• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tøystoff til flagg/bannere osv

Started by Stoffi, March 19, 2007, 15:43:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Noen som har noen tips på hvor man får kjøpt slikt? Seilbåtbutikk? Ikea? Mekka Basar? :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Helginho

Quote from: "Stoffi"Noen som har noen tips på hvor man får kjøpt slikt? Seilbåtbutikk? Ikea? Mekka Basar? :)


Finnes Mekka enda?

Stoffi

Quote from: "Helginho"
Quote from: "Stoffi"Noen som har noen tips på hvor man får kjøpt slikt? Seilbåtbutikk? Ikea? Mekka Basar? :)


Finnes Mekka enda?


sikkert ikke. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Jeg tror IKEA har ganske billig stoff...Akkurat pris pr. meter husker jeg ikke, men det varierer jo litt fra hva slags type du skal ha og...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Jeg har fått det for meg at det billigste er å kjøpe laken e.l. på Eurospar eller noe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Sparkjøp har også billig De har også enda billigere rester om en er heldig.
Samme med sengetøylageret (laksevåg senter og ute i åsane)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Mr_Soma

Stoff finner du billig over alt... bare hold deg unna Nygårdsparken.

Northside

Ta deg en tur på IKEA, der har de stoff 1mx1,6m for 19kr. Er der tifo-gruppen kjøper inn til sine bannere og flagg.

Men, dette stoffet egner seg ikke til "veive-flagg", skal du male på det blir det for tungt. Då må du ta turen et annet sted...

Laken har jeg aldri prøvd, men kan godt hende det har en rimeligere pris enn IKEA.

Scally

Frk Talhaug kan vel ordne noen meter billig på Ikea i sin gardinavdeling ?:)

Tifo-gruppen

Ingen grunn til å bli nesevis her!

Billig stoff kan du sikkert få fikset gjennom tifo gruppen. Send et pm du så fikser vi det på et eller annet vis.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Stoffi

Noen som vet hvor stor oppløsning jeg bør ha for et motiv på et flagg på 1,5x2m?
Det skal ikke dekke hele, det skal være skrift over og/eller motivet. Det som blir stiligst.

Hvis noen har noen bra bilder av Byvåpenet, Brann, Hansaølglass, brannsupporter som pisser på engensupporter, o.l for hånden, gi gjerne en lyd. Er vel kanskje ikke så lett å finne god nok oppløsning, vi får se.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

klysa

Quote from: "Stoffi"
brannsupporter som pisser på engensupporter,


Bør du ha klar til 22 april.

Edit - Surr

kabelmann

Quote from: "Stoffi"Noen som vet hvor stor oppløsning jeg bør ha for et motiv på et flagg på 1,5x2m?

Oppløsningen trenger ikke være allverden. 72 DPI er nok på et flagg som skal sees fra litt avstand.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Stoffi

Quote from: "klysa"
Quote from: "Stoffi"
brannsupporter som pisser på engensupporter,


Bør du ha klar til 22 april.

Edit - Surr


Jepp. Målet er å ha flaggene/flagget klar til seriestart. Men bilde blir vanskelig å få tak i. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Pondan


Northside

Hvor stor oppløsningen må være kommer helt an på hvor god du er til å tegne for hånd og hvor avansert motivet er :wink:

Her har du noen motiver:

Legg logen til VIF under pisset, så har du et greit motiv. Fargene endrer du selvsagt når du maler. Du kan jo også legge bytte ut Anal FC logoene med en Brann logo. (nei, anal FC er ikke noe gatelag jeg driver).
http://img337.imageshack.us/img337/2425/31141288ky5.jpg

http://img86.imageshack.us/img86/3973/hansalogooeg3.jpg

Kanskje litt for lite byvåpen.
http://img88.imageshack.us/img88/8112/brannflamesez34cv2.jpg

Brann logoen i fin oppløsning.
http://img88.imageshack.us/img88/1856/2hq81w0pq5.jpg

Stoffi

Quote from: "NorthsideFCDH"Hvor stor oppløsningen må være kommer helt an på hvor god du er til å tegne for hånd og hvor avansert motivet er :wink:

Her har du noen motiver:

Legg logen til VIF under pisset, så har du et greit motiv. Fargene endrer du selvsagt når du maler. Du kan jo også legge bytte ut Anal FC logoene med en Brann logo. (nei, anal FC er ikke noe gatelag jeg driver).
http://img337.imageshack.us/img337/2425/31141288ky5.jpg

http://img86.imageshack.us/img86/3973/hansalogooeg3.jpg

Kanskje litt for lite byvåpen.
http://img88.imageshack.us/img88/8112/brannflamesez34cv2.jpg

Brann logoen i fin oppløsning.
http://img88.imageshack.us/img88/1856/2hq81w0pq5.jpg



Male? Dette skal trykkes på, ikke males. ;) Men takk for linkene.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Forresten, noen som vet hvilken font Hansa skrives med?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

birki

fikser dette stoffi, kan tegne jeg..
ed hjertet i Brann og Bergen!

Netrom

For byvåpen i bedre oppløsning kan en hente ned et av mange dokumenter i PDF format fra Bergen Kommune sine sider. Zoom inn og ta screenshot for høy oppløsning.

2rB

Quote from: "Stoffi"Male? Dette skal trykkes på, ikke males. ;) Men takk for linkene.
Quote from: "Stoffi"Forresten, noen som vet hvilken font Hansa skrives med?

Skal du "trykke hjemme", eller hos et trykkeri.

Gi meg ein PM, så skal eg sjekke gjennom arkivet mitt.
Har Brann og Hansa-logoen vektorisert, vertfall.

Her finner du normalt logoer av høy kvalitet. Sida er desverre nede nett nå:
http://www.hqfl.dk/

Stoffi

Fant ut at hansalogoen er tegnet, og ikke er en font.


Har lastet ned noen logoer og motiver o.l, men vet ikke hvor bra det må være for å få på trykk 2x1,5m.

Skal trykke hos et trykkeri.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kabelmann

Spør trykkeriet. De vet alt du trenger å vite.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Quote from: "Stoffi"Fant ut at hansalogoen er tegnet, og ikke er en font.


Har lastet ned noen logoer og motiver o.l, men vet ikke hvor bra det må være for å få på trykk 2x1,5m.

Skal trykke hos et trykkeri.


Det beste er selvsagt vektor-grafikk (formelbasert-grafikk som gjør at du kan blåse alt opp til det uendelige). Om ikke bør det vel være ca 200-250 dpi/ppi på bildene. Men som skrevet før, hør med trykkeriet!
Tiocfaidh ár lá

steinbygger

Dette passer nok ikke helt inn i denne tråden, men for å slippe å lage mange unødvendige tråder så bruker jeg denne.

På cupfinalevorspielet 2004 i spektrum så hang det ett j.... stort banner med Brann logoen. Mener at det var Chess som hadde betalt det. Har aldri sett dette igjen i ettertid. Er det noen som vet hvor  det er blitt av?

Tifo-gruppen

Banneret ble trykket inn under en tribune på stadion og når chess tok det frem igjen for å bruke det så var det så råttent at det ikke var til å redde. Vi prøvde å få de til å klippe vekk chess logoene slik at vi kunne bruke Brann logoen i midten, men de mente det ikke gikk og banneret ble puttet i det store arkivet.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

thesevs

ka selskap utfører sånne trykke-jobber? og kor mye koster de enkelte bannerne?

på Holbergsallmenningen hadde allkopi et svært banner med bilde av hvordan bygget ville bli tilslutt.. og nederst hadde de puttet på en svær allkopi-logo, ikkje at det hadde vært så aktuelt her altså...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

wickwire2000

Hvordan syr dere stoffet fra f.eks Ikea sammen. Om man skal lage en banner som er større enn de 1,4M i bredden, må man jo skjøte. Kan bare ikke forstå at det ikke blir stygt.

Tifo

Vi syr enkelt å greit med symaskin. Funker helt fint og er mye billigere enn å få andre til å gjøre det for oss.

Mvh
Stan
.:Tifo-gruppen:.

wickwire2000

Quote from: "Tifo"Vi syr enkelt å greit med symaskin. Funker helt fint og er mye billigere enn å få andre til å gjøre det for oss.

Mvh
Stan

Blir det ikke stygge sømmer midt på flagget/bannere da?
Hvordan bretter dere der dere skal sy/skjøte? Bare legger den ene delen enkelt over den andre?

Tifo

Vi legger stoffet oppåhverandre slik at alle sømmene kommer på baksiden av banneret. Ta en tur på dugnaden klokken 16.00 i morgen, så kan du se selv hvordan det blir!

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

wickwire2000

Quote from: "Tifo"Vi legger stoffet oppåhverandre slik at alle sømmene kommer på baksiden av banneret. Ta en tur på dugnaden klokken 16.00 i morgen, så kan du se selv hvordan det blir!

Mvh
Stian

Kunne ikke tatt noen bilder. Ikke alle som bur i Bergen.

blahblah

Hvor ligger disse trykkeriene i Bergen som kan/gidd og gjøre det? Er ganske uvitende på den slags.

C@Bøe_79

Quote from: "blahblah"Hvor ligger disse trykkeriene i Bergen som kan/gidd og gjøre det? Er ganske uvitende på den slags.

Hør med Flex-reklame eller Maxprint..
Om jeg ikke husker feil så er det maxprint som ordnet byvåpnet til Tifo-gruppen..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up