• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sølv kontra gull!

Started by C@Bøe_79, March 10, 2007, 23:46:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

C@Bøe_79

Vil prøve meg på en "analyse" av gull- og sølvvinnerene fra fjoråret!


* = Pluss for oss
- = DÃ¥rlig for oss

Blant annet tror jeg:
* Iversen blir dårligere i år
*Kvarme vil vise takter på alderdom
*Riseth blir mer avblåst enn på lenge
*Sappara spiller neppe hele sesongen
*Tettey får en vanskelig andre sesong
*Samme med Skjelbred (PS: De har flere sesonger,men blomstret ifjor)
* Tørum kjører sitt eget løp no, ikke andres arbeid å flyte på
*Basma for gammel
*Mangler fart og ungdommelighet i forsvar
*Backene er for dårlig
*Afrikanere har aldri slått til i Rbk
*Keeperene er ikke blant landets beste her,Hirschfeldt mulig vekke x kamper i sommer pga concaf-cup?

-Tørum har satt sitt preg og samkjørt troppen bedre enn ifjor
(De er samkjørt om treneren,ingen usikkerhet)
-Lago har tydeligvis funnet seg til rette.
-De har flere målscorere no enn ifjor


Brann:
*Petter V Moen vil bli enda bedre no som han har fått satt seg
*Eirik Bakke vil være mye bedre
*Sæternes bedre trent enn på lenge (2005 nivå?)
*Helstad er mer drillet i laget
*Gashi har funnet seg til rette
*Trond F Ludvigsen er på vei mot formen
*Winters har slått seg til ro
*Opdal er bedre enn ifjor (ifølge ham selv,Hareide og Mjelde)
*Flinkere til å spare spillere før sesongen enn tidligere
*Martin Andresen trener mer med laget
*Ystaas og Knudsen vekke
*Miller-bråket er slutt

- Forsvaret halter før seriestart
- Ingen venstreback backup
- Rimelig ubeskrevet 2.Keeper
-Ingen backup til Moen (utennom Huseklepp,Guntveit,Winters og Ludvigsen (høyrespillere).)
- Drilles i flere system, kan slå feil ut
-"Ny" stadion, kan føles som bortekamp (les Viking)
-Kravstort publikum etter sølv ifjor


Ser flere gode ting i Brann enn Rbk, men vet aldri med trønderene!
De er verre en portugisiske lag i europa..
(tape 9-0 hjemme, bare for å vinne 10-0 borte) (OBS! Overdrivelse)

Rett gjerne om det er noe som dere syns er feil..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

Quote from: "C@Bøe_79"Ser flere gode ting i Brann enn Rbk


Tydeligvis ja. Jeg for min del har motsatt oppfatning. Tror nok at du må spise i deg flere av de negative rbk-analysene.
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"
Quote from: "C@Bøe_79"Ser flere gode ting i Brann enn Rbk


Tydeligvis ja. Jeg for min del har motsatt oppfatning. Tror nok at du må spise i deg flere av de negative rbk-analysene.


Godt jeg har appetitt:-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Tifo

minus for oss:

Det er i tillegg 12 andre lag som vil kjempe om gullet... eks VIF og LSK
.:Tifo-gruppen:.


Xminator

Ikke umulig vi slår RBK i to kamper. Problemet vårt blir at serien avgjøres i de andre 24 kampene.

Alt avgjøres av hvor mange kamper det blir høytrykksfotball, og ikke lavtrykk som en gjennomsnittlig vestlandssommer...

krøvel vellevold

Brann tar ikke gull. Vi er fremdeles for ujevne, og vi evner ikke å slå drittlagene med den største selvfølgelighet. Slik har det "alltid" vært med Brann. KR-kampen viste at ting ikke har blitt bedre denne sesongen heller. De siste fire kampene (KR, VIF, OB og BIF) viser dessuten at Brann er et høyst ordinært lag. At vi er veldig gode på vårt beste (f.eks. mot LSK og RBK på La Manga) er ikke noe nytt. Ingen vinner serien ved å være god på sitt beste, når man bare viser sitt beste en sjelden gang! (Her må kanskje gjøres et unntak for VIF 2005).

Høstsesongen 2006 (de siste 13 rundene) var Brann seriens 9. beste lag med 6-0-7 og 18-25 i målforskjell. Hva er blitt bedre siden den gang? Har vi forsterket laget noe utover at vi forhåpentlig har Gashi, Helstad og Bakke i flere kamper? Vi har jo samtidig mistet Miller, Winters er jo halvveis ute i kulden, og Andresen vet vi jo ennå ikke om vi har.

Regner RBK, VIF og LSK som bedre enn Brann. Ser ikke bort i fra at lag som Viking, Lyn og Start også kan komme foran. Samtidig har både LSK og VIF det med å være gode om vinteren, så begge disse kan gå en smell i serien. Strengt tatt tror jeg det kan bli alt fra 2.plass til 7.plass, men i utgangspunktet virker en 4.plass sannsynlig.
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Quote from: "krøvel vellevold"Brann tar ikke gull. Vi er fremdeles for ujevne, og vi evner ikke å slå drittlagene med den største selvfølgelighet. Slik har det "alltid" vært med Brann. KR-kampen viste at ting ikke har blitt bedre denne sesongen heller. De siste fire kampene (KR, VIF, OB og BIF) viser dessuten at Brann er et høyst ordinært lag. At vi er veldig gode på vårt beste (f.eks. mot LSK og RBK på La Manga) er ikke noe nytt. Ingen vinner serien ved å være god på sitt beste, når man bare viser sitt beste en sjelden gang! (Her må kanskje gjøres et unntak for VIF 2005).

Høstsesongen 2006 (de siste 13 rundene) var Brann seriens 9. beste lag med 6-0-7 og 18-25 i målforskjell. Hva er blitt bedre siden den gang? Har vi forsterket laget noe utover at vi forhåpentlig har Gashi, Helstad og Bakke i flere kamper? Vi har jo samtidig mistet Miller, Winters er jo halvveis ute i kulden, og Andresen vet vi jo ennå ikke om vi har.


Regner RBK, VIF og LSK som bedre enn Brann. Ser ikke bort i fra at lag som Viking, Lyn og Start også kan komme foran. Samtidig har både LSK og VIF det med å være gode om vinteren, så begge disse kan gå en smell i serien. Strengt tatt tror jeg det kan bli alt fra 2.plass til 7.plass, men i utgangspunktet virker en 4.plass sannsynlig.


At du bringer frem kampene fra sist mnd er rart, lærte ikke vi ifjor at man ikke skal se så mye før alvoret...
RL er alvorligt, men havner litt feil får norske lag, Lsk klarte det fint ifjor..
Men husk også at de ramlet av til sommeren..
Jeg ser det posetive, og håper det negative er vekke til seriestart..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Quote from: "C@Bøe_79"[ At du bringer frem kampene fra sist mnd er rart, lærte ikke vi ifjor at man ikke skal se så mye før alvoret...
.


Og hvor lenge varte den gode perioden i fjor da? Fra midten av april til slutten av mai? Og vi var ikke gode engang da, men hadde mye marginer med oss og vant en del knappe seire. Vi var heldige som hadde tettest kampprogram i "den gode perioden". For strengt tatt var Brann heller dårlig i juni, juli, august, september, oktober og begynnelsen av november. Men da var heldigvis ikke kampprogrammet så tett.
Legg ned hele klubben!

Erlend

hvordan får du det til å bli bra for oss at knudsen er vekke?? Poteter er en ganske viktig del av laget de også

Chrisstah

Quote from: "Erlend"hvordan får du det til å bli bra for oss at knudsen er vekke?? Poteter er en ganske viktig del av laget de også


nå har vi jo guntveit tilbake, minst like god som knudsen
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Helginho

Quote from: "Erlend"hvordan får du det til å bli bra for oss at knudsen er vekke?? Poteter er en ganske viktig del av laget de også


Greit nok at de er en viktig del av laget, men dette er å dra det vel langt:..
http://fotball.bt.no/eliteserien/article76581.ece

Dagens tørre

Dinho

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "C@Bøe_79"[ At du bringer frem kampene fra sist mnd er rart, lærte ikke vi ifjor at man ikke skal se så mye før alvoret...
.


Og hvor lenge varte den gode perioden i fjor da? Fra midten av april til slutten av mai? Og vi var ikke gode engang da, men hadde mye marginer med oss og vant en del knappe seire. Vi var heldige som hadde tettest kampprogram i "den gode perioden". For strengt tatt var Brann heller dårlig i juni, juli, august, september, oktober og begynnelsen av november. Men da var heldigvis ikke kampprogrammet så tett.


Makan til dårlig analysering. Vi er dårlig når vi taper eller spiller uavgjort med marginer mot, og så er vi dårlig med griseflaks når vi har marginer med oss?????

Vi var landets nest beste lag ifjor, ingen tvil om det. Og nei, det er ikke pga flaks.

Erlend

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Erlend"hvordan får du det til å bli bra for oss at knudsen er vekke?? Poteter er en ganske viktig del av laget de også


nå har vi jo guntveit tilbake, minst like god som knudsen


Tjaaaa er litt skeptisk til han.  Har vært ute med skade(r?) en hel sesong nÃ¥.  Da er man ikke like god som man var før den skaden

Marek

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Erlend"hvordan får du det til å bli bra for oss at knudsen er vekke?? Poteter er en ganske viktig del av laget de også


nå har vi jo guntveit tilbake, minst like god som knudsen


Tjaaaa er litt skeptisk til han.  Har vært ute med skade(r?) en hel sesong nÃ¥.  Da er man ikke like god som man var før den skaden


Og når var han egentlig så god? Etter han kom tilbake fra skottland så har jeg hatt store problemer med å se storhetens hans. Ikke før han dro heller i grunn.
ons Ivar skal hem...

Helginho

Han var god borte mot Odd for noen år siden da han puttet to..

Det er vel det eneste positive han har gjort siden han returnerte. Cato er pr. nå til nøds benkefyll..

Lurkin

Jeg tror det står mellom oss og trønderene. Kanskje LSK, Stabæk og noen andre tullinger rotet seg opp i toppen også. Uansett så er det jevnt, og gullet vil ikke bli avgjort før tidligst nest siste runde. Jeg mener jo bestemt at Iversen-harelabb-flaksen gjør at Rosenborg får akkurat de avgjørelsene med seg som Iversen sine klubber alltid har gjort.

Men, er egentlig ikke villig til å tippe noe før serien er startet. Det er jo latterlig å basere sesongen på det vi har sett til nå, det lærte jo vi i fjor. Dessuten tror jeg Bakke blir en flopp, altfor mye skadet.
Berømte Brann fra Bergen

krøvel vellevold

Quote from: "Dinho"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "C@Bøe_79"[ At du bringer frem kampene fra sist mnd er rart, lærte ikke vi ifjor at man ikke skal se så mye før alvoret...
.


Og hvor lenge varte den gode perioden i fjor da? Fra midten av april til slutten av mai? Og vi var ikke gode engang da, men hadde mye marginer med oss og vant en del knappe seire. Vi var heldige som hadde tettest kampprogram i "den gode perioden". For strengt tatt var Brann heller dårlig i juni, juli, august, september, oktober og begynnelsen av november. Men da var heldigvis ikke kampprogrammet så tett.


Makan til dårlig analysering. Vi er dårlig når vi taper eller spiller uavgjort med marginer mot, og så er vi dårlig med griseflaks når vi har marginer med oss?????

Vi var landets nest beste lag ifjor, ingen tvil om det. Og nei, det er ikke pga flaks.


I perioden 21. mai til 5. november (18 kamper på 5,5 mnd) var vi kun seriens 5. beste lag med 9-1-8 og 25-30 i målforskjell. I denne perioden spilte vi 3,27 kamper pr. mnd. Før dette spilte Brann 6,4 kamper pr. mnd., og var seriens nest beste lag med 5-3-0 og 14-6 i målforskjell i perioden 9.april til 16.mai.

I perioden 5. juni til 5.november (16 kamper på 5 mnd) var vi seriens 8. beste lag med 7-1-8 og 20-29 i målforskjell. I denne perioden spilte vi 3,2 kamper pr. mnd. Før dette spilte Brann 5,71 kamper pr. mnd og var seriens beste lag med 7-3-0 og 19-7 i målforskjell i perioden 9. april til 29.mai

Poenget er at Brann gode periode varte i mindre enn to måneder, men vi var heldige som hadde hele 10 serierunder på den tiden.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Poengsnitt for siste 5 kamper, løpende fra serierunde 5 til 26. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.


krøvel vellevold

Fjorårets seriesesong varte i ca 7 mnd (9/4 - 5/11). Brann fikk 14 seire i løpet av de ca 7 mnd. Halvparten av disse kom i løpet av litt over en mnd (23/4 - 29/5). I den perioden hadde vi 7-1-0 og 17-5 i målforskjell. I de ca 5 og en halv andre månedene serien varte (altså før og etter denne gode perioden) fikk Brann 7-3-8 og 22-31 i målforskjell.

I den perioden serien varte (9/4 - 5/11) spilte Brann 34 obligatoriske kamper inkl. cup og e-cup. I hvor mange av disse kampene viste Brann at de var en klasse bedre enn motstanderen?

På de siste 64 obligatoriske kampene Brann har spilt (etter 19/6-05), har det kun skjedd to ganger at Brann har vunnet med mer enn to mål! I løpet av de siste 51 obligatoriske kampene har det kun skjedd EN gang - og det var mot Voss i NM i fjor... En kamp der Brann faktisk vant ufortjent mye!

Faktum er at Brann har vært høyst middelmådige i lang tid, og sølvmedaljen i fjor skyldes veldig mye at vi hadde mange kamper i den korte perioden vi var inne i en seiersstim.
Legg ned hele klubben!

Christian

Finner det litt snodig at du er mer opptatt av tid enn av faktisk kamper. Det er tross alt kampene som teller, ikkje hvor tett de kommer eller hvor lenge sesongen varer. Brann gjorde det godt nok til å ta en sølvmedalje i fjor - udiskutabelt.

Greit at de ikkje er suverene, men to medaljer og et cupgull på tre sesonger er likevel tegn på at klubben er på vei til å stabilisere seg i toppen av eliteserien. Sesongen som kommer blir fort den siste testen. Med topplassering i år igjen er vi der vi skal være, helt uavhengig av hvor tett kampene kommer i mai eller september.

Tror sjøl på medaljekamp i år igjen - forhåpentligvis gullmedaljekamp helt ut. Kan ikkje helt se hvorfor ikkje. De andre lagene, med unntak av RBK, er heller ikkje bunnsolide.

LSK har ny stil, ny trener og har mistet fjorÃ¥rets to største stjerner. VIF har en brÃ¥te ungutter som fort kan møte veggen nÃ¥r alvoret starter. Start stabiliserte seg der de hører hjemme i fjor etter en tøysesesong Ã¥ret før. Stabæk og Lyn kan hevde seg, men tror ikkje det holder inn. Stallene er ikkje gode nok, samtidig som eg har vanskelig for Ã¥ tro at Nannskog og PallG vil levere pÃ¥ samme mÃ¥te i Ã¥r. Viking har ikkje gÃ¥tt gjennom noen stor forandring som i fjor. De kommer nok til Ã¥  gjøre det bedre, men ikkje til Ã¥ bli kanongod.

Med dette vil eg ikkje si at Brann er overlegen alle de andre lagene. Poenget er at det er lett og snakke ned Brann, men det er minst like lett å snakke ned de andre lagene.

Doffen85

Hva tror dere om Viking den kommende sesongen da? Kan Rösler gi dem et løft? De er jo helt klart et lag med minst like stort potensiale som Lillestrøm. Om ikke akkurat nå, så tror jeg de på sikt kommer til å kjempe i toppen sammen med Rosenborg, Vålerenga, Brann og Lillestrøm.

krøvel vellevold

Quote from: "Christian"Finner det litt snodig at du er mer opptatt av tid enn av faktisk kamper. Det er tross alt kampene som teller, ikkje hvor tett de kommer eller hvor lenge sesongen varer. Brann gjorde det godt nok til å ta en sølvmedalje i fjor - udiskutabelt.

.


Selvsagt er det kampene som teller. Men ser man bak tallene i tabellen, så er det meget betenkelig at Brann faktisk bare var god i ca en måned i hele fjorårets seriesesong. To måneder hvis vi tar med den gode innsatsen i RL før jul. Hva om vi bare får EN sånn god måned i år også, og den tilfeldigvis er i en periode med få kamper? Kanskje vi er i toppform bare den siste måneden før seriestart eller i den måneden det er sommerferie? EN måned med toppform holder ikke til gull, og det holder normalt ikke til medalje heller - selv om det holdt i fjor. Brann var jevnt over temmelig middelmådig i mesteparten av fjorårssesongen. Ikke bare i serien, men også i cupen og e-cupen. Hadde den gode formmåneden kommet på et tidspunkt der det ikke ble spilt så mange kamper, hadde vi kommet mye lavere på tabellen.

4 lag scoret flere mål enn Brann i fjor, 4 lag slapp inn færre mål enn Brann i fjor, 4 lag hadde bedre målforskjell enn Brann i fjor. Vi hadde mye knappe seire, og ofte hanglet vi oss til 3 poeng. Nesten ingen av kampene viste at Brann var en klasse bedre enn motstanderen, og nesten ingen av kampene var avgjort til Branns fordel før i sluttminuttene. Syns ikke Brann på noen som helst måte overbeviste eller imponerte i 2006-sesongen, og den kunne like gjerne endt med en plass langt nede på tabellen.
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

Quote from: "Doffen85"Hva tror dere om Viking den kommende sesongen da? Kan Rösler gi dem et løft? De er jo helt klart et lag med minst like stort potensiale som Lillestrøm. Om ikke akkurat nå, så tror jeg de på sikt kommer til å kjempe i toppen sammen med Rosenborg, Vålerenga, Brann og Lillestrøm.


helt klart at potensiale er der, opp til rössler å få det ut.
om de han greier det så blir viking et farli lag.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Christian

Quote from: "krøvel vellevold"Syns ikke Brann på noen som helst måte overbeviste eller imponerte i 2006-sesongen, og den kunne like gjerne endt med en plass langt nede på tabellen.

Og det trenger de jo heller ikkje når heller ingen andre lag gjør det.

Igjen: Du får det til å høres ut som om Brann er begredelige, men samtidig tar de faktisk andre plassen, foran lag som tydeligvis må være enda mer begredelige. Noe som f.eks. husker alle de tvilsomme avgjørelsene som gikk LSK sin vei i fjor?

Greit at vi ikkje skal ta av før seriestart, men å dra eget lag ned i sølen er vel heller ikkje nødvendig.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Quote from: "Xminator"Poengsnitt for siste 5 kamper, løpende fra serierunde 5 til 26. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.



Det som er positivt Ã¥ se her er at Brann i 2006 ser ut til Ã¥ ha et veldig mye bedre bunn nivÃ¥ enn spesielt Lillestrøm, men ogsÃ¥ VIF. Det er positivt Ã¥ ta med seg.  NÃ¥r LSK var inne i en dÃ¥rlig periode var de skikkelig søppel.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: "ostraume"


Er det veldig vanskelig å sette seg inn i Brann var gode i en periode med tett kampprogram mens andre lag var gode i perioder med ikke like tett kampprogram? Faktum er at Brann var gode i kun en måneds tid, mens de var høyst middelmådig resten av sesongen. Flaks for oss at vi var gode da det var tett med kamper, for ellers hadde vi endt langt nede på tabellen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Christian"
Quote from: "krøvel vellevold"Syns ikke Brann på noen som helst måte overbeviste eller imponerte i 2006-sesongen, og den kunne like gjerne endt med en plass langt nede på tabellen.

Og det trenger de jo heller ikkje når heller ingen andre lag gjør det.

Igjen: Du får det til å høres ut som om Brann er begredelige, men samtidig tar de faktisk andre plassen, foran lag som tydeligvis må være enda mer begredelige. Noe som f.eks. husker alle de tvilsomme avgjørelsene som gikk LSK sin vei i fjor?

Greit at vi ikkje skal ta av før seriestart, men å dra eget lag ned i sølen er vel heller ikkje nødvendig.


Kan du så fortelle meg om når Brann viste klasse i noen enkeltkamp i 2006? Har du noen solide seire å vise til? Noen kamper der vi enten vant klart eller var spillemessig overlegne motstanderen i mer enn et kvarter?

Det er det samme som går igjen hele tiden på dette forumet: Hadde det vært RBK, LSK eller VIF som hadde hatt en sesong tilsvarende Brann 2006, så ville "alle" sagt at disse hadde flaks som fikk sølv fordi de aldri var noe gode. Alle hadde sagt at de ikke var noe overbevisende siden de stort sett bare vant helt jevnspilte kamper (enten spillemessig eller i målprotokollen). Jeg for min del syns at VIFs gull i 2005 ble tatt uten å egentlig imponere noe særlig. Men jeg er samtidig mann nok til å innrømme at Branns sølv i 2006 heller ikke ble tatt uten å imponere noe særlig.

Hvorfor klarte ni klubber tilsammen 19 ganger å vinne med tre mål eller mer, mens Brann ikke klarte det i det hele tatt? Selv nedrykkslaget Hamkam klarte fire ganger å vinne med slike sifre. Brann klarte det ikke engang mot Follese eller Levanger i NM... Derimot klarte vi to ganger å tape med kalassifre; 0-4 og 0-5 mot hhv et lag som rykket ned og et lag som lå på nedrykk før siste serierunde.

Hvorfor klarte Stabæk 14 flere scoringer enn Brann? Fredrikstad og Sandefjord klarte nesten like mange scoringer som Brann. Lag som Viking (11.plass) og Odd (kvalik) hadde såvidt flere baklengs enn oss. Hamkam rykket ned med kun tre flere baklengs og fire færre scoringer enn oss. Hamkam hadde altså bare syv mål dårligere målforskjell.

Et lags styrke kan ikke bare regnes ut fra poeng. Målforskjellen forteller en god del den også, selv om den i fotballens verden bare teller ved lik poengsum. Og Branns målforskjell var på ynkelige +3. Det var bare femte best. RBK hadde +23, VIF +15, LSK +11 og Stabæk +17.

Konklusjon: Ja, vi tok nest flest poeng i fjor. Men ser vi bak poengsummene, så var vi neppe landets nest beste lag i 2006.
Legg ned hele klubben!

vemundo

Synes du argumenterer godt for deg Krøvel, jeg er iallefall overbevist. Men så er ikke jeg Brann-supporter heller...

Jeg ble imponert av Brann, som de fleste andre i Norge, da de hadde den gode perioden sin tidlig i sesongen. Ikke bare var de gode, men det var underholdende å se på også. Tror den perioden kan ha blendet en del, såpass at de mindre gode sidene kom i skyggen.

Sesongen i fjor var veldig jevn. Selv HamKam som rykket direkte ned var ikke spesielt dårligere enn de fleste andre lagene, og de som tok medalje var ikke så mye bedre enn resten. Det ser veldig åpent ut i 2007 også, og sett utenifra virker ikke Brann særlig styrket sammenlignet med i fjor.

skinkerytter

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Christian"
Quote from: "krøvel vellevold"Syns ikke Brann på noen som helst måte overbeviste eller imponerte i 2006-sesongen, og den kunne like gjerne endt med en plass langt nede på tabellen.

Og det trenger de jo heller ikkje når heller ingen andre lag gjør det.

Igjen: Du får det til å høres ut som om Brann er begredelige, men samtidig tar de faktisk andre plassen, foran lag som tydeligvis må være enda mer begredelige. Noe som f.eks. husker alle de tvilsomme avgjørelsene som gikk LSK sin vei i fjor?

Greit at vi ikkje skal ta av før seriestart, men å dra eget lag ned i sølen er vel heller ikkje nødvendig.


Kan du så fortelle meg om når Brann viste klasse i noen enkeltkamp i 2006? Har du noen solide seire å vise til? Noen kamper der vi enten vant klart eller var spillemessig overlegne motstanderen i mer enn et kvarter?

Det er det samme som går igjen hele tiden på dette forumet: Hadde det vært RBK, LSK eller VIF som hadde hatt en sesong tilsvarende Brann 2006, så ville "alle" sagt at disse hadde flaks som fikk sølv fordi de aldri var noe gode. Alle hadde sagt at de ikke var noe overbevisende siden de stort sett bare vant helt jevnspilte kamper (enten spillemessig eller i målprotokollen). Jeg for min del syns at VIFs gull i 2005 ble tatt uten å egentlig imponere noe særlig. Men jeg er samtidig mann nok til å innrømme at Branns sølv i 2006 heller ikke ble tatt uten å imponere noe særlig.

Hvorfor klarte ni klubber tilsammen 19 ganger å vinne med tre mål eller mer, mens Brann ikke klarte det i det hele tatt? Selv nedrykkslaget Hamkam klarte fire ganger å vinne med slike sifre. Brann klarte det ikke engang mot Follese eller Levanger i NM... Derimot klarte vi to ganger å tape med kalassifre; 0-4 og 0-5 mot hhv et lag som rykket ned og et lag som lå på nedrykk før siste serierunde.

Hvorfor klarte Stabæk 14 flere scoringer enn Brann? Fredrikstad og Sandefjord klarte nesten like mange scoringer som Brann. Lag som Viking (11.plass) og Odd (kvalik) hadde såvidt flere baklengs enn oss. Hamkam rykket ned med kun tre flere baklengs og fire færre scoringer enn oss. Hamkam hadde altså bare syv mål dårligere målforskjell.

Et lags styrke kan ikke bare regnes ut fra poeng. Målforskjellen forteller en god del den også, selv om den i fotballens verden bare teller ved lik poengsum. Og Branns målforskjell var på ynkelige +3. Det var bare femte best. RBK hadde +23, VIF +15, LSK +11 og Stabæk +17.

Konklusjon: Ja, vi tok nest flest poeng i fjor. Men ser vi bak poengsummene, så var vi neppe landets nest beste lag i 2006.


Kan du se bak resultatene til RBK også? Kan ikke huske at de var så uovervinnelige spillemessig de heller ifjor. De var imidlertid dødelig effektive og vant de kampene de måtte.

For å ta en enkeltkamp så synes jeg å huske at Brann f.eks rundspilte Start på stadion til tross for 0-1 tap.

Christian

Selv om VIF ikkje imponerte veldig i 2005 var de likevel Norges beste lag det året. Det er jo det som måles gjennom Eliteserien. Ingen kan ta fra de det gullet. På samme måte som ingen ta fra Brann fjorårets sølvmedalje eller si at den ikkje var fortjent.

Eg kan gjerne gå med på at Brann ikkje herjet seg til sølv. De var ikkje overlegent bedre enn resten av lagene. Målforskjellen var også heller sørgelig (skjønt tar en vekk kampene mot Viking og Ham-Kam ser det langt bedre ut). Likevel: De var nest best til slutt; etter en lang sesong og det forholder eg meg til. Dét er mitt poeng. Hva er ditt poeng, Krøvel?

Xminator

QuoteKan du så fortelle meg om når Brann viste klasse i noen enkeltkamp i 2006? Har du noen solide seire å vise til? Noen kamper der vi enten vant klart eller var spillemessig overlegne motstanderen i mer enn et kvarter?


Bortekampen mot Stabæk.
Hjemmekampen mot VIF. Kanskje vår beste kamp i 2006?
Bortekampen mot Sandefjord.
Hjemme mot Tromsø. Hawai i forsvar, ja, men det var samtidig en kamp vi skapte veldig mye i.
Hjemmekampen mot Start, selv om det ble 0 poeng.
Bortekampen mot Odd. Effektivt og bunnsolid defensivt.
Hjemmekampen mot Lyn.
Hjemmekampen mot Viking.
Hjemmekampen mot Fredrikstad.
Hjemmekampen mot Odd.

Vet ikke hvilke forventninger du har til Brann, men når vi går på banen og skaper 2 til 5 ganger så mange målsjanser som motstanderen så er det jo en viss klasseforskjell.

Det var jo ikke bare Brann som var "heldige". Hva med Lyn-RBK? Der Lyn skaper en haug sjanser, RBK to, og RBK vinner 2-1?
Viking-RBK, 3-1 var ett flaterende resultat for RBK.

Brann og RBK fikk like mange sjanser imot. Forskjellen var at færre gikk i mål for RBK. En redningsprosent på 81% er ikke bare dyktighet, det er en stor porsjon flaks med i bildet også. Vi var ikke like "heldige" selv i den beste perioden i mai.

Okkesom, gidder ikke diskutere dette med Krøvel. Skulle ønske spissene våre var like tanktomt rettet mot mål som Krøvel.

Dinho

Quote from: "Xminator"
QuoteKan du så fortelle meg om når Brann viste klasse i noen enkeltkamp i 2006? Har du noen solide seire å vise til? Noen kamper der vi enten vant klart eller var spillemessig overlegne motstanderen i mer enn et kvarter?


Bortekampen mot Stabæk.
Hjemmekampen mot VIF. Kanskje vår beste kamp i 2006?
Bortekampen mot Sandefjord.
Hjemme mot Tromsø. Hawai i forsvar, ja, men det var samtidig en kamp vi skapte veldig mye i.
Hjemmekampen mot Start, selv om det ble 0 poeng.
Bortekampen mot Odd. Effektivt og bunnsolid defensivt.
Hjemmekampen mot Lyn.
Hjemmekampen mot Viking.
Hjemmekampen mot Fredrikstad.
Hjemmekampen mot Odd.

Vet ikke hvilke forventninger du har til Brann, men når vi går på banen og skaper 2 til 5 ganger så mange målsjanser som motstanderen så er det jo en viss klasseforskjell.

Det var jo ikke bare Brann som var "heldige". Hva med Lyn-RBK? Der Lyn skaper en haug sjanser, RBK to, og RBK vinner 2-1?
Viking-RBK, 3-1 var ett flaterende resultat for RBK.

Brann og RBK fikk like mange sjanser imot. Forskjellen var at færre gikk i mål for RBK. En redningsprosent på 81% er ikke bare dyktighet, det er en stor porsjon flaks med i bildet også. Vi var ikke like "heldige" selv i den beste perioden i mai.

Okkesom, gidder ikke diskutere dette med Krøvel. Skulle ønske spissene våre var like tanktomt rettet mot mål som Krøvel.


Amen!!!!

Dinho

Samtidig trekke frem borteseieren mot Molde der vi scoret et mål i verdensklasse. Var heller ikke få ganger Semb og Co overøste Brann med superlativer på fantastisk fotball. Nå stod riktignok skottene våre for en del av dem men dog.

Pondan

Jeg er fornøyd med en topp 3 plassering.. gull hadde jo vert fett, men har ikke følelsen for gull i år..

jako

Hvilken lag synes du er så mye bedre enn Brann da?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

anders_flanderz

eg trur ikke på gull..men håpet er der vettu;)
rite Drite Drite Drite på Oslo By

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"[ Bortekampen mot Stabæk.
Hjemmekampen mot VIF. Kanskje vår beste kamp i 2006?
Bortekampen mot Sandefjord.
Hjemme mot Tromsø. Hawai i forsvar, ja, men det var samtidig en kamp vi skapte veldig mye i.
Hjemmekampen mot Start, selv om det ble 0 poeng.
Bortekampen mot Odd. Effektivt og bunnsolid defensivt.
Hjemmekampen mot Lyn.
Hjemmekampen mot Viking.
Hjemmekampen mot Fredrikstad.
Hjemmekampen mot Odd.

Vet ikke hvilke forventninger du har til Brann, men når vi går på banen og skaper 2 til 5 ganger så mange målsjanser som motstanderen så er det jo en viss klasseforskjell.

Det var jo ikke bare Brann som var "heldige". Hva med Lyn-RBK? Der Lyn skaper en haug sjanser, RBK to, og RBK vinner 2-1?
Viking-RBK, 3-1 var ett flaterende resultat for RBK.

Brann og RBK fikk like mange sjanser imot. Forskjellen var at færre gikk i mål for RBK. En redningsprosent på 81% er ikke bare dyktighet, det er en stor porsjon flaks med i bildet også. Vi var ikke like "heldige" selv i den beste perioden i mai.

.


Hjemmekampen mot TIL spilte TIL med 10 mann i halvannen omgang. Likevel vant vi bare med ett mål.

Det blir søkt å trekke frem hjemmekampen mot Start, når vi faktisk tapte.

Uansett: Ingen av de kampene du trekker frem endte med seier på mer enn ett eller to mål. Du har vel strengt tatt trukket frem alle kamper der Brann var bedre enn motstanderen i hele fjor. Dvs. 10 stk. Hva med de andre 16?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Dinho"Samtidig trekke frem borteseieren mot Molde der vi scoret et mål i verdensklasse. Var heller ikke få ganger Semb og Co overøste Brann med superlativer på fantastisk fotball. Nå stod riktignok skottene våre for en del av dem men dog.


hallo? Borteseieren mot Molde var jo et ran!

Og Semb kaller jo alt mulig "verdensklasse". Det er jo nok med ett angrep med et par-tre trekk, så er det jo "fotball i verdensklasse". Alle tippeligalag viser jo glimt av fin fotball innimellom!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Ja vi hadde kamper som var rene ran, men det hadde RBK også... Vi hadde også noen kamper som var rene ran mot oss. Det hadde ikke RBK i 2006.

Pondan

jako, Jeg vet ikke om det er noen lag som er bedre enn Brann, kanskje det er ingen? kanskje det er flere? Må bare vente å se hva som skjer;)

ostraume

Hva er egentlig poenget ditt Krøvel? At Brann er et lag som hører hjemme midt på tabellen?

Må Brann rundspille og knuse lag for å få status som nest best?

Om du ikke (hårreisende nok) er fornøyd med å bruke antall poeng som indikasjon på fjoråret så prøv med målsjanser skapt. Også der ligger Brann (i følge VG) som nummer to, bak Rosenborg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: "ostraume"Hva er egentlig poenget ditt Krøvel? At Brann er et lag som hører hjemme midt på tabellen?

Må Brann rundspille og knuse lag for å få status som nest best?

Om du ikke (hårreisende nok) er fornøyd med å bruke antall poeng som indikasjon på fjoråret så prøv med målsjanser skapt. Også der ligger Brann (i følge VG) som nummer to, bak Rosenborg.


Poenget er at Brann bare var gode i en måneds tid i fjor. Heldigvis i en periode der det ble spilt mange kamper. Hadde vi f.eks. nåddtoppformen i juni i stedet for mai, så hadde vi tapt en god del poeng på det fordi det ikke ble spilt mer enn en kamp i den måneden. Jeg syns det bør være en tankevekker at vi havner langt nede på tabellen over kampene spilt juni- november,dvs. store deler av sesongen.

Grunnen til at jeg tar dette opp, er fordi noen her mener vi bare kan slappe av mht treningsresultatene i vår, fordi fjoråret liksom viste at det ikke hadde noe å si. Men i og med at vi faktisk var middelmådige i mesteparten av seriesesongen 2006, så var de dårlige resultatene før sesongen 2006 absolutt et varsku.
Legg ned hele klubben!

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "ostraume"Hva er egentlig poenget ditt Krøvel? At Brann er et lag som hører hjemme midt på tabellen?

Må Brann rundspille og knuse lag for å få status som nest best?

Om du ikke (hårreisende nok) er fornøyd med å bruke antall poeng som indikasjon på fjoråret så prøv med målsjanser skapt. Også der ligger Brann (i følge VG) som nummer to, bak Rosenborg.


Poenget er at Brann bare var gode i en måneds tid i fjor. Heldigvis i en periode der det ble spilt mange kamper. Hadde vi f.eks. nåddtoppformen i juni i stedet for mai, så hadde vi tapt en god del poeng på det fordi det ikke ble spilt mer enn en kamp i den måneden. Jeg syns det bør være en tankevekker at vi havner langt nede på tabellen over kampene spilt juni- november,dvs. store deler av sesongen.

Grunnen til at jeg tar dette opp, er fordi noen her mener vi bare kan slappe av mht treningsresultatene i vår, fordi fjoråret liksom viste at det ikke hadde noe å si. Men i og med at vi faktisk var middelmådige i mesteparten av seriesesongen 2006, så var de dårlige resultatene før sesongen 2006 absolutt et varsku.



Er forøvrig enig med analysen din Krøvel, men som vanlig når du kommer med dine analyser så glemmer du X-faktoren.

Om Brann bommet med formen på vårsesongen så kan det teoretisk hende at det hadde klaffet for de resten av sesonge. Og kanskje hadde de da vunnet og slått RBK fordi de var enda bedre enn dem i fjor.

Men det blir jo bare spekuleringer og det blir det du sier også.

Når det er sagt så er jeg 110% enig i at årets resultater er bekymringsverdige - selv om vi gjorde det bra i RL på slutten av 2006 med et "ferskt" mannskap.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "C@Bøe_79"MARGINER


JA! siden 1963....
RANN - FOR ALLTID

Go Up