet er vel likevel om Solli(jr/2) har fysikken til å spille tippeligafotball. Trening er en ting, noe helt annet når 200 kg tippeliga-angrep har bestemt seg for å score mål. Løsningen ligger nok i så mye trening som mulig med Brann og spill for en lokal 2. eller 3. divisjonsklubb.



NÃ¥r Erik "Skinny" Huseklepp greier det, da greier alle det. ;)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Snublefot

letter å være skinny når du skal snike deg forbi en stor spiller, en å være skinne når du skal stoppe den samme store spilleren fra å "snike" seg forbi deg...

tormi

Ja det er vel åpenbart at forskjellige posisjoner på banen krever forskjellige fysiske formater. Er jo mange vinger som er små og spinkle - se på Aron Lennon i Tottenham. Han er jo nesten dverg (har ikke noe imot dverger bare så det er sagt). Han er jo sjukt dyktig, rask og har en enorm balanse.

Stiller seg litt annerledes med en midtstopper. Det er fryktelig mye riving og sliting i feltet og da er det vektig (<- hihi) å ikke være alt for lett.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Corran

Tror det er viktig at Brann får han inn i stallen slik at ikke noen andre snapper ham opp. Trene med Brann en til to ganger i uken og kamp og trening med Vadmyra resten av tiden.
ville jo vært skandale om han ble snapept opp av en konkurent eller et eller annet profflag uten at Brann har eier interesser i ham.

hvor blir det forresten av disse spillerene en hører om hvert år forsvinner til England i ung alder. Hører aldri at noen av dem slår igjennom. I alle fall ikke siden Rise
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: "tormi"Ja det er vel åpenbart at forskjellige posisjoner på banen krever forskjellige fysiske formater. Er jo mange vinger som er små og spinkle - se på Aron Lennon i Tottenham. Han er jo nesten dverg (har ikke noe imot dverger bare så det er sagt). Han er jo sjukt dyktig, rask og har en enorm balanse.

Stiller seg litt annerledes med en midtstopper. Det er fryktelig mye riving og sliting i feltet og da er det vektig (<- hihi) å ikke være alt for lett.


Er Sigurdsson så vannvittig mye tyngre enn Solli da??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mr_Soma

Om stilken Hangeland kan så kan alle...

dingsy

Hvordan foregår egentlig det Brann gymnaset? Har vi junior lag nå egentlig?

tormi

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "tormi"Ja det er vel åpenbart at forskjellige posisjoner på banen krever forskjellige fysiske formater. Er jo mange vinger som er små og spinkle - se på Aron Lennon i Tottenham. Han er jo nesten dverg (har ikke noe imot dverger bare så det er sagt). Han er jo sjukt dyktig, rask og har en enorm balanse.

Stiller seg litt annerledes med en midtstopper. Det er fryktelig mye riving og sliting i feltet og da er det vektig (<- hihi) å ikke være alt for lett.


Er Sigurdsson så vannvittig mye tyngre enn Solli da??
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

Ideelt sett bør han spille på midtbanen i 2. divisjon til han fyller 20. Deretter en sesong som stopper i 1. divisjon for å bevise nivået, og eliteseriefotball fra 22 år.

dudo

Det er da overhodet ingen grunn til å la folk gå gradene helt til de er 22 år gammel! Mer enn nok av folk i langt bedre ligaer enn TL som har prestert på et jevnt, høyt nivå før de fyller 20. Dette med at man skal ha så forbannet mye erfaring på lavere nivå før man får prøve seg i toppen er typisk norsk tankegang, og vi er ikke akkurat av de beste på talentutvikling...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: "Xminator"Ideelt sett bør han spille på midtbanen i 2. divisjon til han fyller 20. Deretter en sesong som stopper i 1. divisjon for å bevise nivået, og eliteseriefotball fra 22 år.


hvorfor i alle dager skal han spille midtbane i 2 div til han fyller 20? tviler sterkt på at han blir en bedre midtstopper av det
hva i alle dager er ideelt med det?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

jako

Quote from: "Xminator"Ideelt sett bør han spille på midtbanen i 2. divisjon til han fyller 20. Deretter en sesong som stopper i 1. divisjon for å bevise nivået, og eliteseriefotball fra 22 år.


Hvorfor det?

Kan du ikke utdype dette litt mer? I all fall komme med noen gode argumenter hvorfor?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Forøvrig en meget god artikkel fra BT-Strand angående talentutvikling. Kommer med masse gode argumenter og gode ideer på hvordan det kan gjøres.

http://fotball.bt.no/kommentar/article77385.ece

Aldri for sent for Langeland å ta noen kveldskurs i krinkelkroken med hr.Strand.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Klaus_Brann

Quote from: "Corran"
Quote from: "Xminator"Ideelt sett bør han spille på midtbanen i 2. divisjon til han fyller 20. Deretter en sesong som stopper i 1. divisjon for å bevise nivået, og eliteseriefotball fra 22 år.


hvorfor i alle dager skal han spille midtbane i 2 div til han fyller 20? tviler sterkt på at han blir en bedre midtstopper av det
hva i alle dager er ideelt med det?


Fordi i Norge er det sånn!
Det er ikke lov å bli noe særlig god før man fyller 20, og man skal i alle fall ikke spille på TL nivå, man trenger å utvikles leeenge i lavere divisjoner.
Og man skal helst ikke tenke på å konkurrere før man er blitt junior.
Det handler KUN om å delta..Det er ikke langt i fra i alle fall..Latterlig..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jako

Den der kjøper jeg ikke helt Klaus. Hvor henter så engelske klubber norske talenter langt ned i årskullene? De har jo null betenkeligheter med å slippe de til på toppnivå. Og det i konkurranse med meget veletablerte spillere. Så det blir litt for enkelt spør du meg.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Klaus_Brann

Quote from: "jako"Den der kjøper jeg ikke helt Klaus. Hvor henter så engelske klubber norske talenter langt ned i årskullene? De har jo null betenkeligheter med å slippe de til på toppnivå. Og det i konkurranse med meget veletablerte spillere. Så det blir litt for enkelt spør du meg.


Det var satt litt på spissen av ting Jako. Men du kan vel ikke nekte for at vi er ganske sære når det kommer til slike ting i Norge, i sammenligning med en del andre land??
Jeg skal gi deg en GOD sammenligning:-) ta f.eks. de sportsdanserne (tror det heter det) i Russland, hvor de blir blodtrent fra før de knapt kan gå, sånt skjer aldri i Norge, uansett idrett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jako

Jeg skjønte jo hva du mente, men de hindrer jo oss ikke i å satse på 15-16 åring. Så vidt meg bekjent finnes det ingen regler på at gutter i den alderen ikke skal få lov til å spille på toppnivå.

Det hadde selvsagt vært bedre å drevet med spissing enda tidligere. Og det er nok litt vanskelige som du påpeker. Men å vente til man er 22 kan jeg ikke forstå.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Klaus_Brann

Quote from: "jako"Jeg skjønte jo hva du mente, men de hindrer jo oss ikke i å satse på 15-16 åring. Så vidt meg bekjent finnes det ingen regler på at gutter i den alderen ikke skal få lov til å spille på toppnivå.

Det hadde selvsagt vært bedre å drevet med spissing enda tidligere. Og det er nok litt vanskelige som du påpeker. Men å vente til man er 22 kan jeg ikke forstå.


Det hindrer oss ikke nei, men hvor ofte i Norge skjer dette?Skulle ønske man  kunne gjort dette litt oftere i alle fall. De klarer det jo i andre land, og vi har vel bra talenter her og inne i mellom..
Nei, jeg håper ikke det er særlig seriøst ment fra Xminator..
Hvis han heller hadde skrevet en sesong som stopper i 1.divisjon som 16-17 åring, for så å ta steget opp så..Men da må han bli satset på i TL, ikke kun 2 cupkamper..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jako

Vi må tørre å gi de sjansen på høyeste nivå så tidlig som mulig. Og gi de lov til å mislyktes. Er meget bekymret for Huseklepp nå etter at Solli har ankommet. At Brannpublikumet er så negativt innstilt til yngre spillere er en myte. Opdal har aldri klaget over dette, selv om noen hevder det.

At det var seriøst fra Xminator skal du ikke se vekk i fra. Er vel få som er like negative som han til talentutvikling. Muligens Langhår er nesten like ille.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"Vi må tørre å gi de sjansen på høyeste nivå så tidlig som mulig. Og gi de lov til å mislyktes. Er meget bekymret for Huseklepp nå etter at Solli har ankommet.


Det der funker kanskje dårligst i Bergen av alle steder. Selv om vi skulle ønske det for talentene sin skyld. Jeg ser ikke for meg at hverken supportere eller presse har tålmodighet til å la en unggutt prøve og feile mens det sitter etablerte spillere på benken.
Det tok f.eks. ikke lang tid før den første dra-inn-klippekortet-til-Huseklepp-tråden var på plass rundt seriestart i fjor.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "jako"Vi må tørre å gi de sjansen på høyeste nivå så tidlig som mulig. Og gi de lov til å mislyktes. Er meget bekymret for Huseklepp nå etter at Solli har ankommet. At Brann er så negativt innstilt til yngre spillere er en myte. Opdal har aldri klaget over dette, selv om noen hevder det.

At det var seriøst fra Xminator skal du ikke se vekk i fra. Er vel få som er like negative som han til talentutvikling. Muligens Langhår er nesten like ille.


Er det en myte?
Hvor mange, hvor mye har yngre spillere sluppet til?
Huseklepp er vel blant de som har sluppet til mest, og det sier vel sitt om saken..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

For at man skal slippe unge spillere til så må jo de være mere enn ung, de må jo være lovende. I Norge så er det svært lenge mellom hver gang man ser en 17-18 åring i TL. Om dette skyldes feighet fra klubbene eller mangel på talenter vet jeg ikke, men heller nok mot at det er en kombinasjon.
ons Ivar skal hem...

sydnes76

Quote from: "dudo"Dette er vel mer et rop om et eller annet talent! Uvitende som jeg er hadde jeg ikke hørt om Solli før for en mnd siden. Nå er jeg hellig overbevist om at han blir vår Gerrard... ;-p


Haha, amen til det. Men etter det jeg har hørt så er Solli et ekstremt talent. Og når flere spillere på Brann (ikke bare Bengt) mener vi bør hente han allerede nå så stoler jeg på det. De har jo tross alt spilt med han. Han skal være fysisk sterk for alderen og i tillegg meget rask (noe jeg digger villt hos midtstoppere - ørn1 :)) - Hvorfor ikke prøve sier nå jeg. Få han med allerede nå så kan han spille når han er 18 i 2008 sesongen. Stadion er ferdig og de gode årene starter for alvor!

TrulsVikane

Syns folket her glemmer at innbyggertallet i Norge(ca 5mill) er meget lite i forhod til f.eks byen London(ca 12mill) Så jeg tror det går på manglende talenter og ikke or dorligt arbeid av klubbene
kte lidenskap har et navn: BRANN

jako

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "jako"Vi må tørre å gi de sjansen på høyeste nivå så tidlig som mulig. Og gi de lov til å mislyktes. Er meget bekymret for Huseklepp nå etter at Solli har ankommet. At Brann er så negativt innstilt til yngre spillere er en myte. Opdal har aldri klaget over dette, selv om noen hevder det.

At det var seriøst fra Xminator skal du ikke se vekk i fra. Er vel få som er like negative som han til talentutvikling. Muligens Langhår er nesten like ille.


Er det en myte?
Hvor mange, hvor mye har yngre spillere sluppet til?
Huseklepp er vel blant de som har sluppet til mest, og det sier vel sitt om saken..


Jeg mente selvsagt publikummet. DÃ¥rlig formulering:)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"Vi må tørre å gi de sjansen på høyeste nivå så tidlig som mulig. Og gi de lov til å mislyktes. Er meget bekymret for Huseklepp nå etter at Solli har ankommet.


Det der funker kanskje dårligst i Bergen av alle steder. Selv om vi skulle ønske det for talentene sin skyld. Jeg ser ikke for meg at hverken supportere eller presse har tålmodighet til å la en unggutt prøve og feile mens det sitter etablerte spillere på benken.
Det tok f.eks. ikke lang tid før den første dra-inn-klippekortet-til-Huseklepp-tråden var på plass rundt seriestart i fjor.


So fucking what? Det store flertallet støtter jo fyren, og Huseklepp har jammen meg ikke fått mye pes i pressen. Det er langt verre for en Keeper, og det gikk jo greit med Opdal.

Karadas, Valencia, Knarvik og Hanstveit er alle gode eksempler på unge spillere som klarte seg helt fint i Brann fra de var meget unge. Faktisk så etterspør jo pressen slike spillere. At treneren får pes er jo ikke komme vekk i fra uansett hvem som spiller.

At det kommer små klikker inne på et lite forum er jo ikke til å komme vekk i fra, men de drukner jo i mengden på Stadion likevel.

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor folk som sier selv de er så utrolig stolt av å komme fra Bergen er så negativ til å satse mer på sine egne.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "TrulsVikane"Syns folket her glemmer at innbyggertallet i Norge(ca 5mill) er meget lite i forhod til f.eks byen London(ca 12mill) Så jeg tror det går på manglende talenter og ikke or dorligt arbeid av klubbene


Hvorfor har Island så mange utenlandsproffer da? Det er jo mindre innbyggere der enn i Bergen med omegn.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"So fucking what? Det store flertallet støtter jo fyren, og Huseklepp har jammen meg ikke fått mye pes i pressen.


Men nå fikk ikke Huseklepp spille mye heller i fjor. Hvis han skulle fått prøve og feilet gjennom hele sesongen hadde pipen fått en annen lyd. Da tror jeg ikke det bare hadde vært en liten klikk på et forum. Det er rett og slett ikke tålmodighet for slikt i Bergen. Her må man prestere fra dag en.

Bare for å ha sagt det. Jeg er på ingen måte imot å satse på lokale talenter. Men jeg tror det må en holdningsendring til blant supporterne. For det er ikke til å komme forbi at de lokale spillerne får mye mer pes enn de importerte. Vi kan være svært stolte av de når de debuterer og presterer. Men det skal ikke mye feil til før stemningen snur helt.

Du nevner Valencia. Han ble vel mer eller mindre mobbet til dårlig selvtillit og dårlig spill. Selv etter at han hadde prestert bra noe år. Det forteller litt.
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: "jako"
Quote from: "TrulsVikane"Syns folket her glemmer at innbyggertallet i Norge(ca 5mill) er meget lite i forhod til f.eks byen London(ca 12mill) Så jeg tror det går på manglende talenter og ikke or dorligt arbeid av klubbene


Hvorfor har Island så mange utenlandsproffer da? Det er jo mindre innbyggere der enn i Bergen med omegn.


Fordi barn (og foreldre) i Bergen/Norge er late?

jako

Quote from: "Xminator"
Quote from: "jako"
Quote from: "TrulsVikane"Syns folket her glemmer at innbyggertallet i Norge(ca 5mill) er meget lite i forhod til f.eks byen London(ca 12mill) Så jeg tror det går på manglende talenter og ikke or dorligt arbeid av klubbene


Hvorfor har Island så mange utenlandsproffer da? Det er jo mindre innbyggere der enn i Bergen med omegn.


Fordi barn (og foreldre) i Bergen/Norge er late?


Nå gikk nå det innlegget mitt på at det ikke er befolkningsantallet som er det store hinderet for at vi ikke har flere spillere.

Men du er sikkert inne på noen viktige momenter med samfunnet vårt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Vet du hva Nixon og skylde på alle slags omliggende faktorer er typisk tapermentalitet. En klassisk resignasjon og noe som er typisk for vår by. Er kanskje ikke så rart at resten av landet ler av oss. Vi er jo bare en fordømt vits som aldri for til noe som helst og det hovedsaklig fordi vi alltid forteller oss selv vår ufullstendige vi er.

Selvfølgelig er det mulig å gi yngre spillere sjanser også her i Bergen, og selvfølgelig kan vi få til det alle andre også får til. Det er kun hardt og tålmodig arbeid som duger. Så vær så snill å ikke gjør en utfordring til et problem.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Jeg tror nesten vi snakker litt forbi hverandre her. For vi er i utgangspunktet helt enig her.

Du skrev Vi må tørre å gi de sjansen på høyeste nivå så tidlig som mulig. Og gi de lov til å mislyktes. Jeg oppfattet det slik at vi i dette tilfelle er Brann. Og da prøvde jeg bare å poengtere at problemet er mer omfattende enn hva Brann gjør eller ikke gjør.

Det er greit at vi har en utfordring.
Men vi har også et problem. Og vi kan ikke løse det før vi innser at vi har et problem. Og det vil jeg ikke kalle tapermentalitet.
Rød makt på Hansa

Erlend

Jeg ser at FXT.no har laget en liste over Norges 10 største talenter:

http://www.fxt.no/article942701.ece

Legg merke til at Brann ikke har en eneste en på listen

Corran

Det er desverre ikke lov å være god eller konkurere i Norge før en er 13 år gamel. I andre sporter som ski driter de litt i dette men ikke i fotball.
Når guttene (og jenter for den saks skyld) er 13 år så kan lag begynne å toppes og de begynner å konkurere. De fleste klubbene i Bergen er overfylte og på en liten bane (ikke full 11'er størrelse) trener gjerne 25-40 unger samtidig 2 ganger i uken. Dette er jo selvfølgelig ikke noe som gjør det lettere å ta hånd om og utvikle taleneter.
Så når trenerene, som er forledre med liten kunnskap om fotball, skal toppe laget og gjerne tilby noen av de mest talentfulle litt ekstra trening så kommer en liten foreldregruppe og hyler for deres barn er urettferdig behandlet og hvorfor får ikke de samme sjangsen som de andre.
Og en del av idrettslagene er basert på 99% foreldreinnsats så hvordan da få gode nok trenere til lagene om ikke en er heldig med en av foreldrene til et av kullene

Og vi lurer på hvorfor det ikke blir utviklet flere talenter her i Norge og hvorfor de få vi har forsvinner?
Det er ikke mye som er lagt til rette for at vi skal få nye storspillere fra Bergen i alle fall
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Rød makt på Hansa

Go Up