• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stabæk-Brann 10. april 2007 (Seriestart)

Started by Superjack, March 13, 2007, 18:09:33 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Det er hele/bare (stryk det som ikke passer) 4 uker igjen til serien starter igjen.
Jeg tenkte det kunne være greit å sette litt fokus på dette allerede nå. 4 uker er ikke mye tid på å sette laget, få folk friske og raske og evt inn nye forsterkninger.

Men min spådom pr i dag på hvem som starter:

Opdal
Dahl-Siggurdsson-Bjarnason-Hanstveit
Solli-MA-Gashi-PVM
Sæternes-Helstad

Jeg tror også Brann tar en kanonseier. Det har med det at dette er Stabæk sin vanskelige 2. sesong. De var tippet i nedrykskampen forrige sesong, men overrasket. Denne sesongen kommer til å bli knallhard for de blå pappaguttene fra Bærumblærum :)

Gleder meg grisemye!
Brannsupporter.

smaalanda

Ser at IAO også frustert over at Stabæk ikke har hentet inn forsterkninger, og at det er nerver og frustrasjon i troppen deres. Er det mange som har tenkt seg turen til Bærum forresten? Hadde tenkt det selv, og lurer på om det kan bli vanskelig å få billetter. Noen som vet hvor mange bortebilletter som blir gitt vekk? Di spiller jo ikke akkuratt på Old Trafford.
KMO!!!

Erlend

la oss hÃ¥per de vinner og at det er starten pÃ¥ noe stort.  Gleder meg noe sykt jeg ogsÃ¥, det er evig kjedelig i helgene nÃ¥r man bare har premier league Ã¥ følge med pÃ¥.  Mye gøyere med full dekning pÃ¥ tippeligaen

Marek

Quote from: "smaalanda"Ser at IAO også frustert over at Stabæk ikke har hentet inn forsterkninger, og at det er nerver og frustrasjon i troppen deres. Er det mange som har tenkt seg turen til Bærum forresten? Hadde tenkt det selv, og lurer på om det kan bli vanskelig å få billetter. Noen som vet hvor mange bortebilletter som blir gitt vekk? Di spiller jo ikke akkuratt på Old Trafford.


Det vil vel aldri bli noe problem å få billetter til denne kampen? Står fortsatt bortefansen langt pokkerivold borte i svingen, inni hagen til folk? Ser svært lite derfra.
ons Ivar skal hem...


Marek

Quote from: "SKBMiller"


Mener å huske at noen stod langs ene langsiden også, tar jeg feil?
Er en skandale den plasseringen i svingen.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "SKBMiller"


Mener å huske at noen stod langs ene langsiden også, tar jeg feil?
Er en skandale den plasseringen i svingen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mr_Soma

Tar gjerne imot en reprise av fjoråret, samt en viss semifinale.

Selv om det går hardt utover nervene å stå plassert en banelengde fra banen.

smaalanda

Skulle jo ikke vært lov med springebane vet du. Det er som å blande olje og melk, men kan Olympiastadion som spilles VM finale på kan vel Bærumsossene få lov også.
KMO!!!

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Marek"
Quote from: "SKBMiller"


Mener å huske at noen stod langs ene langsiden også, tar jeg feil?
Er en skandale den plasseringen i svingen.


Da er vi enig. Vi er vel også enige om at Nadderud er helt grusom, å stå langt oppi hagen til folk er noe av det dummeste jeg har vært med på.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Marek"
Quote from: "SKBMiller"


Mener å huske at noen stod langs ene langsiden også, tar jeg feil?
Er en skandale den plasseringen i svingen.


Da er vi enig. Vi er vel også enige om at Nadderud er helt grusom, å stå langt oppi hagen til folk er noe av det dummeste jeg har vært med på.


Det må vel være første gang:-)
Det eneste positive med det må være prisen. 50 kroner for tippeligakamp er ikke så altfor dyrt. Men nå er vel Nadderud snart historie, så vi får lide vårsj gjennom dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Erlend

Quote from: "Mr_Soma"Tar gjerne imot en reprise av fjoråret, samt en viss semifinale.

Selv om det går hardt utover nervene å stå plassert en banelengde fra banen.


hvis det blir gjentakelse av semifinalen, blir det 1-1. Det er forskjell på 90 og 120 minutter vet du

445

Quote from: "Superjack"Det er hele/bare (stryk det som ikke passer) 4 uker igjen til serien starter igjen.
Jeg tenkte det kunne være greit å sette litt fokus på dette allerede nå. 4 uker er ikke mye tid på å sette laget, få folk friske og raske og evt inn nye forsterkninger.

Men min spådom pr i dag på hvem som starter:

Opdal
Dahl-Siggurdsson-Bjarnason-Hanstveit
Solli-MA-Gashi-PVM
Sæternes-Helstad

Jeg tror også Brann tar en kanonseier. Det har med det at dette er Stabæk sin vanskelige 2. sesong. De var tippet i nedrykskampen forrige sesong, men overrasket. Denne sesongen kommer til å bli knallhard for de blå pappaguttene fra Bærumblærum :)

Gleder meg grisemye!

Ser at du er sikker på at Solli kommer siden du har han med i 11-eren... Litt tidlig ennå kanskje.
usen tusen tusen tusen takk gutter!!!

eivtress

QuoteMener å huske at noen stod langs ene langsiden også, tar jeg feil?
Er en skandale den plasseringen i svingen.


I fjor var vi i alle fall i flertall ved felt Y tror jeg det var, ved langsiden. Hvis flere kjøper til langsiden skal vi klare å skvise ut sosseguttene.

Superjack

Quote from: "445"
Quote from: "Superjack"Det er hele/bare (stryk det som ikke passer) 4 uker igjen til serien starter igjen.
Jeg tenkte det kunne være greit å sette litt fokus på dette allerede nå. 4 uker er ikke mye tid på å sette laget, få folk friske og raske og evt inn nye forsterkninger.

Men min spådom pr i dag på hvem som starter:

Opdal
Dahl-Siggurdsson-Bjarnason-Hanstveit
Solli-MA-Gashi-PVM
Sæternes-Helstad

Jeg tror også Brann tar en kanonseier. Det har med det at dette er Stabæk sin vanskelige 2. sesong. De var tippet i nedrykskampen forrige sesong, men overrasket. Denne sesongen kommer til å bli knallhard for de blå pappaguttene fra Bærumblærum :)

Gleder meg grisemye!

Ser at du er sikker på at Solli kommer siden du har han med i 11-eren... Litt tidlig ennå kanskje.


Ja, faktisk så sikker! ;)
Brannsupporter.

sonman

jeg er ny her så er det noen som kan si hvordan jeg kan få biletter til kampen


Klaus_Brann

Quote from: "sonman"jeg er ny her så er det noen som kan si hvordan jeg kan få biletter til kampen


Du kan møte opp på Nadderud på kampdagen. Kampen blir ALDRI i verden utsolgt, i alle fall ikke på hjemmetribunen.
Nei da, men det skjer en gang hvert skuddår at bortekamper blir utsolgt for bortefansen..Det er i så fall bare storkamper ala Brann-RBK ifjor..
Hvis du møter opp på dagen og ikke får billett, skal jeg gå fra Bærum til Bergen!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Scally

Quote"Hvis du møter opp på dagen og ikke får billett, skal jeg gå fra Bærum til Bergen!

hva er oddsen på dette da ?

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "sonman"jeg er ny her så er det noen som kan si hvordan jeg kan få biletter til kampen


Du kan møte opp på Nadderud på kampdagen. Kampen blir ALDRI i verden utsolgt, i alle fall ikke på hjemmetribunen.
Nei da, men det skjer en gang hvert skuddår at bortekamper blir utsolgt for bortefansen..Det er i så fall bare storkamper ala Brann-RBK ifjor..
Hvis du møter opp på dagen og ikke får billett, skal jeg gå fra Bærum til Bergen!


Jeg var i Stabæk-butikken og kjøpte billetter i dag. De mener selv at de kommer til å selge ut sitteplassene i løpet av uken. Men du har nok helt rett i at kampen aldri i verden kommer til å bli utsolgt. Men du risikerer å bli stående i "kikkertsvingen" og da er det faktisk bedre å se kampen på Fotballpuben, der får du i hvert fall øl....
RANN - FOR ALLTID

Klaus_Brann

Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "sonman"jeg er ny her så er det noen som kan si hvordan jeg kan få biletter til kampen


Du kan møte opp på Nadderud på kampdagen. Kampen blir ALDRI i verden utsolgt, i alle fall ikke på hjemmetribunen.
Nei da, men det skjer en gang hvert skuddår at bortekamper blir utsolgt for bortefansen..Det er i så fall bare storkamper ala Brann-RBK ifjor..
Hvis du møter opp på dagen og ikke får billett, skal jeg gå fra Bærum til Bergen!


Jeg var i Stabæk-butikken og kjøpte billetter i dag. De mener selv at de kommer til å selge ut sitteplassene i løpet av uken. Men du har nok helt rett i at kampen aldri i verden kommer til å bli utsolgt. Men du risikerer å bli stående i "kikkertsvingen" og da er det faktisk bedre å se kampen på Fotballpuben, der får du i hvert fall øl....


Har Stabæk noen gang solgt ut på Nadderud?
Det er forsåvidt der hovedplasseringen har vært i mange år, det ekke så galt der, og i tillegg får du stemningen og det å være på kamp følelsen..
Men, du har rett med øl`en, de serverer bare Cognac og sjampis på Nadderud.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannesen

Skjønner ikke hvorfor folk foretrekker Solli foran Huseklepp. Han har vært en av Branns klart beste spillere i RL og ellers i treningskampene som har vært og er veldig godt trent for tiden. Nest raskest på lagets 40-meter test med flying start, og meget bra kondisjon og. Eneste grunnen til jeg mener at Husklepp kanskje skal settes på benken er at det er bortebane og vi trenger folk som er med tilbake på banen.
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Stutt-tjukken

Da svarer du jo ganske greit Brannesen. Huseklepp ut, Solli inn. Og begrunnelsen din er god nok den, såvidt jeg kan se det her jeg sitter med abstinenser for nå er det lenge siden vi har vært på Staddaen.

Pondan

Huseklepp var best i RL fordi Brann spillte med et B lag.. Når han spiller på A laget så er han noe helt annent, veldig ustabil..

Klaus_Brann

Quote from: "Pondan"Huseklepp var best i RL fordi Brann spillte med et B lag.. Når han spiller på A laget så er han noe helt annent, veldig ustabil..


Noen klarer ikke å gi kred til visse spillere ass!
Når ble det slik at man blir bedre av å spille med dårlige spillere??Jeg har alltid hørt det motsatte..Du kan godt si at han var best fordi vi spilte med dåligere spillere, men uansett gjorde han prestasjoner, som hadde vært gode å ha med et a- lag...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Quote from: "Brannesen"Skjønner ikke hvorfor folk foretrekker Solli foran Huseklepp. Han har vært en av Branns klart beste spillere i RL og ellers i treningskampene som har vært og er veldig godt trent for tiden. Nest raskest på lagets 40-meter test med flying start, og meget bra kondisjon og. Eneste grunnen til jeg mener at Husklepp kanskje skal settes på benken er at det er bortebane og vi trenger folk som er med tilbake på banen.

No gir du jo selv en ganske god forklaring på hvorfor Solli skal starte i stedenfor Huseklepp.
Og lagoppstillingene (i alle fall min) er ikke hva jeg ønsker men hva jeg tror. Men eg tror også at hvis det går litt trått for Brann og de ligger under så vil Huseklepp komme inn for Solli rundt det 70 minutt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Der har vi vel årets faste Mjelde-bytter: Huseklepp for Solli og Winters for Helstad.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Jepp sånn blir det nok
Men vi kan kanskje se at PVM blir byttet ut litt i år også. Gjerne mot Coralles og Winters.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kai-Olai

Noen som vet billettprisene der borte? Har nemlig skaffet meg transport, men så er studentkontoen tom.. =/

Så nå må det spares..

SKBMiller

tror du skal finne nok flasker på veien til en billett. koster 50 kroner i svingen

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Fabregas

Noen andre enn meg som har lagt merke til at Brann enten spiller "Hovedkamp" eller "Mandagskamp"(Bare Brann sin kamp den dagen) den dagen i alle de første seks rundene. Jeg synes dette er sinnsykt fett i og med jeg da kan velge hvilken kamp jeg skal se i tillegg til Brann sin kamp. Var jo litt sånn i starten i fjor og.

Utrolig viktig at vi tar seks poeng i de to først mot Stabæk(B) og Strømsgodset i og med at vi trenger all selvtillit i de neste to tøffe mot VIF(H) og RBK(B). Sløser vi med poengene i de to første og vi taper poeng i toppopgjørene mot VIF og RBK kan vi bli hengende etter med en gang. Selvsagt vil vi med 0 poeng etter fire runder også ha gode muligheter for gull men det blir mye enklere hvis vi får en god start. Med 12poeng etter fire runder har vi distansert to av våre tøffeste motstandere allerede og vil få et mentalt overtak.

Uansett håper jeg virkelig at vi slår Stabæk og jeg mener disse 11 er best rustet til å gjøre det:

                      Opdal
B.Dahl-Sigurdsson-Bjørnsson-Hanstveit
Huseklepp-Andresen-Gashi-Vaagan Moen
                Helstad-Winters

Innb:Thorbjørnsen-Corrales-Solli-Sæternes-Memelli

Gleder meg noe helt enormt til seriestart!

Memelli

Har stor tro på at vi slår Stabæk i første kampen. Blir herlig på Hansa.

Håper på dette laget:

Opdal
B.Dahl-Sigurdsson-Bjørnsson-Hanstveit
Huseklepp-Andresen-Gashi-Vaagan Moen
Helstad-Winters

Vi må passe oss for Gunnarsson og Nannskog (ingen av de har vel dratt?). De to kan skape mye problemer for forsvaret vårt.

Mr_Soma

Quote from: "Memelli"Vi må passe oss for Gunnarsson og Nannskog (ingen av de har vel dratt?). De to kan skape mye problemer for forsvaret vårt.


Derfor må vi få plassert Erlend "selge seg" Hanstveit på benken og Corrales på venstre back.

Corran

Tror ikke Huseklepp starter den kampen. Tror mer på Solli.
Og eg tror også at Corrales begynner på benken
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Fabregas

Quote from: "Mr_Soma"
Quote from: "Memelli"Vi må passe oss for Gunnarsson og Nannskog (ingen av de har vel dratt?). De to kan skape mye problemer for forsvaret vårt.


Derfor må vi få plassert Erlend "selge seg" Hanstveit på benken og Corrales på venstre back.


Verken Nannskog eller Gunnarsson vil true Hanstveit i en mot en situasjoner. Vi kan ikke sende utpå en spiller som ikke har spilt mer enn kanskje en kamp med islendingene våre bak der framfor en som har spilt med de lenge og dermed kjenner dem mye bedre. Utover i sesongen når Corrales har funnet seg til rette tror jeg han vil skyve Hanstveit ut på benken. Men han kan ikke gå rett inn i en forsvarsfirer uten å ha trent med klubben lenger enn noen uker.

Samme gjelder etter min mening også Solli, han kunne sikkert gjort en god jobb men hvis Huseklepp fortsetter som i vinter skal han få slite med å ta hans plass med det første. Huseklepp fikk tillit i vinter og viste virkelig hva han kan, og han har dermed rett til å beholde høyrekant-plassen.

Brannesen

Likte det navnet på Erlend Hanstveit...hehe! Men fra spøk til revolver så synes ikke jeg at vi skal bytte Hanstveit med Corrales. Ihvertfall ikke uten at Corrales har spilt en kamp enda og som selv sier at han ligger langt etter på treningsfronten etter utvisningssaken. Tror ikke vi får se Corrales mer enn som innbytter i de første kampene ihvertfall. Men når han blir godt trent og varm i trøyen tror jeg han skal være en god tilvekst i laget.

Likte å lese at IAO var ute a laget til seriestarten. Der tror jeg brann er heldig som unngår han...stabæk var gode hjemme ifjor og slapp ikke inn mange mål (16 på 13 kamper). Stabæk hadde 5 seire, 7 uavgjort og bare ett tap (mot oss). Ikke så mange poeng av dette her men iallefall ikke mange som ble gitt til motstanderne heller. Men vi går vel for 3 poeng i år og.

Gleder meg så sinnsykt til serien sparkes i gang nå - akkurat som en jente som venter på sin første mens! Lykke til godtfolk...
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Klaus_Brann

Quote from: "Memelli"Har stor tro på at vi slår Stabæk i første kampen. Blir herlig på Hansa.

Håper på dette laget:

Opdal
B.Dahl-Sigurdsson-Bjørnsson-Hanstveit
Huseklepp-Andresen-Gashi-Vaagan Moen
Helstad-Winters

Vi må passe oss for Gunnarsson og Nannskog (ingen av de har vel dratt?). De to kan skape mye problemer for forsvaret vårt.


Ehh?Du bør kanskje vurdere å enten dra til Bærum, eller dra på Fotikken, hvis du hadde planer om å se kampen...
På Hansa tror jeg ikke det blir så mye liv denne dagen...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Memelli"Har stor tro på at vi slår Stabæk i første kampen. Blir herlig på Hansa.

Håper på dette laget:

Opdal
B.Dahl-Sigurdsson-Bjørnsson-Hanstveit
Huseklepp-Andresen-Gashi-Vaagan Moen
Helstad-Winters

Vi må passe oss for Gunnarsson og Nannskog (ingen av de har vel dratt?). De to kan skape mye problemer for forsvaret vårt.


Ehh?Du bør kanskje vurdere å enten dra til Bærum, eller dra på Fotikken, hvis du hadde planer om å se kampen...
På Hansa tror jeg ikke det blir så mye liv denne dagen...

Kanskje med Hansa og ikke på
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: "Corran"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Memelli"Har stor tro på at vi slår Stabæk i første kampen. Blir herlig på Hansa.

Håper på dette laget:

Opdal
B.Dahl-Sigurdsson-Bjørnsson-Hanstveit
Huseklepp-Andresen-Gashi-Vaagan Moen
Helstad-Winters

Vi må passe oss for Gunnarsson og Nannskog (ingen av de har vel dratt?). De to kan skape mye problemer for forsvaret vårt.


Ehh?Du bør kanskje vurdere å enten dra til Bærum, eller dra på Fotikken, hvis du hadde planer om å se kampen...
På Hansa tror jeg ikke det blir så mye liv denne dagen...

Kanskje med Hansa og ikke på


Det er nok bedre ja, men det så ikke ut som det var det han mente..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

10 april klokken 19.00:
Stabæk-Brann, dommer: Svein Oddvar Moen

smaalanda

Quote from: "olebrann3"10 april klokken 19.00:
Stabæk-Brann, dommer: Svein Oddvar Moen



Vel kan ikke si det finnes kompetente dommerer her i landet utenom kanskje to stykker. Så sjangsen for at vi skulle få en som vet f.eks hva offsider er var jo temmelig liten.
KMO!!!

Klaus_Brann

Satser på at det blir en del Brann supportere på denne kampen,regner med folk er sugne på å komme i gang igjen, pluss alle Bergensere som er strandet i Oslo og omegn..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannmann rob

Siden der er en til buss som er satt opp er det tydeligvis god interesse så det kommer sikkert en del.. Eneste minuset er at det er vanlig jobbdag..

Christoball

eg og noen tjommier har tenkt å kjøre bort. noen som vet om det er noen pub vi skal samles på før matchen?

2rB

Quote from: "Christoball"eg og noen tjommier har tenkt å kjøre bort. noen som vet om det er noen pub vi skal samles på før matchen?

Med fare for å ta feil, så pleier me vel å samles sammen med Stabæk-supporterene, på Onkel Blå...

Correct me if I'm wrong...

Lurkin

Noen som er villige til å tippe en startellever?

Opdal

Dahl - Sigurdsson - Bjarnason - Corrales

Solli - Andresen - Gashi - Moen

Helstad - Sæternes


..er usikker på Sæternes/Winters, men uten Bengt så er vi relativt små i luften der fremme. Samtidig er Winters og Helstad livsfarlig på kontringer. Corrales kan også spille venstrekant hvis PVM mot all formodning er ute også neste uke.
Berømte Brann fra Bergen

Brannfrelst

Om PVM er ute så har vi jo faktisk en Huseklepp i form også. Men stusser fortsatt litt på kvalitetene hans på bortebane. Men vi har jo en benk med Haugen,Bakke,Hanstveit,Winters osv.. Så det er nok å hente av;) Enten så blir det en pangstart på sesongen med overbevisende spill og klar seier,eller så blir det klart tap og bare negative tilbakemeldinger.
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "2rB"
Quote from: "Christoball"eg og noen tjommier har tenkt å kjøre bort. noen som vet om det er noen pub vi skal samles på før matchen?

Med fare for å ta feil, så pleier me vel å samles sammen med Stabæk-supporterene, på Onkel Blå...

Correct me if I'm wrong...


10 poeng til deg.
På Onkel Blaa (for å være korrekt) samles vi ja. Det ligger 232 meter fra Nadderud så selv om du er brisen, så skal du klare å krabbe bort..
Gleder meg til å bli hes igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up