• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

de som vet navn

Started by Mjelde e best, March 08, 2007, 23:15:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Marek

Quote from: "Erlend"
Ja men jeg ser  flere kommentarer med "faen for en idiot trÃ¥dstarter er" enn saklige kommentarer.  Personlig synes jeg at folk fÃ¥r slÃ¥ss sÃ¥ mye de vil med andre supportergrupperinger, bare de ikke skremmer andre fra Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ stadion


Er det forenelig mener du? Dummeste jeg leser er når folk sier at de gir blaffen i dette så lenge de gjør det utenfor stadion og med hverandre
ons Ivar skal hem...

brann02

Quote from: "bahus"
Quote from: "brann02"Trådstarter er nok helt på viddene med denne tråden.


Helvete enkelte er sein på avtrekkeren :D


Klovn

Erlend

Quote from: "Marek"
Quote from: "Erlend"
Ja men jeg ser  flere kommentarer med "faen for en idiot trÃ¥dstarter er" enn saklige kommentarer.  Personlig synes jeg at folk fÃ¥r slÃ¥ss sÃ¥ mye de vil med andre supportergrupperinger, bare de ikke skremmer andre fra Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ stadion


Er det forenelig mener du? Dummeste jeg leser er når folk sier at de gir blaffen i dette så lenge de gjør det utenfor stadion og med hverandre

Det er jo forskjell på at folk begynner å banke løs på den på setet ved siden av og at to grupper arrangerer en slåsskamp i en folketom gate

Marek

Quote from: "Erlend"Det er jo forskjell på at folk begynner å banke løs på den på setet ved siden av og at to grupper arrangerer en slåsskamp i en folketom gate


Ingen benekter det, men så lenge Brann på noen måte assosieres med dette så synes jeg ikke at det er greit.
ons Ivar skal hem...

Mr_Soma

Herlighet...

Brann Brann Brann.
Kan ikke folk få gjøre som de vil da? Helvete heller... om menn har lyst å drikke og spille kort før kampen eller vise litt muskler så må de jo få lov til det. Vi bor i ett fritt land. Det er ikke Brann sin oppgave å stoppe de som sloss i en tom gate nede på Danmarksplass, men Politiet.

SÃ¥ slutt med denne evinnelige griningen om at det er fy fy og helt feil. Folk har helt individuelle interesser.

Mind your own business.

Marek

Quote from: "Mr_Soma"Herlighet...

Brann Brann Brann.
Kan ikke folk få gjøre som de vil da? Helvete heller... om menn har lyst å drikke og spille kort før kampen eller vise litt muskler så må de jo få lov til det. Vi bor i ett fritt land. Det er ikke Brann sin oppgave å stoppe de som sloss i en tom gate nede på Danmarksplass, men Politiet.

SÃ¥ slutt med denne evinnelige griningen om at det er fy fy og helt feil. Folk har helt individuelle interesser.

Mind your own business.
ons Ivar skal hem...

Northside

Quote from: "Marek"

Brann har neppe noen planer om å leke politi å stoppe folk som vil sloss nede på Danmarksplass. Men stenge de ute fra stadion det kan de fint gjøre. Hvorfor? Fordi dette assosieres med Brann siden det er noen av deres supportere som gjør dette ifm med kamper.


Og hva så om dette assosieres med Brann? Får Brann bøter? poeng trekk? Noe form for straff i det hele tatt?

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Mr_Soma"Herlighet...

Brann Brann Brann.
Kan ikke folk få gjøre som de vil da? Helvete heller... om menn har lyst å drikke og spille kort før kampen eller vise litt muskler så må de jo få lov til det. Vi bor i ett fritt land. Det er ikke Brann sin oppgave å stoppe de som sloss i en tom gate nede på Danmarksplass, men Politiet.

SÃ¥ slutt med denne evinnelige griningen om at det er fy fy og helt feil. Folk har helt individuelle interesser.

Mind your own business.


Spot on!

Marek

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Marek"

Brann har neppe noen planer om å leke politi å stoppe folk som vil sloss nede på Danmarksplass. Men stenge de ute fra stadion det kan de fint gjøre. Hvorfor? Fordi dette assosieres med Brann siden det er noen av deres supportere som gjør dette ifm med kamper.


Og hva så om dette assosieres med Brann? Får Brann bøter? poeng trekk? Noe form for straff i det hele tatt?


Fordi det skader Brann, om du gidder å tenke deg litt om og ikke forherlige denne kulturen så mye så klarer du sikkert å komme til den konklusjonen du også.
Om det latterlige ropet "ut med pakket" så må det må være om disse som elsker denne kulturen, dette trenger vi ikke.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Mr_Soma"Herlighet...

Brann Brann Brann.
Kan ikke folk få gjøre som de vil da? Helvete heller... om menn har lyst å drikke og spille kort før kampen eller vise litt muskler så må de jo få lov til det. Vi bor i ett fritt land. Det er ikke Brann sin oppgave å stoppe de som sloss i en tom gate nede på Danmarksplass, men Politiet.

SÃ¥ slutt med denne evinnelige griningen om at det er fy fy og helt feil. Folk har helt individuelle interesser.

Mind your own business.


Spot on!

Var det alt du hadde å si om saken? Du kan ikke heller komme med noe konkret for en gangs skyld? Du kan ikke f.eks svare på de titalls spørsmålene om hvorfor dere trekker Brann sitt navn inn i dette. Og nå spør du vel hvordan dere gjør det. Drit i å stille barnslige åpenbare spørsmål, stå for det du gjør og forklar deg.
ons Ivar skal hem...

monzilla

hvordan skader dette brann, marek

Marek

Quote from: "monzilla"hvordan skader dette brann, marek


MÃ¥ jeg virkelig forklare hvorfor f.eks en overskrift i skandinaviske aviser "Brann supportere i masseslosskamp" skader Brann?
Om du kommer til konklusjonen at dette er bare positivt og gavner Branns rykte og at det er tøft, så tror jeg heller at vi får enes om å uenes.
ons Ivar skal hem...

positiv

e ikkje hele poenget å være best både på og utenfor banen?
ødt blod på HANSA

Northside

Quote from: "Marek"

Fordi det skader Brann, om du gidder å tenke deg litt om og ikke forherlige denne kulturen så mye så klarer du sikkert å komme til den konklusjonen du også.
Om det latterlige ropet "ut med pakket" så må det må være om disse som elsker denne kulturen, dette trenger vi ikke.



Tenker så det knaker, slik som en del andre også sikkert gjør. Kan ikke du som har svaret svare oss?

Hvordan skader dette Brann? Kom med et saklig svar, så skal jeg heller prøve å ta deg litt seriøs videre i denne diskusjonen.

Marek

Quote from: "NorthsideFCDH"
Tenker så det knaker, slik som en del andre også sikkert gjør. Kan ikke du som har svaret svare oss?

Hvordan skader dette Brann? Kom med et saklig svar, så skal jeg heller prøve å ta deg litt seriøs videre i denne diskusjonen.


Fordi det setter klubbens navn i vanry! Klubben får dårlig rykte pga noe enkelte supportere gjør, og det skader klubben.
Nå kan jo du kanskje forklare meg hvorfor denn kulturen er positivt for Brann, hvordan beriker dette Brann? Kom med et saklig svar, så skal jeg heller prøve å ta deg litt seriøs videre i denne diskusjonen.
Og fint om du svarer med noe annet enn et spørsmål eller med at det som skjer utenfor stadion ikke har noe med Brann å gjøre.
ons Ivar skal hem...

Northside

Quote from: "Marek"

Fordi det setter klubbens navn i vanry! Klubben får dårlig rykte pga noe enkelte supportere gjør, og det skader klubben.
Nå kan jo du kanskje forklare meg hvorfor denn kulturen er positivt for Brann, hvordan beriker dette Brann? Kom med et saklig svar, så skal jeg heller prøve å ta deg litt seriøs videre i denne diskusjonen.
Og fint om du svarer med noe annet enn et spørsmål eller med at det som skjer utenfor stadion ikke har noe med Brann å gjøre.


Har aldri sagt at dette har noe positiv virkning på Brann eller beriker klubben vår på noe som helst måte. Men jeg ser heller ikke den negative siden ved det, derfor velger jeg å ikke bry meg. La heller folk gjøre sitt så lenge det ikke skader andre, noe jeg mener det ikke gjør.

Du sier det setter klubben i dårlig rykte. Då må jeg spørre, har det noe å si? Brann har over lengre tid blitt husket for bråkete fans, det har vært slik i over 10 år no, men har det virkelig skadet oss? Vi er fortsatt den mest populære klubben på TV, vi håver inn mest penger på sponsorer, til tross for elendige resultater til tider...

Så hvordan skader dette egentlig Brann? Dårlig rykte, ok, skjønner hva du mener, men har dette dårlige ryktet noe å si for oss?

Marek

Quote from: "NorthsideFCDH"Har aldri sagt at dette har noe positiv virkning på Brann eller beriker klubben vår på noe som helst måte. Men jeg ser heller ikke den negative siden ved det, derfor velger jeg å ikke bry meg. La heller folk gjøre sitt så lenge det ikke skader andre, noe jeg mener det ikke gjør.

Du sier det setter klubben i dårlig rykte. Då må jeg spørre, har det noe å si? Brann har over lengre tid blitt husket for bråkete fans, det har vært slik i over 10 år no, men har det virkelig skadet oss? Vi er fortsatt den mest populære klubben på TV, vi håver inn mest penger på sponsorer, til tross for elendige resultater til tider...

Så hvordan skader dette egentlig Brann? Dårlig rykte, ok, skjønner hva du mener, men har dette dårlige ryktet noe å si for oss?


Du er altså enig at dette ikke har noe som helst positivt ved seg?
Og ja, jeg mener så absolutt at det har noe å si om Brann får et dårlig rykte på seg. Et dårlig rykte kan da du umulig snu til noe positivt.
ons Ivar skal hem...

Northside

Quote from: "Marek"
Du er altså enig at dette ikke har noe som helst positivt ved seg?
Og ja, jeg mener så absolutt at det har noe å si om Brann får et dårlig rykte på seg. Et dårlig rykte kan da du umulig snu til noe positivt.


Er enig i at det ikke har noe positivt ved seg, som jeg også har sagt tidligere. Men ser ikke poenget med å stresse så mye fordi det kan gi Brann et dårlig rykte, er det jeg vil frem til. Så sant dette dårlige ryktet ikke skader Brann (har fortsatt ikke fått en forklaring på hvordan det dårlige ryktet kan skade Brann), så ser jeg heller ikke poenget med å gjøre noe for å stoppe det. La heller folk gjøre litt som de vil, eneste de skader er motstanderen som frivelig er med på dansen, ingen andre.

Marek

Quote from: "NorthsideFCDH"Er enig i at det ikke har noe positivt ved seg, som jeg også har sagt tidligere. Men ser ikke poenget med å stresse så mye fordi det kan gi Brann et dårlig rykte, er det jeg vil frem til. Så sant dette dårlige ryktet ikke skader Brann (har fortsatt ikke fått en forklaring på hvordan det dårlige ryktet kan skade Brann), så ser jeg heller ikke poenget med å gjøre noe for å stoppe det. La heller folk gjøre litt som de vil, eneste de skader er motstanderen som frivelig er med på dansen, ingen andre.


Er ikke dårlig rykte selvforklarende nok? Har du lyst å ha dårlig rykte på deg?
Og nei, folk kan ikke få gjøre som de vil alltid i vårt land. Du og din far kan ikke stå på torgallmenningen og banke løs på hverandre, vi har lover mot slikt.
Om Brann suppoertere får rykte på seg å sloss hver gang de drar på turer så vil jo dette selvsagt få andre supportere som kan oppføre seg til å tenke seg om to ganger før de er villig til å dra og støtte laget sitt. Om man vet at man på vei til stadion kan bli vitne til masseslagsmål så vil kankskje også dette forhindre folk mot å dra.
Og hva den dagen når dette går litt over streken og en av de innvolverte får en alvorlig skade?
Mistenker jo deg og andre for å synes at det er kult å være fryktede suppoertere som andre lag er redd for å få bank av.
Ser at både Brann og Bataljonen er enige om at dette er ikke noe Brann vil ha, så helt på jordet kan jeg jo ikke være.
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

så lenge det ikke skjer noe inne på stadion er det alldeles ikke grunn til å stenge folk ute. da kan man like godt kreve vandel på hele jævla stadion
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

positiv

skaff dokkar en msn og diskuter der
ødt blod på HANSA

Speedy

Quote from: "NorthsideFCDH"

Har aldri sagt at dette har noe positiv virkning på Brann eller beriker klubben vår på noe som helst måte. Men jeg ser heller ikke den negative siden ved det, derfor velger jeg å ikke bry meg. La heller folk gjøre sitt så lenge det ikke skader andre, noe jeg mener det ikke gjør.

Du sier det setter klubben i dårlig rykte. Då må jeg spørre, har det noe å si? Brann har over lengre tid blitt husket for bråkete fans, det har vært slik i over 10 år no, men har det virkelig skadet oss? Vi er fortsatt den mest populære klubben på TV, vi håver inn mest penger på sponsorer, til tross for elendige resultater til tider...

Så hvordan skader dette egentlig Brann? Dårlig rykte, ok, skjønner hva du mener, men har dette dårlige ryktet noe å si for oss?


Skader det ikke andre? Hva det med hva disse folkene gjorde i Sandefjord i fjor da? Her er et utdrag fra aftenposten:

"* Hærverk på en supporterpub.

* Slag mot personer uten foranledning og grunn.

* Sjikanering, spytting og trakassering av tilfeldige.

* Skadeverk på tre biler.

* Hærverk på et hotell."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1372373.ece

Dette skader ingen andre enn dem selv, kjøss meg i ræven! Dette går ut over utenforstående og uskyldige privatpersoner. Tror du disse som blir utsatt for blind vold får en positiv oppfatning av Brann når de kommer hjem og skjønner hvem de har blitt overfalt av ved å lese i avisen el. lignende?
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Marek

Quote from: "Chrisstah"så lenge det ikke skjer noe inne på stadion er det alldeles ikke grunn til å stenge folk ute. da kan man like godt kreve vandel på hele jævla stadion


Overhodet ikke enig. Den dagen disse tingene oppstår uten at Brann er innvolvert så skal jeg være enig med deg. Men når dette utelukkende skjer ifm med kamper så har det så absolutt noe med Brann å gjøre! Og Brann sitt eneste virkemiddel det er å utestenge de fra stadion. Hvorfor er du så interresert i å ha denne kulturen på stadion?
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

QuoteHvorfor er du så interresert i å ha denne kulturen på stadion?


har aldri sagt at eg ønsker den der, men mener det er snakk om rettigheter, kan ikke bare utestenge folk fordi de liker å sloss med andre casuals. så lenge det skjer vekke fra stadion så ser eg ikke noe problem med det.
og vi vet hvordan avisene er, de blåser alltid slike saker opp.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Quote from: "Chrisstah"
QuoteHvorfor er du så interresert i å ha denne kulturen på stadion?


har aldri sagt at eg ønsker den der, men mener det er snakk om rettigheter, kan ikke bare utestenge folk fordi de liker å sloss med andre casuals. så lenge det skjer vekke fra stadion så ser eg ikke noe problem med det.
og vi vet hvordan avisene er, de blåser alltid slike saker opp.


Så du mener at det er en rettighet de benytter seg av når de driver og sloss med andre supportere? Du er klar over at dette ikke er lov?
Brann har nok retten på sin side når de ønsker å stenge de ute.
Kan du virkelig med hånden på hjertet påstå at dette ikke har noe med Brann å gjøre?
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

Quote from: "Marek"
Quote from: "Chrisstah"
QuoteHvorfor er du så interresert i å ha denne kulturen på stadion?


har aldri sagt at eg ønsker den der, men mener det er snakk om rettigheter, kan ikke bare utestenge folk fordi de liker å sloss med andre casuals. så lenge det skjer vekke fra stadion så ser eg ikke noe problem med det.
og vi vet hvordan avisene er, de blåser alltid slike saker opp.


Så du mener at det er en rettighet de benytter seg av når de driver og sloss med andre supportere? Du er klar over at dette ikke er lov?
Brann har nok retten på sin side når de ønsker å stenge de ute.
Kan du virkelig med hånden på hjertet påstå at dette ikke har noe med Brann å gjøre?


masse som ikke er lov her i verden som mange gjør likevel
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Quote from: "Chrisstah"masse som ikke er lov her i verden som mange gjør likevel


Var det ditt beste svar?
ons Ivar skal hem...

Northside

Quote from: "Speedy"

Skader det ikke andre? Hva det med hva disse folkene gjorde i Sandefjord i fjor da? Her er et utdrag fra aftenposten:

"* Hærverk på en supporterpub.

* Slag mot personer uten foranledning og grunn.

* Sjikanering, spytting og trakassering av tilfeldige.

* Skadeverk på tre biler.

* Hærverk på et hotell."
?


snakker vi fight mellom casuals i gatene eller hærverk generelt? Selvsagt er slik ting som du nevner her unødvendig, men samtidig er det en jobb for snuten og ikke Brann. Det du nevner her kan like godt være gjort av en vanlig Brann fan i drakt som en med litt mer kledd stil. (sier ikke at personen i drakt stod bak dette).

uansett, det jeg vil frem til er: Det er ikke Brann sitt ansvar hva som skjer i løpet av en hel helg bare fordi vi spiller en kamp i den byen.

Marek

Quote from: "NorthsideFCDH"snakker vi fight mellom casuals i gatene eller hærverk generelt? Selvsagt er slik ting som du nevner her unødvendig, men samtidig er det en jobb for snuten og ikke Brann. Det du nevner her kan like godt være gjort av en vanlig Brann fan i drakt som en med litt mer kledd stil. (sier ikke at personen i drakt stod bak dette).

uansett, det jeg vil frem til er: Det er ikke Brann sitt ansvar hva som skjer i løpet av en hel helg bare fordi vi spiller en kamp i den byen.


Hvorfor er så Brann uenig med deg i dette?
Dette er supportere Brann ikke vil ha noe med å gjøre. Det er flaut og pinlig for klubben å vite at de drar med seg slikt når de spiller kamp.
ons Ivar skal hem...

monzilla

Du virker helt besatt, Marek. Neste punkt på din liste er vel at man må levere vandelsattest før man får kjøpt patourtkort. Brann vil jo nødig assosieres med folk som har kriminell bakgrunn!

Marek

Quote from: "monzilla"Du virker helt besatt, Marek. Neste punkt på din liste er vel at man må levere vandelsattest før man får kjøpt patourtkort. Brann vil jo nødig assosieres med folk som har kriminell bakgrunn!


Kan du ikke heller fortelle meg hvordan dette er en positiv ting for Brann og hvorfor du mener at dette er en kultur som vi bør legge forholdene til rette for så de får drive på?
ons Ivar skal hem...

gkh

No er det på tide at du roer deg ned Marek.

Marek

Quote from: "gkh"No er det på tide at du roer deg ned Marek.


Hehe, fordi at?
Ser at dere har gått tomme for argumenter og ikke kan svare på spørsmål. Ikke overraskende.
ons Ivar skal hem...

gkh

Fordi at du fremstår som en stor klovn. Du må respektere at folk har forskjellige meninger

Marek

Quote from: "gkh"Fordi at du fremstår som en stor klovn. Du må respektere at folk har forskjellige meninger


Så får de komme med meningene sine da vet du, slik jeg gjør.
Du derimot ber meg om å holde kjeft fordi jeg sier min mening, hvor er din respekt?
Kom med noe fruktbart om saken hvis du er i stand til det.
ons Ivar skal hem...

Erlend

bare for Ã¥ fÃ¥ det klart en gang for alle folkens:  Ingen synes det er direkte positivt med slÃ¥ssing fyll og lignende vi sier bare at vi driter i det

blahblah

Plenty av argumenter på at denne kulturen er ok, er bare at folk ikke gidd og gjenta og gjenta seg selv slik du gjør Marek.

Skjønner godt hvorfor folk har utnevnt deg til forumets store klovn!

Marek

Quote from: "blahblah"Plenty av argumenter på at denne kulturen er ok, er bare at folk ikke gidd og gjenta og gjenta seg selv slik du gjør Marek.

Skjønner godt hvorfor folk har utnevnt deg til forumets store klovn!


Få høre noen få av disse argumentene siden du har plenty av dem da.
Forumets store klovn ser jeg på som en stor ære. Men stiller meg litt tvilende på om utnevnelsen er til å stole siden jeg blir nødt til å høre det via deg.
ons Ivar skal hem...

fettnok

det er faktisk sant marek...
ette går aaaaaldri bra!

Marek

Quote from: "fettnok"det er faktisk sant marek...


Og argumente uteblir...
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "fettnok"du er så kverulerende og usaklig at jeg blir kvalm av det marek.
hvilken argumenter vil du ha da? jeg bekreftet bare at du er en klovn, siden du stilte deg tvilende til det siden du bare hadde hørt det av han. jeg har hørt det av alle jeg vet som er inne på forumet her, så da er det kanskje noe i det? det er ikke ett spørsmål som jeg vil ha svar på.

gjør deg selv en tjeneste Ã¥ tenk over hva du holder pÃ¥ med her pÃ¥ forumet. diskuterer du for Ã¥ tilføre diskusjonen noe eller diskuterer du for Ã¥ diskutere? veldig mange folk har gjort det klart at din mening ikke er sÃ¥ veldig ønsket sÃ¥ hvorfor tvinger du pÃ¥ oss den lidelsen det faktisk er Ã¥ lese innleggene dine? nÃ¥ har du kanskje tenkt Ã¥ si at du ikke tvinger noen til Ã¥ lese innleggene dine, men det gjør du  faktisk. for Ã¥ forklare kan jeg bruke som eksempel at hvis noen sier: sjekk dette syke, kvalme bilde her da, det er det jævligste jeg har sett i mitt liv! ogsÃ¥ tenker du at du ikke vil se det, men det er noe inni deg som tvinger deg til Ã¥ se pÃ¥ det.

jeg har desverre ingen mulighet til å banne deg, så om du vil fortsette spammingen kan ikke jeg stoppe det, men uansett hvilken grunn for å fortsette å poste du har tryllet fram oppi hodet ditt så er det bare latterlig av deg. vær så snill å ha litt verdighet å slutt å poste sånne latterlige post's som du stort sett kommer med.


Gidder du å si ifra når du er i nærheten av å komme med noe fruktbart til diskusjonen?
Morsomt, eller kanskje til og med hillarius som man ville sagt i Seinfeld at du beskylder meg for å ikke tilføre diskusjonen noe.
Les igjennom tråden, og så kan du komme med din egen mening om temaet, og i samme slengen komme med eksempler på hvor jeg ikke holder meg til saken, er usaklig, ikke tilfører diskusjonen noe eller "poster poste sånne latterlige post's som jeg stort sett kommer med".
ons Ivar skal hem...

Lurkin

Marek: Så lenge slossingen og idiotien holdes utenfor Stadion så er jo det en politisak. Selvfølgelig skader det ryktet til Brann når casuals tar danskebåten og banker opp Odense-supportere, men det kan de da virkelig gjøre selv om Brann stenger de ut fra Stadion også. Jeg kan samle 20 stk, kjøpe oss noen trønderdrakter og gå ut å skade Rosenborg sitt rykte. I hvertfall slik som media vil oppfatte det. Jeg skjønner heller ikke hvordan man kan forsvare en utestengelse fra Stadion, når de ikke har laget bråk der. Det blir nesten som å banke dritten ut av en kis på Torgallmenningen mens du går i en Mikke Mus-skjorte, for så å bli utestengt fra Disney World i Paris.
Derimot er sjansene for at folk som er på vei til Stadion på kamp skal få se et masseslagsmål innenfor eller rundt Stadion veldig liten, da casuals er organiserte og neppe vil avtale en fight hvor halve politidistriktet befinner seg - og hvor de skal oppholde seg de neste to timene.
Tror du misforstår mange her inne, litt narrow-minded kanskje. Det er relativt få som støtter voldsbruken, men så lenge det holdes utenfor portene og mot andre casuals så er det en politisak. Skaper de problemer på bortekamper så er det heller ingenting SK Brann kan gjøre, uansett hvor mye det skader klubben. Bataljonen kan ta avstand for det, noe vi gjør, og da er det rett og slett ikke mer vi kan gjøre.
Berømte Brann fra Bergen

monzilla

Poenget, Marek, er at rullegardinen din har gått ned. Du evner ikke til å se og forstå andres argumenter, og da blir en diskusjon med deg meningsløs.

Langhår

Quote from: "fettnok"
veldig mange folk har gjort det klart at din mening ikke er så veldig ønsket så hvorfor tvinger du på oss den lidelsen det faktisk er å lese innleggene dine? .
alle parter i diskusjonen. Ellers kan vi vel bare legge ned hele forumet.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Marek

ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "monzilla"Poenget, Marek, er at rullegardinen din har gått ned. Du evner ikke til å se og forstå andres argumenter, og da blir en diskusjon med deg meningsløs.


Jeg har etterlyst argumenter bla fra deg, men får de jo ikke. Vanskelig å få empati for noe som ikke blir presentert.
ons Ivar skal hem...

Lurkin

Quote from: "Marek"


Først og fremst er jo det ikke bare til å utestenge folk. Det må gjøres i henhold til lovverket, og bevisene må være gode. Nedsig hvis en ikke-casual blir nektet adgang. For det andre så har jo det absolutt ingen effekt. At Brann tar avstand fra supportervold vet jo forhåpentligvis alle, synes ikke at dette er noe vits å spesifisere. Syns det er mye viktigere at Bataljonen går ut og tar avstand fra dette. Dessuten er mange av casualsene gutter som faktisk lager lyd, noe det ikke akkurat er kamp om. Og så lenge de oppfører seg på Stadion, og ikke gjøre noe galt - i forhold til loven og andre moralske prinsipper, så ser jeg ikke nødvendigheten for å stenge de ute. Skal det innføres tiltak, så er jeg mye mer positiv til eventuell forebygging av casualsmiljøet. Dvs at vi/de forhindrer at nye, og yngre, medlemmer blir rekruttert - da miljøet kan bli mye større, og det samme med konsekvensene.
Berømte Brann fra Bergen

Marek

Quote from: "fettnok"marek: du ba om argumenter, du fikk argumenter.


Ser at du klokelig endret ditt innlegg, veldig forståelig.
Hvor er argumente, og nå tenker jeg faktisk på saken, og ikke det revnende likegyldige faktum at du ikke liker meg. Det er faktisk noe jeg setter stor pris på akkurat nå.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Lurkin"[Først og fremst er jo det ikke bare til å utestenge folk. Det må gjøres i henhold til lovverket, og bevisene må være gode. Nedsig hvis en ikke-casual blir nektet adgang. For det andre så har jo det absolutt ingen effekt. At Brann tar avstand fra supportervold vet jo forhåpentligvis alle, synes ikke at dette er noe vits å spesifisere. Syns det er mye viktigere at Bataljonen går ut og tar avstand fra dette. Dessuten er mange av casualsene gutter som faktisk lager lyd, noe det ikke akkurat er kamp om. Og så lenge de oppfører seg på Stadion, og ikke gjøre noe galt - i forhold til loven og andre moralske prinsipper, så ser jeg ikke nødvendigheten for å stenge de ute. Skal det innføres tiltak, så er jeg mye mer positiv til eventuell forebygging av casualsmiljøet. Dvs at vi/de forhindrer at nye, og yngre, medlemmer blir rekruttert - da miljøet kan bli mye større, og det samme med konsekvensene.


Er jo nettopp det som skremmer meg, at så mange synes dette er helt greit så lenge man slipper å se det på stadion. Da er det ikke mange supporter som tar dette på alvor, iallefall ikke før det er for sent.
Den dagen noen kan overbevise meg at denne ukulturen har ingenting med Brann å gjøre så kanskje jeg vil forandre mening.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "fettnok"....


Quote from: "fettnok"jeg har hørt det av alle jeg vet som er inne på forumet her


Quote from: "fettnok"veldig mange folk har gjort det klart at din mening ikke er så veldig ønsket så hvorfor tvinger du på oss den lidelsen det faktisk er å lese innleggene dine?
ons Ivar skal hem...

Go Up