• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannsupportere i slåsskamp

Started by fortune, February 25, 2007, 22:56:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: "tippetuppen"Men e dokkar ikkje lei av å skrive side opp og side ned om dette da. Har ikkje tall på kor mange forskjellige steder det er diskutert. Sitter garantert noen å ler godt for vær gang det blir diskutert. Kan ikkje Bataljonen like godt opprette et eget "casual" forum da? Vi har Brann, Kamper, tifo/sanger og bataljonen. så hvorfor ikke utvide til casual og. Eg personlig skjønner ikke hvorfor det blir diskutert "casual" under Brann eller noen andre steder på forumet..


Jo da, er egentlig dritlei av å skrive om dette. Kan vi ikke bare ignorere de å la de ture fram som de vil?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mr_Soma

Jo... se fremover, snart klart for ny Danmarkstur.

blahblah

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "tippetuppen"må kverulere litt.. Ka med alle alkoholikerne da. De som på død og liv må drikke seg møkkings i forbindelse med kamp. Båe før og etter kamp på puben. Sitte i timesvis å drikke på busstur til f.eks oslo for å skjemme ut klubben med å rølpe rundt i olso. E det riktig å kalle de for Brannsupportere??


Kom an!Er enig med deg i at det finnes noen få som til tider virker mer interessert i hvor mye øl de klarer å få innabords før kamp enn selve kampen. Men det er ikke noe stort problem, og ikke i samme gate i det hele tatt.

Føler ikke at Casuals er noe stort problem heller, eller mindre enn "alkoholikerne" ihvertfall. Bergen Casuals sloss hva? 2-3 ganger året om de er heldig. Men disse rølperne eller hva man skal kalle folk som ikke kan styre alkoholen sin, koser seg godt hver kamp, mange jeg rister på hodet når jeg ser hvordan de oppfører seg på fotikken før kamp.

Chrisstah

faktisk veldig enig med blahblah, syns heller ikke casualsene er noe problem!
de som sitter å drikker seg sørpe dritings før kamp e like ille! greit med en 3-5 pils før kamp men ikke 10+ og rølpe seg te kamp!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: "blahblah"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "tippetuppen"må kverulere litt.. Ka med alle alkoholikerne da. De som på død og liv må drikke seg møkkings i forbindelse med kamp. Båe før og etter kamp på puben. Sitte i timesvis å drikke på busstur til f.eks oslo for å skjemme ut klubben med å rølpe rundt i olso. E det riktig å kalle de for Brannsupportere??


Kom an!Er enig med deg i at det finnes noen få som til tider virker mer interessert i hvor mye øl de klarer å få innabords før kamp enn selve kampen. Men det er ikke noe stort problem, og ikke i samme gate i det hele tatt.

Føler ikke at Casuals er noe stort problem heller, eller mindre enn "alkoholikerne" ihvertfall. Bergen Casuals sloss hva? 2-3 ganger året om de er heldig. Men disse rølperne eller hva man skal kalle folk som ikke kan styre alkoholen sin, koser seg godt hver kamp, mange jeg rister på hodet når jeg ser hvordan de oppfører seg på fotikken før kamp.


Det kan jeg være enig i, men er dette noe problem for andre enn de?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mr_Soma

Ja visst faen er det det... Enten så er en lommelerke 2 cm fra å ta livet av en linjedommer/venstreback eller så går kjeften konstant kampen igjennom med bare drit. Starter sanger i hytt og pine eller så kan de ikke tekstene... DE er ett mye større problem. Det er rett og slett pinlig...

Lurkin

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"At casuals vil slåss med andre casuals er helt greit for min del. Så lenge de ikke plager folk som ikke vil være med på leken, så må de få gjøre hva faen de vil. Det jeg derimot syns er interessant, er at de droppet 2/3 av kampen for å slåss i stedet. Det strider jo noe mot det vi hele tiden har fått høre fra dem (og som jeg også selv har trodd til nå) om at de faktisk var lidenskapelige Brann-fans som ikke hadde slåssingen som hovedmål for turene sine.


Synes du det er greit når det ender opp slik som det etter hvert kommer til å gjøre hvis det fortsetter?At Brann fansen får et rykte på seg for å være ute etter bråk?
Det er greit nok hvis de møtes i en park langt fra andre supportere og langt fra stadionene, men det gjør de jo altså ikke. Hvis man går inn på www.iskoboys.com så kan man se for seg selv hva slags retningslinjer som gjelder, men det hender at uskyldige "juletrær" kommer i mellom.
Da er det ikke greit lenger
Dette virket på meg også rart, har sett de på flere borteturer og trodde det var Brann som var første pri for de, men har tydeligvis tatt feil.


Ganske morsomt hvordan de avtaler og roser hverandre for god fight. Patetisk, ja, men de får da virkelig slå løs på hverandre så mye de vil. En gang kan det gå galt da, et slag i hodet er nok.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Quote from: "tippetuppen"Men e dokkar ikkje lei av å skrive side opp og side ned om dette da. Har ikkje tall på kor mange forskjellige steder det er diskutert. Sitter garantert noen å ler godt for vær gang det blir diskutert. Kan ikkje Bataljonen like godt opprette et eget "casual" forum da? Vi har Brann, Kamper, tifo/sanger og bataljonen. så hvorfor ikke utvide til casual og. Eg personlig skjønner ikke hvorfor det blir diskutert "casual" under Brann eller noen andre steder på forumet..


Fordi du da gir inntrykk av å ønske dette avskummet i Brannfamilien. "Casual" er ett forbannet dårlig utrykk uansett. Måtte pressen, politi og Brann begynne å kalle dem for det de er. Idioter, avskum og terrorister.

Og om noen ser seg lei på de som drikker seg drita på kamp, hva med å ta tak selv? Hva med å ikke gi inntrykk av at du er nødt til å drikke hansaøl for å være Brannsupporter?

Så Mr_Soma, er du stolt over å assosiere deg med pakk som heller vil lekesloss under kampen enn å følge kampen? Du var jo ganske klar på hvordan du så på bråket under RBK-kampen også. Kanskje Bataljonen og Brann bør sette deg på en liste over personer som bør følges ekstra nøye denne sesongen?

Snublefot

Quote from: "Mr_Soma"Du fikk deg jo en liten støkk når du ble satt på plass sist... hehe
Men det skal strengt talt ikke gå ut over "uskyldige"


jepp..  fikk det, og er vel litt derfor jeg egentlig har funnet ut at jeg tar det med ro om mine meninger:D   var jo ikke så galt det jeg sa nå føler jeg?

i tillegg var jeg nok litt "drama-queen" som noen også nevnte..  oppfattet nok ting litt annerledes en det egentlig var.. men dette er vi ferdige med:D

Hvordan står det til i Bergen Mr_Soma? har ikke vært der på 4 mnd...  savner byen fælt..

tippetuppen

Quote from: "Xminator"
Quote from: "tippetuppen"Men e dokkar ikkje lei av å skrive side opp og side ned om dette da. Har ikkje tall på kor mange forskjellige steder det er diskutert. Sitter garantert noen å ler godt for vær gang det blir diskutert. Kan ikkje Bataljonen like godt opprette et eget "casual" forum da? Vi har Brann, Kamper, tifo/sanger og bataljonen. så hvorfor ikke utvide til casual og. Eg personlig skjønner ikke hvorfor det blir diskutert "casual" under Brann eller noen andre steder på forumet..


Fordi du da gir inntrykk av å ønske dette avskummet i Brannfamilien. "Casual" er ett forbannet dårlig utrykk uansett. Måtte pressen, politi og Brann begynne å kalle dem for det de er. Idioter, avskum og terrorister.

Og om noen ser seg lei på de som drikker seg drita på kamp, hva med å ta tak selv? Hva med å ikke gi inntrykk av at du er nødt til å drikke hansaøl for å være Brannsupporter?

Så Mr_Soma, er du stolt over å assosiere deg med pakk som heller vil lekesloss under kampen enn å følge kampen? Du var jo ganske klar på hvordan du så på bråket under RBK-kampen også. Kanskje Bataljonen og Brann bør sette deg på en liste over personer som bør følges ekstra nøye denne sesongen?


Sterke ord du bruker.. Ka vil du da kalle de som til hver eneste hjemmekamp reiser fra bergen landsfengsel til stadda for å se kamp? Dere mener at Brann/Bataljonen bør utestenge guttene. Ka med all pakket som sitter inne for mye forskjelilig dritt allerede? Vet det har kommet folk som sitter inne for drap, pedofili, voldtekt.... det er avskum som eg ikkje vil assosiere meg med...
E det så nøye då

Xminator

De bruker ikke Brann og Brannkampene til å begå drap, voldtekt eller pedofili. Eller for den del for å få denne sammehengen på trykke i avisene.

Den veien en del av dere ser ut til å romantisere vil før eller siden føre til at Brann må spille hjemmekamper uten tilskuere på røkkeløkka. Det er konsekvensen, og de som utfører dette kan i beste fall sies å være i mental pubertet. Om det er en bevist handlig for å skade fotballklubben Brann er det jo bare tragisk... Vi kan jo håpe det hele er ett utslag av den manglende evnen svært mange har til å tenke konsekvens i ruspåvirket tilstand eller før fylte 20 år ...

Brann_ruler86

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "blahblah"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "tippetuppen"må kverulere litt.. Ka med alle alkoholikerne da. De som på død og liv må drikke seg møkkings i forbindelse med kamp. Båe før og etter kamp på puben. Sitte i timesvis å drikke på busstur til f.eks oslo for å skjemme ut klubben med å rølpe rundt i olso. E det riktig å kalle de for Brannsupportere??


Kom an!Er enig med deg i at det finnes noen få som til tider virker mer interessert i hvor mye øl de klarer å få innabords før kamp enn selve kampen. Men det er ikke noe stort problem, og ikke i samme gate i det hele tatt.

Føler ikke at Casuals er noe stort problem heller, eller mindre enn "alkoholikerne" ihvertfall. Bergen Casuals sloss hva? 2-3 ganger året om de er heldig. Men disse rølperne eller hva man skal kalle folk som ikke kan styre alkoholen sin, koser seg godt hver kamp, mange jeg rister på hodet når jeg ser hvordan de oppfører seg på fotikken før kamp.


Det kan jeg være enig i, men er dette noe problem for andre enn de?


Fikk en godt beruset fyr fra raden bak i ryggen to ganger på øvre felt Z her under kampen mot Molde i fjor. Måtte ta meg for mot ryggen på de foran meg. Han kunne lett ha startet et lite tribune-skred så det e definitivt et problem for andre.

Det e selvsagt ikkje noen unnskyldning for de som slåss.....
Gå ta banen!

Xminator

Likte foresten Bataljonens kommentar til det hele. "Man fryktet at miljøet hadde formert seg." Det gir en del fargerike bilder ;)

Christian

Quote from: "Xminator"Likte foresten Bataljonens kommentar til det hele. "Man fryktet at miljøet hadde formert seg." Det gir en del fargerike bilder ;)

Hehe. Velkledde, unge menn dette her, er det ikkje?

Corran

Fy faen for en hjernedød gjeng
Småaper som sloss for å få litt oppmerksomhet og forherlige seg sjøl.
Hvorfor ikke bare lage sine egne fightklubber og sloss helger hvor en ikke Brann møter div lag. Mye tøffere å ha lukkede treff og sloss uforstyret.
Og at det finnes andre idioter som går på stadda, om det er drita fulle eller pedogile og kriminelle, så gjør ikke det at casuals er noe bedre.
Latterlig å forsvare seg med "jammen erdet noe bedre med alle de andre
dustene da?"
Nei tror den gjengen trenger en skikkelig omgang juling :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Xminator"Den veien en del av dere ser ut til å romantisere vil før eller siden føre til at Brann må spille hjemmekamper uten tilskuere på røkkeløkka. Det er konsekvensen, og de som utfører dette kan i beste fall sies å være i mental pubertet. Om det er en bevist handlig for å skade fotballklubben Brann er det jo bare tragisk... Vi kan jo håpe det hele er ett utslag av den manglende evnen svært mange har til å tenke konsekvens i ruspåvirket tilstand eller før fylte 20 år ...

Xminator

Så kort tid siden greiene i Italia og med økende fokus på problemet? Du kan ta deg gift på at veien til tomme tribuner er forbannet kort.

QuoteEller noen som av samme grunn tror at man blir utestengt fra kamper


Dahl sier i dagens BT at de jobber tett med dansk politi for å identifisere de som var med. De blir utestengt fra Stadion og får sesongkortene inndradd. Han sier også at flere ble utestengt etter kampen mot RBK.

Er du virkelig så naiv at du tror bråket du selv virker å støtte ikke får konsekvenser?

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Xminator"Så kort tid siden greiene i Italia og med økende fokus på problemet? Du kan ta deg gift på at veien til tomme tribuner er forbannet kort.

QuoteEller noen som av samme grunn tror at man blir utestengt fra kamper


Dahl sier i dagens BT at de jobber tett med dansk politi for å identifisere de som var med. De blir utestengt fra Stadion og får sesongkortene inndradd. Han sier også at flere ble utestengt etter kampen mot RBK.

Er du virkelig så naiv at du tror bråket du selv virker å støtte ikke får konsekvenser?


Nå er du på nippet til å tillegge meg meninger, det skal du ikke gjøre. Det jeg vil frem til er at det går an å være en smule mer saklig og nyansert, enn å være hysterisk-ekstremistisk, og å vite så godt hva andre mener og tror, samt å kalle dem for alt mulig tåpelig. Det ser fort barnslig og lite seriøst ut.

Dette med Dahl visste jeg ikke. Hvis man skal trekke tilbake sesongkort på det grunnlag at man er registrert på bortetur, uten å ha blitt arrestert eller bøtelagt, da har man tilstander som minner om regimer vi stort sett ikke liker. Nok av folk som blir tatt navnet på og fotografert både på hjemme og bortekamper helt uten grunn, det skjer ofte.

klysa

Dahl sier i dagens BT at de jobber tett med dansk politi for å identifisere de som var med. De blir utestengt fra Stadion og får sesongkortene inndradd. Han sier også at flere ble utestengt etter kampen mot RBK.

Detter er jo direkte lattelig, hvorfor i helvete skal folk få indratt sesongkortene sine pga ting som foregår langt fra kamparena, og det har jo heller ingenting med sportsklubben å gjøre.

Nixon

Det er kanskje en streng reaksjon. Men når man vil kvele en farlig utvikling ved fødselen må man nødvendigvis overreagere for å hindre verre episoder senere.

Vi er fortsatt et godt stykke fra å måtte spille for tomme tribuner. Men hvorfor vente for å se hvordan utviklingen blir før man gjør noe?
Rød makt på Hansa

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Nixon"Det er kanskje en streng reaksjon. Men når man vil kvele en farlig utvikling ved fødselen må man nødvendigvis overreagere for å hindre verre episoder senere.


Det er slike holdninger som er livsfarlige. Hvis man skal gå så overdrevent hardt til verks at det går utover uskyldige vil det ikke "kvele" problemet, heller tvert i mot. Dette skjønte man i England, og skiftet litt stil. Det betyr ikke at alle fikk gå løs og gjøre hva de ville uten oppsyn. Uansett ga det resultater der. Enkelte tidligere i tråden later til å ha misforstått det.

Nixon

Nå er jeg slett ingen ekspert på denne casuals-kulturen. Og jeg vet ikke hva har blitt gjort eller ikke gjort i England. Men jeg kan vanskelig se at noen som har vært i slosskamp med Odense-supportere og blitt registrert av dansk politi skal gå under betegnelsen "uskyldige".

Og selv om dere mener at slike episoder er uskyldige isolert sett, er det ikke vanskelig å forstå Brann som er livredd for at dette skal spre seg inn på tribunene. Sinte unge menn som i flokk tyr til vold i gatene er i teorien en mye større sikkerhetsrisiko enn andre supportere.
Rød makt på Hansa

blahblah

Jeg sier bare se på Enga, for ca 2 år siden hadde de ca 20 casuals, og det var lite bråk, så gikk Vif virkelig inn for og få de vekk, med mange utestengelser, mye oppmerksomhet. I dag er de ca 50-60+ som er aktive.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Nixon"Nå er jeg slett ingen ekspert på denne casuals-kulturen. Og jeg vet ikke hva har blitt gjort eller ikke gjort i England. Men jeg kan vanskelig se at noen som har vært i slosskamp med Odense-supportere og blitt registrert av dansk politi skal gå under betegnelsen "uskyldige".


Les hva jeg skriver da mann. Så vidt jeg vet var knapt noen som var borti hverandre i Odense, men jeg snakker ikke om denne kampen spesielt, men alle kamper. Jeg sier at hvis det går i den retningen at man blir så hardhendt at man kjører på med skylapper og registrerer folk i hytt og pine(som man har gjort i flere år allerede) for deretter å utestenge alle sammen(inkl. uskyldige), da er man ute å kjøre, og det løser ikke noe "problem", men lager tvert i mot grobunn for mer problemer. Det har man sett andre steder.

Quote from: "Nixon"Og selv om dere mener


Ikke sett meg i bås.

Quote from: "Nixon"Og selv om dere mener at slike episoder er uskyldige isolert sett, er det ikke vanskelig å forstå Brann som er livredd for at dette skal spre seg inn på tribunene. Sinte unge menn som i flokk tyr til vold i gatene er i teorien en mye større sikkerhetsrisiko enn andre supportere


Dette blir for lettvint. Man kan ikke stenge folk ute fra Stadion for hva man gjør på fritiden sin bare fordi man har partoutkort, og det er kampdag. Kommer noen f.eks i bråk, så skal det mye til for å vite om det var tilfeldig eller avtalt. Man ser jo stadig at politiet ikke klarer å skille mellom svart og hvitt, opp og ned, og bak og fram, men går helt av skaftet selv. Hva hvis man blir angrepet når man spiser en pølse utenfor 7eleven? Har man lov å ta igjen, eller skal man ligge apatisk på bakken for å beholde partoutkortet? Nei, det blir for mange fallgruver. La Brann styre med det som skjer innenfor Stadion-portene, ikke hva som skjer på en pub eller i Strandgaten, overlat det til politiet, og la det være med det. Dessuten, når sikkerheten ikke akkurat blir slakkere med årene, så er jeg veldig sikker på at det aldri blir noe opptøyer inne på kampene. Veldig sikker. Vi bor ikke i Italia.

Corran

Helt riktig å utestenge de som blir tatt av politiet for slåssing. Om det skjer i gatene og en km fra arena har ingenting å si.
Har en reist helt til danmark pga en kamp og den forbindelse oppsøker bråk så får en være mann nok til å ta følgene også.
Blir for dumt når en skal være tøff i trynet og sloss men blir helt pudding med en gang det får følger.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Corran"Helt riktig å utestenge de som blir tatt av politiet for slåssing. Om det skjer i gatene og en km fra arena har ingenting å si.


Hvorfor har det ingenting å si? Gjelder dette absolutt alle med partoutkort, eller bare enkelte? Hva hvis man slår ned naboen på tunet i et borettslag på en kampdag, blir anmeldt, og man tilfeldigvis har partoutkort? Er det forskjell på det og komme i håndgemeng på en pub?

Quote from: "Corran"Har en reist helt til danmark pga en kamp og den forbindelse oppsøker bråk så får en være mann nok til å ta følgene også.


Hvordan vet du om de gjorde det? I følge politiet i Odense ble Brann-supportere det er snakk om oppsøkt og angrepet av Odense i gaten på vei til kampen.

Quote from: "Corran"Blir for dumt når en skal være tøff i trynet og sloss men blir helt pudding med en gang det får følger.


Hvem har blitt pudding?

Klaus_Brann

Quote from: "Mr_Soma"Ja visst faen er det det... Enten så er en lommelerke 2 cm fra å ta livet av en linjedommer/venstreback eller så går kjeften konstant kampen igjennom med bare drit. Starter sanger i hytt og pine eller så kan de ikke tekstene... DE er ett mye større problem. Det er rett og slett pinlig...


Hvor mange er de blant de resterende 16.000, er de så mange at vi ikke klarer å overdøve de?
Ja ja, det glemte jeg. Det pleier jo å komme flygende en haug med lommelerker hver kamp. Helt tett å si at drita folk er et mye større problem enn casualsen.
Du ser jo hva Brann reagerer på, casuals, ikke drikkekulturen på fotikken i forbindelse med kamper.
Men jeg er enig i at en del folk godt kan roe flaska litt, det er ikke et stort problem av den grunn...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Speedy

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Corran"Helt riktig å utestenge de som blir tatt av politiet for slåssing. Om det skjer i gatene og en km fra arena har ingenting å si.


Hvorfor har det ingenting å si? Gjelder dette absolutt alle med partoutkort, eller bare enkelte? Hva hvis man slår ned naboen på tunet i et borettslag på en kampdag, blir anmeldt, og man tilfeldigvis har partoutkort? Er det forskjell på det og komme i håndgemeng på en pub?
Quote from: "Corran"Har en reist helt til danmark pga en kamp og den forbindelse oppsøker bråk så får en være mann nok til å ta følgene også.


Hvordan vet du om de gjorde det? I følge politiet i Odense ble Brann-supportere det er snakk om oppsøkt og angrepet av Odense i gaten på vei til kampen.

Quote from: "Corran"Blir for dumt når en skal være tøff i trynet og sloss men blir helt pudding med en gang det får følger.


Hvem har blitt pudding?


Når man havner i slosskamp 50 mann mot 50, henholdsvis dansker og nordmenn, og det skjer i samme by som lagene til disse folkene spiller kan man ikke si at det er tilfeldig. Eller var det kanskje et tilfeldig slagsmål mellom to bingolag. Det er noe som heter årsakssammenheng i jussen og de skiller mellom om det er knyttet til f.eks brann eller ikke. Alle vet at disse slagsmålene, enten det det skjer utenfor tinghuset eller i skippergaten er organisert av fotballpøbler som bare er ute etter å sloss. Det kan de sikkert se på hvordan de er kledd og identifisering på stadion.

Det at Brannsupporterne ble oppsøkt var vel deres egen feil. Ville ikke de fighte mot OB først, men de ville ikke, for så å overraske de på vei til kampen?
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Nixon

Det blir jo bare tåpelig å si at det var tilfeldig. Og er ikke det å fornekte det man står for? Ikke vet jeg, jeg trodde en stor del av kulturen var å avtale slike ting. Og ikke la seg overrumple som en gjeng med juletrær.
Rød makt på Hansa

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Nixon"Det blir jo bare tåpelig å si at det var tilfeldig. Og er ikke det å fornekte det man står for? Ikke vet jeg, jeg trodde en stor del av kulturen var å avtale slike ting. Og ikke la seg overrumple som en gjeng med juletrær.


Har noen sagt at det var tilfeldig? Det jeg vil frem til er at man må passe seg for å hoppe på lettvinte konklusjoner. Og da snakker jeg i generelle vendinger. Skal man utestenge alle som reiste til Danmark er man helt på villspor.

Snublefot

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Nixon"Det er kanskje en streng reaksjon. Men når man vil kvele en farlig utvikling ved fødselen må man nødvendigvis overreagere for å hindre verre episoder senere.


Det er slike holdninger som er livsfarlige. Hvis man skal gå så overdrevent hardt til verks at det går utover uskyldige vil det ikke "kvele" problemet, heller tvert i mot. Dette skjønte man i England, og skiftet litt stil. Det betyr ikke at alle fikk gå løs og gjøre hva de ville uten oppsyn. Uansett ga det resultater der. Enkelte tidligere i tråden later til å ha misforstått det.


Jeg er bare nyskjerrig.. hva mener du med uskyldige?

tenker da på at sesongkort blir inndratt og utestengelse blir satt i verk ovenfor folk som er blitt tatt i slikt håndgemeng.. som f.eks i danmark.  er det noen der som er uskyldige?  (som sagt.. bare spør...)

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Speedy"Når man havner i slosskamp 50 mann mot 50


!! Hvor fikk du det tallet fra?!

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Snublefot"tenker da på at sesongkort blir inndratt og utestengelse blir satt i verk ovenfor folk som er blitt tatt i slikt håndgemeng.. som f.eks i danmark.  er det noen der som er uskyldige?  (som sagt.. bare spør...)


Uskyldige? De som ikke har gjort noe galt. Og det er politiets ansvar å evt bevise det, det gjelder vel for alle i samfunnet. Man kan ikke drive å stenge folk ute fra Stadion på antagelser, eller bare fordi politiet tar navnet ditt, evt bilde, noe de gjør i hytt og pine uansett hvilken type Brannsupporter man er.

Det du siterte meg på var svar til én post. I en annen sier jeg at jeg heller ikke synes det er greit å utestenge folk som evt blir arrestert for noe kilometersvis fra Stadion. Sånn, tilfelle noen ble forvirret.

Speedy

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Speedy"Når man havner i slosskamp 50 mann mot 50


!! Hvor fikk du det tallet fra?!


http://www.fyens.dk/article/764318. My bad, leste litt for fort. Uansett er ikke antallet det sentrale her.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Strandlien

Quote from: "klysa"Dahl sier i dagens BT at de jobber tett med dansk politi for å identifisere de som var med. De blir utestengt fra Stadion og får sesongkortene inndradd. Han sier også at flere ble utestengt etter kampen mot RBK.

Detter er jo direkte lattelig, hvorfor i helvete skal folk få indratt sesongkortene sine pga ting som foregår langt fra kamparena, og det har jo heller ingenting med sportsklubben å gjøre.


*Stående applaus for Bjørn Dahl!*

Beste han har gjort på lang tid... :) Eneste måten å løse dette på.

blahblah

Quote from: "Langhår"Det er nemlig stikkordet organisert som får Dahl og ordensmakten til å steile.

Jeg syntes det er bra det skjer organisert der de som vil dette får gjort det vekke fra sivile og andre Brann supportere.

Det var mer bråk før i Norsk fotball, og da skjedde ting på tribunen også, uorganisert og med flasker og steiner. Folk tenker ikke på at hadde ikke Casuals vært der så er det andre drittafulle supportere som lager bråk med alt av motstander folk de finner.

Se på episoden i 1995 foreksempel, der Vif stormer Store Stå og slår ned alt i sin vei.

Nixon

Quote from: "blahblah"Det var mer bråk før i Norsk fotball, og da skjedde ting på tribunen også, uorganisert og med flasker og steiner. Folk tenker ikke på at hadde ikke Casuals vært der så er det andre drittafulle supportere som lager bråk med alt av motstander folk de finner.

Se på episoden i 1995 foreksempel, der Vif stormer Store Stå og slår ned alt i sin vei.


Tror ikke casualsguttene kan ta æren for dette. Og hvor stort problem har tribunebråk egentlig vært i Norge? Du må jo tilbake til 1995, da noen luringer plasserte Klanen på Store Stå, for å finne et eksempel her.
Forbyggende arbeid fra klubber og supportergruppene er vel heller hovedgrunnen til at vi nå ikke opplever slike ting igjen.
Rød makt på Hansa

blahblah

Quote from: "Nixon"
Quote from: "blahblah"Det var mer bråk før i Norsk fotball, og da skjedde ting på tribunen også, uorganisert og med flasker og steiner. Folk tenker ikke på at hadde ikke Casuals vært der så er det andre drittafulle supportere som lager bråk med alt av motstander folk de finner.

Se på episoden i 1995 foreksempel, der Vif stormer Store Stå og slår ned alt i sin vei.


Tror ikke casualsguttene kan ta æren for dette. Og hvor stort problem har tribunebråk egentlig vært i Norge? Du må jo tilbake til 1995, da noen luringer plasserte Klanen på Store Stå, for å finne et eksempel her.
Forbyggende arbeid fra klubber og supportergruppene er vel heller hovedgrunnen til at vi nå ikke opplever slike ting igjen.

Jeg føler bråket kjølnet da Casualkulturen kom til Bergen, var jo mange episoder i hele nittitallet, Og da var det lett bråk mot lag som Viking, Haugesund og Strømsgodset.

Marek

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Corran"Har en reist helt til danmark pga en kamp og den forbindelse oppsøker bråk så får en være mann nok til å ta følgene også.


Hvordan vet du om de gjorde det? I følge politiet i Odense ble Brann-supportere det er snakk om oppsøkt og angrepet av Odense i gaten på vei til kampen.


Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Nixon"Det blir jo bare tåpelig å si at det var tilfeldig. Og er ikke det å fornekte det man står for? Ikke vet jeg, jeg trodde en stor del av kulturen var å avtale slike ting. Og ikke la seg overrumple som en gjeng med juletrær.


Har noen sagt at det var tilfeldig?


På tide å bestemme seg her? Først stiller du spørsmål om de oppsøkte bråk for så litt senere å spørre om det motsatte. Så man kan vel si at DU har sagt at det er tilfeldig.

Du og Klysa kan slå ut med hendene som en god latiner så mye dere vil, og lure på hva dette har med Brann å gjøre, men andre rasjonelle mennesker ser linken.
Tilfeldig at slike ting skjer mens Brann spiller i Odense? Eller er denne gjengen ofte på søndagsturer ned dit for å titte, shoppe og denge litt med noen lokale drenger?
ons Ivar skal hem...

Trevor Morley

herregud,hvor mange av dere som har kommentert denne saken var  der,tipper ingen,så holde dere for gode til og snakke om det.
Saken er at man ble angrepet på vei til stadion før kampen var satt i gang,for derreter og bli holdt igjen.slutt med disse latterlige innleggene.
 G B

Corran

Så rart at det var bare casuals som ble angrepet
Og latterlige innlegg er min rett til en moderator ber meg om å ikke skrive de Ikke du
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Marek

Quote from: "Trevor Morley"herregud,hvor mange av dere som har kommentert denne saken var  der,tipper ingen,så holde dere for gode til og snakke om det.
Saken er at man ble angrepet på vei til stadion før kampen var satt i gang,for derreter og bli holdt igjen.slutt med disse latterlige innleggene.


Du har sikkert rett, folk burde aldri ha en mening om noe som helst om man ikke var der.
Så jeg kan i grunn ikke ta stilling til om det var galt at vi ble invadert i 1940, kan jo hende det var helt greit. Kan jo hende tyskerne hadde en god grunn.
Heretter må ingen av oss snakke om ting vi ikke har opplevd selv!

P.S. Kan noen si ifra når neste slåsskamp er, så jeg kan dra dit så jeg igjen har lov til å skrive om saken. Må jeg slåss for å skrive noe om saken eller holder det at jeg står og ser på?
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "blahblah"
Quote from: "Langhår"Det er nemlig stikkordet organisert som får Dahl og ordensmakten til å steile.

Jeg syntes det er bra det skjer organisert der de som vil dette får gjort det vekke fra sivile og andre Brann supportere.

Det var mer bråk før i Norsk fotball, og da skjedde ting på tribunen også, uorganisert og med flasker og steiner. Folk tenker ikke på at hadde ikke Casuals vært der så er det andre drittafulle supportere som lager bråk med alt av motstander folk de finner.

Se på episoden i 1995 foreksempel, der Vif stormer Store Stå og slår ned alt i sin vei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Trevor Morley"herregud,hvor mange av dere som har kommentert denne saken var  der,tipper ingen,så holde dere for gode til og snakke om det.
Saken er at man ble angrepet på vei til stadion før kampen var satt i gang,for derreter og bli holdt igjen.slutt med disse latterlige innleggene.


Var du der?
I så fall kan vel du opplyse oss andre slik at vi slipper å komme med slike latterlige innlegg?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blahblah

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "blahblah"
Quote from: "Langhår"Det er nemlig stikkordet organisert som får Dahl og ordensmakten til å steile.

Jeg syntes det er bra det skjer organisert der de som vil dette får gjort det vekke fra sivile og andre Brann supportere.

Det var mer bråk før i Norsk fotball, og da skjedde ting på tribunen også, uorganisert og med flasker og steiner. Folk tenker ikke på at hadde ikke Casuals vært der så er det andre drittafulle supportere som lager bråk med alt av motstander folk de finner.

Se på episoden i 1995 foreksempel, der Vif stormer Store Stå og slår ned alt i sin vei.

For det første er dette Enga Casuals, mest feigest i boken.

For det andre, hvorfor nevner du Hamar episoden som ett argument? Det står klart og tydelig pent kledde, det vil si Casuals.

Og ja, oppmerksomhet og bråk kulturen av fotball trekkes over til Casualsene. Slik jeg ser det ihvertfall.

Bråk innen fotball forsvinner nok ikke om det ikke lenger er casuals..

Klaus_Brann

Quote from: "blahblah"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "blahblah"
Quote from: "Langhår"Det er nemlig stikkordet organisert som får Dahl og ordensmakten til å steile.

Jeg syntes det er bra det skjer organisert der de som vil dette får gjort det vekke fra sivile og andre Brann supportere.

Det var mer bråk før i Norsk fotball, og da skjedde ting på tribunen også, uorganisert og med flasker og steiner. Folk tenker ikke på at hadde ikke Casuals vært der så er det andre drittafulle supportere som lager bråk med alt av motstander folk de finner.

Se på episoden i 1995 foreksempel, der Vif stormer Store Stå og slår ned alt i sin vei.

For det første er dette Enga Casuals, mest feigest i boken.

For det andre, hvorfor nevner du Hamar episoden som ett argument? Det stårklart og tydelig pent kledde, det vil si Casuals.

Og ja, oppmerksomhet og bråk kulturen av fotball trekkes over til Casualsene. Slik jeg ser det ihvertfall.

Bråk innen fotball forsvinner nok ikke om det ikke lenger er casuals..


For det første:
Det er vel snakk om å få vekk problemet i hele Norge da!Tenk litt selv!
Enga casuals sloss jo mot Guttene, det berører folk i Bergen igjen, og det kan fort berøre sivile, selv om det kanskje ikke er intensjonen.
Hvis det ikke finnes noen casuals i Bergen som man kan sloss mot lenger, så gidder vel ikke de å komme en gang.

For det andre:
Det skjer på T BANEN, der pleier det så vidt jeg vet å oppholde seg sivile/juletrær nå og da, men det kan jo hende de pent hadde bedt de som var i vognen fra før av om å trekke litt lenger bort. Hvis du ikke ser at det fort kan komme mindre pent kledde i mellom på sånne steder, så får det være ditt problem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Strandlien

Quote from: "blahblah"
Bråk innen fotball forsvinner nok ikke om det ikke lenger er casuals..


Det gjør det helt sikkert ikke, men så er vi i det minste kvitt et av elementene som fører til bråk. Da har man i det minste bedre tid til å jobbe med ALLE de andre elementene som fører til bråk innen fotball. :)

Mr_Soma

Quote from: "Xminator"Så Mr_Soma, er du stolt over å assosiere deg med pakk som heller vil lekesloss under kampen enn å følge kampen? Du var jo ganske klar på hvordan du så på bråket under RBK-kampen også. Kanskje Bataljonen og Brann bør sette deg på en liste over personer som bør følges ekstra nøye denne sesongen?


Hva mener du med det? Hva vet du om meg? Om Henk,Dahl med magen eller onkel i uniform vil bruke tid på å "passe på meg" så vær så god.

Quote from: "Snublefot"jepp..  fikk det, og er vel litt derfor jeg egentlig har funnet ut at jeg tar det med ro om mine meninger:D   var jo ikke så galt det jeg sa nå føler jeg?
i tillegg var jeg nok litt "drama-queen" som noen også nevnte..  oppfattet nok ting litt annerledes en det egentlig var.. men dette er vi ferdige med:D
Hvordan står det til i Bergen Mr_Soma? har ikke vært der på 4 mnd...  savner byen fælt..


Folk mener mye om mangt, men i mange sammenhenger så er de i overkant kritisk i dette jantesamfunnet. Men vi klarer alltid å legge ting bak oss å se fremover.

Her i Bergen skinner solen og alle er glad... men skulle ha meg en sandwich idag, gikk i 3 butikker, men de ba meg komme tilbake i sommer. Hallo? Det er sol for faen... vi vil ha is!

glass-mannen

en missforstårelse!på t-bane stajonen....ikke inne på banen!

Go Up