• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

de som vet navn

Started by Mjelde e best, March 08, 2007, 23:15:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Marek

Quote from: "monzilla"Fotball er den eneste idretten i Norge som muliggjør dette.


Akkurat det aner jeg ingenting om, men hvorfor mener du at "dette" har livets rett?
Hvor er forbindelsen mellom idrett og dette? Trenger jo ikke et fotballag for å avtale å sloss i ny og ne gjør man?
ons Ivar skal hem...

blahblah

Quote from: "Marek"
Tror du virkelig at politiet tillater dette? Er du så naiv? Tror du det er lovlig å avtale å sloss seg imellom? Brann skal jo ikke overta politiets utøvende makt.
Vold har vært en del av fotball Ukulturen lenge, ikke fotball kulturen.
Hvorfor kan ingen svare meg på hvorfor de absolutt må gjøre dette ifm med fotballkamper?

Syntes ikke det er så rart det er litt bråk rundt fotball kamper, det mye hat og rivalisering mellom motsander lag.

dudo

Ang diskusjonen blind vold-vold og kultur-ukultur så kan det jo være på sin plass å nevne at bystanders faktisk HAR fått på trynet av casuals. Altså noen som overhodet ikke hadde avtalt dette på forhånd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

monzilla

Quote from: "Marek"
Quote from: "monzilla"Fotball er den eneste idretten i Norge som muliggjør dette.


Akkurat det aner jeg ingenting om, men hvorfor mener du at "dette" har livets rett?
Hvor er forbindelsen mellom idrett og dette? Trenger jo ikke et fotballag for å avtale å sloss i ny og ne gjør man?


Jo, fordi at det mange ikke forstår er at samtlige av disse casualsene har et  lidenskapelig forhold til Brann, og har vokst opp med klubben. Dersom man fjerner denne lidenskapen vil kulturen dø ut på dagen. Det er Brann som er fellesnevneren, det er Brann som engasjerer, og det er pga Brann man reiser rundt til andre byer, primært for å se kamp.

Marek

Quote from: "monzilla"Jo, fordi at det mange ikke forstår er at samtlige av disse casualsene har et  lidenskapelig forhold til Brann, og har vokst opp med klubben. Dersom man fjerner denne lidenskapen vil kulturen dø ut på dagen. Det er Brann som er fellesnevneren, det er Brann som engasjerer, og det er pga Brann man reiser rundt til andre byer, primært for å se kamp.


Har aldri bestridet at de ikke er Brannfans. Men jeg kan rett og slett ikke fatte og begripe hva slossing har med det å være supporter å gjøre. Og ser jo ikke ut til at noen klarer å gi et godt svar på det heller.
Nå har jo et av argumentene ofte vært "dette har ingenting med Brann å gjøre"! Får ikke det helt til å stemme med ditt innlegg.
ons Ivar skal hem...

monzilla

Quote from: "dudo"Ang diskusjonen blind vold-vold og kultur-ukultur så kan det jo være på sin plass å nevne at bystanders faktisk HAR fått på trynet av casuals. Altså noen som overhodet ikke hadde avtalt dette på forhånd.


Det stemmer at det har vært uheldige episoder, det er ikke noe å krangle på. Det kan selvsagt ikke forsvares, men det tilhører til sjeldenhetene. Men så kan det også sies at draktkledde supportere også har sin kvote med trøbbel på samvittigheten, selv om det er ikke særlig relevant.

Marek

Quote from: "monzilla"Det stemmer at det har vært uheldige episoder, det er ikke noe å krangle på. Det kan selvsagt ikke forsvares, men det tilhører til sjeldenhetene. Men så kan det også sies at draktkledde supportere også har sin kvote med trøbbel på samvittigheten, selv om det er ikke særlig relevant.


Vold forekommer i alle områder i samfunnet, og med mindre dette er en vanlig ting at de angriper uskydige så ser jeg heller ikke relevansen.
ons Ivar skal hem...

monzilla

Quote from: "Marek"
Quote from: "monzilla"Jo, fordi at det mange ikke forstår er at samtlige av disse casualsene har et  lidenskapelig forhold til Brann, og har vokst opp med klubben. Dersom man fjerner denne lidenskapen vil kulturen dø ut på dagen. Det er Brann som er fellesnevneren, det er Brann som engasjerer, og det er pga Brann man reiser rundt til andre byer, primært for å se kamp.


Har aldri bestridet at de ikke er Brannfans. Men jeg kan rett og slett ikke fatte og begripe hva slossing har med det å være supporter å gjøre. Og ser jo ikke ut til at noen klarer å gi et godt svar på det heller.
Nå har jo et av argumentene ofte vært "dette har ingenting med Brann å gjøre"! Får ikke det helt til å stemme med ditt innlegg.


Nå har jeg egentlig sagt det jeg har å si i denne diskusjonen.
For å komme med en siste kommentar, så er det som sagt en del av kulturen. Dersom du ikke kjenner til kulturen er det ikke vits i å prøve å forklare det, du må forstå kulturen for å skjønne det. Ikke det at jeg skal skryte på meg at jeg forstår den inn og ut, men jeg tror du forstår hva jeg mener.

Nå har jeg sløst vekk nok tid her, på tide å gjøre noe konstruktivt. God kveld.

Marek

Quote from: "monzilla"Nå har jeg egentlig sagt det jeg har å si i denne diskusjonen.
For å komme med en siste kommentar, så er det som sagt en del av kulturen. Dersom du ikke kjenner til kulturen er det ikke vits i å prøve å forklare det, du må forstå kulturen for å skjønne det. Ikke det at jeg skal skryte på meg at jeg forstår den inn og ut, men jeg tror du forstår hva jeg mener.


Og hvorfor vil ingen fortelle om denne kulturen så kanskje vi uvitende blir opplyst?
ons Ivar skal hem...

paf

Quote from: "fettnok"hvorfor er det en ukultur? hvem er du til å bestemme hva som er rett å hva som er galt? det kommer ann på hvem som ser på det. ikke kom med noe at de fleste vil mene eller noen lover nå, for det er ikke alle lover som burde vært lover.

Så du mener at de lovene du synes er feil bare kan ignoreres? Det er jo et interessant synspunkt...

fettnok

har jeg sagt det? jeg har bare sagt at det finnes mange bullshit lover.
ette går aaaaaldri bra!

paf

Quote from: "fettnok"har jeg sagt det? jeg har bare sagt at det finnes mange bullshit lover.

Og at å komme drassende med hva som er lov og ikke er relevant fordi det er mange lover som ikke burde vært lover... Konklusjonen din er egentlig ganske grei.

SKBMiller

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156762

godt eksempel på hvordan klubbene og deres fredelige supportere blir linket til det casuals finner på.

man må lese artikkelen og ha litt greie på det for å skjønne at det var casuals som ikke nødvendigvis har noe med tottenham og chelsea eller deres supportere å gjøre

Ricky

Quote from: "monzilla"Kasting av gjenstander på spillere (iversen) var det ingen av guttene som stod bak. På lyn-kampen på ullevaal ble det hivd masse ut på banen, ikke en eneste av guttene som gjorde dette. Syntes det blir helt feil å legge skylden på all uro på guttene.



Fyren som kastet egg var iallefall en casual. Om han hørte til "guttene", "guttaboyz" eller "gutteklubben grei" er forsåvidt uinteressant.

Og ja, kulturen er boss. Om Brann kan finne en måte å stenge ute hele pakket på, så støtter jeg det 100%. Men da tar det vel sikkert ikke lang tid før vi får høre om Løv Ham Bhoys på heisatur til Alta og Tromsdalen.

Marek

Quote from: "fettnok"har jeg sagt det? jeg har bare sagt at det finnes mange bullshit lover.


Men hvorfor sier du det?
Uansett om du er enig i lover og regler så må du pent forholde deg til de.
ons Ivar skal hem...

fettnok

jeg forholder meg til sunn fornuft.
ette går aaaaaldri bra!

Marek

Quote from: "fettnok"jeg forholder meg til sunn fornuft.


HAH! Dagens. Hvor er det sunne i fornuften ved å sloss?
Du kan gå rundt å tro hva du vil og følge din egen sunne fornuft, men du vil nok møte veggen en dag.
ons Ivar skal hem...

Lurkin

Quote from: "paf"
Quote from: "Lurkin"Først og fremst er jo det ikke bare til å utestenge folk. Det må gjøres i henhold til lovverket, og bevisene må være gode.

Her tar du helt feil. En Brannkamp er et privat arrangement med egne regler som går utover det som er i samfunnet ellers. De legger blant annet kraftige begrensninger på ytringsfrihet inne på stadion.
Faktum her er at Sportsklubben Brann kan utestenge hvem de måtte ønske så lenge de måtte ønske, og rett forum for å eventuelt endre reglene for dette er klubbens årsmøte.


Ja, det er vel forsåvidt sant, jeg bør vel omforumlere meg. Selv om det er et privat arrangement så trenger Brann bevis, det er jo moralsk forkastelig å utestenge noen uten grunnlag for det. Som du sier, ytringsfrihet and so on.

Personlig synes jeg at snusforbudet var i det meste laget. Ikke det at jeg  respekterer den.
Berømte Brann fra Bergen

fettnok

er det sunn fornuft å nekte to parter å sloss hvis de vil det? er ikke det ett fritt land vi bor i?
ette går aaaaaldri bra!

Marek

Quote from: "fettnok"er det sunn fornuft å nekte to parter å sloss hvis de vil det? er ikke det ett fritt land vi bor i?


Ja det er sunn fornuft av evt politiet å gripe inn om to parter sloss med hverandre. Visste du ikke at dette skjer hver eneste dag i vårt land og resten av verden?
Jo, vi lever i et fritt land. Pussig spørsmål fra som vil kaste meg ut av forumet fordi vi har ulike meninger.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "fettnok"jeg har sagt gang på gang at jeg ikke vil kaste deg ut pga meningen dine, men fordi jeg synes du er en k****.


Og det gjør saken noe bedre?
Var ikke klar over at du var sjefen her.
ons Ivar skal hem...

fettnok

har jeg sagt jeg er det da? har aldri antydet at jeg er det.
ette går aaaaaldri bra!

Superjack

Quote from: "Ricky"
Quote from: "monzilla"Kasting av gjenstander på spillere (iversen) var det ingen av guttene som stod bak. På lyn-kampen på ullevaal ble det hivd masse ut på banen, ikke en eneste av guttene som gjorde dette. Syntes det blir helt feil å legge skylden på all uro på guttene.



Fyren som kastet egg var iallefall en casual. Om han hørte til "guttene", "guttaboyz" eller "gutteklubben grei" er forsåvidt uinteressant.

Og ja, kulturen er boss. Om Brann kan finne en måte å stenge ute hele pakket på, så støtter jeg det 100%. Men da tar det vel sikkert ikke lang tid før vi får høre om Løv Ham Bhoys på heisatur til Alta og Tromsdalen.


Støtter denne. Ut med pakket.

Forresten kommer jeg aldri til å slutte å undre meg over den eggeepisoden. Først overlevde egget helt til den corneren, og så det å treffe Ivers midt i den klyngen av folk. Det må ha vært en innøvd og ekstremt gjennomtenkt plan. Men bare med ett minus, det er Riseth som er hatobjekt nr 1 i den eklesorte og hvite drakten!
Brannsupporter.

Marek

Quote from: "fettnok"har jeg sagt jeg er det da? har aldri antydet at jeg er det.


Når du poengterer hvem som er uønsket på forumet og hvem sine meninger som ikke er ønsket her så har du vel strengt tatt antydet det ja.
ons Ivar skal hem...

Railway

Kan iallefall virke som om hele casual-greien har roet seg litt nå som wemley er lagt ned. Har ikke sett de på lenge..

Ellers håper eg stemningen snur og stiger mot nye høyder i år!!

Kom igjen Brann! :D
RANN BERGEN

Scally

Quote from: "Railway"Kan iallefall virke som om hele casual-greien har roet seg litt nå som wemley er lagt ned. Har ikke sett de på lenge..

Ellers håper eg stemningen snur og stiger mot nye høyder i år!!

Kom igjen Brann! :D


ja blir spennende å se hvor de nå skal holde hus. Noen forslag ?

Kalinkasvingen

Har hørt at de nå er så mange at de skal overta hele Fotballpuben før kampene. Batajonen skal ifølge ryktene inngå samarbeid med The English Lion.

positiv

de som vet navn holder godt kjeft
ødt blod på HANSA

Railway

RANN BERGEN

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Strandlien

Quote from: "Scally"
Quote from: "Railway"Kan iallefall virke som om hele casual-greien har roet seg litt nå som wemley er lagt ned. Har ikke sett de på lenge..

Ellers håper eg stemningen snur og stiger mot nye høyder i år!!

Kom igjen Brann! :D


ja blir spennende å se hvor de nå skal holde hus. Noen forslag ?


Har hørt at de har inngått samarbeid med Rubinen både før og etter kamp...

Oldefar

Alle guttene skal visst flytte til arna og starte et eget samfunn der uten noe som helst kontakt med omverden

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Railway"Kan iallefall virke som om hele casual-greien har roet seg litt nå som wemley er lagt ned. Har ikke sett de på lenge..


Ja, hele livsgrunnlaget til Guttene var sikkert ene og alene avhengig av Wembley HAHAHA!

Skål!

Railway

Det hasje eg sagt då men de har jaffal hendt der noen år no.

Må jo uansetr ha ett sted å fyre....
gull 07!!!! :)
RANN BERGEN

Bergen Sin Gutt

Det finnes opptil flere puber i Bergen

Lurkin

Quote from: "Railway"Det hasje eg sagt då men de har jaffal hendt der noen år no.

Må jo uansetr ha ett sted å fyre....
gull 07!!!! :)


Hvis du er en av "guttene" så tror jeg du har fått en slag for mye i den språkdominerende delen av hodet.
Berømte Brann fra Bergen

Scally

Hva med sjøboden ?

Skyscraper

Quote from: "Lurkin"
Quote from: "Railway"Det hasje eg sagt då men de har jaffal hendt der noen år no.

Må jo uansetr ha ett sted å fyre....
gull 07!!!! :)


Hvis du er en av "guttene" så tror jeg du har fått en slag for mye i den språkdominerende delen av hodet.


Hvis du er en av "guttene" så tror jeg du har fått et slag for mye i den logikkdominerende/lesedominerende delen av hjernen
å skal det skje... Nei, vent... Nå

Corran

Quote from: "Lurkin"
Quote from: "Railway"Det hasje eg sagt då men de har jaffal hendt der noen år no.

Må jo uansetr ha ett sted å fyre....
gull 07!!!! :)


Hvis du er en av "guttene" så tror jeg du har fått en slag for mye i den språkdominerende delen av hodet.


Litt unødvendig kommentar det derre Lurkin. hva om det er en som sliter med dysleksi? Ikke morsomt å få slike kommentarer sendt etter seg da. eller mener du at vi skal ha rettskrivningskonkuranser og skrivetester for å få  legge inn innlegg her?
Så si nå pent unnskyld for din flåsete kommentar :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lurkin

Unnskyld..

..dårlig pokerdag.
Berømte Brann fra Bergen

LandåsKongen

har ikke skrevet noe i denne tråden tidligere. Det er jo åpenbart en tulletråd noen har startet.

Men han der Marek gjør meg faktisk fysisk uvel med sin evindelige gnåling, og skrik etter argumenter(som han hele tiden skriver). Maken til klovn skal man leite lenge etter.
Hadde vært fint om han hadde latt være å bry seg med alle andre, og med ting han ikke har greie på....lurer på om han er slik mot alle andre han omgåes med?? Slitsom type.

Klaus_Brann

Quote from: "LandåsKongen"har ikke skrevet noe i denne tråden tidligere. Det er jo åpenbart en tulletråd noen har startet.

Men han der Marek gjør meg faktisk fysisk uvel med sin evindelige gnåling, og skrik etter argumenter(som han hele tiden skriver). Maken til klovn skal man leite lenge etter.
Hadde vært fint om han hadde latt være å bry seg med alle andre, og med ting han ikke har greie på....lurer på om han er slik mot alle andre han omgåes med?? Slitsom type.


Litt morsomt du også føyer deg inn i rekken av debbatanter her inne som bruker betegnelsen "klovn" på andre.
Er det positivt eller negativt når dere kaller andre det???
Jeg ser på en det å bli kalt "klovn" som ganske positivt, jeg mener, klovner er jo ganske morsomme, men det er kanskje ikke det dere mener når dere kaller andre her inne "klovn"..
Ellers er jeg enig med deg i karakteristikken av Marek, når det kommer til at han virker som en slitsom type..Må ALLTID komme med en "morsom" og kverulerende kommentar, selv om han har tatt poenget...
Men det er vel hans syn på humor.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "LandåsKongen"har ikke skrevet noe i denne tråden tidligere. Det er jo åpenbart en tulletråd noen har startet.

Men han der Marek gjør meg faktisk fysisk uvel med sin evindelige gnåling, og skrik etter argumenter(som han hele tiden skriver). Maken til klovn skal man leite lenge etter.
Hadde vært fint om han hadde latt være å bry seg med alle andre, og med ting han ikke har greie på....lurer på om han er slik mot alle andre han omgåes med?? Slitsom type.


Litt morsomt du også føyer deg inn i rekken av debbatanter her inne som bruker betegnelsen "klovn" på andre.
Er det positivt eller negativt når dere kaller andre det???
Jeg ser på en det å bli kalt "klovn" som ganske positivt, jeg mener, klovner er jo ganske morsomme, men det er kanskje ikke det dere mener når dere kaller andre her inne "klovn"..
Ellers er jeg enig med deg i karakteristikken av Marek, når det kommer til at han virker som en slitsom type..Må ALLTID komme med en "morsom" og kverulerende kommentar, selv om han har tatt poenget...
Men det er vel hans syn på humor.


Klovn ja, jeg vil faktisk hevde at det var jeg som satte igang klovnebølgen, et uttrykk jeg liker svært godt. At andre klovner bruker det mot meg gjør meg bare glad. Artig uttrykk.
Når det gjelder argumenter i denne tråden så har jo de ennå tilgod å dukke opp så kanskje jeg skal stoppe gnålingen og skrikingen og innse at de ikke finnes. Kan leve med den konklusjonen.
ons Ivar skal hem...

Tifo

Denne tråden har sklidd helt ut og det virker som temaet er ferdig diskutert. Derfor stenges den.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Go Up