• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny spiller??

Started by Jay Tee, March 05, 2007, 16:14:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jay Tee

http://fotball.bt.no/eliteserien/article76187.ece
ser Brann gjør som mange andre og prøver og hente inn billig arbeidskraft fra polen.. spennende..
eia brann

Dr. Nansen

sikkert billig.. kan hvertfall ikkje vere mykje å tape økonomisk på en sånn overgang.. bare det ikkje blir en ny Zavrl,  då kan det jo muligens vere poeng å tape.

Bruiser

Herregud eg er så drittlei stallfyll.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

dingsy

Skal man kjøpe forsvarsspiller bør man kjøpe en man VET er god, og presterer hver gang. Er litt skeptisk å kjøpe fra utlandet. Synes det er bedre å kjøpe norske, eller noen kjente.

SKBMiller

selvsagter det det. men hadde det ikke vært et spørsmål om penger hadde vi kjøpt Terry eller noe av den klassen........

Gepard

Brann har jo selv undersøkt en spiller som de VET er god nok. Kristian Bak Nielsen. Her må Hardball på banen.

Hente inn nok en zavrl, blir meningsløst.

Corran

Blir for dumt å sammenligne med Zavrl. Han her er jo en ung spiller som har vært/er på Polen sitt u20 landslag. Mao kan han være ne mann for framtiden selv om han muligens ikke slår gjennom i år.
Og problemet er jo at halve tippeligaen er på jakt etter midstoppere og prisen er altfor høy på de en vet kan levere med en gang.

Og hvem vet kanskje han slår igjennom nesten med en gang. alt han trenger å kunne er å markere, løpe litt raskt og vinne hodedueller så er han en utfordrer til de vi har sett i treningskampene. Ingen som har imponert så langt.

Men først får vi no se kordan det går med prøvespillet. Eg e i alle fall litt spent
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gepard

Vel..Janez hadde da vitterlig rundt 20 u-21 landskamper så vil ikke si at et par u-20 landskamper for Polen er så voldsomt imponerende. Hovedpoenget her er at han er transferlistet i sin klubb, noe som forteller meg nok om at dette neppe er spilleren som løser midtstopperproblemet vårt. Mjelde sier jo selv at han ikke er istand til å danke ut noen av våre midtstoppere pdd, så hva i all verden skal vi med han ?

Har et pittelite håp om at det faktisk er som venstreback han er tiltenkt en plass i stallen, i påvente av Corrales løsning. Da kan et lån av denne spilleren muligens være en fornuftig ordning.

Corran

At han ikke klarer det i dag er greit nok men han kan jo slå til etter hvert. Utrolig hva et klubbskifte kan gjøre for utviklingen.
Og han er ung enda så utviklingen skal strengt tatt gå framover (om han ikke har nådd sitt max). Spennende, men som sagt eg tviler på at han slår til med en gang.
Og grunnen til at eg synes det ble for dumt å sammenligne med Zavrl er at han er 19 år mens Zavrl vel var 25 år. Mao han har noen år å utvikle seg på (om han gjør det da)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Zavrl var vel ikke mer enn 22 eller 23? Uansett kan denne gutten tilslutt bli å regne som egenprodusert, og det har sitt å si. I den anledning kan vi sette Haugesunderen som ble nevnt på vent til han er for gammel for at United kan "egenprodusere" han, og hente han for en brøkdel. Tipper jeg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: "dudo"Zavrl var vel ikke mer enn 22 eller 23? Uansett kan denne gutten tilslutt bli å regne som egenprodusert, og det har sitt å si. I den anledning kan vi sette Haugesunderen som ble nevnt på vent til han er for gammel for at United kan "egenprodusere" han, og hente han for en brøkdel. Tipper jeg.


Han var født i 82 så han var vel 24
Og det med egenprodusert er jo også et poeng :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Mr_Soma

Skal jag snækra for dig?
Jag kan mala lite på din veeegg.
Lage muuuring.
Fixa bil.

Och spela sentrala forsvarspelare....

Mycke billig.


- Pawel Kvòl (19)

Marek

Quote from: "Mr_Soma"Skal jag snækra for dig?
Jag kan mala lite på din veeegg.
Lage muuuring.
Fixa bil.

Och spela sentrala forsvarspelare....

Mycke billig.


- Pawel Kvòl (19)


Ufint, meeeeget ufint.
ons Ivar skal hem...

Mr_Soma

Quote from: "Marek"
Quote from: "Mr_Soma"Skal jag snækra for dig?
Jag kan mala lite på din veeegg.
Lage muuuring.
Fixa bil.

Och spela sentrala forsvarspelare....

Mycke billig.


- Pawel Kvòl (19)


Ufint, meeeeget ufint.


ditto

dudo

Ting må uansett skje ganske kjapt. Mjelde har jo sagt at troppen bør være klar til Nederland-turen - som starter lørdag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dingsy

Dårlig tid da. Hadde vært kjekt med ekstra spiller i forsvarsrekka.

Mr_Soma

Om det ikke er en klassespiller, eller ihvertfall tett oppunder klar til avreise så har de gjort en syltynn jobb.

Men jeg har troen på de der oppe, og er sikker på at odøren til fyllingsdølen med skihoppet sitter i veggene enda. Slik at vi kan åpne fredagens BT med frokosten på bordet å lese at Hardball har sprengt banken,igjen.

Marek

Quote from: "dudo"Ting må uansett skje ganske kjapt. Mjelde har jo sagt at troppen bør være klar til Nederland-turen - som starter lørdag.


Hvor lenge blir de borte?
Synes lite om å sette slike begrensinger, bare vi får inn en klassespiller eller tre før vinduet stenger så holder det for meg.
ons Ivar skal hem...

dudo

Jeg har fått for meg at det er ti dager. Sikkert ikke riktig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BRANN - FOR ALLTID

Har det vært en god spiller fra Polen som har spilt i Norge noensinne?

Ja, med unntak av de legendariske Marek'ene som "herjet" i BRANN på -80 tallet....

Sikkert en kjekk kar denne  nye polakken, men neppe av IAO kaliber i løpet av denne uken i hvert fall.
RANN - FOR ALLTID

lurkie


Marek

Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"Ja, med unntak av de legendariske Marek'ene som "herjet" i BRANN på -80 tallet....


Hva prøver du å si her?
ons Ivar skal hem...

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "Marek"
Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"Ja, med unntak av de legendariske Marek'ene som "herjet" i BRANN på -80 tallet....


Hva prøver du å si her?


Marek her og Marek der...skjønner at du blir forvirret...


(Men: Jeg prøver si at hverken Marek Filipczak eller Marek Motyka imponerte voldsomt under sitt opphold i Bergen. Ser at det var i 1990-92, så tippingen (-80 tallet) min var litt bom. Ironi i opprinnelig innlegg altså, beklager det....)
RANN - FOR ALLTID

DrMeland

Jeg stusset mest på kommentaren om at norsk fotball sikkert var mye dårligere enn polsk fotball og dermed ble det lettere å spille seg inn på laget vårt... Spenstig!
rMeland

Mr_Soma

Han kan virkelig det med å "flørte" med fansen...Skal bli gøy for han om han undervurderer nivået her. Wisla Krakóv og Legia Warszawa hadde nok hevdet seg i TL, men ikke faen om lag som Wisla Plock,Odra Wodzislaw,Pogon Szczecin,Górnik Zabrze,Arka Gdynia hadde tatt TL med storm.

Det er kun slike lag Brann sliter mot i kvalikk til UEFA.

Brann&Bergen<3

Syns det er bra de satser på en ung stopper, men har min tvil på denne polakken. men vi får se.

Men så syns jeg og vi kan satse på ett ungt talent herfra og kanskje. Alexander Solli f.eks, 17 år blir han i år og er med på U17 landslaget hvis ikke jeg tar feil? så hvorfor ikke satse på han?

monzilla

Fordi at det er like stor forskjell på U17 til eliteserien som det er forskjell på kvinnesyn i Norge kontra Iran

Brann&Bergen<3

Quote from: "monzilla"Fordi at det er like stor forskjell på U17 til eliteserien som det er forskjell på kvinnesyn i Norge kontra Iran


sa ikke han skal spille no, men burde vært med på treningsleirer og trent med de, sånn som emil

dudo

Han skal da være med til Nederland.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannmus

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "monzilla"Fordi at det er like stor forskjell på U17 til eliteserien som det er forskjell på kvinnesyn i Norge kontra Iran


sa ikke han skal spille no, men burde vært med på treningsleirer og trent med de, sånn som emil

Som nevnt over. Han er klar for tur til Nederland..

Fra brann.no:
QuoteI den kommende leiren som skal avholdes i Nederland kommer Brann igjen til å invitere med seg unge talenter. Joakim Hammersland, Emil Rieber-Mohn og Alexander Solli skal alle få muligheten til å trene med Brann sine A-lagsspillere.


Er jo viktig å huske på at spillere på 16-17 år, har forpliktelser som skole osv. Det er dermed ikke bare lett å stikke til utlandet hele tiden for å spille fotball.

En spiller som Emil Rieber-Mohn har allerede i år vært syv dager på La Manga, syv dager i Reading og skal tilbringe ti dager med Brann i Nederland. Blir en del døgn vekke fra familie, venner og skole.

Mr_Soma

Stakkars små gutter som får muligheten til å oppfylle drømmene sine... er synd i de.

Snublefot

hva med Andre Bergdølmo?

vg sier at han skal til strømsgodset..


greit mannen er gammel, men hadde da absolut vært en kar vi kunne ha i en sesong eller to?

om ikke annet som en god , stabil og erfaren backup..

gunkar

rann, Brann og bare Brann

Go Up